eitaa logo
نویسندگان حوزوی خراسان
427 دنبال‌کننده
1هزار عکس
160 ویدیو
25 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @Saleh117 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
💢پاسخ به سوالات کاربران: 🔹هدف این کانال چیست؟ مهم ترین هدف، تربیت نویسنده انقلابی است. این کانال فرصتی برای تمرین نویسندگی و کنشگری است‌. 🔹دوره های نویسندگی چه زمانی برگزار می شود؟ در زمان مناسب و در همین کانال اطلاع رسانی می شود. 🔹 چرا جذب و استخدام نویسنده برای بانوان وجود ندارد؟ چون نیاز کارفرما نیست. اگر لازم باشد اطلاع رسانی می شود. 🔹 چرا برخی یادداشت های ما منتشر نمی شود؟ اعضای کمیته ارزیابی فقط نوشته هایی را تایید می کند که به لحاظ نگارش و محتوا شرایط انتشار را داشته باشند. 🔹آیا برای نوشته ها حق التالیف هم در نظر گرفته می شود؟ حق التالیف فقط برای مطالبی است که در رسانه ها و نشریات منتشر شود.. در عین حال به دنبال جذب مشوقاتی برای اعضای هیئت تحریریه هستیم. 🔹چگونه نویسنده شویم؟ اگر می خواهید یادداشت نویس خوب شوید، یادداشت خوان خوب باشید‌‌‌.‌. همچنین از یادداشت کوتاه یا دلنوشته چهار خطی یا خاطره زیبا شروع کنید. حس درونی خود را بنویسد، از نوشتن نترسید، درباره مسائل جامعه تحلیل ارائه بدهید و لو کوتاه و مختصر و برای ما ارسال کنید.. نکات قوت و ضعف شما را خواهیم گفت و به شما راهنمایی های لازم را خواهیم داد. 🔹 سوالات، پیشنهادات و یادداشت های خود را به این آیدی ارسال کنید.. @Saleh117 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🏴 به بهانه‌ی شهادت امامِ مهربان و مظلوم ✍محمود علیپور؛ پژوهشگر فلسفه‌ی روانشناسی (مشهد مقدّس) امام حسن مجتبی(ع) مجبور به صلح شدند چون؛ مردم جامعه نسبت به امام زمان خود سست و مرَدّد شدند و امامشان را به چند درهم و دینارِ معاویه فروختند و زمینه را برای کسانی که مصداقِ طغیان در برابر اسلام و خداوند بودند فراهم کردند. درسِ حقیقی از این ماجرا چیست؟! تنها نگذاشتنِ ولی خدا و نایبِ بر حقشان؟! عدم تبعیت از طاغوت و استکبار جهانی؟ حقیر فکر میکنم در این میان خودسازی و فهمیدنِ دین و معارف حقیقی آن در درجه‌ی اوّل قرار می‌گیرد. چه بسا تمامی تراژدی‌هایی که در تاریخ بشریت بر پیامبران و ائمه و اولیای خدا و در مجموع ادیانِ الهی عارض شده، جهلی است که ظرفیت اش در وجودِ ما آدم‌های معمولی وجود دارد. همان ظرفِ وجودی که با اخبار و شایعات و کمی سیاه‌نمایی، مارا نسبت به خدا و دینِ خدا و مردانِ خدا بدبین و سُست و کِرخت می‌کند. گمشده‌ی امروزِ دنیای ما و خاصّه جامعه‌ی دینی ما، نبودِ عقلانیّتِ دینی و وجودِ شعارزدگی است. نسلِ امروز، دین خداوند را با عقلانیّت قبول می‌کند. باید با رفتارمان، کودکان و نوجوانان را به دین مشتاق، و از آنها سربازانِ فداکار و بابصیرتی همچون حاج‌قاسم‌ها بسازیم. آیا رفتارِ ما درست است؟ دینداری ما همان دینداری است که خداوند می‌خواهد؟! آیا کودکانمان در دینداری ما تعارض نمی‌بینند؟! اینها سوالاتی است که هر شخصی باید کلاهَش را قاضی کند و به آن‌ها پاسخ دهد! انشاءالله به برکت نامِ امام حسن(ع) بتوانیم معارف دینی را با عملِ درستمان، در وجودِ نسلِ جدید نهادینه کنیم. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔰زیارت و شرایط آن ✍ ، مدیر کانون اهل قلم خراسان امام‌رضا(ع) می‌فرمایند: «... کسی که مرا با شناخت حقّم زیارت کند، خداوند گناه گذشته و آینده‌اش را می‌آمرزد(ابن قولویه، ج102، ص38)».در روایتی دیگر نیز قول به شفاعت در قیامت را در قبال زیارت با معرفت به حقانیت و مقام خویش داده اند. روزهای پیش رو بیش از هر زمان دیگری دل‌های محبان اهل‌بیت(ع) در سرتاسر جهان متوجه مشهد و مضجع شریف علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است. همگان طالب حضور در قطعه‌ای از بهشت و زیارت انیس‌النفوس هستند؛ زیارتی که از پیامبر اکرم(ص) تا اولیای خدا با قید معرفت و شناخت حق امامی که آرام جان‌هاست، توصیه کرده و ولایت‌پذیری و اطاعت امر را شرط قبولی و نتیجه آن بیان کرده‌اند. شناخت حق امام(ع) با ولایت‌پذیری و تسليم در برابر اوامر و نواهی امام‌رضا(ع) اتفاق می‌افتاد. انجام آنچه سبب رضایت حضرت رضا(ع) می‌شود در کنار ترک معاصی و عوامل نارضايتی ایشان، وظيفه محبان اعم از زائران و مجاوران است. زیارت در لغت به معنای تمایل داشتن است در ادبیات دینی همین معنا تایید شده وقتی که قصد زیارت اهل بیت می کنیم یعنی قلبا متمایل شدیم به حضور در کنار مزار ایشان و اراده ارتباط قلبی و روحی و نیز جلب رحمت و مغفرت، سعادت و نیکبختی و قرار گرفتن در مسیر هدایت و بندگی را داریم. حضور در مشاهد شریفه و در کنار مقابر اهل بیت ما را از روزمرگی و دنیازدگی و وابستگی به مادیات دور می کند گرد و غبار از روح و فطرت ما تکانده و چشم دل ما را به معنویات و حقایق دینی از وجود خدا تا قبر و قیامت روشن و رفتار و گفتار ما را اصلاح می کند. زیارت اهل بیت(ع) نیاز انسان خداجوست که ره گم نکند و با بهره از ثمرات معنوی آن، زندگی دنیایی خویش را متبرک کند. حالتی که بعد زیارت به انسان دست می دهد از سبکی روح و نشاط درونی گرفته تا آرامش روحی و روانی، در هیچ کجای این کره خاکی قابل درک نیست. حتی زیارت اهل قبور از پدرو مادر نیز در مرتبه ای نازل تر انسان را به یاد خدا و آخرت انداخته و از غفلت و اسارت نفس در بند شیطان دور می کند. وقتی به زیارت مشرف می شویم چه کنیم بهره و اثری با ماندگاری بیشتر ببریم؟! پاسخ زیارت با حضور قلب و رعایت آداب است. آداب هم در کتب زیارات از غسل و آمادگی روحی پیش از تشرف گرفته تا حضور در محل زیارت و خروج از آنجا بیان شده است. زیارت اگر خانوادگی باشد جنبه آموزش به فرزندان هم دارد که از سوی پدر و مادر یا بزرگتری که همراهی می کند اتفاق می افتاد و برکات و ثمرات بسیار دارد چرا که نظر لطف خداوند به جمع بیش از نگاه به یک فرد است. زیارت خانوادگی یا دسته جمعی سبب انس و الفت بین یکدیگر، خیرخواهی و محبت بیشتر می شود. خاطره ای مشترک از آن در ذهن آنها تا مدت ها به استحکام روابط اجتماعی و خانوادگی قوت و تازگی می بخشد. آنچه پدران و مادران در باب زیارت به ما آموختند اکنون باید به فرزندانمان بیاموزیم که بدانند زیارت یعنی چه و از چه رو به این مکان مشرف شده و چگونه زیارتی شایسته و بایسته داشته باشند. از حضور قلب در حرم و درک اینکه امام شاهد و ناظر بر اعمال ماست، حفظ وقار و آرامش و کنترل چشم و زبان و فکر و حواس در محضر ایشان تا خواندن قران و دعا و نماز و درد دل با حضرت و بیان حاجات گرفته تا یادآوری الطاف خاندان کرم در گره گشایی از زندگی خویش و نزدیکان و حتی دیگران که ثمره آن انس با انیس النفوس و ارتباط قلبی قوی و مستحکم با ائمه و خداوند متعال است. در کنار رعایت نکاتی همچون ترک غیبت و بدگویی پشت سر دیگران در این مکان و عدم اشتغال به مظاهر مادی و دنیایی، سرگرمی و بازی با تلفن همراه و نظیر آن که به غفلت از یاد خدا و دوری از معنویت می رسد لازم است تا یک زیارت مفید و مورد قبول داشته باشیم. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔶عشق محمد (ص) 🖊علی‌رضا مکتب‌دار، مدیر نشریه آفاق و عضو هیات تحریریه نویسندگان حوزوی 📌تو چه دلربا و زیبایی! تمام صفحه وجودت، چون برف سپید است و زغال روسیاهی نتوانسته حتی نقطه‌ای بر آن نقش کند.‏ 📌گویی خدایی که بر خاک فرود آمده‌ای و میان آدمیان در رفت و آمدی. ملکوتی هستی که لباس مُلک پوشیده و شاهی هستی که ‏لباس گدایان به تن کرده و امیری هستی که خود را اسیر خدمت به ناتوانان نموده و شریفی هستی که جامه خاکساری بر تن ‏کرده و گوهر گران‌بهایی هستی که در این خاکدان تیره افتاده است.‏ 📌زبانم گُنگ است از برشماری صفاتت و قلمم ناتوان است از ترسیم چهره دلربایت. آنگاه که قلم در دست می‌گیرم، جَذبهٔ جمال ‏بی‌مثالت چنان مدهوشم می‌کند که قلم بر شاخسار انگشتان می‌خشکد و حتی قطره‌ای از مُرکّب آن بر صفحه کاغذ نمی‌چکد.‏ 📌خدا تو را آفرید تا آینه تمام‌نمای جمال او باشی وهرگاه غبار نومیدی از رستگاری انسان، دیدگان فرزند آدم را تیره و تار ‏ساخت، تو را به او نشان دهد و نور امید را در قلب او بتاباند تا بار دیگر به انسانیت خویش باز گردد و «پیمان ألست» را یادآور شود.‏ 📌آنان که تجلی خداوند در کالبَد بشری را باور نداشتند، تو و رسالتت را به ریشخند گرفتند و در گزندرساندن به تو از هیچ ‏تلاشی فروگذار نکردند، اما تو، با آن روح بلندت، ریشخندها را به چیزی نینگاشتی و تحمل رنج آزارها را بر خود هموار کردی و ‏همواره دلت برای خوشبختی انسان در سینه‌ات تپید.‏ 📌من تا زنده‌ام به تو عشق می‌ورزم. عشق به تو، عشق به همه پاکی‌ها، کمال‌ها و زیبایی‌هاست. 📌عشق به تو، عشق به خداست.‏ ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔳 کشته‌ی فتنه‌ها ✍️ محمدجواد محمودی سخن گفتن از دوران مبارزات (ع)، بسی سنگین و تحلیل کردن آن دوران، حقیقتا نیازمند نگاه تیزبینانه و بابصیرت است. علت این سنگینی و سختی در این است که زمان امامت ایشان در برهه‌ای قرار گرفته‌ که از طرفی پیش از ایشان، حکومت در دستان امیرالمؤمنین(ع) بوده و ایشان باید این مسئولیت مهم را که با سختی و گذر از فتنه‌های گوناگون برای جامعه‌ی اسلامی فراهم شده بود حفظ می‌کردند؛ و از طرفی دشمن، با تزویر به مبارزه با ایشان برخاسته بود نه با شمشیر و همین امر، تشخیص را برای خواص سخت کرده بود چه برسد به عوام جامعه... تفاوت دوران ایشان با دیگر ائمه(ع) در این است که در آن دوران‌ها دشمن یا همچون زمان (ع) با شمشیر به میدان آمد، نه با تزویر... و یا اگر دشمن با تیغ تزویر به پیش آمده بود، ائمه‌ی دیگر، شرایطی همچون امام حسن(ع) در مبارزه نداشتند چرا که وظیفه امام حفظ جایگاه حکومت بود و وظیفه دیگر ائمه(ع)، بازپس گیری آن. تزویر دشمن از یک سو و بی‌بصیرتی خواص و بی‌وفایی یاران از سوی دیگر! تزویر فضا را به گونه‌ای غبار آلود می‌کند که تشخیص حق، نه فقط در همان زمان، بلکه در قرن‌های آینده نیز برای افراد، مشکل می‌شود؛ آن روز، بی‌بصیرت ها ایشان را مذلّ المومنین خواندند، و امروز، ایشان را امام صلح خواندند، اما نه به معنای صلحی که ما قدرت بازدارندگی آن را برابر با قیام امام حسین(ع) می‌دانیم، بلکه صلحی به معنای منفعل بودن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن... باید بگوییم ایشان مظلومیتی دارند، به وسعت تاریخ!!! (علیه‌السلام): بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
45.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ انتشار نخستین‌بار 🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام روایت دیده نشده‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔰غبار فتنه ✍🏻علیرضا کیقبادی، عضو هیات تحریریه نویسندگان حوزوی غبار فتنه تمام شهر را در بند خود کشیده بود غباری که آن چنان دل ها را کدر ساخت تا هیچ کس یادی از خورشید جهان تاب اسلام نکند خورشیدی که حالا رنجور و اندوهگین از جفای زود هنگام امتش در بستر بیماری سو‌سو میزد شهر رنگ و بو عوض کرده بود خاکستر گداخته کینه،درون قلوب ، ارام آرام شعله ور شد پرده نفاق و دورویی به سرعت از چهره ها بر افتاد تا غبار فتنه رنگ نفاق بگیرد و امت را هفتاد و سه فرقه کند شهر تکه تکه و عده عده شده بود عده ای در پرده موهوم خیالشان پیامبر را که هنوز در عالم خاکی تنفس میکرد تشییع و به خاک سپرده بودند تا حریصانه از منبر آسمانی اش بالاروند و خلافت کنند عده ای در مسجدالنبی بی هیچ واکنشی شاهد ورود شتابان مردی به داخل محراب مسجد بودند که حریصانه برجای رسول خدا پا گذاشت و صدایش را بلند کرد: _من را رسول خدا برای نماز فرستاده است و حال آنکه از طرف پیامبر هیچ خبری به مردم نرسیده بود تنها بلال بی تفاوت نماند نفس زنان بر بالین رسول خدا حاضر شد و شرح فاجعه داد که در حیاتتان اینچنین بر جایگاه رسالت دندان تیز کرده‌اند وای بر ما بعد از شما… همه قامت به صلاة بسته آماده تکبیر بودند که صدای کشیده شدن پایی ضعیف بر خاک سرها را برگرداند علی؛ پروانه چرخان بر گرد رسالت با فضل بن عباس پیامبر را آرام به سمت مسجد می آوردند تا آخرین نماز جماعت خاتم الانبیاء، نشسته اقامه شود و خطبه ای که رنگ و بوی سفارش و وداع از جای‌جای اش میبارید میان نشنیدن های مردم در گوش مسجد النبی طنین انداز شود. عده ای دیگر اما داخل خانه ای که تک‌تک آجرهایش عطر وحی میداد در کنار بستری مودب نشسته بودند و شاهد آب شدن تن جانشان بودند آخر رسول خدا جان علی بود جان زهرا و حسن و حسین بود و آن ها با چشم خویشتن جانشان را در حال عروج میدیدند آخرین پیامبر خدا هر از گاهی به هوش می آمد تا مهربان و غمناک نگاهی به پاره های جگرش بیاندازد و شاید کلمه‌ای تکلم کند تا دخترش از شدت بغض جان ندهد چشمان خسته و رنجورش خبر از پروازی میدادند در همین نزدیکی امتش را آنقدر پدرانه دوست میداشت که حتی لحظه ای انحراف مردم برایش گران بود طوری که مینشست و مدت ها عاشقانه و از عمق جان گریه میکرد بر آیات عذاب بر خبرهایی که رنگ و بوی جفای امت به خاندانش‌ رامیدادند از همین رو بود که اسامه جوان را شتابان خواست و فرمان حرکت لشکرش را داد و لعنت کرد هرآنکه از او تخلف کند وهمراهش نرود اما همان ها که پیامبر را مرده می پنداشتند تعلل کردند بهانه نگرانی از حال پیامبر را آوردند نرفتند در میان غبارفتنه ماندند تا در روزی اورا هذیان گو بخوانند اجازه اتمام حجت به او ندهند و قهقهه زنان شاهد عروج مظلومانه رسول الله باشند میانه روز بعد پیکر رسول خدا بی غسل و کفن در میان خانه که نه در میان عزا خانه اش مانده بود تنها علی بود که گویا با اشک چشمانش آن‌هم تنهای تنها مشغول غسل و تکفین جانش بود چند خانه بالاتر در زیر سقفی شوم سر و صدا بالاگرفته بود بر سر میراث پدری که جز علی پسری نداشت… از همآن جا بود که زهرا پشت در آمد حسین به قتلگاه رفت و مهدی در پرده غیبت و غربتی طولانی ماند… ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
خورشید عالم تاب، در رثای نبی اکرم (ص) ✍سکینه جمشیدی، شاعر مشهدی خورشید عالمتاب بر دلها بتاب بیدار کن قلبها را از عمق خواب شمس بودی و نماندی پشت ابر اقرا باسم رب خالق  عشق ناب نو بنا کردی خانه ی توحید را صاحب بتخانه شد حالش خراب جهل عالم با بعثتت عالم شده هیچ سوالی باتو نمانده بی جواب نقشه ی شوم عدو در قتل تو گشت نقشه برآب از بوتراب  همسرت را چون بگویم در رهت کرده مالش را فدا پا در رکاب اسفا ازحیله ها بر جانشینت در غدیر خطبه هایت چون شنیدندآب در آسیاب چه بگویم از دل غمدیده تک دخترت ماند تنها از خشم و کین در خلف باب مهربانی ،باصداقت ،لقبت هست امین نتوان وصف تورا زیرا تویی کل ثواب تو ک نور رحمتت بر همگان باشد نصیب  هرکه روی گردان زتو باشد همیشه درعذاب ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✍مریم، قدوسی، کارشناس امور اجتماعی دلم راهی زیارت شده ، پر زده و رسیده به حرم باصفایت، دربین ازدحام زائرانت، دلم رسیده به شبکه های ضریحت، کنار مضجع شریفت، چقدر حرمت باصفاس آقا جان، چه گنبد قشنگی داری، چه صحن باصفایی ،چه سقا خانه ی قشنگی، همه جا سنگ فرش مرمر سفید است، چایخانه ات، وای نگویم از چای هایش، طعم شهدبهشتی میدهد، زائران پیاده اربعین هم آمده اند و باخودشان بوی غبار حسین جان را آورده اند، همه چیز مهیاس، برای عاشقی، موکب های پذیرایی هم کنار حرمت پذیرایی میکنن، چه کسی گفته حسن عليه السلام پسر ارشد حضرت زهرا سلام الله علیهاحرم ندارد، پس اینجا که من هستم کجاس، ازخواب بیدار میشوم، اشکهایم از چشمانم روان می‌شوند امامم حسن علیه السلام حرم که ندارد هیچ زائر هم اجازه ندارد کنار قبر خاکیش بنشیند . حسن جان غریب مادر کاش قبر خاکیت خواب و رؤیا بود، عزیز زهرا سلام الله علیه اگر نمی‌شود. ایام شهادتت بیایم برایت در مدینه عزاداری کنیم. اینجا در مشهدالرضا برایت موکب میزنیم برایت روضه برپا میکنیم. انشاالله با فرج امام زمانمان بزودی، زودحرم و گنبد و گلدسته هایت را بنا میکنیم. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
دستور العملی جامع از امام حسن مجتبی (علیه السلام) ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر_دلبری؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اَلْفَضْلُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلطَّبْرِسِيُّ فِي مَجْمَعِ اَلْبَيَانِ عَنِ اَلرَّبِيعِ بْنِ صَبِيحٍ : أَنَّ رَجُلاً أَتَى اَلْحَسَنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْجُدُوبَةَ فَقَالَ لَهُ اَلْحَسَنُ اِسْتَغْفِرِ اَللَّهَ وَ أَتَاهُ آخَرُ فَشَكَا إِلَيْهِ اَلْفَقْرَ فَقَالَ لَهُ اِسْتَغْفِرِ اَللَّهَ وَ أَتَاهُ آخَرُ فَقَالَ لَهُ اُدْعُ اَللَّهَ أَنْ يَرْزُقَنِي اِبْناً فَقَالَ اِسْتَغْفِرِ اَللَّهَ فَقُلْنَا لَهُ أَتَاكَ رِجَالٌ يَشْكُونَ أَبْوَاباً وَ يَسْأَلُونَ أَنْوَاعاً فَأَمَرْتَهُمْ كُلَّهُمْ بِالاِسْتِغْفَارِ فَقَالَ مَا قُلْتُ ذَلِكَ مِنْ ذَاتِ نَفْسِي إِنَّمَا اِعْتَبَرْتُ فِيهِ قَوْلَ اَللَّهِ اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كٰانَ غَفّٰاراً اَلْآيَاتِ. تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۷، ص ۱۷۷. راوی گوید: فردی خدمت امام حسن مجتبی (علیه السلام) رسید و نسبت به قحطی و خشکسالی شکایت کرد. حضرت برای رفع آن دستور به استغفار داد. فرد دیگری از فقر و تنگدستی گله مند بود. حضرت به استغفار سفارش کرد. شخص سومی از حضرت درخواست کرد دعا کنید خداوند فرزندی به من عطا کند، باز حضرت فرمودند: استغفار کن. به حضرت عرض کردیم: افراد مختلف در موضوعات مختلف شکایت داشتند و با درخواست های گوناگون و شما همه را دستور به استغفار دادید؟! حضرت فرمود: این را از پیش خود نگفتم، بلکه آن را از سخن خداوند در قرآن استفاده کردم که فرمود: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا، يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا، وَيُمْدِدْكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا» (نوح/۱۰-۱۲) ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﺭﺍﻥ پی ﺩﺭ پی ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻳﺎﺭی ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎﻍ ﻫﺎ ﻭ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
🔰بررسی یک صلح شجاعانه ✍غلامرضا رضایی تربقان (استاد حوزه علمیه خراسان) 💢رسول اکرم(ص) فرمودند؛ حسن و حسین دو امامند چه قیام کنند و چه قیام نکنند. امام حسن مجتبی(ع) با آنکه در عصر پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی (ع) و خلفا بوده و تغییر و تحولات زیادی در دنیای اسلام را مشاهده کرده اما کمتر به آن حضرت و نقش ایشان پرداخته شده است... ◾️به مناسبت ۲۸ صفر و شهادت امام حسن (علیه السلام)، صلح امام را با معاویه بررسی می‌کنیم. 🌐منبع خبر؛  آوای کاشمر، شماره 553،صفحه5 ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
VaraeVaParhizAzgonah15.mp3
2.64M
🔘 روضه جانسوز امام حسن مجتبی علیه السلام داستان سلیمان صرد خزاعی که به امام حسن علیه السلام میگفت یا مذل المؤمنين 🌷استاد پناهیان ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✍معصومه عسكري نيا، سطح ۲ حوزه و کارشناس ارشد فلسفه هنر ای خوب! آمده ام با گلدان خالی دل، كنار نرگسی چشمان تو! تو كه می دانی چقدر محتاجم به عطر نرگسی اهورایی ات! آمده ام كه تو جواب سلامم بدهی و با نفس ناب خودت احيايم كنی! من رنگي شده ام آقا!؛ آغشته به سربی دنيا، كودك دلم، طاقت اين همه رنگ ندارد و من طاقت ديدن بی تابی اش را. بوي نقره ای زندگی، بوي ماده، می پيچد توی سرم و دل آشوب مي كند. آقا! من... من، به طلبيدن طراوت نگاه تو آمده ام! اي بهارت هميشه سبز! باروركن مرا! يا علی بن موسی الرضا! ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
" وهم حوا" مجموعه داستان های کوتاه به قلم خانم معصومه عسکری نیا ( عضو هیات تحریریه نویسندگان حوزوی خراسان) داستان ها با بیانی هنری، از دنیای رنج ها و شادمانه های پنهان زنان جامعه مي گویند. نویسنده دنیای شگفتانه ایشان را با زبان کلمات ترسیم کرده و به دوستداران ادبیات داستانی تقدیم می دارد. جهت خرید کتاب 👇👇 https://www.digikala.com/product/dkp-12569969/ -------------------------------------------------------------- https://kheyzaranbook.ir/product/Hava/ ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️حضرت استاد علاقه و شیفتگی خاصی نسبت به ائمه طاهرین صلوات الله و سلام علیهم اجمعین داشتند وقتی نام یکی از آنها برده می‌شد اظهار تواضع و ادب در سیمایشان مشهود می‌شد و نسبت به امام زمان ارواحنا فداه تجلیل خاصی داشتند و مقام و منزلت آنها و حضرت رسول الله و حضرت صدیقه کبری را فوق تصور می‌دانستند 🔺در تابستان‌ها از قدیم الایام رسمشان این بود که به زیارت حضرت ثامن الائمه علیه السلام مشرف می‌شدند و دوران تابستان را در آنجا می‌ماندند ارض اقدس را بر سایر جاها مقدم می‌داشتند مگر در صورت محذور. در ارض اقدس هر شب به حرم مطهر مشرف می‌شدند حالت التماس و تضرع داشتند و هرچه از ایشان تقاضا می‌شد که در خارج از مشهد_ چون طرقبه سکونت خود را به علت مناسب بودن آب و هوا_ قرار دهد و گهگاهی برای زیارت مشرف گردند ابداً قبول نمی‌کردند و می‌فرمودند ما از پناه امام هشتم جای دیگر نمی‌رویم 📕مهر تابان صفحه ۹۵ علیه السلام ‌ ‌╭─══════‌══════•❖‌•─╮ ‌ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ‌╰─•❖‌•════════════─╯ ‌ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b