eitaa logo
رضا حیدری
593 دنبال‌کننده
164 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓ده سال پیش در این ایام 💻گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام و المسلمين رضا حيدري مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعت نفت اظهارداشت: 🔸 روز ۱۳ آبان روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا و مبارزه با استكبار جهاني در تقويم ما يك روز مهم است 🔸 شخصيت‌هاي انقلابي ما اين روز را روزي خاطره‌انگيزه و نقطه عطفي در انقلاب مي‌دانند. 🔸 بزرگداشت روز ۱۳ آبان با تشریح ابعاد اين موضوع براي قشر جوان و نوجوان 🔸استفاده از نمادها و علائم و آنچه كه باعث ايجاد شور و نشاط ميان دانشجويان و جوانان و حس غرور و شکوه میشود 🔍در گزارش ۴ آبان ۸۹ ایسنا بیشتر بخوانید؛ https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/khouzestan-5724/
🔹جایگاه علوم ادبیات عرب 📚 از جمله علومی که برای فراگیری قرآن(قرائت و تفسیر)، حدیث، فقه، اخلاق، کلام و سایر مورد نیاز است قواعد زبان عربی و علوم ادبیات عرب (اللغه العربیه) می باشد لذا علم "العربیه" علمی مقدمی و آلی برای علوم اسلامی است و شاید بتوان با توسعه ای در تعریف علوم اسلامی و موضوع آن، علم "العربیه" را نیز در شمار علوم اسلامی آورد چنانکه بر این اساس منطق و اصول فقه و رجال و درایه و غیر آن نیز از علوم اسلامی خواهد بود نه مقدمه علوم اسلامی... _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: بخشی از مقدمه کتاب اثر رضا حیدری، چاپ ۱۳۹۴، تهران . 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔹شروح بر الفیه ابن مالک 📚 شروح و تعلیقه های زیادی بر الفیه ابن مالک (۶۰۰-۶۷۱ ق) نوشته شده، مانند آنچه فرزند او (ابوعبدالله بدرالدین معروف به ابن الناظم متوفای ۶۸۶ق)نوشته است که توضیحات خود را در ذیل یک یا چند بیت از ابیات الفیه قرار داده، و عبدالرحمن بن علی بن صالح المکودی (م ۸۹۳ق) نیز شرحی به همین روش بر الفیه نوشته است. برخی شرحها به روش مزجی نوشته شده اند مانند آنچه علی بن محمد الاشمونی (م ۹۰۰ق)نوشته و حاشیه محمد بن علی الصبان بر آن به "حاشیه الصبات علی شرح الاشمونی" معروف است ...وشرحی که عبدالله ابن عقیل(م ۷۶۹ق) بصورت مزجی بر الفیه نوشته است. ابن هشام انصاری(م ۷۶۱ق) نیز شرحی بر الفیه دارد با عنوان "اوضح المسالک الی الفیه ابن مالک" که در نوع خود شرحی کم نظیر است. روش او در این شرح نه روش شرح مزجی است و نه شرح تعلیقه ای(بصورت قوله...) و نه ذکر توضیح در ذیل یک یا چند بیت، بلکه روش او چنین است که مطالب نحوی موجود در ابیات ابن مالک را شرح داده و گاهی به نقد، تحلیل و بیان مواردخلاف پرداخته است لذا به خود اجازه داده که گاهی تفصیلات ابن مالک یا ترتیب مباحث او را برهم زند. در میان همه شروح، شرح مزجی جلال الدین سیوطی(م ۹۱۱ ق)از جایگاه، شهرت و ویژگی هایی برخوردار است که خود او در خطبه ابتدای کتاب برخی از آن را بیان کرده است... _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: بخشی از مقدمه کتاب اثر رضا حیدری، چاپ ۱۳۹۴، تهران . 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔹چرا نام نمیبرند از نویسنده!؟ 🔹امشب در سلسله درسهای آیت الله شبیری رسیدم به بحثی که ایشان در دارد. یک جلسه درس را اختصاص میدهند به نقل اقوال و آراء گردآوری شده در یک کتاب! که در آن چند قول در اعراب "للفقراء " (آیه ۸سوره حشر) ذکرشده از اعلام تفسیر و ادب مانند زمخشری و فخررازی و زجاج و ابوالبقاء... آنگاه اشکالات هریک از اقوال بیان شده و در پایان رای نویسنده کتاب!. در جلسه بعد هم از دو نفر از فقها نقل قول میکنند و کلامشان را نقد میکنند؛ یکی شرح عروه آیت الله خویی و دیگری آن کتاب! بدون ذکر نویسنده. از نویسنده نامی نمیبرد فقط میفرماید؛ "صاحب تجدید الدوارس". نام کتاب دلکش است و بدیع؛ و مطالبی که از آن کتاب نقل میکند دقیق است و جامع. مقرر هم در پاورقی ها به آیت الله محمدعلی معزی دزفولی (متوفای ۱۳۹۱ق)اشاره نمیکند هَذَا وَلَم یَطُلِ العَهدُ. حتی نام کتاب را کامل نمینویسد؛ تجدید الدوارس و تحدید المدارس! بگذریم از ناشر و سال نشر و... که هیچکدام را نمینویسد. از خودم پرسیدم چرا...؟ چرا آیت الله شبیری یک جلسه درس را به این کتاب اختصاص میدهد و در جلسات بعد هم اشاراتی دارد بی آنکه نام نویسنده را تصریح کند!؟ البته من تقریرات را خواندم که تلامذه نوشته اند شاید اگر صوت درس بود نام نگارنده برده شده باشد شاید. خوشنود شدم که بزرگانی چون شبیری زنجانی که به اشراف بر آراء قدما مشهور شده اند قوام درسشان به آثار مفاخرخوزستانی است. و متاسف شدم چرا نام نمیبرند و معرفی نمیکنند؟ تفخیم و تجلیل بماند. متاسف تر از اینکه چرا حوزه خوزستان توان معرفی اعلام و رجال خود را ندارد و احیاء تراث نمیکند بلکه عده ای گرد جهانند در پی آب... ✍ دوشنبه ۹۹/۸/۱۹رضا حیدری 📒از دفتر یادداشتهای روزانه _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: به زودی توضیحاتی درباره آن کتاب! و صاحب آن! به قلم استاد شیخ رضا حیدری تقدیم خواهد شد. http://eitaa.com/Heydari_org
♦️پیام مخاطبین پس از انتشار یادداشت استاد شیخ رضا حیدری (از دفتر یادداشتهای روزانه ایشان) درباره عدم ذکر نام آیت الله معزی(رحمه الله) در تقریرات مکتوب درس خارج آیت الله شبیری( حفظه الله)، با این قید که: "البته من تقریرات را خواندم که تلامذه نوشته اند شاید اگر صوت درس بود نام نگارنده برده باشد شاید"، یکی از مخاطبان گرامی کانال، در کمتر از دوساعت؛ صوت درس را یافته، استماع نموده و برای مدیرکانال نوشته است که... 📨سلام علیکم صوت درس خارج 1377/3/4 حضرت آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله رو کاملا شنیدم ایشان نامی از نویسنده ی کتاب تجدید الدوارس و تحدید المدارس مرحوم آیت الله معزی دزفولی قدس الله نفسه الزکیه نمی آورند.
🔻باز نشر بمناسبت ۲۵ ربیع الاول، سالروز صلح امام حسن مجتبی ع در سال ۴۱ق، متنی که پیاده شده سخنان حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری در تلویزیون به مناسبت سالروز شهادت آن امام همام بوده است باز نشر می شود ⬇️
هدایت شده از رضا حیدری
📚 معرفی کتاب 🎙درکلام استاد شیخ رضا حیدری : من همین جا میخواهم یک کتاب را به بینندگان معرفی کنم؛ کتابی است با عنوان ، حدود ۳۲۰صفحه است که مجموعه شش سخنرانی و گفتار است و بخوبی به شما نشان میدهد که امام مجتبی ع، صرفا جنگ روی زمین را به جنگ زیرزمین منتقل کرد، به هیچ وجه به معنی پذیرش حقانیت معاویه نبود بلکه در واقع امام مجتبی ع و صلحی که در آنجا امضا میکند، آن روی سکه کربلاست. این کتاب مجموعه سخنرانیهای رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای است که در سال ۵۱ و ۵۲ شمسی (وقتی ایشان ۳۲ یا ۳۳سال بیشتر سن نداشته است)در حسینیه ارشاد تهران و مسجد کرامت مشهد انجام داده است و موسسه حفظ و نشر آثار ایشان اخیرا منتشر کرده است. در اینترنت هم فایل کتاب قابل دانلود است. این کتاب اگر خوانده شود حتما نگاه ها را نسبت حقانیت امام مجتبی تغییر میدهد و تصورات را نسبت به شرایط امام حسن ع در مقایسه با امام حسین ع تغییر میدهد و باعث میشود این دو امام را دو روی یک سکه بدانید. 🎥 ویدئوی کلام حجت الاسلام و والمسلمین رضا حیدری در ویژه برنامه ع از شبکه خوزستان به زودی در: http://eitaa.com/Heydari_org
۱۳ 🔴تجدید الدوارس عنوان کتابی ۸ جلدی به زبان عربی است که به قلم آیت الله شیخ محمد علی معزی دزفولی (ره)، اولین بار در دهه هشتاد قرن ۱۴ در قم به چاپ رسیده است. این کتاب در علم فقه، و نام کامل آن تجدید الدوارس و تحدید المدارس است. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در : http://eitaa.com/Heydari_org
۱۳ 🔴تجدید الدوارس و تحدید المدارس تالیف این کتاب به زبان عربی است. نوشتار جلد یکم آن در سال ۱۳۴۷ق به پایان یافته و جلد دوم آن در۱۳۵۰ق و جلد سوم در ۱۳۵۲ق و...جلد هفتم آن در ۱۳۸۷ق به پایان رسیده است و مولف در طول این چهل سال به تصحیح و تجدید نظر و تحریر و تهذیب و تلخیص مجلدات پرداخته است و تاریخ ها را در پایان هر جلد ثبت کرده است. در جلد اول تا سوم به صورت مبسوط و دقیق به طهارات و اغسال و نجاسات و مطهرات پرداخته است.تحقیقات وسیع و منسجم در ادله (آیات و روایات) همراه با پردازش ادبی و فقهی، هر مخاطب گوهرشناسی را به خود جلب میکند. جلد چهارم به صلاه و جلد پنجم به زکات و خمس و جلد ششم صیام و جلد هفتم در احکام مکاسب و وقف و بیع و خیارات است. اولین بار در ۱۳۸۳ق در قم، جلد اول آن توسط المطبعه العلمیه چاپ و منتشر شد و چاپ سایر مجلدات به مرور تا سال ۱۳۹۰ق در ۷ جلد زیر نظر خود مولف پیش رفت. بعد از رحلت مولف در سال ۱۳۹۱ق، به همت شیخ مصطفی فرزند او یادداشتها و مقالات و رسالاتی از والد ره با عنوان جلد هشتم، توسط چاپخانه حکمت قم در سال ۱۳۹۲ق منتشر شد که عبارتند از: رسالة فی منجزات الزوجه، رساله فی الرضاع، رسالة فی میراث الزوجه، رسالة فی خیار الزوجة بجنون الزوج، رسالة فی الولایة علی البکر فی نکاحها، رساله فی حدیث الرفع، رساله فی اعتبار الختان فی الحج و الطواف، رسالة فی الطلاق. شاید فقهی بودن این رسائل باعث شده است آنها را به این مجموعه فقهی ضمیمه کنند اما با توجه به تفاوتهایی که در روش وجود دارد به نظر میرسد انتشار مستقل این رسائل بهتر بود. در طول بیش از نیم قرن، چاپ دوم این مجموعه انجام نشده است! هرچند خبرهای خوبی درباره عزم گروهی از فضلا برای آماده سازی آن برای چاپ دوم به گوش میرسد. ماموریت کتاب چنانکه از نامش پیداست تقویت و احیاء است. دَارِس مفرد دَوَارِس است .«الرَّسْم ُالدارِسُ»: اثرى كه پاك و محو شده باشد. و مولف با مهارت و اشراف به این هدف رسیده است. اگر به جلد اول کتاب دسترسی داشتم در مقدمه مولف به جستجوی انگیزه او و روش او میپرداختم اما با مطالعه و بررسی متن سایر مجلدات میتوان گفت: روش مولف در بحثهای فقهی، استدلال به آیات و روایات و تحلیل ادبی آن است و در هر بحث ضمن دسته بندی وجوه و آراء، به بررسی اقوال فقهای متقدم می پردازد؛ فقهای قرن ۴تا ۶ نظیر؛ شیخ صدوق، شیخ مفید، سید مرتضی، شیخ طوسی، ابن زهره، ابن ادریس حلی و سلار دیلمی... از پرتکرارترین فقها در کتاب هستند چنانکه؛ المقنعه، سرائر، مبسوط، خلاف، نهایه،غنیه، مراسم، مقنع و... بیشترین کتبی هستند که نام برده میشوند. نویسنده با عبارت "اقول" نظرات خود را در نقد آراء فقها و جمعبندی بحث ذکر میکند. ابتکارات و بدائع به وفور یافت میشود. بررسی سند روایات بر اساس احوال راویان کم است و مولف به روش قدما بر قرائن اعتماد داشته است. شهرت عملیه را جابر ضعف و وجه تقدیم و اعراض مشهور را دلیل ضعف میدانسته است. نوآوری های مولف و تسلط او بر جهت دهی بحثهای فقهی و ادبی موجب میشود کم بودن بحثهای اصولی بویژه اصول عملیه به چشم نیاید ولی این قلت بر اهل اطلاع مخفی نمیماند. گرچه این کتاب، مورد تمجید و تحسین هر عالمی که بدان دست یافته است واقع شده است اما چندان که حق آن بود و مولفش انتظار داشت مورد استقبال حوزه های علمیه قرار نگرفته و مهجور ماند هرچند اسمش به قدر رسمش مهجور نیست. و دلیل مهجوریت را شاید بتوان در اصولی شدن بیش از پیش حوزه ها، خارج شدن دزفول از مرکزیت علمی، عدم وجود شاگردان مبرز و... جستجو کرد. این اثر ماندگار به قلم آیت الله العظمی شیخ محمد علی از فقهای شیعه متوفای ۱۳۹۱ق =۱۳۴۹ش است که متولد دزفول و دانش آموخته زادگاهش بوده است. بیشترین استفاده ها را از جدش شیخ محمدطاهر و پسرعمویش آیت الله العظمی شیخ محمدرضا معزی ره داشته است. تالیف کتب و رساله های علمی متعدد فقهی، اصولی، قرآنی که " و تحدید المدارس" مشهور ترین آن است و تربیت شاگردان و خدمات دینی از برکات عمر نود و سه ساله این عالم بزرگ خوزستانی است. 🔹 مراجعه به این کتاب و آشنایی با آن را به اساتید و فضلا توصیه میکنم برای استفاده، و پس از آن افاده در تدریس ها و بحثهای علمی تا گامی باشد در احیاء تراث علمای حوزه پر افتخار خوزستان. ✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۸/۲۵- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
💠تبلیغ دین به زبان قم یا به زبان قوم کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔹بازنشر بمناسبت 🎙...به عنوان یک پژوهشگر و یک کسی که دغدغه امور فرهنگی را دارم امروز یک سراغ ندارم با بیان جوان پسند و دلکش و با متن قوی و مستند و متقن که هفتاد درصد، شصت درصد با واقع منطبق باشد...ما باید بتوانیم این مفاهیم بلند را به زبان ساده تر بگوییم بدون کاستن از قوت و متانت... به برکت خون شهیدان، به برکت مجاهدت عالمان و خامه قلم آنها امروز جوانان ما تشنه اند اما کو آب گوارا، آب گوارا به قدر کافی نداریم علیرغم همه این طمطراقها...این کتابهایی که شمردم کتاب قوی در میان شان کم نبود اما به زبان عربی اند، به زبان نجف اند. آنچه را هم که طلبه های قم ترجمه یا تالیف کرده اند به "زبان قم" نوشته اند نه به "زبان قوم"، بلسان قومه نیستند... البته ما تجربه کتابهای پرچاپ خوب هم داشته ایم. کتاب دا ۱۵۰-۱۶۰ نوبت چاپ شد. کتابهای دیگری که در زمینه دفاع مقدس نوشتیم هم محتوا قوی بود هم متن قوی بود اما به هر حال در زمینه معنوی، پاسخگویی به شبهات جوانان، ، کتاب وزین، پرمحتوا، جامع که به درد قشر بخورد، باید بنویسیم، باید پژوهش کنیم، باید کار کنیم، شاگردان امام صادق ع باید کار کنند. 🔻بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در ۲۵ شوال ۱۴۴۱ق. متن سخنرانی درکتابی با عنوان چاپ شده است. http://eitaa.com/Heydari_org
🔍نقد کتاب ملت عشق؛ پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران 📚...کتابی با دستمایه قرار دادن شمس و مولوی با محتوای تصوف و در قالب رمان ترجمه میشود و ظرف پنج سال(از سال ۹۴ تا ۹۸)، نود و پنج بار تجدید چاپ میشود... دوباره این جریان شکل می گیرد و می آید و از عطش و بی خبری جوانان و حس معنویت گرایی آنان نهایت استفاده را می کنند... در طول تاریخ همواره در معرض آسیب بوده است چه بسیار بوده‌اند انسانهایی که در پی معنویت بودند اما در پی راه به بیراه رفتند و برای گریز از چاله ها به چاه ها افتادند... تزریق معنویت منهای دین به مخاطب، تصویرسازی ناهوشیار دینداری و عرفان بدون قیود فقه و الزامات عقیدتی فضایی است که جانمایه و درونمایه های داستان این رمان برای ذهن مخاطب نا آشنا با عرفان ناب ایجاد می کند و دور شدن چنین مخاطبین از آموزه های اصیل و مذهبی و دینی نباید دور از انتظار باشد. 📚 کتاب صفحه ۴۰و۴۱ اثر استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔍نقدی بر رمان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران در شش سال اخیر 📚این رمان با دستمایه قرار دادن شمس و مولوی و موضوع عشق با نقش آفرینی ۱۸ شخصیت نوشته شده است. رمان دو بخش دارد؛ یک بخش که حکایت کننده از وقایع تاریخی قونیه قرن سیزدهم میلادی (قرن هشتم قمری) است و ۱۶ شخصیت در مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرند، از جمله؛ مولوی و شمس... بخش دیگر کتاب کاملاً ساخته و پرداخته خیال و ذهن نویسنده است و در بوستون سال ۲۰۰۸ میلادی می گذرد و دو شخصیت "الا" و "عزیز" به تصویر کشیده می‌شوند... آنچه در هر دو بخش، خود را نشان می دهد ساییده کردن مرز عرفان و و کمرنگ کردن خط تمایز این دو در کنار بهره گیری سلیقه‌ای از آیات قرآن است که به نوبه خود ذهن مخاطب را از مفاهیم ناب دینی دور می‌کند. چنانکه خلط بحث های حق و غیر حق، یکی دیگر از آسیب‌هایی است که مخاطب ناآشنا با ظرائف علمی در معرض آن است؛ مثلاً هرچند همزیستی مذاهب و ادیان و صلح بین پیروان کیش ها و آیین های مختلف پسندیده است اما نباید با تکثرگرایی دینی ( ) اشتباه گرفته شود. 📚پی نوشت شماره ۴۶ کتاب اثر استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
♦️پیام مخاطبان: 📨مطلب حاج آقا حیدری درباره کتاب ملت عشق رو خوندم و برای یکی از اساتید دانشگاه فرستادم ایشان مطلب ذیل را پیوست کردند:👇 باسلام دو سال پیش که این کتاب رو خوندم، پاسخی براش نوشتم و تو صفحه ام در اینستا گذاشتم. بگمانم الیف شافاک (نویسنده کتاب) خیانتی نابخشودنی در حق مولوی و مولوی دوستان کرده است. او از محبوبیت جهانی این عارف بزرگ استفادۀ سوء کرده است و مولوی ذهنی خودش را به تصویر کشیده نه یک واقعیت تاریخی را. عرفان و معنویت مولوی در محدوده شریعت بوده درحالیکه نویسنده عامدا او را به گونۀ دیگری معرفی میکند. البته که از هنر نویسندگی مؤلف نباید غافل شد اما متاسفانه این هنر در خدمت یک تحریف بزرگ قرار گرفته است.
🔍نقدی بر رمان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران در شش سال اخیر 📚.. رمان دو بخش دارد؛ یک بخش که حکایت کننده از وقایع تاریخی قونیه قرن سیزدهم میلادی (قرن هشتم قمری) است و ۱۶ شخصیت در مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرند، از جمله؛ مولوی و شمس، هرچند انطباق کامل با تاریخ و واقعیتهای تاریخی ندارد اما به هرحال با مهارت داستان پردازی توانسته با جابجایی وقایع و تقدیم و تاخیر، جذابیت ایجاد کند... بخش دیگر کتاب کاملاً ساخته و پرداخته خیال و ذهن نویسنده است و در بوستون سال ۲۰۰۸ میلادی می گذرد و دو شخصیت "الا" و "عزیز" به تصویر کشیده می‌شوند. "عزیز"مردی است که آفریننده آن داستان ۱۶شخصیتی تاریخ نماست و "الا" زنی است که ویراستار آن داستان است. رفته رفته این دو، مخاطب را به خود جذب می کنند و داستان شمس و مولوی به حاشیه می رود. در مقام بررسی اجمالی کتاب باید گفت: در بخش داستان واقعی با تکثیر شخصیتها اولا؛ذهن مخاطب روی شمس و مولوی متمرکز نمی شود و ثانیا؛ با به تصویر کشیدن شخصیت مولوی و شمس از منظرو عینک دیگر شخصیت ها، نقدها و خرده هایی نسبت به این دو به ذهن مخاطب القا میشود و در برخی موارد تحریفاتی به این دو نسبت داده میشود. ولی در بخش داستان تخیلی با تقلیل شخصیتها اولا؛ ذهن مخاطب روی "عزیز" و "الا" متمرکز می شود و ثانیا؛ با به تصویر کشیدن قصه فقط از عینک و نگاه آن دو، بویژه "الا" و نه خانواده او و سایرین، مخاطب را به فضایی می برد که حق را به "الا"می دهد و هیچگونه خرده ای بر او نمی گیرد بلکه گاهی با او همزاد پنداری می کند و این احتمال الگوسازی را بالا می برد . اگر با دقت به تقویت جانب آن دقت شود این اقدام حساب شده نویسنده، بیشتر خود را می نمایاند. وآنچه در هر دو بخش، خود را نشان می دهد ... 📚پی نوشت شماره ۴۶ کتاب اثر استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشخیص حق از باطل نتیجه خودسازی 🔸 درسهایی از آیه ۲۹ انفال در بیان استاد حجت الاسلام رضا حیدری. مدت: کمتر از ۴ دقیقه 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۸ مرداد ۹۹ در برنامه "نغمه های نورانی" محورها : ۱-در دوراهی ها چطور بین حق و باطل فرق بگذاریم؟ ۲- رعایت حریمها، حلال و حرامها، بصیرت و نورانیتی به انسان میبخشد به نام فرقان. ۳- چطور تقوا ما را به می رساند؟ ۴- تقوا، قوه عقل را تقویت می کند و با قوت گرفتن عقلانیت، کنترل غرائز، امیال، حب و بغض ها ممکن می شود. http://eitaa.com/Heydari_org
ولادت امام عسکری.amr
712.3K
🔴بیشترین استفاده از کرامات و آگاهی های غیبی توسط امام یازدهم 🎧بشنوید 🔹از سلسله سخنرانیهای تبلیغی استاد حیدری در موضوعات روز مدت : ۷ دقیقه موضوع: ولادت ع محورها : ۱-استمرار و تقویت جریان وکلا در نقاط مختلف جهان اسلام، تربیت شاگردان...کارهای مشترک بین امام عسکری و سایر امامان. ۲-از ویژگیهای دوران زندگانی امام یازدهم، تزلزل شیعیان در اعتقاد به امامت ایشان است. ۲-بیشترین استفاده از آگاهیهای غیبی و کرامات در دوره کوتاه امامت ایشان گزارش شده. ۳- درسی از کلام امام یازدهم. 🔴تاریخ انتشار در کانال مسجد امام حسین ع اهواز ۴ آذر ۹۹. نود و نهمین سخنرانی مجازی مسجد. 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔸مؤمن باید حرکت کند هرگاه مؤمن حرکت کرد و از ایستایی رها شد متصل خواهد شد. و نرسیده به مقصد، رسیده است. رسیدنش در حرکت کردن اوست زیرا مقصد مؤمن در رفتن اوست. 🎙سخنان حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا حیدری در مراسم گرامیداشت شهدای حله در مسجد امام حسین ع ۹۵/۹/۱۶ 🔻باز نشر بمناسبت سالگرد به شهادت رسیدن زائران اهوازی اربعین حسینی در حمله تروریستی ۴ آذر ۹۵ در حله عراق. 🔍از اینجا بیشتر بخوانید: https://namaz.mop.ir/home/showpage.aspx?categoryid=c1d5cfe4-41d2-43a7-984b-e5743055fbc1&id=eeeebdac-63ee-4d5b-845e-a658be011775&object=news&webpartid=a509647e-ca45-433a-b2d0-a2534733f7ff 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
انتشار بمناسبت ۵ آذر و 🎙وقتی امام راحل، را مدرسه عشق میدانست پس ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که بسیج، کانون مشق و تمرین باشد و بسیجی بالنده شود و رشد کند در مسیر عشق، عشق به همه خوبیها ... و وقتی رهبر انقلاب مان، علي ‌بن‌ ابيطالب ع را مصداق کامل يک بسيجي میداند که فداکار است و همه‌ي وجودش وقف اسلام و پیامبر ص است پس باید خود را خالص کنیم و جز آنچه خدا و پیامبر را خشنود مي‌کند انجام ندهیم. 🔺سخنان حجت الاسلام رضا حیدری در دیدار بسیجیان پایگاه عاشورا با ایشان در منزل_ سال ۹۷. http://eitaa.com/Heydari_org
🔻انتشار در 🎙بسیجی باید عشقش بر عقلش غلبه کند همانطور که عقلش بر هوای نفسش غلبه میکند...هرجا هست بازدهی داشته باشد، کم خرج باشد اما پرفایده، خفیف المئونه باشد و کثیر المعونه... برای انقلاب و اسلام یار باشد نه بار، سرباز باشد نه سربار. از انقلاب و نظام اسلامی برای خودش خرج نکند بلکه خودش را خرج انقلاب و راه کند. با تلاش و عقلانیت، خودش را سپر رهبر قرار دهد نه رهبر را سپر خود. 🎙سخنان در جمع کارمندان بسیجی - خرداد سال ۹۸ http://eitaa.com/Heydari_org
⚫️به مناسبت دهم ربیع الثانی سالروز س، سخنرانی مجازی استاد حیدری را که در ماه ذیقعده به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت منتشر شده بود و مورد استقبال قرار گرفته بود، بازنشر می دهیم:⬇️
هدایت شده از رضا حیدری
حضرت معصومه س.m4a
9.86M
🎧فایل صوتی👆 🔹از سلسله سخنرانی های تبلیغی استاد حیدری در موضوعات روز موضوع: ولادت س و مدت: ۱۳دقیقه 📝محورها: ۱-فضائل و مناقب س؛ مقام علمی در کودکی، مقام شفاعت نزد پروردگار، حضور در سلسله راویان حدیث ۲-سفر ایشان به ایران و چگونگی ورود به قم ۳-روایات رسیده درباره مرقدشان در قم؛ ثواب زیارت، سه زیارتنامه ماثور ۴-اهمیت تربیت دختران در آموزه های دینی ۵- روز دختران فرصتی برای تکریم آنان 🔴 تاریخ انتشار در کانال مسجد امام حسین ع اهواز ۹۹/۴/۲. 📌کانال شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔴واکنش متفاوت استاد رضا حیدری به دانشمند هسته ای؛ غفلت از دشمن، حتی به اندازه اقامه یک نماز کوتاه ممنوع است. 🔹کسی که شناخت مختصر از منابع اسلامی داشته باشد می‌داند که در آیات قرآن و احادیث اسلامی، هوشیاری در برابر کید دشمنان واجب است و کتب فقهی و تاریخ ما پر است از موارد. 🔹آیه ۱۰۲ سوره نساء، بیانگر یک اصل کلی در "هوشیاری نظامی" است که عقل هم پیش از قرآن به آن دستور میدهد. 🔹دشمن همیشه در اندیشه تهاجمی یکباره در شرایط مناسب به مسلمانان است و غفلت مسلمانان از سلاح و ساز و برگ خویش، زمینه ساز طمع دشمنان برای این شبیخون است و ما باید هوشیار باشیم. 🔍مشروح این مصاحبه را از اینجا بخوانید: http://www.khoozna.ir/view-91051-%D9%DB%8C.html 📌کانال استاد رضا حیدری @Heydari_org
💠اظهار نظر متفاوت استاد رضا حیدری درباره دانشمند هسته ای در مصاحبه با خوزنا 🔹غفلت از دشمن حتی در حد اقامه یک نماز کوتاه چند دقیقه‌ای هم ممنوع است. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 📌1⃣ بخش اول از مصاحبه: 🔸استاد رضا حیدری گفت: در اسلام چیزی بالاتر از نماز نیست ولی در آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) ملاحظه می‌کنیم که حتی در حد اقامه یک نماز چند دقیقه‌ای هم غفلت از دشمن ممنوع است. 🔹این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه اهواز در مصاحبه با خوزنا درباره عملیات تروریستی دشمن در به شهادت رساندن دکتر که دیروز، جمعه ۷ آذرماه رخ داد گفت: در این اقدام تروریستی، بار دیگر مشاهده کردیم که دشمن در کمین و مترصد ضربه زدن است و هرگونه غفلت و سستی و اهمال از سوی ما ممنوع و جبران ناپذیر است. کسی که شناخت مختصر از منابع اسلامی داشته باشد می‌داند که در آیات قرآن و احادیث اسلامی، هوشیاری در برابر کید دشمنان واجب است و کتب فقهی و تاریخ ما پر است از موارد. 🔸این پژوهشگر قرآنی در ادامه سخنان خود به آیه ۱۰۲سوره نساء و شان نزول آن بر اساس روایات معصومین ع اشاره کرد و گفت: پیامبر صلّی اللّه علیه و آله با عده ای از مسلمانان از مدینه به عزم مکه وارد سرزمین «حدیبیه» شدند هنگامیکه خبر به گوش قریش رسید، خالد بن ولید به سرپرستی یک گروه دویست نفری برای جلوگیری از پیشروی مسلمانان به سوی مکه، در کوه های نزدیک مکه مستقر شد، هنگام ظهر پیامبر صلّی اللّه علیه و آله با مسلمانان نماز ظهر را به جماعت ادا کردند، خالد که مترصد بود از مشاهده این صحنه نقشه ای به ذهنش خطور کرد و به نفرات خود گفت در موقع نماز عصر باید از فرصت استفاده کرد و در حالی که مسلمانان در نمازند به آنها شبیخون بزنیم. در این هنگام آیه نازل شد و دستور نماز خوف را به مسلمانان داد، و به ترتیبی که توضیح خواهم داد نقشه شوم آنها را نقش برآب کرد. ...به دلیل طولانی بودن متن ادامه مصاحبه را در پست بعدی بخوانید👇 http://eitaa.com/Heydari_org
📌2⃣بخش دوم از مصاحبه: 🔸استاد حجت الاسلام رضا حیدری در ادامه مصاحبه خود با گفت: آیه خطاب به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلم میفرماید: «هنگامی که در میان آنها هستی و برای آنها نماز جماعت بر پا می داری، مسلمانان به دو گروه تقسیم شوند؛ نخست عده ای با حمل اسلحه با تو به نماز بایستند» (وَ إِذا کنتَ فِیهِم فَأَقَمتَ لَهُمُ الصَّلاةَ فَلتَقُم طائِفَةٌ مِنهُم مَعَکَ وَ لیأخُذُوا أَسلِحَتَهُم). سپس هنگامی که این گروه سجده کردند به پشت سر شما برای نگهبانی بازگردند(یعنی وقتی سجده های رکعت اول نماز آنها تمام شد، تو در جای خود توقف کن و آنها با سرعت رکعت دوم را فرادا تمام کنند و به میدان نبرد بازگردند)و گروه دوم که نماز نخوانده اند، جای گروه اول را می گیرند و با تو نماز می خوانند»(فَإِذا سَجَدُوا فَلیکونُوا مِن وَرائِکم وَ لتَأتِ طائِفَةٌ أُخری لَم یصَلُّوا فَلیصَلُّوا مَعَکَ). به این ترتیب گروه دوم، اولین رکعت نمازشان را با دومین رکعت پیامبر ص به جماعت میخوانند و رکعت دوم نماز خود را فرادا به پایان میرسانند چون "نماز جنگی" است و "صلاه خوف" نام دارد و قصر است یعنی دو رکعت است. 🔹نکته جالب این است که در ادامه میفرماید:«گروه دوم نیز باید وسایل دفاعی و اسلحه را با خود داشته باشند و بر زمین نگذارند» (وَ لیأخُذُوا حِذرَهُم وَ أَسلِحَتَهُم). علت نمازگزاردن به این روش را چنین بیان کرده است که مبادا دشمن شما را غافلگیر کند، زیرا دشمن همواره در کمین است که از فرصت استفاده کند « و دوست می دارد که شما از سلاح و متاع خود غافل شوید و یکباره به شما حمله ور شود» (وَدَّ الَّذِینَ کفَرُوا لَو تَغفُلُونَ عَن أَسلِحَتِکم وَ أَمتِعَتِکم فَیمِیلُونَ عَلَیکم مَیلَةً واحِدَةً). البته ممکن است ضرورتهایی پیش بیاید که حمل سلاح و وسایل دفاعی هر دو باهم بصورت توامان به هنگام نماز مشکل باشد، لذا در پایان آیه چنین دستور می دهد: «و گناهی بر شما نیست اگر از باران ناراحت باشید و یا بیمار و مجروح باشید که در این حال سلاح خود را بر زمین بگذارید» (وَ لا جُناحَ عَلَیکم إِن کانَ بِکم أَذیً مِن مَطَرٍ أَو کنتُم مَرضی أَن تَضَعُوا أَسلِحَتَکم).«ولی در هر صورت هوشیار باشید و از همراه داشتن وسایل محافظتی و ایمنی (مانند زره و خود و مانند آن) غفلت نکنید » و حتی در حالت عذر آنها را همراه داشته باشید که اگر احیانا دشمن حمله کرد بتوانید تا رسیدن کمک، خود را حفظ کنید (وَ خُذُوا حِذرَکم). شما این دستورات را به کار بندید و مطمئن باشید پیروزی با شماست «زیرا خداوند برای کافران مجازات خوارکنندهای آماده کرده است» (إِنَّ اللّهَ أَعَدَّ لِلکافِرِینَ عَذاباً مُهِیناً). 🔸 دشمنان، در کمین و مترصد فرصت برای حمله و شبیخون به مسلمانان هستند.عبارت «ود الذین ...»، بیانگر یک اصل کلی در "هوشیاری نظامی" است که عقل هم پیش از قرآن به آن دستور میدهد و نباید به "همراه داشتن اسلحه به هنگام نماز برای پیشگیری"، منحصر شود بلکه این تنها یک مصداق از آن است که مورد و شان نزول آیه بوده است. 🔹دشمن همیشه در اندیشه تهاجمی یکباره در شرایط مناسب به مسلمانان است و غفلت مسلمانان از سلاح و ساز و برگ خویش، زمینه ساز طمع دشمنان برای این شبیخون است و ما باید هوشیار باشیم. لزوم هوشیاری از کلمه «حذر» بدست می آید. گرچه به "وسایل ایمنی و محافظتی مانند زره و خود و مانند آن" معنی شده است اما به نظر میرسد مراد از آن "احتراز و احتیاط از دشمن" است که از آن به "هوشیاری نظامی" تعبیر میشود و برداشتن و همراه داشتن وسایل حفاظتی و یا برداشتن سلاح هر دو از مصادیق و محققات آن است. و چون هوشیاری در برابر دشمن را در کنار آمادگی تسلیحاتی آورده لذا هر دو را از نظر لفظی با کلمه «اخذ؛ خذوا» (گرفتن؛ بگیرید) تعبیر کرده است. والبته از نظر معنایی این همراهی دلالت بر کارساز بودن یکسان آن دو نیز میکند؛ بلکه تقدم «حذر» می تواند حاکی از اهمیت بیشتر آن باشد. 🔸ایشان در پایان مصاحبه تلفنی، شهادت این دانشمند کشورمان را به رهبر معظم انقلاب و همه ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که عاملان و آمران و دست اندرکاران این ترور به زودی مجازات شوند و تدابیری اتخاذ شود که راه بر موارد مشابه بسته شود. پایان مصاحبه ۸:۳۰صبح ۸ آذر. http://eitaa.com/Heydari_org