مراسم عمامهگذاری محمدرضا لاریجانی، فرزند دکتر علی لاریجانی توسط آیتالله کریمی جهرمی، با حضور جمعی از علما، اساتید و فرهیختگان
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
⭕️ بریده باد زبانی که...
یادداشتی برای ایام شهادت حضرت زهرا (س)
✍ علی ریاحیپور
سالهای سال است که در ایام فاطمیه اول و دوم عموم دوستداران و محبین حضرت زهرا(س)، پای منبر واعظان و خطیبان و مینشینند و با روضه و ذکر مصائب اهل بیت توسط مادحین آل الله، بر رنجها و ظلمهایی که بر دختر رسول الله(ص) صورت گرفت میگریند و بر سر و سینه میزنند.
واقعیت آن است که متاسفانه از فاطمهای که برخی تریبون داران محافل مذهبی معرفی میکنند تا فاطمهای که پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین در ثنایش سخنها گفتهاند فاصله زیاد است. بلاشک فاطمه، فاطمه است اما این فاطمهای که غالباً این روزها از آن میشنویم فاطمه نیست. فاطمهای که خلاصه شود در گزارههایی چون: دَر، دیوار، کوچه، مسمار، آتش، هیزم و در پایان هم احساس ترحمی. همه فاطمه نیست. فاطمهای که اهل قعود است و نه قیام. اشکال آن است که از پشت در رفتن بگوییم اما از چرایی آن نگوییم.
اگر شهید مطهری در قید حیات بود احتمالا در مقابل این قرائت تخدیری از فاطمه زهرا (س) بعد از نگاشتن کتاب حماسه حسینی به فکر نگارش کتاب حماسه فاطمی میافتاد.
منبرها و مرثیههایی که از همه چیز میگویند اما از خطبه انقلابی، صریح و بدون لکنت فاطمه در منکوب کردن برخی اعاظم، علما، انصار و مهاجرین چیزی نمیگویند. از «الجارثم الدار» فاطمه که بیانگر مسئولیتاجتماعی و لزوم کنشگریهای اجتماعی میباشد سخنی گفته نمیشود، از خانمی که تکتک به در خانه انصار و مهاجرین رفت و از اصلح بودن علی گفت و اندکی در بیان حق مصلحت سنجی نکرد و حاضر نشد مصداق روایت «الساکت اخو الراضی» شود حرفی زده نمیشود، از بانویی که سیلی خورد و هزینه داد تا امر به معروف و نهی از منکر را تا ابد الدهر به یادمان بیاندازد سخنی به میان نمیآورند.
حضرت زهرا (س) اگر هم میگریست برای بیعدالتی و فسادی که در آینده بر جامعهاسلامی حاکم میشد میگریست، نه چون شوهرش به خلافت نرسیده است. حتی گریه او هم توأم با دغدغه و مسئولیتشناسی سیاسی و اجتماعی است. او انحراف انقلاب نبوی را میدید. اشرافیت خواص و شکمبارگی ستمکاران را میدید. زراَندوزی و تکاثر مدعیان دینداری و مقدسمآبان عافیتطلب را میدید و میگریست.
فاطمه تخدیری برخی محافل مذهبی ما همان فاطمهای است که آیتالله خامنهای سالها قبل از پیروزی انقلاباسلامی در مسجد امام حسنمجتبی مشهد فرمود بریده باد زبانی که اینگونه این بانوی مجاهد را معرفی کند. بخوانید: «بعد از رحلت پیغمبر، [یک] زن جانش را فدا میکند برای این که حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا، زن امیرالمومنین هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمیکرد از زمامدار به حق دفاع میکرد. نمیگوید من حالا باردارم، بمانم چند روز دیگر آتششان فروکش کند، نه. لطفش در این همین است که در شدیدترین موقعیتها، بزرگترین وظیفهها انجام بگیرد و شدیدترین لطمهها بر جسم و جان وارد بیاید.
مردان و ریش سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب میخورد، نه تنبلی میکند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است که زدند. بعد از آنی که زدند بیهوش شد، وقتی که به هوش آمد دید مثل اینکه قضیه در شرف انجام است. نگفت مریضم.
به مسجد رفتن، به گریه بسنده نکردن. بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبهخوانی به نوحهسرایی تبدیل میکند. اگر خطبه زهرا را نگفتید، گریه زهرا هم معنی پیدا نمیکند. اگر نفهمیدیم که زهرا آنجا چگونه سخن گفته است، نمیفهمیم که گریه او به چه معناست.
باز به همین هم اکتفا نمیکند. به گفتهای چهل شب، مرتب درِ خانه این مرد، در خانه آن آدم معروف، در خانهی
آن چهره سرشناس میرود. آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. این کارها همه یکسره مبارزه ممتد است، مبارزهای از چند نوع با چند جلوه، مبارزه مثبت، مبارزه با جسم، مبارزه با زبان، مبارزه با تلاشهای پنهانی و نیمه شبانه، مبارزه با سخن گفتن با زنان. مصاحبه فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. پر از مطالب اجتماعی، سرشار.[و] آخرش هم مبارزه منفی، در شب دفن شدن.»
وقتی از فاطمه معترض، انقلابی، فریادگر و غیر محافظهکاری که نسبت به ارتجاع گفتمانی و بازگشت به ارزشهای جاهلی قبل از انقلابنبوی و تنآسایی و تنپروری و راحت طلبی و خوگرفتن به وضع موجود و سر سفره انقلاب نبوی نشستن خواص هشدار میدهد، سخنی به میان نیاوریم، دیگران از فاطمهای ساکت، مظلوم و مهجوری که در شب و در میان تاریکی تشییع و تدفین شده روایتگری می کنند. روايت و قرائتی که در آن معنویت تهی از عدالت و عبادت تهی از مسئولیت است؛ قرائتی تخدیری که خروجی آن چیزی جز انفعال و محافظه کاری و ارتجاع و درجازدگی هویتی نخواهد بود.
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
لعن علنی حضرت وحید خراسانی .mp3
849K
⭕️ سؤال شفاهی از محضر آیتالله وحید خراسانی
_ نظر حضرتعالی در مورد لعن علنی خلفا ؟
+ علنی ابدا، علنی ابدا.
_ همچنین قمه زنی؟
+ جایز نیست.
❗️شخص سوم: اینجا جای سوال نیست! چرا اینها رو ضبط میکنی !
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
🎬 مستند عمامه صورتی !!!
🎭 کارگردان در این فیلم تلاش میکند تا مسئله امر به معروف و نهی از منکر در کشور، یکبار دیگر مورد بررسی قرار دهد.
🌐 درگاه نمایش در یکفیلم: http://www.1film.ir/movie/62
🌐 درگاه نمایش در یوتیوب: https://youtu.be/L2ChyNHWRxk?si=uqLRqL9mCPxzfaXc
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
🔺مجمع ملی فعالان امربه معروف با همکاری ستاد راهبری امربه معروف و نهی از منکر حوزه علمیه برگزار میکند:
📽 اکران مستند «عمامه صورتی» به همراه نقد و بررسی؛ با حضور کارگردان اثر
⏱ دوشنبه ۱۱ دیماه
اکران مستند به صورت حضوری ساعت ۱۵
پخش زنده نقد و بررسی نشست ساعت ۱۶
🔗 لینک پخش زنده در آپارات: https://www.aparat.com/ehyagari/live
📌امکان شرکت حضوری در برنامه، به صورت محدود فراهم می باشد، لذا بزرگوارانی که قصد شرکت در برنامه را دارند، با شناسه @Ehyagaran2 در ایتا هماهنگی نمایند.
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
🎥 دکتر محمود دامغانی
🎞 پیشنمایش مستند فطرس مدیا را از یوتیوب و آپارات به تماشا بشینید.
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
4_5809762485607075550.opus
102.9K
⭕️ نماز جمعه با چاشنی فحش!
🎚استاد ناصرالدین انصاری قمی
➕ «یک روز به حضرت آیتالله سبحانی گفتم آقا نظر شما درباره نماز جمعه چیست؟
➖ فرمود: نماز جمعه اگر با شرایطش اقامه شود، مکفی از نماز ظهر میباشد.
➕ گفتم: آقا شرایطش چیست؟
➖ فرمود: مثلا در خطبهها فحش ندهند.
➕ گفتم: آقا مگر در خطبهها فحش میدهند؟
➖ فرمود: خوب بله زمانی فحش دادن به آقای خویی در خطبههای نماز جمعه رسم شده بود و خطبهای بدون فحش به آیتالله خویی به پایان نمیرسید!»
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
﷽| قالتاقها را به مجلس راه ندهید!
شما ملت مبارز قیام کرده قهرمان، حضورتان را برای همیشه در صحنه حفظ کنید؛ معیارهای را دقیقاً بشناسید و دقیقاً رعایت کنید. چند روز دیگر میخواهید نمایندگان مجلس و جاهای دیگر را تعیین کنید، همهجا مراقب باشید آدمهای قالتاق را در این دستگاه پیچیده راه ندهید، ببینید زمام امورتان را به دست چه کسی میسپارید. برادر من! خواهر من! مراقب باش سرنوشتت را به دست که خواهی سپرد. سرنوشت خود و انقلاب و سرنوشت جامعه را.
📚سید محمد حسینی بهشتی، مبانی نظری قانون اساسی، ص۴۸
#انتخابات
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نامه تصویری همسر حجتالاسلام محمدتقی اکبرنژاد به رهبر انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای
❗️رفتار مأیوسانه بیت (دفتر قم)، مرا ناگزیر کرد تا اینگونه صدایم را به شما برسانم!
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat
حوزویات
📹 نامه تصویری همسر حجتالاسلام محمدتقی اکبرنژاد به رهبر انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای ❗️رفتار مأیو
✍️مهدی مسائلی: کلیپی از همسر آقای اکبرنژاد دیدم که در وضعیتی بسیار مضطرب به خاطر عدم اطلاع از وضعیت همسرش است و چون پیگیریاش از نهادها و نامه به بیت رهبری به نتیجهای نرسیده، نامهاش را به صورت شفاهی میخواند، شاید به سمع رهبری برسد. نامهاش محترمانه بود و البته با بغض و گریه که دل هر منصفی را به درد میآورد.
جرم و علت بازداشت آقای اکبرنژاد هرچه باشد، که بنده در مقام سخن گفتن درباره آن نیستم، حق خانواده و نزدیکان ایشان است که از وضعیتش اطلاع داشته باشند و بتوانند پیگیر پرونده ایشان باشند. تغییر رویه بازداشتهای نامعلوم که شاید در پروندههای سیاسی تکراری است، یکی از مقولههای مهم تحقق عدالت در حکمرانی است که باید اصلاح شود و تغییر پیدا کند. در این زمینه قانون وجود دارد و در بندِ ج ماده ۶ «قانون جرم سیاسی» مصوب سال۱۳۹۵ آمده است: «حق ملاقات و مکاتبه با بستگان طبقه اول در طول مدت حبس». همچنانکه در بند ث این ماده آمده است: «ممنوعیت بازداشت و حبس به صورت انفرادی به جز در مواردی که مقام قضائی بیم تبانی بدهد یا آن را برای تکمیل تحقیقات ضروری بداند لکن در هر حال مدت آن نباید بیش از پانزده روز باشد.»
پس آنچه امروز باید از ناحیه مسئولان قضایی و نمایندگان آینده مجلس پیگیری شود، لزوم شفافسازی و مانعزدایی درباره پیگیری حقوق اجتماعی مردم در این زمینه است.
♨️«حوزویات» را به علاقهمندان معرفی کنید
🆔 @Howzaviat