http://yon.ir/q7jFF
💢 #جان_مینارد_کینز در سال 1930 و در بحبوحه ی بحران جهان گیر اقتصادی وعده ی روزی را می دهد که همگان ثروتمند شده اند و اضافه می کند که در آن زمان «بار دیگر هدف ها را برتر از وسایل می شماریم و خوب ها را بر مفیدها ترجیح می دهیم. ...
⭕️⭕️ اما آگاه باشید! زمان این آرمان ها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست کم برای یکصد سال دیگر باید برای خود و هر کس دیگر تظاهر کنیم که بدی، نیکی است و نیکی، بدی؛ زیرا بدی مفید است و نیکی نیست.
#حرص، #ربا و #احتیاط باید همچنان برای یک مدت کوتاه دیگر خدایان ما باشند. زیرا فقط آنها می توانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز رهنما شوند.»
♦️🔸 #کینز در ادامه تصریح می کند:«هنوز زمان آن نرسیده است که به پاره ای اصول بسیار متقن #مذهب و فضایل اخلاقی، یعنی «حرص، رذیلت است»؛ «#رباخواری، معصیت است» و «حب مال، نفرت انگیز است»؛ بازگردیم
🔻🔺به همین راحتی از گسترش ربا در جامعه برای گشایش نام می برد بعد عیناً همین مطالب در دانشگاه های ما تدریس می شود و دانشجوی جامعه به گمان اینکه اینجا جمهوری اسلامی است و نظارت بر دروس و علوم وجود دارد راهی دانشگاه می شود و بعد از فارغ التحصیلی شاهد کفر کیشی اکثر دانشجو خود می شویم
بعد از میلیاردها خرج وبودجه #مرکز_تحقیقات_استراتژیک_مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام سالها پیش در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (ص 782 ) جناب رئیس جمهوری فعلی آقای #روحانی ما در کسوت روحانیت به جای استخراج مکتب #اقتصاد_اسلامی از دل #قرآن و رویات با همکاری آقای نهاوندیان ، نوبخت ، آخوندی و .. به مکتب #نئو_کینزی به عنوان مکتب الگو در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران می رسند
❌❌مینارد کینز
🔸واقعا با اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام چه باید کرد و جالب اینکه کل ناکارامدی ها به نام اسلام رقم خواهد خورد
✍#محمد_وارسته
___________________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
✉️@Mohammad_IMD
_______________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
#بخش 8 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
از آنجائی که #بازار ذیل اقتصاد تعریف می شود برای تبئین بازار اسلامی ابتدا باید اقتصاد اسلامی بیان شود
فصل سوم پایان نامه : دکترین #اقتصاد_اسلامی
🔻🔻 از منظر امیرالمومنین علی (ع ) اگر انسان دنیا را محل کشت و جهان آخرت را محل برداشت آن بداند و عمل خود را بذر محصولی که دردنیا کاشته می شود و بهشت را محصول و سودی است که به انسان می رسد؛ تلقی می نماید.
♦️ سود و زیان در نظر انسان معنا و مفهوم دیگری می یابد، چه بسا ممکن است فرد مومنی در صحنه فعالیت های اقتصادی با زیانی مواجه شود اما به رغم آن جامعه سود ببرد و اسباب خشنودی یکایک افراد جامعه را فراهم نماید. و آن فرد در یک برآیند بین سود آخرتی (#فلاح ) و زیان مادی دنیایی (#ضرر) سود فراوانی برده باشد. #انسان در پرتو چنین باورهایی چه بسا از لذت های زودگذر مادی صرف نظر کند و با ایثار و فداکاری مصالح جامعه را بر مصالح فردی خود ترجیح دهد
♦️♦️ وقتی خدای بزرگ در جهان غیب، دارای #خزائن_غیب باشد که محسوسات و امور مادّی، مراتب نازله آن خزائن بهشمار میرود و هر چه از آن خزائن نازل شود، هیچ گونه نقص و کاستی در آنها پدید نمیآید، روشن میشود که منابع اقتصادی جهان غیر محدود است؛( #علم_اقتصاد زیر سوال می رود ) هر چند بالفعل (نازل شده مادّی) محدود باشد.
#دکترین_اقتصاد_بیع_محور
✅ ✅ ازآنجا که وجود #پارادایم به عنوان پیش شرطی اجتناب ناپذیر در تبیین #فلسفه_اقتصاد محسوب می شود، لذا تبیین و تدقیق پارادایم به عنوان نخستین مرحله ي تفکر استراتژیک اقتصادي، امري ضروري است. مبتنی بر این اصل، در ادراك و فهم مدل بومی اقتصاد،(آن چنان که شایسته ي انسان مسلمان ایرانی است)، لزوم تبیین پارادایم متمایز از پارادایم #اکانومی انسان غربی نمایان می شود
#PARADIGM_SHIFT یا انتقال پارادایمی
❌ #بشر_غربی، مفهوم اکانومی؛ انسان ایرانی، مفهوم #کدآمایی، و اعراب، مفهوم #اقتصاد را برگزیدند . اما تلقی قرانی فراتر از هر یک از این مفاهیم، کلمه ی «#بیع» است.
⭕️ لکن از آنجا که «کدآمایی» و «اقتصاد» شأنیت و قابلیت و طراز یک وادي جامع (#سوپر_پارادایم) را ندارند، لذا انتقال پارادایمی مورد نظر،ازپارادایم غالب اقتصادي امروزي یعنی «اکانومی»، به وادی قرآنی«بیع» باید صورت پذیرد.
🔸🔸 به عبارتی دیگر شیفت پارادایم، از سوپر پارادایم #اومانیسم(#بشرگرایی)، به سوپرپارادایم #تئوئیسم (#خداگرایی)، از چارچوب تصوري «اکانومی» به «بیع» صورت خواهد پذیرفت.
✍#محمد_وارسته
#هاله_اسماعیل_نژاد
#ابراهیم_نجفی
#محمد_شمس_الدینی
http://yon.ir/n3Gxn
_________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
✉️@Mohammad_IMD
__________________
🔖کانال تبئین تخصصی مبانی بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
#بخش 9 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی"
اقتصاد #بیع_محور
💢توجه به مفهوم قرآنی «#بیع» به وضوح آشکار می سازد که این واژه مهجور قرآنی، نه تنها تقلیل و تنزیل یافته، بلکه مانند دیگر مفاهیم از این دست دچار انحراف فهم و به تبع اولی،تحریف اصل شده و استعمال رایج امروز آن به شدت تهی و دور از وادي اصل و ذات آن می باشد.
⭕️ مبتنی بر این روی کرد، مبناي پارادایم اقتصادي قرآن کریم، در سوپرپارادایم تئوئیسم (خداگرایی)، آیه شریفه 111 سوره ي مبارکه ی توبه می باشد، که خداوند تبارك وتعالی در آن به صراحت ساز و کار بیع را مشخص و چرخه فرآیند آنرا تشریح می فرماید
🔺🔻 مبتنی بر این روی کرد، حسب آن که خداوند عزو جل مشتري مال و نفس مؤمنین است،چرخه ي بیع با وادي مشتري مداري آغاز می گردد و عرضه ي بایع، منوط بر تقاضاي مشتري است.
✅ به عبارتی دیگر از آن جا که خداوند کریم، مالک حقیقی مؤمنین است، لذا در این فرآیند از سرکرامت با نزول رزق، مؤمنین را مرزوق میگرداند و همچنین خود نیز از سر عزّت، مشتري مال و نفس آن ها می باشد و تابع می گرداند تبدیل این فرآیند را تنها براي مؤمنانی که نور ایمان به قلبشان وارد شده است و چنین مردان و زنانی را بشارت می فرماید.
⭕️⭕️ فرآیند تحقق آن، به این ترتیب است که تعامل، از پارادایم بایع آغاز می گردد. کسی که شایسته گردیده تا مال و نفس خود را به خدا بفروشد و محبت خدا از راه تولّی و خلّت و دوستی میان بیع کنندگان حاصل می شود.
🔸 دراین چرخه، مصداق مؤمن، ابراهیم(ع)، به عنوان خلیل خدا است که براي اثبات محبت خود، آنچه را که کسب نمود و امکان موجبات حب غیرالهی را برایش فراهم ساخت،(یعنی اسماعیل) را به عنوان فدیه به مسلخ برد، تا براي محبوب مطلق خویش ذبح نماید.
❌ بر این اساس، خلیلیان را در این فرآیند ناگزیر از تأسی بر آن خلیل است. به عبارت دیگر، این چرخه، منوط به همان مرتبه ی امر «#انفاق» است، که فرمود: «تنفقوا مما تحبون». لذا، همان گونه که برای ابراهیم(ع) جبران نمود، و فرمان ذبح فرزند، به ذبح گوسفند فرو کاسته شد، و اسماعیل (ع) به پدر و مادر بازگشت، برای ابراهیمیان نیز جبران می نماید.
💢 به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است.
❌ نشانه شناسی این جامعه و چارچوب مفهومی وادي بیع، شناخت جامعه ي کوچک ابراهیم(ع)است.
ابراهیم خلیل الله الگو و اسوه ي نیکویی براي جامعه سازي ایمانی و انتقال به جامعه ي اسلامی است، چرا که این جامعه نه تنها به پرستش غیر خدا کافرشده، بلکه از آن برائت جسته و بغض و عداوت ورزیده است و به خداوند یکتا توکل می نماید .
♦️ این جامعه ي اهل ایمان است،که مؤمنان، ایمان به قلبشان وارد شده و مرحله ي تعالی قلب را می پیمایند . چنین جامعه اي به وادي ایمن قدم نهاده و مرزوق به روزي الهی خواهد شد و سلام خدا بر چنین جامعه ي ابراهیمی است
✔️ جامعه اي که باذبح آنچه بدان حب می ورزند، به آن ها قلب سلیم عطا می شود و به هنگام نیاز، آتش نیز برایشان«برد و سلم» می گردد ، به مقام خلیل الله درآمده و به سوي خداي خویش می شتابند .
🔺🔻 این نکته حائز اهمیت است که جمهوري اسلامی براي نیل به جامعه ي محمدي(ص) باید از مسیر جامعه ي ابراهیمی(ع) بگذرد و براي تحقق غایت جمهوري اسلامی، یعنی جامعه ي ولایتمدارمهدوي، باید ابتدا از جامعه ي خلیلیان عبور نماید. این بدان معناست که جامعه سازي بارویکرد مشتري مدار و پارادایم بیع، یک گذرگاه در روند تحقق عهد یک جامعه است.
✍ #محمد_وارسته
#هاله_اسماعیل_نژاد
#ابراهیم_نجفی
___________________________
http://yon.ir/PfHbL
ارتباط با ادمین
✉️@Mohammad_IMD
____________________________
کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت👇👇👇👇
📡@I_M_Doctrine
#بخش 10 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی"
#خط_مشی_اقتصاد_اسلامی 1
⭕️خط مشی، تبیین جهت و سپس دروازه ي خروج به سمت مقصدي است که رهرو را به آن«جهت» رهنمون می شود.
✅ براین اساس خط مشی در پارادایم بیع، آیه شریفه ي 111سوره ي مبارکه توبه است،
✔️ مبتنی بر این آیه ي شریفه، چنانچه اساس،«بیع محوری» باشد،لاجرم براي تبیین خط مشی بیع چهارگزینه متصوراست:
1- مبایعه محوري
2-خُلَّت محوري
3-انفاق محوري
4- برکت محوري
⭕️ تبیین خط مشی دربیع
🔸روند طرح ریزي خط مشی اقتصاد جمهوري اسلامی ایران
💢ازآن جاکه براي طرح ریزي خط مشی سه رویکردکلی متصوراست، لذا پس از تشخیص و تعیین هر خط مشی نسبت به یکی از دروازه هاي چهارگانه به عنوان خط مشی، می توان آن رابایک،دو یا سه روي کرد مزبور طرح ریزي نمود:
1. روي کرد محصول محور (Product Base)
2. روي کرد فرآیندمحور (Process Base)
3. روي کردکارکرد محور (Functional Base)
⛔️ لازم به ذکر است که طرح ریزي خط مشی مبتنی بر این سه روی کرد، زمینه ساز ایجاد«کرسی»طرح استراتژیک اقتصاد برای طرح ریزی استراتژیک می شود
♦️ لذا 4 پاردایم قابل تصور است که خلاصه وار و با حذف آیات و روایات مربوطه به شرح ذیل اقدام تبیین می شود
❌پارادایم مبایعه
عمل بیع میان بیع کنندگانی که با یکدیگر بیعت کرده اند تا معامله و مبادله کنند:
1-روندطرح ریزي:
🔺الف- محصول مبایعه: اعتماد
🔺 ب - فرآیند مبایعه : شراء
🔺 ج - کارکرد مبایعه: معاش و معاد
2-حوزه ي اقدام : نهادي،فردي و جمعی
3-خط مشی: فراهم آوردن زمینه ي تحقق معامله اي همراه با خلّت و اعتماد قلبی و مبادله اي تؤام با انفاق و مبایعه اي منتج به برکت، و درکل فرآیندي که معاش مردم را با تأمین معاد شان همراه نموده و اعتماد به عنوان خمیرمایه و ملات جامعه سازي فراهم شود.
❌پارادایم خلّت
تعامل در مبایعه به خلّت منتهی خواهد شد
1-روند طرح ریزي
🔻الف- محصول خلّت : تعاون مبتنی بر مودت
🔻ب- فرآیندخلّت : ولایت
🔻 ج- کارکرد خلّت : شفاعت
2-حوزه ي اقدام : نهادي، فردي و جمعی
3-خط مشی: روی کرد طرح ریزي استراتژیک در جامعه ي اسلامی بر قالب ساز و کارهاي بیع، مبتنی بررویکرد ولایت مدارمی باشد و به این سبب مدیریت مطلوب و الهی حب و بغض، آحاد جامعه را به سوي تعاون مبتنی برمودت و شفاعت و دست گیري از یکدیگر سوق داده و در نهایت با ملات خلّت، سرمایه اجتماعی تولیدشده و جامعه خلیلیان را محقق می سازد.
❌پارادایم انفاق
مبادله در فرآیند مبایعه باید تؤام با انفاق باشد
1-روندطرح ریزي
🔸الف- محصول انفاق: برّ و برکت
🔸ب- فرآیند انفاق: بذل
🔸ج- کارکردانفاق: رفعت تعلّق از ما سوي الله و ازاله حب الدنیا
2-حوزه ي اقدام : نهادي، فردي و جمعی
3-خط مشی: حرکت جامعه به سمت ذبح نفس اماره ي فردي و به تبع آن حب الدنیا از قلوب. امري که با گسترش انفاق در تمام سطوح جامعه و کمرنگ شدن نقش پول، دستمزد، حقوق و مزایا و .... محقق می گردد.
❌پارادایم برکت
برکت محصول بیع و احیاء شدن به دست خداوند است
1-روندطرح ریزي
🔺🔻الف- محصول برکت : غنا
🔺🔻ب- فرآیند برکت: کوثر
🔺🔻ج- کارکرد برکت : تحیت من عند الله
2- حوزه ي اقدام : نهادي،فردي و جمعی
3-خط مشی: رواج و گسترش ایمان و متعلَّقات آن، از جمله ترویج غیب باوري در جامعه به عنوان زمینه ساز ایمان مردم و جامعه، به امر برکت و سپس رشد جامعه از جمهوري اسلامی به جمهوري تقوا و از ملّت به اُمت، جهت ازدیاد برکت و مفتوح نمودن درهاي برکت در جامعه و در منتهی درجه، احیاء حیات طیبه درجامعه
💢به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است.
✍#محمد_وارسته
#ابراهیم_نجفی
#هاله_اسماعیل_نژاد
http://yon.ir/6Z0a2
_____________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇
✉️@Mohammad_IMD
___________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
#بخش 11 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی"
#خط_مشی_اقتصاد_اسلامی 2
💢به طور کلی نتیجه ي برپایی وادي بیع در جامعه، ایجاد جامعه ي خلیلیانی است که تسلیم دین و روش زندگی برحق شده اند و امر ایمان به قلوب آحاد این جامعه وارد شده است.
🔑 نشانه شناسی این جامعه و چارچوب مفهومی وادي بیع، شناخت جامعه ي کوچک ابراهیم(ع)است.
ابراهیم خلیل الله الگو و اسوه ي نیکویی براي جامعه سازي ایمانی و انتقال به جامعه ي اسلامی است، چرا که این جامعه نه تنها به پرستش غیر خدا کافرشده، بلکه از آن برائت جسته و بغض و عداوت ورزیده است و به خداوند یکتا توکل می نماید .
⭕️❌ این جامعه ي اهل ایمان است،که مؤمنان، ایمان به قلبشان وارد شده و مرحله ي تعالی قلب را می پیمایند.
چنین جامعه اي به وادي ایمن قدم نهاده و مرزوق به روزي الهی خواهد شد و سلام خدا بر چنین جامعه ي ابراهیمی است،
👏👏 جامعه اي که با ذبح آنچه بدان حب می ورزند، به آن ها قلب سلیم عطا می شود و به هنگام نیاز، آتش نیز برایشان «برد و سلم» می گردد ، به مقام خلیل الله درآمده و به سوي خداي خویش می شتابند .
✅✅ این نکته حائز اهمیت است که جمهوري اسلامی براي نیل به جامعه ي محمدي(ص) باید از مسیر جامعه ي ابراهیمی(ع) بگذرد و براي تحقق غایت جمهوري اسلامی، یعنی جامعه ي ولایت مدارمهدوي، باید ابتدا از جامعه ي خلیلیان عبور نماید. این بدان معناست که جامعه سازي بارویکرد مشتري مدار و پارادایم بیع، یک گذرگاه در روند تحقق عهد یک جامعه است
✍ #محمد_وارسته
#ابراهیم_نجفی
#هاله_اسماعیل_نژاد
✋ پایان خلاصه اقتصاد اسلامی و مقدمه ای برای شروع تبئین بازار اسلامی
_______________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
✉️@Mohammad_IMD
________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
http://yon.ir/0hyll
[ Photo ]
پشتوانه بانک مرکزی ما همین کاغذهاست .
ما گذشتگان را برای پرستش بت سنگی ملامت می کردیم ، ما حق ملامت شدن از آیندگان را نداریم؟
به راستی کلاهبرداری به این عظمت وجود دارد که با کاغذ بتوان ثروت خرید؟
_______
@I_M_Doctrine
#بخش 12 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی"
🔻بر طبق قواعد اسلامي هر عملي که انسان انجام مي دهد يک کسب است و يک نتيجه اي دارد .
🔺 در اين نگاه، انسان، به صورت دائمي در حال تجارت و معامله است. اساساً «معامله» به همين فرايند دائمي عمل متقابل گفته مي شود.
🔸«از تعبيرات قرآن كريم ما اينگونه نميفهميم كه انسان دو حالت دارد: يك حالت اين كه معامله ميكند و حالت ديگر اين كه معامله نميكند.
🔻سرمايه هايي كه انسان دارد .همين سرمايه ي عمر، سرمايه ي سلامت و سرمايه قدرت هايي كه دارد، سرمايه ي مالي كه دارد و هر آن چه كه خداوند به او داده است،
🔺اينطور نيست كه انسان با اين سرمايهها يا معامله ميكند يا معامله نميكند.
🔸 اما آيا انسان ميتواند در مورد سرمايه هایی كه دارد همينگونه باشد، بگويد: من نميخواهم معامله كنم، نميخواهم كسب كنم؟
💪❌❌ انسان در دنيا نميتواند كاسب نباشد، نميتواند اكتساب نكند، منتها يا آن اكتساب و يا اين اكتساب؟ شق دوم صحيح است، اين كه من يك عمر زندگي كنم و اساساً سرمايه ام را به كار نيندازم، محال است؛
?🔑یعنی انسان دائماً در حال مبادله است و نميتواند در حال مبادله نباشد يا مبادله اي كه نتيجه اش خسران زياد و عذاب أليم است به تعبير قرآن و يا مبادله اي كه نتيجهاش سعادت ابدي است.
🔺🔻✅💢⭕️يعني يا زير صفر است يا بالاي صفر. روي صفر نمي ايستد. اين كه عرض كرديم انسان نميتواند اكتساب نكند براي اين است كه هر نگاه انسان يك كسب است؛ هر سخن انسان يك كسب است؛ هر قدمي كه انسان بردارد يك كسب است؛ يعني تأثيرپذيري است. انسان به گونهاي كه در عالم قرار گرفته است و دائماً دارد نيروهاي خود را مصرف ميكند.
💢 نه اين است كه بگويد: من انرژي مصرف ميكنم و اينقدر مصرف ميكنم تا تمام شوم و بعد كه تمام شدم يك صفر هستم؛
🔸🔸اينطور نيست هر كاري انسان انجام دهد، چيزي داده است و چيزي گرفته است، منتها آن چيزي كه ميگيرد، گاهي سعادت است و گاهي شقاوت.» .
♦️♦️از اين رو انسان در حالت معمول در خسارت و خسران است مگر اين که «ايمان» و «عمل صالح» را مبنا و معيار حيات خود قرار دهد. (سوره عصر)
«در قرآن، ایمان قبل از عمل صالح 65 مرتبه آمده است و درپي ايمان داشتن و مومن بودن ، عمل صالح انجام شدني مي شود.
✍ #محمد_وارسته
http://yon.ir/j267J
________________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
@Mohammad_IMD
________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
🗓۱۵ آگوست ۱۹۷۱
⬅️ در ۱۵ آگوست ۱۹۷۱ بود که آمریکا🇺🇸 قابلیت تبدیل #دلار به #طلا را به شکل یکطرفه فسخ کرد و عملاً به سیستم #برتون_وودز پایان داد. از این روز به بعد عملاً دلار آمریکا ارزی بدون پشتوانه محسوب میشود؛ در حالیکه نقش ارز مرجع را در اقتصاد جهان بازی میکند و مبنای ذخیرهی سایر ارزهای جهانی است.
⬅️ به این منظور است که از آن زمان تابهحال، همهی ارزهای کشورهای جهان ازجمله دلار💵 آمریکا، پوند 💷انگلیس، یورو 💶و ریال فاقد پشتوانهاند.
❌❌❌❌ کاغذ هایی که در پستو چاپ می شوند و گل ثروت ملتها را می خرند با کاغذ
.................................................
✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
@currency_war
..................................................
🔖کانال تخصصی تبئین دکترین بازار اسلامی و مارکت👇👇
📡@I_M_Doctrine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بانکهای تجاری و مرکزی با چاپ و خلق پول(اعتبار یا کارنسی)دسترنج مردم را میخرند در قبال ثبت بدهی .
آیا من و شما می توانیم با کاغذ چاپی خودمان خرید کنیم،بدهکار ابدی باشیم بی تصفیه و ثروتمند؟
______
@I_M_Doctrine
✍ گزارش خبرگزاری تسنیم از نشست اقتصادی با حضور کارشناسان خبرگزاری تسنیم، شبکه افق و کارشناسان«نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا» با دکتر حسن سبحانی
🌐 http://tn.ai/1494177
📡 @reba_ir
📡 @I_M_Doctrine
🗓28 شهریور سالروز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر شکستن ارزش و آقایی دلار 💵 است...
📣حضرت آیتالله خامنهای:
۸«اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از #جادوی_مالی_و_پولی دشمن خلاص کنند و #ارزش_ و_آقایی_دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات دادهاند و برای آنها الگو خواهند شد. »
۹۵/۶/۲۸
📡 @currency_war
✉️ارتباط با ادمین 👇👇👇
@mohammad_IMD
.................................................
🔖کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
🔻بهتر نیست قبل از رخ دادن فاجعه علاج آن را بیابیم؟
♦️ پائیز امسال دوباره مانند پائیز سال 90 و 91 بوی افزایش سرسامآور قیمت دلار به گوش میرسد.
♦️ در سال 91، همگان نظارهگر فروپاشی ریال در برابر دلار بودند و هرکس که دارائیای داشت بر ثروتش افزوده شد و هرآنکه از قشر مستضعف بود ذلیلتر شد.
💢 دولت میتواند کسری بودجه خود را مانند دولت دهم از طریق نواسانات قیمت ارز مرجع که دلار است جبران کند که البته مطابق با نظر تئوریهای اقتصادی این عمل منافاتی ندارد اما این کار شوک عظیم اقتصادی ایجاد خواهد کرد.در حال حاضر که فرصتی دست داده تا بشود این ساختار را در برابر جنگ اقتصادی ترمیم کرد ذکر چند مورد ضروری است.
⭕️ زمانی که #عراق به ایران حمله کرد و ما دفاع مقدس را شروع کردیم؛ امام در پیامی این فرصت را که کفر با دستان خودش وارد شده است و فرصتی دست داده که میتوانیم برای همیشه کفر را نابود کنیم،جوانان را برای جهاد فرا خواند.
❌ دولت ایالات متحده که کفر مطلق است با ایراناسلامی در جنگ ارزی سرشاخ شده است چون در جنگ سخت یارای مقابله ندارد، مانند سال اول جنگ فرصت خوبی خواهد بود تا ما جادوی پولی و مالی دشمن را نابود کنیم.
لذا
✅ طبق قانون پولی و بانکی کشور یکی از پشتوانه ای ریال ایران ارز خارجی است ،در #جنگ_ارزی فعلی پشتوانه بودن ارز خارجی از ریال برداشته شود.
✅ کل #صرافی های کشور تمام ارزهای خود را به صورت موقت نزد بانک مرکزی امانی قرار دهند و موقتا تعطیل شوند.
✅ واردات کالاها به کشور فقط از طریق ارز ریال باشد.
✅ #صادرات کالاها فقط از طریق ریال باشد حتی #نفت در غیر این صورت ذخیره گردد.
✅ در #جنگ_تمام_عیار_اقتصادی یا #امنیت_اقتصادی برای ما هم باشد یا هیچ کس امنیت نخواهد داشت .
✅ خرید #سکه و #طلا صورت نگیرد و یا به صورت محدود باشد با ارائه کد ملی برای هر فرد مانند کوپن اول انقلاب
✅ در #جنگ_اقتصادی قرارداریم هر فرد به منزله یک سرباز است و هر بُنَکدار به منزله فرمانده گردان و هر مسئول فرمانده هنگ و هر وزیر فرمانده تیپ، لذا هر کس در زمین دشمن بازی کند در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد.
✍#محمد_وارسته
تصویر زیر بخشی از مصوبات شورای پول و اعتبار درخصوص مقررات پشتوانهی ریال است👇
📸 http://yon.ir/pmBlM
__________________
ارتباط با ادمین 👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
___________________
🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
___________________
✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
📱 @currency_war
🔺🔻معنای بازار سوای آن چیزی که آلوین تافلر عنوان کرد که جدائی تولیدکننده از مصرف کننده است،سهولتِ در اختیار گرفتن اجناس برای مصرف کننده و سهولتِ فروش اجناس برای تولید کننده است.
♦️ گویا بازار بدل به جائی شده است که فقط محل التهاب قیمت و رفتارهای احساسی خریداران و فروشندگان شده است که حتی اصطلاحاتی نظیر Bullish و Bearish یعنی رفتارهای خرس مآبانه و گاو مآبانه در بازار خصوصاً بازارهای مربوط به سفته بازی موج میزند.
❌ اگر در جنگ اقتصادی فعلی بازار بدل به جائی شود که نه تنها رفتار منطقی ندارد و باعث التهاب می شود باعث ایجاد ضربه های هولناک به پیکره ما شود برای چه وجود دارد؟
💢 اول انقلاب نسبت به شرکتهای تولیدی، بنیادی تشکیل شد و آنها را مصادره میکرد. چون این نگاه وجود داشت که بازاریها به انقلاب دلبستهاند و قبل از ورود به بازار، مکاسب خواندهاند و همیشه دوشادوش مراجع در مبارزات بودهاند و اینکه شرکتهای تولیدی وابسته به دربارند، نیت اصلی این کار مشخص نشد که برنامه از قبل طراحی شده برای ضربه زدن بود یا خیر اما هرچه بود بازاری را شکل داد که در حال حاضر به پاشنه آشیل جمهوی اسلامی بدل شد و مادامی که چاره ای برای ایجاد التهاب بازار پیدا نشود همچنان ضربههای هولناکی از سوی بازار و رفتارهای احساسی خریداران و فروشندگان خواهیم خورد کما اینکه بازار درجمهوری اسلامی تنها کارکردش افزایش قیمت کالاهاست و کارکرد دیگری ندارد.
✅ بازارهای بورس و بازارهای دیگر (تمام شهر بازار شده است -خیابان ری تا انتهای خیابان ولیعصر و...) کارکردی ندارند و ضربهای که از افزایش قیمتها وارد میکنند نقش پیاده نظام دشمن را بازی میکنند کما اینکه در التهاب قیمت دلار مشهود است لذا بهتر نیست تعطیل شوند؟
✍#محمد_وارسته
_______________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
______________________________________________
http://yon.ir/8D70j
✊ جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
📡 @currency_war
❌ در اسلام نظام طبقاتی وجود ندارد.
❌ یکی از کارکردهای ربا ایجاد فاصله طبقاتی است و یکی از وجوه حرمت ربا همین است.
http://yon.ir/yEyFJ
❌ ربا در اصل ثروتمند،غنی یا سرمایهدار را سرمایهدارتر و مستضعف و مسکین را ففیرتر میکند.
❌ در جنگ ارزی سال ۹۰ و ۹۱ آمریکا با ما، نوسانات قیمت ارز سوای اینکه تَک گسترده دشمن علیه ما بود باعث افزایش سه برابری قیمتها شد که سرمایهدار را سرمایهدار تر کرد.
❌ کسی که کالای سرمایهای داشت(فقرا و مستضعفان که توانایی داشتن کالای سرمایهای ندارند) ثروتمندتر شدند
❌ در مبارزه با ربا لزومی به مقابله با بانکها صرفاً نیست، نظام اقتصادی ما ربوی است.
❌ چه اینکه در بورس نیز این نواسانات قیمت به وفور صورت می گیرد
❌ بارها در سلسله مباحث عنوان شده است ، بازاری که صرفاً باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمتها می شود فایدهاش چیست؟
✍ #محمد_وارسته
_____________
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
_________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
✊ نهصت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡 @reba_ir
#قسمت_اول تعریف #جنگ_ارزی
🔻🔺 تصور #جنگ_ارزی از اینکه مدیریت صادرات و واردات است اشتباه است یعنی جنگ ارزی، قوی کردن پول کشور یا ضعیف کردن آن نیست.
🔺🔻جنگ ارزی به معنای currency_wars جنگ میان کارنسی هاست نه جنگی صرفاً بین ارزهای دو کشور
🔻🔺 بازار فعلی فقط در حوزه کارنسی هاست لذا سرمایه گذاری فقط با تغییر قیمت کارنسی حاصل می شود.
🔻🔺 جنگ ارزی چگونگی مدیریت این تغییر قیمتهاست و هرگاه هر دو کشور در حال جنگ بتوانند مدیریت بهتری رقم بزنند پیروز نبرد خواهند بود.
🔸گاه این مدیریت از طریق قوی یا ضعیف کردن ارز کشور خودی رقم می خورد.
🔸گاه این مدیریت از طریق خرید عمده سهام های یک صنعت یا صنف خاص که لولای اقتصادی کشور خصم است و فروش آنی آن با چند برابر زیر قیمت بازار آن صورت می گیرد.
🔸گاه این مدیریت از طریق سرمایهگذاری گسترده در یک صنف بخصوص در کشور دشمن و وارد کردن شوک قیمتی در آن صنف در مدت زمان کوتاه رقم خواهد خورد.
🔻🔺 بارها عنوان شد که پاشنه آشیل اقتصاد مدرن تغییر قیمت است که اگر از بین برود اقتصاد مدرن نابود میشود که ربا به تبع آن محو خواهد شد.
❇️ مدیریت تغییر قیمت ارز،نفت،سهام،املاک و مستغلات، وسیله نقلیه و ... #جنگ_ارزی است زیرا تمام اینها و امثالهم کارنسی هستند.
✅✅✅ برای تاکید،شاکله اصلی بحث این است که جنگ ارزی، مدیریت ارز کشور یا صادرات و واردات نیست بلکه مدیریت تغییر قیمتهاست.
🔺 ادامه دارد..
✍#محمد_وارسته
_____
#قسمت_اول تعریف #جنگ_ارزی
🔻🔺 تصور #جنگ_ارزی از اینکه مدیریت صادرات و واردات است اشتباه است یعنی جنگ ارزی، قوی کردن پول کشور یا ضعیف کردن آن نیست.
🔺🔻جنگ ارزی به معنای currency_wars جنگ میان کارنسی هاست نه جنگی صرفاً بین ارزهای دو کشور
🔻🔺 بازار فعلی فقط در حوزه کارنسی هاست لذا سرمایه گذاری فقط با تغییر قیمت کارنسی حاصل می شود.
🔻🔺 جنگ ارزی چگونگی مدیریت این تغییر قیمتهاست و هرگاه هر دو کشور در حال جنگ بتوانند مدیریت بهتری رقم بزنند پیروز نبرد خواهند بود.
🔸گاه این مدیریت از طریق قوی یا ضعیف کردن ارز کشور خودی رقم می خورد.
🔸گاه این مدیریت از طریق خرید عمده سهام های یک صنعت یا صنف خاص که لولای اقتصادی کشور خصم است و فروش آنی آن با چند برابر زیر قیمت بازار آن صورت می گیرد.
🔸گاه این مدیریت از طریق سرمایهگذاری گسترده در یک صنف بخصوص در کشور دشمن و وارد کردن شوک قیمتی در آن صنف در مدت زمان کوتاه رقم خواهد خورد.
🔻🔺 بارها عنوان شد که پاشنه آشیل اقتصاد مدرن تغییر قیمت است که اگر از بین برود اقتصاد مدرن نابود میشود که ربا به تبع آن محو خواهد شد.
❇️ مدیریت تغییر قیمت ارز،نفت،سهام،املاک و مستغلات، وسیله نقلیه و ... #جنگ_ارزی است زیرا تمام اینها و امثالهم کارنسی هستند.
✅✅✅ برای تاکید،شاکله اصلی بحث این است که جنگ ارزی، مدیریت ارز کشور یا صادرات و واردات نیست بلکه مدیریت تغییر قیمتهاست.
🔺 ادامه دارد..
http://yon.ir/j08md
✍#محمد_وارسته
_______
🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
ارتباط با ادمین 👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
[ Photo ]
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
[ Photo ]
سود کردن اگر از #اقتصاد حذف شود، ریل گذاری معیشت آغا می شود
_______
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
[ Photo ]
سود کردن اگر از #اقتصاد حذف شود، ریل گذاری معیشت آغا می شود
___
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
[ Photo ]
سود کردن اگر از #اقتصاد حذف شود، ریل گذاری معیشت آغا می شود
اگر سود تضمین شود #ربا رقم خورده است
__
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بورس هر چه که هست سفته بازیست این را می شود در رابطه بازده دید. عمدهی رابطه، سود از تفاوت قیمت خرید و فروش است
Pn_(Pn_1)+ سود سهام سالانه /Pn
__
🔖 کانال تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
http://yon.ir/AYhUM
کاپیتال یا سرِ مایه یا راس المال به یک معنی اند و کارنسی و اعتبار به یک معنی
❌❌ همیشه نگرانی داشتم که مبادا دستاوردهایی که در حوزه تعاریف پول و بازار رسیدم و در پایان نامه منعکس کردم و بعد از آن به صورت تخصصی دست یافتم ،نظر شخصی باشد و منافات با اسلام داشته باشد اما خدا رو شکر اینگونه نبود
💢💢 نظر فقیه فقید که تخصصی در حوزه پول اسلامی و ربا پژوهش کرد و سالها عمر گذاشت_ برعکس سایر مراجع که محترمند اما در خصوص این موارد تَفَقه نمی کنند و از فارغ التحصیلان دانشگاهی نظر می گیرند و حول آن حکم می دهند _ را در زیر می خوانیم
دقیقا دقت کنید واژه اعتبار یا کارنسی استفاده می شود در تعریف پول رایج
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
❌ پول امروزی چیست؟ پول اسلامی چیست؟
✅ پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل
✅ قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
❎ ما نمی گوییم پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید
♦️ طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
♦️♦️ اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه
اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود. چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود
🚫 اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند
✳️ در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
06/06/1396
__
کانال آیت الله جائری شیرازی
@haerishirazi
____
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
❇️ بررسی زمینه و بستر غائله #اغتشاشات اخیر در سه سال پیش توسط استاد حسن عباسی
🔴وضعیت نامناسب معیشت مردم و کشور واقعیاتی در پشت صحنه خود دارد که هنوز در کشور ما مورد توجه نیستند چراکه این واقعیات مسلم، از جانب بانیان اصلی وضعیت کنونی به شدت انکار میشود. اعتراضات مردمی به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در همهی دولتهای پس از جنگ، اعتراضی به وضع بدِ موجود است که ریشه در مبانی بنیادین علم اقتصاد دارد. اما علیرغم بروز ناکارآمدی و ضعفهای اساسی علم اقتصاد در مدیریت معیشت سراسر جهان، که اعتراضات مردمی گسترده علیه این علم و اقتصاددانان جهان را به کرات برانگیخته است، در کشور ما وارونه بیان میشود.
🔺ولنگاری معرفتی- کرداری با اصل «بگذار هرچه میخواهد بکند» در علم #اکانومی_لیبرال، تئوریزه کردن غارت بشر است. کسب سود به هر قیمت، که در آن حتی ربا نیز توجیه میشود، پاشنه آشیل #اقتصاد_لیبرالی است؛ که به کمیت و ریاضیات اصالت میدهد. فهم سادهانگارانه از سود و زیان به صورت کمی، همهی اقتصاد نیست. اما سیطرهی کمیت و ریاضیات، دانش اقتصاد را از محتوا تهی کرده است در حالی که معیشت انسانها در واقعیت، بسیار بیش از آنکه کمی باشد، کیفی است. علم اقتصاد لیبرالی، علمِ ربا با سه مشخصهی کلیدیست:
1⃣ اصالتدهی به پول
2⃣ اصالتدهی به ریاضیات
3⃣ اصالتدهی به مالکیت درجه یک (داشتن، بهرهمندی و برخورداری به هر قیمت)
✅از سال ۲۰۰۰ به این سو در فرانسه و سپس آمریکا شورشهایی علیه علم اقتصاد شکل گرفت. جنبش اشغال بوستون یکی از همین شورشها بود که در ادامه جنبش اشغال والاستریت پدید آمد. دانشجویان دانشگاه هاروارد و سایر دانشگاههای آمریکا در اعتراض به « #علم_اقتصاد» که آن را مسبب مشکلات کشور خود میدانستند، طی حرکتی خودجوش کلاسهای اقتصاد را یکباره ترک کردند. کتاب مشهور «بحران در علم اقتصاد» در همین فضا نگاشته شد. در بخشی از این کتاب آمده است:
📚 «ایدئولوژی "ایمان به #بازار" در همهی ارکان اقتصاد رسوخ کرده و یک بیماریست که همهی استادان به آن مبتلا هستند و کسی از آن در امان نیست.»
🔺جنبش دانشجویانِ اقتصاد فرانسه علیه علم اقتصاد، علم اقتصاد را دچار بیماری اوتیستیک میدانستند که جزماندیش، تمامیتخواه، نقدناپذیر و وامانده است. در بخشهایی از بیانیه دانشجویان فرانسه آمده است:
• علم اقتصاد واقعگرا نیست.
• نظریه اقتصاد نئوکلاسیک، تسلطی سرکوبگرایانه دارد.
• شیوه آموزشی علم اقتصاد جزماندیشانه است.
• استفاده بیرویه از ریاضیات و تدریس ریاضیات به عنوان هدف اصلی
🔴باید دانست که علم اقتصاد، بیش از آنکه حل مسائل معیشت و اقتصاد باشد، حل المسائل ریاضیات است. روشهای این علمِ «وامانده» توسط عدهای استاد وامانده وارد مصادر رسمی کشور شده و کشور را مدیریت میکند. بعد از آغاز مشکلات اقتصادی سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در آمریکا اولین کسانی که زیرسؤال و بازخواست عموم قرار گرفتند، متخصصین اقتصادسنجی بودند. چراکه با طمع کسب سود به هر قیمت و کسب سود تصاعدی، اقتصاد را در محاسبات عدد و رقمی خلاصه کردند. در حالی که در کشور ما کمتر کسی مشکلات اقتصادی را به پای مشاورههای اقتصادی اقتصاددانان که عنان اقتصاد کشور را در دست داشته و بواقع همینان بانیان اصلی از هم پاشیدگی معیشت و اقتصاد کشور هستند، مینویسد!
http://yon.ir/6p3Td
❇️ سرفصل « #شورش_علیه_طمع» شورش علیه علمیست که ابزار طمع در راستای غارت دیگران است. اگر معرفتی که طمع را به صورت روشمند و ساختیافته تحت لوای علم به بشر حقنه کرده، به چالش نکشانیده و مورد هجوم جدی قرار ندهیم، هرگز راه به جایی نخواهیم برد. جلسه ۵۵۵ #کلبه_کرامت، «شورش علیه طمع ۳۴» (مورخ دی ماه ۹۳) علت اصلی نابسامانی امروز کشور را مورد بررسی قرار داده است. جلسه مذکور در ادامه بارگزاری خواهد شد.
_____
📡 @I_M_Doctrine
__
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
ارتباط با ادمین 👇👇👇
✉️ @Mohammad_IMD
📡 @I_M_Doctrine
#بخش 13 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
#دکترین_تجارت_در_اسلام
✅ همانطور که عنوان شد
❎ انسان مادامی که "ایمان" و "عمل صالح" انجام ندهد در خسران و زیان است
✳️ خسران به عنوان زیان اخروی و ضرر به عنوان زیان دنیوی
❇️ «در قرآن، ایمان قبل از عمل صالح 65 مرتبه آمده است و درپي ايمان داشتن و مومن بودن ، عمل صالح انجام شدني می شود. از لحاظ قرآني ايمان به مواردي تعلق مي گيرد که هفت مورد است
♨️ ایمان به الله، کتاب، ملائک،انبیاء،آیات،غیب و آخرت
📙 جديدترين نظري که در تبيين عمل صالح ارائه شده است، معتقد است: «قرآن، عملي را صالح مي داند که مطابق با دستور نبي و حجت آن عصر باشد. هر کاري را که دين و پيامبر آن عصر، امضاء کند و از طرف خدا، به وسيله ي وحي، کار نيک معرفي شود، عمل صالح است . ( جوادی آملی - تفسیر موضوعی قرآن - ص 307 )
📚 لذا متغير اساسي در مفهوم عمل صالح، انطباق عمل با «حجت عصر» و «ولي الله در هر زمان»، مي باشد. طبق بيان قرآن، عمل صالح، منجر به «حُسن» و زيبايي در اعمال انسان مي شود.(فرقان ، 70)
🗄 خداوند وعده ي «ودّ» و مَودّتي را به مؤمنين عامل به عمل صالح مي دهد و اين مودت، همان مودت عترت و قُرباي رسول الله(ص) است.(شوری ،23) عمل صالح و محبت عترت رسول اکرم، دو پايه ي خط ريلي هستند که حرکت قطار وجود انسان به سمت الهي شدن، به هر دوي آن ها محتاج است. ( بحارالانوار، ج 78، ص 348 )
📘📘 «حيات طيبه» نيز به عنوان سبک زندگي طراز انسان مؤمن، ره آورد همين عمل صالح است. ( نحل ،97)
📕📕 علاوه بر اين ها، آن چه که در صيرورت و شدن انسان، مفيدِ فايده است، صعود به بالاترين درجاتي است که خدا براي انسان رقم زده است. ( طه ،75)
📖📖 «عزّت» که جميع مرتبه ي آن، «عزت الهي» و در نزد خدا است، بر بستر کلمه ي طيبه اي به دست مي آيد که به سوي خدا صعود مي کند و رافع و بالابرنده ي اين کلمه ي طيبه، چيزي جز «عمل صالح» نيست. تجارت انسانِ اراده کننده ي چنين عزتي، «تجارت لن تبور» حقيقي است و عمل عاملان مقابل اين تجارت، «يَمْكُرُونَ السَّيِّئات» بوده و همان «مکر و تجارت يبور» حقيقي است. (فاطر 10 )
🗂 در تجارت اسلامی نیز واسطه، خلق می شود اما واسطه همان خداست که در اقتصاد بیع محور فرد مومن چون درک حضور حاضر دارد خدا را واسطه می داند و این واسطه روی زمین خلیفه الله خواهد بود که مومن آن را ناظر می داند.
📦 در #بخش 4 دلالی بر طبق آراء تافلر بیان شده است اما در اینجا واسطه در بازار اسلامی مطرح می کنیم
📔📔📁 «در تِرِيد، فرآيند تفکيک بين توليد و مصرف و سپس بين توليدکننده و مصرف کننده صورت مي گيرد که منتج به بازار و ظهور پديده ي مرچنت يا دلال مي شود که بن مايه و ريشه ي اين تفکيک در نگاه انتزاعي به فرآيند توليد مصرف و کل هستي مي باشد اما در تلقي تجارت قرآن، تفکيک در فرآيند تعاملِ صورت گرفته بين دو نفر انجام مي¬شود؛
🔺🔻 به اين معنا که يک عمل و عامل آن به صورت متحد با هم از يک عمل و عامل ديگر که آن دو نيز متحد هستند از هم منفک شده و به صورت مجزا در نسبت با خدا سنجيده مي شوند. چون مظروف ساختن خدا در قالب ماده و در جهان مادي نقص و محدوديت محسوب مي شود، لذا اين مسئله، منجر به حضور و ظهور «واسطه»، در جهت اعمال ولايت الهي مي شود که صالحيت هر يک از دو عمل و عامل، در نسبت با آن واسطه سنجش مي شود. اين نگاه انفکاکي نه زاييده ي تقرب انتزاعي، بلکه مولود تقرب تجريدي به عالم است
✍ #محمد_وارسته
http://yon.ir/iv3Ak
_________________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇👇
📡 @mohammad_IMD
_________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
#بخش 14 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
❇️ لذا دکترين تجارت به اين صورت ارائه مي شود که صورت ايجابي تجارت را تبيين مي کند
«تلاوت کتاب»، «اقامه ي صلاه» و «انفاق سرّي و علني از رزق»
✅ اساس اين طيف پارادايمي را این موارد شکل مي دهند و در کلان ترين حوزه ي اين طيف پارادايمي، مقوله ي بنيادين «عمل صالح» مبتني بر فرموده ي حضرت علي (ع) طرح مي شود. (حکمت ،113)
‼️ اساس اين پارادايم در قرآن کريم، ذيل سوپرپارادايم خداگرايي، در آيات 29 و 30 سوره ي مبارکه ي فاطر، تبيين شده است
✳️ مثمَن و آورده ي انسان در اين تجارت، «تلاوت کتاب»، «اقامه ي صلاه» و «انفاق سرّي و علني از رزق» است که هر سه موضوع، در حقيقت، عطاياي خود خدا به انسان هستند. کتاب، صلاه و رزق را خدا به انسان داده است و «امانت» الهي در دست انسان هستند لذا نوع مالکيت در تجارت قرآني، «مالکيت درجه دو» می شود.
✅✅ عمل صالح نيز، مبتني بر نعمات الهي، موضوعيت پيدا مي کند و ابزار اين عمل نيز، اعضاء و جوارحي هستند که خداوند به انسان داده است. از اين رو، در تجارت لن تبور، مسئله ي امانت داري به معناي قرآني و حقيقي کلمه، از ارزش والايي برخوردار است
✅✅ در ازاي اين، خدا به انسان، «توفّاي اجر» و «ازدياد فضل» را عطا مي کند که به معناي بازگشت اجر تمام و افزوده شدن فضل الهي مي باشد. «تبور» از ريشه ي «بور» و به معناي هلاک شونده و تباه پذير است. «راغب درباره ي «بوار» گفته به معناي کسادي مفرط است، و کسادي مفرط، سرانجام به فساد منتهي مي شود»
❎❎ بدين معنا که با إعمال اين تجارت که برآمده از «رجاء و اميد انسان به خدا» است، انسان شرايطي را در دنيا رقم مي زند که به تجارت تباه ناپذير و «لن تبور» دست پيدا مي کند
http://yon.ir/uA2iO
✍ #محمد_وارسته
_____________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
📡 @Mohammad_IMD
_____________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
#بخش 15 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
♨️ لایه ی #نانو_استراتژیک
🔺🔻 خداوند به انسان «رزق» مي دهد و انسان اين رزق را «انفاق» مي کند. نتيجه ي اين انفاق رزق، اين است که خدا، اين رزق را «إخلاف» نموده (سبا ،39) و «خلف» و جايگزين اين رزق را به انسان مي دهد. اين رزق علاوه، بر إخلاف، مشمول «توفّاي» خدا نيز مي شود يعني خدا همان رزق انفاق شده را تماماً و به طور وافي، به انسان بر مي گرداند» . در مقابل اين مسئله، عدم انفاق رزق، ريشه در القاي شيطان دارد که انسان را با وعيد فقر، از انفاق دور مي سازد. (بقره ،268)
♨️ لایه ی #میکرو_استراتژیک
🔺🔻 خداوند، «صلاه» را به انسان عطا نموده و إقامه ي آن را بر انسان، واجب نموده است. لذا هنگامي که انسان، «إقامه ي صلاه» را صورت دهد، خداوند درجات او را ارتقاء داده، انسان را به خود نزديک کرده و «تقرب به خدا»، نصيب انسان مي شود.(حکمت ،136)
♨️ لایه ی #ماکرو_استراتژیک
🔻🔺 "کتاب" را که توسط پيامبران، به انسان داده است و انسان بايستي در مقابل، کتاب را «تلاوت» و در حقيقت، پيروي نمايد. نتيجه ي اين تلاوت، «فلاح» است.
❎❎✳️✳️❎ در زبان عرب، به عمل زدودن شاخه هاي اضافي درختان، «تزکيه» گفته شده و در نتيجه ي آن، درخت رشد و نمو کرده و اصطلاحاً «فلاح» مي يابد. از اين رو در زبان عربي، به کشاورز، فلّاح گفته مي شود
❌❌❌ از اینرو زکات باعث افزایش می شود زیرا مانند هرس کردن عمل می کند
✅✅ کسانی که «حق تلاوت» کتاب را به جا آورند، مؤمنانند و همين مؤمنانند که به «فلاح» مي رسند(قصص،67) و طبق تصريح قرآن، کافران کتاب را تلاوت نکرده و «خاسران» حقيقي هم آنانند.(بقره،121) در نگاه قرآن، فلاح و خسارت در تقابل هم قرار داده مي شوند.(مجادله،19 و 22)
http://yon.ir/uA2iO
✍ #محمد_وارسته
_____________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
📡 @Mohammad_IMD
_____________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
#بخش 16 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
♨️ لایه ی #سوپر_استراتژیک
🔺🔻 این سطح، کلان ترين و جامع ترين سطح دکترينال تجارت است، خداوند متعال به انسان «نعمت»، در شقوق متنوعي داده است که انسان بر بستر اين نعمات و با جوارح و جوانحش، به «عمل صالح» مي پردازد. در منظر حضرت علي عليه السلام هيچ تجارتي بالاتر و برتر از عمل صالح نيست و هيچ ربح و مابه ازايي، برتر از «ثواب» وجود ندارد.(حکمت ،113) خداي رحمان نيز در مقابل اعمال صالح، به انسان، «جزاءُ الضِعف» مي دهد(سبا،37) يعني جزاي دوچندان. نکته ي کليدي اين است که عمل صالح، برآمده از نگرش خاصي است که انسان، دنيا را محضر خدا بداند لذا خود به خود، به حفظ حضور مي پردازد و تداوم اين حفظ حضور است که به حفظ حاضر و دست يابي به مقام خضر طريقت منتج مي شود.
⭕️⭕️❌❌ از منظر امام حسین ، نیازهای مردم برای شما ، نعمت هستند . با این اوصاف بعید است که در اسلام "سود" اصالت داشته باشد بلکه حتی مورد توجه هم نیست
✅✅✅ پس از تبيين سطح به سطح «دکترين تجارت لن تبور»، بايستي در يک نگاه کلي اين دکترين تبيين شود. در هر سطح، مرحله و مؤلفه ي نخست از سوي خدا رقم مي خورد سپس انسان در نسبت با خدا فعلي را صورت مي دهد و به دنبال آن خدا مابه ازاء و ربح همراه آن را به انسان عطا مي کند.
از اين رو مالکيتي که موضوعيت دارد «مالکيت درجه دو» و يا همان «نظام امانت» است. سپس خدا با عطاياي بيشتر و دوچندان به عمل و معامله ي انجام گرفته «برکت» مي دهد. (اعراف،96) در نهايت خداوند در ازاي اعمال صالح انسان، انسان را «رفعت» داده و در نگاه کلي به همه ي سطوح، آن چه نصيب و دريافت انسان را شکل مي دهد، «عزت» است(فاطر ،10) يعني انسان به عزت الهي که خاص خدا است، دست پيدا مي کند.
⭕️⭕️ در بخشهای بعدی با آیات وروایات و پس از تکمیل #دکترین_سرمایه_گذاری_در_اسلام عنوان خواهد شد که این عزت ابدی همان شهادت است
http://yon.ir/KBES2
✍ #محمد_وارسته
_________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
📡 @Mohammad_IMD
_________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
#بخش 17 منتخبی از پایان نامه " دکترین بازار اسلامی "
تبیین #دکترين_تجارت_در_اسلام
✳️ چيستي، چرايي و چگونگي تجارت
❇️ تجارت چيست؟
• علم ، عمل و توليد ايمان و جهاد في سبيل الله (به خصوص جهاد اکبر) با مال و نفس خويش، بر بستر رضايت خدا و با محوريت حجت عصر، براي دريافت هدايت و نصرت خدا و نيل به فوز عظيم.
تجارت چرا؟
• براي رقم زدن معاش معطوف به معاد با متغير برکت.
• براي دست يابي به عزت، حريت و رهايي از بردگي.
• براي نجات از عذاب أليم.
• براي ذکر مدام الله.
• براي تحقق امت مقتصده.
تجارت چگونه؟
• خريد نفس در دنيا و إعتاق آن از طريق عمل صالح در جهت رفعت، و برتافتن محبت عترت رسول خدا و محوريت اولياء دين خدا در دنيا
http://yon.ir/t0v7P
✍ #محمد_وارسته
_________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
📡 @Mohammad_IMD
_________________________
🔖 کانال تخصصی تبئین بازار اسلامی و مارکت
📡 @I_M_Doctrine
http://l1l.ir/3vvw
❇️ ما الآن در شرائط جنگ اقتصادی و جنگ ارزی قرار داریم و این مهم بر کمتر کسی پوشیده است ، از بیانات امام جامعه برای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به مثابه ستاد فرماندهی جنگ تا حتی ریاست کمیسون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه دولت باید آرایش نظامی به خود بگیرد این شرائط نمود بیشتری دارد
✅ در خرداد ماه سال گذشته امام جامعه از قاعده ای از قرآن نام بردند به نام جهاد کبیر که شاکله اصلی آن عدم تبعیت از کفار است
✅ عدم تبعیت از کفار یا همان جهاد کبیر همان چیزی است که در ایران در مقابله با آمریکا در حوزه نظامی به کار گرفته شد که به " دکترین اقدام نا متقارن " معروف شد که ما در جنگ ارزی و جنگ اقتصادی نیز باید همین دکترین را پیاده کنیم
❌ در مراکز آکادمیک دشمن علوم اقتصادی ای که تعلیم می شود را در مراکز دانشگاهی کشور خودمان همان گزاره ها را آموزش دادیم و فارغ التحصیلان همان علوم را در مسندهای اقتصادی گماردیم و سوای این فارغ التحصیلان دانشگاه های دشمن را نیز به مناصب بالای مدیریتی منصوب کردیم تا تبعیت از قواعد دشمن در کشور نهادینه شود
⭕️ زمانی که بیان می شود در شرائط جنگی اقتصادی هستیم تمام قانون ها، اجرا و نظارتها باید بر اساس گزاره های جنگ باشند ، یعنی باید هم سیستم آفندی داشت و هم پدافندی در زمینه اقتصاد، هم خاکریز تبئین شود و هم واحد اطلاعات و عملیات و ....
♨️♨️ در این اوضاع نابسمان ارزی زمانی که ما از قواعد دشمن عمل کنیم در جنگ ارزی ، دشمن می داند ما چگونه عمل می کنیم ، می داند چگونه می اندیشیم و می داند چگونه مدیریت می کنیم لذا در جنگ ارزی و جنگ اقتصادی فعلی نیز باید مثابه دکترین دفاعی منحصر به فرد کشورمان ، ما نیز در این زمینه نا متقارن عمل کنیم
🔺🔻 دشمن می داند دولت طبق آموزه های اقتصادی آموزش دیده برای بسامان کردن بازار ارز از تزریق ارز با نرخ پایین تر به بازار استقاده می کند
✳️✳️ لذا بایذ طبق فرموده امام جامعه در حوزه اقتصاد نیز جهاد کبیر کنیم و از قواعد دشمن تبعیت نکنیم، نباید اجازه داد دشمن از نحوه کنش و واکنش ما مطلع شود و این مهم جز با کنار گذاشتن قواعد دشمن از طریق عدم پیاده سازی علم اقتصاد میسر نخواهد شد
✍ #محمد_وارسته
________________________________________
ارتباط با ادمین 👇👇👇👇
📡@Mohammad_IMD
_______________________________
🔖 کانال تخصصی تبیین بازار اسلامی و مارکت
📡@I_M_Doctrine
جنبش مردمی ممانعت از جنگ ارزی
📡@currency_war