eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
620 دنبال‌کننده
25.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️این بی‌قراری پایان ندارد ▪️کی می‌رسد وقت قرار بوسۀ تو 🎞 نماهنگ جدید محمد معتمدی 🗓 به‌مناسبت سالگرد حاج قاسم 📌شعر این موسیقی براساس نامۀ حاج قاسم به دخترش سروده شده. ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
. 🔸 شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸 💎 بعید است صد سال دیگر هم کسی مثل آیت الله حائری شیرازی بیاید! 💎 🔸 این آیت‌الله حائری شیرازی، من فکر نمی‌کنم حوزه علمیه صد سال دیگر هم بتواند مثل این [شخص] را متولد کند. یک دانه است! یک وقت یکی از محافظان ایشان تعریف می‌کرد که ایشان به ما گفت: «سه تا لباس کارگری بگیر و بیار و به کسی هم نگو». سه تا لباس کارگری گرفتیم و آمدیم و با آیت الله حائری و یک نفر دیگر رفتیم سر میدان! یک ماشین آمد و گفت: «من شما دو تا جوان را می‌خواهم، اما این پیرمرد به درد من نمیخورد». گفت: «ما هرسه تایمان باهم هستیم. ما سه تا را بُرد و با هم کارگری کردیم». ایشان (آیت‌الله حائری) اینطور خودشان را شکستند. آدم هرچی بالاتر می‌رود، باید بیشتر خودش را بشکند. هرقدر خودش را شکست، بالاتر می‌رود. اگر باد کرد، می‌ماند. خیلی باید مراقبت کرد. اگر انسان مقام معنوی پیدا کند، باید کاملا از آن مراقبت کند. (بیانات شهید سلیمانی در منزل شهید لنگری‌زاده؛ کرمان | آذر ۱۳۹۶ ) ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
✳️ آیت الله حائری شیرازی: 🛑 زودتر از امام به رکوع نرو 🔻 آیۀ یأس خواندن، مثل زهرمار است. یک قطره‌اش برای اینکه چهل نفر را از بین ببرد کافی است. در جلسه‌ای یکی از آدم‌های بسیار مخلص، وقتی می‌خواست مشکلات را بگوید، نود و نه درصد سخنانش سخن از نارسایی ها، کمبودها و کم کاری‌ها بود. گفتم: آقا! این رهبر را که گذاشته‌اند، شماست. لااقل، همان رفتاری که با امام جماعتتان می‌کنید، با او هم بکنید. یک نفر وقتی به عنوان به نماز می‌ایستد، با او چه رفتاری می‌کنید؟ زودتر از او به رکوع نمی‌روید. وقتی هم به رکوع رفت، معطل نمی‌شوید و خودتان را به او می‌رسانید. زودتر هم سر از رکوع بر نمی دارید. این رهبر یعنی امام؛ یعنی حداقل امام جماعت. رفتار و گفتارش را جلویت بگذار و نگاه کن. نود و نه درصد آن، «می‌توانید» است، «می‌شود» است، «شدنی» است، «قوت قلب» است، «» است، «جرأت دادن» و «جسارت دادن» است. گاهی هم یک اشاره می‌کند و اخطاری می دهد. آن وقت شما عکس این را انجام می‌دهید. گفتم: در مؤسسه رازی برای اینکه بتوانند پادزهر درست کنند و سرم‌سازی کنند، مارها را تربیت می‌کنند و زهرشان را می‌گیرند. ماری را جلوی من آوردند و زهرش را به من نشان دادند. شاید کمتر از یک گرم بود. گفتند: این زهر برای کشتن هشتاد نفر کافی است!! آیۀ یأس خواندن، مثل است. یک قطره‌اش برای اینکه چهل نفر را از بین ببرد کافی است. ┈┈••✾•💠•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 7 دی 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 7 دی 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده
📸 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 7 دی 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 تمدن ضعیف غرب را نشان بدهیم. ✔️تمدن غرب علاوه بر توحّش، تمدّنی ناتوان است 👈به بچه‌ها نشان بدهیم دشمنان ما ضعیف و آسیب پذیرند؛ وگرنه بچه‌های ما در مقابل آنها می‌ترسند! @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چطور باید بچه‌هامون رو نمازخون کنیم؟ با تشویق؟ با تنبیه؟ یا .... @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از زیباترین نماهنگ هایی که درباره دیدم. ‎‌‌‎‌‎‎‌‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‌‎‌‎ ‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌•┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan
✳️ حکمت سلام آخر نماز 🔻 یکی از عرفای بزرگ اسلام سخنی دارد که در کتاب «سر الصلاة» امام خمینی (ره) هم آمده است. وی می‌گوید: کسی که در نماز حواسش پیش غیرخدا و متوجه زندگی است، چگونه به خود اجازه می‌دهد در پایان نماز بگوید: «السلام علیکم و رحمة‌الله»؟ چون پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «المُصَلِّی یُنَاجِی رَبَّهُ» نمازگزار، مشغول مناجات با خداست. پس با مردم و در جمع دیگران نیست. وقتی نمازش تمام شد و مناجاتش با خدای سبحان به پایان رسید، از حضور خدا برمی‌گردد و در بین مردم قرار می‌گیرد و چون وارد جمع دیگران می‌شود می‌گوید: «السلام علیکم...» افرادی که در مجمع و مجلس در کنار یکدیگر نشسته‌اند، هیچ‌کدام به یکدیگر سلام نمی‌کنند؛ زیرا در حضور یکدیگرند. کسی که در آن جمع نیست و از جای دیگر وارد می‌شود، سلام می‌کند. ‼️ آن بزرگ عارف می‌گوید: من در تعجبم کسی که حواسش پیش زندگی است و اصلاً با خدا مناجات نکرده و از مردم جدا نشده، چگونه به خود اجازه می‌دهد که بگوید «السلام علیکم و...»؟! 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۰۸ و ۱۰۹ #️⃣ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 گزارش 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه 7 دی 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
احمد حیدری نسب.mp3
6.93M
🎧🎧 📘 فطرت 🔹 مفهوم تکامل اصالت های انسانی 👤 احمد حیدری نسب @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
سیدحسن مهرحسینی .mp3
6.63M
🎧🎧 📘 فطرت 🔹 اگزیستانسیالیسم و اصالت های انسانی 👤 سیدحسن مهرحسینی @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🎧🎧 📘 فطرت 🔹 اگزیستانسیالیسم و اصالت های انسانی 👤 سیدحسن مهرحسینی @Gharargah_mehshekan
☘️ ورقی از کتاب 🔰 اگزیستانسیالیسم و اصالتهای انسانی‏ اوّلین مسئله‌ای که اینها طرح کردند که در اینجا راهشان با فلسفه شرقی متفاوت می‌شود این است که در فلسفه شرقی- مثل کلمات بوعلی- می‌گویند ما دو گونه «خیر» داریم‏ [یعنی خواسته‏ای که از عمق ذات انسان سرچشمه می‌گیرد]. خیرهای محسوس و خیرهای معقول؛ چیزهایی که انسان از جنبه‌های حسّی و مادّی، آنها را می‌خواهد، به عبارت دیگر خواسته‌های این قسمتهای هستی انسان، و خواسته‌های جنبه‌های معنوی انسان. آنها کلمه «منفعت» یا «سود» را اگر به کار ببرند احیاناً در مورد خیر محسوس به کار می‌برند و ممکن است حتّی در مورد خیر معقول هم به کار ببرند. مثلاً می‌گویند علم خیر است ولی خیر معقول، امّا آب و نان خیر است ولی خیر محسوس، و انسان مجبور است دنبال آنچه که در عمق وجدان خودش آن را خیر می‌داند برود، بالفطرة دنبال خیرهای خودش می‌رود. اگر بگوییم ملاک خیریت چیست؟ می‌گویند ملاک خیریت، کمال است، یعنی آن مرحله از وجود انسان با رسیدن به آن خیر تقویت می‌شود و تکامل پیدا می‌کند. در فلسفه فرنگی چون اصلاً نمی‌خواهند غیر از محسوس به حقیقتی و به واقعیتی قائل باشند می‌گویند واقعیت همان است که مادّی و محسوس است، غیر آن، واقعیت نیست. پس قهراً نمی‌توانند بگویند که انسان دو گونه خیر دارد. آنها که می‌گفتند «دو گونه خیر» به دو گونه واقعیت معتقد بودند، برای انسان دو مرتبه از واقعیت قائل بودند و در عالم هستی هم [به‏] دو مرتبه از واقعیت‏ قائل بودند. انسان با واقعیت محسوسش جستجوگر خیرهای محسوس است و با واقعیت معقولش جستجوگر خیرهای معقول، و در این جهت که به هر حال جستجوگر خیر است، در هر دو ناحیه یکی است. اگر جستجوگر علم است جستجوگر یک واقعیت است که آن «خیر معقول» است، اگر جستجوگر پول است آن هم باز واقعیتی است؛ جستجوگر یک واقعیت است که واقعیت محسوس باشد. اینها چون اساس کارشان را بر این گذاشتند که «واقعیت» یعنی محسوس و مادّی، آمدند گفتند که انسان یا جستجوگر خیر است- که خیر یعنی همان سود و منفعت مادّی- و یا جستجوگر چیزی است که هیچ چیز نیست، فقط ارزش است، همان کلمه «سود و ارزش» که در فلسفه اروپا آمده و چه انحراف بزرگی هست در فلسفه انسانی. از همین‏‌جاست که می‌گویند بشر یا دنبال سود- یعنی چیزی که خیرش در آن است- می‌رود، قهراً عقل هم می‌گوید برو، منطقی هم هست، و یا دنبال چیزهایی می‌رود که خیرش در آنها نیست، عقل هم می‌گوید نرو ولی می‌رود، یک کار غیر عقلی و غیر منطقی انجام می‌دهد، دنبال یک سلسله کارهای غیر عقلانی و غیر منطقی می‌رود که منطق و عقل هیچ حکم نمی‌کند که برو دنبالش، ولی می‌رود. یک چنین تضادّی و یک چنین امر به اصطلاح نامعقولی در وجود انسان هست که دنبال چیزهایی می‌رود که هیچ برای او خیریتی ندارد، و لهذا با عقل هم منطبق نیست، ولی مگر انسان همه کارهایش با عقل منطبق است؟! کار نامعقول و غیر منطقی می‌کند. اینها را کارهای غیر منطقی بشر دانسته‏‌اند. قهراً در توجیه همین چیزهایی که اسم اینها را گذاشتند ارزش و نه خیر- یعنی آنچه که انسان دنبالش می‌رود بدون آنکه خیر و اختیارشدنی باشد- درماندند که این ارزشها را چگونه می‌شود توجیه کرد. «خیر» که همان محسوس و مادّی است. اینها که محسوس و مادّی نیست. مگر زیبایی، محسوس است برای انسان و مادّی است؟! مگر به اصطلاح حجم دارد، یعنی چشم‏پر کن است؟! مگر فضیلت اساساً واقعیتی است؟! مگر حقیقت، واقعیت است؟! اینها شد یک سلسله مسائل غیر منطقی و غیر عقلانی برای بشر، ولی از طرف دیگر دیدند آخر چطور می‌شود اینها را به جامعه گفت که همه اینها اموری موهوم است، یعنی لازمه این فلسفه و همان حرف نیچه و غیر نیچه را بگویند که اینها همه‏ موهوم است، واقعیت، همانی است که سود است، هر چه که غیر سود باشد واقعیت نیست، عقل هم می‌گوید دنبالش نرو. آنهایی که شجاع بودند گفتند؛ آنهایی که خیلی شجاع نبودند زیر پرده این مطلب را به شکل دیگری گفتند، یکی گفت ارزشها تکامل پیدا کرده، دیگری به گونه دیگر،... اگزیستانسیالیست ها آمدند راه حلّی پیدا کردند و آن این که گفتند ارزشها فرقشان با واقعیتها و حقیقتها این است که ارزشها یک سلسله امور آفریدنی هستند نه یک سلسله امور کشف شدنی. 📘 فطرت 🌷 @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 وقتی آوینی شهادت حاج قاسم را روایت می کند... ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خاطره رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
💎 هرچه دارم از مادرم دارم ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 جدول برنامه های هفتگی ┈┈••✾•❄️🌼❄️•✾••┈┈ 🔴 آموزش کاراته ✳️ شیهان رستمی زاده 🗓 روزهای زوج ساعت17 🌷 پایگاه ┈┈••✾•❄️•✾••┈┈ 📚 یار مهربان ✳️ سیدمرتضی واعظی 🗓 چهارشنبه ساعت19 🌷 پایگاه ┈┈••✾•❄️🌼❄️•✾••┈┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک دوربین مخفی متفاوت در حرم رضوی 🔹️دوربین سراغ کسانی می‌رود که در جایی که حاج قاسم در حرم نماز می‌خوانده مناجات می‌کنند، واکنش‌ها دیدنی است. ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan