eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
(آيه ٤٦) -در تعقيب آيات مربوط به تورات، در اين آيه اشاره به وضع انجيل كرده، مى‌گويد: «پس از رهبران و پيامبران پيشين، مسيح را مبعوث كرديم، در حالى كه (به حقانيت تورات اعتراف داشت و) نشانه‌هاى او كاملا با نشانه‌هايى كه تورات داده بود تطبيق مى‌كرد» (وَ قَفَّيْنا عَلى آثارِهِمْ بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ) . سپس مى‌گويد: «انجيل را در اختيار او گذاشتيم كه در آن هدايت و نور بود» (وَ آتَيْناهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدىً وَ نُورٌ) . اطلاق نور به اين دو كتاب در قرآن، ناظر به تورات و انجيل اصلى است. بار ديگر به عنوان تأكيد، روى اين مطلب تكيه مى‌كند كه «نه تنها عيسى بن مريم، تورات را تصديق مى‌كرد، بلكه انجيل كتاب آسمانى او نيز گواه صدق تورات بود» (وَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ) . و در پايان مى‌فرمايد: «اين كتاب آسمانى مايۀ هدايت و اندرز پرهيزكاران بود» (وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةً لِلْمُتَّقِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴۷ وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤٧﴾ و باید اهل انجیل بر طبق آنچه خدا در آن نازل کرده داوری کنند، و آنان که بر طبق آنچه خدا نازل کرده داوری نکنند، هم اینانند که فاسق اند. (۴۷) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٤٧) -آنها كه به قانون خدا حكم نمى‌كنند! پس از اشاره به نزول انجيل در آيات گذشته، در اين آيه مى‌فرمايد: «ما به اهل انجيل دستور داديم كه به آنچه خدا در آن نازل كرده است، داورى كنند» (وَ لْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فِيهِ) . منظور اين است، كه ما پس از نزول انجيل بر عيسى (ع) به پيروان او دستور داديم كه به آن عمل كنند و طبق آن داورى نمايند. و در پايان آيه، بار ديگر تأكيد مى‌كند: «كسانى كه بر طبق حكم خدا داورى نكنند فاسقند» (وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 521
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَقَفَّيْنَا عَلَى‏ ءَاثَارِهِم بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَءَاتَيْناَهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدىً وَنُورٌ وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَهُدىً وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ (۴۶) وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فِيهِ ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰٓئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (۴۷) ‏ 🍀 ترجمه: و به دنبال اثر آنان ( راه های پیموده شده پیامبران پیشین) عیسى پسر مریم را قرار دادیم در حالى كه تصدیق کننده تورات پیش از خود بود و به او انجیل عطا کردیم كه در آن هدایت و نور است و تصدیق كننده ‏ى تورات پیش از خود است و برای متقین هدایت و موعظه است (۴۶) و باید اهل انجیل به آنچه خداوند در آن نازل كرده حکم كنند و کسانی كه به آنچه خدا نازل كرده حکم نكنند، پس آنان همان فاسقان هستند (۴۷) 🌷 : از تقفیه یعنی چیزی را در دنبال چیزی آوردن می آید. قفینا یعنی به دنبال آنان فرستادیم. 🌷 : آثار آنان- منظور از اثر علامتی است که به صاحب اثر دلالت دارد که در این آیه منظور شریعت ها و راه های پیموده شده پیامبران پیشین 🌷 : بین دستان او- کنایه از آنچه که پیش از او بوده است 🌷 : تصدیق کننده 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است و به دنبال آيات گذشته که درباره بوده، می باشد در اين آيه اشاره به وضع كرده، مى فرماید: «وَ قَفَّيْنا عَلى ءاثارِهِمْ بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ: و به دنبال آثار آنان (راه های پیموده شده پیامبران پیشین) عیسی پسر مریم را قرار دادیم در حالی که تصدیق کننده تورات پیش از خود بود» حرف ب که به کلمه عیسی چسبیده و بعیسی شده برای تأکید است. حضرت عیسی علیه السلام پا جای همان پیامبران پیشین گذاشت و همان هدف پیامبران پیشین را دنبال کرد. 🌸 سپس می فرمايد: «وَ ءاتَيْناهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدىً وَ نُورٌ: و به او انجیل عطا کردیم که در آن هدایت و نور است» بار ديگر به عنوان تأكيد، روى اين مطلب تكيه مى ‌كند كه « وَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ: و تصدیق کننده تورات پیش از خود است » و سپس مى‌ فرمايد: « وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةً لِلْمُتَّقِينَ: و برای متقین هدایت و موعظه است » یعنی اهل تقوا هدایت های ویژه تری را دریافت خواهند کرد. ، انجیل و تورات هر سه کتاب آسمانی هستند و هر سه در آن هدایت و نور است. البته انجیل و توراتی که اکنون است تحریف شده است. و منظور از همان کتاب آسمانی که بر عیسی نازل شده و منظور از همان کتاب آسمانی که بر موسی نازل شده است. 🌸 پس از اشاره به نزول ، در ادامه مى ‌فرمايد: « وَ لْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنْجِيلِ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فِيهِ: و باید اهل انجیل به آنچه خداوند در آن نازل کرده حکم کنند » منظور اين است، كه ما پس از نزول انجيل بر حضرت عيسى علیه السلام به پيروان او دستور داديم كه به آن عمل كنند و طبق آن داورى نمايند. و بار ديگر تأكيد مى‌ كند: « وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ: و کسانی که به آنچه خدا نازل کرده حکم نکنند، پس آنان همان فاسقان هستند. » 🔹 پيام های آیات۴۶و۴۷سوره مائده ✅ انبیا و كتاب‏ هاى آنان، همه از یک سرچشمه و براى یک هدف هستند و یكدیگر را تصدیق مى ‏كنند. ✅ اگر چه و كتاب ‏هاى آسمانى براى هدایت همه مردم هستند، ولى تنها اهل تقوا در پرتو این نور، هدایت مى‏ شوند. ✅ معیار شناخت و در ادیان الهی، آن چیزی است که از جانب خدا نازل شده است. ✅ در قوانین حکومتی وجود دارد. ✅ هر کسی به هر انگیزه ای بر اساس قانون الهی حکم نکند و یا از قضاوت حق کناره گیری نماید، فاسق است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚀آقای شکور اهل مالزی :من دو روز در گرفتم! «…وَأَن تَصُومُوا خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ»بقره- ۱۸۴ ✨«… روزه داشتن برای شما بهتر است اگر بدانید!» 🎓پروفسور الکسی سوفورین: جسم به هنگام روزه به جای غذا از مواد داخلی استفاده می کند و آنها را مصرف می کند و مواد کثیف و عفونی که در جسم هست و ریشه و خمیره بیماری است، از بین می رود و بدین طریق ها است. از این رو جسم خود را به وسیله روزه از داخل نظیف و پاکیزه می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎼 تلاوت سوره آیات "۲۸ و ۲۹" 🎙قاری احمد احمد نعینع ❇️تمامی حروف تهجی قرآن نیز در آیه جمع آمده است🌿🌹🌿 ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌙 نور علی نور😉 ⭕️ سید محمد حسین طباطبایی رو یادتونه حافظ و نابغه‌‌ی قرآنی؟ 👈 حالا با پسرش اومده برنامه‌ی محفل
🌴 ⚠️ 41-42 📖 🥀گروهی از مسلمانان ؛ مانند بلال و عمار یاسر و صهیب و خباب پس از اسلام آوردن ، در مکه سخت تحت فشار بودند و برای تقویت اسلام و رساندن صدای نور به دیگران ، پس از هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله به مدینه هجرت کردند . 🍃هجرتی که باعث پیروزی آنها و دیگران شد . در این میان صهیب که مرد مسنی بود به مشرکان چنین پیشنهاد کرد : 🥀من پیرمردم و بودن من با شما سودی به حال شما ندارد و اگر مخالفان باشم ، قدرت بر زیان زدن به شما را ندارم . بیایید اموال مرا بگیرید به مدینه بروم ، آنها موافقت کردند . 🍃صهیب تمام اموال خود را به آنها داد و به سوی پیامبر صلی الله علیه و آله هجرت کرد . 🥀 بعضی به صهیب گفتند : معامله پر سودی کردی آیات نازل شد و پیروزی او و امثال او را در این جهان و جهان آخرت بازگو کرد .
🟠👈 کار عاقلانه ! قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام ... فَحَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا عَلَيْهَا فَإِنَّ لِلْقِيَامَةِ خَمْسِينَ مَوْقِفاً كُلُّ مَوْقِفٍ مِقْدَارُهُ أَلْفُ سَنَةٍ ثُمَّ تَلَافِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ . «الکافی ، ج8 ص 143».  این قاعده کلی است که به ما دستور دادند خودتان را زیر حساب و کتاب بکشید قبل از آن که شما را زیر حساب و کتاب بکشند. 👌🍃 خیلی حرف مهمی است و بسیار کار عاقلانه ای است که خودمان را سبک و سنگین کنیم، سود و زیان خودمان را محاسبه کنیم. ببینیم چقدر کار خوب کردیم ، چقدر کار بد کردیم. در این محاسبه معمولاً انسان کم می آورد ، چه در محاسبه روز به روز و چه در محاسبه سالانه ، معلّمان اخلاق و سلوک یکی از وظایفی که به عهده شاگردانشان می گذاشتند همین محاسبه و مراقبه است. ⚡️🍃 اگر من و شما خودمان پیش قدم شدیم و خودمان را محاسبه کردیم علی القاعده در صدد علاج بر می آییم. و علاجش هم استغفار است. استغفار ستون گناهان را فرو می ریزد. وقتی محاسبه نکردیم یادمان می رود . گناه مثل بیماری ما را می خورد و ازبین می برد و گاهی در دنیا هم یقه مان را می گیرند و از ما حساب می کشند. ⚡️🍃 بنابراین، این قاعده خیلی مهم و مورد استتفاده است. در قیامت پنجاه ایستگاه وجود دارد که در هر یک هزار سال معطلی داریم و باید جواب دهیم. [ شرح حدیث از امام خامنه ای (مدظلّه العالی) در مقدمه درس خارج 12/10/1396 ] ❤️ (حفظه الله)❤️ ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠👈 چگونه گرۀ زندگی انسان باز می شود؟❗️ ❤️آیت الله استاد مجتبی تهرانی (ره) ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿❤️ صدایی که غم هاتو از بین می‌بره 👌 ...حالِ جسم و روح و فکرمون رو همین صدای عبدالباسط می‌تونه عوض کنه چون بوی خـــدا میده..✨ اندک لحظاتی درگیر حس خوبی می‌شیم که نیازش داریم.❤️ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
⭕️ خطِ قرمز ‼️ 🔥 همین چند عبارت قرآنی، نتیجه‌ی عبور از احکام الهی و خطوط قرمز دین را به خوبی نشان می‌دهند❗️ 🔖 برگرفته از جزوه‌ی «نوش‌دارو» http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
📢 هر کجای دنیا که باشیم، فاصله ما با خدا، فقط یک دعاست و صدا زدن! تنها مولایی که بدون تشریفات و در هر لحظه‌ای که دلمان بگیرد، باز میکند آغوشش را به رویمان! اگر خودمان تنبلی میکنیم، تقصیر دوست چیست! کافیست صدایش بزنیم تا اجابتمان کند بسرعت 🌴 سوره بقره 🌴‌ 🕋 وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ «186» ⚡️ترجمه: و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزديكم؛ دعاى نيايشگر را آنگاه كه مرا مى‌خواند پاسخ مى‌گويم. پس بايد دعوت مرا بپذيرند و به من ايمان آورند، باشد كه به رشد رسند. http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📔 📔 🩸 در لغت به معناى نهاد، فطرت، طبیعت، سرشت، خمیره، و آفرینش است . 💓 این واژه به معناى انتزاعى است که ذیل آن به همه بحث‌هاى مربوط به ایجاد و الهى که با واژه خلق و مشتقات آن در قرآن به کار رفته اند ، پرداخته می شود ؛ زیرا در قرآن کریم خلق در موارد بسیاری به دو معنای (اعراف ۵۴ ) و ( اسرا ۴۹ ) به کار رفته اند که تنها نخست موضوع بحث در این مقاله است . ✨ چنانکه در آیاتی نیز با الهی خالق ( نه بار ) ، احسن الخالقین ( دوباره )و خلاق ( دو بار) به آن اشاره شده است . 💓 اصل به معنای اندازه گیری است و در و پدید آوردن به کار می رود . خلق ، اخراج مقدور از عدم به وجود با نوعی است . 💓برخی گفته اند آن است که چیزی از عدم صرف به وجود آید ، ولی بعضی معتقدند اگر چیزی موجود بود و آن را به صورت تازه در آوردند یا نمونه ای از آن باشد ، باز درباره آن اطلاق می شود ، از این رو خالق به نو بیرون آورنده بر مثال هم معنا شده است . ✨خالق از حسنای خدا و یکی از ۹۹ اسم اوست که از افعال شمرده شده است . 💓درباره خلق با برخی دیگر از افعال الهی ، نظیر ، فطر ، ذرء ، ایجاد ، احداث ، ابداع ، و جعل ، چنین گفته شده است : * * کسی است که بار نخست چیزی را باشد و از آنجا که اصل کلمه * * به معنای اظهار است : * ذرء الله الخلق * به معنای آنها به ایجاد پس از عدم است . ✨برخی اصل در موارد فوق را ایجاد شیء با کیفیتی مخصوص دانسته اند ،‌ با این تفاوت که در ایجاد ، تنها ، نظر به شیء است از جهت ابداع ، در احداث به حادث بودن شیء در کیفیت شیء به گونه ای که قبلاً سابقه ای نداشته باشد ، در اختراع به آسانی اشتقاق و در به ایجاد تعلق و ارتباط ، بنابراین خدا از آن حیث که چیزی است که به وجود آورده است ، * خالق * نام دارد و آن جهت که ممیز و مخترع بعضی موجودات از برخی دیگر به واسطه اشکال مختلف است ، * * و چون صورت های مخلوقات را به بهترین ترتیب آفریده است * مصور * نامیده می شود .
26.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴۸ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ ۖ فَاحْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقِّ ۚ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنْكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ﴿٤٨﴾ و ما این کتاب [قرآن] را به درستی و راستی به سوی تو نازل کردیم در حالی که تصدیق کننده کتاب های پیش از خود و نگهبان و گواه بر [حقّانیّت همه] آنان است؛ پس میان آنان بر طبق آنچه خدا نازل کرده است داوری کن، و [به هنگام داوری] سرپیچی از حقّی که به سوی تو آمده از هواهای نفسانی آنان پیروی مکن. برای هر یک از شما شریعت و راه روشنی قرار دادیم. و اگر خدا می خواست همه شما را امت واحدی قرار می داد، ولی می خواهد شما را در آنچه به شما داده امتحان کند؛ پس به سوی کارهای نیک بر یکدیگر پیشی گیرید. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ پس شما را به آنچه همواره درباره آن اختلاف می کردید، آگاه می کند. (۴۸)
(آيه ٤٨) -در اين آيه اشاره به موقعيت قرآن بعد از ذكر كتب پيشين انبياء شده است. نخست مى‌فرمايد: «ما اين كتاب آسمانى را به حق بر تو نازل كرديم در حالى كه كتب پيشين را تصديق كرده (و نشانه‌هاى آن، بر آنچه در كتب پيشين آمده تطبيق مى‌كند) و حافظ و نگاهبان آنهاست» (وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ) . اساسا تمام كتابهاى آسمانى، در اصول مسائل هماهنگى دارند و هدف واحد يعنى، تربيت و تكامل انسان را تعقيب مى‌كنند. سپس دستور مى‌دهد كه چون چنين است «طبق احكامى كه بر تو نازل شده است در ميان آنها داورى كن» (فَاحْكُمْ بَيْنَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ) . بعد اضافه مى‌كند: «از هوى و هوسهاى آنها (كه مايلند احكام الهى را بر اميال و هوسهاى خود تطبيق دهند) پيروى مكن و از آنچه به حق بر تو نازل شده است روى مگردان» (وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ عَمّا جاءَكَ مِنَ الْحَقِّ) . و براى تكميل اين بحث مى‌گويد: «براى هر كدام از شما آيين و شريعت و طريقه و راه روشنى قرار داديم» (لِكُلٍّ جَعَلْنا مِنْكُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهاجاً) . سپس مى‌فرمايد: «خداوند مى‌توانست همۀ مردم را امت واحدى قرار دهد و همه را پيرو يك آيين سازد ولى خدا مى‌خواهد شما را در آنچه به شما بخشيده بيازمايد» و استعدادهاى مختلف شما را پرورش دهد (وَ لَوْ شاءَ اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لكِنْ لِيَبْلُوَكُمْ فِي ما آتاكُمْ) . سر انجام، همۀ اقوام و ملل را مخاطب ساخته و آنها را دعوت مى‌كند كه به جاى صرف نيروهاى خود در اختلاف و مشاجره «در نيكيها بر يكديگر پيشى بگيريد» (فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ) . زيرا «بازگشت همۀ شما به سوى خداست و اوست كه شما را از آنچه در آن اختلاف مى‌كنيد در روز رستاخيز آگاه خواهد ساخت» (إِلَى اللّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعاً فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه