eitaa logo
قرارگاه فرهنگی مه شکن
618 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
212 فایل
امام خامنه ای حفظه الله: "در فضای مه آلود فتنه چراغ #مه_شکن لازم است که همان بصیرت است." ارتباط با مدیر: @M_khaadem
مشاهده در ایتا
دانلود
قرارگاه فرهنگی مه شکن
📝 گزارش 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 3 اسفند 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورز
📸 💢 حلقۀ شهید کشتکار 🌿 متوسطۀ مرحلۀ اول 🗓 پنجشنبه 3 اسفند 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 میخواهند نبینید! ✳️ امام خامنه ای حفظه الله: برای اینکه مردم را از صحنه خارج کنند، یکی از کارهایشان مأیوس کردن از آینده است... یک نکته‌ی منفی را پیدا میکنند، این را تعمیم میدهند، بزرگ میکنند برای اینکه مردم مأیوس بشوند، عمده هم جوانها. •┈┈•••✾•🌿🗳🌿•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هيچ كس نبايد يادش بره! ❗️ سقوط شهرهای اوکراین را در ۲۴ ساعت دیدیم‌! توسط روسیه ای که خیلی ضعیفتر از است؛ و اوکراینی که با سلاحهای ارسالی تقویت می‌شود؛ 🔹 اما من کشوری را می‌شناسم که ، امریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن و... با او وارد جنگ شدند و فقط از حدود ۱۹کشور داشت! و حتی سیم خاردار هم به او نمی‌دادند! ❗️اما: تاریخ باید بنویسد که تحت تربیت یک عالِم الهی، مردم و قهرمانانی تربیت شدند که در یک طرفه ترین جنگ ، حتی یک وجب هم خاک ندادند! @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 حضور حاج قاسم در بین رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم ❤️ صلِّ علی محمّد، سرباز مهدی آمد ┈ •~❅❥🌷🕊🌷❥❅~•┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید خرازی در بیانات شهید حاج قاسم سلیمانی 🔻انتشار به مناسبت سالگرد 🌷 شهید حسین خرازی 🌷 ┈••~~ ❅❥🌷🕊🌷❥❅~~••┈ @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لحظاتی از سرود دست‌جمعی رأی‌ اولی‌ها در حسینیه امام خمینی 👏 انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی 💻 Farsi.khamenei.ir •┈┈•••✾•🌿🗳🌿•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امام خامنه ای حفظه الله: بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند. 👏 انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی 💻 Farsi.khamenei.ir •┈┈•••✾•🌿🗳🌿•✾•••┈┈• @Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 💢 حلقۀ شهید زرگری 📚 سیر مطالعاتی کتب شهیدمطهری 🗓 پنجشنبه سوم اسفند 🌷 پایگاه شهید چمران 🌴 حوزۀ شهید ورزنده @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
مهرحسینی.mp3
10.11M
🎧🎧 📘 فطرت 🔹 بررسی و نقد نظریه دورکهیم‏ 👤 سیدحسن مهرحسینی @Gharargah_mehshekan
قرارگاه فرهنگی مه شکن
🎧🎧 📘 فطرت 🔹 بررسی و نقد نظریه دورکهیم‏ 👤 سیدحسن مهرحسینی @Gharargah_mehshekan
🍀 ورقی از کتاب 🔰 بررسی و نقد نظریه دورکهیم‏ 🛑 ترکیب جامعه انسانی چه نوع ترکیبی است؟ حال این بحث در مورد جامعه انسانی هست که آیا جامعه انسانی یک مرکب حقیقی است یا یک مرکب اعتباری؟ شک ندارد که اگر ملاک، بدنها و جسمهای افراد جامعه باشد جامعه یک مرکب اعتباری است، با درختهای یک باغ فرقی نمی‌کند؛ این‏ فرد با همه خصلتهای به اصطلاح بیولوژیکی خودش که از مادر متولّد شده است اکنون وجود دارد، آن فرد دیگر هم همین‌طور، و همین‌طور افراد دیگر. یک آدمی که از مادر متولّد می‌شود اگر بروند او را در غاری هم بزرگ کنند باز از نظر زیست‏‌شناسی همان‏طور رشد می‌کند که در جامعه رشد می‌کند، نمی‌گویم هیچ فرق ندارد ولی فرق ماهیتی ندارد، یعنی این طور نیست که بدن او تبدیل به بدن دیگر بشود. ولی انسان بر خلاف حیوان [یک جنبه روحی دارد.] حیوان شخصیتش به همان بدنش است و شخصیت روانی‌‏اش هم تقریباً مانند شخصیت بدنی‏‌اش می‌باشد؛ یعنی کمتر، از افراد دیگر تأثیر می‏‌پذیرد. از نظر روانی هم یک حیوان- با غرایزی که در او آفریده شده- در جمع حیوانها باشد یا نباشد خیلی متفاوت نیست. ولی انسان یک جنبه فرهنگی دارد، یا به زبان خودمان یک جنبه روحی دارد، یک جنبه ‏ای دارد که به شخصیت او مربوط است نه به شخص او. این [جنبه‏] چطور؟ فلاسفه پیشین هم قبول داشته‌اند که بر خلاف حیوانات که با غرایز مجهّز و آماده شده به دنیا می‌آیند- راجع به فطرت هم که بحث می‌کردیم گفتیم- انسان با خصلت های بالقوّه به دنیا می‌آید. به قول کسانی که به فطرتی قائل نیستند روح انسان در زمان تولّد یک صفحه بی‌‏نقش است که چیزی در آن نیست، هر چه بنویسند همان است، بر خلاف حیوان که در ابتدای تولّد یک صفحه تمام شده و نقّاشی شده است. تازه قائل به فطرت که بشویم معنایش این است که استعدادهای یک سلسله امور بالقوّه در انسان موجود است آنچنانکه در بذر استعداد فلان میوه یا درخت موجود است. به قول کسانی که منکر فطرت هستند انسان در ابتدای تولّد حکم تخته سیاه را دارد، یعنی یک صفحه خالی است، هر چه روی آن بنویسید همان را نوشته‌‏اید، برای آن فرق نمی‌کند که آیه قرآن بنویسید یا مثلاً فحش بنویسید؛ و به قول کسانی که قائل به فطرت‌‏اند انسان حکم یک بذر را دارد؛ بذر اکنون که بذر است بالفعل درخت نیست، برگ نیست، شاخه نیست، میوه نیست امّا استعداد این شدن در ذاتش هست، اگر آن را بسوزانیم و خاکستر کنیم استعدادش را به فعلیت نرسانده‏‌ایم. پس این مقدار هست که انسان به هر حال یک موجود بالقوّه است، جامعه است که به او فعلیت می‏‌بخشد، یعنی جامعه است که به انسان شخصیت روحی می‌دهد؛ انسان زبانش را از جامعه می‌گیرد، آداب و رسوم و افکار و عقایدش را از جامعه می‌گیرد، جامعه است که ظرفیت روحی او را پر می‌کند و برایش شخصیت می‌سازد؛ او هم به نوبه خود در دیگران اثر می‌‏بخشد؛ او صرفاً یک موجود منفعل نیست، یک موجود منفعل و فعّال است؛ یعنی از یک طرف می‌گیرد، از طرف دیگر پس می‌دهد؛ نسبت به یک فرد متعلّم است، نسبت به فرد دیگر معلّم، و حتّی نسبت به همان معلّم خودش، هم معلّم است و هم متعلّم؛ این از فکر خودش، از خصلتهای روحی خودش و از آنچه آموخته یا ابتکار کرده است به او می‏آموزد و او به این می‌‏آموزد، یعنی روی همدیگر تأثیر می‌کنند. افراد جامعه از نظر روانی و روحی و فرهنگی حکم عناصر تشکیل دهنده آب را دارند یعنی در یکدیگر اثر می‌کنند... افراد انسان هم روی یکدیگر تأثیر فرهنگی می‌گذارند و از مجموع افراد اجتماع که روی یکدیگر اثر می‌گذارند، یک مرکب حقیقی به وجود می‌آید به نام «قوم» یا «ملّت». پس انسانها از نظر فرهنگی دارای دو «خود» هستند: خود فردی و خود اجتماعی... انسان دارای یک «خود» ذو مراتب است‏ این است که انسان این جور نیست که این شخص می‌گوید، که واقعاً در ضمیر خودش دو «من» احساس بکند، من فردی و من اجتماعی. «من» انسان تحت تأثیر جامعه شکل می‌گیرد، رشد می‌کند و به خود رنگ می‌گیرد ضمن این که یک نوع آزادی و استقلال دارد؛ امّا انسان واقعاً دارای دو «من» نمی‌شود که آن وقتی که من ایثار می‌کنم او یک شخص است... 📘 فطرت 🌷 @Gharargah_mehshekan