eitaa logo
⚜ بزم اندیشه ⚜
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
108 ویدیو
0 فایل
💠 گزیده‌ای از بیانات سرکار خانم فاطمه میرزایی، در قالب کدهای کوتاه، عکس‌نوشته و نکات برگرفته از دروس 💠 🌐 سایت: hamgaman-institute.ir 📱ارتباط با ادمين: @Admiin_Kanall
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 32 4 علت مبقیۀ خداانگاری غرب در اسلام ناب محمدی در بُعد شخصی و بیرونی وجود ندارد. اما در جوامع اسلامی که در آن آمریکا بتواند کار خود را پیش ببرد اسلام آمریکایی حاکم است. یکی از شاخصه‌های اسلام آمریکایی بسنده کردن به دین یا دینی است. اگر جامعه‌ای این ویژگی‌ها را داشته باشد، آمریکا هیچ کاری با او ندارد و خبری از فشار و و جنگ هم نیست. لذا آرام‌آرام... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/علت-مبقیۀ-خداانگاری-غرب @Lotfiiazar
و ، رابطهٔ متقابل دارند. وقتی از انجام کاری لذت می‌بریم، اراده می‌کنیم سراغ آن کار برویم. نکته این‌جاست که دو نوع لذت داریم: و . وقتی از چیزی لذت کاذب می‌بریم که انگیزه‌مان، فقط برطرف شدن درد و رنج باشد و نه رشد و عروج. مثلاً از غذا لذت می‌بریم برای اینکه رنج گرسنگی را برطرف می‌کند. اما زمانی لذت اصیل می‌بریم که جانمان عروج کند. پس در هر لذتی باید ببینیم چه اثری در جانمان دارد. در این صورت اگر از غذا خوردن لذت ببریم برای اینکه نیرو بگیریم برای عبادت خدا، این لذت، بالابرنده است و ما را به لذت اصیل می‌رساند. اما اگر از نماز با ریا، حال کنیم و لذت ببریم، بالابرنده نیست و ما را به لذت اصیل نمی‌رساند. برگرفته از بحث 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 33 5 اسلام آمریکایی در تقابل با اسلام ناب محمدی دینی از نگاه قرآن باید دو خصوصیت داشته باشد: و ؛ نه علم به فیزیک و شیمی و علوم روز. بلکه علم دین، و . علم به نفس و مراتب آن و علم به سعادت دنیا و آخرت. او باید جسم قوی هم داشته باشد یعنی بتواند قدرت مادی مبارزه با دشمنان را فراهم کند و با علم خود تشخیص دهد که... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/اسلام-آمریکایی @Lotfiiazar
🌅 امام جعفر صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «تَجِدُ اَلرَّجُلَ لاَ يُخْطِئُ بِلاَمٍ وَ لاَ وَاوٍ خَطِيباً مِصْقَعاً وَ لَقَلْبُهُ أَشَدُّ ظُلْمَةً مِنَ اَللَّيْلِ اَلْمُظْلِمِ وَ تَجِدُ اَلرَّجُلَ لاَ يَسْتَطِيعُ يُعَبِّرُ عَمَّا فِي قَلْبِهِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبُهُ يَزْهَرُ كَمَا يَزْهَرُ اَلْمِصْبَاحُ» (گاهی) شخصی را می‌بینی که در لام یا واوی خطا نمى‌كند و سخنورى ماهر است، امّا دلش از شب تار هم سياه‌تر است؛ و شخص ديگرى را مى‌بينى كه نمى‌تواند حرف دلش را به زبان بياورد، ليكن دلش مانند چراغ مى‌درخشد. الکافی، جلد ۲، صفحۀ ۴۲۲ 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 34 6 صراط اعتدال در سایۀ اقامۀ قرآن سه مکتب ، و به عنوان سه مکتب فلسفی غرب سعی کردند جهان را از بن‌بست رهایی دهند؛ اما نتوانستند. در این میان تنها راه نجات بشر آخرالزمانی از و هوامداری، اسلام ناب محمدی است که از روزی که پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) مبعوث شده‌اند سریان یافته و زمینۀ بازشناسی‌اش روزبه‌روز بیشتر برای بشریت فراهم شده است. ما نیز چاره‌ای نداریم جز... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/صراط-اعتدال-قرآن @Lotfiiazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 35 7 توحید ذاتی، تسلیم وجه خود به خدا چگونه وجه خود را به خدا کنیم؟ موجودیت خود را با تمام لوازم و عوارضش یعنی قوا و جوارحمان به دست خدا بدهیم. یعنی در هیچ‌چیز، فعل و صفت خود را نبینیم که یک روز خوب است و یک روز خراب، بلکه وجه خود را ببینیم که همۀ این‌ها از اوست. وقتی از احتجاب ذات در و درآمدیم و رها شدیم از اینکه خود را در فعل و صفتمان ببینیم و تقبیح و تحسین کنیم، خدا را در وجه خود می‌بینیم و... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/توحید-ذاتی-تسلیم-خدا @Lotfiiazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 36 8 توحید وجودی، دردمندی برای تمام هستی! امروز یک ، منتظر امام زمان نیست که امام بیاید مشکلات خود، اطرافیان و جامعه‌اش را حل کند، بلکه دردش این است که بیاید را از تمام هستی بردارد. این انسان نمی‌تواند در دردهای جزئی، دردمند شود، بلکه... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/توحید-وجودی-دردمندی @Lotfiiazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 37 9 طهارت در شریعت، طریقت و حقیقت از جانب حق‌تعالی مساوی است با ظهور حق. پس همه چیز به لحاظ ظهور او، حق است؛ و مرگ، نار و جنت، حساب و کتاب، صراط و میزان و... . انسانی هم که نگاهش توحید ذاتی است، فعل و صفت، نگاه و ، حرکات و کلام، اقتصاد و سیاست، خوراک و پوشاک و ارتباطاتش حق می‌شود. اگر دیدیم قلب ما... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/طهارت-در-شریعت @Lotfiiazar
چرا کشاورز بیل و کلنگش را دوست دارد؟ چون به وسیلهٔ آن‌ها می‌تواند زمین را شخم بزند، دانه بکارد و به محصول برسد. آیا بدون نگاه به نتیجه، دوست داشتن بیل و کلنگ معنایی دارد؟ نگاه ما به دنیا و همهٔ چیزهایی که در آن است، باید این‌گونه باشد؛ یعنی را به خاطر این دوست داشته باشیم که ما را به خلقتمان برساند. اگر عظمت معبود را دریابیم و عاشق او شویم، هر آن‌چیز و هر کس را که واسطهٔ رسیدن ما به او شود، دوست خواهیم داشت. برگرفته از بحث 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر خلاصۀ جلسۀ 38 10 طهارت و صراط مستقیم که همان توحید ذاتی است، همان کنار گذاشتن و است. سؤال پیش می‌آید که پس ما چه کاره هستیم؟ ما فقط مجلای ظهوراتش هستیم. هستی اوست و ظهوراتش و ظهورات مظهر می‌خواهند و مظاهر و را هم او تعیین می‌کند. ما باید... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/شوال-1401/طهارت-صراط @Lotfiiazar
📕 هشدار که اگر تخلف از ، ضرر و زیان دارد، تخلف از ، خسران و ورشکستگی، بلکه خودکشی است! یعنی در گناهان فعلی اگر توبه کنیم، پس از پاک شدن در برزخ، امید نجات وجود دارد. اما اگر در مسیر ولایت جا بزنیم، خود متعالی ما می‌میرد و دیگر نمی‌توان او را زنده کرد. مانند طلحه و زبیر که دست به دامان ولایت، چند قدمی بالا رفته بودند؛ اما وقتی سست شدند و سقوط کردند، علی(علیه‌السلام) هم نتوانست برایشان کاری کند، با اینکه آرزوی نجاتشان را داشت! همچون مادری که برای فرزندان خود زحمت کشیده است؛ اما وقتی از او می‌بُرند، دیگر نمی‌تواند آن‌ها را برگرداند، اگرچه تا آخر در حسرت و تکاپوی این است که دلشان را زنده کند. برگرفته از کتاب 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
زلیخا آن‌قدر عاشق یوسف بود که تمام قلبش را پر کرده بود و غیر او نمی‌دید. اما هم، و خانهٔ اوست؛ پس چرا ما خدا را در قلبمان مشاهده نمی‌کنیم و از نزدیکی او، لذتی ادراک نمی‌کنیم؟ چطور است که هیچ رنگ و اثری از صفات او در ما نیست؟ دریغا که یوسف حقیقی در جان ماست و ما دنبال یوسف‌ می‌گردیم. برگرفته از بحث 📱@Lotfiiazar 🌐 hamgaman-institute.ir
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) خلاصۀ جلسۀ 115 19 طبیعت و افلاک دو رتبه دارد؛ یک رتبۀ محض که عین فیض و عین افاضۀ کمال است و همان واجب بالذات است. پذیرش این رتبۀ وجود را فقط یک مرحلۀ از وجود دارد که همان «لا یصدر عن الواحد الا الواحد» است و آن واجب بالغیر یا عقل است که کل فیض را از حق‌تعالی گرفته است. به عبارت دیگر حق تنها یک ظهور کرده و آن ظهور، عقل است که... متن کامل در لینک زیر: hamgaman-institute.ir/خلاصه-دروس/معراج_پیامبر/طبیعت-و-افلاک @Lotfiiazar