هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
یافتن پلاک ثبتی روی نقشه چگونه است؟
برای این که بتوان موقعیت دقیق ملک و سند را روی زمین پیاده کردن باید آن را روی نقشه های قدیم و جدید جانمایی کرد.
نقشه های قدیمی بر دو نوع می باشد که نوع اول که نقشه ثبتی است که در آن پلاک ثبتی و گاهی ابعاد درج شده است و این نوع نقشه ها که به صورت کروکی می باشد هندسه خاصی ندارد.
البته لازم به ذکر است که هر نقشه ثبتی مورد تایید نیست و جعل در این مورد بسیار فراوان است.
نقشه دیگر که نقشه هوایی پلاک ثبتی است با استفاه از تصاویر قدیمی ترسیم و تهیه شده دارای سیستم مختصات است و هندسه خاصی دارد؛ برای جانمایی به هر دو آن نیاز است.
بعد از جانمایی روی نقشه های قدیمی انتقال آن روی نقشه های جدید و تعیین وضع موجود آن انجام می شود تا بتوانیم آن را روی زمین میخکوبی (چهار میخ زمین) کنیم.
چگونه جانمایی پلاک ثبتی انجام دهیم؟
جانمایی پلاک ثبتی بر اساس تحلیل و بررسی اسناد و مدارک ملک انجام می شود که کارشناس نقشه برداری ابتدا داده ها و مستندات را مورد بررسی قرار می دهد. با استفاده از عکس های هوایی سنوات گذشته و تفسیر آنها اقدام به عملیات ژئو رفرنسینگ و به تبع آن برای صدور سند تک برگی استفاده می شود.
برای جانمایی پلاک ثبتی ابتدا تمامی داده ها و مدارک موجود جمعآوری می شود. داده های مورد نظر می تواند نقشه و عکس های هوایی آنالوگ، نقشه وضع موجود و سایر اسناد دیگر را شامل شود.
کارشناس داده های به دست آمده را با نقشه های ثبتی اداره ثبت اسناد مطابقت داده و استعلام می گیرد تا در نهایت محل ملک و حدود زمین را تشخیص دهد.
بعد از گرفتن استعلام و در صورت صحیح بودن داده ها برای جانمایی ملک اقدام می کنیم که این کار با ژئورفرنس کردن عکس های هوایی و بررسی مکان ملک روی نقشه یا عکس هوایی روی نرمافزار جانمایی کنیم.
در نهایت داده های به دست آمده از نرمافزار را با استفاده از تجهیزات نقشه برداری همچون جی پی اس روی زمین پیادهسازی می کنیم تا عملیات جانمایی به درستی انجام شود.
چه کسی جانمایی پلاک ثبتی را باید انجام دهد؟
جانمایی پلاک ثبتی باید توسط کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی که به آن کارشناس رسمی دادگستری جانمایی ملک نیز گفته می شود انجام شود، چرا که علاوه بر تسلط به امور نقشه برداری باید نسبت به قوانین و موضوعات ثبتی اطلاع کافی داشت تا بر اساس آن بتوان جانمایی پلاک ثبتی را انجام داد.
کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک در ابتدا تمامی اسناد و مدارک ثبتی را اعم از کروکی و نقشه های ثبتی را با عکس های هوایی سنوات گذشته مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه کارشناسی شده را در قالب گزارشی مکتوب که ممهور به مهر و امضای تایید شده است در اختیار مراجع ذی الصلاح قرار می دهد.
جانمایی پلاک ثبتی به دلیل تخصصی بودن باید حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی انجام شود چرا که بار حقوقی به دنبال دارد و در صورت بروز هرگونه اشتباه مسئولیت آن بر عهده کارشناس خواهد بود و بهای سنگینی برای مالک در پی خواهد داشت به همین جهت باید توسط کارشناس امورثبتی مجرب انجام شود.
☝️از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
نقشه یو تی ام چیست؟
نقشه UTM مخفف عبارت «Universal Transverse Mercator» و به معنای سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس می باشد. به عبارت دیگر نقشه یو تی ام به یک سیستم تصویر بر روی سیستم مختصاتی کارتزین دو بعدی گفته می شود که برای تعیین موقعیت جغرافیایی یک نقطه بر روی کره زمین مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک سیستم یو تی ام هر نقطه بر روی کره زمین مختصات اختصاصی خاص خود را دارد و به هیچ عنوان نمی توان نقطه دیگری را با همان مختصات شناسایی کرد.
نقشه یو تی ام به نوعی سیستم مختصات جهانی گفته می شود که بر اساس آن موقعیت یک ملک و ملک های مجاور آن در مقیاس بزرگ و با مختصات کاملاً دقیق به دست می آید. نقشه یو تی ام یک ملک در زمان خرید و فروش آن مانع از بروز اختلافات ملکی و همچنین ادعاهای بی اساس بر سر یک ملک خواهد شد.
مختصات utm یک سیستم مختصات شناخته شده و پرکاربرد جهانی است که ممکن است نام آن را در هنگام نقشه برداری از یک زمین شنیده باشید؛ در واقع هر قسمت از کره ی زمین به طور کلی شامل یک طول جغرافیایی و یک عرض جغرافیایی است اما مقیاس utm به ما کمک می کند تا به طور خیلی جزئی تر و دقیق تر یک زمین یا یک ساختمان را موقعیت یابی کنیم و مکان قرارگیری آن را با دقت بیشتری مشخص کنیم.
کاربرد نقشه یو تی ام
نقشه UTM به مالکین این امکان را می دهد تا بتوانند موقعیت و مختصات ملک خود را به طور کاملاً دقیق مشخص کرده و بر اساس آن سند مالکیت دریافت کنند. از آنجایی که مشخصات و اطلاعات به دست آمده به کمک نقشه UTM مبنای تعیین مساحت ملک مورد نظر در سند مالکیت قرار می گیرد، دقت و کیفیت اطلاعات برداشت شده در نقشه UTM اهمیت بسیار زیادی دارد.
تهیه نقشه UTM چه مزایایی دارد؟
تهیه نقشه UTM از جهات گوناگونی حائز اهمیت می باشد که برخی از آنها عبارت اند از:
۱· قرارگیری پلاک در محل مورد نظر خود: با تهیه نقشه UTM به هیچ عنوان نمی تواند ملک خاصی را برای 2 فرد مجزا به ثبت رساند و علاوه بر این مانع از اشتباه گرفتن ملک شما با هر ملک دیگری در هر جای کره زمین می شود.
۲· تعیین مساحت دقیق: نقشه UTM با مشخص کردن مساحت و مختصات دقیق گوشه های ملک، مانع از متضرر شدن فروشنده و یا خریدار می شود و باعث می شود که هر طرف از مساحت دقیق ملک مورد نظر اطمینان داشته باشند.
۳· جلوگیری از تجاوز و تعارض در ملک: نقشه UTM با تعیین دقیق حدود و خط مرزی ملک مانع از هر گونه تعارض عمدی و یا غیر عمدی به ملک مورد نظر خواهد شد.
۴· کاهش اختلافات ملکی: تعیین دقیق محل درست ملک و مشخص شدن حدود و خط مرزی آن علاوه بر جلوگیری از تجاوز و تعرض در ملک، از بروز اختلافات ملکی نیز جلوگیری خواهد کرد.
☝️از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☝️از پیامهای دریافتی☝️
# جانمایی
# کاداستر
# کد یکتای شناسائی اموال غیرمنقول
# UTM
عطف به پیامکی که در مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ در کانال گنبد فیروزه به اشتراک گذاشتم در موضوع اسناد کاداستری👇
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/629
💠 کانالهای اطلاعرسانی #حم:
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۱۱۹):
صفوت داودی و برادران یوسف! (۰۲)
آخرین عبارت بنده در پیام قبلی، این بود که؛ «مایلم در مبارزه با متجاوز پلاک ۱۱۸ سهمی داشته باشم».
ولیکن در این مبارزه، به شروطی قائل هستم که لازمست در اینجا اشارهای به برخی از آنها داشته باشم:
۱) مبارزه باید اصولی و عقلانی باشد. لذا با هیچ بیعقلی و تحرکات جنونواره همراهی نخواهم کرد.
۲) در مبارزه، قاعدتاً ضرورتهائی (اهمیتها و اولویتها) وجود دارد که باید جدی گرفته شوند وگرنه بجز چارجفتکاندازیهای دیوانهوار، چیزی رخ نخواهد داد.
۳) مبارزه باید با ریشهیابی هوشمندانه، علتشناسانه باشد تا وقت و انرژی مبارزین صرفاً صرف معلولها نگردد که موجب اتلاف اوقات و توان و فرسایش اعصاب و روان خواهد بود.
۴) در مبارزه فقط به کسانی باید اعتماد کرد که بهرهای ولو اندک از «دانایی، دلسوزی و دلیری دینمدارانه» داشته باشند وگرنه چیزی بجز سپردن افسار خود به ناخور (گلّه عِشَّکها، غودوغها، جوجوغها و نهایتاً کفتارها) نخواهد بود.
۵) به بهانه مبارزه، هیچگونه حقی ایجاد نمیشود که حق و حقوق اشخاص حقیقی یا حقوقی ذیربط یا بیربط پایمال شود و نادیده گرفته شود.
و اما در مسئله مبارزه با شروری بنام صفوت که به مایملک (آب+اراضی) تعدادی از اهالی، تجاوز کرده است، نکاتی را لازم به تأکید میدانم:
۱- بنده تجاوز مذکور را جزو ۷ مشکل امامزاده برشمردم و اینکه من هم به سهم خویش، در حل این مشکل و بلکه معضل، خود را صاحب حق و مسئول میدانم. چنانکه در پیام ۵۱ کانال سیدعلاءالدین بدان تصریح کردهام👇
https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/181
ولیکن در هنگامه مبارزه با اشراری از قبیل نانکلی و مزدوران وی، آنرا «در اولویت دوم» قلمداد کردم. چرا؟!
زیرا با توجه به عللی (که توضیح خواهم داد)، مبارزه با فئودال نقاش را محکوم به شکست میدانستم و لذا نگران بودم که شکست در آن پرونده فرعی، موجب افزایش ریسک و حتی شکست در پرونده اصلی ما باشد فلذا با «دونکیشوتهای قرمزدره» همراهی نکردم.
در پیام مذکور تصریح کرده بودم که «شکست و پیروزی در مبارزه با آنها (متجاوزین پلاک ۱۱۸) در پیشبرد حل مسائل پلاک۱۱۷ بیتأثیر نیست»
اولویت اول بنده، «حل مسائل پلاک ۱۱۷» بود که برای من، فقط جنبه حیثیتی داشت وگرنه در ششدانگ امامزاده من هیچ قطعه زمین بدردبخوری نداشتم، همچنانکه خانهای هم ندارم. «حیثیت» برای بنده بسیار بسیار ارزشمندتر از «مال» است و بر خلاف بعضیها که حیثیت و شخصیت خود را قربانی مال و اموال میکنند، بنده بالعکس عمل میکنم و هر چه مال و اموال داشته باشم قربانی حیثیت و شخصیتم میکنم وگرنه چه تمایزی بر حیوانات (کفتارها و عشکها و غودوغها) خواهیم داشت؟!
بعضی از دخوها مرا مذمت میکردند که چرا متوجه ارزش اقتصادی بالاتر مایملکتان در پلاک ۱۱۸ نیستی و چسبیدهای به مایملکتان در پلاک ۱۱۷ و...؟!!
اینها هرگز قادر به درک این سخن نخواهند شد که چرا امام راحلمان فرمودند: «اقتصاد مال خر است»!؟
در ذهنیت حمارینه اینها، ارزش، چیزی بجز اقتصاد و مقایسه آخورها نیست. فلذا براحتی هم اظهار فضل میکنند که این آخور گرانتر از آن آخور است!
گمان میکردند که من هم لابد مثل خودشان دنبال آخور خر هستم اما قادر به تشخیص نیستم که آخور نقاش گرانبهاتر از آخور امامزاده است!
و حال آنکه من اگر (العیاذ بالله) خر (و مثل اینها عشک و غودوغ) هم بودم اساساً در ششدانگ امامزاده که هیچ آخوری نداشتم که این مقایسه معنیدار باشد.
در هر حال؛ حل پلاک ۱۱۸ را «امری جداگانه فرض» نکردم و نوشتم؛ «حتماً باید حل آنرا در ارتباط با شش سر دیگر این اژدها دنبال کرد.» و اینکه «ظرائف نهفته در این قسمت، باعث شد حل این مسئله در اولویت دوم بنده قرار بگیرد!»
حال؛ وقت توضیح این «ظرائف نهفته» است!
در جواب علت عدم همراهی با «بابالهای روستا» را هم (که بعضی اهالی میپرسیدند)، به این اشاره میکردم که اگر در پرونده داودی ورود کنم و شکست بخورم، باعث خواهد شد که پیروزی ما در پرونده نانکلی و ایادی خائن او تهدید گردد و نانکلی و گوشوارههای خبیثش، همان را تبدیل به چماقی بکنند جهت ناکام گشتن من در مبارزه با شرورهایی که دنبال دفینههای روستا بودند و هستند.
و حدسم کاملاً درست بود، چنانکه هیچکدام از دخوهای (خودداناپندارهای) روستا در مبارزه با متجاوز مورد اشاره، تاکنون نه تنها هیچ طرفی نبستهاند بلکه خرابکاریهائی هم از خود به یادگار گذاشتهاند که ترمیم آنها خودش یک پروژه است!
حال ممکنست، شکست مفتضخانه خود را تعلیل کنند به اینکه فرزندان سیدمیربابا با ما همراهی نکردند!!
چنین صرافت و وقاحتی از ایشان بعید نیست!
..ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۸ مهر ۱۴۰۲
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
گفتگو با حمید صوفی نیارکی بخشداری مرکزی بخش آوج
🔹حمید صوفی بخشدار بخش مرکزی آوج اظهار داشت: با استقرار دولت مردمی سیزدهم در شهرستان آوج، محرومیت زدایی و توجه به نقاط محروم در صدر برنامه های مدیران این شهرستان قرار گرفته و در این مدت در حوزه زیرسازی و آسفالت معابر پروژه های بزرگی در روستاهای بخش مرکزی آوج به متراژ ۱۱۱ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال اجرا و بهره برداری شده است.
🔹وی به پروژه های مهم آب رسانی روستایی هم اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش مرکزی که سالها از نبود آب شرب پایدار رنج می بردند با اهتمام دولت سیزدهم و با حفر چاه، بهسازی چشمه ها، ساخت مخازن، اصلاح شبکه و لوله گذاری با هدف تامین پایدار آب آشامیدنی مردم در دستور کار قرار گرفته است.
🔹به گفته صوفی نیارکی هزینه کرد در پروژه های آبی روستاهای اروان، پرسبانج، منصور، خروسدره، شهیدآباد و قهوج ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است که به کاهش دغدغه های آبی این روستاها منجر شده است.
🔹بخشدار مرکزی آوج در خصوص پروژه های ورزشی اظهار داشت: درکمیته برنامه ریزی شهرستان و با نظر مساعد فرماندار آوج ، اعتبار خوبی برای تکمیل و بهره برداری سالن های ورزشی در نظر گرفته شده که با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.
🔹وی با اشاره به اینکه طرح هادی در روستاهای بخش نیاز به بازنگری دارد، افزود: خوشبختانه با نظر مساعد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تامین نظر دهیاران، شوراهای اسلامی و مردم روستاها تا حد امکان این بازنگری ها با لحاظ قانون و در نظر گرفتن اراضی قابلیت الحاق به بافت انجام خواهد شد.
🔹صوفی نیارکی همچنین در خصوص آسفالت معابر روستایی بخش گفت: مهم ترین محورهای آسفالت شده در این دوره شامل روستای شهیدآباد به طول ۵ کیلومتر، محور روستای دشتک به طول ۵ کیلومتر و اجرای زیرسازی و آسفالت روستای مشانه به طول ۵ کیلومتر می باشد.
🔹بخشدار مرکزی آوج اضافه کرد: پایگاه اوژانس در روستای نیریج، مدرسه روستاهای اردلان و پرسبانج، استخرهای ذخیره آب روستای شهیدآباد، سعیدآباد، نیریج و قهوج درحال پیگیری و اجرایی شدن هستند.
🔹وی با یادآوری ظرفیت های متعدد بخش مرکزی شهرستان آوج گفت: شهرستان آوج ظرفیت های متعددی را در بخش های کشاورزی، باغداری، گردشگری و تاریخی دارد و مجموعه مدیریتی شهرستان برای رشد و شکوفایی این مهم برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده است.
🔹صوفی نیارکی خاطرنشان کرد: این بخش در حوزه گردشگری هم از ظرفیت های متعددی برخوردار است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به دنبال اقتصادی شدن فعالیت های گردشگری در این منطقه هستیم.
___----------------------
روستای امامزاده علاالدین هم که طبق معمول با تحریف واقعیات ،بر خلاف مسیر قافلهآبادانی و عدالت حقوقیواجتماعی و بصورت برعکس قدم بر میدارد ؛
با یدک نام شورا در مسیر پسرفت
پیشتاز در صف اول تخلفات و اختلافات و تعارضات منافع
این بود معرفی روستای امامزاده علاالدین
☝️از پیامهای دریافتی☝️
تحریف واقعیات
مسیر پسرفت
پیشتاز تخلفات
پیشتاز اختلافات
پیشتاز تعارضات
اولش گمان کردم، فرستنده این پیام (یکی از اهالی روستا) قصد متلکپرانی علیه بنده را دارد ولیکن با ملاحظه عبارت «با یدک نام شورا» در آن، متوجه شدم دل خوشی از شورای روستا ندارد.
خب! بنده هم که این شورا را خائن میدانم و باندازه کافی هم روشنگری کردم ولیکن وقتی اهالی محترم (حتی آنها که عموزادگی مرا یدک میکشند!) نه تنها چندان اهمیت و اهتمامی به این مسائل ندارند بلکه با دهنکجی به اینهمه روشنگریهای بنده، آن خائنین منافق را به جلسات خود دعوت میکنند و با آنها نرد عشق میبازند! (و بقیه اعضای جلسه هم اعتراضی نمیکنند!!)، بنده چرا باید کاسه داغتر از آش باشم؟!
خلایق هرچه لایق
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۲/۷/۹
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین
علاءالدین در افق آینده؛
(قسمت ۱۲۰):
صفوت داودی و برادران یوسف! (۰۳)
در پیام قبلی👇
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/700
سخن از مبارزه و شرایط و انحاء آن شد و اینکه بنده شراکت خود در حل مسائل پلاک ۱۱۸ را بعنوان اولویت دوم تلقی و لذا در حالت تعلیق نگه داشتم و حل مسائل پلاک ۱۱۷ را در اولویت اول خود قرار دادم. زیرا که برایم جنبه حیثیتی و حیثیت اجدادی داشت. چنانکه سرانجام هم نانکلی (رئیس متخلف اوقاف محل) دادخواستی به دادگاه آوج داده بود که مفهوم انتساب حرامخوارگی و موقوفهخواری به ۱۸ نفر از اجداد مرحوم اهالی را داشت که با همت اشخاص غیور امامزاده علاءالدین در هر دو مرحله (شکایت بدوی و شکایت تجدیدنظرخواهی) مفتضحانه شکست خورد.
و روسیاهی برای آنها ماند که یا گردن خود را به قلاده نانکلی بسته بودند و یا با این قلادهها همپالگی داشتند و علیه نانکلی و مزدورانش، هیچ اقدامی بعمل نیاوردند!
علت اصلی مشارکت بنده در آن قضایا اساساً این نبود که در عرصه ششدانگ امامزاده، فرضاً خانه یا زمینی دارم که مورد حمله اوقاف برای تصرف عدوانی قرار گرفته است، بلکه انگیزه اصلی بنده دفاع از حیثیت اجدادی خودم بود و لذا منتی هم بر کسی ندارم ولو اینکه منافع آن به اکثریت اهالی بویژه بازماندگان آن ۱۸ متهم نانکلی رسید.
عدهای هم بر بنده خرده میگرفتند که وقتی ماترک پدر شما در پلاک ۱۱۸ بمراتب گرانتر از میراث آن مرحوم در پلاک ۱۱۷ است، چرا وقت و انرژی خود را بجای مبارزه با حاجصفوت، صرف مبارزه با نانکلی میکنی؟!
در پیام قبلی توضیح دادم که من دنبال آخور نبودم بلکه دنبال حیثیت بودم و هستم و عقل معاداندیش بنده بر عقل معاشاندیش من غلبه دارد.
در ملک نقاش بهانه آوردم که من شخصاً زمینی در متصرفات عدوانی صففت نقاشی ندارم ولیکن در ملک امامزاده چرا از همین بهانه استفاده نکردم؟!
در امامزاده هم میتوانستم به بهانه اینکه در عرصه ششدانگ امامزاده که هدف تصرفات عدوانی نانکلی (در سودای دستیابی به دفینههای روستا با کمک گوشوارهها و قلادهها و زنگولههای خود) قرار گرفته است (و اکثریت اهالی هم کاسه چهکنم؟ چهکنم؟ بدست گرفتهاند)، من ملک و املاکی ندارم، دخالت نورزم و خود را کاملاً بیرون بکشم ولیکن مطلب حیثیتی ماجرا اجازه سکوت و غفلت نداد. سکوت و غفلتی که هفتمین سر اژدهائی است که مایه آزمایش الهی اهالی این روستا گشته است تا عیار غیرت و بیغیرتی آنها آشکار شود و در پیام ۵۱ پارسال خود محترمانه آنرا «بیخیالی اهالی» نامیدم👇
https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/181
حال در مبارزه برای حل مسائل پلاک ۱۱۸ هم داشتن سهم آب (در آبی که مورد تصرف عدوانی فئودال نقاش قرار گرفته است زیرا نحوه بهرهبرداری او را در مشاهده اولیه خود از مصادیق ممانعت از حق دیدم) بهانه مناسبی برای ورود بنده به این پرونده است ولو اینکه به اراضی شخصی بنده، هنوز هجومی نیاورده است. ولیکن مهمتر از مسئله «آب» در این پرونده مطلب «حیثیتی» است که به من انگیزه بیشتری برای مشارکت میدهد و اگر این پرونده جنبه حیثیتی نداشت، شاید این مشارکت را به تعویق میانداختم و امور مهمتری را که در تهران دنبال میکنم رها نمیکردم.
البته جنبه حیثیتی این پرونده چندان ربطی به آب و اراضی ما در ملک نقاش ندارد بلکه «حیثیت کلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین» در منطقه آوج است که متاسفانه تا عمق استخوان مرا میسوزاند!
اینکه در ادارات آوج بر زبانها افتاده است (شاید توسط شیاطین محلی) که اهالی این روستا پیشتاز «تخلفات و اختلافات» هستند، برای بنده بسی دردناکتر و رنجآورتر از آن است که کل «یک و نیم شعیر» اراضی پدری بنده (به ارزش میلیاردها تومان؟) به یغما رفته باشد.
چرا باید رتبه اول برقدزدی و آبدزدی به امامزاده اختصاص یافته باشد؟! این ننگ را باید به کجا برد؟!
حتی وقتی از اخوی پرسیدم؛ شما که بعنوان رئیس هیئت امناء و آنگاه بعنوان دهیار و سپس بعنوان مؤسس و نیز حاکم بر شورای روستا چرا اجازه دادی که چنین ننگی بر پیشانی زادگاه ما بخورد؟! بهانه آورد که یکی از علل دشمنی اهالی با من همین بود که قاطعانه در برابر دزدیهای آنها ایستادم اما آنها جمع شدند تا مرا و پسرم را به قتل برسانند!
و متأسفانه هنوز هم این سرقتهای برق و آب ادامه دارد!
آی لعنت خدا بر هر کسی که موجب بیاعتباری این روستا گشته است.
در عینحال شنیدهام که حاجصفوت در ادارات آوج بعنوان شخصی شناخته شده که برای امور خیریه، آماده دست و دلبازی است.
شما خودتان را جای ادارات و نیز دادگاه آوج و قزوین قرار بدهید که در یک کفه ترازو یک «خیّر کارآفرین»! ایستاده و در کفه دوم، یک مشت «اهالی سارق و قاتل»! چه قضاوتی میکنید؟!
..ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۹ مهر ۱۴۰۲
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
خدمت پیامبر اعظم(ص)؛
برتر از خدمت کل خادمین
به بشریت در طول تاریخ،
همچون افضل بودن ضربت علیٍّ(ع) در یوم الخندق از عبادة جن و إنس! 👇
#ظهور در امتداد #عاشورا
و عاشورا در امتداد #بعثت
🔴🚩🔴🚩🔴🚩
#خدمت #خاتم_النبیّین؛
ارزشمند و بیبدیل و کمنظیر
👇👇👇
🟢🚩🟢🚩🟢🚩
🟢🚩🟢🚩
🟢🚩
👈 (بخش اول)
✅ ارزشمندترین اتفاقی که در زمین قابل وقوع است؛ «خدمت به بشریت» است.
👈 و انسانهای زیادی در طول تاریخ به جوامع بشری، انواع خدمات را انجام دادهاند.
👌 ولیکن خدمت حضرت خاتمالنبیین(ص) در مقایسه با خدمات گوناگون انواع اشخاص حقیقی و حقوقی به بشریت، از همه ارزشمندتر و بیبدیلتر بوده است.
🔰 برای توضیح و اثبات این ادعا ناچارم در قالب چند مقدمه، از آخرین کلام تحریفناشده خالق سبحان با انسان؛ یعنی از #معارف_قرآن، کمک بگیرم:
۱) غیب:
👈 قرآن، زمین و زمانی را که ما انسانها در آن متولد شده و زندگی میکنیم و در آن میمیریم، عالم «شهادت» مینامد که آنرا در مقابل عالم «غیب» به کار میبرد.
👌 کلمه «الشهادة» در قرآن، حتی یکبار هم بدون کلمه «الغیب» به کار نرفته است (که در حکم معمای قابل تأملی است!) و حال آنکه کلمه «غیب» مستقلا حدود ۵۰ بار به کار رفته است.
⁉️ مفهوم آن شاید این باشد که عالم شهود بدون غیب، نه تنها هیچگونه وجاهت و اعتبار بلکه هیچگونه وجود مستقلی هم ندارد.
✅ «عالِمُ الغیب و الشهادة» هم یکی از صفات خالق متعال است که آنرا در قرآن با همین ترکیب، ۹ بار به کار برده است. ۳ بار هم «عالم الغیب» و ۱ بار هم «عالم غیب السموات و الارض».
💠 #قرآن در سرآغاز بزرگترین سوره خود (بقره)، «ایمان به غیب» را مقدم بر «ارکان تقوا» (اقامه نماز، انفاق رزق، ایمان به ما أنزلالله و یقین به آخرت)، به کار برده است که بدون آن «هدایت» به #فَلاح صورت نخواهد گرفت و انسان غرق در #جُناح هرگز به #نَجاح نخواهد رسید.
👈 بنابراین «ایمان به غیب» زیرساخت علمی و عملی #دین_اصیل خداست.
۲) روح:
👌 نسبت غیب به شهادت، همانند نسبت روح به جسم است. در مشاهده هر انسانی، هر آنچه که به چشم ظاهر میآید، جسم اوست و روح او زمانی قابل فهم است که از پیکرش جدا شود که در آنصورت سرآغاز بیحرکتی (فاقد هرگونه کنش و واکنش) و فروپاشی جسم است.
👈 کسی که بتواند روح را درک بکند و به وجود قطعی و مؤثر آن واقف شود، خواهد توانست «غیب» و ضرورت آن را هم درک نموده و به وجود قطعی، مؤثر و سلطه آن بر عالم شهود پی ببرد.
✅ لذا همانگونه که وجاهت و ارزش #جسم به وجود #روح است، اعتبار و ارزش عالم شهادت هم با وجود عالم غیب است.
👈 همچنانکه جسم بدون روح، مرداری در حال اضمحلال و فروپاشی، بیش نیست، عالم شهود هم بدون عالم غیب مضمحل و بیمعنی و متلاشی است.
👌 همانقدر که جسم به روح وابسته و محتاج است، عالم شهادت هم به عالم غیب محتاج و نیازمند است. و اساسا سرنوشت عالم شهود بدست عالم غیب است.
✅ «آفرینش انسان در بهترین ترکیب با قوام» (لقد خلقنا الانسان فی أحسن تقویم) به اینست که دارای بهترین ترکیب وجودی (ترکیب جسم و روح و تلفیق غیب و شهادت) است فلذا خالق متعال به خود مبارکباد میگوید: «فتبارک الله أحسن الخالقین»!
👌 انسان؛ مظهر اعلای همزیستی و هماهنگی «غیب و شهود» است تا زندگانی او در هر دو عالم، گستره داشته باشد.
👈 در انتقال انسان از دنیا به عقبیٰ، جسم او تجدید ساختار مییابد ولیکن روح از عالم شهادت، مفارقت یافته و به غیب رجعت میکند و آنگاه در قیامت مجددا به پیکر جدید (و البته با همان شکل و هیبت و هیکل دنیوی بازسازی شده) خود حلول میکند تا زندگانی در آخرت (بهشت و جهنم و ایبسا عالم مافوق آنها) را هم تجربه نماید. بنابراین عالم غیب، ظرفیت آنرا دارد که واسطه و محل انتقال روح از جسم دنیوی به جسم أخروی باشد.
... ادامه دارد👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2932
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
دبیر کل حزب وحدت و عدالت
بهار ۱۴۰۰ هجری شمسی
👌 بازنشر بمناسبت گرامیداشت میلاد مبارک پیامبر اعظم (صلوات الله و سلامه علیه و آله و آبائه)
۱۰ مهر ۱۴۰۲
(این مقاله را برای اولینبار حدود دو سال قبل در پیامرسان واتساپ به اشتراک گذاشته بودم)
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
خدمت پیامبر اعظم(ص)؛
برتر از خدمت کل خادمین
به بشریت در طول تاریخ،
همچون افضل بودن ضربت علیٍّ(ع) در یوم الخندق از عبادة جن و إنس! 👇
#ظهور در امتداد #عاشورا
و عاشورا در امتداد #بعثت
🔴🚩🔴🚩🔴🚩
#خدمت #خاتم_النبیّین؛
ارزشمند و بیبدیل و کمنظیر
👇👇👇
🟢🚩🟢🚩🟢🚩
🟢🚩🟢🚩
🟢🚩
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2931
بخش اول ☝️
👈 (بخش دوم)👇
۳) #علم:
انسان بلحاظ حضورش در عالم شهود تا حدودی بر ابعاد و اعماق آن واقف است که ایضا بدون استمداد از عالم غیب امکانپذیر نیست. لذا «علم» از جنس #غیب است که نصیب راسخین حاضر در شهود است.
آیا با کالبدشکافی مغز دانشمندان میتوان به علوم نهفته آنها دسترسی پیدا کرد؟!
اگر انسان (از طریق روح خود) با غیب مرتبط نبود، هیچ علمی هم برای خود تحصیل و ذخیره نمیکرد.
👌 #علم؛ نوری است که خالق متعال در #قلب هر کسی که بخواهد میتاباند چنانکه خاتمالنبیین فرمودند: «العلم نورٌ یقذفه الله فی قلب من یشآء» لذا فرودگاه علم، قلب انسان است (نه مغز که مرکز #عقل اوست!)
🌹 مهیاترین قسمت از اجزاء انسان برای ارتباط با غیب، قلب اوست و لذا قلب را باید خیلی گرامی داشت و گرامیداشت آن به «مراقبت از نفوذ وساوس» شیطانی و توجهات نفسانی در آنست.
این مقدمات☝️ برای نیل به اصل مطلب، مورد اشاره قرار گرفت و اما اصل مطلب؛👇
👈 انسانها برای پیشبرد و موفقیت در زندگی دنیوی و أخروی و زندگانی مادی و معنوی خود، نیازمند «دانش+تجربه+خلاقیت» هستند ولیکن تحصیل این سه مطلب بنیادی؛ محتاج صرف بسی #زمان و #هزینه است.
⁉️ آیا راه میانبری وجود دارد که انسان بتواند با «صرف کمترین زمان و هزینه» و بلکه «بدون صرف هزینه و زمان» به میزان مطلوبی از دانش، تجربه و خلاقیت نائل گردد؟!
آن میزان از «علم، تجربه و خلاقیت»ی که او را از «فرش عالم شهود» به «عرش عالم غیب»، سوق دهد.
🌀 آری! کافیست که بتواند با عالم غیب، #ارتباط_مستقیم پیدا کند تا بتواند حوائج سهگانه #دانش، #تجربه و #خلاقیت را در قالب «بستههای معرفتی» دریافت نموده و به گونهای به دنیا منتقل نماید که در اینجا کاربردی هم باشد. اما چگونه؟!
✌️ اگر کسی یا کسانی بتوانند از طریق «ارتباط مستقیم با غیب»، #حوائج_ضروری برای #زندگانی_دُنیا و مهمتر از آن برای #زندگانی_عُقبی را فراهم سازند، قاعدتا آنان توانستهاند بزرگترین و ارزشمندترین و گرانبهاترین «خدمت به بشریت» را به جای آورند.
💠 آری! از چنین منظری؛ پیامبر اعظم(ص) توانستند صیاد اعظمی باشند که #دین_أکمل را از غیب دریافت نموده و بصورت کاربردی به #جوامع_بشری اهداء نمایند آنهم بدون درخواست هیچگونه «أجر»ی که اساساً #أجر_رسالت قابل محاسبه و پرداخت نیست! از بس که سنگین است ولو اینکه تمام #جن و #إنس و بلکه #ملائک عالم برای این امر سترگ، بسیج شوند. هرگز نخواهند توانست ذرهای از آنرا جبران نمایند ولیکن برای آنکه ادای دِیْنی کرده باشند، میتوانند به #اهل_البیت علیهمالسلام #محبت بورزند.
😡 #عاشورا مظهر «خیانت عظمای بشریت» به خدمت عظمای رسولالله(ص) است و حال در #انتظار_ظهور آخرین بازمانده اهلالبیت هستیم.
و اینکه به چه چیزی میاندیشیم؛ «محبت» مطلوب یا «خیانت» مجدد؟!!
(تحریر مختصری از معارف اسلام ناب محمدی بمناسبت گرامیداشت ایام فرخنده؛ بعثت محمد مصطفی، میلاد سیدالشهدآء و نیمه شعبان المعظم)
🚩🟢
🚩🟢🚩🟢
🚩🟢🚩🟢🚩🟢
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
دبیر کل حزب وحدت و عدالت
بهار ۱۴۰۰ هجری شمسی
👌 بازنشر بمناسبت گرامیداشت میلاد مبارک پیامبر اعظم (صلوات الله و سلامه علیه و آله و آبائه)
۱۰ مهر ۱۴۰۲
(این مقاله را برای اولینبار حدود دو سال قبل در پیامرسان واتساپ به اشتراک گذاشته بودم)🙏🌹
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️از پیامهای دریافتی☝️
(بخش اول)
مدیرکل اوقاف قزوین کسالت دارند!
دو تن از مدیران اداره کل اوقاف قزوین در مصاحبه با رادیو قزوین همراه پیرامون ادعای موقوفه بودن یکی از روستاهای قزوین با مغلطه و سفسطههای متعدد!
بازنشر بعلت مشابهت قضیه با مسائلی که در روستای امزاده علاءالدین دنبال کردند!
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️از پیامهای دریافتی☝️
(بخش دوم)
مدیرکل اوقاف قزوین کسالت دارند!
دو تن از مدیران اداره کل اوقاف قزوین در مصاحبه با رادیو قزوین همراه پیرامون ادعای موقوفه بودن یکی از روستاهای قزوین با مغلطه و سفسطههای متعدد!
بازنشر بعلت مشابهت قضیه با مسائلی که در روستای امزاده علاءالدین دنبال کردند!
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم
🆔 @SayyedAlaaddin
💠
🆔 @GonbadeFirozeh
💠
🆔 @chelcheraaqHM
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️چرانبایدزودقضاوت کنیم ؟!
تغییر زاویه دید ممکن است نظرشما را تغییر دهد و ماجرا در واقع و حقیقت چیز دیگری باشد .👌
🌸🍃
@kashkoolvar
☝️از پیامهای دریافتی☝️
🎲لطفاً این پیام را هم ببینید 👇
🎲 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1758
و نیز پیامهای تکمیلی آنرا🎲
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محبوبترین نام پسر در انگلیس کدام است؟؟
♨️ پیشبینی مهم؛
⁉️ کدام #دین ، دین غالب دنیا خواهد شد؟؟
________________________________
#راجی به مناسبت ایام ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص)
💠
به کانال روشنگری با کلیپهای مستند و معتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇
@Roshangaree1
☝️از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی حم (دریافتی و تحریری)؛
«حیفه این پیامها را نبینی»
(یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع):
🆔eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe