eitaa logo
نویسندگان حوزوی کرمان
231 دنبال‌کننده
148 عکس
45 ویدیو
3 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان کرمان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 درنگی بر کرانه بی‌کران زیارت اربعین زائر اربعین باید یکسری باور‌هایی که در زیارت اربعین اشاره شده را آنقدر از دل بر زبان جاری ‌كند، تا زمينه رسوخ قلبی و نمود اجتماعی آنها فراهم شود. 1. لعن و تبرّی از دشمنان در زیارت اربعین، درخواست لعنت بر جنايتكاران روز عاشورا می شود که این باعث تقویت روح تبرّی در انسان می گردد و زائر را در خطّ دشمنی با دشمنان اسلام ثابت قدم‌ می‌کند: اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبيلاً 2. تبرّي از همفكران ظالمان در زیارت اربعین، لعنت خدا بر كسانی است كه امام را شهید كردند و بر جماعتی است كه جریان حادثه عاشورا را شنيدند، اما به آن راضی بودند. ساكتان در برابر فتنه و داشتن رضایت قلبی به عمل دشمنان اسلام در واقع با آنان همسو شمرده مي‌شوند: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِك فَرَضِيتْ بِهِ 3. اعلام موضع شفاف در زیارت اربعین به این نکته اشاره می کند که زائر باید موضع خود را شفاف بيان کند خطّ خود را نسبت به مسلمانان و دشمنان اسلام مشخص کند: اَللّهُمَّ اِنّى‏ اُشْهِدُك اَنّى‏ وَلِىٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ و پايداری بر سر موضع را هم داشته باشد: فَمَعَكمْ مَعَكمْ لامَعَ عَدُوِّكمْ زائر اربعین باید موضع خود را در مقابل استكبار جهانی و صهيونيسم بين الملل مشخص کند. ✍️ابراهیم انجم شعاع @HOWZAVIAN_kerman
‌‌ 🗞 در زیارت اربعین میخوانیم: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلاَلَةِ و خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و حسرت و گمراهی نجات دهد. 🔸عبارتی که به تنهایی بیانگر هدف، انگیزه و غرض حسین بن علی علیه‌السلام از قیام است. اجسامِ مملو از عطوفت، احساس و تلطیف را که بویی از تعقل، تفکر و تحلیل حوادث نبرده‌اند را میتوان جهالت نامید. جهالتی که در طول تاریخ اسلام، اذهان و اجسام اکثریت جامعه را فرا گرفته، حماقتی که چه‌بسا به دلیل چیره شدنش بر عقلانیت، گاهی حق به حساب آورده شده. 🔹حسین بن علی، برای جهالتی که جامعه‌ی کنونی در آن غوطه‌ور است، خودش و خانواده‌اش را فدا کرد! به قول شهیدمرتضی آوینی:«در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمی‌شود» به راستی که برای حماقت و جهالت عده‌ای، گاهی باید خونها ریخته شود! ✍ علی‌ رشیدی @andar_tamolat @HOWZAVIAN_kerman
1_1183840137.pdf
1.82M
🔘 زیارت فضیلت زیارت از راه دور به همراه متن "زیارت اربعین" 🔹فایل PDF @HOWZAVIAN_kerman
🔘دو گروه همیشه از حاج قاسم، عصبانی بودند: 1- افراطیون اصلاح‌طلب، اینکه چرا او با آمریکا و ایادی‌اش دوستی ندارد! 2- افراطیون اصولگرا، اینکه چرا او با اصلاح‌طلبان و منفورین ما، دشمنی نمی کند! و اینگونه بود که "مکتب حاج قاسم" شکل گرفت. او تجلی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بود اما ایندو گروه افراطی نفهمیدند و او را سعایت می کردند! ✍️ محمدعلی_رنجبر @HOWZAVIAN_kerman
🔘 جای مجرمان زندان نیست؟!!! از جناب دکتر پزشکیان و رئیس دادگستری و مسئول زندان‌ها، درخواست می‌کنیم: دکتر خاوری، دکتر شهرام جزایری اقتصاددان خبره‌ بابک زنجانی و سایرین...(و مسئول دبش) را پیگیری شخصی کنید تا ایشان ابتدای مهرماه سر کار اقتصادی‌اش حاضر باشد و تاخیر نخورد.😂 جای اقتصاد دان‌ منتقد ساختار اقتصادی (از جمله دبش)، تو زندان نیست.😂 ✍️ مهدی_پورمهدی @HOWZAVIAN_kerman
« انتقاد عفونت‌زا » انتقاد و گله‌مندیِ مطابق با مبادی اسلامی یکی از اصول برجسته و حیاتی در تعاملات اجتماعی‌ِحقیقی و مجازی است. خرده‌گیری نسبت به یک مسئول در نظام طاغوتی، با تنقید نسبت به یک مسئول در نظام اسلامی بسیار متفاوت است. بایسته‌ها و ضروریات انتقاد در جامعه اسلامی به چه صورت است؟ ۱. نیت خالصانه و اصلاح‌گرانه: انتقاد باید با نیت صواب و اصلاح و سازندگی انجام شود. غایت از آن باید بهبود وضعیت و رفع مشکلات باشد، نه تخریب و تضعیف شخصیت‌ها و نهادها. و ما أُمِروا إلا لِيَعبدوا الله مُخلِصينَ له الدِّينَ... ۲. احترام به کرامت انسانی: انتقاد دیپلماتیک، باید به کرامت و شخصیت افراد، احترام و کرنش ببخشد. بهره‌جویی از الفاظ توهین‌آمیز و تحقیرآمیز نه تنها کج‌خلقی و رذل است، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تنش و توفیر شود. افسوس بر مجاهدی که مجاهد دیگر را ریش‌دراز و عمامه‌صورتی و هزاران القاب خفت‌بار دیگر می‌نامد... عسى أن يَكُنَّ خَيراً مِنهُنّ وَلَا تَلمِزوا أَنفُسَكم وَلَا تَنابَزوا بالألقاب بِئسَ الإسمُ لِإسمُ الفُسُوقُ بَعدَ الإِيمان... ۳. استناد به منابع موثق: انتقاد باید منوط بر یقینیات و منابع معتبر و مستند باشد. بهره‌جویی از شایعات، ظنّیات و گمان‌های شاذ می‌تواند به بی‌اعتمادی و تفرقه دامن زند. يا أيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيرا من الظن إن بعض الظن إثم... ۴. اهمیت به دیدگاه مخالف(دگراندیش): این منش و این کردار، احترام به تنوع دیدگاه‌ها و تقویت فرهنگ گفت‌وگو را مصور میکند. وَ شاوَرهم فی الامر... ۵. ارائه راهکار راشد و سازنده: انتقاد باید حاوی راهکاری هوشیارانه، طریقی چهارچوب‌دار و منوالی راشد برای معالجه و جبران مافات باشد. ادع الی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة وجادلهم بالتی هی احسن ... ۶. پاس‌داشتن عدالت و انصاف: نمی‌توان به سبب کشمش‌های شخصی یا حزب سیاسی، انتقاد غیرمنصفانه و جانبدارانه انجام داد. وَلَا يَجرِمَنَّكم شَنَانُ قَوم على ألا تَعدِلُوا اعدِلُوا هو أَقرَبُ لِلتَقوَى... ۷.تعیین زمان و مکان مساعد و توجه به تأثیرات اجتماعی: انتقاد در جامعه اسلامی باید با توجه به تأثیرات اجتماعی آن انجام شود و نباید مخرب باشد، نباید همبستگی و وفاق را عفونی کند. انتقادی که باعث ایجاد تفرقه و کشمش در جامعه شود، نمی‌تواند سازنده و مفید باشد بلکه یک عفونت است. إِنّمَا المؤمِنُونَ إِخوَةٌ فَأَصلِحُوا بَينَ أَخَوَيک... ✍ سجاد انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤با ما تبلیغ مکتوب خود را در سامانه شمع سازمان تبلیغات ثبت کنید. 🌤با ما عضویت در شبکه نویسندگان حوزوی کشور را تجربه کنید. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نویسندگان حوزوی استان کرمان است. ✒️✒️✒️ارسال تحلیل، یادداشت‌ها و نظرات 👇 @anjomshoa1360 لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_kerman @HOWZAVIAN_kerman
! اجازه نوشتن بدیم ! انشاء‌نویسی؛ ▫️یکی از بهترین راه‌های یادگیری، نوشتن است. ▫️در انشاء‌نویسی و نوشتن، ضریب‌یادگیری بالای ۳۰درصد است. 🤔متاسفانه انشاء‌نویسی در مدارس بدترین درس القاء شده بود و همه از آن فراری بودند که خلاقیت و تفکر را ازبین برد و بدتر از آن آموزش و پرورش آن را حذف کرد. ✍️ابوالفضل انجم‌شعاع @HOWZAVIAN_kerman
🔘شهادت، آرمان و کمال انسان است؟ ✍🏻معصومه پازکی 🔴مصطفی ملکیان متفکر اصلاح طلب در برنامه ای با عنوان "مستند معنا" به موضوع شهادت می پردازد و در تلاش است تا با جداانگاری عقلانیت و اخلاق با دین و مذهب شهادت بر محور عقلانیت و اخلاق را ستایش و متعلق به ملت و شهادت در راه دین و مذهب را ذم و بهانه ای برای حفظ قدرت و سرمایه حکومت بر شمارد. او برای رفع توهم متدینین ادامه می دهد شهادت آرمان نیست بلکه وسیله ای است تضمین شده برای رسیدن به رضای الهی، مقام قرب یا به ورود به بهشت. او آرمان را مطلوب بالذات و فی نفسه می داند که انسان به خاطر آن زندگی می کند و شهادت را مطلوب بالذات نمی داند زیرا از انظر ایشان انسان زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه وسیله ای تضمین شده است برای اینکه متدین را به مقام رضا و تقرب و ورود به بهشت برساند. 🔴جناب ملکیان چنان عقلانیت را در مقابل دین و مذهب قرار داده که گویا هیچ ربطی به هم ندارند و از همان ابتدا مغایر یکدیگر بوده اند در حالی که اثبات آموزه های دینی با عقلانیت است. در فرهنگ دینی شهادت آرمان فرد متدین است چرا که او زندگی نمی کند برای کشته شدن بلکه زندگی می کند برای تکامل و رسيدن به مقام قرب الهی كه اوج آن به شكل شهادت در راه خدا تجلّى مى‌‌كند. شهادت کمال انسان متدین است که در سایه اعتقادات برحق دینی و عبادت و بندگی به آن نائل می شود. @HamQalam @HOWZAVIAN_kerman
▪️اگر چه لایق وصل تو نیستم اما ▪️ز دست رفته دلم در جوار سامرّا ▪️به عشق دیدن سرداب می تپد هردم ▪️دلِ شکسته، دلِ بی قرار سامرّا 🏴 شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد. @HOWZAVIAN_kerman