7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘️ای پادشه خوبان وقت است که باز آیی
عالم به جمال خویش، ای ماه بیارایی
🍂در شام غمت چون شمع میسوزم و میگریم
شاید که روا آید، زین ذره تمنایی
#استوری
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
از
تمام خستههای دنیا!
به
مولایی که چشم بهراهمان است!
آقا جان، برگردید! ما پشیمان شدهایم!
✍️#زهرا_ابراهیمی
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
با انقلاب اسلامی تا انقلاب مهدی (عج)
💢 یکی از اعتقادات و آرمانهای مهم بشری در طول تاریخ که نسل به نسل به آیندگان منتقل شدهاست، اعتقاد به ظهور منجی و امید به درک حکومت موعود است. عصری که غلبهی ضعیفان و مستضعفان را بر ظالمان و مستکبران نوید میدهد و جهانی عاری از خشونت و ستم و مملو از عدالت و مهربانی را برای عالمیان به ارمغان میآورد.
✅️ بر اساس متن آموزههای مکتب حقّهی تشیّع، ظهور منجی عالم بشریت، حجة بن الحسن المهدی (علیهالسلام)، امری قطعی و حتمی بوده و با فراهم شدن مقدمات آن، به وقوع خواهدپیوست.
💢 از عواملی که نقش بسزایی در زمینهسازی ظهور حضرت ایفا میکند، تحقق قدرت اسلام در عالم است که جز با تشکیل حکومتی مبتنی بر اسلام ناب محمدی، محقق نخواهد شد.
💢 از زمان صدر اسلام و پس از حکومت نبوی، تاریخ، شاهد حاکمیت ۵ سالهی علوی و مدتی کوتاه از حکمرانی حسنی بود که با وجود ناسپاسیها، خیانتها و فقدان بصیرت مسلمین، برای قرنهای متمادی، نعمت و موهبتی عظیم چون استقرار حکومت اسلام ناب محمدی از آنان سلب شد تا آنکه با عنایات حق تعالی، تاسیس نظامی اسلامی بدست مومنانی از دیار پارس، رقم خورد و انقلاب اسلامی به فرمودهی امام راحل، با هدف زمینهسازی ظهور شکلگرفت. ایشان در سخنی لزوم فراگیری قدرت اسلام را اینگونه بیان فرمودند:
"ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت بکنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاءالله تهیه بشود." (۱۲ تیر ۱۳۵۸)
💢 رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود، غلبهی عدل و داد در سراسر عالم را از ویژگیهای عصر ظهور برشمردند و در ادامه، آن را شرط معنایافتن توحید و هدف از رسالت تمام انبیا خواندند. (بنابراین یکی دیگر از عوامل موثر در تحقق امر ظهور را میتوان گسترش قسط و عدل در بستنظام اسلامی دانست).
ایشان در بیانی، نقش انقلاب اسلامی در ایجاد عدالت را چنین تشریح فرمود:
"... انقلاب اسلامى نشان داد كه اسلام مىتواند به يك ملت، سرافرازى و عزّت دهد؛ يك ملت را از زيربار فشار و تحميل بيگانگان نجات دهد و از حالت تحقيرى كه بر آن ملت تحميل كردهاند، بيرون بكشد. مىتواند استعدادهاى يك ملت را در همهى ميدانها بروز و ظهور بخشد؛ مىتواند به يك ملت، قدرت دفاع از خود، قدرت دفاع از عقايد و از هويت و شخصيت خود بدهد..." (بيانات معظم له در جشن بزرگ منتظران، ۳ آذر ۱۳۷۸)
💢 حمایات دیگر مراجع عظام تقلید از انقلاب اسلامی و توصیف نقش بسترسازی آن در برپایی حکومت حضرت حجت (علیهالسلام) را میتوان گواه دیگری بر این مدعا دانست. در این مجال کوتاه، تنها مروری داریم بر بیانات آیت الله العظمی نوری همدانی که دیدگاه خویش را نسبت به امام و انقلاب، اینگونه وصف نمودند:
"بنده همان اعتقادی که از اول به راه امام داشتهام امروز بیشتر معتقدم چون هدف ایشان را الهی میدانم و اعتقاد ایشان بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور بشود، بر این اساس بنده از اصل نظام و انقلاب و ولایت فقیه حمایت صریح می کنم..." (بیانات در دیدار جمعی از محققان تفسیر قرآن کریم)
💢 یادمان بماند انقلاب اسلامی، لطفی دوباره از جانب پروردگار متعال بود که تنها با قدردانی و شکر نعمت در مقام عمل، محفوظ خواهدماند و با مجاهدت مومنان، ولایتمداری محض و تبری از دشمنان مکتب، به انقلاب حضرت ولیعصر (عجاللهتعالیفرجهالشریف)، متصل خواهدشد، انشاءالله.
✍️#باسط
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
انقلاب اسلامی و بازتعریف انتظار فرج
🔸در قرن بیستم، سکولاریسم به عنوان یک راه حل برای نجات جامعه در جهان غرب مطرح شد و بر مبنای آن، شرایطی را ایجاد کرد که حاکمیت دین بر صحنهی سیاست و اجتماع به یک امر بعید، غیر محتمل و یا آرزوی دستنیافتنی تبدیل شد. انقلاب اسلامی اما طوفانی در این فضا ایجاد کرد که شرایط را تغییر داد. امید جای یأسها را گرفت و به همه ثابت شد که در این عصر هم، میتوان حکومتی مبتنی بر دین و بر اساس عدالت و تقوا تشکیل داد.
❓اما لازمهاش چیست؟
لازمه این نهضت، تا پیروزی نهایی، نرمافزاری از جنس امید و تلاش است. امید به آیندهای روشن و تلاشی مستمر در جهت آن. «این امید، به بازوان قوّت میبخشد، به دلها نور میدهد و معلوم میکند که هر حرکت عدالتخواهانهای، در جهت قانون و گردش طبیعی این عالم و تاریخ بشر است.»۱۳۷۱/۱۱/۱۸
🔸اما امید کافی نیست باید آن امید به تلاشی همه جانبه به سوی اصلاح منجر شود.
لذا در آن روز که ملت ایران در پنجه اقتدار رژیم طاغوتی، می رفت تا زیست ظالمانهی غرب را در سایه سکولاریسم مشق کند، «امام بزرگوار ما با تعالیم اسلامی، این یأس را از دلها پاک کرد و به مردم امید و شجاعت داد. نتیجه این شد که این مردم به پا خاستند، نهضت کردند، تن به سختی دادند، مبارزه کردند، از جان خود دریغ نکردند و توانستند در این نقطه از عالم، با عوامل ظلم و نظام ظالمانه و شیطانی مبارزه و آن را ریشهکن و سرنگون کنند.» ۱۳۸۱/۰۷/۳۰
🔸این همان نرمافزار مهدویت بود که در پرتو معارف اسلامی به ملت ايران تعلیم داده شد و امام خمینی(ره) فرمودند: «این نهضت مقدس برای انقلاب بزرگ مهدی موعود است».
✍️#زینب_نجیب
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
به نام رحمان
عطر گل نرگس
دوباره فضا را عطر گل نرگس پر کرده، آری ولادت همنام محمد(صل الله علیه و آله) است؛ ولادت آرام جان شیعیان مخلص است، با ولادت او نور همه جهان را فرا گرفته است مخصوصا شهر مقدس قم را...
هر چه بیشتر به جمکران نزدیک شوی این نور بیشتر در جانت رخنه میکند و تمام وجودت را پر میکند..
مسیر حرم تا جمکران را عطر نرگس پر کرده، مردم با دلی شاد از ولادت مولا و دلتنگی ای عجیب که از غیبت مولایشان است قدم برمیدارند و بعضی ها هم به زوار خدمت میکند...
هر قدم که برداشته میشود، هر چایی که ریخته میشود، هر نان که پخته میشود همه اینها به نوری تبدیل میشود تا بلکه تعجیل فرج محیا بشود...
دل های عاشق ندای یا صاحب الزمان(علیه السلام) سر داده اند و منتظر حضور نورانی مولا هستند...
۱۱۹۱ سال است که منجی دل ها نیامده و عاشقان از درد هجرش نالان اند
العجل یا مهدی یا صاحب الزمان
۱۵ شعبان ۱۴۴۶
✍️طلبه#ف_ش(بنت العباس)|مدرسه علمیه صالحات قم
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
ظلم جهانی، نشانهی ظهور یا شرط آن؟
⁉️مگر نه اینکه جهان باید پر از ظلم و ستم شود تا ظهور رقم بخورد؟! پس تشدید ظلم و ستم در جهان میتواند عامل مفید و موثری در ظهور باشد!
برخی از افراد خواسته یا ناخواسته این شبهه را بارها و بارها تکرار میکنند و هرساله نیز بر آن صحه میگذارند.
🔻برای پاسخ به این شبهه لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهیم:
۱.ظلم و ستم و گناه و فساد هرگز نمیتواند عامل تسریع در امر ظهور باشد.
۲.مهمترین وظیفهی هر مسلمانی مبارزه با ظلم و ستم است. این وظیفه در همهی زمانها و مکانها موضوعیت دارد و هیچ زمانی نیست که این وظیفه از انسان سلب گردد.
۳.مفهوم حقیقی انتظار فرج، آمادهسازی خود و جامعه برای ظهور است و این آمادهسازی در پرتو انجام واجب و ترک حرام انجام میگیرد و این موضوع هیچ سنخیتی با ایجاد ظلم و ستم ندارد.
۴. ظلم و ستم نه تنها عامل ظهور نیست؛ بلکه مانع مهمی در امر ظهور محسوب میگردد.
۵. پرشدن جهان از ظلم و ستم از علائم و نشانههای ظهور است و نه از شرایط آن. در حقیقت منظور از پرشدن جهان از ظلم این نیست که حتما باید جهان پر شود از ظلم تا حضرت ظهور کنند.
✅️ منظور از پرشدن جهان از ظلم و ستم فراگیرشدن ظلم و بحرانی شدن شرایط جهان است نه کمک به ایجاد ظلم بیشتر. یعنی بشریت بهواسطهی ظلمی که وجود دارد باید به این حقیقت برسد که جهان نیازمند منجیست.
۶. ظهور امام نیازمند حضور یاران و پیروان واقعیست. پیروان واقعی از ظلم و ستم دوری میکنند و هرگز تن به گناه نمیدهند.
روایات متعددی علت تأخیر ظهور را گناه معرفی کرده است؛ بنابراین ظلم و ستم در تأخیر ظهور اثرگذار است نه در تسریع آن.
✍️استاد#زهرا_ابراهیمی
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
🌱انتظار ظهور
بی تو ای صاحب الزمان(عج)
سالهای متمادی است که ثانیه ها را در انتظار ظهورت به شماره نشستیم و روزشمار تاریخ را به امید فردای حضورت یکی پس از دیگری دکلمه می کنیم تا ندای دل تنگی سر دهیم و در پس فرداهای طلوع آفتاب ظهورت، ندای اناالمهدیت گوش جانمان را نوازش دهد و همراه با پرندههای نغمه سرا که مژده ظهورت را به جهان مخابره خواهند نمود، این فیض عظیم را به جشن نشینیم و لذت و شیرینی آرامش پایدار بدون جنگ و ظلم بر کام جان ها ماندگار شود.
✍️#خدیجه_محمدجانی
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
🔻نگرشی دیگر به مهدویت
۱_ بدون تردید بسیاری از مردم جهان با مذاهب و عقاید مختلف، منتظر ظهور یک منجی هستند. تمام ادیان الهی و حتی برخی مکاتب فکری غیر آسمانی به آمدن منجی برای برقراری عدالت و امنیت در عالم وعده داده اند.
اسلام و به ویژه تشیع مصداق این موعود عدالت گستر را دوازدهمین امام بعد از پیامبر خاتم می داند.
۲_ اما آیا منجی فقط برای برقراری عدالت و امنیت ظهور میکند یا هدفی برتر در کار است؟؟
امنیت و عدالت علیرغم همهی حُسن و مطلوبیتی که داراست، هدف میانی در اندیشه مهدویت محسوب میشود.
در طرح و نقشه ی الهی، بشریت قرار است با تشکیل یک "تمدن خدا محور" به سوی مقصدی متعالی حرکت کند و تحقق چنین آرمانی قطعا نیازمند عدالت همه جانبه و امنیت و آرامش انسان هاست.
در بیان مرحوم علامه طباطبایی ذیل آیه ۵۵ سوره نور، خداوند جامعه بشری را در نهایت به جامعه ای تبدیل خواهد کرد که خداپرستی خالص، همگانی خواهد شد و این چنین جامعه ای در زمان ظهور حضرت مهدی محقق می شود.
یعنی در نهایت "تمدنی خدا محور" در زمین شکل خواهد گرفت که احساس عظمت و قدرت و علم و وجود بینهایتِ خداوند لحظه به لحظه در قلب و فکر انسانها بیشتر و بیشتر تجلی میکند.
۳_راهبری این تمدن در اختیار انسانی است که قلبش مرکز کامل ترین ادراک از عظمت و قدرت و اراده ی الهی است ؛ یعنی امام معصوم علیه السلام.
احساس حضور بی نهایت خداوند، شاخصهی امامت است و هرگاه با رفع موانع و تحقق شرایط تمام بشریت پیرو چنین امامی باشند؛ این حس حضور خدا از سرچشمهی قلب امام همچون آبی گوارا و زلال به قلب و روح تمام انسان ها سریان پیدا خواهد کرد.
بنابراین جامعه مهدوی یعنی "جامعه توحیدی خالص برای همگان در همهی ابعاد"
۴_هنر امام و رسالت اصلی او سوق دادن بشر به این سمت است و لذا می توان گفت ما به هر میزان با امام ربط درونی برقرار کرده و از آبشخور ادراک توحیدی او بنوشیم به همان اندازه از نعمت وجود او بهره مندیم؛ هرچند دسترسی ظاهری به امام نداشته باشیم.
مهم ارتباط قلبی است که حتی در زمان غیبت هم برای بعضی ظهور را محقق میکند و بزرگان این حالت را "فرج شخصی" می نامند.
و صد البته باید در جهت تحقق ظهور همگانی و بهره مندی تمام انسان ها از این منبع متصل به الله، تمام تلاش خود را به کار بندیم.
۵_ نشانه ی یک زندگی مهدوی (حتی در زمان غیبت) حاکمیت کامل اراده الله در تمام ابعاد است به گونه ای که برآیند این ارتباطات؛ حرکت انسان به سمت خداست.
✍️#جمیله_وافی
✅️#هم_قلم
https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d