eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
18.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
103 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لحظه اعلام پیدا شدن پیکر شهید بیک محمدی به خانواده‌اش 🔸 پیکر مطهر شهید بیرجند بیک محمدی از خلبانان نیروی هوایی در منطقه شلمچه یافته شد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ عقل جامعه انسانی 💬 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 وجود مبارک حضرت امیر ابن سینا نیست و وجود مبارک حضرت امیر زکریای رازی نیست! «أقول و أُجمل» و شما آقایان حضرت امیر را در همان حدّ می ‌شناسید، حواستان جمع باشد! به همین اندازه مقالاتی را که برای ذکریای رازی داشتید، مقاله به شما می‌ دهند! برای بوعلی بیش از این می‌ دهند! شما آقایان را نخواستید بشناسید! شما خیال می ‌کنید باسواد شدن، معصیت کبیره است! و خیال می ‌کنید آن که در دست و پای این مقالات است، این سواد است! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می ‌شناسد؟! 🔸 ما خیال می ‌کنیم، امامت ‌شناسی مطالعه ‌ایی است! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: «فَتَجَلَّی سُبْحَانَهُ لَهُمْ فِی كِتَابِهِ مِنْ غَیرِ أَنْ یكُونُوا رَأَوْهُ بِمَا أَرَاهُمْ مِنْ قُدْرَتِه‏»؛[1] فرمود کل عالَم تجلّی خداست؛ اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است. کل این مقالاتی که می‌ گویید، جلوه حضرت امیر است؛ ولی تجلّی حضرت امیر در نهج البلاغه است. این نهج البلاغه و این گود! شما این هزار نفر را بیاورید، چهارتا خطبه سؤال کنید، اگر جواب دادند! ما خیال می ‌کنیم، بی‌ سوادی فخر است و باسواد شدن جهنم رفتن است! این ‌قدر از سواد فاصله می ‌گیریم. حوزه علمیه هیچ چاره‌ای ندارد که نهج البلاغه درسی شود. 🔸 اینکه می‌ گوید: «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی‏»،[2] زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانشان می‌شود مرحوم بوعلی! وقتی بوعلی می‌خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می‌ گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»، عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی است، دیگران چشم و گوش‌ هستند، با اینکه خود او چنین آدمی است. می‌گوید پیغمبر (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏) در یک حدیث می‌فرماید: «قال»، رسول خدا «بأعزّ اولیاء الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»؛ دیگران دست و پا و چشم و گوش‌ هستند؛ اما علی عقل است.[3] [1]. بحار الأنوار(ط ـ بیروت)، ج18، ص221. [2]. کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج2، ص802. [3]. معراج‌نامه(بوعلی سینا)، متن، ص15؛ «الذی کان بین الصحابة الذین کانوا اکرم قبائل العالم و أشرفهم کالمعقول بین المحسوس». تاریخ: 1396/05/17 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
‏۱- در سال هشتاد و پنج آمریکا برای فلج اقتصادی اجتماعی جمهوری اسلامی بر تحریم صادرات بنزین به ایران تمرکز نمود. همچون ماه‌های اخیر ونزوئلا، در ایران وضعیت بغرنجی پدید آمد. مجلس هفتم دولت را به احداث پالایشگاه برای ‎ ملزم کرد. ‏۲- همان روزها در سال هشتاد و پنج در اوج ابهام چرایی عدم تولید بنزین، روزنامه هم‌میهن، تصویر تمام‌قد ‎ وزیر نفت هاشمی و خاتمی را در سراسر صفحه اول خود چاپ کرد. ‎ قبل از روزنامه ‎ رسانه حزب کارگزاران بود. ‏۳- خبرنگار ‎ از زنگنه پرسید: چرا در دوره وزارت شما پالایشگاه بنزین ساخته نشد؟ بیژن ‎ پاسخ داد: واردات بنزین از ‎ به صرفه‌تر است. ساخت پالایشگاه به صرفه نیست لذا ما نساختیم. ‏۴- حالا ‎ این ‎ دائم‌الوزیر، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را مسخره می‌کند و پیشنهاد تدریس روش احداث آن به عنوان یک پدیده مغشوش را می‌دهد! البته آنچه که حتما تدریس می‌شود روش اشغال پست‌ها توسط لیبرال‌ها و ناتوانی آنها در عمل است. ‏۵- تحلیل مدیریت لیبرال‌هایی مانند زنگنه، آخوندی، جهانگیری و نعمت زاده، نشان می‌دهد که اساسا لیبرال‌ها دشمن دو هدف کلان ‎ و ‎ ایران هستند. ✍ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
در روایات آمده است که ماه رجب ماه امیرالمؤمنین علیه‌السلام است، ماه شعبان ماه نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است و ماه رمضان هم ماه خداست. این تقسیم برای این است که ما برای ورود به وادی نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، باید از وادی ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام گذر کنیم. ✍ سید محمدمهدی میرباقری استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای 《استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیت‌های جدید و چالش‌های جدید》۱۳‌۹۹/۱۲/۴ 🔸 منظومه‌ی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعه‌ی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّه‌ی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است. 🔸 عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد. 🔸 برای رسیدن به این آرمانها ابزارهایی لازم است. آن ابزارها هم که ما را به آن آرمانها برساند، باز در خود منظومه‌ی معرفتیِ اسلام بلاشک وجود دارد؛ چون امکان ندارد که مقصد را به ما بگویند و ما را تحریض کنند به رسیدن به آن مقصد امّا راه را جلوی پای ما نگذارند؛ چنین چیزی امکان ندارد. بنابراین راهش هم در کتاب و سنّت هست. حالا نظام اسلامی میخواهد به این آرمانها برسد، [لذا] بایستی این وسایل و ابزارهای رسیدن را که جزو و است، جستجو کند، پیدا کند، اینها را عملیّاتی کند و راه بیفتد؛ یعنی در واقع این یک نرم‌افزار است برای سخت‌افزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سخت‌افزار در نظر بگیرید، اگر نرم‌افزار مناسب خودش را نداشته باشد، به هیچ کار نمیخورد. نرم‌افزارش همین است که راه‌های رسیدن به آن آرمانها مشخّص بشود و حرکت در این جهت ادامه پیدا کند. 🔸 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا میکند و دامنه‌ی فعّالیّت نظام اسلامی گسترده‌تر میشود و افزایش پیدا میکند و میدانهای تازه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی باز میشود و با چالشهای جدیدی مواجه میشود -چالشهایی که قبلاً وجود نداشته؛ چون هر چه میگذرد، چالشهای جدید، میدانهای جدید، کارهای جدید مطرح میشود برای نظام اسلامی- به همین تناسب احتیاج دارد که آن نرم‌افزار را، آن مجموعه‌ی معنوی را نو‌به‌نو تجدید حیات کند و به‌روز کند. عرض من این است. این، آن چیزی است که از فضلای صاحب‌نظر و متفکّر بِجِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد. 🔸 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه عقبه‌ی فکریِ تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود. عرض کردم این مفاهیم جدید از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند؛ چون از این طرف یک خطر این است که یک آدم بی‌صلاحیّت و نیمه‌سواد و التقاطی وارد استنباط‌های جدید از آیات الهی بشود، از‌ آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجّر که هنوز مسئله‌ی دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده بخواهد وارد بشود؛ نه، باید انسانهای متفکّر، شخصیّت‌های برجسته [وارد کار بشوند]. این بحث ظرفیّت زیادی دارد برای بررسی ‌کردن، مطالعه ‌کردن و در پیرامون آن حرف ‌زدن و به نتایجی رسیدن. متن کامل: farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ما هیئت‌های اندیشه‌ورز لازم داریم. کجا؟ در دو نقطه: یکی در رأس، یکی در لایه‌ها. ‌ 🔹 لایه‌های گوناگون بسیج فراوان است. همین که حالا این بچّه‌ها اینجا می‌گویند ما شوق داریم و ما را بفرستید و چرا نمی‌فرستید، همان جنگ سخت است؛ از جنگ سخت که احتیاج دارد به هیئت اندیشه‌ورز برای ترسیم و تعیین حدود این کار که چه کسی برود، کِی برود، چه‌جوری برود؛ تا جنگ نرم که جنگ نرم یک عرصه‌ی بسیار وسیعی است و روزبه‌روز هم با گسترش این فضای مجازی دارد گسترده‌تر می‌شود و خیلی هم خطرناک‌تر از جنگ سخت است 🔹 یعنی در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، [ولی] روح‌ها پرواز می‌کنند و می‌روند به بهشت؛ [امّا] در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسم‌ها پروار می‌شوند و سالم می‌مانند، [ولی] روح‌ها می‌روند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است. 💬 حضرت آیت الله حاج سیدعلی حسینی خامنه‌ای ‌ اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ كسى را كه تقوا والا مقامش ساخته، پست مشماريد و آن كس را كه دنيا بالا برده است، بلندمرتبه مشمارید. 💬 امام على (ع) 📚 نهج‌ البلاغه ، خطبه ۱۹۱ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تشریح انقلابیون مثبت و منفی در اوایل انقلاب توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای 🔸 انقلابیِ مثبت باشید 🔸 ما از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابی داشتیم و انقلابیّون ما دو گونه نقش ایفا کردند. بعضی از انقلابیّون، انقلابیّونِ مثبت بودند؛ بعضی از انقلابیّون هم انقلابیّون منفی بودند. 🔸 در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفی به آن انقلابی‌ای میگفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آن‌جایی که دردسری داشت، عقب میکشید. انقلابىِ منفی، خودش را از کار کنار میگیرد؛ اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد، مثل آدمهایی که هیچ کاری در دستشان نیست، حالت منفی‌بافی و شکل اپوزیسیون به خودش میگیرد؛ کأنّه در هیچ کاری مسؤولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتّی اگر هیچکاره هم باشد، خودش را مسؤولترین افراد میداند و وارد میدان میشود. ➖ رهبر انقلاب در دانشگاه امیرکبیر - ۱۳۷۹/۱۲/۰۹ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ شهوت ! ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏شهوت ‎ ؛ لاس زدن دیپلماتیک، یا مذاکره برای مذاکره. ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: چرا لیبرال ها با پیشرفت ایران مخالف اند؟ 📌انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول 🗓 ۷ اسفندماه ۹۹ ۹۹ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi