eitaa logo
دکترین بازار
121 دنبال‌کننده
72 عکس
8 ویدیو
1 فایل
کانال تبئین دکترین مارکت و بازار اسلامی ارتباط با ادمین @Mohammad_IMD
مشاهده در ایتا
دانلود
http://yon.ir/rTbMV 2 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 💢 🔻🔺«عبارتی فرانسوی است به معنی بگذار هر چه می خواهد انجام دهد. درست است که لسه فر یک واژه اقتصادی بود که توسط تبیین شد ، اما بسط این تفکر توسط افرادی چون ، و در حوزه های علوم اجتماعی، اخلاق، علوم سیاسی و... صورت گرفت که سبب شد لسه فر مبنای(سنگ بنا) تفکر اومانیسم و مدرنیسم در غرب قرار گیرد. 🔺🔻فلسفه لسه فر تبیین چرائی و چیستی این موضوع است که انسان اجازه دارد هرکاری که می خواهد انجام دهد و در این راه هیچ امر، نهی و شرعی را برنتابد. به عبارتی می توان آن را یکی از ستونهای پیدایش تفکر دانست یعنی برای کسب سود انسان می تواند به هر نحوی عمل کند. از این رو یکی از کتابهای اقتصاد لیبرال کتاب جِرِمی بِنِتام پدر ایئولوژی است به نام زیرا چون منفعت خوب است و منفعت می آورد پس باید انجام شود 🔺🔻در قرن اخیر ایدئولوژی که شالوده اکانومی نئولیبرال است. دو مدل عمده بازار آزاد در تفکر ها و نئومرکانتیلیسم را ارائه نموده است. 🔸اولی (بازار آزاد) به جدائی حکومت و فضای اقتصاد معتقد است و نقش حکومت را فقط تبیین قوانین و مقررات می داند تا کسب و کار، آزاد و شناور باشد. این دیدگاه سنتی است که به آدام اسمیت بر می گردد. 🔸 مدل دوم (نئومرکانتیلیسم) یا کورپوریتیسم، به اتحاد میان حکومت و فضای اقتصاد اعتقاد دارد. در این نوع منظر، یک حکومت ضروری است تا در موقع ضرورت چرخهای منافع اقتصاد را بچرخاند که البته باید برای جلب رضایت بنگاههای اقتصادی باشد این دیدگاه برگرفته از دیدگاه مرکانتیلیستهای قرن 17میلادی است و پیروانش ظاهراً پیروز این دو میدان هستند اما واقعیت رخ داده برتری نئومرکانتیلیسم به عنوان پشت پرده بازار آزاد است . 💢مرچنت محصول تفکر مکتبی مرکانتیلیسم ، مرچنت – سوداگرا - است. 💢فلسفه بورژوازی 🔺🔻برگرفته از واژه فرانسوی به معنای شهروند، به طبقه متوسط اجتماعی سوداگر(مرچنت) از سرمایه داران گفته می شود. 🔸اخلاق سوداگرانه بورژوازی، بشر مرچنت را به سوی بهره برداری هرچه بیشتر از دنیای مادی سوق می دهد. بسط این تفکر توسط مکتب نئوکلاسیک صورت گرفت. از دیدگاه آنان بر اساس لذت و رنج تعبیر می شود. 🔸از آنجا که بشر بورژوا به دنبال تمتع بیشتر و کار کمتر است، علم اقتصاد علمی می شود که با حداقل هزینه حداکثر رضایتمندی را برای بشر در دنیای مادی فراهم می آورد . 💢ایدئولوژی بورژوا در سایه آزادی اباحه () به دست آوردن ، برخورداری و تمنای تمتع مادی هر فرد که در زندگی مادی دنیا خلاصه می شود مهمترین هدف تفکر است. 💢دکترین بورژوا 🔺🔻محصول تفکر نئومرکانتیلیسم سبک زندگی بورژوازی است. بورژوا کسی است که تلاش و کوشش خود را صرف انجام معاملات تجاری سودآور می کند، برای او هر فعالیتی با نگاه ارزش پولی همراه است و در هر قدمی به سود و زیان آن می اندیشد. 🔸از نظر این آدم «جهان یک بازار بسیار بزرگ است. با عرضه و تقاضاهایش، بحرانهای خوب و بدش، سود و زیانش و پرسشی که همیشه بر سر زبانش این است که چقدر می ارزد؟ از آن چه میزان سود می توانم بسازم؟ احتمالاً پرسش نهائی او این است که قیمت کل دنیا چقدر است؟ دایره افکار او به انجام معاملات تجاری محدود است و تمام وقت خود را صرف انجام موفقیت آمیز تجاری می کند. 💢مارکت 🔺🔻 آن به واژه فرانسوی Marchiet و در فرانسه مدرن به Marché و در لاتین به واژه Mercātus می رسد. : در فرهنگ وبستر مکان و یا زمان فروش تعیین شده است. را این گونه تعریف می کند: هرکجا تولید کننده و مصرف کننده از یکدیگر تفکیک شدند، مکانیزمی شکل می گیرد که بین آن دو رابطه برقرار می کند. این مکانیزم هر چه که باشد من آن را بازار می نامم . ✍ ________________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD _______________________ 🔖 کانال تخصصی تبیین دکترین بازار اسلامی و لیبرال 📡@I_M_Docrine
http://yon.ir/kUSgw 3 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ❌ گزیده فصل اول - ریشه شناسی واژه ها 💢فطرت 🔺🔻اگر بشر را مانند یک فرض کنیم، جسم بشر سخت افزار و بخش آن یعنی نرم افزار ارتباطی میان سازنده (خدا) و بشر را فطرت می نامیم. 🔸 همانطور که سیستم عامل کامپیوتر رابط میان کامپیوتر و انسان (یه عنوان خالق آن) است. ، سیستم عامل نصب شده روی سخت افزار جسم انسان است «فطرت به عنوان « نظام عامل» انسانیت همان اسلام به عنوان نظام عامل انسان است. 🔸 انسان مسلمان تسلیم فطرت خویش است و کسی که تسلیم فطرت خویش گردید اسلام آورده است از این رو فطرت برابر با توحید شناخته می شود 💢حکمت بیع 🔺🔻 به معنی «»(هم به معنی فروش است و هم خرید) و از مفاهیم اضداد است 🔸داد و ستدی است که در اسلام تحت بیعت با خداست. خداوندی که مال و نفس مومنان را به قیمت بهشت می خرد و قیمت وعده داده شده آن مادی نبوده بلکه رستگاری عظیم «بایع» و «مبتاع» است. 💢قاعده معیشت 🔺🔻آنچه از بیع در زندگی دنیائی نصیب می شود، این است که معیشت او در مسیر صیرورت و اتصال به جهان آخرت قرار می گیرد بی آنکه دچار شقاوت گردد. 🔸 در این صورت میان دنیا و آخرت تضادی وجود ندارد بلکه دنیا مقدمه آخرت و وسیله ای برای رسیدن به آن است و به این گونه معاشی ، معادی می شود و دنیا، دنیای اُخروی. 💢قناعت 🔺🔻 از ماده «قَنَعَ» به معنای متوقف کردن خواهش های نفسانی و بذل تمام است. 🔸رضایت از رزق مقسوم از سوی که به آن قلباً راضی شد است . 🔸 کسی که قناعت ورزد هم از کبر و غرور به دور است و هرچه از آن کم بگذارد به دنیویت که بنیان هر شری است رغبت و بیشتری خواهد یافت. ملک قناعت زوال و نابودی ندارد و مرکبی است که خداوند راضی شده تا راکبش را به منزل برساند . 💢برکت 🔺🔻از ریشه « بَرَکَ » به معنای سینه شتر است. که فراخی و وسعت از آن مستفاد می شود . برکت، خیر و فزونی و بخشش الهی در چیزی است. 🔸تعبیری که از آن برداشت می شود به معنی بارش باران و روئیدن نعمات الهی در روی زمین است. مفاهیمی همچون گشایش، بارش و جوشش از جانب فیض الهی مانند :« لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَکات مِنَ السماء و الاَرض». 🔸 چون خیرات و برکات از ناحیه ای نازل می شود که محسوس و مادی نیست و بر وجهی بر بندگان می رسد که حد و حصری ندارد بنابراین بر هرچیزی که فزونی و زیادتی از منبعی غیر محسوس در آن مشاهده می شود براین اساس بابرکت و مبارک است بنابراین برکت یعنی فزونی در خیرات . 🔸این مفهوم به عنوان محصول پارادایم و نظام قرآنی بیع می باشد. بنابراین در بیع دستیابی به الهی به عنوان اساس و مبنا قرار می گیرد. 💢حکمت خُلَّت 🔺🔻از ریشه «خُلّ» به معنای شکاف، سوراخ یا منفذ می باشد که در معنای اصطلاحی فقر و احتیاج را می رساند. براین اساس، مفهوم خُلَت به محبت و دوستی گفته می شود که در عمق جان نفوذ کند و همچون تیری را که سینه را می شکافد به جان می رسد و درآن اثر می کند به طوری که نیاز شدید به طرف مقابل را درقلب ایجاد می کند از این جهت خداوند را «» خوانده است یعنی محبت آن در ژرفای قلبش نفوذ نموده و همه توجه نیازش به سوی خداوند بود. 💢حکمت غنا ضد فقر به معنای کم شدن نیاز و احتیاج تا رسیدن به حد بی نیازی نفسانی است به گونه ای که در برآورده شدن احتیاجات «» حاصل شود. حکمت غنا گونه ای از است که به تبیین چیستی و چرائی غنای انسان از غیرخدا و فقر روز افزون او نسبت به خداوند می پردازد. 💢سوق المسلمین بدترین مکانها روی زمین اسواقند، چرا که میدان عمل است. 💢دکترين بنيادين حاکم بر رفتار، کردار و اعمال بدون قيد و قدرت قانوني است و شامل سه بخش ، چرائی و است . چیستی و چرائی و چرائی ، چگونگی ، را شامل می شود «بخش «چگونگی» در ، خود به سه جزء تفکیک می شود؛ 1. سطح ، که کنش فنی است، مانند ساخت یک اتومبیل. 2. سطح ، که کنش مدیریتی و نحوه ی اداره ی یک پدیده است، مانند اقدامات راه سازی، وضع قوانین راهنمایی و رانندگی، فراهم سازی سوخت و پمپ بنزین و ... برای آن اتومبیل. 3. سطح ، که کنش طرح ریزی و برنامه ریزی و خط مشی کلان در هماهنگی نهادهای مرتبط به مثال حمل و نقل است ✍ _______________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ______________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و لیبرال 📡@I_M_Doctrine
👈 در حکومت اسلامی پول نباید کار کند (امام خمینی) (1362) 👈 امروز، خیلی از مسائل وجود دارد که فقه باید تکلیف اینها را معلوم کند؛ ولی معلوم نکرده است. مثلاً اصلاً پول چیست؟ (امام خامنه‌ای)(1374) 🔺 پس از انتشار مقاله در مورد بورس و سؤالاتی که پس ‌از آن از بنده شد متوجه شدم که دلیل این ابهامات نشناختن و سپس نسبت آن با بانک و بورس است و سپس نسبت آن با بازار. ⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️ از سال 74 با بروز تورم های بالای دوران سازندگی یکی از مطالبات امام جامعه بازتعریف پول بود که عملاً پول چیست و فلسفه وجودی آن برای چیست . قریب به 22 سال از این مطالبه گذشته است و همچنان این قضیه مغفول مانده است کما اینکه تحول در علوم انسانی (1391) ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فقهی در حوزه علمیه و خبرگان در خصوص زدودن ربا از اقتصاد (شهریور 90) و تقریباً هر چیزی که بوی تحول بدهد و جنبش نرم افزاری تولید علم ( 1382 یا 83 ) در سیستم عملاً انجام نشده است لذا بر آن شدم ⚠️⚠️ از پول تعریفی جدیدی ارائه بدهم تا حداقل در این مورد با کاستی مواجه نباشیم 🔸 ابتدا به کارکرد سنتی پول بپردازیم به صورا اجمالی ؛ اصولاً پول دارای سه کارکرد است. 1⃣ پول به‌عنوان وسیله مبادله: پول باعث می‌شود که مبادلات آسان‌تر انجام گیرد. 2⃣ پول به‌عنوان معیار سنجش ارزش: با پول کالاها به‌راحتی باهم مقایسه می‌شوند. 3⃣ پول وسیله حفظ ارزش: به‌وسیله پول می‌توانیم پس‌انداز کنیم. 🔹 پول قرار بود وسیله مبادله باشد اما بدل به هدف شده است و همه به دنبال جمع‌کردن آن به مقدار زیاد هستند یعنی عملاً وسیله مبادله بودن پول زیر سؤال است. ( دلیل آن خواهد آمد) 🔹 پول‌ها برای این خلق شدند که بتوانند کالاها باهم مقایسه شوند اما با توسعه بازار (مکانیسم حاصل از تفکیک تولیدکننده و مصرف‌کننده و کمبود طلاهایی که سکه شده بودند و سایر مسائل مربوط به پول، پول‌های کاغذی که درواقع اعتباری بودند از طلاهایی که سکه شده بودند گسترش یافتند و درواقع قانون گرشام که گفت: «پول بد، پول خوب را به حاشیه می‌راند» ) نقصان کارکرد مقایسه ای پول زیر سوال رفت درواقع کارنسی (اعتبار خلق‌شده به‌تبع طلاهای سکه شده) نقش پول بد را بازی کردند و طلا (پول خوب) را به حاشیه راندند و کلاً دیگر طلا پول به‌حساب نمی‌آمد. حالا دیگر پول کمیاب نیست. ( کارنسی) از حالا به بعد پول تعریف دیگری دارد ازاین‌پس، ✔️ اسکناس که همان کارنسی است پول محسوب شده و چیزی که قرار بود وسیله ای برای برای مقایسه کالا ها با هم باشد بدل به چیزی شد که با خودش مقایسه میشد ❌ فرض کنیم اینچ و سانتی متر هر دو یک فاصله را اندازه گیری می کنند ( اندازه یک چیز که تغییر نمی کند)چطور ممکن است سانتی متر ( دلار به عنوان یک ارز) با اینچ ( یورو یا ریال به عنوان ارز دیگر ) با یکدیگر مبادله شوند حال آنکه هر دو وسیله مقایسه یک اندازه هستند 🔹 تنها کارکردی که توانست خود را حفظ کند در دوران پول جدید ( کارنسی) وسیله پس انداز بودن آن است با تعریفی جدیدی که از پول خواهد شد؛ این کارکرد نمود بیشتری پیدا خواهد کرد هر چند همیشه این سؤال وجود خواهد داشت که 🔻 چطور وسیله ای هم برای مبادله است و همان وسیله را می‌توان به‌عنوان پس‌انداز استفاده کرد؟ 🔴 و اما پول چیست؟ ✍ /(قسمت اول) / 📸 yon.ir/7P3L8 🌐 yon.ir/AM0mV _______________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD _______________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و لیبرال 📡 @I_M_Doctrine ✊ جنبش مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
🔴 و اما ؟ قسمت دوم 🔺🔻پول، بوروکراسی حاکم بر اقتصاد و بازار است. آن چیزی که ماکس وبر در بحث اصالت سازمان و بوروکراسی بر آن تأکید می‌کند این است که اگر فردی بهترین راننده باشد مادامی‌که گواهی‌نامه نداشته باشد رانندگی وی محلی از اعراب ندارد. یا اینکه هر کسی تا وقتی مدرک لیسانس، فوق‌لیسانس و یا دکتری نداشته باشد هر میزان سرشار از علم باشد هیچ ارزشی ندارد. نظام اداری و بوروکراسی قطعه‌ی کاغذی است که به فرد، هویت می‌دهد و لذا خود فرد هیچ ارزشی در رانندگی یا علم ندارد. بوروکراسی حاکم بر اقتصاد پول است؛ قطعه کاغذی که واقعاً ما به ازایی ندارد به عبارت دیگر پول است که اعتبار می بخشد و از آنجا که هر کس به دنبال افزایش اعتبار خویش است به افزودن اعتبار خود می افزاید فرضاً در حوزه دانشگاهی ممکن است فردی به دنبال داشتن چند مدرک دکتری یا ارشد برای حفظ آبروی خود باشد برای افزایش اعتبار خویش 💢با این تعریف فقط کارکرد سوم سنتی پول واقعاً عملی است با این تفاسیر سه کارکرد سنتی پول تبدیل به سه کارکرد جدبد می شوند 🔴 سه کارکرد جدید پول 1⃣ هرگز نمی‌خوابد و خواب ندارد زیرا هزینه فرصت محسوب شده و باید کار کند 2⃣ خالق است، محصولات را خلق می‌کند و هم خود به تکاثر خود می‌پردازد 3⃣ منبع قدرت است و در واقع اعتبار معامله گران بازار است پول با تعریف جدید عملاً خداست که هم لا سِنَهٌ و لا نومٌ دارد و هم به شخص اعتبار می دهد ( مانند لِلهِ عِزّه جمیعاَ ) و هم خالق است ( مانند الله فاطر السموات و الارض و الله خلق السماوات و الارض در اسلام ) کما اینکه ریشه Money خداست ( در پستهای بعدی اشاره خواهم کرد) در نتیجه در بازار لیبرال پول خداست و فراموش نکنیم إنّ شرک لظلمٌ عظیم و همه برای خدا شریک قائل شده ایم و همانطور که ما گذشتگان زمان ابراهیم نبی را بابت پرستش بت سنگی ملامت می کنیم قطعاً آیندگان ما را بابت پرستش کاغذی به نام پول ملامت خواهند کرد 💢لذا با این تعریف بشر : 🔸به ‌دنبال پول بیشتر و سود بیشتر در مدت زمان کمتر است جولان دادن در حوزه کارنسی آن‌ها را به‌تبع اعتبار آن ارزشمندتر می‌کند و اعتبار می بخشد «لذا پول اصلی به محاق می رود»(قانون گرشام) و گسترش نهادهایی که کارنسی را رقم می‌زدند شکل می گیرد. 🔵 نهادهائی که کارنسی را رقم می زنند تا اعتبار فرد در مدت زمان کمتری و به دور از تولید کردن ( زیرا تولید هم زمانبر است و هم سود کمتر دارد ) بیشتر شود به دسته های زیر تقسیم می شوند ( پول که در ذیل آمده همان کارنسی است و پول اصلی به محاق رفته است) 1⃣ بانک (شامل بانک‌های مرکزی و خصوصی و … زیرا ارز و اسکناس = پول) 2⃣ بورس (ورق سهام = پول، حق تقدم سهام = پول ، بورس کالائی، اوراق، و حتی فرابورس و NASDAQ در آمریکا) 3⃣ صنعت بیمه (تأمین اجتماعی، آتیه، زیرا با ارزش زمانی پول کسب سود می‌کنند) 4⃣ اوراق مشتقه (اوراق قرضه (در ایران اوراق مشارکت)، خزانه و …) 🔺 این نهادها به علت اینکه در مدت‌زمان کم، بهره بیشتر ارائه می‌کنند بدون اینکه حتی دغدغه زیان یا مشکلات تولید در آن مترتب باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند در اصل این ۴ نهاد هستند که پول خلق می‌کنند زیرا خود ورق سهم پول محسوب می‌شود، اوراق قرضه، و خود اسکناس هم پول محسوب می‌شوند. ✍ / قسمت دوم / 📸 yon.ir/7P3L8 🌐 yon.ir/AM0mV ________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD _____________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
؟ قسمت سوم 🔴🔴 نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که تمام سودها که افراد فعال در در این ۴ بازار کارنسی کسب می‌کنند از طریق نوسانات قیمت و نرخ بهره است. خود قیمت پول را اقتصاددانان نرخ بهره می‌دانند یعنی بر اساس تغییرات قیمت افراد سود می‌کنند ، نتیجه‌ای که می‌شود در این خصوص رسید آن است که یک انسان مرچنت ( سوداگر ) چون برای کسب پول تلاش می‌کند لذا هر خرید یا فروشی انجام می‌دهد برای کسب پول است و یا از آن فراتر هر چیزی را که برای نوسان قیمت تجارت (خرید فروش) می‌کند در واقع پول محسوب می‌شود حتی اگر این سرمایه‌گذاری خریداری مستغلات، املاک و یا هر چیزی باشد که نه برای رفع نیاز بلکه برای کسب سود صورت می گیرد بر این تعاریف دو نکته قابل‌بیان است 🔻🔻اگر نوسانات قیمت، تورم و نرخ بهره و یا حتی تغییرات قیمتی را از نهادهای مالی بگیریم عملاً کسب سود غیرقابل دستیابی است = پاشنه آشیل اقتصاد مدرن که عملاً معضل همین تغییر قیمت است که چرا نباید قیمتها ثابت باشد ؟ 🔺🔺پول دیگر تعریفش معطوف به سهام، اوراق قرضه، مشتقات و …. نیست کما اینکه معطوف به سکه طلا نشد لذا با این تعاریف هر چیزی که تغییر قیمت ایجاد شود برای سرمایه‌گذاری پول تعریف می‌شود یعنی پول این‌گونه تعریف می‌شود 🔷 پول: هر چیزی که بشود آن را فروخت و یا خریداری کرد طوری که با تغییر قیمت آن حین فروش بشود سود برد پول است چند مثال تا به خوبی درک شود 🔸 دلالی که از باغدار میوه می خرد به تره بار می فروشد در اصل با خرید پول و فروش آن سود برده است زیرا میوه مورد معامله وسیله ای برای رفع نیاز نیست بلکه وسیله ای برای کسب اعتبار یا کارنسی است 🔸 بانک ها که پول را از مشتری ( صاحب حساب ) می گیرند و به وام گیرنده با افزودن درصدی سود پول وام می دهند در اصل پول را خریده و با افزودن کارمزدی روی آن سود برده اند ( مانند دلال میوه فروش) و البته خود مشتری بانک که با پول کمتری با اخذ سود روی آن با تفاوت قیمت سود می کند در اصل صاحب حساب مانند بانکدار پول را خرید و فروش کرده و از ما به التفاوت قیمت خرید و فروش پول سود می کند 🔸 سهامداری که سهام خود را خریده است و با افزودن درصدی ( چه با نوسان قیمت یا هر چیزی مثلا مبلغی بالاتر از قیمت خرید خود برای فروش) به خریدار سهام می فروشد در اصل با خرید و فروش پول سود کرده است ✍ / قسمت سوم/ ادامه دارد... 📸 yon.ir/7P3L8 🌐 yon.ir/AM0mV ____________ 🔖 کانال تخصصی تبیین دکترین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
/ قسمت چهارم و پایانی 🔸 دارنده ورقه قرضه که با قیمتی از دولت می خرد با نرخ بهره آن سود می کند در اصل با خرید و فروش پول سود کرده است 🔸 کسی که مستغلات یا باغی را خریداری کرده و به قیمت بیشتر می فروشد که نه برای رفع نیاز بلکه افزایش سود و کسب بیشتر اعتبار و کارنسی این کار را می کند در اصل با خرید و فروش پول کسب سود می کند و .. 🔸 صرافی هائی که وسیله سنجش و اندازی گیری را به بکدیگر مبادله می کنند و از تفاوت قیمت آن سود می کنند ذکر چند نکته ضروری است 🔻🔺 اینها تبعات مالکیت خصوصی است که هر کس حس می کند هر میزان کسب کرد حق دخل و تصرف دارد حال آنکه در اسلام مالکیت انسان درجه دوم است و انسان مالک نفس خویش نیز نیست چه اینکه خودکشی بزرگترین گناه است 🔻🔺 در تمام موارد فوق سود خریدار و فروشنده تضمین شده بود . این مصداق چه عملی در اسلام است ؟ 🔻🔺 با این موارد چه کسی پس تولید می کنند در صورتی که همه دلال هستند ؟ 🔻🔺 کل خیابانهای تهران از میدان راه آهن تا تجریش ( خیابان ولیعصر ( عج ) ) و کل بازار از خیابان ری تا مولوی ایضاً پاساژها و همه و همه آیا مصداق این دلالی نیستند؟ دوباره باید پرسید چه کسی پس تولید می کند یا به عبارتی چه کسی پس کار می کند؟ 🔻🔺 با این اوصاف دلائل عدم رونق تولید به خوبی نمایان شد 🔻🔺 حالا مشخص می شود چرا امام فرمود پول نباید کار کند .. 🔻🔺 انقلابی در راه است ، انقلابیون بپا خیزید ✍ / قسمت پایانی/ 📸 yon.ir/7P3L8 🌐 yon.ir/AM0mV ___________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ____________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine ____________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @Reba_ir
http://yon.ir/vDE1i 4 از منتخب پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " 👈فلسفه بازار در واقع بازار چیست و سپس چرا از لحاظ سنتی ♦️بازار مکان و موقعیتی است که درآن خریداران و فروشندگان، کالاها و خدمات و منافع را خرید و فروش می کنند. برای هرکالا، خدمت یا منبعی که در اقتصاد مورد خرید و فروش واقع می شود بازاری وجود دارد. یا از منظر دیگر اینکه هرجا خرید،فروش و سرمایه گذاری رخ دهد، بازار شکل گرفته است اما معتقد است ❌ بازار نه پدیده ای است سرمایه داری و نه پدیده ای است سوسیالیستی بلکه درواقع پیامد مستقیم و اجتناب ناپذیر جدایی تولیدکننده از مصرف کننده است یعنی 👈 زمانی که تولید کننده از مصرف کننده جدا شود مکانیزمی شکل می گیرد که من آن را می نامم 🎯 شکل گیری یک رابط میان تولید کننده و مصرف کننده است که این مفهوم انتزاعی را قوام می بخشد و آن در ذات تفکیک این دو از هم است که به آن « » یا « » گفته می شود که برای کسب سود تلاش می کنند و کسب سود ازطریق تجارت و سرمایه گذاری که حول پول می چرخد رقم می خورد 🔸این انسان دلال یا است و شاخصه اش این است که است ✍ ____________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ______________ 🔖 کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine
بازار باید یک بازار اسلامی باشد.mp3
866.6K
بازاری که در آن متاعی را ۱ تومن می خرد ۳۰ تومن می فروشد اسلامی نیست امام خمینی (ره) __ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت @I_M_Doctrine
5 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی" 🔸چون پول ، اعتبار است و همین اعتبار باعث مشروعیت به افراد می شود که همان چیزی که ماکس وبر اعلام کرده بود لذا بازیگران مارکت برای کسب سود و البته کسب اعتبار بیشتر در مدت زمان کم تلاش می کنند 👈لذا در مکانهای تولید کارنسی فعالیت می کنند و توضیح داده شد که در بازار صرفاً با خرید و فروش پول ، سود کسب می شود ( که این پول هم اسکناس ، هم هر چیزی که مورد خرید و فروش است می باشد ) 🔑 چند مثال در خصوص پول زده شد تا دقیقاً درک شود پول چیست ، پول داخل بانک ، ورقه بهادار بازار بورس ، اجناس خریداری شده یک دلال برای فروش است اما می توان موارد دیگر را مصداق آورد زیرا برای تبئین بازار اسلامی مورد نیاز است تا مشخص شود تمامی مواردی که برای کسب سود خرید و فروش می شود تماماً پول است 📜 این پول می تواند مدرک دانشگاهی باشد که با پرداخت شهریه و صرف زمان خریداری می شود و باکسب درآمد از طریق آن فروخته می شود که ما به التفاوت آن سود خواهد بود پس 🔺🔻آن چیزی که در مارکت یا بازار لیبرالی به راحتی قابل فهم است این است که با این بازار که پول در آن خرید و فروش می شود تجارت و سرمایه گذاری نهفته است. با خرید و فروش پول هم تجارت رقم خورده است و هم سرمایه گذاری. به دلیل اضافه شدن مبلغی به عنوان کارمزد یا افزایش قیمت روی پول که سود پول است و خرید و فروش آن که Trade یا تجارت است. 🔹 ، همین جا معنا پیدا می کند با این حالت که منظور از خود و البته و سود فقط است و سایر طُرُق سرمایه گذاری به محاق رفته اند زیرا در بازار مدرنی که هم اکنون رقم خورده است ، پول هدف و وسیله سرمایه گذاری از دید یک انسان است. هر چند که نیازی به اشاره مجدد نیست که سرمایه گذاری به صورت انتزاعی بوده و هیچ ثروتی تولید نشده است. شاکله بازار مدرن ساختاری است که در آن فقط پول موضوعیت دارد و چرخه پول فقط صورت می گیرد ✍ __________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ___________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine
http://yon.ir/7P3L8 http://yon.ir/AM0mV 6 ، منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ♨️💢پس با این حساب دکترین بازار مدرن ( لیبرال ، غربی و .. ) همان دکترین پول است 🔺🔻دکترین بازار مدرن با توجه به تبیین چیستی و چرائی ( فلسفه) آن و همچنین چرائی و چگونگی ( علم) به این صورت خواهد بود 🔸چيستي، چرايي و چگونگي بازار مدرن 👈بازار چیست؟ 📜زمانی که از هر حیث تولید کننده ای(خدمات،محصولات تولیدی و...) از مصرف کننده ای جدا شود 👈بازار چرا ؟ ✅سرمایه گذاری برای سود بیشتر ✅خرید و فروش (تجارت) برای سود بیشتر ✅کسب سود در مدت کوتاه برای کسب اعتبار ✅کسب پول و کارنسی به عنوان اعتبار 👈بازار چگونه ؟ ⭕️❌ کسب پول و کارنسی به عنوان اعتبار و هدف به هر نحو توسط انسان های مرچنت سوداگر در نهادهای تولید کارنسی ✍ ________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️@mohammad_IMD ______________ 🔖کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و لیبرال 📡@I_M_Doctrine
http://yon.ir/wJ5Mw و ✅ در دوم از که ارائه شد پول به عنوان خدا تعریف گردید که هم خلق می کند و هم نمی میرد و هم عزت برای دارنده اش می آفریند 🔺🔻 در این مطلب پول ارائه می شود تا معنای کلمه God در دلار مشخص شود و این نکته که در Money is God موضوعیت دارد ❌برگرفته از پایان نامه " دکترین اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در افق 1414 " کار برجسته و تحسین برانگیز خانم و بخشی از فصل سوم پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " ✍ _________________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ___________________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine
7 ، منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " http://yon.ir/p2toL 🔻🔺 همانطور که در 4 منتخب پایان نامه بیان شد ، جدایی و منجر به پیدایش طبقه ی جدیدی درجامعه شد که اصطلاحاً به آن ها، «» گفته می شود. که حد فاصل میان تولید کننده و مصرف کننده قرار می گیرند که تعریف عامیانه آنهاست ✅ درفرهنگ ، بورژوا به شخصی اطلاق می شود که با حداکثرسازی سود شخصی موفقیتی به دست آورده و بتواند درسایه ی این موفقیت اقتصادی، جامعه را دگرگون سازد. ❌ اما ، را کسی معرفی می کند که به هدف جلب منافع خویش، دیگران را می کند و از این رو در سیستم سرمایه داری، هر «»، بورژوا محسوب می شود زیرا به استثمار یا پرداخته است. 🔻🔺 این طبقه در حوزه ی و ، واسطه ها و دلالانی بودند که کالا را از تولیدکننده به مصرف کننده انتقال می دادند و در ادبیات تجاری، با نام «» یا شناخته شده و بنیان ایدئولوژی «» را رقم زدند. Merchantism# این گروه ( بورژوا یا دلال یا مرچنت ) دارای ویژگی هائی هستند که متغیرکلیدی رفتار آنها است. براساس آراء تئوریک ، یکی از مؤلفه های کلیدی روح حاکم بر اقتصاد مدرن، طمع است که از آن به عنوان یکی از خدایان ، یاد می کند(✊✊) 💢 با این طرز تفکر انسان ها فقط سرگرم سوء استفاده مالی از یکدیگر بوده و براساس انگیزه های خودخواهانه خویش جامعه را خواهند ساخت یعنی تنها چیزی که آنها فکر می کنند کسب حداکثرسازی سود برای خود است. 😕😞 ❌ پس روابط اجتماعی کجا هستند؟ هیج جا، فقط این روابط باید درجهت کسب منافع شخصی باشد. چه بر سرِ منابع روی زمین می آید؟ مهم نیست، مهم فقط کسب منافع شخصی است. آیا مسئله اصلی این نیست که فقط احتیاجات انسان برآورده شود؟ آیا واقعاً به این اقتصاد گفته می شود؟ این را باید بزرگترین توهم بشری در طول کل تاریخ دانست ❌❌ زمانی که سود شخصی مطرح باشد و درکنار آن در کسب سود آزادانه عمل شود و چگونگی کسب آن مهم نباشد لذا از این جهت پزشکان چون به منفعت بیشتر فکر می کنند لذا جامعه هرمیزان بیمارتر بود برای آن ها سودمندتر است ❌❌ و یا وکلاء و حقوقدان ها چون به دنبال منفعت بیشتری هستند خواهان بیشتر بودن جرم و جنایت در جامعه هستند ❌❌و ازآن فراتر زمانی که سود مطرح باشد شرکت های اسلحه سازی به منفعتشان است که در جهان جنگ به راه بیفتد و همیشه جنگ باشد تا منفعت کسب کنند ✅✅ با همین تفاسیر است که با مشکل دارد و از همین روست که تقابل میان و درون حکومت موضوعیت دارد و اساساً اینکه مشکل رابطه ما با آمریکا حل نمی شود خود ما هستیم از همینجاست که تمام مبانی نظری ما با آنها تفاوت دارد و البته کسانی هستند همان لیبرالیسم را در اقتصاد ایران جاری و به عنوان علم در ذهن جوانان پاک ما حقنه می کنند به آراء جان مینارد کینز به عنوان پدر لیبرالیسم بعد از رکود 1930 و رابطه اش با دولت خواهیم پرداخت ✍ __________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ____________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine
http://yon.ir/q7jFF 💢 در سال 1930 و در بحبوحه ی بحران جهان گیر اقتصادی وعده ی روزی را می دهد که همگان ثروتمند شده اند و اضافه می کند که در آن زمان «بار دیگر هدف ها را برتر از وسایل می شماریم و خوب ها را بر مفیدها ترجیح می دهیم. ... ⭕️⭕️ اما آگاه باشید! زمان این آرمان ها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست کم برای یکصد سال دیگر باید برای خود و هر کس دیگر تظاهر کنیم که بدی، نیکی است و نیکی، بدی؛ زیرا بدی مفید است و نیکی نیست. ، و باید همچنان برای یک مدت کوتاه دیگر خدایان ما باشند. زیرا فقط آنها می توانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز رهنما شوند.» ♦️🔸 در ادامه تصریح می کند:«هنوز زمان آن نرسیده است که به پاره ای اصول بسیار متقن و فضایل اخلاقی، یعنی «حرص، رذیلت است»؛ «، معصیت است» و «حب مال، نفرت انگیز است»؛ بازگردیم 🔻🔺به همین راحتی از گسترش ربا در جامعه برای گشایش نام می برد بعد عیناً همین مطالب در دانشگاه های ما تدریس می شود و دانشجوی جامعه به گمان اینکه اینجا جمهوری اسلامی است و نظارت بر دروس و علوم وجود دارد راهی دانشگاه می شود و بعد از فارغ التحصیلی شاهد کفر کیشی اکثر دانشجو خود می شویم بعد از میلیاردها خرج وبودجه سالها پیش در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (ص 782 ) جناب رئیس جمهوری فعلی آقای ما در کسوت روحانیت به جای استخراج مکتب از دل و رویات با همکاری آقای نهاوندیان ، نوبخت ، آخوندی و .. به مکتب به عنوان مکتب الگو در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران می رسند ❌❌مینارد کینز 🔸واقعا با اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام چه باید کرد و جالب اینکه کل ناکارامدی ها به نام اسلام رقم خواهد خورد ✍ ___________________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️@Mohammad_IMD _______________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine
8 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی " از آنجائی که ذیل اقتصاد تعریف می شود برای تبئین بازار اسلامی ابتدا باید اقتصاد اسلامی بیان شود فصل سوم پایان نامه : دکترین 🔻🔻 از منظر امیرالمومنین علی (ع ) اگر انسان دنیا را محل کشت و جهان آخرت را محل برداشت آن بداند و عمل خود را بذر محصولی که دردنیا کاشته می شود و بهشت را محصول و سودی است که به انسان می رسد؛ تلقی می نماید. ♦️ سود و زیان در نظر انسان معنا و مفهوم دیگری می یابد، چه بسا ممکن است فرد مومنی در صحنه فعالیت های اقتصادی با زیانی مواجه شود اما به رغم آن جامعه سود ببرد و اسباب خشنودی یکایک افراد جامعه را فراهم نماید. و آن فرد در یک برآیند بین سود آخرتی ( ) و زیان مادی دنیایی () سود فراوانی برده باشد. در پرتو چنین باورهایی چه بسا از لذت های زودگذر مادی صرف نظر کند و با ایثار و فداکاری مصالح جامعه را بر مصالح فردی خود ترجیح دهد ♦️♦️ وقتی خدای بزرگ در جهان غیب، دارای باشد که محسوسات و امور مادّی، مراتب نازله آن خزائن بهشمار میرود و هر چه از آن خزائن نازل شود، هیچ گونه نقص و کاستی در آنها پدید نمیآید، روشن میشود که منابع اقتصادی جهان غیر محدود است؛( زیر سوال می رود ) هر چند بالفعل (نازل شده مادّی) محدود باشد. ✅ ✅ ازآنجا که وجود به عنوان پیش شرطی اجتناب ناپذیر در تبیین محسوب می شود، لذا تبیین و تدقیق پارادایم به عنوان نخستین مرحله ي تفکر استراتژیک اقتصادي، امري ضروري است. مبتنی بر این اصل، در ادراك و فهم مدل بومی اقتصاد،(آن چنان که شایسته ي انسان مسلمان ایرانی است)، لزوم تبیین پارادایم متمایز از پارادایم انسان غربی نمایان می شود یا انتقال پارادایمی ❌ ، مفهوم اکانومی؛ انسان ایرانی، مفهوم ، و اعراب، مفهوم را برگزیدند . اما تلقی قرانی فراتر از هر یک از این مفاهیم، کلمه ی «» است. ⭕️ لکن از آنجا که «کدآمایی» و «اقتصاد» شأنیت و قابلیت و طراز یک وادي جامع () را ندارند، لذا انتقال پارادایمی مورد نظر،ازپارادایم غالب اقتصادي امروزي یعنی «اکانومی»، به وادی قرآنی«بیع» باید صورت پذیرد. 🔸🔸 به عبارتی دیگر شیفت پارادایم، از سوپر پارادایم ()، به سوپرپارادایم ()، از چارچوب تصوري «اکانومی» به «بیع» صورت خواهد پذیرفت. ✍ http://yon.ir/n3Gxn _________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️@Mohammad_IMD __________________ 🔖کانال تبئین تخصصی مبانی بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine
9 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی" اقتصاد 💢توجه به مفهوم قرآنی «» به وضوح آشکار می سازد که این واژه مهجور قرآنی، نه تنها تقلیل و تنزیل یافته، بلکه مانند دیگر مفاهیم از این دست دچار انحراف فهم و به تبع اولی،تحریف اصل شده و استعمال رایج امروز آن به شدت تهی و دور از وادي اصل و ذات آن می باشد. ⭕️ مبتنی بر این روی کرد، مبناي پارادایم اقتصادي قرآن کریم، در سوپرپارادایم تئوئیسم (خداگرایی)، آیه شریفه 111 سوره ي مبارکه ی توبه می باشد، که خداوند تبارك وتعالی در آن به صراحت ساز و کار بیع را مشخص و چرخه فرآیند آنرا تشریح می فرماید 🔺🔻 مبتنی بر این روی کرد، حسب آن که خداوند عزو جل مشتري مال و نفس مؤمنین است،چرخه ي بیع با وادي مشتري مداري آغاز می گردد و عرضه ي بایع، منوط بر تقاضاي مشتري است. ✅ به عبارتی دیگر از آن جا که خداوند کریم، مالک حقیقی مؤمنین است، لذا در این فرآیند از سرکرامت با نزول رزق، مؤمنین را مرزوق میگرداند و همچنین خود نیز از سر عزّت، مشتري مال و نفس آن ها می باشد و تابع می گرداند تبدیل این فرآیند را تنها براي مؤمنانی که نور ایمان به قلبشان وارد شده است و چنین مردان و زنانی را بشارت می فرماید. ⭕️⭕️ فرآیند تحقق آن، به این ترتیب است که تعامل، از پارادایم بایع آغاز می گردد. کسی که شایسته گردیده تا مال و نفس خود را به خدا بفروشد و محبت خدا از راه تولّی و خلّت و دوستی میان بیع کنندگان حاصل می شود. 🔸 دراین چرخه، مصداق مؤمن، ابراهیم(ع)، به عنوان خلیل خدا است که براي اثبات محبت خود، آنچه را که کسب نمود و امکان موجبات حب غیرالهی را برایش فراهم ساخت،(یعنی اسماعیل) را به عنوان فدیه به مسلخ برد، تا براي محبوب مطلق خویش ذبح نماید. ❌ بر این اساس، خلیلیان را در این فرآیند ناگزیر از تأسی بر آن خلیل است. به عبارت دیگر، این چرخه، منوط به همان مرتبه ی امر «» است، که فرمود: «تنفقوا مما تحبون». لذا، همان گونه که برای ابراهیم(ع) جبران نمود، و فرمان ذبح فرزند، به ذبح گوسفند فرو کاسته شد، و اسماعیل (ع) به پدر و مادر بازگشت، برای ابراهیمیان نیز جبران می نماید. 💢 به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است. ❌ نشانه شناسی این جامعه و چارچوب مفهومی وادي بیع، شناخت جامعه ي کوچک ابراهیم(ع)است. ابراهیم خلیل الله الگو و اسوه ي نیکویی براي جامعه سازي ایمانی و انتقال به جامعه ي اسلامی است، چرا که این جامعه نه تنها به پرستش غیر خدا کافرشده، بلکه از آن برائت جسته و بغض و عداوت ورزیده است و به خداوند یکتا توکل می نماید . ♦️ این جامعه ي اهل ایمان است،که مؤمنان، ایمان به قلبشان وارد شده و مرحله ي تعالی قلب را می پیمایند . چنین جامعه اي به وادي ایمن قدم نهاده و مرزوق به روزي الهی خواهد شد و سلام خدا بر چنین جامعه ي ابراهیمی است ✔️ جامعه اي که باذبح آنچه بدان حب می ورزند، به آن ها قلب سلیم عطا می شود و به هنگام نیاز، آتش نیز برایشان«برد و سلم» می گردد ، به مقام خلیل الله درآمده و به سوي خداي خویش می شتابند . 🔺🔻 این نکته حائز اهمیت است که جمهوري اسلامی براي نیل به جامعه ي محمدي(ص) باید از مسیر جامعه ي ابراهیمی(ع) بگذرد و براي تحقق غایت جمهوري اسلامی، یعنی جامعه ي ولایتمدارمهدوي، باید ابتدا از جامعه ي خلیلیان عبور نماید. این بدان معناست که جامعه سازي بارویکرد مشتري مدار و پارادایم بیع، یک گذرگاه در روند تحقق عهد یک جامعه است. ✍ ___________________________ http://yon.ir/PfHbL ارتباط با ادمین ✉️@Mohammad_IMD ____________________________ کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت👇👇👇👇 📡@I_M_Doctrine
10 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی" 1 ⭕️خط مشی، تبیین جهت و سپس دروازه ي خروج به سمت مقصدي است که رهرو را به آن«جهت» رهنمون می شود. ✅ براین اساس خط مشی در پارادایم بیع، آیه شریفه ي 111سوره ي مبارکه توبه است، ✔️ مبتنی بر این آیه ي شریفه، چنانچه اساس،«بیع محوری» باشد،لاجرم براي تبیین خط مشی بیع چهارگزینه متصوراست: 1- مبایعه محوري 2-خُلَّت محوري 3-انفاق محوري 4- برکت محوري ⭕️ تبیین خط مشی دربیع 🔸روند طرح ریزي خط مشی اقتصاد جمهوري اسلامی ایران 💢ازآن جاکه براي طرح ریزي خط مشی سه رویکردکلی متصوراست، لذا پس از تشخیص و تعیین هر خط مشی نسبت به یکی از دروازه هاي چهارگانه به عنوان خط مشی، می توان آن رابایک،دو یا سه روي کرد مزبور طرح ریزي نمود: 1. روي کرد محصول محور (Product Base) 2. روي کرد فرآیندمحور (Process Base) 3. روي کردکارکرد محور (Functional Base) ⛔️ لازم به ذکر است که طرح ریزي خط مشی مبتنی بر این سه روی کرد، زمینه ساز ایجاد«کرسی»طرح استراتژیک اقتصاد برای طرح ریزی استراتژیک می شود ♦️ لذا 4 پاردایم قابل تصور است که خلاصه وار و با حذف آیات و روایات مربوطه به شرح ذیل اقدام تبیین می شود ❌پارادایم مبایعه عمل بیع میان بیع کنندگانی که با یکدیگر بیعت کرده اند تا معامله و مبادله کنند: 1-روندطرح ریزي: 🔺الف- محصول مبایعه: اعتماد 🔺 ب - فرآیند مبایعه : شراء 🔺 ج - کارکرد مبایعه: معاش و معاد 2-حوزه ي اقدام : نهادي،فردي و جمعی 3-خط مشی: فراهم آوردن زمینه ي تحقق معامله اي همراه با خلّت و اعتماد قلبی و مبادله اي تؤام با انفاق و مبایعه اي منتج به برکت، و درکل فرآیندي که معاش مردم را با تأمین معاد شان همراه نموده و اعتماد به عنوان خمیرمایه و ملات جامعه سازي فراهم شود. ❌پارادایم خلّت تعامل در مبایعه به خلّت منتهی خواهد شد 1-روند طرح ریزي 🔻الف- محصول خلّت : تعاون مبتنی بر مودت 🔻ب- فرآیندخلّت : ولایت 🔻 ج- کارکرد خلّت : شفاعت 2-حوزه ي اقدام : نهادي، فردي و جمعی 3-خط مشی: روی کرد طرح ریزي استراتژیک در جامعه ي اسلامی بر قالب ساز و کارهاي بیع، مبتنی بررویکرد ولایت مدارمی باشد و به این سبب مدیریت مطلوب و الهی حب و بغض، آحاد جامعه را به سوي تعاون مبتنی برمودت و شفاعت و دست گیري از یکدیگر سوق داده و در نهایت با ملات خلّت، سرمایه اجتماعی تولیدشده و جامعه خلیلیان را محقق می سازد. ❌پارادایم انفاق مبادله در فرآیند مبایعه باید تؤام با انفاق باشد 1-روندطرح ریزي 🔸الف- محصول انفاق: برّ و برکت 🔸ب- فرآیند انفاق: بذل 🔸ج- کارکردانفاق: رفعت تعلّق از ما سوي الله و ازاله حب الدنیا 2-حوزه ي اقدام : نهادي، فردي و جمعی 3-خط مشی: حرکت جامعه به سمت ذبح نفس اماره ي فردي و به تبع آن حب الدنیا از قلوب. امري که با گسترش انفاق در تمام سطوح جامعه و کمرنگ شدن نقش پول، دستمزد، حقوق و مزایا و .... محقق می گردد. ❌پارادایم برکت برکت محصول بیع و احیاء شدن به دست خداوند است 1-روندطرح ریزي 🔺🔻الف- محصول برکت : غنا 🔺🔻ب- فرآیند برکت: کوثر 🔺🔻ج- کارکرد برکت : تحیت من عند الله 2- حوزه ي اقدام : نهادي،فردي و جمعی 3-خط مشی: رواج و گسترش ایمان و متعلَّقات آن، از جمله ترویج غیب باوري در جامعه به عنوان زمینه ساز ایمان مردم و جامعه، به امر برکت و سپس رشد جامعه از جمهوري اسلامی به جمهوري تقوا و از ملّت به اُمت، جهت ازدیاد برکت و مفتوح نمودن درهاي برکت در جامعه و در منتهی درجه، احیاء حیات طیبه درجامعه 💢به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است. ✍ http://yon.ir/6Z0a2 _____________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇 ✉️@Mohammad_IMD ___________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine
11 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی" 2 💢به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است. 🔑 نشانه شناسی این جامعه و چارچوب مفهومی وادي بیع، شناخت جامعه ي کوچک ابراهیم(ع)است. ابراهیم خلیل الله الگو و اسوه ي نیکویی براي جامعه سازي ایمانی و انتقال به جامعه ي اسلامی است، چرا که این جامعه نه تنها به پرستش غیر خدا کافرشده، بلکه از آن برائت جسته و بغض و عداوت ورزیده است و به خداوند یکتا توکل می نماید . ⭕️❌ این جامعه ي اهل ایمان است،که مؤمنان، ایمان به قلبشان وارد شده و مرحله ي تعالی قلب را می پیمایند. چنین جامعه اي به وادي ایمن قدم نهاده و مرزوق به روزي الهی خواهد شد و سلام خدا بر چنین جامعه ي ابراهیمی است، 👏👏 جامعه اي که با ذبح آنچه بدان حب می ورزند، به آن ها قلب سلیم عطا می شود و به هنگام نیاز، آتش نیز برایشان «برد و سلم» می گردد ، به مقام خلیل الله درآمده و به سوي خداي خویش می شتابند . ✅✅ این نکته حائز اهمیت است که جمهوري اسلامی براي نیل به جامعه ي محمدي(ص) باید از مسیر جامعه ي ابراهیمی(ع) بگذرد و براي تحقق غایت جمهوري اسلامی، یعنی جامعه ي ولایت مدارمهدوي، باید ابتدا از جامعه ي خلیلیان عبور نماید. این بدان معناست که جامعه سازي بارویکرد مشتري مدار و پارادایم بیع، یک گذرگاه در روند تحقق عهد یک جامعه است ✍ ✋ پایان خلاصه اقتصاد اسلامی و مقدمه ای برای شروع تبئین بازار اسلامی _______________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 ✉️@Mohammad_IMD ________________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine http://yon.ir/0hyll
[ Photo ] پشتوانه بانک مرکزی ما همین کاغذهاست . ما گذشتگان را برای پرستش بت سنگی ملامت می کردیم ، ما حق ملامت شدن از آیندگان را نداریم؟ به راستی کلاهبرداری به این عظمت وجود دارد که با کاغذ بتوان ثروت خرید؟ _______ @I_M_Doctrine
12 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی" 🔻بر طبق قواعد اسلامي هر عملي که انسان انجام مي دهد يک کسب است و يک نتيجه اي دارد . 🔺 در اين نگاه، انسان، به صورت دائمي در حال تجارت و معامله است. اساساً «معامله» به همين فرايند دائمي عمل متقابل گفته مي شود. 🔸«از تعبيرات قرآن كريم ما اينگونه نميفهميم كه انسان دو حالت دارد: يك حالت اين كه معامله ميكند و حالت ديگر اين كه معامله نميكند. 🔻سرمايه هايي كه انسان دارد .همين سرمايه ي عمر، سرمايه ي سلامت و سرمايه قدرت هايي كه دارد، سرمايه ي مالي كه دارد و هر آن چه كه خداوند به او داده است، 🔺اينطور نيست كه انسان با اين سرمايهها يا معامله ميكند يا معامله نميكند. 🔸 اما آيا انسان ميتواند در مورد سرمايه هایی كه دارد همينگونه باشد، بگويد: من نميخواهم معامله كنم، نميخواهم كسب كنم؟ 💪❌❌ انسان در دنيا نميتواند كاسب نباشد، نميتواند اكتساب نكند، منتها يا آن اكتساب و يا اين اكتساب؟ شق دوم صحيح است، اين كه من يك عمر زندگي كنم و اساساً سرمايه ام را به كار نيندازم، محال است؛ ?🔑یعنی انسان دائماً در حال مبادله است و نميتواند در حال مبادله نباشد يا مبادله اي كه نتيجه اش خسران زياد و عذاب أليم است به تعبير قرآن و يا مبادله اي كه نتيجهاش سعادت ابدي است. 🔺🔻✅💢⭕️يعني يا زير صفر است يا بالاي صفر. روي صفر نمي ايستد. اين كه عرض كرديم انسان نميتواند اكتساب نكند براي اين است كه هر نگاه انسان يك كسب است؛ هر سخن انسان يك كسب است؛ هر قدمي كه انسان بردارد يك كسب است؛ يعني تأثيرپذيري است. انسان به گونهاي كه در عالم قرار گرفته است و دائماً دارد نيروهاي خود را مصرف ميكند. 💢 نه اين است كه بگويد: من انرژي مصرف ميكنم و اينقدر مصرف ميكنم تا تمام شوم و بعد كه تمام شدم يك صفر هستم؛ 🔸🔸اينطور نيست هر كاري انسان انجام دهد، چيزي داده است و چيزي گرفته است، منتها آن چيزي كه ميگيرد، گاهي سعادت است و گاهي شقاوت.» . ♦️♦️از اين رو انسان در حالت معمول در خسارت و خسران است مگر اين که «ايمان» و «عمل صالح» را مبنا و معيار حيات خود قرار دهد. (سوره عصر) «در قرآن، ایمان قبل از عمل صالح 65 مرتبه آمده است و درپي ايمان داشتن و مومن بودن ، عمل صالح انجام شدني مي شود. ✍ http://yon.ir/j267J ________________________ ارتباط با ادمین 👇👇👇👇 @Mohammad_IMD ________________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡@I_M_Doctrine
🗓۱۵ آگوست ۱۹۷۱ ⬅️ در ۱۵ آگوست ۱۹۷۱ بود که آمریکا🇺🇸 قابلیت تبدیل به را به شکل یک‌طرفه فسخ کرد و عملاً به سیستم پایان داد. از این روز به بعد عملاً دلار آمریکا ارزی بدون پشتوانه محسوب می‌شود؛ در حالی‌که نقش ارز مرجع را در اقتصاد جهان بازی می‌کند و مبنای ذخیره‌ی سایر ارزهای جهانی است. ⬅️ به این منظور است که از آن زمان تابه‌حال، همه‌ی ارزهای کشورهای جهان ازجمله دلار💵 آمریکا، پوند 💷انگلیس، یورو 💶و ریال فاقد ‌پشتوانه‌اند. ❌❌❌❌ کاغذ هایی که در پستو چاپ می شوند و گل ثروت ملتها را می خرند با کاغذ ................................................. ✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی @currency_war .........................................‌.‌‌‌‌‌‌‌‌........ 🔖کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و مارکت👇👇 📡@I_M_Doctrine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بانکهای تجاری و مرکزی با چاپ و خلق پول(اعتبار یا کارنسی)دسترنج مردم را می‌خرند در قبال ثبت بدهی . آیا من و شما می توانیم با کاغذ چاپی خودمان خرید کنیم،بدهکار ابدی باشیم بی تصفیه و ثروتمند؟ ______ @I_M_Doctrine
✍ گزارش خبرگزاری تسنیم از نشست اقتصادی با حضور کارشناسان خبرگزاری تسنیم، شبکه افق و کارشناسان«نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا» با دکتر حسن سبحانی 🌐 http://tn.ai/1494177 📡 @reba_ir 📡 @I_M_Doctrine
🗓28 شهریور سال‌روز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر شکستن ارزش و آقایی دلار 💵 است... 📣حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ۸«اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از دشمن خلاص کنند و و_آقایی_دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد. » ۹۵/۶/۲۸ 📡 @currency_war ✉️ارتباط با ادمین 👇👇👇 @mohammad_IMD ................................................. 🔖کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت‌ 📡 @I_M_Doctrine
🔻بهتر نیست قبل از رخ دادن فاجعه علاج آن را بیابیم؟ ♦️ پائیز امسال دوباره مانند پائیز سال 90 و 91 بوی افزایش سرسام‌آور قیمت دلار به گوش می‌رسد. ♦️ در سال 91، همگان نظاره‌گر فروپاشی ریال در برابر دلار بودند و هر‌‌کس که دارائی‌ای داشت بر ثروتش افزوده شد و هرآنکه از قشر مستضعف بود ذلیل‌تر شد. 💢 دولت می‌تواند‌‌ کسری بودجه خود را مانند دولت دهم از طریق نواسانات قیمت ارز مرجع که دلار است جبران کند که البته مطابق با نظر تئوری‌های اقتصادی این عمل منافاتی ندارد اما این کار شوک عظیم اقتصادی ایجاد خواهد کرد.در حال حاضر که فرصتی دست داده تا بشود این ساختار را در برابر جنگ اقتصادی ترمیم کرد ذکر چند مورد ضروری است. ⭕️ زمانی که به ایران حمله کرد و ما دفاع مقدس را شروع کردیم؛ امام در پیامی این فرصت را که کفر با دستان خودش وارد شده است و فرصتی دست داده که می‌توانیم برای همیشه کفر را نابود کنیم،جوانان را برای جهاد فرا خواند. ❌ دولت ایالات متحده که کفر مطلق است با ایران‌اسلامی در جنگ ارزی سرشاخ شده است چون در جنگ سخت یارای مقابله ندارد، مانند سال اول جنگ فرصت خوبی خواهد بود تا ما جادوی پولی و مالی دشمن را نابود کنیم. لذا ✅ طبق قانون پولی و بانکی کشور یکی از پشتوانه ای ریال ایران ارز خارجی است ،در فعلی پشتوانه بودن ارز خارجی از ریال برداشته شود. ✅ کل های کشور تمام ارزهای خود را به صورت موقت نزد بانک مرکزی امانی قرار دهند و موقتا تعطیل شوند. ✅ واردات کالاها به کشور فقط از طریق ارز ریال باشد. ✅ کالاها فقط از طریق ریال باشد حتی در غیر این صورت ذخیره گردد. ✅ در یا برای ما هم باشد یا هیچ کس امنیت نخواهد داشت . ✅ خرید و صورت نگیرد و یا به صورت محدود باشد با ارائه کد ملی برای هر فرد مانند کوپن اول انقلاب ✅ در قرارداریم هر فرد به منزله یک سرباز است و هر بُنَکدار به منزله فرمانده گردان و هر مسئول فرمانده هنگ و هر وزیر فرمانده تیپ، لذا هر کس در زمین دشمن بازی کند در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد. ✍ تصویر زیر بخشی از مصوبات شورای پول و اعتبار درخصوص مقررات پشتوانه‌ی ریال است👇 📸 http://yon.ir/pmBlM __________________ ارتباط با ادمین 👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ___________________ 🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine ___________________ ✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی 📱 @currency_war
🔺🔻معنای بازار سوای آن چیزی که آلوین تافلر عنوان کرد که جدائی تولیدکننده از مصرف کننده است،سهولتِ در اختیار گرفتن اجناس برای مصرف کننده و سهولتِ فروش اجناس برای تولید کننده است. ♦️ گویا بازار بدل به جائی شده است که فقط محل التهاب قیمت و رفتارهای احساسی خریداران و فروشندگان شده است که حتی اصطلاحاتی نظیر Bullish و Bearish یعنی رفتارهای خرس مآبانه و گاو مآبانه در بازار خصوصاً بازارهای مربوط به سفته بازی موج می‌زند. ❌ اگر در جنگ اقتصادی فعلی بازار بدل به جائی شود که نه تنها رفتار منطقی ندارد و باعث التهاب می شود باعث ایجاد ضربه های هولناک به پیکره ما شود برای چه وجود دارد؟ 💢 اول انقلاب نسبت به شرکتهای تولیدی، بنیادی تشکیل شد و آنها را مصادره می‌کرد. چون این نگاه وجود داشت که بازاری‌ها به انقلاب دلبسته‌اند و قبل از ورود به بازار، مکاسب خوانده‌ا‌ند و همیشه دوشادوش مراجع در مبارزات بوده‌اند و اینکه شرکتهای تولیدی وابسته به دربارند، نیت اصلی این کار مشخص نشد که برنامه از قبل طراحی شده برای ضربه زدن بود یا خیر اما هرچه بود بازاری را شکل داد که در حال حاضر به پاشنه آشیل جمهوی اسلامی بدل شد و مادامی که چاره ای برای ایجاد التهاب بازار پیدا نشود همچنان ضربه‌های هولناکی از سوی بازار و رفتارهای احساسی خریداران و فروشندگان خواهیم خورد کما اینکه بازار درجمهوری اسلامی تنها کارکردش افزایش قیمت کالاهاست و کارکرد دیگری ندارد. ✅ بازارهای بورس و بازارهای دیگر (تمام شهر بازار شده است -خیابان ری تا انتهای خیابان ولیعصر و...) کارکردی ندارند و ضربه‌ای که از افزایش قیمتها وارد می‌کنند نقش پیاده نظام دشمن را بازی می‌کنند کما اینکه در التهاب قیمت دلار مشهود است لذا بهتر نیست تعطیل شوند؟ ✍ _______________________ ارتباط با ادمین‌ 👇👇👇 ✉️ @Mohammad_IMD ________________________ 🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت 📡 @I_M_Doctrine ______________________________________________ http://yon.ir/8D70j ✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی 📡 @currency_war