eitaa logo
رضا حیدری
601 دنبال‌کننده
172 عکس
52 ویدیو
36 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
1_422399121.mp3
12.29M
🎧بشنوید در وصف امیرالمومنین ع و غدیر خم 🎙کارتبلیغی اثرگذار از دو روحانی مبلغ آبادانی که ، معرفت و محبت هر دو را یکجا به مخاطب هدیه می دهد و برای ترویج قابل انتشار است . 💠شاعر آئینی: حجت الاسلام سید عبدالامیر موسوی (مشعشعی) 💠قاری و ملحن : حجت الاسلام شیخ حسین خزاعی(خزائی زاده) 🔹در این نشید، ولایت امام علی ع معرفی می شود و به برخی شبهات اعتقادی پاسخ داده می شود و شان نزول سوره معارج، هنرمندانه بیان می شود. 🔹تاکنون بیش از ۲۰ اثر هنری در تبلیغ مکتب اهل بیت ع بدون حمایت ارگانهای تبلیغی فرهنگی از تولید شده و برای پخش در اختیار شبکه های تلویزیونی و رادیویی (شبکه قرآن سیما، مرکز آبادان و... )و فضای مجازی قرار داده شده و منشا برکات بسیار بوده است. 🔸حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری دوم مردادماه ۹۹، تلفنی از تلاش ایشان تقدیر کرد و آن را نمونه ای از کارجهادی و آتش به اختیار روحانیون افتخارآفرین خوزستان خواند. 🎧توصیه می شود با هندزفری شنیده شود. 📌متن نشید و ترجمه فارسی آن را در ادامه ببینید: http://eitaa.com/Heydari_org
🖇پیوست سرودی در وصف ولایت امیرالمومنین ع 📌متن و ترجمه: أُنزل الوحيُ بخمٍ من علي وحي از سوی (خداوند)بلندمرتبه نازل شد يا رسول الحق بلغ ما يلي ای پیامبر حق ابلاغ کن این مطلب را ليس من بعدك للناس ولي وأمامٌ للورى غيرُ علي بعد از تو برای مردم سرپرستی وامامی بر خلق جز علی نیست علي. يا أمير المؤمنين علي يا أمير المؤمنين ................................ أُنزلت بلغ و جاءت في علي في الغدير آیه‌ی یاایها الرسول بلغ در غدیر درحق علی نازل شد بركةِ الماء فصارت خيرَ عِيدٍ للأمير چشمه آبی که بعدها نماد بزرگترین عید برای امیر المومنین شد قد جرت في كل واد فارتوى كل ضمير چشمه(‌ی‌ولایت)در همه جا جاری شدوجانها را سیراب کرد واستقى منها غني الناس عذبا والفقير همه از دارا و ندار از آب گوارایش نوشیدند ما جرت عين كخم في المعين عذبها يشفي قلوب الشاربين گوارا تر از غدیر خم در میان چشمه‌ها نبود آبی که دل هر شاربی را شفا می‌داد لم يُذق في الشهد احلى للولى في مدى الاعصارمن حب علي در میان شهدها در کام ولایت مدار خوشتر نبود از شربت عشق علی (ع) در همه‌ی دورانها علي يا أمير المؤمنين علي يا أمير المؤمنين .............................. قام في الناس ونادى بعد رب العالمين پیامبر در میان مردم فریاد برآورد: که بعداز پروردگار عالمیان من هو الاولى فقالوا انت في دنيا ودين چه کسی به اطاعت سزاوار تر است گفتند شما(ای پیامبر) در مسائل دین و دنیا من انا مولاه هذا حيدر قال الأمين فرمود :امین (حق)هر کس که من مولای اویم این (علی )حیدر صار مولاه فنادوه أميرَ المؤمنين مولای او شد پس اورا امیر المؤمنین بخوانید فسر المولى بأولى احمد آية الأحزاب فيها شاهد احمد (ص) مولا را به اولی وسزاوارتر تفسیر کرد که آیه (۶) احزاب در این مقام سخن گفته است واعتلت كف لطاها المرسل رافعا كفا لمولانا علي پس دست طاهای رسول بلند شد ودست مولا علی(ع) را بالا برد علي. يا أمير المؤمنين علي يا أمير المؤمنين ................................ أُكمل الدين بتنصيب علي المرتضى دین با تعیین علی مرتضی(ع) به امامت ، کامل گشت تمت النعمة والبيع بخم فُرضا نعمت به تمام و کمال رسید وبیعت بر همه واجب شد عيّن الله لدين الحق شرطا وارتضى خداوند برای دین حق، شرطی نهاده است و رضایت نمود صيغة الاسلام بالمولى علي وانقضى که اسم اسلام با ولایت علی(ع) لایق این دین است ما ارتضى الاسلام إلا عندما عين الهادي عليا حاكما و این حکم مقرر شد پس اسلام را نپذیرفت مگر هنگامی که (محمد)هادی (ص) علی(ع) را حاکم منصوب کرد ما لطاها من مقام فاضل ما عدى الوحي جدير في علي برای طاها مقام و منزلتی نیست مگر آنکه علی همچون او حایز آن است ،به جز نبوت علي. يا أمير المؤمنين علي يا أمير المؤمنين ................... سائل قد جاء يدعو منكرَ الحقِ المبين در آن روز از میان جمع کسی آمد معترضانه دعا میکرد و منکر حق آشکار بود يسأل الله عذابا واقعا للكافرين از خداطلب عذابی حتمی میکرد که کافران را سزاست ما مضى حتى أتاه الله بالرد المهين هنوز از آنجا دور نشده بود که جواب خوار کننده‌ی الهی به سویش آمد عن عذاب الله لا يغني دفاع الدافعين هیچ دفاع کننده‌ای توان دفع عذاب الهی را ندارد جاءه من فوقه ذاك الحجر قد رماه الله فورا اذ كفر از آسمان آن سنگ بر سرش فرود آمد بخاطر کفرش خداوند اورا مورد هدف آن قرار داد سورة قد انزلت في السائل انبرى الله دفاعا عن علي در حق این حادثه ومعجزه سوره‌ای نازل شد(معارج) خداوند به دفاع از ولایت علی چنین به میدان آمد علي. يا أمير المؤمنين علي يا أمير المؤمنين شاعر و مترجم:سید عبدالامیر موسوی (مشعشعی) http://eitaa.com/Heydari_org
🔹اسمهای مرکب با علی در بختیاری 🔍پرسش: من برای تبلیغ به مناطق کوهستانی خوزستان رفته بودم ویکی از اهالی که تحصیلات جامعه شناسی داشت گفت اسمهای مرکب مانند گرگعلی نشانه اعتقاد دیرین مردم این منطقه به الهه ها بوده و احتمالا گرگ از سمبلهای مقدس بوده است که پس از تشرف به اسلام هم همراه آن ها مانده و به شکل دیگری بروز کرده است.در این بحث چه جوابی باید بدهیم؟ ✍پاسخ استاد حیدری: همانطور که در مصاحبه ای در سال ۱۳۸۷ شرح داده ام و به چاپ هم رسیده است؛ این تحلیل از برخی روشنفکران و کسانی که در جامعه شناسی و نظائر آن مطالعه می کنند از جمله مرحوم در کتاب "اسلام شناسی" در بحث توتم که به معنی خدای طبیعی واولیه اقوام است صادر شده است و چندان که گوینده اش می نماید صحیح نیست و به راحتی قابل جواب است: 🔹پاسخ نقضی: این تحلیل درباره برفعلی و بردعلی و مانند آن صدق نمی کند چون هیچگاه برف و برد و ... در شمار قداست های برگرفته از طبیعت نبوده اند پس یقینا چنین رابطه و اعتقاد عبودیتی وجود نداشته است. 🔹پاسخ های حلی: پاسخ ۱- طبیعت برای مردم بختیاری عین زندگی بوده است و طبیعت گرایی در نامگذاری های آنان وجود داشته است ولی بعد از آشنایی با آیین زندگی بخش اسلام همان نامهای زلال و ساده را با افزودن نام پاک علی متبرک کرده اند مثلا فرزندی که هنگام کوچ در کنار سنگ بزرگی به دنیا می آمد بردی یا کودکی که در سربالایی هنگان کوچ به دنیا آمده باشد بنداری و بچه ای که درروز بارانی به دنیا می آمد بارانی می نامیدند. پس در مناسبت آن مولود با وضع طبیعت در آن زمان و مکان دخیل بوده است و بعد از اسلام به قصد تبرک، ترکیبات اسمی بوجود آمد. پاسخ۲- اینکه بختیاری ها به سمت ساختن ترکیبات متعدد با علی رفتند نشانگر این واقعیت است که هر خانواده ای دوست داشت نه تنها یک فرزند بلکه فرندانی یا همه فرزندان را به این نام بنامد. و روی آوردن به ترکیبات اسمی جدید و بعضا غریب به یکی از این دلائل بوده است: الف) وجه تمایز بین این علی ها برای تشخیص آنها از یکدیگر مردم را واداشت تا پسوند یا پیشوندی به عنوان قید برای قرار دهند و آن قید را معمولا از طبیعت اخذ می کردند. ب) اعتقادی وجود داشت که یک نام در هر خانواده به یک نفر اختصاص دارد و معتقد بودند نام مثل "فره" اختصاصی فرد است بنابراین نباید یک نام در یک خانواده و نسل دوبار تکرار شود. ✍رضاحیدری ۹۹/۵/۱۴ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: متن مصاحبه حجت الاسلام رضا حیدری درسال ۱۳۸۷ همراه با مصاحبه هایی از سایر علما و فضلا در کتاب ع اولین بار در سال ۱۳۸۸توسط نشر سروش هدایت چاپ شده است. در چاپ سوم کتاب، متن کامل مصاحبه در صفحات۹۵ تا۱۱۹ قابل مطالعه است. http://eitaa.com/Heydari_org
۱۱ عنوان شرحی ۱۴جلدی بر نهج البلاغه است که به قلم علامه شیخ محمد تقی شوشتری، اولین بار در سال ۱۳۹۰ق به چاپ رسیده است. مستند سازی و تصحیح خطبه ها و نامه ها و تفسیر به نهج البلاغه و موضوعی بودن شرح از ویژگی های انحصاری این اثر گرانسنگ است. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری و توضیحات تکمیلی را درمصاحبه با خبرگزاری قرآنی خوزستان، ایکنا بخوانید : https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3914897 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خودسازی 🔸 درسهایی از آیات۷تا۱۰ سوره شمس در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری. مدت: ۳دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۴مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی" محورها : ۱-بیشترین قسم های مکرر و پیاپی در سوره شمس است ۲-بعد از یازده قسم میفرماید به رستگاری رسید آنکه نفس خود را تزکیه کرد. ۳-تزکیه گاهی به معنی پاکی است و گاهی رشد. http://eitaa.com/Heydari_org
پرسش: "محمدون ثلاث" چه کسانی هستند؟ ✍پاسخ استاد رضا حیدری: مقصود از تعبیر "" یا «» در بحث های حدیثی و فقهی اگر بدون قید باشد یا با قید اُوَل باشد، صاحبان کتب اربعه، یعنی اولین جوامع حدیثی شیعه است که به ترتیب عبارتند از:  ۱. محمد بن یعقوب الرازی الکلینی (م / ۳۲۸) صاحب «الکافی».  ۲. محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه القمی الملقب بالصدوق (م / ۳۸۱) صاحب «کتاب من لایحضره الفقیه».  ۳. محمد بن الحسن الطوسی، (م / ۴۶۰) صاحب كتاب «الاستبصار فیما اختلف من الاخبار» و " تهذیب الاحکام". و اگر تعبیر همراه با قید اُخر باشد مقصود صاحبان جوامع ثانویه شیعه است که عبارتند از:  ۱. محمد محسن ملقب به الفیض الکاشانی (م / ۱۰۹۱) صاحب كتاب «الوافی».  ۲. محمد بن الحسن الحر العاملی (م / ۱۱۰۴) صاحب كتاب «تفصیل وسائل الشیعه».  ۳. محمد باقر بن محمد تقی المجلسی (م / ۱۱۱۰ یا ۱۱۱۱) صاحب كتاب «بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمّه الاطهار».  ✍رضا حیدری ۹۹/۵/۲۲ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹امروز عصر به زیارت اهل قبور رفتم ناگاه این اشعار به یاد آمد: یاللی اتزور گبری دخذ عبره منی ودکسب ابکل حزن عبره بحر جهلک ابمرکب عگل عبره واعمل زین لاتعمل ردیه ✍رضا حیدری پنجشنبه ۲۳ ذی الحجه ۱۴۴۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹در این قافیه "عبره" در سه مصرع تکرار شده و در هرکدام معنایی متفاوت از آن اراده شده است: ای کسی که قبرم را زیارت می کنی عبرت بگیر(عبره اولی: عبرت بگیر) و در هر حزن و عزایی اشکت را جاری کن(عبره دومی: اشک بریز) دریای جهل و نادانی را به وسیله کشتی عقل عبور کن، بگذر(عبره سومی: عبور کن) و اعمال خوب انجام بده و از اعمال ناشایست پرهیز کن. http://eitaa.com/Heydari_org
مباهله.m4a
8.03M
🎙️سخنرانی مباهله مدت: ۱۱دقیقه 🔸درسهایی از آیه ۶۱ سوره آل عمران محورها: ۱-ترجمه و شان نزول آیه ۶۱سوره آل عمران ۲-ماجرای مباهله پیامبر ص با مسیحیان نجران ۳-درسهایی از 🔻تاریخ بارگذاری در کانال مسجد امام حسین ع اهواز: ۹۹/۵/۲۴ 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
حدیث کساء به زبان لری بختیاری 🔹امروز در ایام مباهله و نزول آیه تطهیر و سوره هل اتی، در محفلی صمیمی، خوشنود شدم از شنیدن اشعاری در فضلیت پنج تن آل عبا: غیر پیغمبر و حیدر، زینس ا او کرگلسون روز تنگم چه کنم نید دیه هیجاری بارالها به حق حرمت او پنج نفرت تو مونه نیده گر از شوخی ا از بدکاری ✍رضا حیدری شنبه ۲۵ ذی الحجه ۱۴۴۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت: این ابیات، دو بیت از بخش پایانی منظومه حدیث کساء به زبان لری بختیاری است که توسط ملا زلفعلی کرانی بختیاری(متوفای ۱۲۹۰ش) در دوره قاجاریه سروده شده و در غیاب حمایت دولتیها در مکتبخانه ها تدریس می شده است. بخش نخست آن با سی بیت، حدیث چون و چرای شاعر با خدای خویش است که جای تحلیل بسیار دارد. بخش دوم آن در بیان جایگاه والای پنج تن آل عبادر هفتاد بیت است و بخش پایانی آن، حدیث آرزومندی و راز و نیاز شاعر با خداوند خویش در سی بیت است: جز پیامبر و حیدر و همسرش و پسران آنها، روز تنگنا و رستاخیز دیگر فریاد رسی ندارم خدایا به حرمت آن پنج تن آل عبا، نادیده انگار بدی های مرا. http://eitaa.com/Heydari_org
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خودسازی 🔸 درسهایی از آیه ۱۶ سوره حدید در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری. مدت: ۳دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۵ مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی" محورها : ۱- مومن هم که باشیم تا رسیدن به مقام خشوع فاصله داریم. ۲- کتاب آسمانی و پیامبر لازم است اما تا زمینه و بستر در قلب انسان آماده نباشد، تا توجه نباشد اتفاقی نمی افتد. ۳- آنچه خشوع را در دل انسان زیاد می کند... http://eitaa.com/Heydari_org
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مراقبت برای خودسازی 🔸 درسهایی از آیه ۱۰۵ سوره مائده در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری. مدت: ۴دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۶ مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی" محورها : ۱-مبادا آنقدر به دیگران توجه کنید که از مراقبت بر خود غافل شوید. ۲-عاقبت هر کسی در گرو اعمال خود اوست. ۳- ضلالت و گمراهی نیاکان و دیگران، به شما مومنان ضرری نمی زند. ۴-البته این در صورتی است که مومنان وظیفه امر بمعروف و نهی ازمنکر و ارشاد جاهلان و راهنمایی ایشان را انجام داده باشند. http://eitaa.com/Heydari_org
عزادار دریایی است برای حرکت کشتی نجات حسین 🎙اقامه عزا بر اباعبدالله ◼️دین ما دین غم و اندوه نیست، خدا هم درباره خودش میفرماید؛ اضحک و ابکی میخنداند و می گریاند... اما فرموده اند بر بر مصائب امام حسین گریه کنید. خود ائمه هم پس از شهادت او اقامه ماتم کرده اند...پیامبر اسلام برمصائب او گریست... آدم به اسماء خمسه توسل کرد و جبرئیل روضه خوان شد و آدم اشک ریخت بر حسین ع...همه امامان کشته شدند اما لقب شهید را و توصیه به اشک ریختن را فقط برای گفته اند...همه چهارده معصوم کشتی نجاتند اما کشتی نجات امام حسین از همه بزرگتر، جادارتر و سریع تر است... اما با همه بزرگی اش به اقیانوس و دریاها نیاز ندارد تا حرکت کند، قطره اشکی که بر گونه عزادارش می غلتد دریا می شود و آن کشتی حرکت می کند... 📌بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در میان عزاداران حسینی؛شب اول ۱۴۴۲_ اهواز. http://eitaa.com/Heydari_org