🔺انتشار تحلیل واحد خواهران حسینیه اندیشه پیرامون «موانع فرهنگسازی برای عبور از بحران کاهش جمعیت» در شماره ۷۹۲۲ روزنامه ایران (مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) با عنوان:
چالشهای «ساختارهای فرهنگسازِ مادّی و سنّتی» برای «هویت مادری»
📋جزئیات بیشتر خبر و دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/y4ne
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔆در امتداد «سوره ص»، «نبأ عظیم» و باقی قضایا🔆
🔹«ابن بابویه» از امام باقر ع نقل کرده که خواندن سورهی «صاد» در شبهای جمعه چه فضیلتهایی دارد. همان «صاد»ی که بنا به نقل «کلینی» از امام صادق ع، چشمهای در ستون راست عرش است و وقتی پیامبر به معراج رفت، به او گفته شد: به «صاد» نزدیک شو و از آن وضو بگیر و آن موقع بود که نماز پیامبر در معراج شروع شد. همان معراجی که خدا در آن، با گویشی مثل گویش علی، با پیامبرش حرف میزد. همان «علی» ای که خدا در همین سوره «صاد» از او صحبت کرده: «قل هو نبأ عظیم انتم عنه معرضون... بگو او خبری بزرگ است که شما از او رویگردانید» همان خبر بزرگی که در نجف روبروی ایوانش میایستیم و با زیارتی که شیخ مفید نقلش کرده، او را صدا میزنیم: السلام علیک ایها النبأ العظیم...
🔸طبیعی هم هست. در میان سیل امّتهایی که به پیروی از «ائمه نار» به سوی دنیا و لذاتش میدوَند و کفرآلود یا نفاقزده در سرابی از تاریکی غوطهورند، وقتی مردی پیدا میشود که به تنهایی در مقابل امواجی به بزرگیِ جوامع میایستد و در دفاع از خداپرستی، یکتنه به میانهی این سیل میزند و نور به مرداب ظلمات میپاشد و استوار و متین به سمت آخرت میرود، تصادمها و تقابلها قطعی میشود و در وسط همین درگیریهاست که «خبرهای بزرگ» تولید میشود. علی همان خبر بزرگ است که از شمشیر تا سکوتش و از خشم تا بردباریاش، آبروی دشمنانش را برده و قدرت الهی را به رخ کشیده و قلبها را ذوب کرده و تا آخر تاریخ، خبرسازِ عرصهی درگیری دنیاپرستان با آخرتگرایان شده است...
🔹انگار مرام علی «خبرسازی» است و این مرام حتی در غیبت فرزندانش نباید تعطیل شود. اصلاً «نیابت عامّه» را برای همین گذاشتهاند که در مقابل قدرتهای مادی قد علم کند و با قوّت ایمان و ظرافت فقاهتش، قدرت برای مومنین به ارمغان بیاورد و برای خداپرستی سنگر درست کند و با اقتدار مظلومانهی توحید در مقابل ابهت طغیانگران، خبر بسازد و اینطور، به بشریتِ عاشق قدرت، برترین قدرت جهان را معرفی کند...
🔸مثل چی؟ مثل انقلاب #خمینی که با دست خالی پیروز شد و با وجود اینکه همه ابرقدرتها برای نابودیاش ائتلاف کردهاند، با ماندگاریاش، ابهت بتپرستی مدرن را شکسته و فرمولهای کنترل مادّی را به باد داده و خبرسازی کرده و با تولید جرأت روحی در جهان اسلام، زلزلهای در منطقه مسلمین به راه انداخته و حتی صدای توحید را تا فرسنگها دورتر به وجدان بشریت رسانده؛ آنجا که مبلغ شیعه در «برزیل» (مهد مسیحیت کاتولیک) از نماینده پاپ شنید که با پیروزیهای ایران خوشحال و از شکستهایش ناراحت می شود. و با تعجب گفت: «ما مسلمانان که رقیب دین شما هستیم» و پاسخ شنید: «شما به خداپرستی و دینداری آبرو دادید و آبروی شما، آبروی ماست.»
🔹به یاد خمینی کبیر که هنوز هم از فراز دههها فراق، عظمتش قلبمان را گرم میکند و خبر میسازد و ما را به یاد قدرت خدا میاندازد و به یاد شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که آینهای از یقین پولادینِ خامنهای عزیز برای دفاع از حیثیت توحید و موحدین در سراسر خاورمیانه بود و با فرماندهی بینظیرش و تشییع جنازهی حیرتآورش، خبر بزرگ روزگار ما شد و به یاد مرحوم استاد که از خبرهای بزرگ بعدی حرف میزد: «شدّتی که هیتلر برای دنیاخواهی و کشورگشایی داشت، باعث شد که محاسبات موجود برای ساخت بمب را کافی نبیند و سفارش بمب جدیدی را بدهد که منجر به ساخت بمب اتم شد. بر عکس آن، شدّت امام خمینی هم در آخرتخواهی تا حدّی است که محاسبات موجود حوزه و دانشگاه نه تنها به درد اداره انقلابش نمیخورد؛ که موجب هرج و مرج و ناهنجاری در روند انقلاب میشود. عمل ایشان به نحوی است که سفارش تولید علوم جدید برای اداره کشور میدهد...»
#امیرالمومنین
#النبأ_العظیم
#خبر_بزرگ
#نیابت_عامه
#خمینی_کبیر
✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣اطلاعیه:
بارگذاری فایل PDF ترجمه انگلیسی دو کتاب: «قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مُدرن» و «ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام» در سایت حسینیه اندیشه
❤️با تشکر فراوان از سرکار خانم مواسات (از موسسه سوده هَمدانی) برای ترجمه انگلیسی و ویرایش آن؛ به صورت جهادی
📂دریافت فایل: hsnand.ir/6e8y
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
امام جواد.m4a
22.67M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام
🎙حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔰حرز امام جواد علیه السلام و مسأله «توازن قدرت در جهان»
🕰 چهارشنبه شب، ۸ تیرماه ۱۴۰۱ ـ مسجد امام صادق علیهالسلام، شهرک صادقیه شهر قم
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴تردیدهایی درباره یک صورت مسألهی معروف🏴
••─━⊱✦صفحه اول✦⊰━─••
🏴سیدالساجدین خوب میدانست که باید برای چه کسی صدقهی «صد دیناری» کنار بگذارد. برای همان مخدّرهای که وقتی دیواری در نزدیکی او شکاف برداشت و صدای ریزش خشتها درآمد، با دستش به دیوار اشاره کرد و گفت: «نه؛ قسم به حق پیامبر که خدا به تو اجازهی فروریختن نداده!» آن دیوار، گوینده را خوب میشناخت و در هوا معلّق ماند تا «امّ عبدالله» دخترِ «حسن بن علی» از آنجا بگذرد و سیدالساجدین برای همسرش صدقهی صد دیناری کنار بگذارد؛ برای همان بانویی که همانندی در خاندان امام مجتبی نداشت و قرار بود «باقر العلم» را برای حضرت سجاد به دنیا بیاورد.
🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ چون حقیقتِ کار کسی که علم پیامبر را میشکافد و مرزهای دانش دین را جابجا میکند، به لزره درآوردنِ هویت یک جامعه و شکستن زنجیرهایی است که افکار عمومی را به بند کشیده است. قضیه برای اهل نفاق اینقدر خطرناک بود که وقتی جابربنعبدالله انصاری در مسجد پیامبر مینشست و به امید وعدهی پیامبر و در انتظار دیدنِ محمدبنعلی فریاد میکشید که: «یا باقر العلم... یا باقر العلم...»، مردم مدینه تمامقدّ جلویش ایستادند و گفتند: «صحابی پیامبر هم به هذیانگویی افتاده...»
🏴اما وقتی اباجعفر به امامت رسید، نه فقط نگرانیِ مردم مدینه که کابوسهای دستگاه حاکم هم به یک واقعیت تمامعیار تبدیل شد. مردم در موسم حج هم محمدبنعلی را حتی در حال دعا رها نمیکردند و به سوی او سرازیر میشدند و سوال میکردند و پاسخ میشنیدند. مسلمانان با اینکه در مقابل مکتب سقیفه و سلطنت اموی و دربار مروانی تسلیم شده بودند، اما در مقابل چشمان هشامبنعبدالملک هم از حضرت باقر جدا نمیشدند و خلیفه که برای نمایش قدرت به خانهی خدا آمده بود، مسجدالحرام را دید که در سیطرهی علم محمدبنعلی است. تمامی اهل اسلام در مکّه حاضر شده بودند اما او مجبور شد برچسب «پیامبر کوفه» و «فریبدهندهی مردم عراق» را به امام بچسباند و به خیال خودش نفوذ حضرت را به یک منطقه محدود کند اما وقتی در مناظرهای که وسط صحن مسجدالحرام به راه افتاد، از محمدبنعلی شکست خورد، معلوم شد که شکافندهی علم، هویت جامعهی نفاق را به تزلزل درآورده است.
🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ که اگر بود هشام، اباجعفر را تا شام نمیکشاند و یک نمایش اموی به راه نمیانداخت و به اطرافیان نمیگفت: «هر وقت تمام سرزنشهایم را نثار محمدبنعلی کردم و ساکت شدم، تکتک شما شروع به توبیخش کنید.» اما اباجعفر وقتی وارد قصر شد، معادله را تغییر داد و در همان ابتدا ابهت مادّیِ خلیفه را مبهوت خود کرد: به جای آنکه به خلیفه سلام دهد، به تمامی اهل مجلس سلام داد و بدون اجازهی هشامبنعبدالملک، بر جای خود نشست. ضربهای که هشام دریافت کرد، حقد و کینهاش را شعلهورتر کرد و بیادبیهای او و یارانش به امام بیشتر شد. اما حضرت باقر صبر کرد تا تکتک دشنامها تمام شود و پاسخی داد که از قصر، راهی زندان شد.
◀️ ادامه دارد...
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴تردیدهایی درباره یک صورت مسألهی معروف🏴
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─••
🏴تاریخ گزارشی از مباحث علمیِ باقرالعلم در زندان دمشق برای ما نقل نکرده اما حال زندانیان در برابر اباجعفر را با یک کلمهی عجیب توصیف کرده: هیچ مردی در زندان نبود مگر اینکه نسبت به محمدبن علی در «تَرشُّف» بود که در فارسی همان «مکیدن شدید» است. محبوسین طوری علمِ باقرالعلم را میمکیدند که رئیس زندان نزد خلیفه آمد و گفت: «میترسم که اهل شام بین تو و تختت جدایی بیندازند.» هشام راهی نداشت جز اینکه امام و یارانش را به مدینه بازگرداند و همهی بازارهای بینراه را تعطیل کند تا زلزلهی بنیهاشم بیش از این مروانیان را نلرزاند.
🏴در «کافی شریف باب مولد ابیجعفر» نقل شده که حضرت باقر با چه معجزهای حتی بازارهای بینراه را هم از تعطیلی درآورد اما قضیهی مهمتر آن است که وقتی علمِ حضرت باقر در پایتخت شرارت یعنی شام، انقلاب به راه انداخته و از زندان دمشق، قصر امپراطوری مروانی را تکان داده، باید قبول کنیم که تعریفمان از «علم دین» تجدیدنظرهایی اساسی لازم دارد...
🏴امیدوارم که اباجعفر این متن دستوپاشکسته را ـ که ترکیبی از چند روایت در کافی و الارشاد و مناقب آل ابیطالب بود ـ به عنوان قصد و أمل و رجاء از من بپذیرد و نمی از یم علمش را صلهی امروزم قرار دهد؛ که دربارهاش گفتهاند: کان لایملّ من صله قاصدیه و مؤمّلیه و راجیه خسته نمیشد از بخشش به کسانی که قصد او را کرده بودند و به او امید بسته بودند...
✔️پ.ن: و خمینی کبیر چه خوب تلقی متداول از «علم دین» را به نقد کشیده: «سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند ..آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بندبند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پارهپاره پیکرشان گواهی کرده است...
آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایهداری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است...همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد....روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست...
حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکسالعمل مناسب باشند.» (منشور روحانیت؛ ۳ اسفند ۶۷)
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری»
یا
🔹چگونه «سیاست الهی» متولد می شود و رشد می کند؟
❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکیشان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن میآورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟»
نمیدانم. شاید هم یکی از حکمتهایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبداللهبندینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخدادن به همین سوال بوده:
«ای عبدالله! هیچکدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر اینکه حزن و غم آل محمد را تازه میکند... چون حق خودشان را میبینند که به دست دیگران افتاده»
❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا میشده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدسشان تبدیل کردهاند و خطبههایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم میگذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویلاند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق میبازند و با ابرقدرتهای دنیاپرست، بر سر «بهرهمندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار میکنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند.
❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای همدل و همفکر و همکار کردنشان بوده، به آلتدستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همینجاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرمافزارهایش تجدید میشود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانیهای عادی در خردهفرهنگهای قومی، که جشنهای حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرتهای ایمانی هستند که میخواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند.
❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل میدهند و «پرستش دستهجمعی» را ابراز میکنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد میکند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد...
♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستیها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش میکشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بتپرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
🔰بهمناسبت هفته حجاب و عفاف، بیانیه تحلیلی «واحد خواهران حسینیه اندیشه» در موضوع حجاب و عفاف و ارائه پیشنهاداتی برای کاهش بیحجابی با عنوان:
«بحران هویتی»، عامل اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع «حجاب و عفاف»
منتشر شد.
✔️ این بیانیه به صورت اجمالی، «بحران هویتی» ایجاد شده برای زنان را ناشی از تهاجم ساختارهای نظام سرمایهداری و ضعفهای «فرهنگ سنتی» برای دفاع از این تهاجم همهجانبه تحلیل کرده و آن را علت اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع حجاب معرفی میکند و سپس پیشنهاداتی در جهت ایجاد «هویت کاربردی و ارزش اجتماعی» برای زنان در جهت برونرفت از این چالش مطرح نموده است.
❇️ اطلاع از جزئیات خبر و دریافت فایل بیانیه◀️hsnand.ir/6yao
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
بحران هویتی عامل ناهنجاری در حجاب و عفاف.pdf
444.8K
📂#فایل_PDF بیانیه راهبردی واحد خواهران حسینیه اندیشه بهمناسبت روز «عفاف و حجاب»
✔️ عناوین اصلی این بیانیه:
۱. بحران هویتی ناشی از حاکمیت ساختارهای نظام سرمایهداری و سرگردانی هویتی زنان در کشور
۲. عدم ملاحظه منزلت اجتماعی الهی برای زنان در فرهنگ سنتی و انحصار وظایف آنها به خانواده ذیل روابط مادی حاکم بر مردان
۳. باز تعریف معنای «حجاب» بعد از انقلاب به «لباس زنِ مؤثر در ایجاد حکومت و تمدن اسلامی»؛ علت هجمه تمدن غربی به حجاب زن ایرانی
۴. ارائه راهکارهای پیشنهادی برای کاهش بدحجابی:
🔹الف) تعریف رابطه مقنن بین زن و مرد در هماهنگی با وضعیت فعلی جامعه و الگوی مشارکت نظام سرمایهداری
🔹ب) تبیین رابطه حجاب و عزتمندی زن محجبه با مشارکت در ضربه زدن به مظالم عالم و کمک به ساختارسازی اجتماعی برای تمدن اسلامی
🔹ج) تعریف نقش اجتماعی «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» زنان در سازمانهای خاص زنانه به جهت ارتقاء جایگاه آنان در موازنه قدرت اجتماعی و جلوگیری از اختلاط
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 قابل توجه مبلغین محترم
🏴به اهتمام اداره کل مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، محتوای تبلیغی ِ تولید شده توسط حسینیه اندیشه با موضوع «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» به عنوان محتوای منتخب سازمان تبلیغات در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین، چاپ و منتشر شد و در دسترس مبلغین سراسر کشور قرار گرفت.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
16.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #معرفی_کوتاه از ایده تبلیغی منتخب سازمان تبلیغات اسلامی در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین برای ایام محرم با موضوع:
«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فتنه_اعتقادی.pdf
3.54M
📂 #فایل_PDF کتاب «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»؛ (ایده تبلیغی منتخب برای ایام محرم)
🏴شب اول: مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران و ضرورت حضور مردم برای پایان دادن به «مشروطه اقتصادی» در امتداد قیام امام حسین (ع)
🏴شب دوم: تهدید اهالی «جمع المال» در سوره «همزه» و امتداد آن در مقابله ملت ایران با فاصله طبقاتی برخاسته از «نظام سرمایهداری»
🏴شب سوم: سیره علوی در برخورد با «جمع المال» و «فاصله طبقاتی»
🏴شب چهارم: نقش فرهنگ «جمعالمال» در شهادت امام حسین (ع) و «وابستگی تولید به تجمع سرمایه از طریق شرکتهای خصوصی» به عنوان مصداق امروزین آن
🏴شب پنجم: ترکیب اخلاق رذیله، عامل تحقق فرهنگ «جمع المال» و امتداد آن در اجماع کارشناسی بر «محوریت بخش خصوصی در تولید»
🏴شب ششم: برخورد امیرالمؤمنین با ساختارهای اجتماعیِ مادّی و امتداد آن در مدیریت دفاع مقدس برخلاف قواعدِ جنگ کلاسیک
🏴شب هفتم: تحلیلی جدید از روایت «النّاسُ عبیدُالدّنیا» و امتداد امروزین آن، در تمایل به «الگوی مصرف امریکایی و اروپایی»
🏴شب هشتم: همزمانی حجم عظیم «تولید» با اوج زهد در «مصرف» در سیره امیرالمؤمنین(ع) و ضرورت امتداد آن در ملت ایران برای برقراری «توازن بین تولید و مصرف»
🏴شب نهم: غلبه عبیدالله بر قیام حضرت مسلم (ع) با تکیه بر وابستگی مردم کوفه به غنایم حرام و ضرورت عبرتگیری از آن در جنگ اقتصادی
🏴جلسه دهم: وابستگی «انتقام خون سیدالشهدا(ع)» به «تغییر توازن قوا به نفع اسلام» و ضرورت «تغییر توازن قوای اقتصادی» از طریق مطالبه عمومی برای «تغییر الگوی تولید»
☑️@HossiniehAndisheh