🔶 شب یلدا، شب زایش میترا است.
▪️ تصویر #میترا طِبق وداها
🔹 یک #مرد جوان بدون ریش، با چهار دست و موهای فِر
🔻 پینوشت: وِداها قدیمیترین متون آریایی هستند و کتاب مقدس هندوها شمرده میشود.
#شاب_امرد_جعد
#یلدا_مبارک
🔸 گفتیم که شب یلدا، شب زایش میترا (مِهر) بوده و بیان شد که شواهدی از قرآن، اَوِستا و وِداها وجود دارد که نشان میدهد میترا یک جِن نر بوده است. (بنگرید)
🔹 لیکن امروزه، شب یلدا ربطی به میترائیسم / مِهر پرستی ندارد، بلکه بهانهای است برای مهربانی و دور هم نشستن. یعنی تغییر ماهیت داده است. به همین خاطر تعارض و تضادی با مسلمانیِ ما ندارد.
📆 تقویم روز
📌جمعه
☀️ ۱ دی ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙۸ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 22 دسامبر 2023 میلادی
📎 #تقویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 معنای ولی عصر چیست ؟
🔸 #آیت_الله_شجاعی (ره)
معنی ولی وقت چیست؟
معنی ولی عصر چیست؟
معنی این که این امام است و حجت است و زنده است ولی پشت پرده است ولی امام ماست
واسطه ی فیض است حجت حق است ولی حق است
هر افاضهای برسد از او می رسد
هر مددی برسد از او می رسد
یعنی از خدا می رسد از طریق او
معنی این جملات چیست؟
آیا این است که ما فراموش کنیم فقط در گوشه ای از آن ذهن و عقیده ی ما باشد که امامی داریم این جور؟
نخیر
باید علی الاتصال در ارتباط بود
منظور ارتباط معنوی است
اشتباه نشود
و خدای نکرده شما هم مانند آن دکان دارها
ان شاء الله شما این طور نمی کنید
نروید دکان باز بکنید که ما با امام زمان ارتباط داریم
آن ها همه شان کذاب هستند و دروغ گو هستند و دکان دار هستند و راهزن هستند و الی آخر
از پشت پرده در ارتباط بودن
توسل داشتن
عرض ادب کردن
عرض عهد و بیعت کردن
استشفا کردن
لا اقل بیست و چهار ساعتی
یک دور توسلی
عرض ادبی
عرض بیعتی
عرض عهدی
تجدید عهدی
استشفایی
علی الاتصال.
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف مهدوی شریک شوید❤️
رایحه ظهور منجی
@usef14 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
#بروشور_آرایشگری1⃣
مبلغین محترم
در این بروشور که فایل آن بالا فرستاده شد؛ موارد پرکاربرد در بحث آرایش بانوان مورد دقت قرار گرفته است.
👈موارد حرمت و حلیت کاشت ناخن، مژه و ....
👈کسب درآمد از این طریق
👈چگونگی انجام واجبات و ....
👈این بروشور مورد تایید مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی است و مبتنی بر نظرات مقام معظم رهبری تنظیم شدهاست.
با تشکر
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
#بروشور_آرایشگری2⃣
مبلغین محترم
در این بروشور که فایل آن بالا فرستاده شد؛ موارد پرکاربرد در بحث آرایش بانوان مورد دقت قرار گرفته است.
👈موارد حرمت و حلیت کاشت ناخن، مژه و ....
👈کسب درآمد از این طریق
👈چگونگی انجام واجبات و ....
👈این بروشور مورد تایید مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی است و مبتنی بر نظرات مقام معظم رهبری تنظیم شدهاست.
با تشکر
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خانم زهرا تهرانی ، نوه شیخ علی اکبر تهرانی از منحرفین مشهور
🌀 شب های جمعه از استان های مختلف اتوبوس اتوبوس آدم می آمدند تهران پای درس این افراد
👈 آقایان پای درس پدربزرگ می رفتند ، خانم ها پای درس این خانم !!!
🌀 تصویر کمی مات است به جهت حفظ آبروی شرکت کنندگان ، اما جمعیت زیاد مشخص است ، ظاهر مذهبی بودن افراد مشخص است ،
‼️‼️ شما فقط توجه به حرفها و محتوای شعری که برای زهرا تهرانی خوانده می شود دقت کنید !!! به او میگوند پرورش دهنده 14 معصوم !!!!!!!!!!!!!!!! ‼️‼️
⬅️ این پدربزرگ و نوه ، بالای 10 سال مردم را با این حرفها منحرف کردند ، به راستی چرا مردمی ظاهر مذهبی و اهل نماز و قرآن ، پای درس و حرفهای سراسر غلط این افراد نشستند ؟؟؟؟ بله ، دلیلش نداشتن " فهم دینی " است .
👈 دلیلش این است که این افراد مدام حرف از خواب و رویا می زدند ، مباحثی که برای ظاهر دینان ، بسیار جذاب است !!!
مراقب باشیم !
👌 در مباحث تخصصی دین و مهدویت ، تا سواد کسی را از طریق استعلام از چند نفر بزرگ تر به دست نیاوردید ، اعتماد نکنید .
👈 این را بدانیم جذاب حرف زدن ، دلیلی بر درست حرف زدن نیست 👉
🖊استاد احسان عبادی
🌺هادیان هدایت
❇️در این کانال مقالهها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت.
🆔https://eitaa.com/Hadi8243
📚📚📚
#معرفیسایتهایعلمی
۱. قائمیه ghbook.ir
بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت مفید و پر کاربردی می باشد.
۲. المکتبه الشیعه http://www.shiaonlinelibrary.com
این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت.
۳. پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Lib.ir
۴. گنج؛ پایگاه اطلاعات علمی ایران https://ganj.irandoc.ac.ir
۵. کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir/view/fa/default
مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد.
۶. کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir
کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد.
۷. التفسیر
http://www.altafsir.com/
این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد.
۸. مکتبه الوقفیه
http://waqfeya.com
از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد.
۹. المکتبه الشامله
shamela.ws
۱۰. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx
زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد.
۱۱. کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com
۱۳. کتابخانه دیجیتالی تبیان https://library.tebyan.net
۱۳.کتابخانه یعسوب الدین http://www.yasoob.com
بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف
۱۴. دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir
۱۵. دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home
۱۶. پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث https://maarefnet.ir
۱۷. جامع علوم و معارف قرآن ، مقالات قرآنی https://quran.isca.ac.ir/fa/article/Index
۱۸. پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa
۱۹. سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com
۲۰. اندیشه قم http://www.andisheqom.com
۲۱. قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir
۲۲. اهل بیت http://www.ahlolbait.com
۲۳. پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com
۲۴. حدیث نت
http://www.hadith.net
۲۵. شهر حدیث
http://hadithcity.com
۲۶. جست و جوگر حدیثی میزان
http://mizan.hadith.net
اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد.
۲۷. پرسمان
http://www.porseman.org
۲۸. مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی
http://www.pasokhgoo.ir
۲۹. پایگاه پاسخگویی به شبهات
http://x-shobhe.com
۳۰. تبیان
http://www.tbyane.net
۳۱. تنزیل
http://tanzil.net/#19:1
۳۲. شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html
۳۳. امام علی
imamalin.net
۳۴. الشیعه
http://farsi.al-shia.org
۳۵. مرکز اطلاع رسانی غدیر
http://www.ghadeer.org/Home
۳۶.الجامعه الاسلامیه
http://www.uofislam.net/uofislam
۳۷. دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
۳۸. ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php
۳۹. ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
۴۰. اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa
۴۱. اسلام پدیا
http://islampedia.ir/fa
۴۲. پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
https://www.sid.ir/fa/journal
۴۳. بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
http://iranemoaser.ir
۴۴. پایگاه تخصصی نهج البلاغه
http://www.balaghah.net
۴۵. واژه یاب
https://www.vajehyab.com
۴۶. آبادیس
https://dictionary.abadis.ir
علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند.
۴۷. گوگل ترنسلیت
https://translate.google.com
۴۸. اصطلاح نامه علوم اسلامی
https://thesaurus.isca.ac.ir
۴۹. پژوهه ؛ بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
http://pajoohe.ir
۵۰. پرتال جامع علوم انسانی
ensani.ir
۵۱. ادیان نت
adyannet.com
۵۲. حوزه نت
hawzah.net
۵۳. مقالات
https://www.magiran.com
54. پایگاه مجلات تخصصی
https://www.noormags.ir
55. پیشخوان برخط اجرای نرم افزارهای نور
https://abrenoor.ir
56. پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی
http://negaresh57.whc.ir
4_5857384683553163668.mp3
40.46M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.
(عرفان اکنکار) 1️⃣
استاد احمدحسین شریفی
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#اکنکار
#عرفان_اکنکار
📆 تقویم روز
📌شنبه
☀️ ۲ دی ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙۹ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 23 دسامبر 2023 میلادی
📎 #تقویم
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
4_5857384683553163668.mp3
40.46M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.
(عرفان اکنکار) 1️⃣
استاد احمدحسین شریفی
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
#اکنکار
#عرفان_اکنکار
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
✨﷽✨
💠 حکم شرعی بازی مافیا
" به مناسبت ۲۰ دسامبر ، روز جهانی بازی "
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
#فاطمیه
#بازی_مافیا
#احکام_بازیها
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هادیان هدایت
✨﷽✨ 💠 حکم شرعی بازی مافیا " به مناسبت ۲۰ دسامبر ، روز جهانی بازی " 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 #فاطمیه #بازی_ماف
🔰مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی):
بازی مافيا اگر مفسده ای دارد (مثل اينكه باعث ترويج و عادت به دروغگويی شود) و يا همراه با شرط بندی (برد و باخت به گونه اي كه از بازنده چيزی به برنده داده شود) باشد، جايز نيست.
🔰آیت الله العظمی سیستانی (حفظه الله تعالی):
دروغ جایز نیست.
🔰آیت الله العظمی شبیری زنجانی (حفظه الله تعالی):
اگر موجب دروغگویی در غیر بازی نشود مانعی ندارد.
🔰آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی):
اگر مفسده ای دارد مثل این که باعث ترویج و عادت به دروغ گویی و مانند آن شود یا همراه با برد و باخت مالی باشد، جایز نیست.
منابع:
استفتاء از مقام معظم رهبری / استفتاء از دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی سيستانى (مد ظله) – بخش استفتائات، کد استفتاء: ۱۴۸۶۶۲۵ به تاریخ: دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / استفتاء از مرکز پاسخ به سؤالات شرعی آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی، سؤال شماره: ۱۱۷۵۱۵ به تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ و سؤال شماره: ۸۷۷۵۸ به تاريخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ / مرکز پاسخگویی به سؤالات دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی، کد رهگیری: ۱۴۰۲۰۹۱۸۰۰۰۹، به تاریخ: سهشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
409.pdf
130.7K
بسم الله الرحمن الرحیم
💠 ضروت تعظیم شعائر فاطمی
🔻 بیانیه استاد علیدوست
#فاطمیه
#استاد_علیدوست
#بیانیه
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
#بیانیه_فاطمی
🌀ضرورت تعظیم شعائر فاطمی (بخش اول)
بسم الله الرحمن الرحیم
* و لا تلبسوا الحق بالباطل و تکتموا الحق وانتم تعلمون *(سوره بقره؛ 42)
(حق را با باطل نیامیزید و حق را با این که میدانید، کتمان نکنید).
🔻چند سالی است در ایام فاطمیه، تلاشهایی در راستای به زیر سوال بردن بزرگداشت این ایام، در قالب تشکیل هیئات عزاداری، مجالس عزا، بیان تاریخ و حوادث مرتبط با این ایام در صدر اسلام، از سوی برخی نهادهای مرتبط با اهل سنت و دیگران صورت میپذیرد؛ نمونه اخیر آن را میتوان مصاحبه آقای سید عقیل هاشمی از شبکه کلمه (مقیم لندن!) با آقای شیخ احمد عابدینی از ایران دانست. در این مصاحبه «شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها یک افسانه انگاشته میشود. بزرگداشت فاطمیه، یک انحراف تلقی میگردد که در زمان ائمه - علیهم السلام – سابقه ندارد. و گفته شد: در این باره امکاناتی صرف میشود که باید در مسیر تبیین معارف به کار گرفته شود، نه در راستای عزاداری و درگیری افراد با یکدیگر».
🔸در همین راستا، چند سال قبل هم امام جمعه شهر خاش با انکار هرگونه ایراد حادثه تلخ بر حضرت فاطمه زهرا – سلام الله علیها – مرگ حضرت را شش ماه بعد از رحلت پیامبر – صلی الله علیه و آله – بر اثر تب دانست؟! و به دلالت التزام و اشاره، کل عالمان شیعه را در طول تاریخ، بدهکار و متهم به تحریف تاریخ کرد. طبیعی است که در آینده نیز با این سخنان و مصاحبهها مواجه خواهیم بود، به ویژه اگر پاسخی درخور به این بیانات طلبکارانه داده نشود.
▪️گفتنی است رفتار مزبور، از اصل و قاعدهای سرچشمه میگیرد که اهل سنت به آن پایبند بودهاند؛ قاعدهای که میگوید: تاریخ صدر اسلام نباید بررسی شود، مطالعه و تحلیل آن حرام است، حتی در اطراف آن، نباید فکر شود. (عدم الخوض لا بالفکر و لا بالبحث و الطلب). باید از آن چه بین اصحاب گذشته، چشم پوشید(الامساک عما شجر بین الاصحاب)ر.ک: ابن تیمیه، مجموع الفتاوی ، ج4، ص 332؛ ابن حجر ، الصواعق المحرقة، ج2، ص 621، محمد صالح العثیمین. شرح العقیدة الواسطیة، ج26، ص 2، محمد بن عبدالله الوهیبی؛ دیدگاه اهل سنت در مورد اصحاب (ترجمه اسحاق بن عبدالله دبیری عوضی)، ص 44-45و ص 59-61؛و...
اهل سنت در ترکیز بر این قاعده، تا به آن حد اصرار ورزیدهاند که عالمانی چون ابن عبدالبر صاحب الاستیعاب و ابن قتیبه دینوری صاحب الامامة و السیاسة به دلیل نقل بخشی از تاریخ اصحاب مورد بیمهری دیگران قرار گرفتند.(ر.ک: قاضی ابوبکر بن العربی العواصم من القواصم، ج1، ص 261).
▪️اهل تسنن با همین ابزار به ویژه با توسعه قاعده نسبت به تابعین و دیگران بسیاری از اصحاب، تابعان و عالمان نامی آن روزگار را سر پا نگه داشتند. و اگر نبود این تمسک، وجود احادیثی چون حدیث «کلاب حوأب و جمل ادبب»، حدیث «فئه باغیه» و «معیار بودن رضایت و غضب حضرت فاطمه سلام الله علیها و حرمت آزار ایشان» بسیاری از کنشگران صدر اسلام را زمین گیر میکرد.
▪️در کنار این قاعده، اضافه کنید منع ناموجه کتابت احادیث نبوی و اجازه ندادن به ثبت تاریخ تا اواخر قرن اول! که هرکدام اثر خود را در جهت دادن به افکار مسلمانان گذاشت.
▪️واضح است که ما - به هیچ وجه - مدافع ایجاد اختلاف، هتک حرمتها و به زیر سوال بردن معتقدات هیچ مذهب و گروهی از مسلمانان نیستیم. ما معتقدیم قرآن، پیامبر عظیم الشأن، امامان معصوم، عقل و عقلا بر پرهیز از آنچه گفته شد، بلکه بر تقریب و همگرایی در عمل دلالت و هدایت دارند. پدیدهای که جهان اسلام به ویژه در دوران معاصر به آن نیازمند است.
🔰لکن:
1️⃣ به حکم آیهای که در صدر نوشته، آمد، کتمان حقیقت و آمیخت ناموجه حق و باطل جایز نیست. به راستی با چه منطقی تفکر و گفتگو نسبت به مقطعی از تاریخ (تاریخ صدر اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله) که باورهای یک مسلمان را شکل میدهد، میتواند حرام باشد چون عمل کرد برخی زیر سوال میرود؟!
تاریخ آن مقطع مثل تاریخ حمله نادرشاه به هندوستان یا پادشاهی فلان پادشاه در آفریقا نیست که دانستن و ندانستن آن برای ایمان و هدایت انسان تفاوتی نداشته باشد!
#بیانیه
#فاطمیه
#پاسخ_به_شبهات
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌀ضرورت تعظیم شعائر فاطمی (بخش دوم)
2️⃣ اگر برفرض غیر واقع مطالعه و تحلیل تاریخ صدر اسلام را حرام بدانیم، آیا افسانهانگاشتن شهادت حضرت زهرا - سلام الله علیها – و انکار هرگونه حرکت ناروا نسبت به ایشان، بیت فاطمه - سلام الله علیها - و حوادث دیگر در درون خود گزارش تاریخی با تحلیل ندارد؟ این که هجوم به بیت فاطمه (س) نانجیبانه به این گونه توجیه شود که خلیفه و نیروهایش میخواستند ببینند اگر داخل خانه از «مال الله» چیزی هست بردارند و بین مسلمین پخش کنند، (انه کبس البیت لینظر هل فیه شیء من مال الله الذی یقسمه و ان یعطیه لمستحقه. ابن تیمیه، منهاج السنة، ج8، ص 291) گزارش و تحلیل حرام تاریخی نیست؟!
گویا حرمت نقل تاریخ و تحلیل آن یک طرفه است! توصیه صاحب این قلم این است که نابخردانه وقایع تاریخ را افسانه پنداری نکنیم.
3️⃣ تعجب از کسانی است که نبود عزاداری به سبک امروزین در ایام فاطمیه را در زمان امام علی و حسنین (علیهم السلام) نشان از بیاعتباری، غیر ضرور – بلکه انحراف آن – می دانند؟ در حالی که کمتر آشنایی به تاریخ حکایت از این دارد که هیچ زمینهای در آن زمان برای این حرکتها جز به ندرت و در مواقعی خاص نبوده است. البته منکرانی هم نبودهاند که تشیع و امامت و عالمان امامیه را بدهکار کنند و لذا تا زمینه و دریچهای باز میشد حضرات معصوم علیهم السلام مصیبتهای وارده را متذکر میشدند، چراکه اذا زال المانع جاز و عاد الممنوع.
فضای نامناسب در آن زمان تا جایی بود که حتی در زمان امام صادق (علیه السلام) وقتی تعدادی محدود در خانه امام جمع میشوند و به عزاداری میپردازند امام اشاره به بستن درب خانه میکنند و دستور گریه آرام میدهند (کافی، ج8، ص 216).
4️⃣ البته هیچ عالم دینی و متفکر اسلامی موافق عزاداری به هر سبک و سیاق نیست؛ عزاداری را باید هدایت کرد و عامل ترویج و تبلیغ معارف دین قرار داد. تاریخ را روشن کرد و نسل مخاطب را هدایت نمود. کسانی که دغدغه صرف مال و وقت را برای بیان معارف دارند، آیا نمیدانند که یکی از بهترین راههای نشر مذهب و اسلام اقامه مجالسی مثل فاطمیه و عاشورا است؟! هدایت میلیونها انسان و دانشمندان و نویسندگانی توانمند چون سید ادریس الحسینی از مراکش نویسنده «لقد شیعنی الحسین – علیه السلام – و احمد حسین یعقوب از اردن نویسنده «این سنة الرسول و ماذا فعلوا بها» و... جز از برکات و آثار همین جلسات است؟!
5️⃣ در پایان باید از بزرگانی چون سید شرف الدین صاحب «المراجعات» و سید محسن امین صاحب «الشیعة بین الحقائق و الاوهام» یاد کرد که چگونه در روش خالد و محمود خویش، بنیان گفتگوی روشنگر و فارغ از ایجاد شقاق، اختلاف و نفاق را گذاشتند. روشی که همیشه تاریخ درمان دردها است و متضادنمای «یا بیان حقیقت با اختلاف و یا کتمان حقیقت بدون اختلاف» را حل کرده و مرتفع ساختند. إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ.
الحمد لله رب العالمین
قم – حوزه علمیه – ابوالقاسم علیدوست
1/دی ماه/1402
8/جمادی الثانی/1445
#بیانیه
#فاطمیه
#پاسخ_به_شبهات
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🎙 چکیده ای از بیانات خانم دکتر بختیاری
🔳 همایش خوانش تمدنی تاریخ و سیره حضرت زهرا(س)
🔻 شناسایی الگوی انگاره¬ای مستشرقان نسبت به حضرت فاطمه(س): رهیافت فراترکیب
به سبب تعلق حضرت فاطمه زهرا (س) به خاندان نبوت و پیامبر اسلام(ص) و نیز جایگاه ایشان در اندیشه شیعه به عنوان مادر امامان، مطالعات زیادی پیرامون ایشان در میان محققان مسلمان و غیر مسلمان انجام شده است. مستشرقان غیر مسلمان نیز به پژوهش درباره حضرت فاطمه (س) با انگیزه¬های مختلف و از طریق بهره گیری از برخی داده های تاریخی و با استناد به تعدادی منابع علمی و تاریخی علاقمندی نشان داده اند.آنان داده های تاریخی را به روشهای متداول جمع و یافته¬های خود را اعلام کرده اند. این موارد پژوهشی را می¬توان از نوشته¬های آنان استخراج و استنباط نمود. هدف اصلی پژوهش حاضر پی بردن به عوامل و مؤلفه¬های انگیزه¬ای یا پیشایندهای انگاره¬ای و دریافت عوامل موثر بر این پیشایندها، یافتن مؤلفه¬هایی انگاره¬ای آنان و سرانجام منابع مورد استناد مستشرقان است.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
51.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 کلیپ کامل سخنرانی خانم دکتر بختیاری
✅ همایش خوانش تمدنی تاریخ و سیره حضرت زهرا(س)
🔻 شناسایی الگوی انگاره ای مستشرقان نسبت به حضرت فاطمه(س)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
#ابزار_پژوهش
📲 نسخه جدید نرمافزار اندرویدی #جامع_الاحادیث عرضه شد!
✅امکانات و قابلیت ها :
• جستجوی حدیث در منابع روایی شیعه
• مشاهده احادیث موجود در منابع روایی شیعه
• دسترسی به شروح و سند روایات
• مشاهده دیگر احادیث هم موضوع با حدیث مورد نظر (احادیث مرتبط)
• مشاهده ترجمه روایات
• امکان نمایهزنی بر احادیث
• امکان تعین دامنه احادیث
• امکان ایجاد قفسه دلخواه از روایات
• اتصال روایات به کتاب در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور
📤 دریافت رایگان نرمافزار موبایلی جامع الأحادیث:
www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
❓❓ پرسش
آیا جمله «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» یا «مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً» روایاتی از امام علی(ع) است؟ معنای آن چیست؟
🔰🔰پاسخ اجمالی
عین این جمله در منابع مشهور و اولیه روایی وجود ندارد، اما در پارهای از کتابهایی که جنبه روایتی ندارند، اما به مناسبت، گاه روایاتی در آنها مشاهده میشود، عبارت «من علمنی حرفاً صیّرنی عبداً» به عنوان حدیث ذکر شده است[1] و در برخی از کتابهای دیگری از این دست، جمله «مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً»[2] به عنوان حدیثی بدون سند به امام علی(ع) نسبت داده شده است.[3]
اما در برخی دیگر از کتابها این جمله از شخصی به نام شعبه[4] و یا به عنوان یک کلام مشهور[5] بر سر زبانها نقل شده است.
همچنین روایتی به طور مرسل از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که از جهت معنا و مضمون با جمله مورد بحث یکی است؛ پیامبر(ص) فرمود: «هرکس مسئلهای را به کسى یاد دهد پس محقّقاً مالک او شده است». از حضرتشان پرسیده شد: آیا این استاد میتواند شاگردش را – به عنوان بنده - بفروشد؟! ایشان پاسخ دادند: «نه، اما حق امر و نهی به او را دارد».[6] همچنین از پیامبر(ص) نقل شده است که؛ «مَنْ تَعَلَّمْتَ مِنْهُ حَرْفاً صِرْتَ لَهُ عَبْدا»؛[7] از هرکس گفتهاى آموختى، بندهاش شدهاى.
به هر حال؛ چه این جمله حدیث باشد و چه نباشد؛ کلام حکیمانهای است که در بزرگداشت مقام معلم، بسیار ارزنده میباشد[8] و نیز با روایاتی به همین مضمون تأیید و تقویت میشود و مقصود این است که؛ وقتی کسی به شخصی چیزی یاد دهد چنان تأثیری بر روی او میگذارد که گویا همچون عبد او را تحت تأثیر کلام خود قرار میدهد. به دیگر سخن؛ دلهایى که مشتاق کلام معلم است، از کلام او رمق میگیرند و از حرکت او روان به شوق و تکاپو میافتد و در برابر کردار و رفتار معلم؛ دل، خاضع و خاشع میگردد، و فروغ بینش او روان متعلمان را مینوازد و بنده خود میسازد.
[1]. سیفی هروی، سیف بن محمد(متوفای 721 ق)، تاریخنامه هرات، ص 476، نشر اساطیر، تهران، 1383 ش.
[2]. «کسى که یک حرف به من بیاموزد، مرا بنده خودش ساخته است».
[3]. عزلتى خلخالى(متوفای 1052ق)، ادهم، رسایل فارسى ادهم خلخالى، محقق، مصحح، نورانى، عبد الله، ص 645، تهران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگى، چاپ اول، 1381ق؛ نراقى(متوفای 1209ق)، ملا محمد مهدى، جامع السعادات، ج 3، ص 141، بیروت، اعلمى، چاپ چهارم، بیتا؛ أبو سعید خادمى حنفی(متوفای 1156ق)، محمد بن محمد، بریقة محمودیة فی شرح طریقة محمدیة و شریعة نبویة فی سیرة أحمدیة، ج 4، ص 3، مطبعة الحلبی، 1348ق.
[4]. «من کتبت عنه أربعة أحادیث فأنا عبده، و من علمنی حرفا کنت له عبدا»؛ ملاحویش آل غازی، عبدالقادر، بیان المعانی، ج 4، ص 190، دمشق، مطبعة الترقی، چاپ اول، 1382ق.
[5]. «والمشهور على الألسنة...»؛ عجلونی جراحی، إسماعیل بن محمد، کشف الخفاء و مزیل الإلباس عما اشتهر من الأحادیث على ألسنة الناس، ج 2، ص 265، قاهره، مکتبة القدسی، 1351ق.
[6]. «رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ(ص) أَنَّهُ قَالَ مَنْ عَلَّمَ شَخْصاً مَسْأَلَةً فَقَدْ مَلَکَ رَقَبَتَهُ فَقِیلَ لَهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَ یَبِیعُهُ فَقَالَ لَا وَ لَکِنْ یَأْمُرُهُ وَ یَنْهَاه»؛ ابن ابی جمهور، عوالی اللئالی، ج 4، ص 71، قم، دار سید الشهداء للنشر، 1405ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 2، ص 44، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
[7]. عوالی اللئالی، ج 1، ص 292.
[8]. طباطبایى، سید محمد حسین، تعالیم اسلام، ص 210، قم، مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول، 1387ش.
🔰حدیث پژوهی
https://eitaa.com/Hadith313
🔴 خوشحالی عایشه از شهادت صدّیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها!
ابن أبیالحدید معتزلی، ادیب و مورخ نامی عامه در قرن هفتم مینویسد:
⭕️ «پس از رحلت (شهادت) حضرت فاطمه (سلاماللهعلیها) تمام همسران پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآله برای عرض تسلیت، خدمت بنیهاشم حضور یافتند، به جز عایشه که خود را به مریضی زد! (و از عرض تسلیت به امیرالمؤمنین علیهالسلام امتناع ورزید!) همچنین عدهای از اُمناء، نزد حضرت علی (علیهالسلام) حاضر شدند و به ابراز خوشحالی عایشه از رحلت حضرت فاطمه (علیهاالسلام) گواهی دادند.»
💠 «ثم ماتت فاطمة فجاء نساء رسول الله ص كلهن إلى بني هاشم في العزاء إلا عائشة فإنها لم تأت وأظهرت مرضا ونقل إلى علي ع عنها كلام يدل على السرور.»
📜 شرح نهج البلاغة، ج۹، ص۱۹۸