May 11
May 11
مقاله «فرآيند شکل گيري هويت جديد زن در ايران از دوران ناصري تا پايان پهلوي اول»
نویسنده: ابراهیم توفیق، فاطمه دعاگوئی
مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال دهم، شماره سی و ششم، بهار 1392
اين مقاله حاصل يک مطالعه تاريخی است که به منظور بررسی فرآيند شکل گیری هویت جدید زن در ایران، از دوران ناصری تا پایان پهلوی اول، انجام شده است.
هويت مجموعه اي از ويژگی هاي فردي است که در طول زمان سيال، و متأثر از ساختار اجتماعی و ميزان کنش گری افراد، پیوسته در حال نو شدن است و عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادي در اين فرآيند موثر هستند. سرعت این دگرگونی ها در هويت سنتی زنان اندک بود، لیکن از دوران ناصری و با ورود اولین طلیعه های مدرنیته و تغییرات تدریجی در منابع هویت ساز در دوره های مشروطه و سپس پهلوی اول، فرآیند شکل گیری هویت جدید زنان ایرانی ابعاد تازه ای یافته است.
1571742689-10226-96-111.pdf
768.9K
#مقاله
✅فرآیند شکل گیری هویت جدید زن در ایران از دوران ناصری تا پایان پهلوی اول
https://www.sid.ir/fileserver/jf/6015413923603.pdf
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
از کما که در آمدم، زندگی ام زیباتر شد.
تصور میشود که هویتِ شخصی یا خودِ درونی بخشی از وجود همۀ انسانهاست. ظاهراً این هویتِ ثابت و جهانشمول همان عنصر مشترکی است که خاطرات و قصههای آدمها را میسازد و زندگی آنها را معنا میبخشد.
اما اگر حادثهای فاجعهبار هویت شخص را از بین ببرد چه؟ آیا او میتواند با این بیهویتیِ جدید کنار بیاید و آن را به عنوان وضع تازۀ خود بپذیرد؟
روایت حاضر که برگرفته از کتابِ آنچه ما را نکشد، میسازد است، نشان میدهد که شاید در پس این بیهویتی، فهم تازهای از دنیای اطراف نهفته باشد که پیشتر قادر به درک آن نبودهایم.
https://tarjomaan.com/%d8%a7%d8%b2%da%a9%d9%8f%d9%85%d8%a7-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%85-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d8%b4%d8%af/
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
تاریخ پنهان سیاست های هویتی
سیاستهای هویتی، به سادهترین تعبیر یعنی تکیه بر هویتهای گروهی، قومی یا ملی، بهجای محور قرار دادنِ اصول کلی و جهانشمول در سیاست.
سیاستهای هویتی تا قبل از جنگ جهانی دوم، عمدتاً نزد محافظهکاران و جناح راست سیاسی یافت میشدند، اما بعد از جنگ جهانی، رفتهرفته، به جناح چپ هجرت کردند و به طور روزافزونی گسترش یافتند. طوری که میتوان گفت امروزه کل میدان سیاست را تسخیر کردهاند. فرانک فوردی مراحل مختلف این چرخش سیاسی را شرح میدهد.
https://tarjomaan.com/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%db%8c%d8%aa%db%8c/
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نقشهی جامع هویت زن در منطق اسلام در بیان رهبر انقلاب
🔸نقشهی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فیسبیلالله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بندهی خدای متعال. و در نهایت، فاطمهی زهرا(س) نشان داد که زن میتواند به رتبهی عالی عصمت برسد.
▫️@identity02
هویت اجتماعی زنان
امروزه بسیاری از متفکران، عوامل اجتماعی را در کنار عوامل فردی – روانی به عنوان مهمترین عوامل تغییر پذیری هویت انسانی مورد توجه قرار می دهند. تحقیقات نشان می دهد در حوزه هویت اجتماعی و بویژه هویت جنسیتی بر اساس تغییرات جهانی شدن در ایران ما شاهد تغییراتی در هویت زنانه شده ایم. در این مقاله از نظریات گیدنز و جنکینز و مید و کولی استفاده شده است. و تحقیقات نشان می دهد عوامل مؤثر بر هویت زنان عبارتند از ؛ اعتماد بنفس، گستره شبکه ارتباطی افراد , میزان رضایت از خود و میزان عقلانیت , طبقه , قومیت , تحصیلات, میزان قدرت نمایی زنان در دستیابی به قدرت و......
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n142425/%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C_%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86
🔺ارتباط با ادمین
@nafifrad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identitiy02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
«زنان و بازتعریف هویت اجتماعی»
نویسنده: باقر ساروخانی، مریم رفعت جاه
مجله جامعه شناسی ایران، دوره 5، شماره 2، تیر 1383، ص133-160
در دهه های اخیر،در اثر گسترش نوگرایی و نوسازی در عرصه جهان،تحولاتی در زمینه های فرهنگی و ساختاری روی داده که سبب دگرگونی نقش های اجتماعی و اگاهی های زنان شده است.افزایش تحصیلات و اشتغال در میان زنان از سویی سبب کاهش مطلوبیت الگوی زن سنتی می شود و از سوی دیگر سبب دشواری در هماهنگ کردن نقش های سنتی با نقش های جدید شده و به بحران هویت زنان منتهی می گردد.تنها راه حل این مسئله تعریف هویت اجتماعی زنان توسط خود آنها است.در پژوهش حاضر عواملی که زنان را به تامل در هویت های سنتی،مقاومت در برابر کلیشه های جنسیتی و باز تعریف هویت اجتماعی قادر می سازد در دو سطح فردی و ساختاری مورد مطالعه قرار گرفته است.روش کمی مورد استفاده در این تحقیق روش پیمایشی بوده است.
نتایج این پیمایش نشان می دهد که از میان کل عوامل مورد مطالعه تحصیلات بیشترین تاثیر را در باز تعریف هویت اجتماعی زنان داشته،پس از آن ارزش ها و نگرشها،سبک زندگی و هویت نقشی مسلط به ترتیب تاثیر بیشتری در باز تعریف هویت اجتماعی زنان داشته اند.به علاوه موقعیت ساختاری در مقایسه با هویت شخصی تاثیر بیشتری در بازتعریف هویت اجتماعی زنان داشته است.از میان دو عامل اشتغال و تحصیلات،تحصیلات که زنان را به منابع فرهنگی هویت سازی مجهز می کند بیشتر از اشتغال که تامین کننده استقلال و منابع مادی هویت سازی است بر باز تعریف هویت اجتماعی زنان و مقاومت آنها در برابر باورهای کلیشه ای مبتنی بر جنسیت تاثیر داشته است.
@identity02
http://www.jsi-isa.ir/article_25372_dd656bb2fae054c4e5748be0c694545c.pdf
#مقاله
✅«زنان و باز تعریف هویت اجتماعی»
http://www.jsi-isa.ir/article_25372.html
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identitiy02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
52.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت آیتالله خامنهای: «بعضى خیال میکنند آن کسى که اهل سیاست است -چه زن و چه مرد- و در میدان جهاد فیسبیلالله حضور فعّال دارد، نمیتواند اگر زن است، یک زن خانه باشد با وظایف مادرى، با وظایف همسرى، با وظایف کدبانویى خانه، اگر مرد است، یک مرد خانه، یک مرد دکّان، یک مرد زندگى باشد؛ خیال میکنند اینها با هم منافات دارد. درحالیکه از نظر اسلام این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیّت که ندارد، [بلکه] کمککنندهی هم در ساختن شخصیّت انسان کامل است. یعنى شما باید به وظایف شخصى خودتان در محیط کار، در محیط زندگى، با همسر، با فرزندان، با همسایه، با دوستان عمل کنید و پیوندهاى معمولى اجتماعى را بهصورت سالم برقرار کنید. درعینحال باید در میدان سیاست، در صحنهی انقلاب -در کارهایى که نظام اجتماعى از شما میطلبد، در انتخابات، در میدان جنگ، در عرضه کردن خواست انقلابى و ملّى خود در سطح کشور و جهان، در بیان ارادهی سیاسى خودتان، در میدانهاى سیاست و انقلاب حضور داشته باشید؛ در راهپیمایى باشید، در سازندگى باشید، در میدان جنگ باشید، در انتخابات باشید، در بیان عقیدهی سیاسى خودتان آنجایى که باید اظهار عقیده کرد و واجب است اظهار عقیده، در تعیین سرنوشت کشور و انقلاب- حضور داشته باشید.»
۱۳۶۸/۰۹/۲۲
▫️@identity02
document.pdf
9.85M
#پایان_نامه
✅تعارض های هویت اجتماعی سنتی و مدرن و عوامل موثر بر آن
(مطالعه موردی زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله شهر قزوین)
🔹دانشگاه الزهرا، کارشناسی ارشد
▪️سمیه میراشه، ۱۳۹۱
🔺 ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
CR_Volume 14_Issue 52_Pages 35-57.pdf
242.3K
#مقاله
✅ساختاربندی هویت زنان
▪️دکتر حسن خجسته
پژوهش های ارتباطی، دوره ۱۴، شماره ۵۲، اسفند ۱۳۸۶، صفحات ۵۷_۳۵
https://cr.iribresearch.ir/article_24206.html
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
✅کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» با بهرهگیری از گزیدهی سخنرانیها و پیامهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
▪️این کتاب با توجه به اهمیت و جایگاه ویژهی زن در حوزههای فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. بخش اول این کتاب به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» است.
⚪️در بخشی از مقدمهی این کتاب آمده است: «استکبار جهانی در کنار حمایت از جنبشهای فمینیستی، القای جهانیسازی یعنی تبدیل همهی عالم به دهکدهای کوچک و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریعتر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهانشمولی تئوریها و خواستههایش نایل آید.»
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی
@kardavani1362
▫️@indentitiy02
حضرت آیتالله خامنهای یکی از وظایف اصلی دختران و زنان جوان را ایجاد الگوی جهانی برای زنان دنیا میدانند: «امروز وظیفهی زنان مسلمان؛ بخصوص زنان جوان و دختران آن است که "هویّت والای زن اسلامی" را آنچنان زنده کند که چشم دنیا را به خود جلب کند.»
۷۹/۰۶/۳۰
@identity02
معرفی پژوهش خارجی در بحث هویت
#مقاله
عنوان مقاله: ترسیم هویت زنان در انیمیشن Encanto (محصول شرکت امریکایی دیزنی، 2021)
Journal of Linguistics and Literature
این مقاله مبتنی بر استدلال «هدفمند بودن ساخت انیمیشن های شرکت دیزنی علاوه بر جنبه سرگرمی»؛ با رویکرد کیفی و تحلیل روایت، به بررسی نشانه ها، محتوا و شخصیت های فیلم انکانتو پرداخته است. فیلمی که با جنبه موزیکال و فانتزی برای مخاطب کودک و نوجوان و با محوریت شخصیت سازی و الگوپردازی در زمینه «هویت جنسیتی دختران» تولید شده است.
این مطالعه نشان داد که هویت زنان در شخصیت میرابل در انکانتو میخواهد از کلیشه های حاشیه نشینی، نادیده گرفته شدن، تبعیت و احساساتی بودن زنانه عبور و هویت مستقل و قدرتمند میرابل به عنوان یک زن را از مردان متمایز کند.
معرفی انیمیشن: https://en.wikipedia.org/wiki/Encanto
لینک مقاله:
https://lirejournal.ubb.ac.id/index.php/LRJ/article/download/160/95
🔺ارتباط با ادمین
@nafisirad
🔸ارتباط با مشاور علمی کانال
@kardavani1362
@identity02
#مطالعات_زنان
#هویت_زنان
#هویت
مقاله «بررسی هویت زن در نهج البلاغه و دلالت های تربیتی آن»
نویسندگان: مهدی فاضلی دهکردی؛ دکتر محسن فرمهینی فراهانی
دوماهنامه علمي- پژوهشي، دانشگاه شاهد، سال هفدهم، شماره 54
اسفند 1389
📚این مقاله با روش تحلیل اسنادی، رویکردهای هویت زن در نهج البلاغه و دلالتهای تربیتی این رویکردها را، مورد بررسی قرار داده است. جامعه آماری نامه ها و خطبه های موجود در نهج البلاغه به عنوان منابع دست اول و مقاله ها و پژوهش های انجام شده به عنوان منابع دست دوم است.
💠نمونه برداری به صورت هدفمند انجام شده و بر این اساس از منابع فوق الذکر، استفاده شده است و با استفاده از روش تحلیل اسنادی،«شخصیت و هویت زن و دلالتهای تربیتی آن» در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفت.
🖇در تبیین عمده ترین یافته ها میتوان گفت، پژوهشگران در برخورد با موضوع زن بسته به دیدگاه خود؛ یکی از چهار رویکرد زیر را برگزیده اند که عبارتند از:
۱. رویکرد شرور بودن زن: اگر شرور بودن زن را ذاتی فرض کنیم باید او را از عرصه تعلیم و تربیت دور نگه داشت تا علم که ابزار قوی است در جهت شرارت مورد استفاده قرار نگیرد. بدین ترتیب، حق تعلیم را از زن سلب می کند.
۲. رویکرد ناقص بودن زنان: پذیرش این رویکرد نیز با پذیرش محدودیت های ذاتی زنان نسبت به مردان، نابرابری های جنسیتی در عرصه تعلیم و تربیت را توجیه می کند.
۳. یکسانی زن و مرد در همه عرصه ها (برخی از گروه های فمینیستی): این دیدگاه در ظاهر بسیاری از نابرابری های جنسیتی در عرصه تعلیم و تربیت را از میان می برد، اما در تقابل با آموزه های نهج البلاغه است چون بسیاری از تفاوت های فیزیولوژی و ذاتی زنان نادیده گرفته می شود و در عرصه تعلیم و تربیت موجب زیاده روی های زنانه شده و زن را در جهت اغراض مردانه، قرار داده و نابودی بنیان خانواده را در پی دارد.
۴. رویکرد یکسانی زن، در شرافت و کمالات با و جود تفاوت در نقش ها و ویژگی ها است. این دیدگاه افق های جدیدی را در تعلیم و تربیت زنان، در پیش رو قرار می دهد.
🔸در پایان از بین دیدگاه های گوناگون، یکسانی زن و مرد در شرافت و کمالات - با وجود تفاوت در نقش ها و ویژگی ها - توسط محققان این مقاله انتخاب و دلالت های تربیتی زن بررسی شده است.
TLR_Volume 8_Issue 2_Pages 141-156.pdf
505.5K
✅مقاله «بررسی هویت زن در نهج البلاغه و دلالت های تربیتی آن»
#مقاله
https://tlr.shahed.ac.ir/article_2314.html
🔺ارتباط با ادمین:
@nafisirad
▪️ارتباط با مشاور علمی:
@kardavani1362
▫️@identitiy02
صوت جلسه خانم علاسوند.mp3
22.2M
#صوت_نشست
♨️ جریان
سلسلهنشستهای تخصصی عصر زنان
♨️ موضوع:
هویت زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان
♨️ نشست پنجم
▫️دکتر فریبا علاسوند
🗓 برگزار شده در: یکشنبه ، ۲۸ خردادماه
پایگاه تخصصی عصر زنان
@asrezanan_ir
🔻کانال مطالعات هویت زنان
@identity02
#گزارش_نشست
✅ نشست تخصصی با موضوع «هویت زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان» و با حضور دکتر علاسوند برگزار شد.
💠گزیدهای از سخنان دکتر علاسوند در نشست:
▪️ما اگر در حرفهای امام و حضرت آقا و نگاه اندیشمندان بگردیم، میبینیم برخی از نگاههای حضرت امام در مورد زنان به خوبی تبیین نشده است. مثلا برخی زنان انقلابی ما درسخواندن و اشتغال اولویت اولشان شد اما دیدند که در برخی نقشها [خانوادگی] باختند لذا در طول فرآیند زندگی بر اولویتها و کنشهایشان بازنگری کردند.
▪️زن آرمانی ما، الگوی سوم مدنظر اسلام نه آن سوپرزن غربی، باید نسبت خودش با خداوند را بیابد به مانند همان جمله معروف حضرت زهرا. زن الگوی سوم بین خودش و خدا را بسته است. زن الگوی سوم هرچقدر که کنشگر اجتماعی باشد، همسر و مادر خوبی باشد اگر در رابطه خود با خدا بار خود را خوب نبسته باشد [عبودیت و بندگی خود را نبسته باشد] اینجا نمیتوان گفت که الگوی سوم کاملی است. این ارتباط با خدا نقشهای متعددی که زن دارد را بالانس میکند و به توازن میرساند.
▪️بندگی زن اولویتهایش را مشخص میکند که برگرفته از دین است. در این الگوی سوم ایمان مهم است اما دو نکته داریم:
✔️ ۱. زنان زیادی هستند که در این ایمان باهم مشترک هستند، مثلا زنان مسیحی که در غرب ضد همجنسگرایی کار میکنند. کتابهایی مختلف برای تربیت ایمانی کودکان نوشته اند Gods design for family میباشد. اینها میتوانند به الگوی سوم زن برسند.
✔️ ۲. الگوی سوم الهامبخش است حتی برای زنان دیگری که دادههای فکریشان مثل ما نیستند. من در سال ۲۰۰۴ به سفری در یکی از کشورهای غربی رفتم و آن زمان دو فرزند داشتم و تحصیلاتم را به جایی رسانده بودم به من میگفتند تو هم ازدواج کردی هم فرزند داری و هم تحصیلات داری. تعجب میکردند از فعالیتهای من. اینکه ما بتوانیم الگوی سوم را در سطوح بینالمللی وارد کنیم بسیار مهم است.
▪️من در سه دههی گذشته با اقشار مختلف مردم ارتباط داشتم و غیر از آمار و ارقام فهم مستقیمی از مردم دارم. من این جمله را چندین بار گفتهام «جمهوری اسلامی رکورد دار رشد زنان است.» اگر پروپاگانداهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی نبود قطعا دنیا با متر و معیارهای خود به این رکورد رشد زنان ایرانی اعتراف میکرد. مثلا ما درحالی که ۳۳٪ تا ۴۷٪ باسواد داریم که تا سیکل خواندهاند، ما ۳۳٪ در دانشگاههای پزشکی و ۳۷٪ در دانشگاههای غیر پزشکی هیئت علمی زن داریم. برخی میگویند کاش ۵۰، ۵۰ میشد، باشد درست؛ اما اینرا در نسبت با وضعیت زن در گذشته کشور ببینیم!
▪️من واقعا حیرت زده میشوم زنان امروزه ما به واسطه تجربیات مدیریتیشان صحبت میکنند و تحلیلهای مدیریتی دارند درحالیکه بعداز جنبشهای فمینیستی، در نهایت جنبشهای کارگری زنان را افزایش دادند، همین الان هم اینگونه است.
▪️کاش این آمار در بیاید که چه میزان از زنان مسلمان ما اموالشان را در راه مسائل عامالمنفعه میدهند و خود داوطلبانه در امور خیریه فعالیت میکنند. مطلع هستم زیاد است و این خود بیانگر بینش ماست.
پایگاه تخصصی عصر زنان
@asrezanan_ir
🔻کانال مطالعات هویت زنان
▫️@identity02
✅پایان نامه «مقایسه سبک های هویت و تصور از خود در گروهی از زنان و مردان نارضای جنسیتی با افراد عادی»
🖊نویسنده: ریحانه اوجانی
پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، رشته روانشناسی بالینی، ۱۳۹۴
📚اختلال نارضایتی جنسیتی از شرایط بسیار پیچیده بالینی محسوب می شود. این دسته از اختلال های روان شناختی مشکلات بزرگ و پیامدهای آسیب زا برای فرد مبتلا، خانواده وی و جامعه ایجاد می کنند.
🔸در راستای شناخت بهتر اختلال نارضایتی جنسیتی، هدف اصلی این پژوهش مقایسه سبک های هویت و تصور از خود در افراد نارضای جنسیتی تغییر جنسیت نداده، تغییر جنسیت داده و افراد عادی است.
📓روش این مطالعه توصیفی و از نوع علی - مقایسه ای می باشد. نمونه این تحقیق شامل 60 نفر نارضای جنسیتی ( 15فرد تغییر جنسیت داده از جنس مونث به مذکر، 15 فرد تغییر جنسیت داده از جنس مذکر به مونث، 15 فرد تغییرجنسیت نداده زن، 15 فرد تغییر جنسیت نداده مرد) و 30 فرد عادی(شامل 15 زن و 15 مرد) بود. پرسشنامه های سبک هویت برزونسکی و آزمون تصور از خود بک برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفتند.
✔️یافته ها نشان دادکه صرفا بین سبک هویت افراد نارضای جنسیتی و افراد عادی تفاوت وجود دارد و در مورد تصورازخود تفاوت معنی داری وجود ندارد. افراد عادی سبک هویت اطلا عاتی بیشتری از افراد نارضای جنسیتی دارند و افرادی که عمل تغییر جنسیت انجام داده اند به ویژه درافراد تغییر جنسیت داده مرد به زن، نمرات سبک هویت اطلاعاتی بالاتر از افراد نارضای تغییر جنسیت نداده بود.
🔗نارضایتی جنسیتی در سبک هویتی افراد تاثیر می گذارد و افراد نارضای جنسیتی، سبک هویت اطلاعاتی کمتری از افراد عادی دارند به علاوه عمل تغییر جنسیت در بهبود سبک هویت ، به ویژه در افراد تغییر جنسیت داده از جنس مرد به زن نقش دارد.
275703-fulltext.pdf
2.28M
پایان نامه «مقایسه سبک های هویت و تصور از خود در گروهی از زنان و مردان نارضای جنسیتی با افراد عادی»
#پایان_نامه
🔺ارتباط با ادمین:
@nafisirad
▪️ارتباط با مشاور علمی:
@kardavai1362
▫️@identitiy02