eitaa logo
گلچین مداحی و سخنرانی
2.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
11.6هزار ویدیو
199 فایل
بسم رب الحسین علیه السلام @golchine_maddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت‌الله‌ مرتضی تهرانی ، ✨دو دستورالعمل ساده ✨ را برای مردم بیان نمودند و فرمودند اگر کسی به آن دو عمل کرد و نتیجه نگرفت بر من لعنت بفرستد😱 ✨نشرش صدقه جاریه ست💫 🔇 لطفا انتشار دهید👌
✍يونس بن يعقوب گويد : از امام صادق عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ شنيدم كه می ‌فرمود: ✅هر بدنى و جسمى كه چهل روز يک بار مصيبت نبيند نفرين شده و ملعون است ، اظهار داشتم : نفرين شده و ملعون است‌؟! فرمود : (بلى،) نفرين شده و ملعون است ؛ و چون حضرت (مرا شگفت زده) ديد كه بر من چنين مطلبى سنگين است ، فرمود : 💥اى يونس ! همانا خراشيدن پوست ، كوبيدگى ، لغزيدن و افتادن ، بدبختى و گرفتارى ‌هاى زندگى ، آزمند و ضعيف گشتن ، پاره شدن بند كفش ، لرزش پلک ‌هاى چشم و مشابه آنها از انواع بلايا و مصيبت‌ها است ، به راستى مؤمن گرامى‌ تر از آن است كه چهل روز بر او بگذرد و به جهت گناهان و خطاهايش به وسيله آزمايش پاک نگردد ، اگر چه به سبب غم و اندوهى باشد كه نداند چرا و چگونه بر او وارد شده است ، به خدا سوگند ! بعضى از شما پول هاى سِكّه نزدش گذاشته شود ، چون محاسبه كند ناقص و كَم باشد ، پس ناراحت و غمگين گردد ؛ و چون دوباره محاسبه كند ، ببيند كه درست است ، پس همين سبب از بين رفتن بعضى از گناهانش باشد . 📚المؤمن ج ۱ ص ۳۱
🍃 🔸سوره نحل، آیه ۵٩: يَتَوَارَي مِنَ الْقَوْمِ مِن سُوءِ مَا بُشِّرَ بِهِ أَيُمْسِكُهُ عَلَي هُونٍ أَمْ يَدُسُّهُ فِي التُّرَابِ أَلاَ سَاء مَا يَحْكُمُونَ ⚡️ترجمه : (وقتی خبر تولد فرزند دختر به او می‌دهند) بخاطر بشارت تلخى كه به او داده شده، از ميان مردم متوارى مى شود (درمانده است كه) آيا اين دختر را همراه با ننگ و خفت نگاه دارد يا او را در خاك پنهان كند. بدانيد كه چه بد قضاوت مى كنند. 💥توضیح : اديان آسمانى، عقايد خرافى را در مورد دختر و زن، محكوم مى كنند. 🍁گاهى بزرگ ترين جنايت ها، زير پوشش مقدّس ترين شعارها صورت مى گيرد. (به نام حفظ آبرو، فرزندش را زنده بگور مى كند)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت دوم 📚 موضوع: انس با قرآن 📖تفسیر آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره 🗓۱۳۹۳/۰۴/۰۸
مبنا را تفکرات شهید مطهری بگذارید 📌 مبنا را تفکرات بگذارید و کارهای بعدی را روی آن بنا کنید. ۸۳.۴.۱۵ 🌀 اگر کتاب‌های آقای مطهری مورد مطالعه و مداقه قرار بگیرد، انبوهی از را به ذهن و دل هر خواننده سرازیر می‌کند؛ این‌ها مهم و لازم است. ۸۴.۲.۱۱ 🔰 مطهری به‌صورت سنگری امن برای جوانان طالب و علاقه‌مند فکر اسلامی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها درآمد تا بتوانند زیر سایه‌ی این تفکر عمیق و مستحکم خود را حفظ کنند و دستاوردهای نوین فکری داشته باشند و از آن دفاع نمایند. ۸۳.۲.۶ 🌸 ما واقعاً بدیل و عدیلی برای مجموعه‌ی كتاب‌های شهید مطهری نداریم و با این‌كه كارهای خوبی هم شده، بلاشك از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری و جذابیت و اتقان، هنوز هم در بالاترین سطح قرار دارد. ۸۲.۱۲.۱۸ 📚 کتاب‌های شهید مطهری، قابل مردن و تمام‌شدن نیست. ۷۰.۲.۱۱ 🌻 آنچه که کهنه نمی‌شود، معارف و حقایقی است که هنوز جامعه‌ی ما محتاج دانستن و تکرار کردن و از بر کردن آن‌هاست، و آن همان محتوای کتاب‌های شهید مطهری است. مبادا وسوسه‌ی خناسان و زمزمه‌ی دشمنان که با فکر شهید مطهری مخالف بودند و به همین جهت هم او را از دست ما گرفتند موجب شود که کتاب‌های آن بزرگوار از رواج بیفتد. ۷۰.۲.۱ 👤 گزیده‌ای از بیانات در اهمیت مطالعه‌ی آثار
✳ رسد آدمی به جایی... 🔻 می‌فرمود: گزاف و لغو نمی‌گویند؛ پس اگر ما را به‌سوی خود و به نقطه‌ی خود خوانده‌اند، معلوم می‌شود که در انسان اهلیت آن کمال وجود دارد. 👤 (ره) 📚 از کتاب «برگ سبزی از گلشن معارف»
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀 🔶بسم الله الرحمن الرحیم🔶 🔔 که مفسر انسانیت انسان هاست می گوید:عاقل کسی است که به موجود دائم و پایدار، می بندد و برای کوشش می کند و در راه آن از نثار و ایثار دریغی ندارد و از بذل نَفس و نفیس،مسامحه نمی کند. 🕩در مقابل،جاهل کسی است که ناپایدار را اصیل می پندارد و برای آن می کند و نثار و ایثارش در راه امری زائل شدنی است.آنگاه ذات اقدس اله، خود را ثابت و پایدار معرفی کرده،می فرماید:" وَتَوَكَّلْ عَلَي الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ... و بر (خداى) زنده اى كه هرگز نمى ميرد توكّل كن...". 🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯 📚دنیا شناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه📚
🔹 عاقبت عجله و شتاب پیش از... 🔻أمیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام: العَجَلُ قَبلَ الإمکانِ یوجِبُ الغُصَّةَ ❇️ عجله و شتاب کردن پیش از توانایی یافتن بر کاری، موجب اندوه است. 📚 غررالحکم، ح ۱۳۳۳
🤲 اِلهى اِلَيْكَ اَشْكُو نَفْسا بِالسُّوءِ اَمّارَةً وَ اِلَى الْخَطيئَةِ مُبادِرَةً؛ معبودا! به سوی تو شكايت می‌كنم از نفسى كه بسيار به بدى امر می‌كند و به گناه پيشى می‌گيرد. 💡 حقيقت شكايت به ، كردن با اوست ⬅️ كه خدايا من به اين امور گرفتار شده‏ ام و تو به حالاتم از من بهتر آگاهى ✓ و مى‏ توانى مرا از اين وضعيت بيرون آورى و دهى، 🖤 چنان‌كه پيامبر توحيدى، حضرت يعقوب علیه السلام پس از ابتلا به هجران حضرت يوسف علیه السلام و حزن و اندوهى كه پيدا كرد، می‌فرمايد: 💫«إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ»؛ غم و اندوهم را تنها به می‌گويم و از او چيزهايى می‌دانم كه شما نمی‌دانيد. علم حضرت يعقوب علیه السلام به مقام ربوبى و حكمت او مانع ايشان به حضرت حق شده 👌و اين امر براى ما نيز بسيار خوبى است كه در اين مواقع، درد هاى خود را به عرض كنيم. ⏪ بنابراين در اين مناجات، علاوه بر توجه به ماهيت اين عالم و وجود انسان در آن و مقتضياتشان كه ‏ آن‏ها را آفريده است، به‏ متعال عرض می‌كنيم: ⬅️ اين نفس را كه با اين ويژگى‏ ها و تعلقات گوناگون آفريدى، ما را از تو دور مى‏ كند و از رسيدن به هدف آفرينش و سعادت حقيقى بازمى‏ دارد. ◼️👈 پس نياز اساسى به و دست‌گيرى‌ ات داریم. 👉◼️ 📚 برگرفته از کتاب درد دل به درگاه الهی 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟩اثر عجیب گشایش رزق در سوره ذاریات 🎙سید حسن احمدی اصفهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قرائت دلنشین سوره شمس توسط رهبر انقلاب 🌱 خواندن قرآن، از اول تا آخر، يك چيز لازمى است. بايد قرآن را از اول تا آخر خواند؛ باز دوباره از اول تا آخر؛ تا همه‌ى معارف قرآنى يكجا با ذهن انسان آشنا شود. (۱۳۸۹/۴/۲۴) تلاوت روزانه قرآن، از سفارشات موکّد حضرت آقاست. ولایتمداری خودمون رو با عمل به این دستورات ساده می‌تونیم محک بزنیم✋
‍ ✍️ دانشجویے از آیت الله بهجت(ره) پرسید: ☘️ دانشجو هستم و مے خواهم دعایے به حقیر تعلیم نمایید تا ام شود زیرا بسیار فراموش ڪار هستم؟ ایشان در پاسخ به این دانشجو فرمود: 🌸 براے پیشرفت در تحصیلات، ملتزم به دعاے سُبْحَانَ مَنْ لاَ يَعْتَدِي عَلَى أَهْلِ مَمْلَكَتِهِ، سُبْحَانَ مَنْ لاَ يَأْخُذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ‏، سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِيمِ‏، اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِي قَلْبِي نُوراً وَ بَصَراً وَ فَهْماً وَ عِلْماً، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ (تعقیبات مشترکه در مفاتیح الجنان) بعد از هر فریضه (نمازهای واجب) باشید. 📚به‌سوی محبوب، ص۷۸
: ✅يكى از اسباب شادى و نشاط، نماز و ارتباط و مناجات با خداست. افرادى كه به دعا و نماز مى پردازند، كمتر دچار نگرانى و اندوه مى‌شوند. كسى كه گناه مرتكب شده و عذاب وجدان او را غمگين كرده، بوسيله توبه و استغفار، از احساس گناه رهايى مى يابد و نشاط اوليه را بدست مى آورد. ✨ «مَنْ أكْثَرَ الاسْتِغْفَارَ جَعَلَ اللهُ مِنْ كُلّ يَ نٍّ فَرَجَاً وَ مِنْ كُلّ ضِيقٍ فَرَجَاً وَ رَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ✨ ♨️هر كس زياد استغفار كند، خداوند گِرِه غمهاى او را بگشايد و از هر تنگنايى بيرونش بَرَد و از آنجا كه گمانش را هم نمی‌برد، روزيش رساند.» 📚(مستدرك الوسائل، ج 5، ص 277)
💠 امانت الهی 🔹 از اعضا و جوارح انسان سؤال نمی ‌كنند برای اینكه اینها مسئول‌عنه اند، مسئول خود انسان است! نه سر انسان، نه دست انسان، نه چشم و گوش انسان، نه ریه و روده انسان، خود انسان است! خود انسان همان اوست. خب اگر خود انسان مسئول است دیگر نمی ‌تواند مسئول ‌عنه باشد، از خود انسان سؤال می ‌كنند خودت را چه كردی این است معنایش یا ما دوتا خود داریم؟ یك داریم كه با او داریم زندگی می ‌كنیم و یك داریم كه ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی﴾[1] این ضمیر متكلّم وحده ﴿رُّوحِی﴾ برای خداست، این روح به آنجا بر می‌ گردد. 🔹 این خودِ حیوانی ما كه وهم و خیال است حیوانات هم دارند، شهوت و غضب است حیوانات هم دارند، این سیرك ‌بازی ها و تمرین های طنزآمیزی كه بعضی از انسان ها دارند قوی ‌ترش را شما می ‌بینید درباره حیوانات به كار می ‌برند، آنها هم قابل تعلیم و تربیت این ‌چنینی هستند. ما یك داریم كه در سوره مباركه «آل‌عمران» مشخص شد، فرمود هر وقت صحبت جبهه و جنگ و می ‌شود اینها فقط به فكر خودشان ‌اند ﴿أَهَمَّتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ﴾[2] همین هایی كه قرآن می ‌فرماید اینها فقط به فكر خودشان ‌اند، در سوره «حشر» فرمود اینها خودشان را فراموش كردند ﴿لاَ تَكُونُوا كَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ﴾[3] معلوم می‌ شود ما دوتا خود داریم؛ یك داریم كه امانت خداست برای ما نیست، یك داریم كه ماییم و مكلّف هستیم. 🔹 اینكه در تعبیرات قرآن كریم آمده است اینها به خودشان كردند، در بحث های قبل هم داشتیم كه ظالم و مظلوم دو لفظ است دو مفهوم است الاّ ولابد دو مصداق می ‌خواهد. عالِم و معلوم دو لفظ است دو مفهوم است ممكن است یك مصداق بخواهد شخص به خودش عالم باشد، اما شخص به خودش ظالم باشد مستحیل است؛ زیرا ظالم حدّی دارد، مظلوم محدوده ‌ای دارد، هر كس از حدّ خودش پا درازتر كند وارد گلیم دیگری بشود این را ظلم می ‌گویند، تجاوز از حد است. ما دو خود داریم یك خود حیوانی كه همین عادی است و درك می ‌كنیم و تكلیف هم با همین است، یك خود الهی داریم كه است و برای ما نیست، آن چراغی است كه خدا به ما داد تا ما با او راه را ببینیم و چاه را تشخیص بدهیم. اگر بر خلاف دستور الهی انجام دادیم به او ظلم كردیم و اگر بر خلاف دستور الهی انجام دادیم در قیامت ما را به محكمه می ‌آورند می ‌گویند با او چه كردی این فؤادی كه من به تو دادم با او چه كردی؟ «كان الإنسان عن السمع مسئولا، عن البصر مسئولا، عن الفؤاد مسئولا» گاهی انسان به ظلم می ‌كند می ‌شود ﴿وَلكِنْ أَنْفُسَهُمْ یظْلِمُونَ﴾[4] گاهی باید پاسخ بدهد كه در این ﴿رُّوحِی﴾ كه به یا اضافه شده است، روح الله را به ما تملیك نكردند، به ما امانت دادند، این چراغ را خدا روشن كرد كه ما با این چراغ راه را ببینیم و راه را طی كنیم. به ما می ‌گویند چرا این فتیله را پایین كشیدی ﴿قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا﴾[5] به ما می ‌گویند چرا این چراغ را دفن كردی ﴿قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا﴾ به ما می‌ گویند چرا از نورش استفاده نكردی ﴿كُلُّ أُوْلئِكَ﴾[6] یعنی «كلّ واحد من السمع و البصر و الفؤاد یكون مسئولاً‌عنه و یصیر الانسان مسئولاً عن السمع عن البصر عن الفؤاد» حالا روشن شد كه ما هر كار خلافی كه انجام می ‌دهیم ـ گذشته از اینكه اعضا و جوارح شاهدند ـ داریم به آن روحی كه است خیانت می ‌كنیم، ظلم می ‌كنیم، آن وقت از ما سؤال می‌ كنند كه این روح را چه كار كردی؟! [1] . سوره حجر، آیه 29؛ سوره ص، آیه 72. [2] . سوره آل‌عمران، آیه 154. [3] . سوره حشر، آیه 19. [4] . سوره آل‌عمران، آیه 117. [5] . سوره شمس، آیه 10. [6] . سوره اسراء، آیه 36.
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 🔶بسم الله الرحمن الرحیم🔶 ✍بنابراین،خداوند،عاقل را کسی دانسته که الهی اندیشد و به آنچه نزد خداست آشناست و همان را که می طلبد،اثبات کرده است و نیز برای آن دفاع می کند؛ چنانکه کسی را که از خدا و آنچه نزد اوست،گریزان است،و به غیر خدا تکیه می کند،جاهل می داند. خدا و آنچه نزد اوست ماندنی است و انسان و آنچه متعلق به اوست رفتنی:"مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ : آنچه نزد شماست به پايان مى رسد، وآنچه نزد خداست باقى وپايدار است، و كسانى كه صبر پيشه كردند، همانا مزدشان را بر پايه نيكوترين كارى كه مى كردند، پاداش خواهيم داد. 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 📚دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه📚
💎 جایگاه برتر نماز 🔻أمیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام: اللّه‏ اللّه‏ فِي الصَّلاةِ فَإنَّها خَيرُ العَمَلِ، إنَّها عِمادُ دينِكُم ❇️ خدا را، خدا را درباره كه بهترين كردار و ستون دين شماست. 📚 گزیده تحف العقول، ح ۶۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت سوم 📚 موضوع: توکل به خدا 📖تفسیر آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل عمران 🗓۱۳۹۶/۰۳/۰۳
🤔عامل ارتباط دهنده ی بین شیعیان و ائمه علیهم السلام؟ ☝️ به اموری است که خود ایشان به آن ها پایبند بودند. 🤔ادعای حب به حضرات معصومین علیهم السلام؟ ☝️در صورتی تحقق می‌یابد که همراه با از ایشان باشد. این نظر در مقابل است که گاه شنیده می‌شود: 🚫«صرف محبت کافی است، حتی اگر عامدانه کاری را خلاف میل محبوب انجام دهی»؛ این با اصل محبت سازگار نیست. 💫«قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏»؛ یعنی از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم است. پیامبر واسطه ی رساندن وحی الهی است، پس از فرستاده ی خدا نتیجه ی حتمی و قطعیِ محبت واقعی به پروردگار است. ❓برای اثبات محبت، ❗️1⃣ علاوه بر نیت و قصدِ ، ❗️2⃣ باید در همه شئونات زندگی این را به‌شکل عملی بروز داد؛ از‌این‌روست که در قرآن کریم «عمل صالح» در کنار «ایمان» آمده است؛ ✅ زیرا این دو با هم سبب سعادت می‌شوند. 🔰بیانات استاد تحریری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این کلیپ استاد عالی برای بچه دار شدن بیان می فرمایند : یه کسی خدمت امام باقر علیه السلام رسید گفت آقا من ثروت فراوانی دارم ولی بچه ندارم چند ساله ما ازدواج کردیم ، من فرزندی ندارم ، امام باقر علیه السلام فرمود: ادامه رو در کلیپ دنبال کنید
اصلی ترین تکلیف شیعیان در دوران غیبت چیست؟ ✍ پاسخ 1⃣انسان باارزشترین آفریده ی خداوند بوده و او جهان هستی را برای انسان آفریده است.(بقره، ۲۹) به همین دلیل، خداوند متعال تمام امکانات جهان را برای هدایت انسان به سوی کمال و رسیدن به مقامات والای انسانی و الهی بسیج کرده است. همچنین با فرستادن دین توسط پیامبران، به او چگونگی رسیدن به کمال را آموخته است. 2⃣هدایت انسان و جامعه بشری از طریق اجرای کامل دین با مدیریت انسان معصوم امکان‌پذیر است. ازاین‌رو، باید گفت اینکه امام معصوم بتواند بر مسند حکومت باشد و جامعه ی بشری را هدایت کند، اصلی ترین خواسته ی خداوند است و تحقق این خواسته، اصلی ترین تکلیف هر مسلمان است. 3⃣بنابراین، نزدیک کردن ظهور امام زمان علیه السلام، مهم‌ترین تکلیف در این دوران است. آیا نسبت به این مهم، احساس تکلیف داریم؟ اگر احساس تکلیف داریم، برنامه ای هم داریم؟ 4⃣گاه، شیطان انسان‌ها را از انجام کارهای لازم و موثر، منحرف کرده و آن‌ها را به انجام کارهای صرفاً خوبی تشویق می‌کند که موثر در تحقق اصلی ترین تکلیف نیستند. 5⃣در دوران امام حسین علیه‌السلام، اغلب مسلمانان به جای اینکه امام را برای تشکیل حکومت همراهی کنند، تا خیمه ی دین سقوط نکند، مشغول انجام مناسک شدند، اما امام حسین علیه‌السلام و تعداد محدودی از یاران، حج را نیمه کاره رها کردند تا دین حفظ شود. 6⃣در دوران کنونی، کسانی که نسبت به نزدیک کردن ظهور، احساس تکلیف نمی‌کنند و صرفاً به نماز و روزه ی خود مشغولند، نمی‌توانند خود را یک انسان عاشورایی کامل بدانند، چنانکه کوفیان نیز نسبت به همراهی با امام کوتاهی کرده و به نماز و روزه خود مشغول شدند. 🔰بیانات استاد دکتر محمدحسین فاریاب دکترای کلام اسلامی