eitaa logo
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
8.5هزار دنبال‌کننده
429 عکس
113 ویدیو
74 فایل
ارتباط با ما از طریق :‌ @agr_admin مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه با تولیت حجت الاسلام علیرضا پناهیان کانال اصلی: @Panahian_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
Panahian-MomenMobalegh-03.mp3
11.62M
🎙مؤمن مبلغ | جلسه سوم 🔻فهرست مطالب: «تبلیغ» ویژگی ذاتی مؤمن موانع موجود در مسیر تبلیغ اثرگذاری فرهنگ غرب بر فرهنگ اسلامی مبلغ، یاری کننده خدا راههای عینی و عملی تبلیغ زبان، آسان ترین ابزار تبلیغ انگیزه مندی برای تبلیغ اولین نتیجه اثرگذاری کار تبلیغی تبلیغ، نیازمند اذن الهی ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
Panahian-MomenMobalegh-04.mp3
15.19M
🎙مؤمن مبلغ | جلسه چهارم 🔻فهرست مطالب: کسب آگاهی مقدمه تبلیغ راه اول کسب آگاهی: کسب آگاهی درونی (حکمت) راههای فراگیری حکمت 1. اخلاص 2. محبت اهلبیت 3. همنشینی با اهل علم، سرعت بخش دریافت حکمت 4. تقوا مانع فراگیری حکمت راه دوم کسب آگاهی: کسب آگاهی بیرونی هیئت مایه رشد آگاهی های درونی و بیرون تبلیغ موجب رضوان الهی ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
Panahian-MomenMobalegh-05.mp3
11.85M
🎙مؤمن مبلغ | جلسه پنحم 🔻فهرست مطالب: مقدمه اول: فرهنگ شدن اثرگذاری در جامعه مقدمه دوم: تبلیغ نیازمند توفیق و اذن الهی است برکات تبلیغ «شرط دوم»: اهل عمل بودن است آثار تبلیغ در عمل فرد ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
Panahian-MomenMobalegh-06.mp3
11.5M
🎙مؤمن مبلغ | جلسه ششم 🔻فهرست مطالب: «شرط سوم» تبلیغ: اهل محبت بودن رکن «اول» محبت: محبت به مردم و خلق خدا مردم از منظر مبلغ روش امتحان کردن قلب در محبت به دیگران نقش کلیدی محبت در تبلیغ مقام شیعه نزد اهلبیت رکن «دوم» محبّت: محبت به خدا و اولیای او ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
Panahian-MomenMobalegh-07.mp3
10.9M
🎙مؤمن مبلغ | جلسه هفتم 🔻فهرست مطالب: گام اول تبلیغ: تأثیرگذاری در نزدیکان رفاقت، نخستین مرحله تأثیرگذاری دوستی خالصانه، دوستی مکارانه رابطه دوستانه، ویژگی یاران آخرالزمانی ایثار، عامل اساسی اثرگذاری بر دیگران اهمیت رعایت آداب رفاقت ارتباط با فامیل، مرحله دوم اثرگذاری خانواده، مرحله سوم تأثیرگذاری اخلاق خانوادگی، پایه تأثیرگذاری نحوه تبلیغ در خانواده تحقق دینداری در خانواده ممکن است ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 خطری که مبلغین دین را تهدید می‌کند! ➕تذکری برای اهل رسانه و تبلیغ 👈🏻سایر کیفیت‌ها: 📎 Panahian.ir/post/4446 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
📌 مناسبت: ۹دی 🌀عنوان: «سوء تفاهم بر سر عقلانیت و انقلابی‌گری» 🔰 معرفی بحث: 🔻آیا این جناح‌بندیِ موجود در جامعۀ ما حقیقی است؟! مثلاً گفته می‌شود که یک جناح، ارزشی‌تر یا آرمان‌گراتر هستند و جناح دیگر، واقع‌بین‌تر و عقلانی‌تر هستند. دعوا از همین‌جا شکل می‌گیرد! 🔻 اصلاً «ارزش» یعنی چه؟! چرا به انقلابی‌ها می‌گویند «نیروهای ارزشی»؟! «ارزش» به آن معنایی که برخی از فیلسوفان غربی می‌گویند، در مقابلِ عقلانیت قرار دارد. این مفهوم را ساختند و به دین‌داران نسبت دادند تا در مقابلش بگویند «ما واقع‌بین و عقلانی هستیم» درحالی‌که دین، یک امر به‌شدت عقلانی است؛ هم به‌معنای جلب منفعت فردی و گروهی و هم به‌معنای جلب منافع عالی انسانی و منافع اخروی. 🔻حقیقت دین چیزی جز منفعت‌طلبی نیست و حقیقت انقلاب هم چیزی جز برخورد عقلانی با منافع بشری نیست. شما یک نمونه بیاورید که حضرت امام(ره) غیرعقلانی و به تعبیر اینها صرفاً «ارزشی» برخورد کرده باشد و خلاف واقع‌بینی عمل کرده باشد! نه‌فقط امام(ره)، بلکه در کل قرآن و تاریخ معصومین هم چنین نمونه‌ای نمی‌توانید پیدا کنید! 🔻دوقطبیِ اصیل و حقیقی، دوقطبیِ «تعقل و توهم» است. یک طرفِ این دو قطبی اصیل، غرب‌گرایی است که ناشی از توهم است و طرف دیگرش، مقاومت و استقلال‌طلبی است که ناشی از تعقل است. 🔻دعوای انقلابی و غیرانقلابی، دعوای عقلانیت و توهم است؛ از همان روز اول تا حالا! اختلاف بنی‌صدر با انقلابی‌ها چه بود؟ بنی‌صدر متوهم بود و می‌گفت: «زمین می‌دهیم، زمان می‌گیریم!» 🔻امیرالمؤمنین(ع) به ابوموسی اشعری(یعنی نمایندۀ مذاکره‌کنندۀ خودش با معاویه) نامه نوشت ولی در این نامه، او را به «ارزش‌ها» دعوت نکرد، بلکه فرمود: عقل و تجربه را زیر پا نگذار. هرکسی عقل و تجربه را زیر پا بگذارد شقیّ است! (نهج‌البلاغه/نامه ۷۸) 🔻مشکل این است که دیکتاتورهای رسانه‌ایِ جناحی، نمی‌گذارند گفتگوی درست صورت بگیرد! لذا طی این چهل‌سال، انقلاب «غیرعقلانی» ترجمه شده است! درحالی‌که انقلابی یعنی کسی که پدیده‌ها را عقلانی محاسبه می‌کند و مقدار اصرارش برای یک بایدِ عقلانی، به‌اندازۀ مقدار اهمیت و تأثیر آن است. 🔻 ولایتمداری هم، نه یک ارزش، بلکه یک واقعیت پُرمنفعت برای جامعه است. طبق بیان اهل‌بیت(ع) بدون ولایت، کار جامعه سامان پیدا نمی‌کند. شما اگر ولایت را به‌عنوان یک ساز و کار برای ادارۀ جامعه و به‌عنوان مُدلی که پارادُکس دموکراسی را حل کرده، بیان کنید، خیلی‌ها راحت‌تر می‌پذیرند. 🔻 اینکه 9دی نام «بصیرت» به خودش گرفته است، شاید یک معنای آن عقلانیت باشد. 9دی هم در واقع یک برخورد عقلانی با یک پدیدۀ اجتماعی بود. اساساً انقلابی‌گری یعنی عقلانیت! هرکسی پای عقل بایستد و واقع‌بینانه برخورد کند، او انقلابی است. 🔻 چه کسی انقلابی‌تر است؟ هرکسی که عاقل‌تر و واقع‌بین‌تر باشد. ما چرا آقا را به‌عنوان رهبر انقلاب قبول داریم؟ چون رهنمودهای عاقلانه و واقع‌بینانه داده است. ما هرچه موضع‌گیری از ایشان دیده‌ایم، عاقلانه بوده است. 🎙✍️صوت و متن: 📎 Panahian.ir/post/5232 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🔻 مناسبت: 🌀عنوان: «انقلابی‌گری یعنی واقع‌بینی» 🔰 معرفی: 🔻در طول مدت انقلاب جریان‌های متعددی سعی کرده‌اند انقلابی‌گری را در مقابل واقع‌گرایی یا واقع‌بینی ترجمه و تفسیر کنند. گاهی اوقات انگار انسان خوشش می‌آید که انقلابی‌گری را در مقابل واقع‌بینی قلمداد کند اما آیا این اختلاف، حقیقی است؟ 🔻امروزه شرایط انقلاب به‌گونه‌ای نیست که نیاز باشد از ادبیات انقلابی‌ای استفاده کنیم تا عده‌ای ظاهراً آن را غیرواقع‌بینانه بدانند. ما می‌توانیم واقع‌گرا باشیم و واقعیت‌ها را ببینیم و مبتنی بر واقعیت‌ها حرف بزنیم. 🔻واقع‌گرایی آدم را تا آنجا می‌برد که منافع شخصی خودش را پیگیری می‌کند. ما الان اگر بخواهیم انقلابیِ حقیقی باشیم باید انقلابی‌گری خود را با بیان واقع‌بینانه تفسیر و تبیین کنیم. این برای همه قابل فهم و درک است. امروزه واقعیت‌ها آن‌قدر به نفع انقلابی‌گری در کنار هم چیده شده‌اند که شما برای بیان حقانیت خودتان، نیاز به هیچ نوع سخن آرمان‌گرایانه‌ای ندارید. 🎙صوت: 📎 Panahian.ir/post/2209 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🌺 مناسبت: 🌀عنوان: «زیبانگری» 🔰 معرفی: 🔻انسان نیاز بسیار زیادی به زیبانگری دارد. ما نیاز داریم که زندگی، حوادث پیرامون و روابط خود با دیگران را، زیبا نگاه کنیم و تحلیلی بر مبنای زیبایی نسبت به پدیده‌ها داشته باشیم. متأسفانه ما گاهی زیبایی‌های اطراف خود را نمی‌بینیم، در حالیکه نه تنها لازم است که زیبایی‌ها را ببینیم، بلکه باید نگاه زیبایی هم به مشکلات و سختی‌های زندگی داشته باشیم. 🔻زیبانگری، نه تنها در اصلاح نگاه و روابط ما با دیگران، مؤثر است بلکه می‌تواند مهمترین انگیزه پرداختن به کارهای خوب و دور شدن از کارهای بد را فراهم آورد؛ اگر انگیزه ما از انجام یک کار خوب این باشد که آن کار زیبا است، از انجام دادن آن لذت می بریم و بیشتر شکرگذار می‌شویم چرا که کاری انجام داده‌ایم که از آن لذت برده‌ایم و از خصلت‌های بدی مانند تکبر، غرور و عجب از انجام کار خوب، مصون می مانیم. 🔻زشتی کار بد هم انگیزه بسیار مهمی را برای ترک آن کار فراهم می‌کند. زیبایی به دلیل اهمیتی که در گرایش به دین و معنویت دارد، بسیار مورد توجه و اهتمام شیطان است تا از این راه بتواند بدی‌ها و دین گریزی ها را زیبا جلوه دهد و اتفاقاً بر این تلاش در زیبا نشان دادن زشتی قسم یاد کرده است. 🔻با توجه به اهمیت زیبانگری و آثار آن بر معنویت، ما چگونه می‌توانیم زیبانگر شویم؟ چه راههای عملی وجود دارد که نگاه زیبایی به پدیده‌ها داشته باشیم استاد پناهیان به راههایی برای زیبانگر شدن اشاره دارند که در این مجموعه سخنرانی‌ها بدان اشاره شده است... ✍️این مبحث، در وفات حضرت زینب(س) ایراد شده است اما قابلیت ارائه در ولادت حضرت زینب(س) را نیز دارد. 🎙صوت: 📎 Panahian.ir/post/265 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🌺 مناسبت: 🌀عنوان: «نقش پنهان زن» 🔰 معرفی: 🔻خیلی گفته می شود که زنان ما باید از زنان بلندمرتبه ای مثل زینب کبری(س) الگو بگیرند. اما اگر کسی بخواهد واقعاً از زینب الگو بگیرد، مهمرین الگویی که می تواند از ایشان بگیرد، چیست؟ امروزه زینبی بودن برای زنان به چه معنایی است؟ 🔻قیام اباعبدالله الحسین(ع) یک قیام مردانه و زنانه بود. قیام کربلا دو قسمت می شود: بخش حسینی و بخش زینبی. در بخش حسینی، زینب(س) در سایه قرار دارد و در بخش زینبی، حسین(ع) در سایه قرار دارد. نقش های حضرت زینب(س) در در هر کدام از این دو بخش، چه پیام و الگویی برای زنان دارد؟ 🔻خدا تقسیم نقش کرده است، اساساً و نوعاً به زنان نقش هایی را خدا داده است که هر چند حساس تر است، امّا جلوه اجتماعی کمتری دارد. زینبی بودن یعنی زن بودن، پرده نشین بودن و در پرده نشینی بالاترین نقش ها را ایفا کردن. 🎙صوت: 📎 Panahian.ir/post/90 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🔸بایسته های تبلیغ برای طلّاب مبتدی | دو جلسه 📌 زمان شروع تبلیغ دین برای طلبه‌ای که به تحصیل علوم دینی مشغول است، چه زمانی است؟ آیا به دلیل ضرورت تعمیق علوم و معارف اسلامی و کسب فضایل و معنویت بیشتر، می‌توان شروع تبلیغ را به تأخیر انداخت؟ پیشینه تاریخی دوره اسلامی در مورد زمان آغاز تبلیغ دین و دعوت همگان به معارف اسلامی چگونه بوده و چه تجربه‌ای را به دست می‌دهد؟ استاد پناهیان با این توجه که تبلیغ برای طلابی که در آغاز تحصیل هستند، امری سهل و ممتنع است، در دو جلسه به بررسی سؤالات فوق پرداخته و پاسخی تحلیلی به این سؤالات ارائه می‌کنند. تبلیغ برای طلبه‌ای که در ابتدای تحصیل است، مناسب، مفید و گاهی ضروری است به شرط آنکه الزاماتی را رعایت کند. 🔻این جلسات در سال۹۳ و در مسجد اهل بیت قم برگزار شده است. ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
930708-Panahian-Qom-BayesteHayeTabliq-01-64k.mp3
12.47M
🎙 | بایسته های تبلیغ برای طلّاب مبتدی 📅 جلسه اول | ‌۹۳/۷/۸ 🔻تبلیغ برای طلبه مبتدی چه مقدماتی نیاز دارد؟ 🔻آیا در ابتدای طلبگی می‌توان به تبلیغ اقدام کرد؟ 🔻تبلیغ برای طلاب مبتدی، امری سهل و ممتنع 🔻آیا تبلیغ مانع تحصیل علم است؟ 🔻بایسته‌های تبلیغ برای طلبه مبتدی در حوزه علمی و معرفتی 🔻تأثیر روحیه شخصی طلبه بر میزان «تأثیرگذاری تبلیغ بر تحصیل» 🔻سفارش‌های پیامبر به تازه مسلمانی که قصد تبلیغ داشت ✅ اختصاصی کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah