القواعد الفقهية استاد حيدری ۱۳.m4a
44.32M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۱)
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
۱- بیان مضمون قاعده و تفاوت آن با قاعده 《علی الید 》و 《إخبار ذي الید》
۲- بیان اجمالی مدارک قاعده
۳- بررسی مدارک قاعده
بررسی اجماع فریقین
بررسی سیره مستمره مسلمین
بررسی بنای عقلا
بررسی لزوم عسر و حرج
بررسی روایات
۴- جمعبندی مدارک قاعده
جلسه سیزدهم از دوره جدید/ تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
القواعد الفقهية استاد حیدری ۱۴.m4a
10.68M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۲ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
- بررسی اعتبار روایت حفص بن غیاث
- تبیین اشکال از جهت وجود قاسم بن یحیی در سلسله سند
- تضعیف ابن الغضائری
- توثیق بر اساس اسناد کامل الزیارات
- جمع بندی
#القواعدالفقهية
#قواعد
جلسه چهاردهم از دوره جدید/ تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
القواعد الفقهية استاد حیدری ۱۵.m4a
32.66M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۳)
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
۱- قاعده ید اصل است یااماره؟
بیان بجنوردی، بیان امام خمینی
۲- انحاء مختلف تحقق ید
جلسه پانزدهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
🔰مردمی بی سرزمین و سرزمینی بی مردم
🎙...ببینید فاجعه تا کجاست. یک کتابی دارد #ژان_پل_سارتر¹ فیلسوف و فعال اجتماعی فرانسوی به نام « مردمی بی سرزمین، سرزمینی بی مردم»!!! من اولین بار نام این کتاب را از رهبر انقلاب شنیدم.
منظورش این است که بنی اسرائیل، مردمی هستند که سرزمین ندارند و یک سرزمینی هم سراغ داریم که مردم ندارد. آن سرزمین فلسطین است و آن مردم بنی اسرائیل اند که در دنیا پراکنده اند. پس لابد فلسطین، سرزمین و خانه آن مردم است و بنی اسرائیل مردمان و مالکان فلسطین!
یک دروغ بزرگ! کِی این سرزمین بی مردم بوده!؟ سرزمین فلسطین در طول تاریخ در شمار پرجمعیت ترین زمینهای جهان بوده. تراکم جمعیتی در آنجا بسیار بالابوده و همین حالا هم بالاست. دلائل مختلفی هم دارد؛ حاصلخیز بودن زمین، دلنشین بودن آب و هوا، موقعیت سوق الجیشی و استراتژیکی دارد. مرکز اتصال سه قاره اروپا و آسیا و افریقا است.
آنقدر از این کتابها نوشته شد و محصولات رسانه ای تهیه شد و به خورد جهانیان داده شد که الآن برخی فکر می کنند اسرائیلی ها از صد سال پیش وارد سرزمینی بایر و متروکه شده اند و با تلاش و کوشش! این را عامر و آباد کرده اند پس ذی حق اند ... اینها واقعیت را قلب کرده اند و جای مالک و غاصب را جابجا کرده اند. خود را ذی حق و مظلوم نشان می دهند در حالی هیچ حقی ندارند و مظلوم نیستند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
۱- ژان-پل شارل ایمار سارْتْرْ: فیلسوف، اگزیستانسیالیست، رماننویس، نمایشنامهنویس، منتقد فرانسوی است.( تولد: ۱۹۰۵، درگذشت؛ ۱۹۸۰)
📌بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین ع اهواز/ ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
@Heydari_org
القواعد الفقهیه استاد حیدری ۱۶.m4a
31.03M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۴ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
۱- آیا قاعده ید و اثار مترتب بر آن شامل منافع هم می شود یا منحصر به اعیان است؟
۱-الف) تبیین محل بحث
۱-ب) بیان ثمره بحث در قالب مثال
۱-ج) بیان استدلال بر نظریه مختار و رد اشکالات
جلسه شانزدهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
🔴 از اسرائل جنایت، از آمریکا حمایت
استکبار جهانی، اسرائیل را برای ایجاد فتنه و چنددستگی در جهان اسلام و ایجاد جنگ و ناامنی در منطقه، میخواهند و آشکارا می گوید اگر در اینجا اسرائیل وجود نداشت باز هم برای تشکیل آن اقدام میکردیم.
🔻بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع نیروهای پایور و وظیفه سپاه / اهواز ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
🔍 در پایگاه خبری خوزستان بیشتر بخوانید:
http://www.khoozna.ir/view/186895/
القواعد الفقهیه استاد حیدری ۱۷.m4a
26.62M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۵ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
تعارض قاعده استصحاب با قاعده ید
۱- دلائل تقدم ید
۱- الف) اتفاق فقها بر تقدم اماره ید بر استصحاب
-- وجه تقدم از باب حکومت یا تخصص یا ورود یا... است؟
۱- ب) لزوم لغویت درصورت مقدم نشدن ید
۲- نحوه تعارض:
۲-الف) استصحاب در مورد قاعده ید و در عرض آن اجرا شود.
۲-ب) استصحاب در طول قاعده ید و مبین موضوع این باشد
جلسه هفدهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
القواعد الفقهیه استاد حیدری ۱۸.m4a
38.61M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۶ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
ادامه تعارض قاعده استصحاب با قاعده ید
۳- بررسی تقدم ید در غیر مقام تنازع
۳- الف) بررسی حالت های متصوره
۳-ب) بررسی نظر محقق نائینی در حالت سوم و نظر مخالفان
۴- بررسی تقدم ید در مقام تنازع
۴-الف) بررسی حالات متصوره
۴-ب) بیان انقلاب دعوی در حالت ششم
جلسه هجدهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
❇️ مع امام منصور
🔰 در یکی از فرازهای دعای ندبه خواندیم: «أَیْنَ الْمَنْصُورُ عَلَی مَنِ اعْتَدَی عَلَیْهِ وَ افْتَرَی...» این «منصور» کیست!؟ کجاست!؟ چه وقت به فریاد می رسد!؟ می خوانیم: کجاست آنکه خدا بر ستمکاران و تهمت زنندگان، او را پیروز می گرداند!؟
در فراز قبل آن خواندیم: « أیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ » کجاست آنکه خون مقتول در کربلا را طلب می کنند و انتقام می گیرد!؟
پس در دعای #ندبه صدا می زنیم که کجاست آن منصوری که می آید و انتقام مقتول کربلا را می گیرد!؟
این کلمه یکی از کلماتی است که بین دعای ندبه و #زیارت_عاشورا پیوند برقرار می کند. این #امام_منصور کسی است که در زیارت عاشورا هم انتقام گیری از قاتلان امام حسین ع به وسیله اوست و ما معیت و همراهی آن منتقم را از خدا مسالت می کنیم!
در یکی از فرازهای زیارت عاشورا خطاب به امام حسین علیهالسلام میخوانیم: «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَ مَقَامَکَ وَ أَکْرَمَنِی (بِکَ) أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِکَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ؛ از خداوندی که مقامت را گرامی داشت و مرا به واسطه تو گرامی داشت، درخواست میکنم خونخواهی تو همراه با امام منصور ( نصرت شده) از اهلبیت پیامبر اکرم را روزیام کند».
بعضی ها اینجا که می رسند میخوانند: «مع امام مهدی» اما ظاهراً انچه وارد شده در زیارت عاشورا همین کلمه منصور است، #مع_امام_منصور.
یکی از خصوصیات حضرت مهدی آن است که امام مورد نصرت الهی به وسیله ایجاد رعب است؛ چنانچه امام باقر عليهالسلام فرمود: «الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ؛ قائم ما منصور به رعب است». یکی از آیاتی که با این مطلب متناسب است، آیه دوازده سوره انفال است که خداوند به پیامبر و یارانش بشارت می دهد و می فرماید: «سَأُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ كَفَرُوا الرُّعْبَ؛ من نیز به زودی در دلهای کافران، رعب و ترس خواهم افکند».
📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در محفل دعای ندبه/ کوی مدرس اهواز ۱۲/ ۱۴۰۲/۰۸
@Heydari_org
🔰 همراهی امام منصور
این کلمه یکی از کلماتی است که بین #دعای_ندبه و زیارت عاشورا پیوند برقرار می کند. این #امام_منصور کسی است که در #زیارت_عاشورا هم انتقام گیری از قاتلان امام حسین ع به وسیله اوست و ما معیت و همراهی آن منتقم را از خدا مسالت می کنیم.
📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در محفل دعای ندبه/ کوی مدرس اهواز ۱۲/ ۱۴۰۲/۰۸
🔍 متن کامل را در پایگاه خبری خوزستان بخوانید:
http://www.khoozna.ir/view/187433/
القواعد الفقهیه استاد حیدری ۱۹.m4a
39.01M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۷ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
ادامه تعارض قاعده استصحاب با قاعده ید
۴- بررسی تقدم ید در مقام تنازع
۴-الف) یاد آوری حالات متصوره
۴-ب) بررسی حالت ششم؛ صاحب ید اقرار کند که مال سابقا متعلق به مدعی بوده است.
۴- ج) بیان نظر مشهور:
تقریر انقلاب دعوی در کلام فقها
تقریر ماده ۳۷ قانون مدنی
۴-د) بیان نظر مخالف مشهور
تقریر نقد ماده ۳۷ قانون مدنی
تقریر عدم انقلاب دعوا در کلام فقها
تشبیه حالت ششم و چهارم
۴-ه) جواب از نظر مخالف مشهور
جواب از نقد ماده ۳۷
تبیین خلط مقام ثبوت و اثبات
تبیین فرق بین حالت ششم و چهارم
جلسه نوزدهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org
القواعد الفقهیه استاد حیدری ۲۰.m4a
32.69M
🔊 القواعد الفقهية
💠 قاعده ید ( ۸ )
حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
🔻محورهای بحث:
ادامه تعارض قاعده استصحاب با قاعده ید
۴- بررسی تقدم ید در مقام تنازع
-- یاد آوری حالت ششم از حالات متصوره؛ صاحب ید اقرار کند که مال سابقا متعلق به مدعی بوده است.
-- یادآوری نظریه مشهور و مخالفان
-- طرح اشکال بر ماجرای فدک
- تقریر اشکال؛ از متن فوائد الاصول
- بیان راه حلها و بررسی آنها
جلسه بيستم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#القواعدالفقهية
#قواعد
@Heydari_org