eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا لعنت کند ناهمرهان سست عنصر را فقط ارشاد مال مردم بدبخت پایین نیست فقط ارشاد را محدود در پوشش نباید دید فقط منکر که موی لخت یا پوشیدن جین نیست واکنش رهبری: مضمون یک سخنرانی یک ساعته ما را در چند بیت شعر گفتید، احسنت برشی دیگر از شعر خوانی «حسین خزائی» از کرمانشاه در دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب 🆔@Dailynotes20
شخصی با ابویزید بسطامی گفت که مرا راه‌نمای به علمی که بدان تقرّب جویم به حق. بایزید گفت: اولیای خدا را دوست دار و خود را محبوب ایشان ساز تا تو را دوست دارند. حق تعالی هر شبانه‌روزی هفتادهزار بار نظر بر دل اولیای خویش می‌اندازد، شاید که تو در دل ولی‌ای از اولیاء او باشی و نظر تمام شود. (علاء‌الدوله سمنانی، رساله در فتوّت) 🆔@Dailynotes20
نقد دوباره عبدالکریم سروش به عریان شدن گلشیفته فراهانی: قدرت زن در هنر و دانش اوست نه در نمایش شرمگاه او/ درک و دانسته‌های این نافرهیختگان از فرنگستان سطحی و داوری ترازویشان سست است چندی پیش عبدالکریم سروش در انتقاد از رویه کسانی که خود را اپوزسیون جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند، انتقاداتی مطرح و مشخصا گلشیفته فراهانی را به دلیل برهنگی مورد انتقاد قرار داد. تیغ تیز نقد سروش سوی کسانی بود که به نام تن‌مالکی و زنانگی و تنانگی، شرم و حیا و خانواده و اخلاق را از میان برمی‌دارند. در جانب دیگر گروهی به دکتر سروش تاختند که او حق زنان بر بدن خویش را به رسمیت نمی شناسد. سروش تا کنون دوبار به انتقادات آنها پاسخ داده است. وی در آخرین یادداشت خود دوباره به این موضوع پرداخته که خلاصه‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید: ۱) دوران مدرن و پیشامدرن به ترتیب دوران حق‌مداری و تکلیف‌مداری است... تبدیل انسان تکلیف مدار به انسان حق مدار، ماحصل مدرنیته است. من، دینداری را یک حق، نه یک تکلیف می دانم. ۲) چالش بزرگ این دوره چالش حقوق و اخلاق است. شرم پایه اخلاق و بی‌شرمی بنیاد بی‌اخلاقی است. ۳) نقد من به دوران مدرن این است که توازن حق و تکلیف بهم خورده و غلبه مطلق حق بر تکلیف ایجاد شده. ۴) کسانی که از تنانگی‌ و فمینیزمی افراطی دفاع می کنند، دشمن شرم و شرف و اخلاق اند. گرفتار حسن و قبح مُدهای زمانه‌اند که گویی حقایقی ازلی و ابدی‌اند و همیشه درست بوده‌اند و درست خواهند ماند! عریانی و عورت‌‌نمایی که اکنون به گمان آنان بدل به فضیلت شده، تا چندی پیش یک رذیلت بود، و شاید فردا دوباره ورق برگردد و باژگونه رذیلت شود. گرفتار رسوم زمانه‌اند نه حقایقی جاودانه. نه مقدس اند، نه پایدار. ۵) می‌گویند این شرمگاه‌نمایی زنان، روح زمانه و رسم هنر مدرن است و نمی‌اندیشند که نه هر مدرنی نیکوست. فاشیسم هم پدیده‌ای بود کلاً و کاملاً مدرن! مارکسیسم هم... به‌علاوه دنیای مدرن حاوی گفتمان‌های گوناگون است. مگر ذاتی و گوهری دارد که به‌دست آنان افتاده و دیگر عقلا از آن بی‌خبرند؟ ازین گذشته اکنون که فیلسوفان دم از جامعه پست سکولار و مدرنیته های چندگانه (multiple modernities ) می‌زنند. ۶) می‌گویند حق آنان است که عریان شوند و بدن برهنه‌شان را به جنّ و انس و دیو و دد نشان دهند و نمی‌اندیشند که این هم حقّ آنان است که انتخاب دیگر کنند و آن را نشان ندهند. ۷) می‌گویند کسی حق قضاوت در باره برهنه‌شدنشان را ندارد و قضاوت‌گری را محکوم می‌کنند... نمی‌اندیشند که خود غرق در قضاوت‌اند و آن عمل را نیکو می‌شمارند و ملامتِ ملامت‌گران را بر نمی‌تابند. و با این قضاوت، درک ناقص خود از مقوله قضاوت نکردن را آشکار می‌کنند. ۸) می‌گویند برهنه‌شدن، تابوشکنی و سنت‌شکنی است و نمی‌اندیشند که نه هر تابوشکنی و سنّت‌شکنی نیکوست. اکنون کسی اگر بَرده شود یا برده‌گیری کند و آن را تابو شکنی بداند، محکوم به ملامت عقلاست. ۹) می‌گویند زن مالک بدن خویش است و حقّ هر‌گونه تصرّفی در آن را دارد و نمی‌اندیشند که این حق مالکیت، همچون حقوق دیگرست و محدود به حدودی است. هیچ‌کس حق ندارد به دلیل مالکیت بر بدن خویش، خود را به فروش برساند و بَرده دیگری شود و یا چشم خود را درآورد، یا تن به ذلّت بدهد. ۱۰) گفته‌اند عریان شدن بخشی از هنر مدرن است. به این می‌گویند مغالطه ارجاع معلوم به مجهول! عملی را که چند و چونش معلوم است، به مفهومی ارجاع می‌دهند، یعنی هنر، که هیچ تعریف ثابت و معینی ندارد، و بلکه از نظر بعضی دانایان مدرن و پسامدرن، دوران جدید دوران مرگ یا پایان هنر است ( از هگل گرفته تا آرتور دانتو و بسیاری دیگر) ۱۱) می‌گویند این کار مبارزه‌ای‌ست برای رهایی از مردسالاری و تبعیض جنسیتی. بلی، آن رهایی نیکوست، ولی راهش این نیست. می‌دانم بعضی از فمینیست‌ها بدن زن را قدرت زن انگاشته‌اند، و بدن‌نمایی و بی‌پروایی جنسی را از جنس قدرت‌نمایی شمرده‌اند (empowerment) اما این افسونی شیطانی است که باطلی را به حق می‌آمیزد و نشانی بهشت را از مسیر جهنم می‌دهد. قدرت زن در هنر و دانش اوست نه در نمایش شرمگاه او. ۱۲) درک و دانسته‌های این نافرهیختگان از فرنگستان سطحی و داوری ترازویشان سست است. چیزکی از ارتجاع و قرون وسطا شنیده‌اند. اغلب اینان نه یک‌روز به کلیسا رفته‌اند و نه یک‌بار به جدّ در کنفرانسی دینی با دانشمندان جهانی نشسته‌اند تا بدانند تاریخ و جامعه مغرب زمین تا چه اعماقی دینی‌ست. تاریخ آمریکا تاکنون یک رئیس‌جمهور آتئیست یا غیرمسیحی نداشته و کلیساها و دینداران، به جد و قوّت درکارند که چنین نشود. 🆔@Dailynotes20
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔘 شگفتی های سوره قدر... 1️⃣خواندن در نماز : امام صادق(ع) فرمودند: «هرکه سوره قدر را در نماز واجب قرائت کند، منادى او را صدا زند که اى بنده خدا گناه گذشته تو بخشیده شد، عمل را از سر بگیر» 📚 وسائل الشیعه ج ۶ ص ۱۴۹ 2️⃣ برای تسریع در پرداخت بدهی : امام باقر علیه السلام در جواب شخصی که توان ادای قرض را نداشت فرمودند: زیاد استغفار کن و سوره قدر را فراوان بخوان. 📚 الکافی، ج۵ ص۳۱۷ 3️⃣خواندن هنگام وضو : امام رضا علیه السلام می فرمایند: هر مؤمنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر زاده شد. 📚فقه الرضا ص ۷۰ 4️⃣ نزد قبور اموات: امام رضا(علیه السلام)فرمودند: هر مؤمنى که قبر برادر مؤمنش را زیارت کند و هفت مرتبه (انا انزلنا فى الیلة القدر) را بخواند، خداوند او و صاحب قبر را مى آمرزد. 📚من لا يحضره الفقیه، ج ١ ، ص ١٨١ 5️⃣ هنگام سوار شدن بر وسیله نقلیه : امام سجاد علیه السلام فرمود:هر كسی به هنگام سوار شدن مركب«انا انزلنا» بخواند سالم و آمرزيده از مرکب پياده شود. 📚مکارم الاخلاق ج۱ص۲۴۲ 6️⃣ برای دفع چشم زخم و بلاها : امام صادق علیه السلام بـراى حفظ و نگهدارى (از چشم و بلاها) فرمود: كوزه ی تازه ای بردار و آن را پر از آب كن و بر آن سوره (انا انزلناه فى ليلة القدر) را سى بـار بـخوان سپس آن را آويزان كن و از آن بياشام و وضو بگير و هر چه بخواهی می توانی به آن آب بیفزایی. 📚كافى ج ۴ ص ۴۳۰ ح ۱۹ 7️⃣ در عصر جمعه : امام کاظم علیه السلام می فرماید: برای خداوند در روز جمعه هزار نفحه رحمت است که به هر بنده که بخواهد مقداری از آن عطا می کند و هر کس سوره ( انا انزلناه ) را بعد از ظهر جمعه صد بار قرائت نماید خداوند همه آن هزار نفحه رحمت را به او خواهد داد. 📚الامالی للصدوق ۱ ص۶۰۶ 8️⃣ بعد از نماز عصر : امام جواد علیه السلام فرمودند: هر کس ده مرتبه سوره «انا انزلناه» را بعد از نماز عصر، بخواند، به مقدار اعمال خلائق در آن روز ثواب خواهد داشت. 📚 المصباح للکفعمی ج ۱ ص ۳۳ 🔰راز سوره قدر : از امام صادق(ع) درباره تفسیر «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» پرسیده شد، آن‌حضرت فرمود: «معناى "لیلة" فاطمه است و معناى کلمه "قدر" یعنى خدا، پس کسى که فاطمه را آن‌طور که باید بشناسد لیلة القدر را درک نموده است» 📚تفسير فرات كوفي ٥٨١ ✍🏼 قدر سوره قدر را بدانيم @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام شرعی و سیاسی بودن و جدی‌تر شدن عزم مردم و حاکمیت برای خاتمه دادن به این سناریوی دشمن خبیث، رصدها حاکی از فعالیت بیشتر توپخانه‌ی رسانه‌‌های دشمن و تلاش برای مهمات‌‌گیری از سوی عناصر داخلی است؛ لذا پیشنهاد میکنم کلیپ فوق را ببینید و انتشار دهید تا غافلگیر نشوید و بدون هرگونه ترس و واهمه‌ای وظیفه‌ی همگانی را انجام دهید! البته تاکید میکنم که در غالب موارد، اگر تذکر بدهید و عبور ‌کنید مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اگر هم چهارتا حرف ناسزا شنیدیم نباید دلسرد شویم وقتی اسلام با غلتیدن شهدا در خونشان به ما رسیده است و ما هم امروز موظف به پاسداری از وصیت شهدا در موضوع حجاب هستیم... 🖌محمد جوانی 🆔@Dailynotes20
چند برداشت شیرین از یک دیدار درباره سخنان رهبرانقلاب در دیدار با مسوولین باید مفصل تر نوشت؛ اما چند برداشت اجمالی از این جلسه برایم شیرین بود. یکم. دعوت و حضور چهره های مختلف سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب هایی که مسئولیتی هم ندارند جالب بود. از مسجد جامعی و جهانگیری تا بادمچیان و غیره. بعد هم سخنان رهبری انقلاب اینطور شروع شد که این جلسه با حضور مسوولین کشوری مهم و استثنائی است و این حضور متنوع سیاسی موجب نزدیک شدن دلها می شود. دوم. بیش از 90 درصد زمان جلسه به توصیه های اقتصادی گذشت. هم از پیشرفت ها گفتند و هم از نقص ها. اما ضعف ها را صریح و بی پرده گفتند... و اینکه اگر الزامات مطرح شده رعایت شود مردم در پایان سال احساس آرامش می کنند. سوم. مسئولین را دعوت به همدلی و همکاری و کسب اطلاع از عملکرد یکدیگر کردند و برای بار چندم و با مزاح به تورگردشگری مسئولین برای آشنائی با توفیقات انقلاب اشاره کردند. چهارم. در میان توصیه های اقتصادی بر یک مورد تاکید ویژه داشتند و آنهم جلب مشارکت مردم به عنوان نسخه قطعی رشد تولید. همچنان اشاره کردند در این رابطه عقب مانده ایم. پنجم. اقتصاد و معیشت را به عنوان اولویت اول معرفی کردند و توضیح دادند خیلی وقت ها ریشه مشکلات فرهنگی در نقص اقتصادی و کسری معیشت مردم است. ششم. از نظم نوین جهانی گفتند که زودتر از پیش بینی ها به نفع مردم ایران رقم می خورد و از بحران امروز آمریکا و اسرائیلی گفتند که زودتر از موعد 25 ساله زمین گیر شده و می شود.... هفتم. از اصلاح وضعیت معیشت مردم و کاهش محسوس تورم گفتند و اما مردم را صمیمانه دعوت به صرفه جوئی کردند. هشتم. به نقش ذکر در پیشرفت کشور اشاره کردند و اینکه مسئولین باید قدر این فرصتی که خدا در اختیار آنها قرار داده است در خدمت به خدا بدانند و خدمت به خدا چیزی نیست جز خدمت به خلق. نهم. از انتخابات پایان سال گفتند و اینکه راهبرد مسئولین باید مشارکت و سلامت و رقابت باشد. دهم. از حجاب گفتند آنهم متفاوت از بسیاری که یا لکنت دربیان حق دارند و یا تحلیل ها ناقص ارائه می کنند. اولا مساله حجاب را با تهاجم به غرب طرح کردند. اینکه اینها با بلائی که بر سر هویت و شخصیت زن آورده اند حق ندارند درباره جایگاه بلند زن ایرانی اسلامی سخن بگوید. دوم صریح و روشن است از حرام شرعی و حرام قانونی گفتند. تاکید کردند این یک اقدام دولتی نیست و قانون است. تعبیر حرام سیاسی داشتند. به سخن دیگر قانون یعنی خواست مردم، نه دولت. قانون یعنی انتخاب و حقوق اکثریت. سوم نیز تاکید داشتند همین ها که کشف حجاب کردند نیز اهل دین اند و اگر آگاه شوند اصلاح می کنند. عبور کنیم؛ اما پس زمینه همه این سخنان یک پدرانه صریح و دلسوزانه بود. با این نخ تسبیح فرصت کردید مجدد این ده محور را مرور کنید. محسن مهدیان 🆔@Dailynotes20
. 🔰 «کتاب‌نا»؛ سرگذشت شهید محمد باقر صدر(ره) 🔸کتاب نا، نوشته مریم برادران، روایتی نه‌چندان بلند، اما واقع‌نما، مستند و پرجزئیات از شهید صدر است که با دوری از زیاده‌پردازی و اغراقگری در شانزده فصل به شرح زندگی او پرداخته است. 🔸«نا» یادآورِ سه‌گانۀ شهید صدر است که بیشتر، ایشان را به آنها می‌شناسند: فلسفتنا، اقتصادنا و مجتمعنا. 🔸مریم برادران، ساعت‌ها و روزها، خوانده و دیده و شنیده و سپس با قلمی روان و صمیمی به روایتِ خوانده‌ها و دیده‌ها و شنیده‌هایش از زندگی مردی پرداخته که او را تنها با نام دو کتابش فلسفتنا و اقتصادنا می‌شناخته. 🔸نویسنده در طول نوشتن این کتاب با خانوادۀ شهید صدر به‌ویژه همسر بزرگوار شهید در ارتباط بوده و از دقت و سخنان آنان بهره برده است. 🔸او در مقدمه کتاب می‌نویسد: متن را برای فاطمه صدر فرستادم. روز بعد زنگ زد. شماره را که روی صفحۀ گوشی دیدم، همۀ بدنم یخ کرد، جواب ندادم، اضطراب عجیبی بود. خودم را دلداری دادم و چند دقیقه بعد شماره‌شان را گرفتم. گوشی را برداشت و بعد از سلام و احوالپرسی، با همان صدای گرم پر از انرژی و امید همیشگی و سخاوت ذاتی این خانواده، تشکر کرد و با مهربانی گفت: «وقتی می‌خواندم، با شما حرف می‌زدم که انگار همه‌جا حضور داشتید.» 🔻 خواندن «کتاب‌نا» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ 🔗 راه‌اندازی صفحه‌ی «دوستانِ کتاب» #شهید_صدر #دوستان_کتاب #نویسندگان_حوزوی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شاه بیت جلسه چالشی مدیر اجرایی با نمایندگان کنگره این جمله است: "حزب کمونیست چین می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات، ذهن آمریکایی‌ها را دستکاری کند!" 📍ببینید چقدر شبکه‌های اجتماعی در عصر موثر و خطرناک‌اند؛ حال خدا می‌داند تلگرام و اینستاگرام چه بسیار مغزهای ایرانی را به سقوط کشیدند! 👤محمد جوانی 🆔@Dailynotes20
61.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستندکوتاه / فروپاشی لانه از درون! 🔷 اگر می خواهید بدانید "در اسرائیل چه می گذرد"، حتما این مستند کوتاه را تا انتها ببینید و برای دیگران نیز ارسال کنید! 🆔@Dailynotes20
🔸آیا امام علی(ع) قاتل خویش را بیدار کرد؟ 🔻و آیا از خاک محراب بر زخم سر ریخت؟ مرحوم آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی می‌گوید: "اما درمورد مثال دیگر كه چرا ما بحث كرده‌ايم و گفته‌ايم: «امام علی(ع) شب 19 رمضان ابن ملجم را از خواب بيدار نكردند که بفرمايند: بلند شو! مي‌دانم چه چیزی در زیر جامه خود پنهان کرده‌ای ـ یعنی شمشیرـ ، اين قضیه يك بحث پيش پاافتاده‌اي نيست. يك مسأله اصولي و بنيادي است، زیرا اگر اين ماجرا حقيقت داشته باشد به عصمت امام ضربه مي‌زند؛ به دلیل این‌که اگر علي(ع) قاتلش را از خواب بيدار كند يعني اقدام به خودكشي، و اين برخلاف اصول فقهي و اعتقادي ماست. عمل حضرت امير(ع) بايد براي ما الگو باشد كه ما از آن پيروي كنيم. حضرت علی قطعاً عملي خلاف شرع انجام نمي‌دهند به اين‌صورت كه قاتل را بيدار كرده بگويد من آمده‌ام توي مسجد پاشو و بگوید می‌دانم چه چیزی زیر لباست پنهان کرده‌ای! و ديگر این‌که، برخلاف بهداشت، امام خاك‌هاي زمين را برداشته روي زخم تازه سرشان بريزند! در عوض این‌که نگذارند خون‌ريزي كند و روي آن را به قول امروزي‌ها پانسمان كنند. اين عمل نمي‌تواند الگو باشد. اين عمل و خطايي كه به امام(ع) نسبت داده‌اند گمراه‌كننده است. حالا وظيفة ما چيست؟ وظيفة ما اين است كه اين قسمت تاريخ حضرت علي(ع) را از اين افسانه‌هاي گمراه‌كننده نجات دهيم و در این راه بايد تحقيق كنيم" مرحوم صالحی نجف‌آبادی از جهت سندی هم این دو شایعه را مورد کنکاش دقیق قرار داده است. در مقاله‌ای در سال 1345 با عنوان "آیا علی قاتل خود را بیدار کرد؟" به تبار شناسی این دو نکته می‌پردازد. وی از قرن دوم، که در طبقات ابن سعد ماجرای ضربت خوردن بیان شده تا قرن چهاردم، قرن به قرن نام 25 منبع تاریخی را ذکر می کند که در این منابع تاریخی اثری از بیدار کردن قاتل و ریختن خاک بر زخم فرق از ناحیه علی(ع) وجود ندارد. این دو نکته اولین بار در کتاب ضعیف تاریخی ابن اعثم کوفی ذکر شده، پس از آن در کتاب مجهول المؤلف و التاریخ دیگری درج و توسط علامه مجلسی به عنوان یک داستان طفیلی بدون اعتماد به آن در بحار ج42 نقل می شود. در ادامه، مؤلف ناسخ التواریخ این دو شایعه را از ابن اعثم و بحار می گیرد و با قدری اصلاح، در این کتاب رایج شده میان ایرانیان، درج می کند. بنابر این این دو نکته (بیدار کردن ابن ملجم و ریختن خاک محراب بر زخم سر خود) از زمان انتشار ناسخ التواریخ شهرت یافت و در کتب تاریخی و مشهور مورد قبول اهل سنت و شیعه وجود ندارد. مرحوم شیخ عباس قمی هم گرچه همان قول غیر موثق و مشهور را در منتهی الامال آورده اما در کتاب تتمه المنتهی این نقل را باطل و همان مطلبی که صاحب طبقات ابن سعد در قرن دوم (هم عصر امام رضا(ع)) نوشته، پذیرفته و نوشته است. (منابع: شوکران اندیشه،خاطرات صالحی نجف آبادی مجتبی لطفی، کویر/ مجموعه مقالات،صالحی نجف آبادی، ایران فردا) ✍️ صفحه‌ی آوای خرد @HOWZAVIAN 🆔@Dailynotes20
🔲 | به بهانه‌ی تحلیل‌های متناقض از خودکشی یک سلبریتی؛ جسارت هنرمندانه یا رهاورد زیست ناموزون؟! 🖋سید مهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه ▪️آنچه واقعاً نگران کننده است این که برخی خودکشی پوراحمد در شانزدهمین روز از نخستین ماه سال جاری آن هم در ویلایی در بندر انزلی را با تعابیری عجیب بستایند و از شجاعت و جسارت او سخن گفته و آن را انتخابی خودخواسته عنوان کنند که باید به آن احترام(!) گذاشت. ▪️تلخ‌تر و نگران کننده‌تر این است که عده‌ای در این روزها می‌خواهند ناهنجاری و گناه بزرگ خودکشی را با تعابیری چون مرگ خودخواسته، شجاعت و جسارت هنرمندانه برای پایان دادن به زندگی و ... توجیه کنند. ▪️زیست در فضای هنرمندانه فعلی با قرائت روشنفکرانه که متأسفانه رگه‌های مشهودی از نیهیلیسم در آن وجود دارد، نتیجه‌اش همین خودکشی هایی است که رخ می‌دهد. 🖇مطالعه یادداشت در سایت فکرت 🆔@Dailynotes20
final.mp3
46.28M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: رژیم صهیونیستی در بحران فراگیر بررسی تحولات اخیر فلسطین 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا ◽️ شنبه ۱۹ فروردین ١٤٠١ 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 تلاش مهدی نصیری برای خروج از عصر حیرت! 🎥 آموزش سواد رسانه در ۱۰۰ ثانیه و دیگر هیچ! ⛔️مهدی نصیری: چین به ایران درس سیاست داد🤔، شی جین پینگ به آقای رییسی گفت جناب پرزیدنت، ما میخواهیم ۵۰۰ میلیارد دلار در عربستان سرمایه گذاری کنیم، اینکه نمی‌شود که شما می خواهید سیاست منطقه‌ای تان را داشته باشد به حوثی های یمن موشک و پهپاد بدهید آرامکو را بزند، منافع ما خطر بیافتد.😢 💯مهدی خانعلی زاده: این مطلب رو یک ماه پیش، عموی من هم برام فرستاده بود😊. ازش خواستم رو بگه گفت تحلیل خودمه😳. 👌یک برگ بیاورند شی جین پینگ این حرف را زده، میرم وسط حیاط دانشگاه داد میزنم عذرخواهی میکنم. شب‌ها می نشینند برای هم گروه های واتساپی می فرستند این چیزها را باور می‌کنند، آقای نصیری..... ▫️فیک نیوز، بزرگ و کوچک نمیشناسد. روشنفکر و عوام و استاد و شاگرد هم ندارد. هرکسی به تناسب موقعیت خود در گیر می‌افتد. سوال بزرگ در آموزش سوادرسانه ای برای شناسایی خبر درست از غلط، همین پرسش از منبع پیام است. ▫️ یک فرایند پنج مرحله‌ای دارد که میزان اعتبار پیام‌ را راستی آزمایی می‌کند.این پنج سوال را ، برای امنیت و سلامت خبری مطرح کرده است:1- چه کسی؟ (فرستنده یا منبع)، 2- چه می گوید؟ (پیام)،3- از چه کانالی ؟ (طریق)، 4-به چه کسی ؟ (گیرنده)،5-با چه تاثیری؟ (تاثیر) @HOWZAVIAN
فیلم: این فیلم به زعم شهید آوینی و بسیاری از منتقدان اگر بهترین فیلم تاریخ سینما نباشد، جزو ۱۰ فیلم برتر تاریخ است. آقای فراستی جایی با یقین و به قطع می‌گوید که؛«"سرگیجه" فیلمی است که کمتر از همه ی فیلم های هیچکاک، سرگرمی و بیش از همه ی فیلم های هیچکاک، هنر [در آن موجود است]: سرگیجه به نظر من بهترین فیلم هیچکاک و بهترین فیلم تاریخ سینماست» و اگر به طور اتفاقی با کتاب "عالم هیچکاک" نوشته شهید آوینی برخورد نمی‌کردم، "چی میگی بابا"یی جانانه تقدیم فراستی عزیز می‌کردم.(هرچند که نقدش را هم دوست داشتم). تقریبا تمام دو ساعت ُ هشت دقیقه فیلم در ریلی یکنواخت پیش میرفت، به قول آقای فراستی «آویزان ماندن اسکاتی از ساختمان در ابتدای فیلم یعنی شروع تعلیق.» فیلم با تعلیقی بسیار قوی شروع می‌شود(آویزان ماندن اسکاتی)، در تعلیق نیز می مانَد( مرگ جعلی مادلین و پریشان حالی اسکاتی) و با تعلیق هم پایان می یابد (مرگ واقعی جودی و ایستادن بین زمین وآسمان اسکاتی). اما کتاب" عالم هیچکاک" همانطور که از اسمش معلوم است، شهید آوینی آن را(یعنی سینمای هیچکاک)را در خلاصه‌ترین حالت ممکن شکافته و مختصاتش را بیان کرده است. بعد از خواندن این کتاب بود که توانستم بفهمم حرف حساب "استاد مطلق" یعنی آقای هیچکاک چی هست، سینما چیست و اصلا هنر یعنی چه. پیشنهاد می‌کنم قبل از خواندن کتاب عالم هیچکاک، فیلم های هیچکاک را ببینید و بعد شروع به خواندن کتاب کنید، البته اگر علاقمند به دنیای سینما و هنر با دیدگاه شهید آوینی هستید. ‌🆔@Dailynotes20
24.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی: ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. مصاحبه فردوسی پور با علیرضا جهانبخش را در بینید. چیز عجیب و باور نکردنیست.. آقای فردوسی شما استاد بازیگری هستید و قطعا در جامعه ای که بازیگر و شوآف را به هر کنش مسئولانه ای ترجیح می دهد، همیشه بر صدر نشانده خواهید شد. اما آقای فردوسی پور شما که از اول این مصاحبه سعی کردید ادای آدم خوب و دردمند قصه را دربیاورید، چرا به دروغ متوسل می شوید؟ شما گفتید که هفت ماه است حوصله فوتبال نداشتید اما در همین مدت تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ را در شبکه ورزش صدا وسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشتید و هر هفته ۱۲۰ دقیقه در ستایش انگلستان و لیگش از کودکان طرفدار فوتبال این کشور هم تصویر رمانتیک به مخاطبانتان ارائه دادید. آقای فردوسی پور شما به گونه ای بازیکن تیم ملی را مقابل خود نشانده و مشغول بازجویی او هستید که انگار ناراحتید که چرا پس از دریافت ۶ گل از انگلیس با پرچم آن کشور به شادی و پایکوبی نپرداخته اند! آقای فردوسی پور شما که هر چه دارید، همه از صداوسیماست، شما دیگر چرا این اداهای حال بهمزن را درمیاورید. باور کنید این اداها حداقل به شما سلبریتی های تلویزیون و سینما و فوتبال نمی آید. فرهادقنبری @cafe_fekr 🆔@Dailynotes20
ShabeGhadr__1400_02_011.mp3
15.01M
🔶 بیانات استاد عابدی درباره شب قدر و امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امیرالمومنین علیه السلام، سمبل توحید 💠 شب قدر و روز قیامت 💠 اعمال شب قدر 💠 بیشترین دعای پیامبر صلی الله علیه و آله در طول حیات مبارکشان 💠 معانی کلمه «حسنه» در آیه مبارکه ۲۰۱ سوره بقره 💠 خصوصیت انحصاری امیرالمومنین علیه السلام بت شکنی های حضرت امیر(ع) 💠 شعر دور گنبد حضرت علی علیه السلام 🆔@Dailynotes20
دراویش گنابادی با جریان مکی زاهدان! پس از انتشار تصاویر زنان بی‌حجاب در مسجد مکی زاهدان، این بار انتشار تصویر ملاقات «محمداسماعیل صلاحی» قطب خود خوانده دراویش گنابادی با «عبدالحمید اسماعیل‌زهی» امام جمعه مسجد مکّی زاهدان، پرده دیگری از رفتار سیاسی جریان مکّی را آشکار کرد. این ملاقلات و انتشار تصاویر آن در حالی صورت گرفته، که سال‌ها در دارالعلوم اهل‌سنت مکی، اندیشه صوفیه مذمت و گاه تکفیر می‌شد. صلاحی با انتشار تصویر دیدارش با عبدالحمید در تلاش برای القای «همگرایی جریان‌های ضد انقلاب اسلام با یکدیگر» به افکار عمومی جامعه است، در حالی که این ظاهر ماجرا است. زیرا صلاحی در حقیقت به دنبال تثبیت جایگاهش به عنوان قطب دراویش بوده و عبدالحمید نیز در سودای رهبری اهل‌سنّت ایران است. هم‌آوایی سران این دو جریان به ظاهر مخالف، از هدف مشترکی در پیش روی آنان حکایت دارد و این هدف چنان مهم است که دو جریان مذکور می‌توانند با یکدیگر به تقسیم نقش بپردازند. ملاقات مذکور و روند پیش روی آن، نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک می‌توان نشانه‌های بیشتری از این قرارداد و همکاری پنهانی تصوف فرقه‌ای و جریان مکّی زاهدان را شاهد بود. 💯 🆔 @rasanewsagency
♦️عدالت خواهی عالمانه و عدالت خواهی عامیانه عدالت خواهی عالمانه کلان نگر و کل نگر است اما عدالت خواهی عامیانه خرد و جزءنگر است. عدالت خواهی عالمانه به مجموع نمرات عنایت می کند و معدلی نمره می دهد اما عدالت خواهی عامیانه به یک نمره از نمرات عنایت دارد و همان را بولد می کند! عدالت خواهی عالمانه زمانه شناس و اولویت شناس است اما عدالت خواهی عامیانه اصلا متوجه اولویت ها نیست! عدالت خواهی عالمانه در پی اصلاح و توام با دلسوزی است اما عدالت خواهی عامیانه در پی مچ گیری است و مثل مگس دنبال زخم ها میگردد و آنقدر روی آنها وزوز می کند که آنرا به دمل چرکین تبدیل می کند! عدالت خواهی عالمانه فساد یک فرد و یک مجموعه خاص را به حساب کل سیستم نمی نویسد و فساد را سیستمی نمی داند اما عدالت خواهی عامیانه با دیدن چند فساد حکم کلی صادر می کند و فساد را سیستماتیک می خواند! عدالت خواهی عالمانه حب و بغض جناحی ندارد و حواسش به سوء استفاده های دشمن هست اما عدالت خواهی عامیانه... عدالت خواهی عالمانه اهل تحقیق و فحص و جستجو و اطمینان خاطر است و اول از طریق دستگاه های مربوط وارد می شود اما عدالت خواهی عامیانه یک صفحه اینستاگرامی می زند و در قامت یک آخوند عدالتخواه... عدالت خواهی عالمانه هیچ وقت پمپاژ حس ناامیدی نمی کند اما عدالت خواهی عامیانه آنقدر ناامیدی را پمپاژ می کند که کم کم علی را عامل بی عدالتی می دانند و شمشیر بر فرق اسوه عدالت و عدالتخواهی، فرود می آورند! مراقب باشیم که یاران علی نشوند قاتلان علی! 🆔@Dailynotes20
◀️رسانه‌ای به نام شیخ حسین انصاریان 🔰سه‌گانه‌ای که می‌تواند الگو شود ⭕️در ایام نوجوانی، شهر ما میزبان یک واعظ تازه به شهرت رسیده شد. مسجد جامع شهر یعنی محل سخنرانی همان واعظ جای سوزن انداختن نبود. در نبود رسانه‌های همنشین آدم‌ها و در دورانی که شنیده‌ها کار هزاران شبکه و پیام‌رسان اجتماعی را می‌کرد، مردم شهر از لسان گروه‌های مرجع شهر وصف واعظ را شنیده بودند. می‌گفتند دوره شیخ حسین انصاریان‌ها تمام شده و دوره این آقایان رسیده. سی‌دی و ویدئوی واعظ دست به دست می‌چرخید. او بر شوق مردم به نوگرایی و موج رسانه‌های جدید سوار شد و اتفاقاً همین شوق و موج زمینش زد. او رفته و شیخ حسین انصاریان مانده، در ذهن و یاد و بیان مردم شهر ما و چه بسا همه کشور. ⭕️شیخ حسین انصاریان، یک رسانه است و نه حتی یک «انسان رسانه» که وصف اینفلوئنسرهای پرفالوئری است که هر یک در رسانه‌ای مشغول به کارند، و آنانند که به محل کارشان وزن و اعتبار و شهرت می‌دهند، در ایران و جهان. اما شیخ حسین همه ویژگی‌های یک رسانه را دارد. رسانه، با سه‌گانه بستر یا ابزار، مخاطب و پیام تعریف می‌شود و البته انواع و اشکالی همچون یک‌سویه یا دوسویه، انبوه و غیرانبوه دارد. مهم‌تر از تعریف رسانه یا تمجید از شیخ حسین و تطبیق کاری که او می‌کند، بر ارکان رسانه، این است که یک بار بهتر ببینیم و بدانیم که او چه می‌کند. ⭕️امسال و پارسال، دعاهای شیخ حسین برای معتادها و زنان بدکاره در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. او به دنبال دیده شدن است؟ او از روی عمد به دنبال ویژگی یا وجه متمایزی است که ترند شود؟ شاید. اما چرا دیگر وعاظ و روحانیون چنین فکری به ذهنشان نرسیده است؟ دو ویژگی شیخ حسین کمک کرده است تا او از این حیث، بر هم‌لباس‌هایشان تقدم داشته باشد. او مردمی است و البته بیش از مردمی بودن، لوطی است، عیار است، جوانمرد است، مشتی است. این بیان، تقدیر از شیخ حسین نیست، تلاشی است برای توضیح رویکرد او به مسائل. امسال او پس از دعا برای زنان بدکاره، دو نکته می‌گوید: اولاً بدکاره‌ها را جدا نمی‌کند و بر دعایش تخصیص نمی‌زند که بگوید منظورم زنانی است که به خاطر معیشت و از روی اجبار دامان خود را آلوده‌اند. بلکه می‌گوید بدکاره‌ها، چه آنانی که از روی اجبار دست به چنین کاری می‌زنند و چه آنانی که اسیر هوای نفسند. این نگاه، یعنی بهره‌مندی از نوعی شفقت نبوی که روحانیت را در خدمت مردم قرار می‌دهد، و نه فراتر و برتر از ایشان، شیخ حسین را رسانه کرده است. ⭕️منبر شیخ حسین، پیام دارد، اما پیچیده نیست. پر از شعر و ضرب‌المثل و حکایت است، اما سرراست و مستقیم است. بی‌سواد و باسواد، پیر و جوان، زن و مرد، می‌فهمندش. برخی روحانیون تصور می‌کنند برای حل مسائل پیچیده جهان، تکلیف دارند و باید الزاماً به شکلی سخت و صعب در یک منبر، در یک دهه، در یک ماه همه چیز را حل کنند یا برای همه خط و نشان بکشند. از سویی دیگر، هستند عده‌ای هم که پردازش نمی‌دانند و همه حرف و بیانشان در یک خط و چند دقیقه تمام می‌شود و سناریو و طراحی و تعلیق و تفسیر و تبیین و توضیح نمی‌شناسند. ممکن است مخاطب ماجرایی یا آیه و حدیثی از زبان روحانی یا آخوندی شنیده باشد، اما وقتی شیخ حسین از آن می‌گوید، در جان او می‌نشیند. هنر همین است که یک پیام را به شکلی طراحی و تزئین کنید که اقناع‌ساز باشد نه تنفرزا. ⭕️شیخ حسین، فقه را لاغر نمی‌کند، از شریعت نمی‌زند، پایبند و ملتزم به اصول شرعی است و مرزهای حلال و حرام را محو نمی‌کند. اهل غش نیست. گفتگو با مردم، ارتباط با آنان، شهرت، سخن گفتن برای جمعیت میلیونی، برخورداری از پامنبری‌ و طرفدار، سبب نشده او از وجوب حجاب و حرمت مشروب‌خواری، نهی از ارتکاب گناهان کبیره و اهمیت شعائر دینی بکاهد. او به واقع پاسبان مرزهای غیرت دینی است. اما در ضمن مراقبت دارد که وزن و ضریب پیام‌هایش متناسب با اهمیت احکام در فقه باشد. تصویر شیخ حسین از دین، کاریکاتوری نیست؛ درختواره است. در نظر او، ریشه و مبنا، بازگشت به سوی خداست، بندگی الله است. از این جهت است که او به دعا اهمیت بسیار می‌دهد. اگر مرتضی مطهری فیلسوف فطرت بود، حسین انصاریان مبلغ فطرت است. ⭕️این سه‌گانه یعنی نگاه نبوی و دلسوزانه به مردم، طراحی سناریوی اقناعی برای پیام‌های ساده دینی و وزن‌دهی به احکام و دستورات مبتنی بر یک درختواره، سه‌گانه تبلیغی شیخ حسین انصاریان است. آیا او و روش و منش تبلیغی او اشکال و ایرادی ندارد؟ آیا او نمی‌توانسته در همه سالیان گذشته بهتر عمل کند؟ حتماً جای اصلاح و ارتقاء و پیشرفت هست، اما حسین انصاریان، وزین و معتبر است و واعظ‌های رسانه‌محور، شیوخ توئیتری و اینستاگرامی نباید گمان برند که برای اصلاح جامعه باید دست به هر کاری بزنند که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: «کن فی‌الناس و لاتکن معهم» 🆔@Dailynotes20
✅ اخیراً آقای فرخ نژاد یک استوری منتشر کردن که تصویر یکی از نویسندگان ما در مجموعه طلبگی تا اجتهاد هست. پاسخ آقای اسماعیلی (صاحب عکس)👇 بسم الله سلام آقای بازیگر با این عکس یادی از خاطرات دانشجویی ما رو زنده کردید. بعض وصفها درست بود موتور ۱۲۵ پیراهن تو شلوار انگشتر عقیق سفر اربعین اما چند سوال: چطور ما مزدوریم و تو سرما موتور ۱۲۵ سوار میشیم و ماشین آنچنانی زیر پای شماست؟ و چطور ما مزدوریم و سفر خارجیمون فقط زیارت اربعینه؟ مگه مزدور شدن مال کیف بردن از پولش نیست؟! ما از دیوار سفارت عربستان بالا نرفتیم، ولی اگر اول انقلاب بودیم از دیوار لانه جاسوسی آمریکا بالا میرفتیم تا نگذاریم از بین بازیگرهامون برای خودش جاسوس و مزدور تربیت کنه! این عکس به نظرم مربوط به اعتراض ماست به توهین به پیامبر (ص). هنوز هم شعار مرگ بر آل سعود سر جاشه. آخه انقلاب با اونها -که شما تا دیروز علیهشون فیلم بازی میکردید و پولش رو میگرفتید و حالا هم بهشون پناهنده شدید و احتمالا پولش رو میگیرید- تا دست از ظلم برندارند آبش توی یک جوب نمیره گرچه با تعامل باهاشون از مشکلاتی مثل ادامه جنگ یمن اگر بتونه جلوگیری میکنه. آقای بازیگر! شما بین دفاع از مظلوم و ظالم رفتید طرف ظالم و زیر پرچمش دارید سربازی میکنید. شما شهر رو برای مردمتون مدتی ناامن کردید که اربابهاتون رو راضی کنید. شما بین شرافت و مزدورشدن انتخابتون رو کردید پس اگر قضاوتتون می‌کنند صبور باشید و پولش رو بگیرید. حرف مردم چه اهمیتی داره؟! ما و شما انتخابمون رو کردیم؛ ما چفیه و دفاع از انقلاب، شما مزدوری و ضدیت با انقلاب. @HOWZAVIAN
⛔️ آنچه شما نباید بدانید!!! ادامه از بالا👆 👈دقت کنید، تایمز به نکته دقیقی اشاره می‌کند: ✅ «سانفرانسیسکو در هر مایل مربع بیش از هر جای دیگری در ایالات متحده میلیاردر دارد. همچنین تعداد بی خانمان های بیشتری دارد». یعنی نظام حاکم بر آمریکا همچنان که اقلیتی را روز به روز پروارتر و ثروتمندتر می‌کند، اکثریت مفلوکی را نیز بیشتر و بیشتر زیر بار فشار اقتصادی له می‌کند. 🔹 و این دقیقا نتیجه پیاده‌سازی تئوری‌های علمی است، علمی که در دانشگاه‌های آمریکا با سفارش و تأمین مالی اقلیت سرمایه‌دار(و عمدتا صهیونیست) تولید شده و هدف آن نه تدبیر معاش عموم مردم بلکه تئوریزه‌کردن راهبردهایی است که به افزایش ثروت اغنیا به قیمت فقیرتر شدن فقرا، منتهی می‌گردد. 👈و این همان علمی است که غرب‌شیفتگان ایرانی بیش از ۳۰ سال است تلاش می‌کنند در اینجا هم پیاده کنند و هرجا که موفق به اجرای آن شدند، جز افزایش شکاف طبقاتی و کوچک‌تر شدن سفره اکثریت مردم در برابر فربه‌تر شدن اقلیت ثروتمند، نتیجه‌ای در بر نداشته است. همان تئوری‌هایی که اساساً تبعیض را عادلانه و عدالت را توزیع فقر برمی‌شمرد و له‌شدن بخشی از جامعه زیر چرخ‌های توسعه را امری طبیعی تلقی می‌کند. ❓حال اگر جامعه ایرانی واقعیت‌های امروز جامعه غربی در حوزه مسکن، بهداشت، گرسنگی و ... را بداند و متوجه شود که نئولیبرال‌های داخلی (دانسته یا ندانسته) با الهام از اندیشه‌های اقتصاد سرمایه‌داری و تبعیت از سازمان‌های تبهکاری چون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، چه بلایی بر سر کشور می‌آورند و چه آینده‌ای را برای مردم رقم می‌زنند، آیا باز هم به ایشان اعتماد خواهد کرد؟ 👈پس از نگاه غربزده‌های داخلی، هرگونه آگاهی مردم ایران از واقعیت‌های فاجعه‌بار زندگی غربی، بسان سمی مهلک در مسیر پیاده‌سازی سیاست های توسعه‌‌ای و تعدیل اقتصادی تلقی شده، لذا با تمام توان رسانه‌ای خود سعی در سانسور، انکار و توجیه آن را دارند. پ.ن: برای آشنایی کلی با سایر ابعاد زندگی فلاکت‌بار غربی، مطالبی که با هشتگ در همین کانال قرار گرفته‌ است را مطالعه بفرمایید. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 @ahmad_nabavian 🆔@Dailynotes20
روزنه: روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره ▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند. 🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت. ▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.» 🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند. 🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ... ▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.» ▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و 180. 🆔@Dailynotes20
♻️ شیخ حسین انصاریان، همان است که بود، گاهی عتاب، گاهی خطاب 🔰 حمید رسایی: برای من که از دهه شصت با منبرهای حاج شیخ حسین انصاریان آشنا هستم، منبرهای دو شب قدر گذشته ایشان، هیچ نکته حساسیت برانگیزی نداشت. این استاد خطابه و وعظ با آن بیان دلنشینش، برخلاف بسیاری از منبری‌های هم رده خودش، به صراحت علیه آمریکا و اسرائیل سخن گفت، به اصل انقلاب اسلامی نیش و کنایه نزد، درباره توصیه علی (ع) در نحوه برخورد فرزندان با قاتلش که اسیرشان بود، سخن گفت و به نیروهای قضایی و امنیتی، تأسی به این خلق و خوی را یادآور شد، زنان بی‌حجاب و کم حجاب را دعوت به الگو گرفتن از زهرای اطهر و زینب کبری کرد، در شب قدر، رحمت الهی را پررنگ کرد. سخنانش به معنای نفی برخورد با مجرمین و متخلفین نبود. به نظرم سخنان این واعظ محترم غلط نبود هر چند شاید توازن مباحث در آن رعایت نشد و بحث ناقص ماند. آنچه برخی را به اشتباه انداخت، روایت برخی رسانه‌های بیگانه و جهت‌دهی با برجسته کردن بخشی از سخنرانی ایشان بود که آن را در تقابل با نظام تعریف کردند! در حالی که وقتی سخنرانی ایشان را کامل گوش کردم، مشخص است که ابن اظهارات در سیاق قبل و بعد سخنرانی، عادی و طبیعی بوده نه اعتراضی. قطعا واعظی چون شیخ حسین انصاریان با همان سوزی که قبلا درباره بی‌حجابی و بدحجابی سخن گفته و گلایه کرده، این روزها هم سخن می‌گوید، همانطور پدرانه گاهی عتاب، گاهی خطاب... ▪️ حمید رسایی 🆔@Dailynotes20
🔰مقام معظم رهبری 💢 ... که اگر سخنی در معارضه با مبانی صحیح اسلامی در گوشه‌ای از جامعه بر زبانی جاری می‌شود – که آن زبان، یا نا اهل است، یا ناوارد یا حتی مغرض – بیست نفر طلبه فاضل در بیست جا پاسخ مستدل و منطقی او را بیان کنند. مقاله‌ای در فلان مجله نوشته می‌شود، بیست نفر طلبه فاضل، در آنِ واحد، بیست مقاله بنویسند؛ اما حتی یک اهانت هم نباشد. این خیلی خوب است. 💢شکل بدش این است که حتی یکی از آن بیست مقاله ردّیه و مستدل هم نوشته نشود؛ اما از ده جا صدای بدگویی و اهانت و فحش و عصبانیت و امثال آن بلند بشود؛ این دومی نامناسب و اولی مناسب است. 💢اولی باب حوزه‌های علمیه است و دومی باب حوزه‌های علمیه نیست. که می گوییم یعنی این. 📚بیانات در دیدار با طلاب حوزۀ علمیۀ مشهد، 22/04/1376 🆔@Dailynotes20
. آسمان آگاه است هر روز بیشتر می‌شویم @HOWZAVIAN
يوم النكبة-روز نکبت.pdf
2.42M
👆اطلاع نگاشت (اینفوگرافیک)| بیش از هفتاد سال در فلسطین بین نکبت و مقاومت/ پیش بینی تولد اسرائیل بیش از یک قرن پیش، توسط علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف/رمز گشایی از ماهیت ستاره شش گوش صهیونیستها موسوم به داوود/روز جهانی قدس طلیعه خارج شدن از نکبت، بشارتی از امام خمینی(ره)/توصیه های مقام معظم رهبری به همه دلسوزان فلسطین 🏴 ✍ 15 مه 1948 میلادی، روز نکبت بار و منحوس اعلام موجودیت رژیم خبیث، جعلی و جنایتکار صهیونیستی تحت نام با حمایت و پشتیبانی و آمریکای مستکبر است. انگلیس از سال 1839 میلادی به طور رسمی از یهودیان مهاجر فلسطین حمایت کرد و این حمایت را در سال‌های بعد افزایش داد و در روند مهاجرت یهودیان به این سرزمین تلاش نمود. انگلستان در راه تثبیت استکباری خود در فلسطین، همت فراوانی مبذول نمود. سرانجام با حمایت و پشتیبانی همه جانبه انگلیس، یهودیان ساکن در آن سرزمین به رهبری دیوید بن گوریَن رسماً موجودیت خود را به نام اسرائیل اعلام کردند. چند ساعت بعد، آمریکا نیز این رژیم را به رسمیّت شناخت. در اعلامیه تشکیل اسرائیل، فلسطینی‌ها که مالک 97 درصد از اراضی این کشور بودند با قید عبارت «جوامعِ موجودِ غیر یهود» نادیده گرفته شدند. این اعلامیه زمینه ساز انتقال غیرقانونی یهودیان سراسر جهان به فلسطین توسط انگلیس و آمریکا شد. از يوم النِّكبة تاکنون تجاوزات و غارتگری‌های این رژیم غاصب ادامه دارد. فلسطینیان نیز با حمایت ایران اسلامی، راه نجات خود را در مقاومت و مقابله همه جانبه با دشمن ستمگر یافته اند. ✳️ @shahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سوال 🔴 آیا با سوره قدر و نزول فرشتگان در شب قدر میتوان اثبات وجود را کرد؟ ❇️ پاسخ ❇️ 🔺امام باقر ع فرمود: « با سوره قدر بر امامت ما احتجاج کنید و بدانید که در بحث و استدلال پیروز می‌شوید چرا که پس از پیامبر حجت خدا بر خلق همین سوره است این سوره سرور دین و بزرگترین دلیل مذهب شما و نهایت دانش ما است» 📚الکافی ج1 ص249 ✅ نحوه استدلال را نیز چنین آموخته‌اند که به منکران امامت ما بگویید: ⁉️« ایا با رحلت پیامبر گرامی هم از بین رفت یا باقی است ؟ ☑️قطعا باید بگویند که باقی است»( چون تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می کند .پیامبر نیز فرمود شب قدر تا روز قیامت باقی است ؛ بحار الانوار ج25 ص98) ✅ « بعد بگویید : ❗️اگر هر سال شب قدر دارد و فرشتگان در آن نازل می‌شوند و اسرار سالانه ( من کل امر) را با خود می‌اورند ⁉️اولا : بر چه کسی نازل می‌شوند ⁉️ثانیا : چرا این اسرار را می‌اورند ❗️آیا می‌آورند که به کسی بدهند یا می‌آورند که برگردانند ؟ ❓اگر می‌آورند که برگردانند پس چرا آوردند و چرا نازل شدند و  اگر می‌آورند که به کسی بدهند آن فرد کیست ☑️ در زمان پیامبر ناچارا باید بگویند بر ایشان نازل می شدند و پس از ایشان نیز ناچارا باید بگویند تا روز قیامت انسان های کاملی و امامانی مانند پیامبر که برتر از فرشتگان هستند بر روی زمین حضور دارند که محل نزول فرشتگان ومیزبان انها هستند» 📚 الکافی ج1 ص249 برگرفته از استدلال حضرت امیر 🆔@Dailynotes20