eitaa logo
هادیان هدایت
207 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
620 ویدیو
341 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ا رسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 تقویم روز 📌 دوشنبه ☀️ ۶ آذر ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱۳ جمادی الاولی ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 27 نوامبر 2023 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست پیوندهای فاطمیه و مهدویت استاد سید احمد موسوی-مرکز تخصصی مهدویت قم.mp3
15.17M
مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم موضوع: پیوندهای فاطمیه و مهدویت 🎙سخنران: استاد حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی . ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
نشست تبیین پیوندهای فاطمیه و مهدویت.pdf
190.1K
فایل ارائه شده در نشست پیوند های فاطمیه و مهدویت توسط استاد سید احمد موسوی .🔰1- ویژگیهای یک منبر و خطابه خوب در تبیین پیوند فاطمیه و مهدویت و استلزامات بحث 🔰۲- معرفی چند کتاب به عنوان پیش نیاز 🔰۳- اهم موضوعات در پیوند فاطمیه و مهدویت 🔰۴- با الگوگیری از قیام حضرت زهرا سلام الله علیها و عبرت گیری از حادثه فاطمیه چه محورهایی را تبیین و بحث کنیم؟ 🔰۵- اهم محورها وعناوین همراه بامعرفی کتاب حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد موسوی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
✨‏﷽✨ 💠 تبعیت از دستورات فرمانده در بسیج " به مناسبت ۵ آذر، روز بسیج مستضعفان " ❓❓پرسش: گاهی فرمانده‌ی بسیج طبق قوانین و مقررات به بسیجیان دستور مشروعی می‌دهد. اگر به نظر نیروی بسیجی این فرمان اشتباه باشد، آیا باز هم تبعیت واجب است؟ ازآنجاکه خدمت در بسیج رایگان است؛ ولی بسیجیان تعهداتی را داده‌اند، آیا باز هم تبعیت از فرمانده در بسیج واجب است؟ 🔰🔰پاسخ: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی): درهرصورت، اطاعت از دستورات قانونیِ فرمانده ـ ولو باسلیقه فردی تفاوت داشته باشد ـ لازم است. آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی): در مواردی که دستور فرمانده مخالف صریح شرع و قانون نیست تخلف نکنند. منابع: استفتاء از مقام معظم رهبری، شماره سؤال: 79135 / مرکز پاسخگویی به سوالات، دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی، کد رهگیری : 140209020046 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🏴 ویژه برنامه « از فاطمیه تا فاطمیه » پاسخ به شبهات فاطمیه در رادیو اینترنتی پاسخ 💠 با حضور اساتید مکرم آقایان: 🎤 هاشم نیازی، محمدجعفر طبسی، محمدرضا جباری، هادی حسین خانی، سیداحمد رهنمایی، محمدی شاهرودی، سیدحسین موسوی بیرجندی، عباس پسندیده، ناصر سقایی بی ریا، محمدجواد یاوری 💠 و خانم ها: 🎤 علاسوند، حقانی و فخر روحانی ⏰ زمان: از ۶ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۱ صبح (۱۳ جمادي الاولي تا ۳ جمادي الثانيه) 💠 سایت رادیو اینترنتی پاسخ: rp.pasokh.org ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
پاسخ به چند شبهه فاطمی.pdf
9.73M
📚 "پاسخ به چند شُبهه فاطمی" ✍استاد نجم‌الدین طبسی در این کتاب مختصر ارزشمند، پاسخ‌هایی مستند به تعدادی از شبهات ساخته وهابیت خبیث پیرامون شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داده شده است. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
📆 تقویم روز 📌 سه‌شنبه ☀️ ۷ آذر ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۱۴ جمادی الاولی ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 28 نوامبر 2023 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفات یا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها⁉️ 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🔺سند تاریخی کهن در مورد عقیده شیعه به شهادت حضرت زهرا (س) و فرزندش، محسن (ع) به اعتراف علمای اهل سنت «ضرار بن عمرو الغطفانی» از متکلمان معتزلی و مشهور اهل‌ سقیفه در قرن دوم هجری، معاصر با امام کاظم و امام رضا (ع)، در کتاب «التحریش» می‌گوید: «شیعیان اعتقاد دارنـد ابوبکر و عمر به فاطمـه (ع) ظلم کردنـد و طوری به ایشان آسیب رساندند که بر اثر شدت ضربه، فرزندشان سِقط شد». 📚کتاب «التحریش» تألیف «ضرار بن عمرو الغطفانی(قرن دوم هجری)» نسخه نگهداری شده در کتابخانه شهر شهاره در یمن کتابت شده در سال ۵۴۰ هـ ق ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
اسناد شهادت حضرت فاطمه.pdf
1.95M
- بررسی اسناد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها - ۵۰ روایت در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نویسنده : احمد پودینه ئی 🔻آنچه در این نوشتار می‌خوانید , بررسی تفصیلی روایات اهل‌سنت و شیعه در رابطه با شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها است . ❗️دهها سند در این رابطه مورد بیان و استناد واقع شده است که مطالعه آن برای هر انسان حقیقت جویی در اثبات شهادت فاطمه سلام الله علیها و دروغگویی کسانی که از این قضیه تحت عنوان افسانه یاد می‌کنند , کافیست. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
احراق بيت فاطمة - غيب غلامى .pdf
4.73M
﷽ ⏹ معرفی کتاب: 🔺احراق بیت فاطمه سلام الله علیها؛ نوشته استاد آیه الله غیب غلامی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم. ✍🏻این کتاب مبتنی بر روش جدید و مستند به منابع معتبر اهل سنت با رویکردی جدید به ادله هجوم و شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخته است. شاید بتوان بگفت از بهترین کتاب های موجود در موضوع خود است. قلم روان، اجتهادی و استدلالی نویسنده فوق العاده است. رویکرد علمی و تهاجمی به همراه رعایت ادب و اصول مکتب اهل بیت علیهم السلام در این اثر موج می زند. ✅ کتاب به زبان عربی است. پیشنهاد دانلود و مطالعه برای پژوهشگران فاطمی. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ◾️ ابوبکر ار نظر◾️ ◾️ قرآن و سنت ◾️ 💢حدَّثَنَا أَبُو الوَلِيدِ، حَدَّثَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، عَنِ المِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي، فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِي ﴿صحیح بخاری ج ۵ ص ۲۱﴾ علاوه‌ این حدیث را ناصرالدین الالبانی هم در کتاب صحیح الجامع الصغیر /ج ۲ ص ۷۷۱ صحیح شمرده است. ◾️پس به نص صریح حدیث صحیح در نزد عامه هر شخصی که موجب غضب حضرت زهرا ( سلام الله علیها) شود همو باعث غضب نبی رحمت شده است. حال به این تصریح بخاری دقت شود: 💢 ...فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ، وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا ﴿صحیح بخاری ج ۵ ص ۱۳۹﴾ ◾️به تصریح بخاری حضرت صدیقه به ابوبکر خشم و غضب کرد و تا پایان عمر با او سخن نگفت. 💢 حال ببینیم عاقبت این اذیت و این خشم نبی مکرم چیست؟ ◾️قرآن کریم در سورهٔ توبه آیهٔ ۶۱ می فرماید : «وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» و نیز در آیهٔ ۵۷ سورهٔ احزاب تصریح دارد : «إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا» ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
Mahdavi Mags 1402-05-25.exe
27.13M
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه و حجته علی عباده همزمان با ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام (محرم و صفر سال 1445) تقدیم می شود: ⏺ نرم افزار مجلات مرکز تخصصی مهدویت و پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی نسخه مردادماه 1402 (ويژه رايانه) ⬅️ شامل قریب به 1000 مقاله مهدوی از: 🔸مجله علمی پژوهشی انتظار موعود (78 شماره) 🔸مجله علمی ترویجی پژوهشنامه موعود (6 شماره) 🔸مجله علمی تخصصی مطالعات مهدوی (54 شماره) کافی است فایل را اجرا کنید و محلی را تعیین کنید تا فایلهای مجله در آنجا ریخته شود. پس از آن با اجرای فایل MahdaviMags.exe برنامه اجرا می شود. لازم به ذکر است نرم افزار حاوی فایلهای پی دی اف مقالات هم موجود است که به دلیل حجم بالا لازم است عزیزان برای دریافت آن به مرکز تخصصی مهدویت مراجعه فرمایند. اللهم صل علی محمد و آل محمد 💐 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
⁉️ آیا میدانستید علت وجود اختلاف در نقل شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در چیست ؟! ⁉️ 💢کمترین فاصله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از شهادت پیامبر اکرم صلوات الله علیه قول چهل روز و یا 45 روز است كه ايشان بعد از پدر بزرگوارشان حیات داشتند و این اقوال ادعای وقوع حوادث سقیفه و هجوم به خانه وحی و احراق باب و ... را دربازه زمانی 50 روز بعد از شهادت پیامبر (ص) نقض می کند ! . اما چرا قول 75 روز و یا 95 روز ؟! بخاطر اینکه در نقل قول دیگر ایشان عبارت عاشت بعد ابیها خمسة و (سبعین / تسعین )یوماً ... آمده است که این خط در صدر اسلام طبق تصویر بدون نقطه بوده فلذا اگر خمسة و سبعین خوانده شود یعنی 75 روز بعد از پدرش زندگی کرد (13 جمادی الاول) و اگر خمسة و تسعین خوانده شود یعنی : 95 روز بعد از پدرش زندگی کرد یعنی (سوم جمادی الثانی).. ✅ ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
4_5830061823897897542.mp3
15.26M
📌 موضوع: پرچم های سیاه خراسان آیا در بین علائم ظهور، شخصیتی به نام سید خراسانی داریم؟ 🎙 علی محمدی هوشیار ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
Kashani-14020829-JaygaheFatemiyeDarMaarefeEslami-02-Hkashani_Com.mp3
34.91M
📋 جایگاه فاطمیه در معارف اسلامی؛ جلسه دوم از ده جلسه 🎙 حامد کاشانی 📆 دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
✅ ارائة نقلی کهن مبنی بر قدمت اعتقاد به ماجرای شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها و مظلومیت ایشان 🔸ابو الحسین محمد الملطی الشافعی م۳۷۷ ھ۔ق در کتاب «التنبیه و الردّ علی اهل الاهواء و البدع» مینویسد: « ((متکلم نامدار شیعی و از اصحاب امامین صادق و کاظم علیهما السلام)) بر این باور بود که: «ابوبکر ادستور بر این داد که به بیت حضرت زهراء سلام الله علیها حمله برند و در ماجرای این وحشیانه تحت اوامر ظالمانه ابوبکر (به بدن مادر سادات سلام الله علیها لگد زدند و در اثر این ضربه جنین ایشان سقط شد) و این جراحات وارده عامل اصلی حضرت سلام الله علیها بود. و حضرت سلام الله علیها به سبب مظالم واقعة، بر طاغوت ابوبکر و عمر غضبناک بودند و از ایشان ناراضی.» 📔التنبیه و الردّ علی اهل الاهواء و البدع ص۲۵_۲۶ ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
✅ 💡سندی ارزشمند و بسیار قدیمی از اعتقاد پیروان اهل بیت به خلافت بلافصل امیرمؤمنان، حضرت زهرا و سقط شدن بن علی در زمان امام صادق و امام کاظم علیهما السلام ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ یکی از ادعا‌های بی‌اساسی که گاهی از سوی معاندان مطرح می‌شود، تازه تاسیس بودن اعتقاداتی همچون اعتقاد به خلافت بلافصل امیر مؤمنان علیه السلام و شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها و سقط شدن حضرت محسن بن علی از سوی عمر بن خطاب و یاران وی می‌باشد! این در حالیست که فرد منصف و اهل تحقیق با بررسی گزارش‌های متعدد در می‌یابد که این حقایق ریشه در روایات و گزارش‌های فراوانی دارد که در مصادر متعدد نقل شده است. ←یکی از ارزشمند‌ترین این گزارش‌ها که می‌توان آن را تا این لحظه گزارش کشف شده دانست، اثری است متعلق به عبدالله بن یزید فزاری (متکلم و عالم برجسته و مشهور اباضی مذهب) که در دوران امام صادق و امام کاظم علیهما السلام می‌زیسته و شریک تجاری و هم بحث و مناظره‌ی (رض) (عالم و متکلم برجسته شیعه و از اصحاب امام صادق و امام کاظم علیهما السلام) بوده است. 🔚🔚 وی در کتاب خود با عنوان «الردود» در مقام ردیه زدن بر شیعیان امامیه و معرفی عقاید ایشان که به زعم وی انحرافی و نادرست می‌باشد، به مواردی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تمامی عقاید قطعی و مسلم در نزد شیعه امامیه تا به امروز، همان چیزیست که بزرگان شیعه همچون هشام بن الحکم - که جز از معصوم اخذ نمی‌کرده‌اند - در زمان امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام بدان معتقد بوده‌اند. 🔻🔻وی در مقام معرفی اعتقادات و باورهای شیعیان در زمان خودش (عصر امام صادق و امام کاظم علیهما السلام) چنین می‌نویسد: قال عبد الله: ثم جاءت طائفة أخرى إلى رئیسها فقالوا: ما تقول فی علی بن أبی طالب، فإن قوما برئوا منه وأکفروه وقاتلوه، فقال: احذروهم فإنهم أهل البدع، واکتبوا ما أحدثکم، روینا أن علیا کان أول الناس إسلام وأحسنهم مع رسول الله صلى الله علیه وسلم، وآثرهم عظمة عنده فی الإسلام وجهاد المشرکین، فإن النبی علیه السلام آخی بین أصحابه ثم آخی هو علیا، وقال: أنت بمنزلة هارون من موسى إلا أنه لا نبی من بعدی، وقال: من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه، وانصر من نصره واخذل من خذله، ووجه النبی علیه السلام أبا بکر [بتبلیغ] سورة براءة لیقرأها على الناس بالموسم، وینبذ لکل ذی عهد عهده فنزل علیه جبرائیل علیه السلام فقال له: إنه لا یبلغ عنک إلا رجل منک، فرفع النبی علیه السلام السورة إلى علی بن أبی طالب، ووجه بها إلى الموسم. وقال علیه السلام: إن منکم من یقاتل على تأویل القرآن کما قاتلت على تنزیله، فقام أبو بکر وعمر وأصحاب رسول الله صلى الله علیه وسلم، وکل واحد یسره أن یکون هو المقاتل بعد رسول الله صلى الله علیه وسلم ، وکان علی فی ناحیة وهو یخصف نعلیه، فقال رسول الله صلى الله علیه وسلم: یفعل ذلک خاصف النعل، یعنی علیة، وقال علیه السلام یوما وهو یرید أن یأکل طیرة قد طبخ له: اللهم ائتنی بأحب خلقک إلی أن یأکل معی من هذا الطیر، فجاء الله بعلی، فلما رآه النبی علیه السلام سُرَّ، وقال: اللهم وال من والاه وعاد من عاداه، واخذل من خذله وانصر من نصره، ونحو ذلک من الأحادیث المعروفة فی فضائل علی، فقبل ذلک قوم وهم عوام الناس ودانوا به وتولوا علیا، وقاتلوا معه کل من خالفه، وهم الشیعة والمعتزلة وعامة الأمة. وقام قوم من الشیعة وأفرطوا فی علی کما روی هم محدثهم أیضا أن النبی علیه السلام قال: علی خلیفتی فی أمتی ووصیی من بعدی، ونصبه للناس إماما، وأسر إلیه أشیاء من الوحی لم یعلمها أمته وجعل [إلیه] أمر نسائه من بعده فی یده، وأنه ردت علیه الشمس حین فاتته العصر بعدما غابت، وأنه دابة الله التی تخرج على الناس، ومعه عصی موسی وخاتم سلیمان علیهما السلام، وأنه قسیم الناس یقسم لها أهلها، یقول: هذا لی وهذا لها، وأن أبابکر وعمر رضوان الله علیهما ضربا فاطمة بنت رسول الله صلى الله علیه وسلم حتى ألقت جنینة، وأن أبا بکر أمر خالد بن الولید حین تخلف علی عن بیعته أن یضرب عنقه إذا سلم أبو بکر من الصلاة، فلما قعد أبو بکر فی التشهد فبدی له، فقال قبل أن یسلم: یا خالد لا تفعل ما أمرتک، ونحو ذلک من الأحادیث المفتعلة الضالة المضلة لمن صدقها وقبلها أولئک المفرطون ودانوا بها وأکفروا من تقدم على على وزعموا أن الأمة کلها ارتدت بعد النبی علیه السلام حین لم یؤمروا علیا، وأنه ظلم وقهر، وبرئوا من أبی بکر وعمر، ومن لم یشهد بمثل شهادتهم، وهم الرافضة لعنهم الله، صاروا إلى ذلک بالروایات وسوء التأویل. 📗📘الفزاری الإباضی، عبد الله بن یزید (متوفای قرن دوم هجری)، الردود، ص9و10 (چاپ بریل) «1⃣»
‍ عبدالله بن یزید فزاری می‌گوید: سپس گروه دیگری به نزد رئیس‌شان آمدند و گفتند: در مورد علی بن ابی طالب چه می‌گویی؟ گروهی از او ابراز برائت کردند و او را تکفیر کرده و با وی جنگیدند. وی در پاسخ گفت: از اینان بپرهیزید که اهل بدعت هستند و آن چه را برایتان می‌گویم بنویسید. برای ما روایت شده است که علی بن ابی طالب اولین و برترین مسلمان همراه رسول خدا و با عظمت‌ترین مردم در اسلام و جهاد علیه مشرکان در نزد ایشان بود. پیامبر بین اصحابش پیوند اخوت و برادری منعقد کرد و سپس بین خود و علی بن ابی طالب چنین پیوندی برقرار ساخت و فرمود: [ای علی] منزلت تو نسبت به من همانند منزلت هارون نسبت به موسی است الا آن که پس از من پیامبری نیست. همچنین فرمود: هرکس که من مولای او بودم، علی مولای اوست. خداوندا، هر آن که او را دوست دارد دوست بدار و هر آن که وی را دشمن می‌دارد دشمن بدار. هرکس که وی را یاری کند یاری کن و هر ان کس که وی را خوار می‌سازد خوار گردان. پیامبر ابوبکر را برای ابلاغ سوره توبه فرستاد تا آن را برای مردم در مکه بخواند تا هر صاحب عهدی، عهد و پیمان خود را پس بگیرد. در این هنگام جبرئیل نازل شد و به پیامبر گفت: این امر را هیچ‌کس نمی‌تواند به انجام برساند مگر کسی از خود تو باشد. پس پیامبر ابلاغ سوره توبه را به علی بن ابی طالب سپرد و وی را برای انجام این کار فرستاد. همچنین پیامبر فرمود: برخی از شما در باب تاویل قرآن خواهند جنگید همانطور که من برای نزول آن جنگیدم. در این هنگام ابوبکر و عمر و اصحاب رسول خدا برخاستند و هرکس بدین جهت خوشحال بود که او همان کسی است که پس از رسول خدا در باب تاویل قرآن خواهد جنگید. علی بن ابی طالب در آن زمان در گوشه‌ای مشغول دوختن و وصله زدن کفشش بود. رسول خدا فرمود: آن فرد همان کسی که کفشش را می‌دوزد و وصله می‌زند خواهد بود یعنی علی بن ابی طالب. همچنین پیامبر روزی که می‌خواستند از گوشت پرنده‌ای که برایشان آماده شده بود میل کنند، فرمودند: خداوندا، محبوب‌ترین فرد در نزد خودت را به نزدم بیاور تا با من از گوشت این پرنده بخورد. در این هنگام خداوند علی بن ابی طالب را به نزد پیامبر آورد و هنگامی که پیامبر، علی بن ابی طالب را دیدند خوشحال شده و فرمودند: خداوندا، هر آن کس که وی را دوست دارد دوست بدار و هر آن کس که وی را دشمن می‌دارد دشمن بدار و هر آن کس که وی را خوار می‌سازد خوار و خفیف گردان و هر آن کس که وی را یاری می‌کند، یاری کن. و همچنین سایر احادیثی مشابه این احادیث را نقل می‌کنند که در باب فضائل علی بن ابی طالب معروف و شناخته شده است. گروهی این موارد را قبول کردند که عوام مردمند و آن را اعتقاد و دین خود قرار داده و ولایت علی بن ابی طالب را پذیرفتند و همراه او علیه تمامی کسانی که با وی به مخالفت برخاستند جنگیدند و اینان همان شیعه و معتزله و عموم امت هستند ؛ و گروهی از شیعیان در مورد علی بن ابی طالب افراط کردند همانطور که محدثشان نقل کرده که پیامبر فرمودند: علی خلیفه من و وصیم در امتم پس از من است و پیامبر، علی بن ابی طالب را به منزله امام برای مردم نصب کرد و مواردی از وحی را به صورت سری در اختیار او قرار داد که آن را به امتش نیاموخت و پیامبر امور همسرانش پس از خود را به علی سپرد و [در واقعه‌ای] هنگامی که عصر فرا رسید و خورشید نزدیک به غروب کردن بود، خورشید برای علی بن ابی طالب بازگشت و همچنین [گفته‌اند که] علی بن ابی طالب همان «دابة الله» است که بر مردم ظاهر خواهد شد و عصای موسی و خاتم سلیمان همراه اوست و وی تقسیم کننده بهشت و جهنم است و این که ابوبکر و عمر بن خطاب، فاطمه دختر رسول خدا را مورد ضرب و شتم قرار دادند تا این که جنینش را سقط کرد و این که ابوبکر هنگامی که علی بن ابی طالب از با او سر باز زد به دستور داد تا وقتی ابوبکر سلام نماز را داد، خالد بن ولید گردن علی بن ابی طالب را بزند اما هنگامی که ابوبکر برای تشهد نشست، نظرش تغییر کرد و قبل از سلام دادن گفت: ای خالد، آن چه را به تو دستور دادم انجام نده. و دیگر احادیث دروغین و ضاله که کسی که آن را باور کند گمراه می‌سازد و افراطیان این احادیث را قبول کرده و دین خود قرار داده‌اند و به همین دلیل آنان را که خود را بر آن حضرت مقدم داشتند را تکفیر کرده‌اند و بر این اعتقادند که امت پس از رسول خدا مرتد شدند چرا که علی بن ابی طالب را به خلافت قبول نکردند و علی بن ابی طالب مورد ظلم و ستم قرار گرفت و از ابوبکر و عمر و کسانی که به مانند ایشان شهادت ندهند و معتقد نباشند، ابراز برائت کرده‌اند و اینان همان روافض هستند که لعنت خدا بر ایشان باد (!!!). با چنین روایاتی و تاویل‌های سوء و به این اعتقادات پایبندند. ➖➖➖➖➖
✅ قدمت تاریخی اعتقاد به شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در بین شیعیان 🔻قرن دوم یعنی در دوره امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام🔻 که این عالم سُنی محمد عبدالله بن یزید الفزاری در کتاب الردود بدان تصریح کرده است. ←آنچه در اين قسمت فزاري درباره عقايد شيعيان و همچنين گروهی ديگر که از آنان با تعبير رافضه ياد کرده نقل می‌کند به احتمال زياد عقايدی بوده که فزاری خود از مستقيما شنيده بوده و يا در آثارش خوانده بوده است. از اين نقطه نظر اطلاعات اين قسمت دارای اهميتی مضاعف است. و مشخص میشود شیعیان در دوران امام کاظم و امام صادق معتقد بودند حضرت زهرا توسط ابوبکر و عمر به شهادت رسیده است که شیعیان هم اینها را از ائمه علیهم‌السلام شنیده بودند.