eitaa logo
عصر حقوق بشر
496 دنبال‌کننده
299 عکس
56 ویدیو
8 فایل
عصر حقوق بشر کانالی برآمده از سه سؤال: «آیا حقوق بشر...؟»، «کدام حقوق بشر...؟» و «چیستی و چگونگی حقوق بشر...» و برای انعکاس نوشتارها، اطلاعات و رویدادهای مرتبط با حقوق بشر و تحلیل‌هایی در خصوص آنها مسیر ارتباطی برای مخاطبان محترم @SBRezaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🤲🤲حق بر توحید: حقی که باید در زمره حقوق بشر موضوعه درآید 🗒🗒علامه طباطبایی در "الميزان" تاکید دارد که مهم‌ترین و اساسی‌ترین حقوق انسانی، حق توحید است. اینکه انسان به خداوند کفر و شرک نورزد و در همه ابعاد و اقسام به توحید اعتقاد و ایمان داشته و در مأمن «لااله‌الاالله» در آید. (الميزان ، ج۲، ص۷۱) از نظر اسلام، حيات واقعي انسان در زندگي موحّدانه است و كساني كه اين حقّ توحيد را از جامعه سلب می كنند، بدترين ظالمان هستند زیرا از نظر قرآن شرک همانا ظلم عظیم است: "إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظيمٌ" (لقمان، آیه 13)؛ در حالی که در هیچ کجای قرآن نیامده است که مثلا «ان القتل لظلم عظيم»!؛ زیرا اگر «قتل» آن حيات حيواني را از بين مي‌برد، «شرك» آن حيات انساني را نابود می‌کند. شکی نیست که حقیقت انسانی همان حیات معنوی اوست که بر محور توحید شکل می‌گیرد و کسی که انسانی را از توحید به کفر و شرک می‌کشاند، بزرگترین و عظیم‌ترین جنایت را مرتکب شده است و هیچ قتلی به پای قتل معنوی و حقیقی انسان نمی‌رسد زیرا آن که نفس را از تن با کشتن جدا کرده، حیات حیوانی را قطع کرده ولی کسی که شرک و کفر را در نفس وارد کرده‌، حیات واقعی و معنوی شخص را از میان برده است. بر این اساس دولتهای جور و کافری که از رهگذر ایجاد فضای سانسور شدید، مانع رسیدن ندای حق و حقیقت به گوش مردمان مستضعف جهان می‌شوند، بنابر جهاد ابتدایی بایستی مورد مقابله قرار گیرند تا ندای حقیقت بدون هیچ مانعی به گوش حقیقت طلبان برسد(جهاد ابتدایی و حق بر توحید). کانال عصر حقوق بشر
هدایت شده از حقوق بین‌ الملل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت سخنگو از حق بر جهنمی‌ شدن در منظومه حق‌های بشری @intllaw
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی، اسماعیل آجرلو گفت: نشست تخصصی افشای حقوق بشر آمریکایی بویژه بررسی مطالبه گری حقوقی کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که منجر به سرنگونی دولت ملی در ایران شد با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضائیه و دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز ۲۸ مرداد ماه برگزار می‌شود. آجرلو افزود: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی دولت ملی دکتر محمد مصدق از مصادیق نقض حقوق بشر نسبت به ملت ایران و بویژه حق تعیین سرنوشت مردم است که متاسفانه تاکنون اقدام حقوقی برای محکومیت عاملان و حمایتگران آن بویژه دولت آمریکا به انجام نرسیده است. آجرلو ادامه داد: دبیرخانه بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی با تشکیل کمیته ویژه حقوقی با حضور حقوقدانان برجسته، جنبه های مختلف مطالبه گری حقوقی این کودتا و طرح دعوا بر علیه دولت ایالات متحده آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این نشست تخصصی نیز به شکل ویژه به این موضوع می پردازد. این نشست ذیل اختتامیه جشنواره بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی روز شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در تهران، سالن همایش های مجموعه تلاش برگزار می‌شود. کانال عصر حقوق بشر
آزادی بیان هنرمندان در حکومتهای امروزین حق آزادی بیان هنری از حق برخورداری از هنر و حق مشارکت در زندگی فرهنگی جدایی ناپذیر تلقی می‌شود که به طور برجسته در ماده 27اعلامیه جهانی حقوق بشر ذکر شده است. مطالعه رویکرد کشورهای مختلف در جهان نشان از آن دارد که دولتها با آزادی بیان سینماگران مانند هر آزادی دیگری رفتار می‌کنند که دارای محدودیتهای ویژه ای از جمله امنیت، اخلاق عمومی و حریم خصوصی است و حتی گاهی در معرض قیود و شروطی به مراتب سخت تر از سایر حقوق اساسی قرار می‌گیرد. در ادامه این پست، به برخی رویه های عملی در کشورهای مختلف پرداخته خواهد شد. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
ادامه پست قبلی ۱.محدودیت آثار سینمایی بر اساس معیارهای سیاسی و غیرهنری در اتحادیه اروپا (https:// freemuse.org/news.artnet.com/art-world/viktor-orban-ludwig-museum-1544659) و در آمریکا (نک به رای: See: Film Corp. v. Indus. Comm’n, 236 U.S. 230, 243–44 (1915). ۲. محدودیت آزادی بیان هنرمندان بر اساس اقتضائات جامعه دموکراتیک (See: Karataş v. Turkey, no. 23168/94.) ۳. محدود کردن آثار هنری به دلیل حمایت از حق مخاطبان رسانه و آثار هنری؛ بر همین اساس پرسشی که مطرح است آنکه آیا با اصل آزادی هنری، مخاطب هنر محفوظ خواهد ماند؟ خصوصا که بینندگان مجبور، معمولا در ایجاد کنش عمومی و رساندن آن به دادگاه موفق نیستند(برای دیدن رویه دادگاه قانون اساسی آلمان؛ نک به: See: BVerfGE 82 1 1 BvR 680, 681/86 (1990). موارد دیگری از جمله محدود کردن آثار هنری به دلیل حمایت از اخلاق عمومی و امنیت اجتماعی در رویه کشورهای دیگر وجود دارد که در آینده بدان پرداخته خواهد شد. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
نشست علمی تخصصی مطالعه تطبیقی قراردادگرایی در حقوق خانواده در ایران و فرانسه ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد رضا خلیل زاده ناقد: دکتر محمد سعید طاهری موسوی دبیر علمی: دکتر محمد مهدی سعیدی تاریخ: شنبه 28 مردادماه 1402 ساعت 10 الی 12 مکان: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ✅ لینک شرکت بصورت مجازی: https://www.skyroom.online/ch/m.faghih64/cmir کانال عصر حقوق بشر
هدایت شده از حقوق بین‌ الملل
✍همه پرسی علیه حقوق بشر 🔹دولت لهستان بنا دارد برای فرار از مصوبات اروپا در خصوص ، به سازوکار حقوقی همه‌پرسی رجوع کند. 🔸براساس مصوبه اتحادیه، مدیریت سهم هر دولت اروپایی از مهاجران به گونه ایست که یک دولت عضو اتحادیه یا باید میزبان تعداد معینی از مهاجران باشد یا اینکه هزینه مالی به دیگر دولتها برای میزبانی مهاجران را بدهد. براین اساس، پذیرش پناهندگان، الزامی است و سهم هر دولت سی هزار پناهنده است. کشورهایی که نمی‌خواهند پناهجو بپذیرند، می‌توانند به ازای هر فردی که رد می‌کنند مبلغ ۲۰هزار یورو بپردازند. 🔹حزب قانون و عدالت قصد دارد پذیرش «مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا» به نظرسنجی عمومی بگذارد.شهروندان به این پرسش با "آری" یا "نه" پاسخ می‌دهند: آیا شما از پذیرش هزاران مهاجر غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا، تحت مکانیسم اتحادیه، حمایت می‌کنید؟ 🔹 از آنجا که رجوع به همه پرسی در این خصوص برای فرار از تعهدات حداقلی اتحادیه در قبال مهاجران و بگونه ای آمیز صرفا علیه مهاجران آسیایی و آفریقایی است، انتقادات حقوق بشری علیه این اقدام برانگیخته شده است. 🔸 سیاست دولت درقبال خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی و افزایش سن بازنشستگی نیز در همه پرسی پرسیده خواهد شد. 🔹اتحادیه اروپا و دولتهای عضو آن پیشتر در مقام مطالبه گری، دیگر دولتها را مسؤول نقض حقوق مهاجران می‌دانستند. اما با آغاز موج مهاجرت به سمت اروپا، این اتحادیه عملکرد ضعیفی را از خود بنمایش گذاشته است. 👈برای مطالعه یادداشت حقوق مهاجران در اتحادیه: https://eitaa.com/intllaw/767 کانال حقوق بین الملل @intllaw
رئیس دستگاه قضا با اشاره به آیه شریفه «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ» به تبیین و تشریح مقوله غنی بودن موازین اسلامی و مندرجات قانون اساسی و قوانین موضوعه حاکم در نظام جمهوری اسلامی از حیث رعایت حقوق انسان‌ها پرداخت و گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی، رعایت حقوق انسان‌ها را وظیفه شرعی و قانونی و اخلاقی خود تلقی می‌کنیم؛ در هیچ مکتبی به اندازه مکتب متعالی اسلام برای کرامت انسان‌ها و رعایت حقوق اجتماعی آنها، قانون و دستور وضع نشده است؛ طبیعتاً در نظام جمهوری اسلامی نیز که بر موازین دینی ابتناء دارد، رعایت حقوق انسان‌ها سرلوحه امور است. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین راستا تصریح کرد: علی‌رغم غنی و پرمایه بودن مبانی حقوق بشر در اسلام و قانون اساسی و قوانین موضوعه که این توانایی را برای مطالبه‌گری از غربی‌ها به ما می‌دهد، اما مع‌الأسف در داخل و خارج به درستی و جامعیت نسبت به تبیین مفاهیم و اقدامات حقوق بشری خود اهتمام نداشته‌ایم؛ باید این نقیصه برطرف شود؛ ما باید به اثبات برسانیم که در مقوله حقوق بشر و مصادیق مترتب به آن از جمله حقوق زنان داعیه‌دار هستیم. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
حقوق بشر: از مقاصد سیاسی تا وارونگی در عملکرد/ از منظر مرحوم امام خمینی ما همه بدبختیهایی که داشتیم و داریم- و بعد هم داریم- از این سران کشورهایی است که این اعلامیه حقوق بشر را امضا کرده‌اند. اعلامیه حقوق بشر را اینهایی امضا کرده‌اند که سلب آزادی بشر را در همه دوره‌هایی که کفیل بودند و دستشان به یک چیزی رسیده است، کرده‌اند (صحیفه امام ج3 ص: 332). کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
📎شورای امنیت سازمان ملل متحد و مفهوم شریف حقوق بشر 🗒🗒شورای امنیت سازمان ملل دارای ساختار و سازوکاری غیرمنطقی، ناعادلانه و کاملاً غیر دموکراتیک است؛ این یک دیکتاتوریِ آشکار و یک وضعیت کهنه، منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است. با سوء استفاده از همین سازوکار غلط است که آمریکا و همدستانش توانسته‌اند زورگویی های خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند. آنها می‌گویند «حقوق بشر» و منافع غرب را اراده می‌کنند؛ می‌گویند «دموکراسی» و دخالت نظامی در کشورها را به جای آن می‌نشانند؛ می‌گویند «مبارزه با تروریسم» و مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح‌های خود می‌سازند. در نگاه آنها بشریت به شهروندان درجه‌ ۱و ۲و ۳تقسیم می‌شوند. جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان و در آمریکا و غرب اروپا گران، قیمت‌گذاری می‌شود. امنیت آمریکا و اروپا مهم و امنیت بقیه‌ بشریت بی‌اهمیت دانسته می‌شود.(بیانات مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاسیه سران جنبش عدم تعهد [Non-Aligned Movement]) کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
📎📎ردیابی حق زیارت در اسناد بین المللی: وجود عرفهای منطقه ای و خاص و دلالتهای ضمنی در اسناد بین المللی 🗒نوشته ای به مناسبت ایام⏱ زیارت اربعین حسینی 🕌در خصوص رویکرد سندی به حقوق زائران نیز با وجود فقدان سندی مستقل دال بر حقّ گردشگری برخی از اسناد نظیر ماده 13 اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده 7 میثاق و بند الف ماده 21 حقوق بشر اسلامی قاهره به إشعار چنین حقی را مقرر کرده اند. عملکرد کشورها هم در زمینه ملی و هم بین المللی نشان از نیاز مستمر به رسمیت شناختن زیارت به عنوان یک بخش اساسی از حق آزادی اندیشه دارد، البته این رویه با وجود آنکه عمومی و منسجم نیست ولی می توان با شکل گیری عرف منطقه ای یا خاص بر وجود «حق زیارت» پافشاری کرد. همچنین در چندین مورد سازمانهای سازمان ملل متحد تشخیص داده اند که حق آزادی اندیشه، وجدان و دین شامل حق زیارتهای مذهبی است. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
گروه بین الملل *اندیشکده حکمرانی شریف* با همکاری خانه اندیشه‌ورزان برگزار می کند: یکصد و هفدهمین رویداد و نشست پنجم از مجموعه نشست های *دیپلماسی نخبگانی* موضوع: *ظرفیت‌ها و چالش‌های کنشگری در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)* *مدعوین:* 👤 دکتر علی‌اکبر متکان؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران 👤 دکتر احمد پاکتچی؛ سفیر ج.ا.ایران در یونسکو *میزبان* 👤 مجید افشانی؛ مدیر گروه بین الملل اندیشکده حکمرانی شریف ✔️ در نشست پیش رو تلاش می شود با شناخت نزدیک از سازمان بین المللی یونسکو، ظرفیت ها و چالش های کنشگری فعالانه بازیگران مختلف بویژه نهادهای غیردولتی در راستای تامین منافع ملی به بحث گذاشته شود. ✔️امروزه نخبگان و کارشناسان غیردولتی کشورها در قالب نهادهای پژوهشی، اندیشکده ها، دانشگاه ها، سازمان های مردم نهاد، خیریه های عام المنفعه، شرکت های دانش بنیان و فناور به نقش آفرینان موثر در عرصه دیپلماسی و هنجارسازی بین المللی بدل شده اند. از این رو دولت ها با هدف افزایش قدرت نرم خود، به تقویت دیپلماسی نخبگانی روی آورده اند. 🔹همراه با پرسش و پاسخ 📆 *زمان* : یکشنبه بیست و نهم مردادماه ⏰ *ساعت حضور* : ۱۶:۱۵ 🏢 *مکان* : تهران، خیابان آزادی، بعد از دانشگاه شریف، خیابان صادقی، پلاک۲، *اندیشکده حکمرانی شریف* ؛ سالن دکتر روستا آزاد * شرکت برای عموم آزاد اما منوط به ثبت نام قبلی از طریق لینک زیر است: https://gptt.ir/form/14 کانال عصر حقوق بشر
🕌🕌🕌 نمونه هایی از حقوق زائران مذهبی در کشورهای میزبان از منظر حقوق بین الملل گردشگری: ۱) حق بر کرامت و منزلت: منزلت زائر در امور متعددی از زیارت بقیع می تواند نشان داده شود از جمله ممنوعیت تکفیر زائران شیعه و سنی و یا دیگر گردشگران دینی از سایر ادیان و ممنوعیت توهین و رفتار دور از شان با زائران ۲) حق بر دریافت رفتارهای برابر و ممنوعیت رفتار تبعیض آمیز در این خصوص دو مطلب در رویه دولت عربستان مشهود است. مورد نخست رفتار تبعیض آمیز میان «آثار باستانی» و «آثار تاریخی دینی از جمله قبرستان بقیع» است. نکته دوم در مورد دسترسی زنان و زیارت زنان زائر است که حتی با وجود استناد فقهی، ممنوعیت زیارت زنان، قول شاذ و نادر در مذاهب عامه است. استناد به سایر اقوال یعنی کراهت نیز نمی تواند پشتوانه ای برای محرومیت حق بشریت ویا اقلیت های دینی نسبت به هویت و میراث فرهنگی متعلق به خود قرار گیرد. ۳) حق دسترسی به اطلاعات مربوط به اماکن مقدس و نیز اطلاعات مربوط به ابدان مدفون ۴) حق بازتاب ذهنی مثبت از مقصد گردشگری: رضایت گردشگر یک حق حاکم و غایی و نیز عامل سنجش توفیق مقصد گردشگری در رعایت حقوق گردشگران است. در این زمینه نیز نقض حق های پیش گفته، حس تعلق زائر به مقصد گردشگری و رضایت او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته علیرغم نقض حق گردشگر، ارتباط احساسی و عاطفی قوی گردشگر با مقصد زیارتی حفظ می شود ولی احساس تعلق کارکردی او ناشی از کارآمدی مقصد گردشگری و رعایت حقوق او و رضایت پیشایند اوست. ۵)حق بروز ویژگی ها و هویت تمدنی (شعائر و سنتهای دینی) در کشور میزبان گردشگر ۶) آزادی ورود و خروج به مناطق گردشگری: در حقوق بین الملل گردشگری، آزادی ورود و خروج، مبتنی بر حق طبیعی عام در حیات اجتماعی است که نیازمند شرع و قانون نیز نخواهد بود ولی اعمال محدوديتهای زائد، دائمی و فاقد توجیه منطقی محمل حقوقی ندارد. ۷) حق دادخواهی: در خصوص حق دادخواهی به عنوان حقی رویه ای و جبرانی برای حقهای مطرح شده جز در دو کشور (تایلند و ابوظبی امارات متحده) دادگاهی به نام دادگاه گردشگری پیش بینی نشده است. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
حقوق بشر در عصر مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در بیان مرحوم استاد مطهری نشر مطلب به مناسبت روز جمعه یکی از اموری که در جوامع روایی و متون شیعه و سنی به تواتر ذکر شده و فریقین بر آن اتفاق‌نظر دارند، ظهور مهدی(عج) است؛ کسی که حقوق مسلم انسان را مثل برابری و مساوات و عدالت و رفاه و امنیت اجتماعی و شخصی، براساس ایمان به خدا و احکام ناب اسلام برقرار می‌کند و مردم دنیا را از چنگال ستمکاران و جباران و استثمارگران نجات می‌دهد. فریقین (شیعه و سنی) این را وعده الهی می‌دانند که تخلف‌ناپذیر است. دنیا به طرف عصر ظهور در حرکت است. حق مالکیت و امنیت اجتماعی که از مطالبات هر فرد محسوب می‌شود، در این اخبار از صیانت خاصی برخوردار است (مطهری، مجموعه آثار، ج16، 503:1380). کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
PFBAJ1529941653161400.pdf
332K
پیشنهاد مطالعه «مقاله حقوق بشر در گفتمان دکترین مهدویت»: نوشته دکتر سید باقر میرعباسی (استاد دانشگاه تهران) منتشر شده در مجله مطالعات حقوق بشر اسلامی کانال عصر حقوق بشر
-1585635581_871178578.pdf
235.4K
📄قیام برحق امام؛ تبلور ارتباط وثیق میان حق و حقانیت 🖊دکتر حامد نیکونهاد 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📎📎کودتای 28 مرداد 1332 و اصل منع دخالت در امورداخلی کشورهای دیگر ✅قانون پیگیری حقوقی ـسیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ملی ایران ماده۱ـ باتوجه به افشاء و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بردخالت دولت های آمریکا و انگلیس درطراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد علیه کشور ایران و نقض حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور،دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است کارگروهی را به منظور برآورد خسارات مادی و معنوی وارده به ملت ایران فوراً تشکیل دهدو هر سه ماه یک بار گزارش اقدامات این کارگروه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. اعضای کارگروه پیگیری جبران خسارات کودتای ۲۸ مرداد عبارتند از: ۱ـ وزیرامورخارجه (رئیس کارگروه) ۲ـ دادستان کل کشور ۳ـ وزیراطلاعات ۴ـ نماینده تام الاختیار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۵ ـ وزیرامور اقتصادی ودارایی ۶ ـ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۷ـ رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی ۸ ـ رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی تبصره ـکارگروه موظف است راهکارهای پیگیری خسارت های مادی و معنوی رابه مجلس ارائه دهد. ماده۲ـدولت موظف است پس از برآوردخسارات نسبت به پیگیری و احقاق حقوق ملت ایران ازطریق مجامع ونهادهای ذیربط داخلی و بین المللی اقدام کند. قانون فوق مشتمل بردو ماده و یک تبصره درجلسه علنی روزیکشنبه مورخ دهم شهریور ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و درتاریخ ۱۳/۶/۱۳۹۲ به تأیید شورای نگهبان رسید. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
حقوق بشر در رویه یوفا (Union of European Football Associations) (اتحادیه فوتبال اروپا) در رویه یوفا اختلافاتی درشیوه محدودیت محتوای بیان سیاسی در فضای ورزش وجوددارد،بعنوان مثال جریمه 100 هزاریورویی باشگاه بارسلونا بدلیل اظهارات سیاسی هواداران و شعاراستقلالشان در حالیکه درمورددیگری بیان سیاسی هواداران استانبول باشاک شهیر(در سوپرلیگ برترفوتبال کولوبو بازی مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل کلوب بروژ درفصل 2017 دردقیقه 90 بازی)توسط یوفا تاییدشد.درمورد دوم، هواداران تیم میزبان بنری راکه نیمی ازجایگاه راپوشانده بود،بازکردندکه روی آن نوشته شده بود«فرمانده کل» و سمت چپ نیز عکس رئیس جمهور اردوغان که درمسابقه شرکت کرده بود،قرار داشت. ازجمله نمونه های دیگرکه باعث عدم انسجام دررویه یوفا شده عبارتست از:تحریم بوروسیادورتموند بدلیل بازکردن بنری با مضمون «لعنت به یوفا-مافیا» توسط هوادارانش و یا سیاسی قلمداد کردن بزرگداشت مرگ برادر یکی از اعضای تیم که دراعتراضات میدانی کشته شده بود. برای دیدن این آراء؛ ر.ک: 1. UEFA CEDB decision of 23 February 2017, Borussia Dortmund. Reported in UEFA, ‘Case Law: Control, Ethics and Disciplinary Body & Appeals Body’ (January - June 2017) 27-33. https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/OfficialDocument/uefaorg/UEFACompDisCases/02/51/76/81/2517681_DOWNLOAD.pdf accessed 20 August 2019 2. UEFA Appeals Body decision of 21 June 2016, FC Barcelona. Reported in UEFA, ‘Case Law: Control, Ethics. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه با قهرمان شاهچراغ 📀در این پست، قسمتی از برنامه بدون تعارف که به رسالت این کانال ارتباط می یابد، منتشر خواهد شد. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
شما با تهیه برخی کتاب ها می توانید از شعرها و داستان ها برای آموزش حقوق شهروندی و بشر به کودکان استفاده کنید. در تصویر بالا به معرفی بعضی از آنها پرداخته ایم. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
مجموعه کتب شعری و کودکانه در حوزه آموزش حقوق بشر به کودکان کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
به مناسبت روز مسجد (30 مرداد) 🕌نقش مساجد در ترویج حقوق بشر 🗒 کلینیک­های حقوقی مسجد محور می توانند از یک­سو مطابق اسناد بین المللی موجود شیوه آموزشی کم هزینه، بومی، مشارکتی، تعاملی و پایدار برای آموزش حقوق بشر در جوامع مسلمان ارایه کنند و از سوی دیگر از تقابل گفتمان دین و حقوق بشر عقلایی و مشروع بکاهد و از سویی گفتمان فطری حقوق بشر را مطرح و ترویج نموده و کنشگری در حوزه حقوق بشر (در برابر واکنش مداری) را رقم بزند. کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقوق بشر در دو مکان روبروی هم! پناه غیرمسلمانان به مسجد کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
مقاصد الشریعة و حقوق بشر مقاصد شریعت استعماری؛ «سخن از صلح امروز به معنای فراموشی فلسطین است» 🔹دکتر احمد الریسونی، نظریه پرداز حوزه مقاصد شریعت و رئیس سابق اتحادیه جهانی علمای مسلمان، نسبت به استفاده از مقاصد شریعت اسلامی به منظور ضربه زدن به اسلام و حذف آن از زندگی مردم هشدار داد. وی توضیح داد که در استنباط و توسل به مقاصد شریعت آفتی وجود دارد که نشأت گرفته از مقاصد شریعت استعماری است. 🔸عبارت «مقاصد شریعت استعماری» عمدتاً توسط علال الفاسی استفاده می‌شد؛ کسی که قوانین و ممنوعیت‌های صادر شده توسط حکومت تحت الحمایه فرانسه در مراکش را حلال و غیر ممنوع می‌شمرد. مثلا مفهوم آزادی از دیدگاه ما به معنای گرامی داشتن حقوق افراد و عزت‌بخشی است اما امروز به معنای آزادی فردی و آزادی روابط جنسی، مواد مخدر و الکل شده است. 🔹وی افزود: مفهوم جدید «صلح» نیز همین طور است؛ معنای آن در منطقه عربی و اسلامی به ویژه به معنای فراموشی فلسطین و جنایات اسرائیل شده است. صلح یعنی فراموش کردن حقوق فلسطینی‌ها و صلح اکنون مفهومی استعماری به خود گرفته است و غرب از زمان پیروزی در جنگ جهانی دوم به دنبال تحمیل آن است و در واقع فرهنگ صلح امروز این است که مردم ستمدیده حقوق خود را فراموش کنند. 🔸الریسونی تصریح کرد که باید مراقبت بود که مقاصد شریعت وسیله‌ای برای خدمت به شریعت، باشد و نه حذف دین و اسلام. برای دیدن متن عربی خبر؛ ر.ک به: https://arabi21.com/story/1519469/ کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld
عصر حقوق بشر
مطلب دکتر رضا اسلامی در راستای حمایت ناپذیری مقدسات دینی در نظام حقوق بشر [ارسالی یکی از عزیزان عضو
نقد دوم بر نوشته امکان ناپذیری حمایت حقوق بشری از مقدسات دینی ارائه گزارشی کوتاه از حمایتهای حقوق بشری از مقدسات دینی در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شماره 7/19 Combating defamation of religions (قطعنامه موسوم به مقابله با توهین به ادیان): ۱.اذعان به نقش ارزشمند ادیان در تمدن انسانی ۲.محکومیت عدم مدارا و تبعیض علیه اقلیتهای مسلمان ۳.مغایرت تبعیضهای مذهبی علیه مسلمانان و رفتارهای هتاکانه نسبت به مقدسات مسلمانان با کرامت انسانی و اسناد حقوق بین الملل بشر ۴.تعهد به همکاری سازمان ملل برای جلوگیری از حوادث تحریک آمیز و تاسف بار علیه مسلمانان به منظور ترویج احترام و آزادی مذهبی ۵.استقبال از همه ابتکارات بین المللی و منطقه ای در جهت ارتقاء صلح ۶.اذعان به اینکه توهین به مقدسات یکی از علل نقض حقوق بشر است. ۷.ابراز نگرانی گسترده از شناساندن اسلام به عنوان تروریسم، خشونت و نقض حقوق بشر ۸.ابراز تاسف از حملات فیزیکی به عبادتگاه ها و اماکن مذهبی و مساجد کانال عصر حقوق بشر https://eitaa.com/HumanRightsInWorld