eitaa logo
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
8.6هزار دنبال‌کننده
377 عکس
104 ویدیو
69 فایل
ارتباط با ما از طریق :‌ @agr_admin مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه با تولیت حجت الاسلام علیرضا پناهیان کانال اصلی: @Panahian_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 | انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ جلسۀ سوم 🔘 ما متهم به تحجر هستیم ولی باید رفع اتهام کرد 🔘 ضربه‌ای که انقلاب از تحجر خورده، از دشمنان نخورده است 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷ ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
📌 | انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه/ جلسۀ چهارم 🔘 فضای دین، چه تأثیری بر دوری از تحجر دارد؟ 🔘 انعطاف‌پذیری متفکرانه، نقطه مقابل تحجر 🔘 تحجر در میان روشن‌فکران چگونه است؟ 🔘 ضرورت تعلیم دانش‌آموزان برای دور شدن از تحجر 🔘 انعطاف‌پذیری مؤمن، شبیه به خوشۀ گندم است 🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۹ ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
‏«غیرحساسیت»‏ چگونه با تحجر به مثابه خویشتن کنار آمدیم؟! ✏️ مهدی تکلو انقلاب 57 نه فقط محصول شورش علیه غرب بلکه علاوه بر آن معلول تمایزآفرینی میان اسلام و تحجر ‏است. نیرویی که حرکت انقلاب را علیه نظم راست چپ و راست مدرن قوت بخشید و ورق تازه‌ای در عالم ‏ایجاد کرد با فاصله‌گذاری اسلام ناب از جریان تحجر آزاد شد. این صورت‌بندی برای ما که در مطالعات ‏جنسیت مستقر هستیم معنای مضاعفی دارد که راجع آن بسیار گفته و باز خواهم گفت.‏ این درحالی است که این سال‌ها بسیار بیشتر از گذشته ما در وضعیت «غیرحساسیت» نسبت به تحجر ‏تنفس می‌کنیم. حجم بالای درگیری اسلام و تمدن غربی باعث شده است دوگانه‌ی حق و باطل یا اسلام و ‏استکبار به نزاع اسلام با غرب تقلیل و انطباق پیدا کند. درحالیکه حاق مفهومی استکبار و طاغوت هم ‏شامل طرحواره‌های تحجر است و هم تجدد‌مآبی غربی. در صورت‌بندی امام (ره) اسلام آمریکایی مجموعی ‏است اسلام سکولار، اسلام حجتیه و اسلام جاهلان متنسک و خشک‌مقدس! اما در تبار صورت‌بندی ‏مسلط فعلی به طرز عجیبی همه‌ی منازعات ضداستکباری به غرب‌ستیزی تقلیل یافته و نیروی تحجر که ذاتاً ‏خودش را با حقیقت ممزوج می‌کند بیش از گذشته ناپیداست. آری! دیگری اصلی و «دشمن روبرو» حتماً ‏جهان‌خواران و مستکبران غربی هستند اما برای تقابل با دیگری روبرویی نمی‌توان از دیگری «پشت‌سری» ‏که بر گرده‌ی ما سوار است و راه تنفس ما را بسته چشم پوشید. نیروی سیاه تحجر در تمام سطوحش به ‏همان اندازه «دیگری» انقلاب اسلامی است که تمدن منحرف غربی و به همان اندازه خطرناک و ‏آسیب‌زننده. ناگفته پیداست از آنجا که بیشترین پیروزی و دستاورد دشمن غربی از ناحیه‌ی حمله به ‏التقاط‌های تحجری ممزوج با ما است، مبارزه با تحجر عیناً کوتاه کردن دست تجدد و انفتاح نیروی اصیل ‏انقلاب اسلامی است.‏ در وضعیت «غیرحساسیت» که ما پنهان‌کاری و اختلاط تحجر با نیروی ناب را احساس نمی‌کنیم، طبیعی ‏است که فربهی ادبیات انتقادی نسبت به تحجر بیش از آنکه برآمده از پایگاه اندیشه انقلاب اسلامی ‏باشد از خاستگاه اندیشه غربی است. در نتیجه این روزها با اغتشاش گسترده‌ای در صورت‌بندی مفهوم ‏تحجر و نیز تشویش آزار‌دهنده‌ای در تطبیق مصادیق آن هستیم. هنوز یا تحجر آن‌قدر موسع و بزرگ معنا ‏می‌شود که به همه‌ی اطراف این صحنه‌ی نزاع حتی نیروی غربی قابل تسری است و یا به صورتی رادیکال ‏و حاد از تحجر تقلیل می‌یابد که از آن جز یک فرقه و قبیله‌ی منزوی باقی نمی‌ماند. این خرده‌نوشتار تلاشی ‏است برای تنظیم سبک ورود به مطالعه‌ی تحجر.‏ تحجر در معنای وسیعش نوعی انحراف قلبی به معنای انسداد و نوعی خطای منطقی و تفکری شامل ‏سطحی‌نگری، اخباری‌گری، خرد‌نگری در مقابل کلان‌نگری، و ظاهربینی است. این «سطح عمومی» از ‏تحجر اختصاصی به سنتی‌ها و شرقی‌ها ندارد و به طرفداران دین و مذهب خلاصه نمی‌شود. در غرب‌گرایان و ‏علم‌گرایان نیز شعبه‌های مهمی از این سطح بیداد می‌کند. اما «سطح گفتمانی تحجر» بیش از همه ‏اختصاص دارد به نحله‌ها و قرائت‌های دینی و مدعی قدسیت. نمی‌توان این سطح گفتمانی را به تجدد نسبت ‏داد. این سطح گفتمانی مهم‌ترین سطح و اثرگذارترین سطح از تحجر است که اندیشه‌ساز، اخلاق‌ساز و ‏جریان‌ساز است و می‌تواند اصل حقیقت دینی را استحاله کند. در انتخابات اخیر این سطح شیوع پیدا ‏کرد. سطح دیگری از تحجر تعینات نهادی و قدرت‌گونه‌ی آن یعنی «سطح حقوقی» است. تحجر می‌تواند ‏خود را در آیینه‌ی مناسبات نهادی و تعینات حقوقی و ساختاری نیز نشان بدهد. احزاب، جریان‌های ‏سیاسی و برخی ساختارها می‌توانند حامل الگوهای رفتاری و فکری تحجر در قامت قدرت ساختاری و ‏سیاسی باشند. اما تحجر علاوه بر همه‌ی اینها می‌تواند حضور گسترده در لایه‌های امنیتی و پشت‌پرده‌ای نیز ‏داشته باشد. وجود «سطح امنیتی» تحجر نیز غیرقابل انکار است.‏ همه‌ی این سطوح در جامعه ما و در روزگار ما فعال و قدرت‌مند است و نیک روشن است که این سطوح با ‏یکدیگر تعاون و تداخل دارند. امروز همانند 46 سال گذشته میزان پیروزی ما وابسته است به نیرویی که از ‏چنگ تحجر در تمام سطوحش از خود آزاد می‌کنیم. من مدتهاست علیه تحجر در مسئله زن می‌نویسم اما ‏بهانه‌ی این نوشتار کوتاه مسائل دو انتخابات گذشته و منبر حاج آقای پناهیان با موضوع تحجر بود.‏ @Mahdi_Takallou ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
مقتل خوانی ظهر عاشورا - @Panahian_ir.mp3
3.81M
🔴 مقتل‌خوانی ظهر عاشورا توسط علیرضا پناهیان ⭕️ گفتگوی جانگداز امام حسین و حضرت زینب(س) 🔹عاشورای ۱۳۹۰، مهدیه تهران ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
🔰سلسله نشست‌های دعوت 🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ) ▫️ارائه‌ی دوم: 🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،‌استدلال یا روایت و توصیف؟ 📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی‎زاده ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
حجت الاسلام مهدیزاده.mp3
70.43M
🔰 | سلسله نشست‌های دعوت 🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ) ▫️ارائه‌ی دوم: 🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،‌استدلال یا روایت و توصیف؟ 📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی‎زاده ▫️مسئلۀ تبلیغ ایجاد فرهنگ دینی است فرهنگ دینی یعنی چه؟ ▫️استدلال پایۀ مرکزی نیست، از چه راهی تغییرات می‌توان ایجاد کرد؟ ▫️استدلال با انسان‌ها چه کار می‌کند؟ ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
65.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 | سلسله نشست‌های دعوت 🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ) ▫️ارائه‌ی دوم: 🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،‌استدلال یا روایت و توصیف؟ 📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدی‎زاده ▫️مسئلۀ تبلیغ ایجاد فرهنگ دینی است فرهنگ دینی یعنی چه؟ ▫️استدلال پایۀ مرکزی نیست، از چه راهی تغییرات می‌توان ایجاد کرد؟ ▫️استدلال با انسان‌ها چه کار می‌کند؟ 🔻مشاهده کیفیت بهتر در آپارات صوت | فیلم کامل در یوتیوب |فیلم کامل در آپارات ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
▫️خواسته‌های مکرر ◼️به مناسبت سالگرد سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار مبلغین در سال ۱۴۰۲: «واقعاً با
خواسته های مکرر۲ 🚩نگرانی‌ ۲۰ ساله رهبر انقلاب از ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲ 🔻بنده جداً نگرانم! ▫️بنده جداً نگرانم! نه نگران به معنای اینکه فکر می‌کنم آسیبی وارد خواهد آمد، نه. بالاخره خدای متعال بار خودش را بر زمین نمی‌گذارد و بار خدا به منزل خواهد رسید اما کوتاهیهای ما، چه در گذشته و چه در حال، ممکن است خدای ناکرده ضایعاتی به بار آورد که بعداً جبرانش سخت باشد. به این می‌ماندکه ما بگوییم«چنانچه عراق حمله کرد، بالاخره توی سرش میزنیم او را عقب می‌نشانیم و نمی‌گذاریم حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد!» همین طور هم شد دیگر! عراق حمله کرد. ما هم بالاخره به خودمان جنبیدیم و هشت سال هم زحمت کشیدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک ما را بگیرد و تصرف کند. اما به چه قیمتی؟! اگر ما از اول نمی‌گذاشتیم عراق حمله کند، آیا این همه جوان و این همه همت که مسؤولین کشور صرفِ این کار کردند، در کیسه‌ی انقلاب نمی‌ماند و همت‌ها صرف کارهای بهتری نمی‌شد؟! میدان جنگ تبلیغاتی نیز همین است. بله، اگر فرض بفرمایید دشمنان حمله کنند، کتاب بنویسند، جزوه بدهند و فکر غلط در سطح جامعه بپراکنند، بالاخره اسلام به میدان می‌آید ...اما به چه قیمتی؟! مسئله این است.(۹خرداد ۱۳۷۳) 🔻نسبت به تبلیغ نگرانم! ▫️واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله.....گر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌الله استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود. می‌بینید که در غرب شده؛ در غرب همین‌طور قدم به قدم دارند پیش میروند. آدم دوست ندارد تعبیرات رایج اینها را تکرار بکند، یعنی واقعاً شأن حرف زدن انسان و زبان انسان بالاتر از این است که اینها را تکرار کند؛ امّا هست دیگر. اگر تبلیغ را دستِ‌کم بگیریم، اینها دامن جامعه‌ی ما را خواهد گرفت.(۲۱تیر ۱۴۰۲) 🔆 مجله «حکمت و بیان» در شماره اول خود به «تحول نهاد حوزه در تبلیغ»پرداخته است. 🔸به زودی منتشر خواهد شد ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian
🔻ابزار اصلی تغییر انسان استدلال نیست ▫️وقتی تلاش می‌کنید انسان‌ها را تغییر بدهید، قطعاً ابزار اصلی و پایانی‌اش استدلال نیست. استدلال، انسان‌ها را اسکات و اقناع ذهنی می‌کند. ولی این فقط در بُعد ذهنی انسان است، درحالی‌که انسان فقط ذهن نیست. پس تغییرِ صرفاً ذهنی برای تغییر انسان کافی نیست. تغییر، غیر از ذهن باید در روح هم اتفاق بیفتد، باید در زندگی هم اتفاق بیفتد. اگر او را تغییر ذهنی دادید بدون اینکه زندگی‌اش را برای آن تغییر ذهنی آماده کنید، او ورشکست می‌شود، قهر می‌کند و افسرده می‌شود. صوت | فیلم کامل | یوتیوب | آپارات ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @Hawzah_Panahian