eitaa logo
⚜ بزم اندیشه ⚜
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
108 ویدیو
0 فایل
💠 گزیده‌ای از بیانات سرکار خانم فاطمه میرزایی، در قالب کدهای کوتاه، عکس‌نوشته و نکات برگرفته از دروس 💠 🌐 سایت: hamgaman-institute.ir 📱ارتباط با ادمين: @Admiin_Kanall
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 6 6 دین و نفس انسانی گمان نکنید خدا به خاطر و روزه‌تان همه چیز را از شما می‌کند. دین‌داری به نیست، به است؛ به ظاهر نیست، به باطن است. حرکت در یک زاویه، کافی نیست؛ باید در تمام زوایا... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/دین-انسان @Lotfiiazar
💟 اگر از خدا کمک بخواهیم، او رنگ و جزئیات را از ما می‌گیرد. منتها به این شرط که در عین اینکه او را دوست داریم، خود را بری از نبینیم، خرابی‌های خود را نکنیم و گردن این و آن نیندازیم؛ وگرنه کمکمان نمی‌کند. برگرفته از بحث 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 📀 کانال معرفی صوت‌ها: https://t.me/ProfessorCD 🌐 سایت: saehat.ir
📕 وقتی می‌گوييم کسی که امام‌زمانش را نشناسد به مرده است، منظور نيست؛ بلكه منظور ، حضوری و ذوقی است که اين نوع شناخت و ، با کتاب خواندن و حديث حفظ کردن حاصل نمی‌شود؛ بلکه برای به دست آوردن آن، علاوه بر علوم حصولی، بايد به تهذيب، تزکيه، مجاهده و تلاش پرداخت. برگرفته از کتاب ، جلد اول 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
◾️ ◾️ ◾️ ◾️ ◾️ 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 ✨ برای خواندن بیشتر نوشته‌های کوتاه روی لینک زیر بزنید:👇 http://saehat.ir/عکس-نوشته-ها 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 7 7 دین قیّم حقیقت ، در باطنِ معارفش نهفته است نه در ظاهر آن. هرچند ظاهر را رها نمی‌کند، اما نظر و نگاه در تمام امور ظاهری نيز به و کنه آن است. این دین، مطابق با قسط است و تمام سنن حیاتی انسان اعم از مادی و معنوی را دربر دارد و در تمامی حالات، انسان را رو به محوری یگانه قرار می‌دهد و دراين‌صورت خور و خواب، سکوت و فریاد و تمامی شئون پيروان اين دين خواهد بود. اما متأسفانه... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/دين_قيّم @Lotfiiazar
🌅 امام سجاد(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «الْمُؤْمِنُ مِنْ دُعَائِهِ عَلَى ثَلَاثٍ إِمَّا أَنْ يُدَّخَرَ لَهُ وَ إِمَّا أَنْ يُعَجَّلَ لَهُ وَ إِمَّا أَنْ يُدْفَعَ عَنْهُ بَلَاءٌ يُرِيدُ أَنْ يُصِيبَهُ» دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست: يا برايش ذخيره می‌گردد يا در دنيا برآورده می‌شود يا بلايى كه می‌خواهد به او برسد را دفع می‌کند. تحف العقول، صفحۀ ۲۸۰ 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 8 8 صفات دین در قرآن باید محض و یک دست باشد. بدون در خیال و عقاید. کسی که دینش را کرده در هیچ چیز چون و چرا ندارد و سلم محض است. مثل ابراهیم که برایش فرقی نداشت در آتش وارد شود یا فرزندش را به قربانگاه ببرد. او محض بود. نقطه اوج این تسلیم بودن، در کربلاست. چگونه می‌شود که یک زن بعد از آن مصائب "ما رأيت إلا جميلاً" می‌گوید؟ مگر تحمل داغ شش ماهه آسان است؟ نه؛ ولی... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/صفات_دین @Lotfiiazar
💟 حقیقت دین چیست؟ «إنَّ الدّینَ عِنْدَ اللهِ الإسْلام.» 🍃 ، است یعنی تسلیم را در خود دارد؛ تسلیم در برابر حق. یعنی ظهور اسماء الهی در مظهری که در برابر تمام جلوات جمال و جلال خدا سلم داشته باشد. 🍃 پس در هر رتبه‌ای چون و چرا کنیم و شلنگ‌تخته راه بیندازیم، دین‌داری‌مان ضعیف و ناقص است؛ چه در علم و باشد و چه در و اوصاف، چه در دنیا و سختی‌های زندگی و چه حتی در شریعت. 🍃 چنان‌که حضرت رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم در برابر تمام تجلیات حق، تسلیم محض بود؛ چه آنجا که ملائکه بر نورانیت وجودش کردند، چه آنجا که نااهلان بر سرش خاکستر ریختند و چه آنجا که بر اهل‌بیتش(علیهم‌السلام) جفاها روا داشتند. او هیچ‌جا خود را ندید و گذاشت فقط ظهور کند. 🍃 اینگونه شد که حضرت با دینش واسطه‌ای شد برای ظهور حق در تمام مراتب و پدید آمدن عالم هستی به این عظمت. و عالمی نبود، اگر این تسلیم نبود. 🍃 برای همین است که خداوند فرموده: «لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الأفْلاکَ.» هستی را نمی‌آفریدم، اگر محمد(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نبود. عالم به فدای آن بزرگ‌حقیقت. برگرفته از بحث 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
📗 ۴۳ گفته‌اند اگر می‌خواهید به عوالم و جبروت راه یابید باید با صورت‌های زیرین( مادی)، بر اساس حرکت کنید. به ما یاد داده‌اند از عالم به عالم برویم. به همین علت این بحث را از آغاز کردیم. با علم به اینکه کربلا تنها یک واقعۀ زمینی نیست. ظهورش در زمین و زمان معینی است؛ اما حقیقتش در لازمان و لامکانِ وجود تحقق یافته است؛ جریانی که در عالم معنا بوده، هست و خواهد بود: «کُلُّ یَومٍ عاشُوراءُ وَ کُلُّ أرْضٍ کَرْبَلا». ابتلا و کربلا، صفحۀ ۱۱۵ ◾️ 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 🌐 سایت saehat.ir 📚 کانال معرفی کتاب‌های سرکار خانم لطفی‌آذر: @ProfessorBooks
〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 ✨ برای خواندن بیشتر نوشته‌های کوتاه روی لینک زیر بزنید:👇 http://saehat.ir/عکس-نوشته-ها 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 11 9 انتظار بشر از دین راه خدای یگانه، از طریق است و اگر انسان به این شناخت نرسد، با هرگز نمی‌تواند خدا را پیدا کند. با فروع دین اگر می‌شد خدا را پیدا كرد، یازده امام(علیهم‌السلام) مظلومانه کشته نمی‌شدند. کسی نمی‌تواند انكار كند که سیزده معصوم(علیهم‌السلام) را مسلمانان دیندار به شهادت رساندند، نه کافران. امروز می‌بینیم دینداری و خداپرستی در خانواده‌ای سه نفره، سه جلوۀ گوناگون پیدا كرده است. هر سه... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/انتظار-بشر @Lotfiiazar
◾️ ◾️ ◾️ ◾️ ◾️ 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 ✨ برای خواندن بیشتر نوشته‌های کوتاه روی لینک زیر بزنید:👇 http://saehat.ir/عکس-نوشته-ها 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
📗 ۶ ما تا رسیدن به ، راننده‌ایم؛ رانندۀ اعتقاداتمان. این اعتقادات باید در میادین ابتلا برای ما کار کنند و کار ما آن است که مراقب ترمز باشیم. پس اگر گفته‌اند سپر است، به همین معنا اشاره دارد. تقوا یعنی خود را در تبعیت نفس و هوی یَله نکن، روی «خود»ت پا بگذار و بدون ترمز حرکت نکن؛ وگرنه یا در چاله می‌افتی، یا به در و دیوار می‌زنی یا به دیگران برخورد می‌کنی! ببینید کوفیان در به چه کسی زدند! حواسمان باشد، اگر ترمز کردن را خوب یاد نگیریم، چه‌بسا به اولیاء‌الله بزنیم و چنان ضربه‌ای بخوریم که دیگر راه نجاتی برایمان نماند. ابتلا و کربلا، صفحۀ ۳۱ ◾️ 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 🌐 سایت saehat.ir 📚 کانال معرفی کتاب‌های سرکار خانم لطفی‌آذر: @ProfessorBooks
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 12 10 صیانت ذات می‌گوید صیانت از ذات داشته باش. راه و ابزار این صیانت را می‌دهد. به‌عنوان مثال وقتی  را به‌عنوان ابزار در نظر بگیریم، وقتی نماز خواندیم می‌بینم آیا در آن ذات ما یا ماهیت ما تأثیر نوری گذاشته یا نگذاشته؟ اگر نگذاشته، خود را نمازخوان نمی‌دانیم. ؛ یعنی در همه چیز، تأثیرش را در ذاتت جستجو کن. و از آنجا که ذات بُعد ندارد، یعنی... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/صیانت-ذات @Lotfiiazar
💌 فقط چون تویی می‌تواند را وارونه کند و تبدیل به بهشت. آری، باب‌الحوائج که تو باشی، حسین(علیه‌السلام) را به ویرانهٔ من هم می‌آوری. ◾️ (سلام‌الله‌علیها) 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 ✨ برای خواندن بیشتر نوشته‌های کوتاه روی لینک زیر بزنید:👇 http://saehat.ir/عکس-نوشته-ها 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 13 11 حقیقت توحید منافاتی ندارد که انسان عین توحید باشد و در عین حال غذا بخورد و بخوابد و خرید کند و... . در مقابل بدون حرکت رو به محور توحید، حتی انسان هم ارزشی ندارد؛ چون او را زاویه‌نشین و محدود می‌کند. درواقع ، ظهور تمامیت حق‌تعالی در تعین‌های عرش تا فرش و روح تا بدن است؛ یعنی همه چیز سر جای خودش و این می‌شود دینداری؛ همان چیزی که امام زمان(عجل‌الله‌فرجه)... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/حقیقت-توحید @Lotfiiazar
💟 و شئون مادی ما، حجابی غلیظ در برابر نور است که به سختی کنار می‌رود. و نفس الهی ما مدام این حجاب را می‌درد ‌و می‌تراشد، تا صورت زیبا و عالی درونش ظهور کند و آشکار شود. چگونه؟ از یک سو با عبادات و شرع و از سوی دیگر با و بلاهایی که در دنیا برایش پیش می‌آید. برگرفته از 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 📀 کانال معرفی صوت‌ها: @ProfessorCD 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 14 12 خلافت الهی منشأ ، حمل و پذیرش وجودی تمام دارایی‌های خدا یعنی اسماء الهی است که در جان ما نهادینه شده. آن هم نه یک بار در گذشته، که عذر بیاوریم تمام شده و رفته است؛ بلکه در پرتو قرب وجودی به حق‌تعالی، حکم خلافت آن‌به‌آن از سوی او افاضه و از سوی ما دریافت می‌شود تا در همین حیات ناسوتی از تا ، ظهور پیدا کند. ازاین‌رو هیچ عذری به درگاه خدا نداریم و... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/خلافت-الهی @Lotfiiazar
⁉️ ما که از عمد نمی‌خواهیم گناه کنیم. اما اگر به هر دلیلی مرتکب خطا یا گناه شدیم، چه؟ آیا مهم نیست و باید بی‌خیال بگذریم؟ یا کارمان تمام است و باید از خود ناامید شویم؟ 🔑 این مثال را در نظر بگیرید. ، وسیله‌ای است که خاصیتش بریدن است؛ اما نه برای اینکه دست ما را ببُرد. با این حال اگر بی‌احتیاطی یا خطا کنیم، چاقو دستمان را می‌بُرد. اینجا دو می‌توانیم نشان دهیم. یکی اینکه هم چاقو را بدانیم که بریده و هم خود را  کنیم که حواسمان نبوده و خلاصه به هم بریزیم و با خود و دنیا بجنگیم.  اما اگر واقعیت را ببینیم، می‌فهمیم چاقو تقصیر ندارد. ولی چون ما کرده‌ایم، دستمان را بریده و به همان اندازه که بریده، درد هم دارد. اما در همین حال، نفس ناطقه‌مان زنده است و... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/پرسش-و-پاسخ/گناه-مقصر 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 ✨ برای خواندن بیشتر نوشته‌های کوتاه روی لینک زیر بزنید:👇 http://saehat.ir/عکس-نوشته-ها 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر مشهد خلاصۀ 16 13 حقیقت درواقع سرچشمۀ همۀ موجودات از و اوست که با آیینۀ صیقلی وجودش، نور وجود و اسماء و صفات او را علی‌الاتصال در تمام مراتب منعکس می‌کند؛ براین‌اساس همۀ موجودات (به‌خصوص انسان‌ها که جامع تمام مراتب وجودند) در وجود یگانه‌اند و سرچشمۀ وجودشان يک حقیقت است؛ اما توحيدی‌شدنشان به این بستگی دارد که در سیر صعود، مراحل ظهور آن یگانه را در یگانه‌شدن‌ها نشان دهند و عکس او را در وجود خويش ظاهر سازند. زیرا خداوند خودش را در آيينۀ حقیقت محمدی(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ديده و به همۀ انسان‌ها از آن آیینه نگاه می‌کند و آن‌ها نیز باید... متن کامل در لینک زیر: saehat.ir/خلاصه-دروس/ادب_توحيد/حقیقت-نبوت @Lotfiiazar
📕 ، عین عمل است. البته براهین علمی به ما می‌گوید که: "لا إِلَهَ إِلاّ الله" و "لا مؤثرَ فی الوُجود إلاّ الله"؛ اما نمی‌تواند دست تصرف و اغیار را در وجودمان ببندد. ما زمانی می‌توانیم در این راه موفق شویم، كه برهان به قلبمان برسد و قلبمان به توحید متخلق شود. برای رسیدن به توحید باید از مستقل دیدن مخلوقات رها شویم؛ باید از هوای خود ببریم. آنجاست كه می‌بینیم کثراتی که بزرگ و مؤثر می‌پنداشتیم، چیزی جز انتزاع ذهنمان از مظاهر حق‌تعالی نبوده است. درنتیجه دیگر هیچ‌چیز جز خدا و حکم او برایمان مطرح نیست و ارزش ندارد. برگرفته از کتاب ، جلد اول 〰❁🍃❁🌸❁🍃❁〰 📱کانال تلگرامی:👇 @Lotfiiazar 🌐 سایت: saehat.ir