فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنها بسیار است و مجال توضیح نیز بسيار.
🔰از دیشب که آراء شعبه را شمردیم و صندوق امانی را به متولیاش سپردیم، بارها نوشتم و پاک کردم.
🔰فعلا تنها میتوانم بگویم خداوند علیم را به خاطر نعمات پرطمطراقی همچون اختیار انسانِ اجتماعی و تمشّی قصد انسان مدنی شاکرم و برای رئیسجمهور منتخب #مردم آرزوی موفقیت دارم. ان شاءالله که امید انسانهایی که در نوشتههای قبلی به آنان اشاره کردهام ناامید نشود و رئیسجمهور و تیم همراهش هوای مردم را داشته باشند.
✍🏻حسین ایرانپور
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
🔺فکر میکردند قالیباف را میزنند؛ اما ترکش آن به دکتر جلیلی هم خورد؛ و ما هر دو را از دست دادیم. اکنون بنشینید و با نگاه بر رخسار پزشکیان لبخند بزنید.
میگویند نگو. بس است!
خب چیزی نگوییم، مردم هم آگاه نشوند و باز یکی دو سال دیگر با همین ترفند ضربه دیگری بزنند؟
نباید بفهمند خیانت و تفرقه و لجن پراکنی هزینه دارد؟
الان که نه قالیباف را داریم و نه جلیلی را راضی هستید؟
عزیزم آقای ثابتی را بر کرسی مجلس نشاندید.
رسایی هم دارد زندگی اش را میکند.
اشتری هم کافه اندرزگو اش را دارد.
رائفی پور هم با موسسه و درآمدها و نذوراتش روزگار میگذارند...
آن کارگر بینوا که در دل آفتاب جنوب زجر میکشد را خبری از حالش دارید؟
کارمندی که معلوم نیست فردا سیاست لیبرالی با او چه خواهد کرد چه؟
آقای قالیباف ضرر نمیکند به مجلس برمیگرد.
جلیلی باز می رود در سایه مینشیند!
شما میمانید و آفتاب سوزان تیر و مرداد.
باز هم میخواهید اجازه دهید تفرقه افکنان بی هزینه بروند استتار کنند فردا دوباره برگردند؟
نباید عبرت بشود برایشان این گندی که به زندگی مردم زده اند؟
من را نصیحت میکنید؟
آن موقع که باید رعایت میکردند نکردند..
حالا که همه چیز را باخته ایم به من میگویید چیزی نگو؟
تحلیل هایت را ادامه بده؟
زندگی مردم مصیبت باشد تحلیل به چه دردشان میخورد؟
به خودتان بیایید!
✍🏻عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
https://eitaa.com/ansari_rahim
🖋پینوشت | حسین ایرانپور: البته بشخصه چند حرکت اخیر رئیسجمهور منتخب را به شدت پسندیدم: یکی نامهی مفصل ایشان به جناب سیدحسن نصرالله، دیگری گفتگوی قاطع با آقای #پوتین در خصوص ادامه توافقات و دیگری تداوم مردمداری ایشان که از قدیم زبانزد بوده است.
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
روضه های مکتوب به مناسبت دههٔ اول محرم 🖤💔
4⃣ روضه شب چهارم محرم ــ
مصيبت فرزندان و برادران زينب(س)
در شب چهار محرم، میهمان «حضرت زینب کبری سلام الله علیها» ام المصائب هستیم که در واقعه کربلا، برادران، برادرزادگان و فرزندانش را در مقابل چشم خویش از دست داد:
روز عاشورا، هنگامی كه ناگزير بودن كارزار مسجّل شد، اصحاب نگذاشتند كه تا زنده هستند فرزندان رسول خدا(ص) به ميدان روند و كشته شوند. اما هنگامي كه تمامی ياران امام حسین(ع) جانفشانی كردند و به شهادت رسيدند، نوبت اهل بيت پيامبر(ص) شد كه خود را فدای حق و حقيقت نمايند.
در اين لحظات سخت، جوانان بنی هاشم ــ یعنی فرزندان علی(ع)، جعفر طيار، عقيل، امام حسن(ع) و سيدالشهداء(ع) ــ گردهم آمدند، يكديگر را در آغوش كشيدند و با هم وداع كردند.
در روایتی آمده است که رسول خدا(ص) روزی به چند تن از جوانان قريش نگريست كه صورتهايی زيبا و نورانی داشتند. پيامبر(ص) با ديدن آنان اندوهگين شد. پرسيدند: "ای رسول خدا! شما را چه شد؟" فرمود: "ما خانداني هستيم كه خداوند، آخرت را برای ما برگزيده است نه دنيا را. يه ياد آوردم آنچه را كه امت من بر سر فرزندانم خواهند آورد و آنان را میکشند يا آواره میسازند".
بنا بر برخی نقل های تاریخی، از بين افراد خاندان نبوت كه در كربلا به دست لشکر يزيد به شهادت رسيدند سه نفر فرزندان عبدالله بن جعفر طيّار (همسر حضرت زينب) و سه نفر ديگر از آنان برادران تنی حضرت ابوالفضلالعباس(ع) (يعني برادارن حضرت زينب) بودند.
* فرزندان حضرت زينب(س)
«عون»، «محمد» و «عبيدالله» سه پسر عبدالله بن جعفر (شوهر حضرت زينب سلام الله عليها) بودند كه به همراه مادر خويش در ركاب امام(ع) به كربلا آمده بودند.
آنان وقتی كه تنهاییِ دايی و امام خويش را ديدند يک به يک به ميدان رفتند و جان خود را فدای اسلام كردند.
«عون» در مقابل چشمان نگران مادرش زينب به سوی ميدان تاخت در حالی كه قهرمانانه میخواند :
إن تنكروني فأنا ابنُ جعفر /
شهيد صدق في الجنان ازهر
يطير فيها بجناح اخضر /
كفی بهذا شرفاً في المحشر
يعنی: اگر مرا نمیشناسيد بدانيد كه من پسر «جعفر طيار» هستم؛ همان كه در راه حق و حقيقت به شهادت رسيد و در فردوس برين می درخشد. همو كه بر فراز بهشت با بالهايی سبز پرواز میکند، و همين نسب و شرف برای روز محشر كافی است.
عون سه سوار و هجده پياده از لشکريان دشمن را كشت تا اينكه به دست سپاه کوفه به شهادت رسيد.
پس از وی، دو برادرش محمد و عبيدالله نيز در راه حق جنگيدند و شهيد شدند.
* برادران حضرت زينب(س)
«عباس»، «عبدالله»، «جعفر» و «عثمان» چهار برادر ناتنی امام حسين(ع) و زينب كبری(س) از «فاطمه ام البنين» بودند.
هنگامی كه حضرت ابوالفضل العباس(ع) مشاهده كرد كه بسياری از اهلبیت به شهادت رسيدهاند خطاب به سه برادر مادری خود گفت: "برادران عزيزم! دوست دارم كه در مقابل من به ميدان رويد تا اخلاص شما در راه خدا و رسول را ببينم".
سه برادر يک به يک به ميدان رفتند و در رجزهايشان خود را "فرزند علی" معرفی كردند و پس از كارزاری پهلوانانه به شهادت رسيدند.
عثمان بن علی ــ كه اميرالمؤمنين فرمود: "او را به ياد برادرم عثمان بن مظعون (صحابی صديق رسول الله) عثمان ناميدم" ــ جوانی ۲۱ ساله بود. هنگامی كه جنگ قهرمانه او را ديدند و در مصاف تن به تن از پس او بر نیامدند، برای كشتن او به تيراندازی متوسل شدند. «خولی» تيری به پهلوی او زد و عثمان از اسب به زير افتاد.
سپس يكی از دشمنان بر او تاخت و وی را به شهادت رساند.
اين شش برادر، تنها چند نفر از خويشانی بودند كه حضرت زينب(س)، شهادت آنان را به چشم ديد؛ شيرزنی كه در يک نيمروز، پسران و برادران و برادرزادگان و عموزادههای خويش را بر خاک و خون مشاهده كرد و در سفری سخت، سر آنان را بر نيزه ديد... امان از دل زینب...
ألا لعنة الله علی القوم الظالمين؛
و سيعلم الذين ظلموا أيّ منقلب ينقلبون.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نکته: در تعداد و نام فرزندان عبدالله بن جعفر از حضرت زینب(س) اختلاف نظر وجود دارد. آنچه در آن اتفاق است این که حداقل دو فرزند عبدالله بن جعفر به نامهای «عون» و «محمد» در کربلا به شهادت رسیدند. بر اساس منابع تاریخی، مادر «عون» ــ معروف به «عون اکبر» ــ حضرت زینب کبری(س) بوده است. طبق برخی از منابع تاریخی دیگر، مادر «محمد» نیز حضرت زینب(س) بوده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✓ منابع اصلی:
۱. سيد بن طاووس؛ اللهوف في قتلی الطفوف؛ قم: منشورات الرضي، ۱۳۶۴.
۲. شيخ عباس قمی؛ نفس المهموم؛ ترجمه و تحقيق علامه ابوالحسن شعرانی؛ قم: انتشارات ذويالقربی، ۱۳۷۸.
۳. شیخ مفید؛ الاختصاص؛ قم: منشورات کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ ق.
----------
🍀 اخلاق و اعتدال|سیدعلیرضا حسینی (عارف)
@alirezahoseiniaref
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
*عشق بی پایان*
کلاس فلسفه داشتیم. ده دوازده نفری میشدیم.
استاد فلسفهمان، مردِ میانسالِ بلند قامت و استخوان دُرشتی بود.
برای ما دانشجویان گاهی سوالاتی مطرح میکرد..
پرسید: کدام کلمه است که با شنیدن آن میشود امام حسین علیهالسلام را توصیف کرد طوری که حق امام حسین با آن ادا شود؟... 🥺
کلمه باشد نه جمله!
این سوال را که پرسید خودش را به پنجرهی انتهای کلاس رساند. دستانش را روی رفِ پنجره، ستون چانه کرد وبه شمشادهای تازه هرس شدهی حیاط دانشگاه خیره شد.
بعدِ آن سوال همهی ما خودمان را به عقب چرخانده بودیم تا با استاد ارتباط چهره به چهرهمان را حفظ کنیم. من دستم را بلند کردم
و گفتم: آقا! مظلوم!
بغل دستیام ضربهای به شانهام زد و گفت این کلمهی انتخابی منهم بود. استاد سرش را به سمت ما برگرداند و به دوستم گفت: شما کلمهی دیگری را بگویید.
او گفت: شهید!😞
سومی! عطشان!
_غریب!😢
_بی کفن!🥺
کلاس روضهی کلمات شده بود.
استاد سرش را داخل رف پنجره کرد. من که بهترین زاویه را برای دیدن نیمرخ استاد داشتم، قطره اشکی را دیدم که از کنار صورتِ استاد غلتید و روی طاقچه افتاد.
دیگری گفت....
_ پایمال شده!
_ غارتشده!
_ بیسر!
_ امام!
استاد به نفر آخر نگاه تحسین آمیزی کرد. آرام و با وقار خودش را پشت میزش رساند و گفت: آفرین! تنها یک امام میتواند این همه مصیبت را تحمل کند.
در طول تاریخ، امام واژهای بوده که معصومین علیهالسلام به خاطرش غربت و مصیبت زیادی کشیدهاند.
هنوز توضیحات استاد کامل نشده بود که محمد دستش را بلند کرد و گفت: آقا! البته خیمههای سوخته و اسیری هم هست.
همه دیدیم که استاد بهم ریخت . آرامش صورتش آشوب شد و نتوانست جلوی اشکش را بگیرد. همانطور که حلقهی اشک داخل چشمانش وول میخورد ، صدای بمِ مردانهاش لرزید و گفت : گفتم حسین را توصیف کنید. این کلمهها وصفِ خانوم زینب است...
💢سلام علی قلب زينب الصبور
💢سلام علی جبل الصبر
💢سلام علی عقیله العرب
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزههای علمیه
🚩 استفاده رایگان از نرمافزار مقتلالحسین علیهالسلام
◻️ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در ایام عزای حسینی امکان استفاده از نرمافزار مقتل الحسین علیهالسلام را فراهم کرد.
📚 این نرم افزار شامل متن ۱۰۱ عنوان کتاب درباره امام حسین علیه السلام می باشد.
📎 استفاده از نرمافزار
🔹🔹🔹🔹🔹
https://pazhuhesh.ismc.ir/
@Riismc | معاونت پژوهش
⭕️کدام امام حسین(ع)؟
۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمیخواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است.
۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد.
۳. امام حسین(ع) هدفی: اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا میکند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب میکند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است.
🔰اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع)
می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد!
✍🏻علیرضا زادبر
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️یاد مصیبت حسینی با برکت است اما کربلا جنبههای مهم دیگری نیز دارد.
❇️حادثه ی کربلا احیاگر دین بود. ارزش احیاگری دین در حادثه ی عاشورا، مصیبت عاشورا را تحت الشعاع قرار داده است.
💢آن حادثه ی کربلا را یک بار به چشم یک مصیبت نگاه میکنید و همه چیز هم در آن هست، بد نیست؛ یعنی ما از آن بُعد هم حادثه ی کربلا را هرگز نفی نمیکنیم، بلکه اثبات میکنیم، خیلی هم برای ما برکات داشته؛ آن جنبه ی عاطفی قضیه است. امام حسین علیهالسلام کی بود؟ چرا کشته شد؟ چه جور کشته شد؟ کیها او را کشتند؟ دنبالهی این کشتهشدنها چی بود؟ و همین چیزها.
✳️یک بار به چشم زندهشدن اسلامی که داشت میمرد، به وسیلهی این خون و به وسیلهی شهادت وقتی به این دید نگاه میکنید، اصلا یادتان میرود که یک فاجعه انجام گرفته. توجه میکنید؛ اصلا یادتان میرود که یک شخصیتی مثل امام حسین کشته شده، از دنیا رفته؛ چون آن به قدری جنبهی مثبت بزرگی است که همهی این جنبههای منفی قضیه را میپوشاند و این همان چیزی است که ابن طاووس که لابد شنیدید، میگوید که: "اگر نه این بود که این سوزها و دردها و مصیبتها وجود داشت ما در روز عاشورا لباس نو میپوشیدیم و آن را یکی از عیدهای خودمان اعلام میکردیم" (السید ابن طاووس، ۱۴۱۷ق: ۷-۶)؛ همان بعد قضیه است.
📌آیتالله سیدعلی خامنهای | ۱۳۶۱/۰۳/۰۱
📚نقلشده در خامنهای، ۱۳۹۴: ص ۳۰.
منابع:
۱. خامنهای، سیدعلی (۱۳۹۴)، آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا، چاپ پنجم، تهران: انقلاب اسلامی.
۲. السید ابن طاووس (۱۴۱۷ق)، اللهوف في قتلی الطفوف، قم: انوار الهدی.
#سیدعلی_خامنهای
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️هدف از گریستن بر امام حسین علیهالسلام زنده ماندن فکر او در ذهن و زندگی ما است.
✳️میبینید که به ما گفتهاند هر سال برای امام حسین گریه کنید. گریه کردن به معنای زنده بودن یک مصیبت است؛ گویی همین دیروز اتفاق افتاده است. انسانی هزار و چند صد سال قبل به شهادت رسیده است؛ چرا باید امروز برای او گریه کرد؟ گریهی ما به سبب این است که اگر یاد او با همهی ابعادش در ذهن و زندگی و بساط هستی ما زنده نماند، به تدریج فکر و سرانگشت اشارهی او کمرنگ خواهد شد؛ چه ما بخواهیم و چه نخواهیم.
📌آیتالله سیدعلی خامنهای | ۱۳۶۸/۰۴/۲۸
📚نقلشده در خامنهای، سیدعلی (۱۳۹۴)، آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا، چاپ پنجم، تهران: انقلاب اسلامی: ص ۲۶۰.
#سیدعلی_خامنهای
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️در شهادت دیگر معصومین بهتر است به جای سینه زنی به شرح مصائب آنان پرداخته شود.
✳️روضهخوانی و سینهزنی باید باشد، اما نه در هر عزایی. این را بدانید که روضهخواندن و گریهکردن - آن سنّت سَنيّه - مربوط به همهی ائمه نیست؛ متعلق به بعضی از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسی کسی روضهای میخواند، عدهای دلشان نرم میشود و گریه میکنند؛ این عیبی ندارد. اصلاً عزاداری کردن یک حرف است روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن یک حرف دیگر است. روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن مخصوص امام حسین علیهالسلام است؛ حداکثر مربوط به بعضی از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست و یکم ماه رمضان، سینهزنی و عزاداری و برپایی جلسات خوب است؛ ولی مثلاً در مورد حضرت موسی بن جعفر علیهالسلام، با اینکه وفات آن بزرگوار از وفاتهای دارای روضهخوانی است، من لزومی نمیبینم که سینهزنی بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مناسبتی ندارد که ما بیاییم نوحهخوانی و سینهزنی کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصائبشان گفته بشود. شرح مصائب، گریهآور است.
🔰من خودم الان در ایام ماه محرم که نمیتوانم روضه بروم –چون آن احساس و عشقی که در دل هر شیعه هست و دلش میخواهد در عزاداری شرکت کند– لذا من این را با خواندن «نفس المهموم» حاج شیخ عباس قمی (آقابزرگ الطهرانی، ۱۴۰۳ق، جلد ۲۴: ص ۲۶۵)، که یک کتاب عربی است، اشباع میکنم؛ این خودش گریهآور است و برای من کار چند نفر روضهخوان را میکند.
حتماً لازم نیست که عزاداری به همان شکل سنتی روضهخوانی باشد که اولش چیزی میخوانند و بعد هم احیاناً آخرش دمی میگیرند و سینهای میزنند؛ نه، شرح حال را بیان کنید؛ مثلاً یک نفر با بیان خوب و لحن محزونی وضع زندان رفتن حضرت موسی بن جعفر را بیان کند، حوادث تلخ زندان را بیان کند، بعد شهادت حضرت را بیان کند، بعد مراسم تشییع را بیان کند (المجلسی، ۱۴۰۳ق، جلد ۴۸، باب ۹)؛ در این صورت هر کس که آنجا نشسته باشد، دلش نرم میشود.
📌آیتالله سیدعلی خامنهای | ۱۳۷۰/۱۲/۱۳
📚نقلشده در خامنهای، ۱۳۹۴: ص ۲۹۳–۲۹۲.
منابع:
۱. آقابزرگ الطهرانی(۱۴۰۳ق)، الذریعه الی تصانیف الشیعه، الطبعه الثالثه، بیروت، دار الاضواء.
۲. خامنهای، سیدعلی (۱۳۹۴)، آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه عاشورا، چاپ پنجم، تهران: انقلاب اسلامی.
۳. المجلسی، محمدباقر (۱۴۰۳ق) بحار الانوار، الطبعه الثانیه المصححه، بیروت: مؤسسة الوفاء.
#سیدعلی_خامنهای
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
Nariman Panahi - Rayanebne Shabib(320).mp3
9.32M
ای!
ریّان ابن شبیب! جدّ ما رو غریب گیر آوردن
ریّان ابن شبیب! آب رو واسه حبیب دیر آوردن
ز شیب گودال سرازیر شد، حسین پیر شد
در ته گودال زمینگیر شد، حسین پیر شد
البته حسین قبل از گودال بر سر پیکر علی اکبر پیر شده بود و کمرش بر سر ابالفضل خم شده بود...
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
⭕️آیا نعل اسب نماد خوششانسی و برکت است و خوششانسی میآورد؟
🔴شاید در برخی از مغازهها نعل اسبی دیده باشید که بر دیوار نصب شده است. یکی از خرافاتی که هنوز در بین برخی افراد وجود دارد خوششانسی و برکتآور بودن نعل اسب است.
👈ریشه این خرافات به واقعه عاشورا بازمیگردد که نعلهای اسبی که روی بدن حسین بن علی علیهما السلام تاخته بودند را جماعتی به عنوان خوش شناسی در خانه آویزان کردند.
📜این مطلب علاوه بر کتاب بالا –که اسکن آن را قرار داده شد– در کتاب "التعجب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة الكراجكي" نیز آمده است.
💢 و خوشحالی بنی امیه(امویان) در روز عاشورا به روایت ابوریحان بیرونی:
"بنیامیه در این روز لباس نو پوشیدند و زیب و زیور کردند و سرمه به چشم خود کشیدند و این روز را عید گرفتند و عطرها استعمال کردند و مهمانیها و ولیمهها دادند و تا زمانی که ایشان بودند، این رسم در توده مردم پایدار بود؛ حتی اینکه پس از انقراض ایشان باز هم این رسم باقی ماند".
🌐گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/Anti_Archaism
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خرافهای مزخرف به نام #علم_جوشی
قبلا در یادداشتی با موضوع #ایام_مسلمیه به موضوع عزاداری پرداخته بودم. در این یادداشت به یکی دیگر از انحرافات به وجود آمده خواهم پرداخت.
#اخباریگری مسأله ای بود که تأثیر بسزایی در ظاهرگرایی شیعیان داشت. تأثیر این جریان بر عزاداری امام حسین علیهالسلام دامنهی گستردهای دارد که احصاء آن توان بخصوصی را میطلبد.
یکی از اعتقادات ظاهربینان آن است که در عزا و رثای اباعبدالله الحسین هر کاری جایز و بلکه مطلوب و مرجوّ است. با این نگاهِ غیرمستدل و غیرمستند به اسناد اسلامی، باب انجام هر کاری و اتیان هر رطب و یابسی جایز و مطلوب شمرده میشود.
همانگونه که در کلام آیت الله #سیدحسن_عاملی (امام جمعه اردبیل) موجود است، علم جوشی کاملا خرافه و شرکت در آن (چه به عنوان مجری و چه به عنوان ناظر) شبههناک است.
جالب است که این حرکات ساختگی و نمایشی فقط از افراد خاصی صادر میشود و مثلا علم فقط به دست برخی افراد خاص به جوش میآید وحرکت میکند.
✍🏻حسين ایرانپور
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
💠 سی هزار دینار طلا
رقمی بود که یزید (به واسطه ابن مرجانه) به هر نفر #خواص_کوفه داد و دینشان را خرید.
هر دینار ۴.۵ گرم،
هر گرم طلا بیش از ۳ میلیون تومان،
به پول امروز بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان.
اگر در زمان #سیدالشهداء بودیم در کنار ولی زمان یارش میماندیم؟
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.
علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
سرگشته | حسین ایرانپور
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و ا
⭕پیام آشکار #رژیم_صهیونیستی به ایران
♻گمانههایی در مورد حادثه تلخ برای #پرواز_اردیبهشت وجود داشت که چون به عنوان پیروزی دشمن صهیونیستی تلقی میشد، از بیان آن توسط زمامداران امور استنکاف شد.
🛑اما وقتی #مهمان تو را در خانهات ترور میکنند، قضیه فرق میکند. دشمن به خود اجازه داده حاکمیت تو نه بر مرزهایت، که بر پایتختت را نقض کند.
♻اگر پس از ترور #شهید_فخریزاده در حوالی تهران پاسخ متناسب -به خاطر نوع سیاستهای دولت وقت (7 آذر 1399)- داده نشد، این بار و در دولتی که دیروز در مراسم #تحلیف اعتقاد خود را به زبان رسا اعلام کرد، شرایط فرق میکند.
🔰شرایط این بار برای ما فرق میکند. ما پس از #طوفان_الاقصی و #وعده_صادق به سر میبریم و انتظار موضعگیری صحیح و پاسخ قاطع و انتقام صریح را داریم.
✍🏻حسین ایرانپور
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 خونخواهی شهید هنیه عزیز
✏️ رهبر انقلاب: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت... ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
🖼 #خونخواهی_هنیه_عزیز 📥 نسخه قابل چاپ | استوری
💻 Farsi.Khamenei.ir
⭕️سیدحسن نصرالله: بيننا و بينكم الايام و الليالي و الميدان
🔰سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان: کمی بخندید که به زودی بسیار گریه خواهید کرد.
⚔بین ما و شما روزها و شبها و میدان خواهد بود...
🔴ایرانی ها ترور هنیه را نه تنها نقض حاکمیت خود می دانند که در کنسولگری آنها در دمشق اتفاق افتاد، بلکه نقض حاکمیت، امنیت ملی، حیثیت و ناموس خود نیز می دانند.
☄️دومی چیزی است که غرب نمی فهمد. شرافت در شرق مسلمان محاسبات خاص خود را دارد. شهید اسماعیل هنیه مهمان ما بود و مهمان ما را کشتند... این هم در شرق محاسبات خودش را دارد.
‼️اسرائیلی ها از کشتار فؤاد شکر و هنیه و حدیده خوشحال شدند... کمی شادی کنید که بسیار گریه خواهید کرد.
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
▪️فرمانده ایرانی در عراق شهید میشود، قهرمان فلسطینی در ایران.
جوان اهل سنت فلسطینی برای سرباز شیعه ایرانی اشک میریزد.
رهبر شیعهی انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اهل سنت فلسطینی نماز میخواند و مردم شیعه تهران او را بدرقه میکنند...
این «جغرافیای بدون مرز مقاومت» است.
#خون_شریک
#مقاومت
#خونخواهی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
🔻خون شهید حاج اسماعیل هنیه نه تنها مرزهای جغرافیایی بلکه مرزهای مذهب را هم از بین برد.
🔺️در کجای تاریخ، امت شیعه برای یک رهبر اهل سنت چنین مراسم تشیعی برگزار کردهاند.
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسوزانید هِی جامانده ها را، اربعین اصلا
به فتوایِ منِ بی دل، حلالیت نمیخواهد
#اربعین
#قرار_دوستانه
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour
هدایت شده از انتشارات انقلاب اسلامی
🎉 هدیهی #انتشارات_انقلاب_اسلامی به زائران #اربعین حسینی
♦️ کتاب صوتی و نسخهی الکترونیکی رایگان کتاب «جاذبهی حسینی»
📚 جاذبهی حسینی گزیدهی بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی حضرت زینب(سلاماللهعلیها) و #اربعین حسینی است.
📌 دریافت کتاب صوتی رایگان:
https://khameneibook.ir/book/کتاب-صوتی-جاذبه-حسینی
📌 دریافت نسخهی الکترونیکی رایگان:
https://khameneibook.ir/book/جاذبهی-حسینی
@KhameneiBook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جاهلیت مدرن مرزی ندارد
🔸آنچه عمیقتر و دردناکتر از اصل قضیه است، مردمی است که خود را متمدن، فرهیخته، همهچیزدان، عاقل، مدرن، بافرهنگ، عالم و امروزی میدانند.
🔰إِنْ هذا إِلَّا أَساطِیرُ الْأَوَّلِین: اینها افسانههای پیشنیان است.
❎خود را گرفتار #جهالت نکنیم.
✍🏻حسین ایرانپور
#سرگشته
https://eitaa.com/Hossein_iranpour