📣اطلاعرسانی
انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع
با همکاری دانشکدهی تاریخ برگزار میکند:
▫️سلسله نشستهای علمیپژوهشی دانشکدهی تاریخ
📌عنوان نشست:
«تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد تاریخ حقوق»
🔹استاد مدعو:
استاد محترم دکتر حسن زندیه
▫️زمان برگزاری نشست:
روز پنجشنبه یازدهم خرداد ۱۴٠۲
ساعت: ۱۱:٠٠٠
▫️مکان برگزاری نشست:
قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم، سالن شیخ کلینی
🔹برگزاری همزمان جلسه به صورت آنلاین
🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻
🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir
▫️نام کاربری: نام شرکت کننده
▫️رمز عبور: ۲۲
♦️ شرکت به صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است.
#پژوهش
#تاریخ
#دکتر_زندیه
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
انجمنعلمیدانشجوییتاریختشیع
📣اطلاعرسانی انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری دانشکدهی تاریخ برگزار میکند: ▫️سلسله ن
نشست علمی تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.
📣 در حال برگزاری
انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع
با همکاری دانشکدهی تاریخ برگزار میکند:
▫️سلسله نشستهای علمیپژوهشی دانشکدهی تاریخ
📌عنوان نشست:
«تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد تاریخ حقوق»
🔹استاد مدعو:
استاد محترم دکتر حسن زندیه
▫️زمان برگزاری نشست:
روز پنجشنبه یازدهم خرداد ۱۴٠۲
ساعت: ۱۱:٠٠٠
▫️مکان برگزاری نشست:
قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم، سالن شیخ کلینی
🔹برگزاری همزمان جلسه به صورت آنلاین
🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻
🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir
▫️نام کاربری: نام شرکت کننده
▫️رمز عبور: ۲۲
♦️ شرکت به صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است.
#پژوهش
#تاریخ
#دکتر_زندیه
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
HIQ_Volume 12_Issue شماره 1 و 2 - بهار و تابستان 90 - مسلسل 46 - 45_Pages 161-182.pdf
424.1K
🔹عنوان مقاله:
تاریخ اجتماعی
✍🏻نویسنده:
دکتر حسن زندیه
📌چکیدهی مقاله:
تاریخ اجتماعی یکی از گرایشهای تاریخ است که حوزهی وسیعی از جلوههای مختلف زندگی و فرهنگ انسان گذشته را بررسی میکند و به مطالعه ساختار، فرآیند و برآیند کنش آدمی میپردازد. این بخش از مطالعات تاریخی پس از توجه بیش از حد به تاریخ سیاسی که در برگیرنده تاریخ فرادستان و حکومتگران است، به تاریخ فرودستان و نقش اجتماعی آنها توجه نموده است. تاریخ اجتماعی تعریف و تحدید مشخصی ندارد و اختلاف آرای فراوانی بر دایرهی شمول، ماهیّت، مبانی و خاستگاه آن وجود دارد. همچنین، پرسشهای فراوانی درباره ابعاد مختلف تاریخ اجتماعی مطرح شدهاند که عبارتند از: ارتباط تاریخ اجتماعی با سایر حوزههای تاریخ چگونه است؟ مثلاً ارتباط تاریخ اجتماعی با تاریخ سیاسی و اقتصادی چگونه است؟ تاریخ اجتماعی چه تعامل، تمایز و تفاوتی با تاریخ فرهنگی دارد؟ ارتباط و تعامل آن با جامعه شناسی و مفاهیم آن چگونه است؟ تاریخ اجتماعی در میان حوزههای مطالعات تاریخی، از چه جایگاهی برخوردار است؟ و منابع مطالعاتی تاریخ اجتماعی کدامند و چه وجوه اشتراک و افتراقی با منابع گرایشهای دیگر تاریخی دارد؟ این مقاله میکوشد موارد مذکور را بررسی نماید.
#معرفی_مقاله
#دکتر_زندیه
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
tarikh.pdf
1.54M
▫️سلسله نشستهای زنگ پژوهش
🔹استاد مدعو:
استاد محترم دکتر حسن زندیه
🖋موضوع نشست:
«تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد تاریخ حقوق»
🔅فایل ضمیمهی این نشست جهت استفادهی دانشجویان
#دکتر_زندیه
#زنگ_پژوهش
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
پژوهش، دکتر زندیه.mp3
33.07M
🔊 صوت سلسله نشستهای زنگ پژوهش
🔹استاد مدعو:
استاد محترم دکتر حسن زندیه
🖋موضوع نشست:
«تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد تاریخ حقوق»
▫️تاریخ برگزاری:
پنجشنبه یازدهم خرداد ماه ۱۴٠۲
#دکتر_زندیه
#صوت_پژوهش
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
💠 تقدیم به بانوان فعال و جویای دانش:
🎙مقام رهبری(مدظلهالعالی):
▫️اصلیترین نقش یک زن از نظر اسلام همین نقش خانهداری است اما خانهداری به معنای خانهنشینی نیست. بعضی اینها را باهم اشتباه میکنند وقتی میگوییم خانهداری، خیال میکنند میگوییم در خانه بنشینید هیچ کار نکنید، هیچ وظیفهای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعالیتهای سیاسی نکنید، معنای خانهداری این نیست.
▫️خانهداری یعنی خانه را داشته باشید در کنار داشتن خانه هر کار دیگری که از عهدهی شما برمیآید و میل به آن و شوق به آن را دارید میتوانید انجام بدهید؛ منتهی همه در ذیل خانهداری است.
🔅بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان
۱۴٠۱/۱٠/۱۴
▫️اشتغال بانوان از جملهی چیزهائی است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکتهای اجتماعی موافقم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادی باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسی و اجتماعی و فعالیتهای خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینها هم خوب است. زنها نصف جامعهاند و خیلی خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینهی اینگونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت. یک اصل این است که این کار اساسی را - که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانوئی و مادری است - تحتالشعاع قرار ندهد. میشود هم. به نظرم میرسد مواردی داشتیم که خانمهایی اینطور عمل میکردند. البته یک قدری به آنها سخت میگذرد؛ هم درس خواندند، هم درس دادند، هم خانهداری کردند، بچه آوردند، بزرگ کردند، تربیت کردند...
🔅بیانات در سومین نشست اندیشههای راهبردی
۱۳۹٠/۱٠/۱۴
#بانوان_دانشجو
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety