eitaa logo
در حال رشد | رضـا مَـلِکی
866 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
686 ویدیو
34 فایل
تاسیس: ۱۴۰۲/۱/۱۸ یک #طلبه دهه هشتادی که میخواد در کنار شما رشد کنه و مطالبی که یاد میگیره رو با شما به اشتراک بذاره! گروه تعاملی:https://eitaa.com/joinchat/937755129Ca6e01c987d خادم: @Reza_Malekigh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند: "اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..." 1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، است(اصل۱۲) سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹) اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴) منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲) • البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲) ⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود! 2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود. مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰) آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند! • مقصود از این سنجه را به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند. تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند! این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
noormags-اقتباس_انحلالی؛_شیوه_ی_بهره_مندی_از_دستاوردهای_تمدن_غرب_بر_پایه_اندیشه_ی_فرهنگست-1311318_42568 (1).pdf
613.1K
در دهه 80 حضرت استاد خسروپناه کتابی با عنوان جریان شناسی فکری منتشر کردند که در ضمن آن فرهنگستان را نیز نقد کردند. در آستانه عید نوروز سال 90 یا 91 جمعی از دوستان در ضمن مقالاتی، هر کس یکی از نقدهای ایشان به فرهنگستان را پاسخ داد. بعد از پایان مقاله من تلاش کردم آن مقاله را در قالب علمی-پژوهشی منتشر کنم تا هم این قالب را یاد بگیرم و اینکه آن زمان با خودم می گفتم که اگر این کتاب یک کار علمی و معتبر است و برای نویسنده اش اعتبار علمی در نهاد علم و فرهنگ ایران آورده، حتما پاسخ به آن یک مقاله رسمی علمی در نهاد علم ایران باید تلقی شود! لذا 26 بار آنها را برای مجلات مختلف ویرایش کردم و در نوشتن مقاله علمی-پژوهشی به مقام اجتهاد رسیدم اما آخر سر چاپ نشد که نشد!☺️ در این فرآیند بسیار یاد گرفتم که چه مقالاتی و توسط چه کسانی و با چه اسلوبی در مجلات علمی-پژوهشی ایران چاپ می شود و اساسا این مقاله، به چه علت، جذابیتی برای چاپ رسمی ندارد! در سال 96 در ضمن هفته های تمدن نوین اسلامی با قول مساعد اینکه مقاله شما بصورت علمی-پژوهشی پذیرش خواهد شد، این مقاله منتشر شد. اما بعد از انتشار، ناشر محترم عذرخواهی کرد که ما نتوانستیم برای شماره ای که مقاله شما چاپ شد، مجوز علمی-پژوهشی بگیریم! خلاصه این بود داستان 5 سال تلاش من برای چاپ یک مقاله علمی-پژوهشی رسمی در پاسخ به یک سوال معروف در نقد فرهنگستان! خلاصه دوستان خیلی داغ نکنن که چرا فرهنگستان در نهادهای رسمی علم زیاد حاضر نمی شود! 🆔 @social_theory
این یادداشت را هم حدود یک دهه قبل دوست فاضل ما، علی آقای محمدی در مجله وزین گفتمان الگو منتشر کرده بودند. زبانی فلسفی تر و دقیقت از آنچه در مقاله اینجانب دیدید. 🆔 @social_theory
اخذ و انحلال .pdf
196.4K
مقاله حجه الاسلام علی محمدی در شرح ایده فرهنگستان علوم اسلامی قم در نسبت با غرب و محصولات علمی و نهادی و فناورانه اش 🆔 @social_theory
هرکس میخواهد به طور دقیق با نظریه فرهنگستان علوم اسلامی در مواجهه با تمدن غرب آشنا شود،این دو مقاله را مطالعه کند! 🇵🇸@Growing_iir
4_5830283521519785271.mp3
16.09M
🔹️صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🎧 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: سایت | castbox | Shenoto
💢 به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. : ‏فکر علاج بدبختی‌های مردم باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایی‏‎ ‎‏دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می برند، بساط اسلام را به هم‏‎ ‎‏می زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانی‌ها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت‏‎ ‎‏کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند. بیدار شوید، و به این حقایق و واقعیت‌ها توجه‏‎ ‎‏کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این‏‎ ‎‏اهمال‌کاری‌ها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟ مگر ملائکه‏‎ ‎‏تنبل پرورند؟ ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن می کنند؛ چون مردی است که‏‎ ‎‏به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ می‌کند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و‏‎ ‎‏شهرت جهانی پیدا می کند؛ با زمامداری آن حضرت جامعه‌ای خوشنام و آزاد و پر حرکت و‏‎ ‎‏پر فضیلت به وجود می آید. البته ملائکه برای حضرتش خضوع می‌کنند. و همه برای او‏‎ ‎‏خضوع و خشوع می کنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند. برای شما که جز‏‎ ‎‏مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.‏ 📔ولایت فقیه، صفحه ۱۴۴ 🇵🇸@Growing_iir
✅تخریب هایی با منطق ! 📝حسین مهدیزاده 1- از چند ماه گذشته یک مسیر تخریب نرم و گاهی سخت در حال فعال کردن درونی جبهه انقلاب و جامعه مذهبی شروع شده بود که احتمالا هدفش انتخابات خرداد 1404 بود اما با شهادت شهید رئیسی، ناگزیر سرعت گرفت. طوفان اصلی آن در دور اول انتخابات بر تخریب طرفینی دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب متمرکز بود و پس از انتخابات، بر متمرکز شد! نیروهایی که برای تخریب انتخاب می شوند، نیروهایی هستند که بصورت توامان هم بر عقلانیت و هم بر بسیج فرهنگی نیروهای جبهه انقلاب نقش داشته و دارند. 2- اما چرا گفته می شود که روش تخریب این دوره، روش تخریب زنجیره بلوکی، است؟ علت این است که روش تخریب این دوره به این شکل است که ابتدا پیامی برای غیر مردمی و غیر عاقلانه و غیر مسئولانه بودن ایده ها، اندیشه ها، رفتارها و یا برنامه ای فرد تخریب شده، به مردم خسته از مشکلات معیشتی ارسال می شود و بلافاصله شبکه های ماهواره ای آن شخصیت را به عنوان یک برای مردم نشسته پای ماهواره می کنند و سپس نوبت ، میرسد تا با رطب و یابس بافتن و فحش و فحش کاری کردن، خط روایت را در طیفهذی مختلف اجتماعی تشدید و تقویت کنند. در نهایت نوبت به روزنامه ها میرسد و آنها نیز کل این خط را به شکل روزنامه ای، برای فضای رسمی سیاسی و امنیتی کشور به مساله تبدیل می کنند. 3- اما آنچه باعث می شود که این تخریب ها به یک زنجیره بلوکی تبدیل شود این است که در هر موج تخریب، یک یا چند برای تخریب چهره های دیگر هم جا نمایی شده تا در لحظه مناسب اجتماعی، موتور آن روایت های فرعی هم روشن شود و به زنجیره اضافه شود. 4- از سوس دیگر، در این روایت تخریب، اختلافات علمی، سلیقه ای، سیاسی و... فرد تخریب شونده با برخی دیگر از طیفهای انقلابی هم به شدت برجسته می شود. به تعبیری، در این جنگ روایی، فرد تخریب شده فقط ضد قهرمان برای کسانی که بیرون جبهه انقلاب هستند نمی شود، حتی دشمن فرضی برخی از طیفهای درون جبهه انقلاب هم میشود تا آنها هم از این تخریب احساس هویت و انتفاع کنند! خاصیت این بخش مهم از روش تخریبی این دوره، خنثی کردن فعالیت های تبیینی است که درون جبهه انقلاب برای متوقف کردن زنجیره بلوکی آغاز خواهد شد. مثلا در تخریب آیت الله میرباقری هم یک قصه مخوف بلند برای او ساخته شده است و هم در این قصه روایت های فرعی از دیگر شخصیت های بالقوه برای تخریب دیده می شود و هم بر تفاوت علمی و فرهنگی ایشان با برخی علمای دیگر تاکید بسیار می شود و دست آخر نیز گفته می شود که چه نشسته اید که میرباقری در حال تبدیل شدن به رهبر فرهنگی و سیاسی جبهه انقلاب و یک شخصیت مخوف در سایه است! اینگونه است که همه احساس ترس می کنند و اجالتا با حذف او احساس خوشایندی پیدا می کنند! در این موقعیت ترس از مرگ و زندگی، تبیین استدلالی چقدر می تواند موثر باشد؟!! شاید هیچ! 🔴 جمع بندی: بخش بزرگی از فعالان جبهه انقلاب بر این هستند که موج تخریب شروع شده، منطقی از جنس زنجیره بلوکی دارد و خودش تکثیر می شود و متوقف نمی شود مگر اینکه یک موج پرقدرت و سپس در مقابل آن به راه بیفتد. راه حل توییت و پست تلگرامی و اینستاگرامی نیست چرا که جامعه در چرخه افتاده و موتور این روایت بلوکی را نمیتواند خاموش کند تا وقتی که درون این طوفان روایت سیاه غرق شود! 4- اما هدف از این تخریب بلوکی چیست؟ هدف خاموش کردن موتور فکری جبهه انقلاب و نابود کردن قدرت تدبیر ایشان در مطالبه پیشرفت ایرانی در مقابل توسعه غربی ایران است. این سالها، سالهای سرنوشت سازی برای نظم آینده جهان است و غربگرایان تندرو که غالبا ضد ایران و ضد انقلاب هستند، امید دارند که با بازگشت اصلاحات به قدرت، بتوانند به پروژه استحاله نرم ایران و بازگرداندن ایران به جای قبلی اش به عنوان یک کشور رامِ جهان سومی، دست پیدا کنند. طبیعی است که غربگرایان تندرو بصورت مستقیم در کنار رئیس جمهور منتخب نیستند، اما به نظر شما اگر جبهه انقلاب تضعیف شود و مردم از آنها نفرت داشته باشند، باز هم نمی توانند به منتخب چهاردهم که برنامه ای ندارد و ایمان زیادی به کارشناسی غربی دارد نزدیک شوند؟ فراموش نکنیم که غربگراهای تندرو تضعیف ایران به نفع قدرت هژمونیک غرب را می خواهند و طرفداران انقلاب اسلامی، اصلاح جامعه به نفع مردم و معیشت و فرهنگ ایرانی و بومی! لذا برای نزدیک شدن به منتخب چهاردهم، باید جبهه انقلاب که با 80% شرکت کنندگان سیاسی ایرانی تفاهم دارد بصورت مداوم تضعیف شده نگه داشته شود! 🆔 @social_theory
🔆 انقلاب اسلامی می‌تواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند. ✅ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: 🌀 «باورِ این‌که آلمان‌ها قوم برترند، صنعت آن‌ها را آن‌قدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند! اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید می‌داد" را نظام‌مند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد! من آرمان‌گراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمان‌گرایی آلمان می‌دانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قوی‌تر می‌دانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بی‌شک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قوی‌تر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آن‌ها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمی‌گردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) است. اگر شدتِ این‌ها پشت‌سرِ تولید، نظام‌مند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور می‌شود.» 🌀 «همان‌گونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار می‌دهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از‌ آن‌ها پیشرفته‌تر خواهیم شد. شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از‌ آن‌ها بالاتر باشد.» (۱۳‌۷۸) ☑️ @AndisheMonir
📸 حکم مقتل خوانی در غیر روز عاشورا از نگاه یک عالم حسینی(ع)! پاسخ عجیب فقیه عالیقدر مرحوم میرزا محمدحسین نایینی (رضوان الله علیه) درباره جواز یا کراهت مقتل‌خوانی حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در ایام سال غیر از عاشورا: ▫️بزرگان از اسلاف صالح ما از (مقتل‌خوانی) و بیان [جزئیات] فاجعه‌ای که زمین و آسمان‌ها با آن می‌لرزید، حتی در عاشورا، اجتناب می‌ورزیدند؛ اما نه به جهت کراهت مصطلح فقهی، بلکه از آن جهت که عظمت مصیبت سیدالشهدا اقتضا دارد که از شنیدن آنها جان از بدن‌ خارج شود و غیر از آن، حق مصیبت سیدالشهدا علیه‌السلام ادا نمی‌‌شود. / حجت الاسلام علی امیرخانی 🇵🇸@Growing_iir
🔸🔶5 اصطلاح غلط که رایج شده و زیاد بکار  میرود: 🔻۱_ خدا بد نده! این کلام اهانت به پروردگار است،زیرا خدای تعالی در قرآن فرموده:هیچ خوبی به شما نمیرسد مگر از ناحیه ی خدا و هیچ بدی بشما نمیرسد مگر از ناحیه ی خود شما(و بخاطر اعمال خودتان است) 🔻۲_جوان ناکام! این اصطلاح‌ عامیانه برای جوانهایی که قبل از ازدواج از دنیا میروند بکار میرود ،درحالیکه ازدواج کام حقیقی یک انسان نیست که اگر ازدواج نکرد به او بگویند ناکام ،بلکه کام حقیقی انسان رسیدن به مقام بندگی خداست و استفاده ی خوب کردن از عمر و فرصتی که خدا به او داده است. 🔻۳_عیسی به دین خود، موسی به دین خود! این جمله معنای صحیحی ندارد، زیرا بین پیامبران خدا، کوچکترین اختلافی نبوده و همه ی آنها مردم را به توحید و یکتا پرستی  دعوت میکردند و عقیده ی یکسانی داشتند. 🔻۴_ ولش کردی به امان خدا! این حرف کفر آمیز است ،زیرا اگر کسی مال یا فرزند خود را به امان خدا بسپارد که غمی نیست  بهتر است بجای این کلام گفته شود: "ولش کردی به حال خودش " پس بدبخت شد رفت 🔻۵- انسان جایز الخطاست! این حرف نیز غلط است ،زیرا انسان برای خطا کردن جایز نیست . بهتر است بگوییم انسان ممکن الخطاست، یعنی ممکن است خطا کند و بهترین خطا کنندگان توبه کنندگان هستند 🇵🇸@Growing_iir
1403050205.mp3
14.45M
زمینه | هدانا بمحبة اباعبدالله مداح : 🇵🇸@Growing_iir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 قانونی که ایران را از سرگردانی در ماجرای هسته‌ای نجات داد ☝نماهنگی از بیانات دو سال اخیر رهبر انقلاب درباره قانون «اقدام راهبردی» در دیدار نمایندگان مجلس 💻 Farsi.Khamenei.ir
29.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان تهران که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شده بود، عصر امروز پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله منتشر شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
تفکر استراتژیک؛ ابزار جنگ نامتقارن شناختی در عرصه جنگ شناختی، آنچه می‌تواند دست برتر را برای ایران ایجاد کند، ترویج فرهنگ تفکر استراتژیک در میان مردم است. تفکر استراتژیک به معنی توانایی تحلیل و ارزیابی شرایط پیچیده و پیش‌بینی نتایج بلندمدت تصمیمات است. این نوع تفکر مستلزم داشتن دیدگاهی کل‌نگر و آینده‌نگر است که می‌تواند افراد را در برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند یاری دهد. تفکر استراتژیک شامل چندین مرحله مهم است: 1.تحلیل وضعیت کنونی: درک دقیق از شرایط فعلی و شناخت نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها (تحلیل SWOT). 2. تعیین اهداف بلندمدت: مشخص کردن اهدافی که باید در طولانی‌مدت به آنها رسید. 3. شناسایی مسیرها و گزینه‌ها: بررسی راه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف و ارزیابی مزایا و معایب هر یک. 4. تصمیم‌گیری آگاهانه: انتخاب بهترین مسیر با توجه به منابع موجود و اولویت‌ها. 5. پیگیری و ارزیابی مداوم: نظارت بر پیشرفت و اعمال تغییرات لازم در صورت نیاز. اگثریت مردم ما باید قدرت این سطح از تفکر را در نسبت با اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند. مردم ما باید با نگاهی کلان، تحلیلی جامع از وضع کنونی انقلاب اسلامی داشته باشند، اهداف عالیه انقلاب را بشناسند، بر مسیری که می‌رویم مشرف باشند و فعالانه بر حرکت دولت و ملت در انتخاب مسیر صحیح و حرکت به سمت اهداف، نظارت کنند. قلب مردم‌سالاری دینی همین است. اگر دستور کار دستگاه‌های تبلیغاتی ما هشتگ‌سازی و عملیات روانی شد، قطعا در جنگ شناختنی بازنده‌ایم؛ چرا که اولا قدرت دشمن در این عرصه بسیار بیشتر از ماست، ثانیا اساسا پیروزی جبهه حق با ابزارهای باطل محال است. این سیاست اموی است که بر جهل مردم سوار است. ابتنای سیاست علوی بر آگاهی مردم است. رهبر حکیم انقلاب اسلامی می‌فرمایند تبلیغات یعنی رساندن حقیقت به گوش مردم. بنابراین، به جای تمرکز بر روش‌های سطحی و موقت، نظام آموزشی و تبلیغاتی ما باید قدرت تفکر استراتژیک را در مردم ایجاد کند. وقتی این توان در مردم ایجاد شد، افراد با دقت و هوشیاری بیشتری می‌توانند نسبت به اطلاعات و تبلیغات دریافتی واکنش نشان دهند و فریب عملیات روانی دشمن را نخورند. ختم کلام اینکه در جنگ شناختی، ما اگر دست به نبرد متقارن با دشمن بزنیم، بازنده‌ایم. ما نیازمند استراتژی نامتقارن در جنگ شناختی هستیم و ابزار آن، مسلح شدن مردم به تفکر استراتژیک است. ✍🏻 سید یاسر جبرائیلی 🇵🇸@Growing_iir
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📌 پاورقی های یادداشت "تشبیه غزه با کربلا؛ سهل یا ممتنع" ۱. خطبه۲ ۲. بحار ج۴۴ص۲۹۸ ۳. اینجا بخوانید ۴. یا اباعبدالله اسوه انت قدماً (کامل الزیارات ج۱ ص۷۲) و: فلکم فیّ اسوه (طبری ج۴ص۳۰۴) ۵. به مقاله چالش شعائر از نگارنده رجوع کنید ۶. آیه ۵۴ مریم ۷. کامل الزیارات ج۱ص۶۴ ۸. همان ص۷۴ ۹. ر.ک: کامل الزیارات ابن قولویه ۱۰. ر.ک: کتاب "اهالی تپه ندبه" اثر نگارنده ۱۱. بیان رهبر انقلاب اسلامی و شهید مطهری را اینجا بشنوید ۱۲. کتاب سفر شهادت را از اینجا تهیه کنید ۱۳. امالی صدوق ج۱ص۱۲۸ ۱۴. شرح ابن ابی الحدید ج۳ ص۲۴۹ 📎 مطالب مرتبط: - کربلای جدید! - حسین آنجاست که عاشورا آنجاست! ☑️ @m_ghanbarian
انتظار فرج.mp3
897.1K
🔴 بگیر و ببند! بده دست من پهلوان! تفسیر عده‌ای از «انتظار فرج» 🔹 «افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَج» یعنی چه؟ 🔸 بعضی خیال می‌‏کنند اینکه افضل اعمال، انتظار فرج است، به این معناست که انتظار داشته باشیم که امام زمان (عجّل اللَّه تعالی فرجه) با عده‌‏ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌‏ای غیرخواص، ظهور کنند؛ بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن وقت به ما بگویند بفرمایید! 🔸ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‏‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! یعنی بگیر و ببند، بده دست من پهلوان! 🔹نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکاب امام بودن و جنگیدن و احیاناً شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همه کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره‌گیری شد آن وقت من می ‏آیم! 📙 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۱۷۳. 📚✌🏻 https://eitaa.com/ketab_basir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حاج مهدی رسولی: از هیئات و حسینیه‌ها و مردم می‌خوام پای کار این فیلم بیان ... کمکی است برای آینده که ما از این تولیدات خیلی خیلی زیاد داشته باشیم که (بهش) احتیاج داریم 🔸 ثبت‌نام اکران مردمی فیلم سینمایی شور عاشقی در هیئات، مساجد و...: 🌐 ekranmardomi.ir/movie/love-passion ☎️ 02142795050 🎬 سینما انقلاب می‌خواهد🔻 eitaa.com/joinchat/1112277110C952842dfba
لوازم خانگی گازسوز؛ منشاء آلودگی هوا سال ۱۳۹۲ که برای شرکت در یک اجلاس به مسکو سفر کرده بودم، متوجه شدم این شهر لوله‌کشی گاز ندارد و تمام لوازم منازل، برقی است. این نکته در ذهنم بود تا اینکه چندی پیش در میانه اظهارنظرهای متعدد و متناقض کارشناسان درباره آلودگی هوا (یکی می‌گوید وارونگی هوا، دیگری می‌گوید تحریم، دیگری می‌گوید خودرو، آن یکی می‌گوید مازوت و...) گزارشی از یک کارشناس مطالعه کردم که نوشته بود "گاز طبیعی اصلی‌ترین عامل آلودگی تهران است" (این گزارش کارشناسی را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید). با خود گفتم اگر حرف این کارشناس درست باشد، قاعدتا مسکو نباید شهر آلوده‌ای باشد. به مراکز بین‌المللی رتبه‌بندی آلودگی مراجعه کردم و دیدم بله، تهران در رتبه ۳۱۱ آلوده‌ترین شهر جهان قرار دارد، اما رتبه مسکو ۲۷۰۰ است. یک احتمال باقی مانده بود و آن اینکه مسکو شهری کم‌ترافیک باشد. باز به آمارهای بین‌المللی مراجعه کرده و دیدم که خیر، مسکو یکی از پرترافیک‌ترین شهرهای جهان است! باز به این اکتفا نکردم و در مراکز معتبر علمی جستجویی کردم تا ببینم پژوهشی علمی درباره اینکه گاز طبیعی می‌تواند منشاء آلودگی هوا باشد، انجام شده است؟ در بررسی‌ها به مطالعه‌ای در دانشگاه UCLA آمریکا درباره ایالت کالیفرنیا برخوردم که تاییدکننده دیدگاه آن کارشناس بود و نشان می‌داد علت آلودگی هوا، استفاده از لوازم خانگی گازی است (این پژوهش را می‌توانید از اینجا دریافت و مطالعه کنید). همچنین دیدم پژوهشی در مرکز مطالعات سلامت دانشگاه هاروارد انجام شده و نتیجه‌گیری شده است که "پخت و پز با اجاق گاز باعث انتشار دی اکسید نیتروژن، متان و ذرات PM2.5 می‌شود. هم متان و هم ذرات PM2.5 با تشکیل مه‌دود در سطح زمین هوا را آلوده می‌کند" (این پژوهش را هم می‌توانید از اینجا دریافت و مطالعه ‌کنید). با توجه به این مشاهدات و مستندات، باید این فرضیه را در تهران و دیگر شهرهای آلوده کشور به آزمون گذاشت و در صورت تائید، وارد عمل شد. دنبال نخودسیاه‌هایی که سال‌هاست مسئله را لاعلاج گذاشته، نرویم. اگر مسئله این است، بررسی‌های کارشناسی باید روی نحوه جایگزینی لوازم گازسوز در خانه‌ها با لوازم برقی باشد و راهکارهای آن مطالعه شود. رویکرد ما به گزارش‌های کارشناسی باید همین باشد. وگرنه یک کارشناس می‌گوید علت آلودگی مازوت است. دولت رسما بیانیه می‌دهد ‌که مازوت نمی‌سوزانیم. آن کارشناس برای اینکه حرفش اشتباه از آب در نیاید، می‌گوید دروغ می‌گویید! می‌سوزانید! آن یکی کارشناس می‌گوید علت آلودگی تحریم است و ما را به ناکجاآباد حواله می‌دهد و به همین ترتیب... سیاستمدار باید بتواند در مواجهه با گزارش‌های کارشناسی، سوالات راهبردی مطرح کند تا عیار ادعاهای کارشناسی مشخص شود. فرمود الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. باید همه حرف‌های کارشناسی را شنید، سنجید و بهترین نظر را انتخاب کرد. انتخاب بهترین نظر، دیگر با کارشناس نیست، با سیاستمدار است. و سیاستمدار پس از آنکه مشورت‌های کارشناسی را اخذ کرد، تصمیم‌گیری نیز با اوست. اینجاست که باید تصمیم قاطع بگیرد و به خدای متعال توکل کند: وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ. ✍🏻 سید یاسر جبرائیلی 🇵🇸@Growing_iir
📜 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. 💻 رسانه KHAMENEI.IR تصویر این حکم با امضای رهبر انقلاب اسلامی را منتشر میکند. ✏️بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین ✏️سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.  ✏️چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.  ✏️اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. والسلام علی عبادالله الصالحین  سید علی خامنه‌ای  ۷/مرداد/۱۴۰۳ 📜 💻 Farsi.Khamenei.ir
♨️ مقایسه حکم تنفیذ رهبر انقلاب با چهار حکم تنفیذ امام خمینی(ره) 🔷 حکم تنفیذ ریاست جمهوری آقای اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. مرداد ۱۴۰۳ | رهبر معظم انقلاب 🔶چهار حکم تنفیذی که امام خمینی(ره) برای منتخب مردم نوشتند: 1️⃣ سال ۱۳۵۸ | متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری ‌🔻نصب اینجانب و‌‎ ‌‏رأی ملت مسلمان ایران محدود است به عدم تخلف ایشان از احکام مقدسۀ اسلام و‌‎ ‌‏تبعیت از قانون اساسی اسلامی ایران.‏ 2️⃣ سال ۱۳۶۰ | متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری شهید 🔻اینجانب رأی‌‎ ‌‏ملت شریف را تنفیذ نمودم، و مادام که ایشان در خط اسلام عزیز و پیرو احکام مقدس آن می باشند و از قانون اساسی ایران تبعیت و در مصالح کشور و ملت عظیم‌الشأن در حدود اختیارات قانونی‌‎ ‌‏خویش کوشا باشند، این نصب و تنفیذ به‌‎ ‌‏قوت خود باقی است و اگر خدای ناخواسته بر خلاف آن عمل نمایند، مشروعیت آن را‌‎ ‌‏خواهم گرفت. 3️⃣ سال ۱۳۶۰ | متن حکم تنفیذ دوره‌ی اول ریاست‌جمهوری اسلامی 🔻رأی ملت‌‎ ‌‏مسلمان متعهد و تنفیذ آن محدود است به اینکه ایشان به همان نحو که تا کنون خدمتگزار‌‎ ‌‏اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به حکم قرآن کریم ‌‏اَشِدّاءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ‌‎ بوده اند از این پس نیز به همان تعهد باقی باشند و از طریق مستقیم انسانیت و اسلام‌‎ ‌‏انحراف ننمایند. 4️⃣ سال ۱۳۶۴ | متن حکم تنفیذ دومین دوره‌ی ریاست‌جمهوری 🔻البته رأی ملت و تنفیذ اینجانب، تا وقتی است‌‎ ‌‏که ایشان به اسلام و احکام‌‎ ‌‏نورانی آن پایبند و طرفدار مظلومان و مستضعفان و محرومان و مخالف ظالمان و‌‎ ‌‏ستمگران و مستکبران باشند و با هیچ ظالم مستکبری راه سازش باز نکنند که نمی کنند.‏ 🇵🇸@Growing_iir
4_5850581756004013199.mp3
19.82M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌. ۱۴۰۳/۵/۷ 📜 🎧 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید👇 castbox | Shenoto | سایت
🔰 آیت‌الله میرباقری: ⚡️ نسبت به فلسفه اسلامی، افراط‌گرا یا تفریط‌گرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌ السلام) تأثیر پذیرفته است. ⚡️ فلسفه و عرفان ما، به‌لحاظ نظام موضوعات و به‌لحاظ غایات و حتی به‌لحاظ منابع، به‌شدت تحت‌تأثیر فرهنگ اسلام بوده است. ⚡️ حتی یک قدم جلوتر بروم؛ ما یک امری در فلسفه داریم به نام مفهوم مرکزی، که گاهی از آن به عنوان «حدّ اولیه» تعبیر می‌کنم. در دورۀ صدرالمتألهین و حتی در دوره شیخ اشراق، این حد اولیه که مفهوم مرکزی فلسفه است و همه مفاهیم، بر حول او چینش و تعریف و بازتولید می‌شوند، تحت‌تأثیر معرفت‌های توحیدی قرار گرفته است. ⚡️ البته فلسفه موجود باید بسط و تکامل پیدا کند؛ هم از لحاظ "استناد منطقی به وحی" و هم از لحاظ "امتداد عینی پیدا کردن و معطوف شدن به عمل اجتماعی". ☑️ @mirbaqeri_ir