eitaa logo
انجمن‌دانشجویی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع
462 دنبال‌کننده
364 عکس
26 ویدیو
140 فایل
«کانال‌متعلق‌به‌انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌‌اسلام‌و تشیع‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌است» دبیرانجمن‌ @z_kabiri (کبیری‌پور) اعضای‌انجمن: خانم‌ها‌ احسانی، تیموری‌مقدم‌، حیدرپور آقایان: علی‌نژاد و‌ قدرتی لینک‌گروه‌تاریخ: 👇🏻 http://B2n.ir/z96573
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️معرفی اعضای انجمن تاریخ اسلام و تشیع 1⃣ جناب آقای صادق سعیدیان 🔹دانشجوی دکتری تاریخ اسلام 🔹طلبه‌ی سطح سه حوزه‌ی علمیه 🔹کارشناسی ارشد فرق تشیع 🔹مترجم متون عربی 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔹مبلغ و مدیر گروه جهادی فرهنگی خادمین مهدی موعود 🔹مسئول دفتر رئیس دانشکده‌ی تاریخ و کارشناس پژوهش دانشکده‌ی تاریخ 🔹آیدیِ ارتباطی 👇🏻 @saeedian_urd_ac_ir 🔅دبیر انجمن علمی _ پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣سرکار خانم زهرا کبیری‌پور 🔹دانشجوی دکتری تاریخ تشیع اثنی‌عشری 🔹کارشناسی ارشد مطالعات تاریخ تشیع 🔹طلبه‌ی سطح سه حوزه 🔹پژوهشگر و مترجم ترکی استانبولی 🔹فعال انجمن‌ علمی _ پژوهشی تاریخ در حوزه‌ی علمیه به مدت پنج سال 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔹مبلغ و سخنران در موضوع تاریخ ائمه و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) 🔹نویسنده و ویراستار 🔹آیدیِ ارتباطی 👇🏻 @z_kabiri 🔅مسئول برگزاری نشست‌ها، کرسی‌های علمی‌ترویجی و مسئول محتوای کانال انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3⃣سرکار خانم نجمه حسینمردی 🔹دانش آموخته سطح دو حوزه 🔹کارشناسی ارشد کلام شیعه 🔹دانشجو ارشد تاریخ تشیع 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔹مبلغ در موضوع زن و خانواده 🔹عضو فعال انجمن علمی _ پژوهشی شیعه‌شناسی به مدت سه سال 🔹سردبیر نشریه فرهنگی در سال ۱۳۹۹ 🔹وب مستر و طراح 🔹سایبر پژوه در حوزه تکنولوژی‌های آینده 🔹آیدیِ ارتباطی👇🏻 @mardi_cyber 🔅مسئول مجلات و رسانه‌ی انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جناب آقای اسماعیل مردانی گرم دره 🔹سطح سه حوزه علمیه 🔹دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ تشیع 🔹محقق و پژوهشگر 🔹مبلغ نمونه به مدت چهارسال متوالی 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔹نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به مدت 3 سال 🔹آشنایی با زبان چینی و عراقی 🔹آیدیِ ارتباطی👇🏻 @Emardani61 🔅مسئول اردویی و روابط عمومی انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرکار خانم فاطمه تیموری مقدم 🔹حافظ کل قرآن 🔹لیسانس تاریخ 🔹فوق لیسانس تاریخ تشیع 🔹دانشجوی دکتری تاریخ اسلام 🔹ده سال سابقه تدریس تاریخ در دبیرستان 🔹استاد دوره بینش مطهر 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔅عضو انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جناب آقای مهدی مهجوری کارمزدی 🔹دانشجو دکتری تاریخ اسلام 🔹طلبه سطح ۴ حوزه علمیه 🔹معاونت پژوهش مدرسه علمیه مصطفی‌خان شهرستان ساری 🔹پژوهشگر 🔹فعال فرهنگی و اجتماعی 🔹عضو انجمن علمی استان مازندران 🔅عضو انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️نقد سند لیلةالرغائب 🎙آیت الله سید احمد مددی 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرکار خانم آمنه کیوان 🔹دانشجوی دکتری تاریخ تشیع اثنی‌عشری 🔹استاد حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران مشهد 🔹مصحح نسخ خطی 🔹کارشناس و مشاور مذهبی خانواده 🔅عضو انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیلی از زندگانی امام کاظم.pdf
3.8M
🔹عنوان کتاب: تحلیلی از زندگانی امام کاظم(علیه‌السلام) ✍🏻نویسنده: باقر شریف قرشی 🔹توضیح: نویسنده‌ی محترم در این کتاب چهره‌ی واقعی خلفای جور، جنایات و فساد خلفای زمان و درباریان و از طرفی علم و تقوا، اخلاص و طـاعت، ارشـاد و هـدایت امت و فـداکاری‌های امام کاظم(علیه‌السـلام) را مورد بحث و بررسـی قرار داده است. لینک دانلود مستقیم 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هفتمین نور روز بیست و پنج ماه رجب، مصادف شده است با داغ امامی که حیاتش، تیری بود بر قلب آن‌هایی که نخل تناور امامت را ایستاده نمی‌خواستند. امامی که خشم در برابر مهربانی و گذشت او به زانو درآمده بود و دریای گذشت و مهربانیِ او در دل‌های شیعیان جاری بود. سرو تنومندی که خواب را از چشمان هارون ربوده بود و ستون‌های حکومت سراسر ظلم او را به لرزه درآورده بود و هارون از ترس اینکه مبادا وجود او پایه‌های حکومت جورَش را سست کند، امام را مسموم کرده و به شهادت رساند. اما درباره‌ی نحوه‌ی شهادت امام کاظم(علیه‌السلام) سه روایت مختلف در منابع نقل شده است: روایت اول این روایت می‌گوید: شهادت آن حضرت در پى مسموم کردن امام صورت گرفته است که در روایتى از امام رضا(علیه‌السلام) نیز ذکر شده است. همچنین در روایت دیگرى که یحیى بن خالد را به قتل امام متهم مى‌کند نیز این نکته آمده است. روایت دوم در این روایت آمده است، که آن حضرت را در فرشى پیچانده و آنچنان فشار داده‌اند که حضرت به شهادت رسیده است. روایت سوم در این روایت که از مستوفى نقل شده است، آمده، شیعه معتقد است به دستور هارون‌الرشید سُرب گداخته در حلق ایشان ریخته‌اند. اما آن روایتى که بیش از تمام این روایت‌ها شهرت دارد، مسموم کردن امام است. پس از شهادت امام، پیکر مطهر ایشان را به دو دلیل در معرض دید خواص اهل بغداد و عموم مردم قرار دادند: ۱) بنا بر نقل اربلى، سِندى بن شاهک، فقها و وجوه اهل بغداد را که هیثم بن عدى نیز در میان آن‌ها دیده مى‌شد، بر بالای پیکر مطهر امام آوردند تا ببینند زخم و جراحت و یا آثار خفگى در بدن آن حضرت وجود ندارد و به مرگ طبیعى از دنیا رفته است. ۲)از آنجایی که عده‌ای از شیعیان معتقد به مهدویت آن حضرت بودند و یا احتمال داشت اعتقاد به مهدویت او پیدا کنند، پیکر امام را روى پل بغداد بر زمین گذاشتند و یحیى بن خالد دستور داد تا فریاد بزنند، این موسى بن جعفر است که رافضه معتقد هستند او نمرده است. جسم مطهر امام را در «باب‌التین» بغداد در مقبره‌ی قریشى‌ها دفن کردند. تاریخ شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) بنا بر نقل شیخ صدوق، بیست و پنجمین روز از ماه رجبِ سال ۱۸۳ قمری و بنا بر نقل شیخ مفید بیست و چهارمین روز از ماه رجبِ سال ۱۸۳ قمری بوده است‌. _الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، شیخ مفید، ترجمه محمدباقر ساعدى خراسانى‌، انتشارات اسلامیة، ج۲، ص۲۱۵؛ _اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمة فی معرفة الائمة، تهران، انتشارات اسلامیه، ۱۳۸۲ش، ج۲، ص۲۳۴؛ سلام بر تو یا اباالمعصومه(سلام‌الله علیها) و سلام بر کاظمین، که چنین گوهری را در آغوش دارد!  ✍🏻 زهرا کبیری پور 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی): «تاریخ نه سیاست است، نه فرهنگ؛ تاریخ، تاریخ است. تاریخ، یعنی آنچه که از حوادث و وقایع ثبت شده است. البته در این حوادث و وقایع، سیاست هم هست، فرهنگ هم هست، هنر هم هست، عشق هم هست، مصیبت هم هست، درد هم هست، بغض هم هست، کینه هم هست. همه‌ی این‌ها وقتی با همدیگر ثبت شد، می‌شود تاریخ» 🔸بیانات‌ در‌ دیدار‌ اعضای‌ گروه تاریخ صدای جمهوری اسلامی ایران 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه غیبت نعمانی.pdf
14.9M
📚کتاب «الغَیبَة»، عنوان یکی از آثار مهم شیعه در موضوع غیبت و ظهور امام دوازدهم شیعیان، نوشته‌ی ابوعبدالله محمد بن ابراهیم نُعمانی در اوایل دوران غیبت کبری است. این کتاب ۴۷۸ روایت دارد که در ۲۶ باب مطرح شده و از منابع و مصادر بسیاری از کتاب‌های عالمان متأخر شیعی است. ◽️غیبت صغریِ حضرت مهدی(عج) تا نیمه‌ی اول قرن چهارم هجری ادامه داشت و پس از درگذشت ابوالحسن صیمری (۳۲۹ق/۹۴۰م)، آخرین نایب خاص امام و پایان دوره‌ی غیبت صغری، آشفتگیِ فکری و اعتقادیِ بسیاری در شیعیان به وجود آمد و بسیاری از شیعیان به شک و دودلی گرفتار شده و برخی به اعتراض و حتی انکار برخاستند. ◽️نُعمانی که در این دوره زندگی می‌کرد، برای استحکام بخشیدن به بنیادهای فکریِ تشیع و همچنین برای پاسخگویی به نیازهای اعتقادی شیعیان در امر امامت و راز غیبت امام دوازدهم کتاب الغیبة را نوشت. ◽️این کتاب شامل روایت‌های نقل شده از پیامبر(ص) و ائمه(ع) در موضوع غیبت و بحث‌هایی در همین موضوع است. نعمانی در مقدمه‌ی این کتاب به اوضاع و احوال آن روزگار و انگیزه‌ی خود در تدوین کتاب الغیبه نیز اشاراتی دارد. ◽️مؤلف در مقدمه‌، علت تألیف کتاب را انحراف گروه‌هایی از شیعیان به خاطر وقوع غیبت امام دوازدهم دانسته و یکی از انگیزه‌های این انحرافات را ضعف ایمان و بی‌توجهی به روایات وارد شده در موضوع غیبت بیان می‌کند و به همین دلیل به جمع‌آوری احادیث در این موضوع می‌پردازد. 💠انجمن‌‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌وتشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety