eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
19.1هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
105 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ترجمان کتب الهی 💬 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 این خطبه ۱۲۵ در جریان حكمیتی است كه بر وجود مبارك حضرت ـ امیر (علیه السلام) ـ تحمیل شده است. اهل بیت (علیهم السلام) مخصوصاً امیر¬المؤمنین (علیه السلام) بر اساس قرآن كریم حركت می‌ كردند [و] قرآن هم سخنش این است: ﴿ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ﴾؛[1] با این اضلاع سه ‌گانه حكمت و جدال أحسن و موعظه حسنه، اینها صلح می ‌كردند، جنگ می‌كردند و مانند آن. طبق همان برهان قرآنی، جنگ صفین را وجود مبارك حضرت تحمل كرد، در اثنای جنگ كه خواستند پیروز بشوند با دسیسه امویان قرآن ها بالای نی رفت. 🔸 در چنین صحنه ‌ای وجود مبارك حضرت امیر با حكمت و برهان سخن گفت؛ فرمود اینها كه ما را به قرآن به عنوان حَكَم دعوت كرند دروغ می‌ گویند، اهل خدعه و نیرنگ ¬اند؛ نه به قرآن معتقدند و نه به سنت رسول گرامی (علیه وعلی آله آلافه التهیة والثناء)، حجت بالغه حق امروز منم، حق با من است ـ برهان اقامه كرد ـ و این حِكمت اثر نكرد [و] حَكمیت را بر آن حضرت تحمیل كردند. بعد از اینكه تحمیل كردند، آن حَكمین «بغیر ما أنزل الله» حكم كردند، حضرت این حكم را نپذیرفت و دستور ادامه حمله داد: «اسْتَعِدُّوا لِلْمَسِیرِ إِلَی‏ قَوْمٍ حَیارَی عَنِ الْحَقِّ. . . جُفَاةٍ عَنِ الْكِتَابِ نُكُبٍ عَنِ الطَّرِیقِ»؛ به جنگ كسانی كه نه خدا را می ‌شناسند نه پیغمبر را می‌ شناسند ادامه بدهید. 🔸 اینها اعتراض كردند و گفتند اولاً چرا حكمیت را قبول كردی، ثانیاً چرا به عهدت وفا نكردی، وقتی حكمیت را پذیرفتی چرا نقض عهد می‌كنی، ثالثاً چرا مدت گذاشتی ـ مدت یك‌ سال ـ این چند اشكال را طرح كردند. این اشكالات در خطبه ۱۲۵ پاسخ داده شد؛ فرمود اولاً ما حَكمیت تحمیلی را پذیرفتیم نه حَكمیت عادله را، ما كه گفتیم اینها دروغ می ‌گویند شما نپذیرفته‌ اید، شما حَكمیت را بر ما تحمیل كردید نه اینكه من پیشنهاد داده باشم یا بر اساس میل خودم قبول كرده باشم؛ اما رأی كه رأی مردم نیست! در مسائل الهی و دینی، رأی خدا و پیغمبر حجّت است. 🔸 ما كه نیامدیم رأی و اندیشه رجال را معیار قرار بدهیم. ما آمدیم قرآن را حَكم قرار دادیم: إِنَّا لَمْ نُحَكِّمِ الرِّجَالَ وَ إِنَّمَا حَكَّمْنَا الْقُرْآنَ»؛ ما كه نگفته ‌ایم هر چه حَكَم گفت درست است، گفتیم هر چه قرآن گفت درست است؛ منتها «هذَا الْقُرْآنُ إِنَّمَا هُوَ خَطٌّ مَسْتُورٌ بَینَ الدَّفَّتَینِ لَا ینْطِقُ بِلِسَانٍ وَ لَابُدَّ لَهُ مِنْ تَرْجُمَانٍ»؛ قرآن كتابی‌است، خب این كتاب یك ترجمان می‌ خواهد ـ كسی كه ترجمه می ‌كند به او ‌می‌گویند ترجمان نه مترجم. « لَابُدَّ لَهُ مِنْ تَرْجُمَانٍ» یك ترجمان می ‌خواهد بالأخره ـ و آن ترجمان هم باید مطابق برهان حكم بكند. ما هم مطمئن بودیم، ما هم اصل این مسئله را به عنوان جدال قبول كردیم نه به عنوان حِكمت، اینجا جای مراجعه به قرآن نبود برای این‌كه امامت من تثبیت ‌شده بود، به نقل پیغمبر تثبیت ‌شده بود، به امضای مردم تثبیت ‌شده بود، با مشورت اهل حل و عقد تثبیت ‌شده بود، اینها ظلم كردند به ما! 🔸 فرمود اینكه چرا من مهلت دادم برای این‌كه این هم مثل قرآن سر روی نیزه كردن نباشد. همین‌كه قرآن روی نیزه شد یك عده زود باورها و ساده ‌لوح ها پذیرفتند و ما هر ‌چه اصرار كردیم که این فریب است قبول نكردند. من مدت گذاشته ‌ام، تا «لِیتَبَینَ الْجَاهِلُ وَ یتَثَبَّتَ الْعَالِمُ»؛ 🔸 فرمود می ‌دانید بهترین مردم پیش خدا كیست. « أَفْضَلَ النَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ» ـ این همان سفارش به تقواست ـ « مَنْ كَانَ الْعَمَلُ بِالْحَقِّ أَحَبَّ إِلَیهِ وَ إِنْ نَقَصَهُ وَ كَرَثَهُ مِنَ الْبَاطِلِ وَ إِنْ جَرَّ إِلَیهِ فَائِدَةً وَ زَادَهُ»؛ فرمود فاضل ترین مردم پیش خدا كسی است كه عمل به حق پیشش محبوب باشد و حق ‌مدار باشد؛ و¬لو به سود مادی او نباشد، عمل به حق پیشش محبوب ‌تر از باطل باشد، گر‌چه باطل برای او سود آور است. 🔸 آن گاه فرمود شما هم كه حرف مرا گوش نمی‌ دهید: « لَقَدْ لَقِیتُ مِنْكُمْ بَرْحاً یوْماً أُنَادِیكُمْ وَ یوْماً أُنَاجِیكُمْ»؛ روزی با صدای بلند در جلسات عمومی سخنرانی می ‌كنم، یك روزی آرام و خصوصی با شما حرف می ‌زنم «فَلَا أَحْرَارُ صِدْقٍ عِنْدَ النِّدَاءِ وَ لَا إِخْوَانُ ثِقَةٍ عِنْدَ النَّجَاءِ!»؛ نه در مناجات مورد وثوقید، نه رازدارید و نه رادمرد هستید. خب گروهی كه نه رازدار باشد و نه رادمرد، علی را خانه ‌نشین می‌ كنند! فرمود شما وضعتان این است. این عصاره‌ ای از شرح خطبه ۱۲۵ نهج‌ البلاغه. [1] - سوره نحل آیه125 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: ۱۳۷۹/۱۰/۰۹ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۸- پرسش بی‌پاسخ این است که چرا آمریکا کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟! ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۹- آیا پاسخی برای این پرسش دارید که چرا آمریکا کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جمهوری سیزدهم؛ اقتضائات و احتمالات 🗓 سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ ⏰ ساعت ۱۴:۰۰ 📍 محل برگزاری: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سالن اجتماعات مرکزی 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۱۰- دلیل این که آمریکا کالای ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند چیست؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💢 ترجمه کتیبه نصب شده در حسینیه امام خمینی (ره) - ۹۹/۱۱/۲۹ 🔻 إنّما البَصيرُ مَن سَمِعَ فَتَفَكَّرَ، و نَظَرَ فأبصَرَ، و انتَفَعَ بالعِبَرِ ➖ امام علی (ع): بصير كسى است كه بشنود و بينديشد، ببيند و بينا شود و از عبرت ها بهره گيرد. 🔖 نهج البلاغه، خطبه ۱۵۳ 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
💢 بیانات رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز - ۱ 🔻 در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم. 🔻 آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است. یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره با حملات مواجه بودیم. اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومتها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود. آذربایجان سد و دژ مستحکمی بوده است که همواره این حملات را پس زده است و جلوی آنها را گرفته است. منطقه تبریز و آذربایجان دو ویژگی هویتی ثابت و همیشگی داشتند یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به اسلام به دیانت اسلامی و دومی غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران. این همیشه در دورانهای مختلف در آذربایجان وجود داشته اسلام را و ایران را آنچنان اهمیت دادند و آنچنان درباره‌اش حمیت نشان دادند که واقعا یک برجستگی مهمی است که اینها مکرر در برابر توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه ایران، در مقابل این تجزیه‌طلبی‌ها ایستادند و یکپارچگی کشور را حفظ کردند. 🔻 مردم تبریز مبتکر چهلم‌گرفتن‌ها در مبارزات انقلاب و باعث جاری شدن خون در رگهای نهضت شدند مردم تبریز ۱۹ دی قم را دیده بودند. این که رژیم با چه سبعیتی وارد میدان خواهد شد و مردم را کشتار خواهد کرد، این را دیده بودند و رژیم هم خیال می کرد که بعد از حادثه قم برق چشم را از مردم ایران گرفته است و کسی جرأت ندارد وارد میدان بشود. در چنین شرایطی مردم تبریز با حجمی چندبرابر آنچه که در قم اتفاق افتاده بود وارد میدان شدند و ابتکار چهلم گرفتن را ایجاد کردند. اینی که سلسله چهلمها بعد راه افتاد و منتهی شد به آن حرکات عظیم مردمی ابتکارش در تبریز اتفاق افتاد یعنی تبریزیها مبتکر ایجاد چهلم گرفتن بودند. اگر حرکت حماسی تبریزیها در ۲۹ بهمن نبود ممکن بود حرکت خونین مردم قم در ۱۹ دی، تک بماند و به تدریج به دست فراموشی سپرده بشود. مثل حرکت ۱۵ خرداد سال ۴۲ در آن دوران که به تدریج داشت به دست فراموشی سپرده میشد . مردم آمدند حماسه ۲۹ بهمن را ایجاد کردند و حماسه قم را زنده کردند زنده نگه داشتند و خونی در رگهای نهضت جاری کردند. 🔻 زیربنای فکری نظام اسلامی باید به روز شود و رونق یابد / تشییع عجیب شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن متفاوت امسال نشان میدهد مردم انصافا خسته نشده‌اند دشمن اصلی برای سلطه گر همین زیربنای فکری اسلامی است این زیربنا از اسلام گرفته شده در بیانات امام به طور مبسوط این زیربنا توضیح داده شده. نیروهای فکری نظام اسلامی روز به روز بایستی این زیربنای فکر را رونق بدهند. مسائل جدیدی پیش می آید، پاسخهای جدیدی لازم دارد. این پاسخها را در اختیار جویندگان و پویندگان و جوانان بگذارند. این زیربنای فکری لازم است اما در مقام عمل هم یک چیزهایی لازم است. در مقام عمل چی لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن. اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آماده فداکاری بودن. باید فداکاری کرد باید جان را به کف دست گرفت... مثل شهید سلیمانی، جان را کف دستش گرفته بود و وارد میدان های گوناگون، و دیگر شهدای عزیز مثل همین شهید باکری خودتان. البته ملت ایران خوشبختانه از این خصوصیات برخوردارند. انصافا ملت ایران خسته نشده‌اند که خب شما نمونه‌هایش را دیدید. در این تشییع جنازه‌های عجیب شهید سلیمانی، بعد هم در ۲۲ بهمن امسال با این شرایط کرونایی با ابتکار جدید چطور وارد میدان شدند و نگذاشتند ۲۲ بهمن تعطیل شود. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
💢 بیانات رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز - ۲ 🔻 انقلاب آمد و مدیریت کشور را از فردی و پادشاهی به مردمی و جمهوریت تغییر داد / امروز مردم با انتخابشان بر سرنوشت خود حکومت میکنند! انقلاب اسلامی، مدیریت کشور را از یک حکومت استبدادی و پادشاهی و فردی تبدیل کرد به یک حکومت مردمی و جمهوریت و مردمسالاری. امروز حاکم بر سرنوشت ملت ایران، خود مردمند. مردمند که انتخاب می کنند. ممکن است بد انتخاب کنند، اما مردم انتخاب می کنند. این خیلی چیز مهمی است. آن روز این حق وجود نداشت و کشور یک کشور استبدادی بود. همه چیز دست خودشان بود. این مذاکرات یکی از این شخصیت‌های معروف آمریکایی که با محمدرضا رفیق بود است. او می گوید که رفتم ایران به محمدرضا گفتم فلان نخست‌وزیر آدم بی‌عرضه‌ای است. گفت شما کارت نباشد من خودم همه کارها را دارم انجام می دهم. واقع اش هم همین جوری بود. سررشته همه ی کارها دست یک نفر بود و او تصمیم می گرفت. مردم اصلاً هیچ‌کاره محض بودند، مردم که هیچ دولتی‌ها هم هیچ‌کاره محض بودند. 🔻 عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات امروز بخاطر انقلابی عمل‌نکردن ماست/ شکاف طبقاتی باید از بین برود ما باید دستاوردهای انقلاب را بشناسیم و بدانیم. البته ما هرگز پنهان نکردیم و باز هم پنهان نمیکنیم که در بخشهایی هم عقب‌ماندگی داریم عقب‌ماندگی‌هایی که به هیچ‌وجه قابل قبول نیست مقصر خود ما هستیم خود ما مسئولین مقصریم. این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود. این به‌خاطر انقلابی‌عمل‌نکردن ماست. ما هر جا انقلابی عمل کردیم عقب‌ماندگی نداشتیم. هر جا از انقلاب کوتاه آمدیم یک حرکت غیرانقلابی و حرکت ناشی از کسالت و بی‌توجهی انجام دادیم عقب‌ماندگی به وجود آمد که در درجه اول در مسئله معیشت طبقات فقیر است. ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و اختلاف و شکاف طبقاتی است. البته این را هم بگویم. در همین زمینه ای که ما عقب ماندگی داریم در مقایسه با قبل انقلاب به مراتب جلو هستیم. اینی که کسی خیال کند که وضع قبل از انقلاب مثل وضع امروز بود اصلا اینجور نیست آن روزها خب بنده در میدان کار بودم با طبقات مختلف. وضع بسیار متفاوت بود با امروز و بسیار بد بود. امروز از ان جهت هم ما پیشرفت کرده ایم منتها باب شأن انقلاب نیست این چیزی که امروز هستیم. ما بایستی خیلی بیش از این حرکت می‌کردیم. شکاف طبقاتی بایستی از بین برود و عدالت، عدالت اقتصادی به معنای واقعی کلمه بایستی مستقر بشود. این وظیفه ماست. این کار ماست. بایستی انجام بدهیم. 🔻 حساسیت مردم به فساد و مشکلات نشان میدهد که آرمان‌های انقلاب را دنبال میکنند/ ضعف‌هایمان را باید با دستاوردهایمان رفع کنیم ناکامی‌هایی وجود دارد که باید برطرف بشود. مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی‌ها حساس‌ترند. امروز مردم نسبت به فساد حساس اند، نسبت به فاصله طبقاتی حساس‌تر از اول انقلاب‌اند. این چیز بسیار خوبی است. این نشان‌دهنده این است که مردم با آرمان‌های انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمان‌هایند. لذا اعتراض میکنند. اعتراض میکنند به فساد. هرجایی که مبارزه با فساد باشد مردم در آنجا علاقه نشان می دهند و طرفداری نشان می دهند و دلگرمی نشان می دهند. این خیلی مهم است و این نشان‌دهنده گرایش مردم است. همین را باید تقویت کرد. ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی‌ها و ضعف ها را جبران کنیم. دستاوردهایی داریم از جمله این دستاوردها خود همین جوان‌های علاقمند و مبتکر و نیروهای انسانی آماده به کارند. ما به کمک دستاوردها بایستی ناکامی ها را جبران کنیم. دشمن عکس این را می گوید. دشمن ناکامی ها را می آورد جلو میگوید نگاه تان به ناکامی ها باشد دستاوردها را فراموش کنید، مسیر انقلاب را رها کنید. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
💢 بیانات رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز - ۳ 🔻 انتخابات پرشور و انتخاب یک نیروی کارآمد و باایمان و پرانگیزه و علاقمند به کار علاج مشکلات کشور است انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است. این فرصت را نباید از دست داد. این یک امکان برای ملت هست. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است. وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند و شور انقلابی خودشان را نشان بدهند، این موجب امنیت کشور می شود. این موجب پس زدن دشمنان می شود، طمع کشور را در دشمن کم می کند. انتخابات هر چه که پرشور تر هر چه که با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافعش برای کشور، برای خود مردم بیشتر خواهد بود البته دشمن ها این را نمی خواهند. لذا هر وقت نزدیک انتخابات می شود -همه دوره ها، حدود ۴۰ انتخابات داشتیم در این سالها- اینها شروع می کنند، گاهی می گویند آزادی نیست، گاهی می گویند دخالت فلان هست، گاهی می گویند مهندسی است، گاهی می گویند چنین است برای این که مردم را دلسرد کنند از حضور. انتخابات اگر با شرکت پرشور مردم همراه بشود و با یک انتخاب درست، حقیقتا یک نیروی کارآمد و باایمان و پرانگیزه و علاقمند به کار انتخاب بشود بوسیله مردم، خب این نور علی نور است و آینده کشور را تضمین خواهد کرد. علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح، انتخاب شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بیانات کامل امروز رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری 🔻 انتخابات پرشور برای کشور یک افتخار و یک فرصت است و انتخاب صحیح یک نیروی کارآمد و با انگیزه نور علی نور است 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
💢 بیانات رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز - ۴ 🔻 حرف و وعده فایده ندارد؛ فقط عمل آخرین مطلب در باب برجام است که من درباره برجام خب صحبت کردم. تازه هم صحبت کردم. سیاستهای نظام جمهوری اسلامی در باب برجام را مطلقا گفتیم. من میخواهم امروز فقط همین یک کلمه را بگویم. بگویم ما حرف و وعده خوب خیلی شنیدیم که در عمل آن حرفها و وعده‌ها نقض شده و ضدش عمل شد. حرف فایده ندارد. وعده فایده ندارد. این دفعه فقط عمل، ‌عمل! عمل از طرف مقابل ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد. با حرف و وعده و این که ما این کار را خواهیم کرد ما آن کار را خواهیم کرد، جمهوری اسلامی این دفعه قانع نخواهد نشد. مثل گذشته نخواهد بود. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ توجه به خدا مانع ترس از دشمن 💬 امام خمینی (ره): 🔸 تمام خوفها و ترسهایی که انسان دارد از دشمن برای این است که، خودش را می‌بیند. چنانچه دید که خدا هست در کار، برای خدا دارد کار می‌کند نمی‌ترسد، برای اینکه، مقدرات دست اوست. 🔸 گمان نکنید که شما خودتان می‌توانید یک کاری انجام بدهید، شما آن هستید که اگر یک مگس بیاید آزارتان بدهد شب نمی‌توانید بخوابید، یا روز نمی‌توانید آرام بگیرید، اگر یک پشه در شب بیاید نمی‌گذارد شما آرام بگیرید. شما آن کس هستید که اگر یک عنکبوت بیاید، حمله به شما بکند می‌ترسید. شما آن کس هستید که اگر یک گنجشک از شما یک چیزی بردارد برود قدرت ندارید از او پس بگیرید. همه عجز است، همه فقر است، هر چی هست از اوست، از خداست. 🔸 این استقلالی که خدا داده به ما اگر عنایت او نبود کی می‌توانستیم ما این کار را بکنیم؟ چطور ما می‌توانستیم در مقابل این آشوب دنیا و این قدرتهای شیطانی دنیا یک همچو رژیمی را که همه دنبال این بودند که حفظش بکنند، اگر عنایت خدا نبود، شما با کدام قدرت می‌توانستید این کار را بکنید؟ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 بخوان خدای خودت را 🔹 از جنس تو، کسانی هدف خلقت بوده‌اند پس تو نیز می‌توانی به آن درجه‌ها نزدیک شوی... 🔹 با خدا دوست باش؛ خواسته‌ی خودت را صادقانه با او در میان بگذار. او که می‌داند در قلب تو چه می‌گذرد، فقط منتظر است به زبان بیاوریش. خودش فرموده «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» 🔹 بگذارید طلب کردن از خدا برای شما یک سنت بشود. در دعا کردن، هیچ گره‌ی فکری نداشته باشید؛ نگویید «خجالت می‌کشیم هر چیزی را از خدا بخواهیم؛ سر سجاده باید از او درخواست درست و حسابی داشت.» اگر این‌طور فکر کنید، خودتان را محروم کردید. با خدای خود راحت باشید. از ریزترین تا پیچیده‌ترین مسائل، از دست‌یافتنی‌ترین‌ها تا محال‌ترین‌ها، از طلب همسر خوب، زندگی خوب، شغل خوب، خانه‌ی خوب، ماشین، طلب امامِ خوب برای جامعه و... را با او در میان بگذارید. لزوماً هر دعایی آن طور که می‌خواهید اجابت نمی‌شود؛ چرا که شرایط استجابت دعا گسترده و متنوع است، اما نگران نباشید، شما دعایتان را بکنید، او تدبیر می‌کند. 🔹 «درک حضور» در دعا زود شدنی می‌شود... تا زمانی‌که دعا نمی‌کنیم ممکن است بیاد خدا نباشیم؛ اما وقتی دعا می‌کنیم، در قبال قادر متعال، احساس عجز می‌کنیم. پس از خود بیرون آمده و در محضر او قرار می‌گیریم... لحظه‌ای که دعا می‌کنیم و خالصانه از ته وجودمان از او طلب می‌کنیم گرمای حضور خدا را در قلب خود حس می‌کنیم و آرام می‌شویم که «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» ❇️ برشی از سرفصل «سبک زندگی» کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت: kolbeh-keramat.ir Instagram.com/kolbehkeramat اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آیا می‌توانیم زندگی را تصور کنیم که بدون دعا باشد؟ ❓ جوهره‌ی عبودیت و بندگی جایی بروز می‌کند که انسان شروع می‌کند به دعا کردن. 🌹 می‌فرماید «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»؛ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را. اگر دعا آمد مطمئن باشید روح استکباری در انسان نابود می‌شود. ✳️ یکی از مولفه‌های اصلی سبک زندگیِ انسانِ خداگرا، دعا است. دعا برای خودمان، برای دیگران، برای سلامتی و رستگاری خود و دیگران. جامعه‌ی اهل دعا، سلامت روانی دارد. برای اهل دعا، افسردگی معنا ندارد. بیماری افسردگی زمانی شکل می‌گیرد که انسان بلد نیست دعا کند. 🙏 مانند انبیا دعا کنید: خدایا به ما علم، حکمت، حکومتی بده که به هیچ کس ندادی. ❇️ جلسه ۳۶۴ کلبه کرامت 💢 سرفصل: دکترین اسلام/ سبک زندگی 🔹 عنوان: اسلوب زندگی خضری 🗓 تدریس شده در ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ 🎞 فیلم جلسه را از لینک‌های زیر دریافت کنید: aparat.com/v/WJXbf kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/561 youtu.be/jkE3PEfR90Q 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک Instagram.com/kolbehkeramat استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۱۱- چرا آمریکا می‌کوشد که کالای لوکس ایدئولوژیک خودش یعنی ‎ را فقط به کشورهای دشمن صادر کند و دوستان آمریکا را لایق ‎ نمی‌داند؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ اگر انسان آدابِ ماه رجب را رعایت کند، طبیعتاً درهای باطنِ این ماه به رویش گشوده می‌شود 💬 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان، غیر از این ظاهری که دارند و مورد توجه همه ماست، یک باطن و ملکوتی هم دارند. و مهم این است که انسان به آن باطن ماه راه پیدا کند؛ راه پیدا کردن به آن باطن راه‌گشا است. 🔸 مثلاً در مورد ماه رمضان گفته شده است که درهای بهشت در این ماه باز و درهای جهنم بسته است. در ظاهر، این ماه با ماه‌های دیگر فرقی ندارد اما حقیقتاً در ماه رمضان درهای بهشت به روی ما باز است و سیر به عالم جنت برای ما آسان‌تر است و درهای جهنم بسته است و شهوات به‌نسبتِ زیادی تعطیل می‌شود. 🔸 بنابراین، این ماه‌ها باطنی دارند که ما باید سعی کنیم به این باطن راه پیدا کنیم و این عباداتی که در این ماه ها دستور داده می‌شود برای این است که درهای باطنی این ماه‌ها به روی انسان گشوده شود و انسان وارد این ماه‌ها شود. 🔸 در روایت معروف ملک داعی، حضرت فرمودند خداوند در آسمان هفتم ملکی گمارده است که از آن تعبیر به ملک دعوت‌کننده شده است، و هر شب از آسمان هفتم ندا می‌دهد. یعنی ما از آسمان هفتم دعوت می شویم. گویا سیر ما به‌سوی آن آسمان هفتم _ با هر معنایی که دارد _ در این ماه ممکن است. هر شب این ملک از آسمان هفتم تا صبح ندا می‌دهد و ندا می‌دهد که «طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِين...»؛ این ماه و لحظات آن برای کسانی که اهل ذکر و بندگی در این ماه هستند گوارا باد. بعد، این ملک از جانب خدای متعال نقل می‌کند که «أَنَا جَلِيسُ مَنْ ذَكَرَنِي»؛ خداوند می‌فرماید هر کس در این ماه به یاد من باشد، من همنشین او هستم و اگر اطاعتم کنید من هم خواسته‌های شما را برآورده می‌کنم تا این که می‌فرماید این شهر، رشته‌ای بین من و بندگان من است: «جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي»؛ رشته‌ای بین خود و بندگانم قرار دادم که این ماه رجب است. 🔸 ظاهر ماه با بقیه ماه‌ها فرق نمی‌کند. خورشید در همه آنها طلوع و غروب می‌کند. شب‌هایش هم همین‌طور است. ولی باطن این ماه رشته‌ای است که بین خدا و بندگانش کشیده شده است: «فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ»؛ اگر کسی متوسل و معتصم به این ماه شود به من می‌رسد. بنابراین، باید به باطن این ماه‌ها راه پیدا کنیم و ماه رجب رشته میان بندگان و خدای متعال است. 🔸 در روایات آمده است که رجب نهری است در بهشت که چنین و چنان است. یک باطنی است که ما باید به آن باطن برسیم. این، مَجاز هم نیست. ممکن است کسی به ماه رجب راه پیدا کند و از آن نهر به او بخورانند و باب توحید به روی وی باز شود. خداوند در سورۀ «هل أتی» که داستان شفاعت حضرت امیر علیه السلام را نقل می‌کند می‌فرماید: «إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً»؛ ابرار در بهشت از جام‌هایی می‌نوشند که آمیخته با کافور است. کافور چیست؟ «عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّه»؛ چشمه‌ای است که عباد خدا آن را می‌جوشانند و به ابرار می‌خورانند. هر کسی به اندازۀ خودش می‌نوشد؛ تعبیر این است که از جامی می‌خورند که آمیخته است. نمی‌توان کافور را در جام ریخت بلکه از کافور در آن جامی که به ما می‌دهند می‌ریزند. کافور آن چشمه‌ای است که به دست حضرت امیر می‌جوشد و حضرت از آن چشمه به‌اندازۀ ظرف ابرار و شیعیان به ایشان می‌خورانند. 🔸 ماه رجب هم همین‌گونه است. رجب، نهری در بهشت است؛ هر کس به ماه رجب رسید گویا از آن چشمه‌ها به او می‌نوشانند و حقیقتاً با نوشیدن آن درها باز و طهارت حاصل می‌شود. اینها مَجاز نیست بلکه حقیقت است، اینها حقایقی است که پشت‌پرده این ظواهر است. اگر انسان ظواهر و آداب این ماه را رعایت کند طبیعتاً درهای باطن ماه به رویش گشوده می‌شود، آن‌گاه می‌تواند وارد ضیافت ماه خدا یا ماه رجب شود، به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ورود پیدا کند و به‌واسطه امیرالمؤمنین (علیه السلام) از جام‌های نورانی و طهور بنوشد و به حقیقت، طهارت و وارستگی ماه رجب دست پیدا کند. 🔸 آن گشایش‌هایی که در ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان حاصل می‌شود و حقایقی که در این ماه‌ها در اختیار انسان قرار می‌گیرد، را باید بیشتر در ادعیه این ماه‌ها جستجو کرد. دعاها به ما می‌آموزد که در این ماه از خدا چه چیزی باید خواست. کأنّه درها برای کسب مقاماتی که در این دعاها آمده است گشوده می‌شود. این دعاها به ما نشان می‌دهد که چه اسراری در این ماه‌ها هست.» ☑️ @mirbaqeri_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تصاویر خیره‌کننده از روستای دره‌تخت یک روز پس از بارش برف 🔸 روستای دره‌تخت در ازنا در استان لرستان واقع است. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
‏الف - با سخنان بایدن در اجلاس مونیخ و موضع محکم ایران در رد ، عملا ایران و آمریکا وارد دوره‌ی جدید اجرای ‎ شدند. ‏ب - رفع تحریم از منظر ایران یعنی تعیین تکلیف سه گزاره‌ی حقوقی ‎ و ‎ و ‎ . بازگشت بایدن به برجام هیچ یک از این سه گزاره را رفع و حل نمی‌کند. ‏پ - دوره‌ی نخست ‎ در بازه‌ی زمستان سال هشتاد تا مرداد هشتاد و چهار بود. دوره‌ی دوم آن نیز از شهریور نود و دو تا بهمن نود و نه ادامه داشت. ‏ت - دوره‌ی نخست اجرای ‎ در بازه‌ی شهریور سال هشتاد و چهار تا تیرماه نود و دو بود. دوره‌ی جدید آن از روز یکم اسفند نود و نه آغاز شد. ‏ث - این حالت توأمان سراسیمه و هراس در موضع متفق وزرای خارجه آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان در روز قبل، به دلیل ‎ از توهین هویج و چماق به تقابل در ‎ است. ‏ج - اتخاد جبری ‎ بین آمریکا و ایران، که مسبب آن آمریکاست، موجب وقوع توأمان مرگ ‎ و قرائت فاتحه‌ی سیاسی بر ‎ اصلاح‌طلب و اعتدالی است. ✍ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ رهبرانقلاب: درس بزرگ امام جواد(ع) به ما این است که در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیاری ‌مردم را برای مقابله‌ی با این قدرت‌ها برانگیزیم. 🌹ولادت امام جواد (علیه‌السلام) استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 هر انسانی حق دارد که باتقوا باشد! 🌹ولادت با سعادت حضرت جواد الائمّه -علیه‌السلام- بر همه‌ی حلال‌زاده‌های جهان مبارک باد🌹 🔹 " تقی " به معنای باتقوا است. کسی کرامت بیشتری دارد که تقوای بیشتری داشته باشد، تقوا یعنی خویشتن‌پایی؛ اگر کسی خود را در محضر خدا دید و آن‌چه را که او دوست ندارد، انجام نداد، این، خویشتن‌پایی است. 📗 یکی از حقوق مسلّم انسان‌ها در #اعلامیه_الهی_حق_بشر، #حق_تقوا است. ✅ آیا اگر بنده‌ای بر خدای خود توکل کند و تقوا کند، خدا برای او کافی نیست؟ فصل تقوا ✳️ برگرفته از جلسه ۶۸۳ کرسی نظریه‌پردازی #کلبه_کرامت ، بهمن ۹۵ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها @HalalZadeha اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ شیاطین الإنس 💬 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 آیات قرآن خیلی برای ما، برای نظام ما، دولت ما، ملت و مملكت ما نور است. هر كاری كه ما ـ خدای ناكرده ـ بفهمیم به دین ما و به نظام ما صدمه می ‌زند، باید مواظب گفتار و كردارمان باشیم، این خطر هست! مسئله تعلیم «اسماء» چون مربوط به ما نیست، فقط یك بار در قرآن كریم ذكر شد ﴿وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها﴾،[1] که داستانی است برای و مربوط به دیگران هم نیست كه تعلیم «اسماء» بگیرند، عالِم شوند، شاگردی خدا را كنند که مقدور همه نیست و فقط یك بار خدای سبحان جریان ﴿وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها﴾ را ذكر كرد، اما جریان شیطنت و استكبار و غرور و خودخواهی این غدّه‌ ای در درون همه ماست که هر روزه با آن درگیریم؛ چرا نام مرا نبردند؟! چرا من این حرف را نزدم؟! چرا به من نگفتند؟! چرا من جلو نیفتادم؟! هر جا سخن از ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾[2] است معلوم می‌ شود که گوینده شیطان است، هر جا سخن از ﴿نَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ﴾[3] است، معلوم می ‌شود سخنگو شیطان است. از این شفاف ‌تر و روشن ‌تر! فرمود ما حرف شفاف داریم ﴿ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفینَ﴾، ما حرف قلمبه سلمبه نگفتیم. 🔸 فرمود به مردم بگو «سوابق» ما را كه می‌ دانید، «لواحق» ما را كه می ‌دانید، وضع ما را می‌ دانید، ما طمعی نداریم، غرضی نداریم، مرضی نداریم، چیزی هم از شما نخواستیم و حرف ما هم شفاف است. من برای چیزی كه دلپذیر نباشد و دلمایه نداشته نباشد «تصنّع»ی بیان كنم و قلمبه سلمبه بگویم؟ ما چنین حرفی نداریم! ما كلّ اوضاع عالم را شرح دادیم، وضع شما را شرح دادیم، گذشته شما را شرح دادیم، آینده شما را شرح دادیم و می‌گوییم اینكه من باید این كار را كنم و من باید جلو بیفتم غدّه است، خودتان را به سرطان مبتلا نكنید؛ از این حرف شفاف ‌تر؟! فرمود ما كه تكلّفی نداریم، حرف ‌های بدی نزدیم، حرف ‌های پیچیده‌ ای نزدیم، به خیرِ شما گفتیم، شما این راه را بپذیرید! هر چه ما می ‌چشیم از ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْه﴾ می ‌چشیم، هر جا به مقصد رسیده ‌ایم «هو خَیرٌ مِنْه» بود «الله خَیرٌ مِنْه، الحقّ خَیرٌ مِنْه العَدل خَیرٌ مِنْه» اینها بود. فرمود مگر ما این كتاب را نفرستادیم كه ترازو باشد؟ شما هر روز خودتان را با این ترازو بسنجید، اگر دیدید رهبری انقلاب را داود (سلام الله علیه) به عهده گرفته ﴿وَ قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ﴾،[4] بعد از نبی ‌شان سؤال كردند و نبی ‌شان فرمود خدای سبحان ﴿بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً﴾ عدّه ‌ای گفتند: ﴿نَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَ لَمْ یؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمالِ﴾؛[5] این ﴿نَحْنُ أَحَقُّ﴾ در آن سوره و در جریان طالوت، حرف شیطان است. 🔸 این ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾ كه خیلی از ماها گرفتار آن هستیم هم حرف شیطان است. هر جا سخن از این است كه من از او بهترم حرف شیطان است؛ بله! ممكن است که بهتر باشید؛ اما شما كه می ‌گویید یعنی چه؟ یعنی من باید جلو بیفتم؟! مگر همه كارهای را انسان های خوب انجام می‌ دهند؟! این صبر را پس برای چه خلق كردند؟! این امتحان را برای چه خلق كردند؟! یعنی شما به همه اسرار عالَم عالِم هستید؟! حرفتان را می ‌زنید، طرح می‌ دهید و پیشنهاد می ‌دهید، اینها خوب است، اما حتماً من باید جلو بیفتم؟! اینكه به ما گفتند هر روز قرآن بخوانید و هر روز خودتان را با قرآن بسنجید برای همین است. این بیان نورانی امام باقر (سلام الله علیه) است که در تحف ‌العقول آمده و فرمود هر روز خودتان را با قرآن بسنجید،[6] اصلاً كتاب را برای همین فرستادند! هر جا سخن از این است كه من «أعلم» و من «عُظما» هستم، همین حرف اوست. كجا حرف، حرفِ شیطان است؟ چه كسی جزء «شیاطین الإنس» است؟ این کسی كه می ‌گوید: ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾. اگر نعمتی خدا به شما داد ﴿وَ ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾[7] شكر كن، چرا می‌ گویی من باید جلو بیفتم؟ اگر این غدّه از ما گرفته شد آن وقت در روح و ریحان هستیم، راحت زندگی می‌ كنیم، راحت می ‌میریم و هیچ رنجی برای ما نیست. [1]. سوره بقره، آیه31. [2]. سوره اعراف، آیه12؛ سوره ص، آیه76. [3]. سوره بقره، آیه247. [4]. سوره بقره، آیه251. [5]. سوره بقره، آیه247. [6]. تحف العقول، ص284؛ «...وَ لَكِنِ اعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَی كِتَابِ اللَّهِ...». [7]. سوره نحل، آیه53. 📚 درس تفسیر سوره مبارکه ص جلسه ۱۶ تاریخ: ۱۳۹۳/۰۳/۱۰ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۱۲- چرا آمریکا مراکز ‎ را فقط برای دشمنانش مانند ونزوئلا و کوبا و بلاروس ایجاد می‌کند اما دوستانش را از کالای لوکس ایدئولوژیک محروم می‌کند؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💢 حدیث نصب شده در حسینیه امام خمینی در دیدار امروز اعضای مجلس خبرگان 🔻کُن مِن عَدُوِّکَ عَلی اَشَدِ الحَذَر. ➖ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: از دشمن خود سخت‌ترین پرهیز را داشته باش. 🔖 غرر الحکم و درر الکلم، ص ۴۱۶ 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir