eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
6.4هزار ویدیو
418 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امام کاظم علیه السلام: اَلْمُؤْمِنُ قَلیلُ الْکَلامِ کَثیرُ الْعَمَلِ، وَ الْمُنافِقُ کَثیرُ الْکَلامِ قَلیلُ الْعَمَلِ مؤمن کم حرف و پر کار است و منافق پر حرف و کم کار تحف العقول صفحه۳۹۷ ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
عید فطر ، عید قبولی یک ماه بندگی خدا بر شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم  انشاء الله از برکات و معنویت این ماه در طول سال بهرمند باشید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام ❤️اللهم عجل لولیک الفرج❤️ 🎊عید فطر بر شما مبارک 🎊 ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🌙 عید سعید فطر مبارک باد 🎊✨✨ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🌟 پرداخت حقوق الهی (مانند خمس و زکات و صدقه)، سبب نموّ مال و تهذیب آن است، و اگر کسی این کار را بکند، مالش ترقّی کرده و زیاد می شود. 📚 جرعه وصال، ص۶٧ ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴معجزه ی ذکر *"ایّاک نعبد و ایّاک نستعین"* ✳️طلحه گفت: با حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله در بعضی از غزوات بودم، چون کار سخت می شد و جبهه جنگ و کارزار گرم می گشت و مسلمانان با مشرکین در نبرد بودند. 🌸حضرت رسول صلی الله علیه و آله سر بر می داشت و می فرمود: *یا مالک یوم الدین،ایّاک نعبد وایّاک نستعین* 🔥یک وقت مشاهده کردم،دیدم سرهای کفّار از پیکرهایشان جدا می شد و بر زمین می افتاد 🔴 و من کسی را نمی دیدم که به آنها شمشیر بزند، ولی کافرین یا کشته و یا مجروح می شدند و یا فرار می کردند. 🌼از پیغمبر صلی الله علیه و آله ماجرا را پرسیدم ،حضرت فرمود: فرشته ها بودند که سرها را از بدن جدا می کردند و شما آنها را نمی دیدید. 💐در روایت است که : وقتی کار بر مؤمن تنگ شود،مداومت به گفتن مالک یوم الدین ایاک نعبد وایاک نستعین کند؛ کار بر او سهل و آسان شود. 📕قصه های قرآنی 📗زبدة التفاسیر،ص۹۳ ______http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace___________________ «»
عید فطر بر اعضای محترم وعزیز کانال تبریک و تهنیت باد 😍🌻
❇️ پس از یک ماه روزه‌داری، از فاطرمان چه بخواهیم؟ 🔹فَطَر یعنی: شکافت و گشود. سازمان بسیار منظّمی را تأسیس کرد: فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ (أنعام/۷۹) الَّذي فَطَرَني‏ (هود/۵۱) فَسَيَقُولُونَ مَنْ يُعيدُنا؟ قُلِ: الَّذي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ (إسراء/۵۱) قالُوا: لَنْ نُؤْثِرَكَ عَلى‏ ... الَّذي فَطَرَنا (طه/۷۲) فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها (روم/۳۰) الَّذي فَطَرَني‏ فَإِنَّهُ سَيَهْدينِ (زخرف/۲۷). فاطر: مؤسّس؛ رَبِّ ... (أنتَ). فاطِرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ .... (یوسف/۱۰۱) 🔸پس از اینکه یک‌ ماه «مهمترین مجاری تعلّقات ظاهری» (دهان، چشم، زبان، شهوت، ...) خود را از «خودخواهی» رها کردیم و با تکرار سی بار «صیام = بستن با دستور» و «إفطار = گشودن با اجازه»، «عاقلانه» و «مؤمنانه»، آنها را تحت فرمان الهی در آوردیم و با پرهیز از «مبطلات روزه» در واقع «مجاری نفوذ شیطان» را بستیم و «مجاری تعلّقات باطنی» (و ذهن و صدر و فؤاد و قلب) خود را هم پاکسازی کرده و تحت «ولایت الهی» درآوردیم، یعنی؛ توفیق پیدا کردیم به «اصل فطرت» خود (که پاک بوده)، بازگشته و مجدداً «متولّد» شویم. پس مجازیم این «عید و بازگشت» را «جشن» بگیریم و از خالق و فاطرمان، «پاداش» بخواهیم. ⬅️ اما از خالق و فاطر و مالک و رازق و اربابمان چه بخواهیم؟ 🔸باید ۹ بار (در دو رکعت نماز عید)، این ۵ مورد را از خالق متعال ملتمسانه تقاضا و زمینه و لیاقت و قابلیت و استحقاق و «ظرف إجابت» آنها را در خودمان فراهم سازیم: ▫️أن تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، ▫️اَنْ تُدْخِلَنى فى کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ، ▫️اَنْ تُخْرِجَنى مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ، ▫️اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ: خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ، ▫️اَعُوذُ بِکَ مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخْلِصوُنَ. 🔺خدایا! ما را برای این «تولد مجدد» و فراهم کردن «ظرف إجابت» این موارد، یاریمان کن.
🔴 برکت و مبارک در قرآن ✅ مبارک چیزی است که در آن خیر است (خواه مادی باشد یا معنوی) و برکت یعنی فایدهٔ ثابت و در اصطلاح یعنی استقرار خیر از سوی خداوند و در لغت به معنای مطلق رشد و نمو، زیادت و فزونی، یا فزونی و کثرت در خیر است. گرچه همه‌ی برکات از جانب خداست ولی از یک جهت می‌توان آن را به دو قسم تقسیم کرد: ▫️برکات آسمانی یا معنوی که همان توجهات معنوی و رحمت‌های الهی است که سبب گشایش و انبساط روح و وسعت قلبی و نورانیت باطنی و استفاضه از فیوضات الهی می‌شود. ▫️برکات زمینی، مادّی و حسّی که منشاء آنها از زمین است مانند: آب، خاک، هوا، اشجار، زراعات و حیوانات دریایی، صحرایی و هوایی و همه‌ی آنچه مورد استفاده انسان‌ها قرار می‌گیرد. 🔻در قرآن امور مختلفی به برکت و مبارک بودن توصیف شده‌است که نمونه‌‌هایی از این آیات را در اینجا مرور می‌کنیم: 🔹ذات خداوند متعال؛ ذلکم الله ربکم فتبارک الله رب العالمین (غافر/۶۴) 🔸مکّه معظّمه؛ ان اول بیت وضع للناس للذی ببکة مبارکاً (آل‌عمران/۹۶) 🔹اطراف مسجد الاقصی؛ سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقضی الذی بارکنا حوله(اسراء/۱) 🔸باران آسمان؛ و نزلنا من السماء ماء مبارکاً(ق/۹) 🔹قرآن کریم؛ و هذا کتاب انزلنا مبارک(انعام/۹۲) 🔸حضرت عیسی(ع)؛ و جعلنی مبارکاً اینما کنت(مریم/۳۱) 🔹درخت؛ کانّها کوکب درّی یوقد من شجرة مبارکه زیتونه(نور/۳۵) 🔸سلام خداوند؛ فسلّموا علی انفسکم تحیّة من عندالله مبارکة طیبة(نور/۶۱) 🔹شب قدر؛ انا انزلنا فی لیلة مبارکة(دخان/۳) 🔸برکت در زمین و آسمان؛ و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض(اعراف/۹۶) ⬅️ البته برخی از این آیات دارای تفسیر و تأویل هست که می‌توانید به کتب مربوط مراجعه نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-پس تنها خدا را بندگی کن و سپاسگزار او باش. 📚سوره - ۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سوره ای به نام مردان نداریم! ولی سوره به نام زنان (نساء) داریم☺️ مرحوم علامه مصباح چه زیبا بیان میکنن جایگاه زن در نگاه اسلام رو😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓واژه «قرآن» از چه ریشه ای و به چه معناست؟ ✍ در این خصوص ۵ نظر و قول وجود دارد: 1⃣- قرآن اسمی جامد و عَلَم اِرتجالی است و بدون آن که در زبان عربی پیشینه ای داشته باشد به عنوان اسم خاص برای کتاب مسلمانان وضع شده است. 2⃣- قرآن اسمی مشتق از «قرن» (ضمیمه کردن) است. به این معنا که حروف، آیات و سوره های آن مقرون و ضمیمه شده به یکدیگر است. 3⃣- قرآن هم ریشه «قرائن» جمع «قرینه» است، زیرا آیاتش همانند یکدیگر است و هر آیه قرینه آیات دیگر است. 4⃣- قرآن از ماده «قَرْء» به معنای «جمع» مشتق شده است، زیرا جامع ثمرات کتب آسمانی گذشته است. 5⃣- قرآن کلمه ای است مشتق از «قَرَأَ» به معنای تلاوت و قرائت، یعنی خواندنی یا خوانده شده. ✅ از این میان قول پنجم قوی تر از سایر اقوال است.
# لطیفه های قرآنـــــــــی 👇 مردي قطعه زميني در مجاورت زمين شخص ديگري داشت و هر سال، بخشي از زمين را ضميمه ي زمين خود مي ساخت. روزي صاحب زمين اولي به دومي گفت: علت نقصان و کاستي زمين چيست؟ 🤔 دومي: مگر نشنيده اي که خدا مي گويد: او لم يروا انا نأتي الارض نقصها من اطرافها...:آيا نديديد که ما پيوسته به سوي زمين مي آييم و از اطراف (وجوانب)آن کم مي کنيم!؟ اولي گفت:پس علت افزوني زمين تو چيست؟ دومي:{...ذلک فضل الله يؤتيه من يشاء...}؛اين فضل خداوند است،به هر کس(و شايسته ببيند)مي دهد. اولي:آخر چرا زمين تو هر سال بيشتر مي شود و زمين من کم؟ دومي:{يا ايها الذين آمنوا لا تسالوا عن اشياء إن تبد لکم تسؤکم...}؛اي کساني که ايمان آورده ايد ! از چيزهايي نپرسيدکه اگر براي شما آشکار گردد،شما را ناراحت مي کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطبه اول نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
35.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خطبه‌ دوم نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
(آيه ٤٤) -اين آيه و آيۀ بعد، بحث گذشته را تكميل كرده، و اهميت كتاب آسمانى موسى، يعنى تورات را چنين شرح مى‌دهد: «ما تورات را نازل كرديم كه در آن هدايت و نور بود» هدايت به سوى حق و نور و روشنايى براى برطرف ساختن تاريكيهاى جهل و نادانى (إِنّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فِيها هُدىً وَ نُورٌ) . «به همين جهت پيامبران الهى كه در برابر فرمان خدا تسليم بودند و بعد از نزول تورات روى كار آمدند همگى بر طبق آن براى يهود، حكم مى‌كردند» (يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هادُوا) . نه تنها آنها چنين مى‌كردند بلكه «علماى بزرگ يهود و دانشمندان با ايمان و پاك آنها، بر طبق اين كتاب آسمانى كه به آنها سپرده شده بود، و بر آن گواه بودند داورى مى‌كردند» (وَ الرَّبّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ كِتابِ اللّهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شُهَداءَ) . در اينجا روى سخن را به آن دسته از دانشمندان اهل كتاب كه در آن عصر مى‌زيستند كرده، مى‌گويد: «از مردم نترسيد (و احكام واقعى خدا را بيان كنيد) بلكه از مخالفت من بترسيد» كه اگر حق را كتمان كنيد مجازات خواهيد شد (فَلا تَخْشَوُا النّاسَ وَ اخْشَوْنِ) . و همچنين «آيات خدا را به بهاى كمى نفروشيد» (وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتِي ثَمَناً قَلِيلاً) . در حقيقت سر چشمۀ كتمان حق و احكام خدا يا ترس از مردم و عوامزدگى است و يا جلب منافع شخصى و هر كدام باشد نشانۀ ضعف ايمان و سقوط شخصيت است، و در جمله‌هاى بالا به هر دو اشاره شده است. و در پايان آيه، حكم قاطعى در بارۀ اين گونه افراد كه بر خلاف حكم خدا داورى مى‌كنند صادر كرده، مى‌فرمايد: «آنها كه بر طبق احكام خدا داورى نمى‌كنند، كافرند» (وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 519