eitaa logo
رضا حیدری
598 دنبال‌کننده
160 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیا مسلمانان، بنی اسرائیل را از سرزمین فلسطین اخراج کردند!؟ 🎙...نه تنها هنگام فتحِ فلسطین توسط مسلمانان ( که بدون جنگ و خون ریزی بوده است) مسلمانان، یهودی ها را اخراج نکردند که آنها در آن سرزمین حضور نداشتند... نه تنها یهودی ها حضور نداشتند که ساکنان آنجا با مسلمانانِ فاتح در ضمن قرارداد ذمه، شرط کردند مبادا یهودی ها را به این سرزمین راه دهید! ... در دوره ای خیلی پیش تر از فتحِ مسلمانان، یهودی ها در آن سرزمین سکونت داشتند اما به دلیل کج خلقی ها توسط سایر ساکنان اخراج شدند. 🔊 صوت سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در ویژه برنامه زنده سال ۹۶ به مناسبت روز را از لینک زیر بشنوید👇 https://eitaa.com/Heydari_org/814
روز قدس4.mp3
4.77M
‌🎧 چگونگی مراحل اشغال فلسطین توسط یهودی های صهیونیست ⏳مدت : ۹ دقیقه 📝محورها: ۱- اخراج یهودی های بنی اسرائیل در طول تاریخِ بیش از دوهزارساله خود از هر سرزمینی که وارد آن شدند ۲- تصمیم صهیونیست های پراکنده در دنیا برای جمع شدن در یک سرزمین ۳- اوگاندا و طرابلس اولین مقصد صهیونیستها ۴- استقبال انگلیسی ها از ایده وارد شدن به فلسطین ۵- خریدن تنها ۲.۵تا ۵.۱ درصد اراضی سرزمین فلسطین، آن هم با چند واسطه از مالکان بزرگی که خودشان در اروپا ساکن بودند ۶- خرید زمین، اسکان، اخراج بومیها، تعدی به زمینهای همسایه، درگیری، مذاکره و صدور قطعنامه توسط قدرتهای استکباری ۷- جریان سازی رسانه ای، مظلوم نمایی در فیلمها و رمان و جلوگیری از اینکه فریاد مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد. 🔹ادامه دارد.... 🔴 ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت روز : ۱۳۹۶/۴/۱ ‌ @Heydari_org
روز قدس5.mp3
3.53M
🎧 وظیفه ما درباره روز قدس و تاثیر فریادها و مقاومت در این سالها محورها: ۱-توصیه دین ما برای یاری مظلوم و دشمنی با ظالم ۲- بی سابقه بودن نوع شکل گیری دولت و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی ۳- عقب افتادن برنامه زمانبندی صهیونیستها به دلیل فریادهای ما ۴- ارتباط آزادی قدس با منطقه، با جهان ۵- خطر غده سرطانی اسرائیل برای همه جهان ۶- کم کاری های ما در عرصه رسانه، فیلمسازی و آگاه سازی مردم دنیا 🔹آخرین برش و پایان برنامه 📌‌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در ویژه برنامه زنده سال ۹۶ به مناسبت روز جهانی @Heydari_org
🌙 الوداع ماه خدا 🎙...‌از دعاهاى امام سجاد عليه السلام یکی دعای ۴۵ صحیفه است که هنگام وداع با ماه رمضان‏ این جور با خدا نجوا می کند:   اَللَّهُمَّ يَا مَنْ لاَ يَرْغَبُ فِي الْجَزَاءِ وَ يَا مَنْ لاَ يَنْدَمُ عَلَى الْعَطَاءِ  اى خدایی كه در برابر نعمتهايى كه به بندگانت ارزانى مى‏ دارى به پاداش رغبتى نداری. اى خدایی كه از بخشيدن پشيمان نمى‏ شوى.... ...تَشْكُرُ مَنْ شَكَرَكَ وَ أَنْتَ أَلْهَمْتَهُ شُكْرَكَ پاداش نيك دهى كسى را كه تو را شکرگذاری کند و سپاست گويد، با آنكه تو خود او را سپاس گفتن الهام كرده ‏اى. وَ تُكَافِئُ مَنْ حَمِدَكَ وَ أَنْتَ عَلَّمْتَهُ حَمْدَكَ‏ جزاى خير دهى كسى را كه تو را حمد گويد و بستايد، با آنكه تو خود او را ستايشگرى آموخته ‏اى. ...این الله الله گفتنِ ما، این خوف و رجای ما، این سوز و درد و این راز و نیاز مالطف خداست، همین که دعا می کنیم یعنی به حضور راه یافته ایم. گاهی ممکن است انسان زبانش به ذکر مترنم شود اما قلبش از ذکر حقیقی بازماند. همین بازماندن، همین فروماندن از ذکرِ درونی، همین غفلت، فرصتی می شود برای وسوسه گرِ درونی، برای آن وسواسِ خناس که بر ما نهیب بزند که این همه الله الله گفتی چه جوابی گرفتی، کجا تو را راه داده اند به درگاه خدا. این داستانی که در مثنوی آمده ممکن است برای ما هم پیش بیاید: گفت لبیکم نمی‌آید جواب زان همی‌ترسم که باشم رد باب در مثنوی می گوید اگر با چشم سِر ببینی نه با چشم سَر، می دیدی که این الله الله گفتن تو، الهام اوست. این شکر، توفیق از اوست. این سپاس، تعلیم اوست. می دیدی که به حضور راه یافته ای و اینکه تو او را می خوانی در رتبه قبل او تو را خوانده است. لذا مثنوی از قول پروردگار به ما پیغام می دهد که: گفت آن اللهِ تو، لبیکِ ماست و آن نیاز و درد و سوزت، پیکِ ماست ...مبادا در روزهای پایانی این ماه نا امید باشیم از رحمت پروردگار. بلکه باید از او بخواهیم که مرحوم باشیم نه محروم. اللَّهُمَّ اسْلَخْنَا بِانْسِلَاخِ هَذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطَایانَا، وَ أَخْرِجْنَا بِخُرُوجِهِ مِنْ سَیئَاتِنَا، وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَسْعَدِ أَهْلِهِ بِهِ، وَ أَجْزَلِهِمْ قِسْماً فِیهِ، وَ أَوْفَرِهِمْ حَظّاً مِنْهُ. بارالها پایان‌یافتن این ماه را پایان یافتن خطاهایمان قرار ده، و به دنبال خارج شدنش، ما را از بدیهامان خارج کن، و ما را از سعادتمندترین اهل این ماه به آن، و پرنصیب‌ترین آنان در آن، و بهره‌مندترین ایشان از خودت قرار ده. 🔻بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری/ اردیبهشت ۱۴۰۰ http://eitaa.com/Heydari_org
🔴 مبادا تورم رشد کند و تولید مهار شود! 🎙به هر حال کشور ما با موضوعاتی دست به گریبان است. به معنی واقعی دست به گریبان است نه اینکه تکیه کلامی باشد که بخواهیم به کار ببریم... دشمنان دشمنی خودشان را می کنند و آسیب های زیادی هم طی سالها انباشته شده و کشور با مشکلاتی مواجه است. فرصت‌های ما بسیار است نیروها و توانایی ما زیاد است آنطور که در بیانیه گام دوم انقلاب سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند اما به هر حال تهدیدها و ضعف مان هم وجود دارد. امسال را به عنوان سال مهار و رشد تولید نامیدند باید واقعا دعا کنیم برای مسئولین که بتوانند این شعار را محقق کنند. اگر این شعار محقق نشود طبیعتاً بسیاری از امیدهایی که وجود دارد ناامید می شود. به هر حال کشور مشکلات مختلفی دارد، مردم با موضوعات مختلفی دست به گریبانند، مبادا اینطور بشود که تورم رشد بکند و تولید مهار بشود. این ناراحت کننده خواهد بود. امیدواریم اینطور نباشد. امیدواریم آنچه رشد می کند تولید باشد و آنچه مهار می‌شود تورم باشد. این یک موضوع جدی است. این را باید مردم ملموس ببینند. در خیابان امام خمینی شرقی ما داریم این را ملموس می بینیم !؟ صف هایی که وجود دارد! در محیط های مختلف دیگر می بینیم. در اطراف مان جوان ها را می بینیم آیا ازدواج می کنند!؟ یا ازدواج نمی کنند!؟ آیا سرکار می روند یا سرکار نمی روند!؟ خب اینها را داریم می‌بینیم در اطراف مان! جوان جلو چشممان دارد آب می شود، دارد از بین می رود، سن اش به سی سال رسیده، به سی و پنج سال رسیده، هنوز ازدواج نکرده شغل ندارد درآمد ندارد خب اینها چیزهایی است که ناراحت می کند! اینها همان چیزهایی است که رهبر انقلاب را می آزارد. و همان چیزهایی هستند که همه امید بسته اند که این اتفاق بیفتد و این امور ان شاءالله به سامان شود. 📌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در خطبه های نمازعید فطر، مسجد امام حسین ع اهواز ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ @Heydari_org
🔰 مبادا اينطور بشود كه تورم رشد بكند و توليد مهار بشود اين ناراحت كننده خواهد بود. اميدواريم آنچه رشد مي كند توليد باشد و آنچه مهار مي‌شود تورم باشد اين يك موضوع جدی است. 🔍 در پایگاه خبری خوزستان بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view-166782-.html 📌کانال استاد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔵 حجاب : اقدامات باوراننده، انگیزاننده، وادارنده 🎙...در یک تقسیم بندی، مجموعه احوال یک جامعه در سه رکن خلاصه می شود: یکی باورهای آن جامعه خواه این باورها موجه باشند خواه ناموجه، خواه منطبق بر واقع و صادق باشند و خواه منطبق بر واقع و صادق نباشند. باورها همان پندارها و موضوعات ذهنی است. رکن دوم عواطف و احساسات یک جامعه است؛ دردها، رنجها، شادی ها، خشم ها، امیدها، ناامیدی ها، يأس ها. و بخش سوم اراده ها و عزم ها و خواسته های یک جامعه است. ... ما تا باورهای جوانها را تغییر ندهیم اتفاقی نمی افتد. اقدامات ما باید باورهای آنها را تغییر دهد اگر باور آنها تغییر نکرد و آنها از روی استدلال چیزی را از ما نپذیرفتند لااقل باید بتوانیم‌ انگیزه ای در آنها به وجود بیاوریم که با آن هنجار جامعه، با آنچه جامعه به آن فکر می کند و به سمت آن حرکت می کند آنها هم حرکت کننند یعنی گرچه باور ندارند اما از روی میل با یک انگیزه درونی حرکت کنند. گام سوم عبارتست از اینکه نه باورش را اصلاح کنیم و نه انگیزه درونی در او ایجاد کنیم بلکه او را از بیرون وادار کنیم به انجام کاری، یعنی با نظام پاداش و جزا ! باید روی این فکر کنیم ببینیم که آیا واداشتن آنها، نظام پاداش و جزا، چقدر نتیجه داده است و آیا این برای مقابله با اقل افراد است؛ افراد سازماندهی شده و مغرض یا برای توده هاست!؟ به هر حال ما اگر در بخش اول کم‌کاری داریم اگر نمی توانیم باوراننده کار کنیم لا اقل به بخش دوم بپردازیم یعنی اقداماتی که انگیزاننده هستند. در غیر این صورت وادارنده ها خیلی در دراز مدت، نتیجه بخش نخواهند بود. 📌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در خطبه های نمازعید فطر، مسجد امام حسین ع اهواز ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ @Heydari_org
‌💠 درباره ‌🔰ما تا باورهای جوانها را تغییر ندهیم اتفاقی نمی افتد. اقدامات ما باید باورهای آنها را تغییر دهد... اگر نمی توانیم کار کنیم لا اقل به بخش دوم بپردازیم یعنی اقداماتی که هستند. در غیر این صورت ها خیلی در دراز مدت، نتیجه بخش نخواهند بود. 🔍 در پایگاه خبری خوزستان بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view-166782-.html 📌کانال استاد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔰آثار تربیتی شهید مطهری 🔸کتب 《تعلیم و تربیت》، 《جاذبه و دافعه》 و 《آزادی معنوی》 از استاد شهید مطهری، همه تبیین گر روشهایی برای برقراری تعادل بین نیازهای انسان با کمک قوه تعقل اوست.  🔸آنچه در آثار شهید مطهری موج می زند، موید این موضوع است که اگر انسان تربیت دینی شود، حاصل آن داشتن جامعه ای متعهد و دیندار است که در نتیجه، افراد آن جامعه دستشان به خون یکدیگر آلوده نخواهد شد، کم کاری نمی کنند و صدها جرم و گناه دیگر به بار نمی نشیند. 📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در دانشگاه شهید چمران به مناسبت سالگرد شهادت استاد / حوالی سال ۱۳۹۰ 🔍 در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران بیشتر بخوانید ؛ https://scu.ac.ir/article/785518
💠 شخصیت و میراث عبدالعظیم حسنی 🔸عبدالعظیم حسنی مشهور به « شاه عبدالعظیم » و « سیدالکریم » از عالمان، مجاهدان و  راویان حدیث است. نسب او با چهار واسطه به امام مجتبی ع می رسد. 🔸درباره تاریخ ۱۵ شوال سال ۲۵۲ قمری که به عنوان سالروز وفات ایشان مشهور شده، بحث‌هایی وجود دارد که مجال طرح آنها در این جا نیست و مخاطبان گرامی را به مطالعه مقاله آیت‌الله رضا استادی در مجله نور علم شماره ۵۰-۵۱ ص ۲۹۷-۳۰۱ دعوت می‌کنم. البته تعیین یک روز به عنوان بزرگداشت، امری پسندیده و بهانه‌ای برای یادبود ایشان است. 🔸شهر ری محل فعالیت ایشان بوده است و تبدیل شدن آن شهر به يكى از پايگاه‌هاى مهم و كهن تشيع، مرهون مجاهدت‌های اوست. ری به بستر رویش عالمانى مانند ثقةالاسلام كلينى، شيخ صدوق، ابوالفتوح رازى و دیگران تبدیل شد و این را می‌توان نتیجه حرکت و تلاش حضرت عبدالعظيم حسنى(ع) دانست. 🔍متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید؛ https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3973771 📌کانال علمی پژوهشی و علمی تبلیغی استاد رضا حیدری را در ایتا دنبال کنید : @Heydari_org
🔰آسیب شناسی آثار منتشر شده درباره ائمه 🎙...به عنوان یک پژوهشگر و یک کسی که دغدغه امور فرهنگی را دارم امروز یک سراغ ندارم با بیان جوان پسند و دلکش و با متن قوی و مستند و متقن که هفتاد درصد، شصت درصد با واقع منطبق باشد...ما باید بتوانیم این مفاهیم بلند را به زبان ساده تر بگوییم بدون کاستن از قوت و متانت... به برکت خون شهیدان، به برکت مجاهدت عالمان و خامه قلم آنها امروز جوانان ما تشنه اند اما کو آب گوارا، آب گوارا به قدر کافی نداریم علیرغم همه این طمطراقها...این کتابهایی که شمردم کتاب قوی در میان شان کم نبود اما به زبان عربی اند، به زبان نجف اند. آنچه را هم که طلبه های قم ترجمه یا تالیف کرده اند به 《زبان قم》 نوشته اند نه به 《زبان قوم》، بلسان قومه نیستند... البته ما تجربه کتابهای پرچاپ خوب هم داشته ایم. کتاب دا ۱۵۰-۱۶۰ نوبت چاپ شد. کتابهای دیگری که در زمینه دفاع مقدس نوشتیم هم محتوا قوی بود هم متن قوی بود اما به هر حال در زمینه معنوی، پاسخگویی به شبهات جوانان، سیره ائمه اطهار، کتاب وزین، پرمحتوا، جامع که به درد قشر بخورد، باید بنویسیم، باید پژوهش کنیم، باید کار کنیم، شاگردان امام صادق علیه السلام باید کار کنند. 🔻بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در سالروز شهادت امام صادق ع ۱۴۴۱ق در جمع حوزویان و عموم مردم. متن سخنرانی درکتابی با عنوان چاپ شده است. http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔰شاهنامه فردوسی یک اثر ماندگار و حکمیانه است و اینکه برخی افراد کم اطلاع یا کج سلیقه یا نا آشنا به امر تبلیغ دین و گوهر هنر، بیایند و بگویند این اثر جاویدان با دین مبین اسلام در تضاد است، سخن اشتباهی است. خداباوری، غیرت مداری و دین پروری در شاهنامه فردوسی موج می زند...  شاهنامه خوانی در تقویت خداباوری و رشد علاقه به میهن و افزایش روحیه مقابله با تجاوز احتمالی دشمنان این آب و خاک مؤثر است. 📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در ششمین مراسم شاهنامه خوانی گروه آسماری بختیاری. ۱۳۹۵ اهواز. 🔻انتشار به مناسبت ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم ، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه http://eitaa.com/Heydari_org
‌🔹اصول محرِزه در نگاه ⁉️پرسش طلاب: مرحوم بجنوردی در جلد اول القواعدالفقهیه، هنگام بحث از اصل بودن یا اماره بودن《الصحة》پای تقسیم‌بندی اصول عملیه به اصول محرِزه و غیر محرِزه را به میان می کشد و در نهایت 《 أصالة الصحة 》 را از اصول محرِزه می‌شمارد. تعریف اصل محرِز در نگاه ایشان چیست!؟ 🎙پاسخ استاد حیدری: ایشان محرز بودن و غیرمحرِز بودن را صراحتاً تعریف نمی کند و تصریح به تفاوت آن دو نمی کند اما برخی در مقام تبیین تفاوت در نگاه بجنوردی که اصل را به محرِز و غیرمحرِز تقسیم کرده چنین گفته اند؛ وقتی قطع حاصل می شود، چهار چیز برای قاطع ایجاد می شود: ۱- حصول صفت نفسانی قطع در درون قاطع، ۲- کاشفیت از واقع، ۳- انکشاف واقع، ۴- جری عملی. وقتی ظن معتبر حاصل می شود به غیر از اولی که مخصوص قطع و علم بود، سه ویژگی دیگر حاصل می شود: : ۲- کاشفیت از واقع، ۳- انکشاف واقع، ۴- جری عملی. در اصل عملی محرِز به غیر از ویژگی اول و دوم که مخصوص قطع وظن معتبر بود، دو ویژگی دیگر حاصل می شود: : ۳- انکشاف واقع، ۴- جری عملی. در اصل عملی غیر محرِز، تنها ویژگی چهارم حاصل میشود: ۴- جری عملی. برپایه این تبیین، می توان با تسامح گفت؛ در نگاه مرحوم بجنوردی از قائلین به تقسیم بندی اصل به محرِز و غیرمحرِز، تفاوت اصل محرِز و غیرمحرِز، در وجود یا عدم سومین ویژگی ( یعنی انکشاف از واقع ) است. به بین دیگر؛ در اصلی که محرز باشد انکشاف از واقع وجود دارد، و در اصل غیرمحرز وجود ندارد. 🔺بخشی از جلسه پرسش و پاسخ درس ، حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری. اهواز ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ http://eitaa.com/Heydari_org
🔸 در طول تاریخ، هرگاه استقرار عالمان ربانی در میان مردم یک شهر گزارش شده است در کنارش رشد و شکوفایی استعدادهای مادی و معنوی جوانان و مردم آن شهر نیز گزارش شده است. 🔍سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مراسم کلنگ‌زنی مسجد بیمارستان پیوند اعضای شهرستان « رامهرمز » را از اینجا بخوانید: http://www.khoozna.ir/view-168755-.html
🔰روایات فاطمیات 🎙از ویژگی های حضرت (س) راوی حدیث بودن است. ایشان یکی از راویانِ روایاتِ است. در این روایات که از حضرت فاطمه زهرا س صادر شده، نام تمامی روات «فاطمه» است البته در برخی روایات یکی دو نفر به نام های دیگر هستند اما همگی از فرزندان ائمه (علیهم‌السلام) هستند، به همین جهت به فاطمیات مشهور شده اند. مضمون این روایات اثبات ولایت و امامت الهی اهل البیت ع و بیان مقام و عظمت آنان است؛ احادیثی مانند؛ حدیث 《غدیر》، حدیث 《دوستی آل محمد》، حدیث 《معراج》، حدیث 《منزلت》 و روایاتی از این دست. 📌سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع پاسداران/ اهواز ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
🔻‌از ویژگی های حضرت س: 🔸سخن گفتن دست کم چهار امام معصوم درباره حضرت فاطمه معصومه (س) ؛ امام صادق (ع)، امام کاظم (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) درباره آن بانو مطالب بسیار مهمی را فرموده‌اند که گویای شأن و مقام ايشان است....در برخی از این سخنان، جایگاه علمی او را بیان کرده اند و در برخی فضل و ثواب زیارت او در قم را. و گاهی مقام شفاعت او را و در بعضی، چگونگی زیارت او را. 🔸‌ورود زیات‌نامه مأثور یعنی رسیده از معصوم... بعد از حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) او تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور دارد. ‌🔸راوی حدیث بودن ... ایشان یکی از راویانِ روایاتِ است. 📌سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع نیروهای پایور و وظیفه سپاه / اهواز ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
🌸ابونواس اهوازی و امام رضا ع 🎙‌شعری از ابونُواس اهوازی درباره امام رضا علیه السلام برای شما بخوانم. نام اصلی این شاعر پر آوازه؛ حسن بن هانی حَکَمی است. گفته شده پدرش دمشقی و مادرش اهوازی بود و خودش هم در اهواز به دنیا آمده و در بصره رشد کرده و در بغداد مدفون است. از بزرگترین شعرای کلاسیک عربی است. البته عمده سروده های او تغزّل و شعر عاشقانه است در وصف خد و خال و خمر و... خلاصه اینکه شاعر آئینی سرا و مذهبی نیست. حیات او همدوره حیات امام رضا علیه السلام بوده و ظاهرا از او خواسته شده که در مدح امام شعری بگوید. در قالب ابیاتی اینطور نقل می کند که به من گفته شد که تو شاعر یکه تازی هستی و در و گوهر از شعرت می ریزد... 《فعلی م تَرکتَ مَدحَ ابن‏موسی‏ و الخصال التی تجمعن فیه‏》 چرا مدح و ستایش علی بن موسی را ترک کرده ای!؟ چرا خصلت های خوبی که در او جمع شده اند را بیان نمی کنی!؟ 《قلتُ لا استطیعُ مدحَ امام‏ کان جبریل خادماً لأبیه‏》 ابو نواس می گوید من به آنها پاسخ دادم من توان ستایش امامی را ندارم که جبرئیل امین خادمِ پدر او بوده است. با ادب جواب می دهد و با معرفت. گرچه عذر آورده برای مدح نکردن اما بالاترین مدح را گفته. شعری با همین مضمون از هم منقول است که اگر این شعر فارسی را پس از شنیدن شعر ابونواس سروده باشد هزار آفرین بر شیخ بهایی و اگر آن را نشنیده و سروده دو هزار آفرین. ظاهرا به همراه شاه عباس صفوی مشرّف بوده است در حرم حضرت رضا ع. یک شب شیخ می بیند که شاه عباس با لباس خدمتکاری مشغول کار است. دارد با قیچی، نوکِ این فیتیله چراغها را میچیند و کوتاه می‌کند. شیخ بهایی بداهه این شعر را خطاب به او سرود که: 《 پیوسته بود ملایک علیّین پروانه‌ی شمعِ روضه ی خُلد برین مِقراض به احتیاط زَن ای خادم! ترسم بِبُری شَهپَر جِبریل امین 》 مقراض یعنی قیچی. میگوید ای خادم وقتی میخواهی این فیتیله ها را کوتاه کنی و بچینی، آرام قیچی بزن چون جبرئیل امین در این حرم، حضور دارد و ممکن است شهپر جبرئیل را ناخواسته بِبُری! یعنی ای خادم تو با چشم سر فقط فیتیله را می بینی و شمع را اما اگر با چشم دل نگاه کنی پر فرشتگان را می بینی، پس مراقب باش، بی هوا قیچی نزن مبادا پر جبرئیل را ببری. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به مناسبت ولادت خرداد ۱۴۰۲ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹قطع موضوعی عقلی همان قطع طریقی است 📝مصنف در کفایه وقتی در صدد بیان فرق های و قطع موضوعی است، در عبارت《 و بالجملة القطع فیما کان موضوعاُ عقلاً لایکاد یتفاوت من حیث القاطع و ...》ناگهان از قطعِ طریقیِ مصطلح به《قطعِ موضوعیِ عقلی》تعبیر می کند. ظاهرا از نظر ایشان قطع در همه موارد اخذ شده و لذا موضوع است هرچند بین اخذ آن در قطع موضوعی مصطلح و طریقی مصطلح فرق هست. اما اینکه چرا و چگونه قطع طریقی مصطلح را قطع موضوعی عقلی نامیده است جای سخن دارد. شاید بتوان گفت: از آنجا که قطع طریقی مصطلح، موضوع برای آثار و احکامی مانند معذریت و منجزیت است و از سوی دیگر حاکم به این احکام و آثار همانا عقل است لذا قطع، موضوع برای آن آثار عقلی است. پس قطع طریقی مصطلح را قطع موضوعی عقلی نامیده است. و در مقابل قطع موضوعی مصطلح، موضوع برای احکام شرعی است لذا آن را قطع موضوعی شرعی نامیده است. 📌تقریرات طلاب از درس کفایه استاد رضا حیدری / اهواز اسفند ۱۳۹۳ http://eitaa.com/Heydari_org
🔰قیام پانزدهم خرداد در اهواز 🎙...سخنراني افشاگرانه امام درباره شاه در عصر روز عاشورای آن سال كه مصادف با ۱۳خرداد بود باعث شد كه امام را همان شب دستگير و به زندانی در تهران منتقل كنند. پس از دستگيری امام،  مردم قم در ۱۵ خرداد ۴۲ قيام كردند... همزمان در اهواز منزل آيت الله العظمي بهبهانی، كانون تجمع علما و بازاريها و شخصيت های موثر بود. با حضور علمای شهر، مصوب كردند كه بازار اهواز از ۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطيل شود. همچنين دستور دادند كه جمعيت زيادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژيم و در حمايت از امام شركت كنند كه البته ساواك مانع برگزاری آن شد. 🔺بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری در سالگرد قیام . اهواز ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🔍از اینجا بیشتر بخوانید؛ http://www.khoozna.ir/view-105082-.html
📸 توضیحی درباره این تصویر: امام خمینی که در خرداد ۴۲ دستگیر و به تهران منتقل شده بود با اعتراض علما و مردم پس از ده ماه آزاد شد و به قم برگشت. چند ماه پس از آزادی امام در تابستان ۴۳ آيت الله بهبهانی در قم با امام ديدار كردند و ده روز در خانه امام ماندند تا علما و مؤمنین که قصد ديدار این عالم را دارند به منزل امام بیایند و همگان بدانند آيت الله بهبهانی حامی امام خمینی است. انتشار تصاوير حضور ايشان، پيام مهمی داشت... (ادمین)
🔻سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به مناسبت سالگرد ره: 🔹 نظریه پیشینه درازی دارد اما عملیاتی نمودن آن در قالب مدل جمهوری اسلامی از ابتکارات امام راحل بود. 🔹امام خمینی در این مدل حکومتی، مردم و اسلام را باهم می خواست. 🔹نظریه یکی از مدلهای عملی شدن ولایت فقیه است. 🔹با رحلت امام، خطر اختلاف داخلی و تهاجم خارجی ما را تهديد ميكرد اما با رهبری آیت الله خامنه ای آرامشی بوجود آمد و گذر زمان نشان داد راه امام را بی كم و زياد می رود. 🔍از اینجا بیشتر بخوانید؛ http://www.khoozna.ir/view-105082-.html
سالگرد مرحوم استاد میرسالاری2.mp3
3.67M
🎧بشنوید 🔰خاطره/ مرحوم میرسالاری یک قاعده و منشور به دست من داد که هرجا بخواهم مقایسه کنم می گویم این واجب عینی است یا کفایی!؟ 🔹متاسفانه از اشکالاتی که به حوزه علمیه اهواز وارد است این است که اوتاد و اعلام و علمایش را تکریم نمی کند حتی معرفی نمی کند. 🔹 در جریان فتنه ۸۸ ماموریتی به من سپرده شد که به دانشگاه صنعت نفت بروم و ناچار بودم که به خدمت در این مدرسه پایان دهم. 🔹سید محمود جمله ای فرمود که هم گویای وجوه علمی و فقهی ایشان بود و هم بیانگر روحیه انقلابی ایشان بود... فرمودند کاری که به شما سپرده اند وجوبش بر شما 《عینی》 است اما برای تدریس در اینجا 《من به الکفایه》 هست...یعنی در تزاحم این دو واجب برو واجب عینی را انجام بده... 🔹تقویت نظام اسلامی، تقویت حکومت دینی و نظام ولایت فقیه با این بیان عالمانه و کوتاه در جان من نشست و یک قاعده برای این طلبه کوچک درست کرد... 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مراسم یکمین سالگرد ارتحال عالم ربانی استاد سید محمود میرسالاری . اهواز ۱۷شوال۱۴۴۲ / خرداد ۱۴۰۰ http://eitaa.com/Heydari_org