﷽
✍🏻 کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط و سعی در حذف مذهب رسمی کشور
🔺 یکی از مهم ترین انحرافات زیربنایی جریان های وحدت نامنضبط مثل کانال شعوبا و دیگر کانال های اقماری مثل مفتاح، اخوت و ... سعی در کم رنگ کردن و در برخی موارد مثل مجموعه شعوبا، پیشنهاد حذف اصل دوازده قانون اساسی _ مذهب رسمی شیعه دوازده امامی _ است!
🔻 این در حالی است که یکی از مهم ترین مبانی و علل نهضت قیام امام خمینی علیه رژیم ستم شاهی پهلوی آن بود که آن حکومت طاغوتی، در موارد جزئی مثل شرکت زنان در انتخابات، لایحه انجمن های ایلاتی و ولایتی، برابری در ارث و ... با برخی از احکام فقهی امامیه مخالفت علنی کرده بود!
✍🏻 امام خمینی با انتقاد بسیار تند علیه رژیم منحوس پهلوی می فرماید:
🔸«... روحانيت ملاحظه مى كند كه دولت مذهب رسمى كشور را ملعبه خود قرار داده، و در كنفرانس ها اجازه مى دهد كه گفته شود قدم هايى براى تساوى حقوق زن و مرد برداشته شده. در صورتى كه هر كس به تساوى حقوق زن در ارث و طلاق و مثل اينها، كه جزء احكام ضرورى اسلام است، معتقد باشد و لغو نمايد، اسلام تكليفش را تعيين كرده است...».
📚 خمينى، روح الله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، صحيفه امام، 22جلد، ج1، ص: 148
🔹بسیار عجیب است که جریان های وحدت نامنضبط با نقاب تبعیت از دیدگاه های امامین انقلاب، در لطمه زدن به مذهب رسمی جمهوری اسلامی و اصل شیعه دوازده امامی با رژیم منحوس پهلوی همراستا هستند!
✅ ریشه این کلان انحراف را باید در اموری مثل: التقاط و عدم استحکام در مبانی مذهبی و عدم نگاه به وحدت با رویکرد فقه جواهری دانست.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 بررسی کلان انحراف «کاربست بی ضابطه حکم عقل» در مجموعه های وحدت نامنضبط
🔻یکی از مهم ترین محورهای فقه جواهری کاربست صحیح «عقل» در کشف حکم شرعی است. در مبانی اصولی فقه جواهری، حدود و ثغور حجیت حکم عقل، نوع و چگونگی ارتباط آن با حکم شرع، الزامی و ترخیصی بودن حکم عقل و اقتضائات هر کدام، تعلیقی یا تنجیزی بودن حکم عقل، مستقل و غیر مستقل بودن آن، قاعده ملازمه حکم عقل و حکم شرع و وجود الزام شرعی بر تبعیت از حکم عقل و ده ها مسئله اصولی دیگر تبیین و تدقیق میشود.
🔺رصد جریانی ما از مجموعه های وحدت نامنضبط و کانال های اقماری آنها مثل اخوت و شعوبا و ... نشان می دهد هیچ کاربست صحیحی برای حکم عقل در نظر نگرفته اند. برای مثال مشاهده می کنیم که یکی از نویسندگان، در کانال اخوت، مدعی شده است:
«وحدت بین شیعیان و اهلسنت نیازی به دستوری از جانب شرع ندارد بلکه کاملا مسئله ای عقلی است»
📚 به تصویر ملحق شده به متن مراجعه کنید!
✍🏻 در این باره گفتنی است:
1️⃣ استناد به حکم عقل اگر مبتنی بر صرف «حسن زندگی مسالمت آمیز حول یک ایدئولوژی واحد» و بدون در نظر گرفتن خطا بودن یا نبودن آن عقیده و تاثیر عقیده باطل بر سبک زندگی افراد و متعاقب آن مضرات متعدد دنیوی و اخروی و ... باشد، هیچ وجه صحیح عقلی نداشته و بلکه بداهت عقل، حکم به بطلان آن می کند. کدام عقلی میپذیرد همگان حول یک عقیده باطل _ اعم از بت پرستی یا اسلام انحرافی با تفاسیر غلط و بدون در نظر گرفتن تأثیر و تأثرات اجتماعی _، زندگی کنند؟
صد ها حکم شرعی و عقلی قطعی مبنی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، ارشاد جاهل، حسم و از بین بردن ماده نزاع و ضلال و ... _ هر چند سطحی از درگیری و تنش را در پی داشته باشد_ بر غلط بودن این انگاره عقلی است.
2️⃣ باید دانست که عقل در کشف ملاکات تفصیلی شیوه تعامل با مخالفین، _ اعم از اهلسنت یا کفار _ قدرتی ندارد. به همین دلیل صدها روایت در ابواب نماز، روزه،حج، تقیه و ... به تبیین وظایف مکلفین پرداخته است. مدعیان کشف ملاک، ناخواسته در ملاکات ظنی و تمسک به ظنون غیر معتبر گرفتار میشوند و سر از اجتهاد بی ضابطه جریان رأی گرایی ابوحنیفه درمیآورند.
بعلاوه پذیرش مبنای عقل بسنده گی در محل بحث ما، ملازمه با لغویت صدها حدیث در ابواب متعدد فقهی که احکام مرتبط با تعامل با مخالفین را مطرح کرده اند دارد که هیچ فقیهی زیر بار آن نمیرود.
3️⃣ در صورت پذیرش وجود حکم برای عقل _ نه صرف درّاک بودن حکم عقل _ به دلیل ابهامات متعدد در تصور موضوع حکم، هیچ انطباق قهری در کار نخواهد بود؛ زیرا لزوم تعایش بدون تنش با مخالفین، با قیودی مثل ضرری بودن، منشأ ضلال بودن و ... محل شک جدی است.
بر فرض پذیرش چنین حکمی و اغماض از اشکالات قبلی، واضح است که حکم عقل در مانحن فیه تنجیزی نیست بلکه تعلیقی است؛ یعنی منوط به نبود تنبیه و حکم مخالف آن از سوی شارع است. با در نظر گرفتن این نکته، برای فهم احکام و جزئیات شیوه تعامل با مخالفین ناگزیر به مراجعه شرع هستیم.
4️⃣ هیچ اختلافی در کبرای قبیح بودن اختلال در نظام معیشت بشری نیست بلکه اختلاف در سایر ساحت های آن، مثل اختلال نظام فرهنگی، اختلال نظام مذهبی و بسیاری از صغریات و حدود و ثغور آن است. برای مثال یک شیعه یا اهل سنت برای دوری از اختلال مذهبی و فرهنگی، تا چه حدی باید از عقاید و مقتضیات مذهب خود کوتاه بیاید تا باعث اختلال نظام عبادی و مذهبی او نشود؟ مثلا یک شیعه زیارت نرود؟ در اذان شهادت ثالثه را ترک کند؟ اختلافات در وضو و نماز و ... را تا چه حد بروز دهد؟ مباحث مرتبط با برائت از دشمنان دین و مذهب را چه کند؟ و صدها نمونه دیگر!
5️⃣ با در نظر گرفتن نکات فوق به نظر می رسد مجموعه های وحدت نامنضبط مثل اخوت، به دلیل عدم رویکرد با روش فقه جواهری به مقوله وحدت، گرفتار نوعی سطحی نگری هستند. صد البته این سطحی نگری ریشه اصلی التقاط و افتاد در دام مکاتب بشری و سکولاریزم است. بسیاری از جریان های التقاطی مثل سازمان مجاهدین، گروهک های انحرافی مثل فرقان و انجمن حجتیه و ... مبتلا به این معضل بوده اند.
✅ باید گفت: صرف عقلی دانستن وحدت و نقی ضابطه های شرعی مطرح شده در روایات، ریشه در کلان انحراف «کم کردن و از بین بردن مرزهای مذهبی برای رسیدن به وحدت و امت ابراهیم» از سوی مجموعه های وحدت نامنضبط دارد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 تناقض روشی جریان های وحدت نامنضبط همانند اخوت، مفتاح و ... در موضوع «مناظره در رسانه ها و شبکه های اجتماعی»
🔻از یک سو شاهد جواز مناظره رسانه ای، در ریز و درشت مسائل اجتماعی و سیاسی کشور همانند انتخابات ریاست جمهوری _ با وجود سببیت آن برای ایجاد بیشترین تنش و درگیری کف خیابانی _ هستیم .... .
رک: تبلیغ مناظره در صفحه فوق در کانال مفتاح
ولی از سوی دیگر شاهد ممنوعیت ( از دیدگاه ما ادعایی) هر نوع مناظره در موضوعات دینی و مذهبی خصوصا مناظرات شیعه و مخالفین با وجود سابقه موفقیت آمیز چند صد ساله جدال احسن در تراث تاریخی علمای بزرگ شیعه مثل شیخ مفید، علامه حلی، علامه شرف الدین و علامه امینی و ... می باشیم!
⛔️ تذکر کلیدی: مناظره هایی که باعث ایجاد تنازع در بدنه اجتماع و عامل شقاق و درگیری و تحریک احساسات عموم مردم می شود به هیچ وجه مد نظر ما نیست! مدل مناظرات شیعه انگلیسی همانند مناظرات اللهیاری و شبکه های اقماری شیرازی، قطعا خلاف روش فقها و علمای شیعه و نظر امامین انقلاب است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
◀️ گوشه ای از خدمات فقیه وحدت گرا «امام موسی صدر»
🔺یکی از ویژگی های برجسته امام موسی صدر، نگاه بلند مدت و شیوه تعامل صحیح او با پیروان دیگر ادیان و فرق اسلامی است. این عالم برجسته در آخرین سفر خود به کشورهای آفریقایی، خدمات برجسته ای به اسلام و مذهب شیعه نمود.
🔻 حجت الاسلام والمسلمین استاد جزائری به ماموریت «شیخ عبدالمنعم الزین» از سوی امام موسی صدر اشاره می کند. شیخ عبدالمنعم از سوی امام موسی صدر مامور به تبلیغ در یکی از شهرهای کشور سنگال می شود. او با تلاش شبانه روزی و سختی های بسیار و تحمل مشقت های فراوان، به توفیق الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام توانست حدود یک ملیون نفر را با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا کند.
✅ این امر نشان می دهد که با درک صحیح از گفتمان وحدت اسلامی می توان بزرگ ترین خدمات را نسبت به مذهب اهل بیت علیهم السلام داشت. در مقابل با تندروی، لعن علنی و روش تشیع انگلیسی، چیزی جز خسارت، عقب افتادگی و درگیری به دست نیاورد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 «نگاه بخشی و تک جزیره ای» کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط، در تفسیر و فهم اصل کلیدی وحدت
⏺ یکی از مهم ترین خطاهای جریان های وحدت نامنضبط، نگاه تک جزیره ای و بخشی به مقوله وحدت است. در این باره می گوییم:
1️⃣ بسیار واضح است که وحدت میان فرق و مذاهب اسلامی، یکی از مهم ترین اصول و استراتژی های شیعه و جمهوری اسلامی است. با وحدت می توانیم تعاملی صحیح با مخالفین داشته باشیم به گونه ای که بیشترین مصلحت و منفعت ممکن را به دست آورده و کم ترین زیان و مفسده ممکن را تحمل کنیم.
2️⃣ در نظام فکری جمهوری اسلامی و بالاتر فقه جواهری، علاوه بر وحدت، اصول بسیار کلیدی و مهم دیگری نیز وجود دارد که می توان به: حفظ هویت شیعه و کیان مذهب و حفظ مرزها و شعائر آن، حفظ عزت مومن آبروی او، تبیین حقایق مرتبط با مکتب اهل بیت علیهم السلام و معرفی آن به تمام مستضعفان جهان، پاسخ به امواج شبهات و مقابله با بدعت هایی که اساس اسلام و کیان شیعه را به خطر می اندازد، تقویت غیرت دینی جوانان با تبیین حقایق مرتبط با مظلومیت های اهل بیت علیهم السلام و ... اشاره کرد.
3️⃣ نگاه فنی و دقیق به وحدت حاکی از آن است که در حوزه نظری و سیاستگذاری کلان اجرایی، در بسیاری از موارد، میان ملاک اصل وحدت با سایر اصول مطرح شده، تعارض و تزاحم صورت می گیرد که ممکن است برون رفت از آن، با کنار زدن برخی از سطوح وحدت باشد. البته باید تاکید کنیم که فهم تعارضات و تزاحمات و قواعد برون رفت از آن تنها توسط فقیه مدیر و آشنا با مصالح و مفاسد حقیقی صورت می گیرد و امری بسیار دقیق و شناور است.
4️⃣ برای مثال در قالب نظریه پردازی می توان گفت: از دیدگاه یک فقیه و حاکم جامعه، رعایت، حفظ و تاکید بر هویت شیعه و مرزهای اعتقادی آن در بسیاری از فروض بر حفظ وحدت با دیگر فرق اسلامی، دارای ملاک اقوی است. در مقابل رعایت اصل و اساس اسلام در برخی فروض دیگر، بر حفظ نظام حکومتی اسلام ترجیح دارد. ایثار و گذشت ائمه از حق حکومت ظاهری خود بر مردم و صلح امام حسن علیه السلام در این مقوله تفسیر می گردد.
5️⃣ با در نظر گرفتن مقدمات فوق می گوییم: جریان های وحدت نامنضبط نگاه بخشی و تک جزیره ای به وحدت دارند! تصور صحیحی از تزاحمات و تعارضات مطرح شده ندارند و در برخی موارد بدون هیچ پشتوانه علمی دقیق، وحدت را بر اصول کلیدی دیگر ترجیح می دهند.
✅ در یک تحلیل می توان گفت تشکیک برخی کنشگران وحدت در اصل پاسخ به شبهات بلکه بالاتر تبلیغ تهاجمی علیه امواج گمراهی، تردید در دعوت دیگران به تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام همانند روش علامه مجلسی و حلی و دیگر فقها، سعی و تلاش در کم کردن مرزهای مذهبی میان شیعه و مخالفین با تشکیک در برخی شعائر خاص شیعه و موارد بسیار دیگر، ریشه در همین نگاه غلط به مقوله وحدت دارد.
#وحدت
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط: محوریت قرآن و فهم انحصاری دین از قرآن منهای امر دیگر
🔺یکی از مهم ترین کلان انحراف های جریان های وحدت نامنضبط کنار زدن حدیث در فهم دینی و شناخت از مفاهیم بنیادی اسلام همانند توحید، امامت، امت ابراهیم و ... است.
🔻برخی کنشگران وحدت همانند حجت الاسلام تقی زاده (تصویر فوق) در برنامه چاووش _ 9 مهر 1402 شبکه چهار برنامه ای با موضوع وحدت اسلام برگزار شد _ سخن از محوریت قرآنی، نگاه قرآنی، فهم عمیق از قرآن، میدان داری فضای قرآنی نمود و بیان داشت منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد!
🔹این در حالی است که از دیدگاه امام خامنه ای یکی از مهم ترین ویژگی های جریان های التقاطی کنار زدن حدیث و ادعای فهم انحصاری دین از قرآن است. ایشان در تاریخ 19 فروردین سال 1364 در پنجمین کنگره بین المللی نهج البلاغه بیان می کنند:
«... در گذشته خود ما شاهد بوديم كه مؤوّله، يا به تعبير ديگر التقاطيون، به روايات و احاديث هيچ كارى نداشتند. تا ما مي گفتيم حديث، مي گفتند: مگر شما قرآن را قبول نداريد، مثل اين كه بين اعتقاد به قرآن و استناد به حديث تعارضى وجود دارد. اوايل ما تعجب مي كرديم و خيلى حساس نبوديم، بعد كه ديديم اينها با قرآن چگونه معامله مي كنند و چگونه حديث صحيح صريح را رد مي كنند، آن وقت فهميديم كه علت مخالفتشان با حديث چه بوده است. در آنجا هم اميرالمؤمنين علیه السلام به ابن عباس مي فرمايد: كه با خوارج به سنّت احتجاج كن، زيرا كه قابل تأويل نيست، روشن است...»
#وحدت
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 تبیین سیره مناظراتی ائمه علیهم السلام با اهل سنت در کلام استاد شهید مطهری
🔻در زمان مأمون خليفه، يك نهضت علمى پيدا شد. مأمون مجلس مباحثه و مناظره، زياد برقرار مى كرد و خيلى لذت مى برد، چون خودش اهل مطالعه و دانشمند بود و به تمام اديان و مذاهب آزادى مى داد. مباحثات امام رضا عليه السلام با اصحاب ملل و نحل در همين مجالس مأمون صورت گرفته است.
🔸 مجالس زيادى مخصوصاً راجع به اهل تسنن و تشيع تشكيل مى داد. در آن كتاب كه آن شخصيت ترك به نام قاضى بهلول بهجت افندى به نام «تشريح و محاكمه» نوشت- كه به فارسى ترجمه شده و بسيار كتاب خوب و نفيسى است- مباحثه بين مأمون و علماى اهل تسنن راجع به خلافت نقل شده است.
اينها مجالس مناظره ميان ائمه و ديگران فراهم مى كردند. گاهى هشام بن الحكم در مجالس اينها شركت مى كرد.
🔹از جمله يك مباحثه شيعى و سنى ميان حضرت جواد علیه السلام كه هنوز طفل بودند و علماى اهل تسنن برقرار شد. در آنجا آن عالم اهل تسنن در حرف هايش احاديثى در فضيلت ابو بكر و عمر روايت كرد. به حضرت عرض كرد:
شما درباره شيخين چه مى گوييد و حال اينكه ما حديث معتبرى از پيغمبر داريم كه فرمود: «ابو بَكْرٍ وَ عُمَرُ سَيِّدا كُهولِ اهْلِ الْجَنَّةِ» يعنى ابو بكر و عمر دو آقاى پيرمردان اهل بهشتند. همچنين حديث ديگرى نقل كرد كه روزى جبرئيل به پيغمبر نازل شد، از جانب خدا عرض كرد: من از ابو بكر راضى هستم، از ابو بكر بپرس آيا او از من راضى هست يا نه؟
حضرت جواد فرمود: ما منكر فضيلت ابو بكر نيستيم ولى يك مطلب هست و آن اين است كه همه قبول دارند كه پيغمبر در حجة الوداع فرمود: «كَثُرَتْ عَلَىَّ الْكِذابَةُ» دروغگويان بر من زياد شده اند، و معيارى در اختيار قرار داد كه هر حديث را كه از من روايت كردند اول بر قرآن عرضه بداريد، اگر موافق قرآن بود قبول كرده و الّا رد كنيد. قرآن مى گويد تمام اهل بهشت، جوان هستند.
و اما حديث ديگرى كه گفتيد، خدا در قرآن مى فرمايد:« وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» (ق/ 16) ما انسان را آفريده ايم و از تمام خطوره اى قلبى او آگاه هستيم. پس چطور مى شود خدايى كه قرآن او را اين طور معرفى مى كند، از پيغمبر بپرسد كه من از فلان بنده راضى هستم، تو از او بپرس كه از من راضى است يا نه؟!
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج21 ؛ ص98
#مناظره
#وحدت
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 تبیین کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط همانند اخوت در مخالف آنها با دعوت به مکتب اهل بیت (ع)
🔺بی شک یکی از واضح ترین واجبات عقلی، قرآنی و روایی دعوت دیگران به حق و خداوند تبارک و تعالی است. این امر هدف ارسال رسل، حکمت امامت و غایت تمام تلاش های مصلحان دینی بوده است. آنچه روشن است در زمان ما مصداق انحصاری این امر دعوت به مکتب اهل بیت (ع) است. زیرا تنها این مکتب تمام مبانی خود را مبتنی بر «ثقلین» تنظیم نموده است و « اين حديث شريف حجت قاطع است بر جميع بشر بويژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و بايد همه مسلمانان كه حجت بر آنان تمام است جوابگوى آن باشند؛ و اگر عذرى براى جاهلان بي خبر باشد براى علماى مذاهب نيست.»
🔻باید دانست که تمام تارپود نظام امامت سیاسی در مکتب شیعه، دعوت به حق است. نظام ولایت فقیه در زمان ما، پرچمدار دعوت به حق و مبارزه با طاغوت است. در اندیشه سیاسی امامین انقلاب، هدف نهایی انقلاب امام خمینی، رسیدن به حکومت حق جهانی حضرت مهدی (ع) است. تمام استراتژی ها برای رسیدن به آن شکل می گیرد و هر امری که مباینت با آن داشته باشد اگر شیطانی نباشد، بی شک خطا است.
🔸دعوت به حق و آشنا نمودن مستضعفان جهان با ثقلین و ولایت اهل بیت (ع) در جای جای کلمات رهبری موج می زند! برای مثال رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگرهی جهانی حضرت رضا(ع) بیان فرمود:
« ماها در زمینهی معرفت ائمّه نقایص زیادی داریم. ما به عنوان مجموعه اهل تشیع، یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمّه خودمان را به دنیا معرفی کنیم. حالا بعضی از ائمه(ع) مثل امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع)، به دلایلی معرفیشده هستند لکن اکثر ائمه(ع) ناشناختهاند درباره ابعادی از زندگی ائمه(ع) که راجع به آنها باید کار بشود؛ بعد معنوی و الهی یعنی جنبه قداست ائمّه (ع)؛ درباره این باید متقن صحبت بشود باید جنبه ملکوتی، معنوی و عرشی ائمّه(ع) را بیان کنیم این جزو چیزهایی نیست که ما دربارهاش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم. مسئله معصومیّتشان، ارتباطات آنها با خدای متعال، ارتباطات آنها با فرشتهها، ولایت آنها به آن معنای معنویاش، اینها را باید بگوییم. از این جنبه باید یک کار عالمانهی قوی خوبی انجام بگیرد کلمات و درسهای ائمه(ع) در زمینههای مختلف؛ مسائل زندگی، مسائل گوناگونِ مورد نیاز انسان: اخلاقیات، معاشرت، دین، احکام ائمّهی ما حرف دارند، مکتب دارند که باید بیان بشود.»
🔹نمونه دیگر تجلیل فوق العاده ایشان از شیخ زکزاکی و خانواده او است. امام خامنه ای خطاب به او می فرماید: «... شما مصداق مجاهد حقیقی فی سبیلالله هستید و امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.» بسیار واضح است که مجاهدت شیخ زکزاکی آشنا نمودن ملیون ها نفر از مستضعفان جهان در نیجریه و دیگر کشورها با مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
✍🏻 در دیدگاه امام خامنه ای، دعوت به مکتب اهل بیت (ع) باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی است به شکلی که بهانه به دست انسان های فاسد و مزدوران دشمن برای فتنه انگیزی نمیدهد! ایشان می فرماید:
🔹«... هیچ اصرار نداشته باشید که مردم را به آنچه شما حق می دانید، دعوت کنید؛ بگذارید در آنجا همان مسألهی اسلامی اصل باشد و احساسات جریحهدار نشود. از توطئهها علیه خودتان واقعاً بیمناک و برحذر باشید؛ چون اندک چیزی که پیش بیاید، شما را متهم میکنند که آمدهاند سنّی های ما را شیعه کنند! اگر از این حرفها بزنند، آنوقت شما دیگر نمی توانید در آنجا کار کنید. نگذارید چنین بهانههایی به دست افراد بیفتد...»
⏺ مبتنی بر مقدمات فوق می گوییم: انتساب مخالفت رهبری با اصل دعوت دیگران به مکتب اهل بیت (رک: تصویر ملصق به متن) اگر دروغ نباشد، قطعا خطا و سوء برداشت است. ادعای تنافی اصل دعوت به مکتب اهل بیت (ع) با عقلانیت اسلامی یا صدور انقلاب اسلامی امری گزاف و باطل است.
✅ فقها و علمای برجسته شیعه همانند: شیخ مفید، شیخ طوسی، خواجه نصیر، علامه حلی، علامه مجلسی، قاضی نور الله شوشتری، محقق بروجردی، امام خمینی و ... در سخت ترین شرایط حمله مغول ها، حمله وهابیت تکفیری به عتبات مقدسه، جنایات ساواک در زمان پهلوی ملعون و ... به بهترین شکل وظیفه معرفی مکتب اهل بیت (ع) را عهده دار شدند.
چه عاملی باعث شده است که در اوج قدرت حکومت شیعی در جهان، آن هم با ولی فقیه جامع الشرایط مدیر مدبر _ همانند امام خامنه ای _، هر نوع دعوت به حق و مکتب اهل بیت (ع) امری منفور و خلاف وحدت تلقی شود و در بسیاری موارد، مدافعان و مبلغان معارف اهل بیت (ع) توسط برخی گروه های وحدت نامنضبط، انگ انجمن حجتیه، متحجر، در تاریخ مانده و ... زده شود؟! آیا پروژه نفوذ و التقاط را احتمال نمی دهید؟
#وحدت
#استبصار
#التقاط
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از أخٌفيالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹رهبر انقلاب ظهر امروز خطاب به اسماعیل هنیه: همانطور که وعده الهی به مادر حضرت موسی تحقق پیدا کرد، وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی نیز محقق خواهد شد.
🖥 Farsi.Khamenei.ir
با وجود اینکه برخی موارد نقد هایی به مقاله زیر دارم اما مقاله در تبیین دیدگاه های امام خامنهای در موضوع وحدت عالی است
از نویسنده آن جناب آقای اکبری تشکر می کنم و همه دوستان را دعوت به مطالعه آن میکنم:
👇👇
⭕️مروری بر اندیشههای وحدتی رهبر انقلاب؛ آیت الله خامنه ای
✍علی اکبری
🔻هدف از آنچه که مطالعه خواهید کرد، تبیین مفصل مساله وحدت از دیدگاه آیت الله خامنه ای نیست، بلکه مقصود، مروری کوتاه بر اصول اساسی و بایسته های لازم پیرامون وحدت اسلامی و تعامل با اهل سنت، براساس بیانات معظم له می باشد.
🔻در بیانات رهبرانقلاب، وحدت اسلامی با این کلید واژه ها تفسیر میشود : همکاری مشترک، عدم نفی یکدیگر، عدم تنازع بر سر مسائل مذهبی. نمیشود معتقد باشیم که وحدت اسلامی شرط تحقق حاکمیت اسلام است اما از آن طرف به سمت همکاری مشترک جهت مدیریت و پاسخ به مسائل مشترک نرویم و اقداماتی را انجام بدهیم که مانع این همکاری است.
⛔️برگزاری مناظرات جدلی با روش اسکات خصم، طعن یکدیگر به نام دفاع از مذهب و به کام دشمنان، و نفی مذهب دیگری به بهانه نجات پیروان از گمراهی میتواند از مصادیق موانع تحقق همکاری مشترک باشد.
💠 برای مطالعه متن کامل به لینک زیر در سایت اخوت مراجعه نمایید
http://okhowah.com/fa/13985
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
💠 @okhowahmag
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
﷽
✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق)
🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود.
🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است.
🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند!
🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است.
🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند.
✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود.
#وحدت
#فقه_مقاصدی
#التقاط
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید!»
📝متن نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد:
👇بسم الله الرّحمن الرّحیم
✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.
✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا!
این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستادهاید.
✏️شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بیرحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید.
✏️جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است. نسلکشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامهی رفتار بشدّت ظالمانه در دهها سال گذشته است.
✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقهی تاریخی طولانی. سرمایهداران شبکهی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ دهها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانهها و بازارها و مزرعهها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصبشدهی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.
✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحدهی آمریکا است که پشتیبانیهای سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بیاحتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هستهای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.
✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بیدفاع فلسطین به کار گرفت و بیاعتنا به همهی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبهروز بر بیرحمی و ترور و سرکوبگری افزود.
✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
✏️«جبههی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأسآلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.
✏️سردمداران صهیونیسم بینالمللی که بیشترین بنگاههای رسانهای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوهی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟
✏️سردمداران سلطهی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بیرحم اسرائیل را دفاعکننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!
✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقهی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبههی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
✏️بجز شما دانشجویانِ دهها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاهها و مردم به پا خاستهاند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثهی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازهای آرامشبخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همهی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن دربارهی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبههی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.
✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.
📝سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۳/۵
🖼 انگلیسی | متن فارسی
﷽
⏺ لزوم استدلال و نوشتن کتاب برای اثبات عقاید ویژه شیعه و رد عقاید مخالف شیعه بدون بدگویی و تهمت و ایجاد دشمنی
✍🏻 امام خامنه ای در ديدار هزاران نفر از قشرهاى مختلف مردم به مناسبت عيد سعيد غدير خم در تاریخ 27 آذر سال 1378 می فرماید:
«... من امروز به بركت ولايت امير المؤمنين علیه السلام و به نام آن بزرگوار و با استمداد از روح بزرگ امير المؤمنين علیه السلام اين را عرض كردم براى اينكه يك تأكيدى باشد بر آنچه كه در طول ساليان متمادى امام بزرگوار گفتند، ماها گفتيم؛ همه بدانند، اينجور نباشد كه كسى از يك گوشه اى خيال كند دارد از شيعه دفاع مى كند و تصور كند دفاع از شيعه به اين است كه بتواند آتش دشمنى ضد شيعه و غير شيعه را برانگيزد. اين دفاع از شيعه نيست؛ اين دفاع از ولايت نيست. اگر باطنش را بخواهيد، اين دفاع از آمريكاست؛ اين دفاع از صهيونيستهاست.
👈استدلال منطقى هيچ اشكالى ندارد؛ كتابها بنويسند، استدلال كنند؛ علماى ما نوشتند، امروز هم مى نويسند و بنويسند. ما در فروع، در اصول، در بسيارى از مسائل، نظرات مستقل شيعى داريم، اينها را استدلال كنند، بيان كنند؛ آنچه كه غير از اينهاست، آن را با استدلال منطقى رد كنند؛ هيچ مانعى ندارد. اما اين غير از اهانت كردن، بدگويى كردن، دشمنى درست كردن است؛ به اين بايد توجه كرد.»
🔸مبتنی بر بیانات فوق،نوشتن کتاب و هر نوع استدلال محکم و منطقی، برای رد عقاید مخالف شیعه و اثبات عقاید شیعه، نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه ضرورت آن نیز بر کسی پوشیده نیست.
بر این اساس می توان گفت: نوشتن کتاب و ارائه استدلال های محکم در موضوعاتی مثل: اثبات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بیان مظلومیت های اهل بیت علیهم و تبیین پلیدی دشمنان آنها و خط فکری ناصبی گری، اثبات ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام مبتنی بر آیات و روایات همانند روش علمای طراز اول شیعه مثل شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی، علامه شرف الدین، علامه امینی و ...، تبیین حقایق تاریخی مرتبط با حقانیت مکتب شیعه با بیان تحریفات و انحرافات مخالفان هیچ منافاتی با مبانی فکری مقام معظم رهبری ندارد.
🔹 البته بسیار روشن است اثبات حقانیت نباید با بدگویی کردن، دشمنی درست کردن، اهانت کردن و خط گیری از صهیونیست جهانی باشد.
مصداق بسیار روشن این موارد، نوع تعامل گروهک های حقیری مثل جریان شیعه انگلیسی، کتاب یاسر الحبیب علیه همسر رسول الله صلی الله علیه و آله و تندروی ها وفحاشی های اللهیاری است. بسیار روشن است که مجالس لعن علنی رسانه ای، با فحاشی های رکیک به برخی از مقدسات اهل سنت، نه تنها اثر خاصی در اثبات حقانیت اهل بیت علیهم السلام و مکتب تشیع نداشته، بلکه فقط آتش فتنه و فساد را بیشتر می کند.
#وحدت
#شیعه_انگلیسی
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ تقویت و ترویج مذهب شیعه: هدف امام موسی صدر از فعالیت های خود در لبنان
سيد حسين حسينى: هدف واحد ما، هدف اسلامى و شيعى است. فعاليتهاى آقاى صدر در 1968 به جايى رسيد كه مجلس اعلاى اسلامى شيعه تشكيل شد. حركة المحرومين و سازمان امَل كه جناح سياسى و نظامى شيعيان است به وجود آمد. اين وقتى بود كه شيعه متلاشى شده بود. مجدداً آن را جمع و جور كرده و به راه انداختند و يك قدرتى براى آنها ايجاد شد. شيعيان يك سوم لبنان و چهل درصد اراضى را دارند. بزرگترين طايفه لبنان شيعيان هستند. در زمانى كه مجلس شيعه و حركة المحرومين به رهبرى امام موسى كار خود را ادامه مى دهد و در وضعى كه به اسلام و تشيع اعتقاد داريم و از راه موسى صدر الهام مى گيريم، ناگهان او را ربودند، كه ضربه شديدى به ما زد. و ما را سخت به خود مشغول كرد. قدرت فكرى ما را گرفت كه نتوانيم به شيعيان دنيا خصوصاً ايران كمك كنيم.
امام: قضيه آقاى صدر بسيار مهم، و به ما هم لطمه وارد كرده است لكن اميدوارم بزودى برگردد، و كارها را كه اسلامى است و به نفع شيعه، انجام دهند. در غياب ايشان نبايد شما آقايان مأيوس شويد. خدا با حق است پشتيبان همه است. بايد به شيعيان دلگرمى بدهيد. از تشتت پرهيز كنيد. خداوند وعده نصرت داده است. حق با شماست. مردم را اميدوار كنيد. به خود اتكا كنيد در تمامى موارد.
📚امام خمینی، صحيفه امام، ج5 ؛ ص134
#استبصار
#وحدت
#لبنان
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 ایجاد تقابل ادعایی بین «شیعه مناسکی» و «شیعه سیاسی»؛ راهبرد کلان استکبار جهانی برای مقابله با اسلام ناب محمدی
از بارزترین ویژگی های اسلام ناب محمدی، تقویت تمام مظاهر مناسک و شعائر شیعی اعم از عزاداری، گریه و ... برای حفظ مذهب شیعه _ به عنوان حقیقت اسلام ضد استکباری_ و رشد شعور سیاسی جبهه حق است.
برای درک عمق این حقیقت، بیانات امام خمینی را در پنج شماره زیر دقت کنید:
👇👇
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
1️⃣ اهميت مراسم عزادارى
اگر ما بخواهيم مملكتمان يك مملكت مستقلى باشد، يك مملكت آزادى باشد، بايد اين رمز را حفظ بكنيم. اين مجالسى كه در طول تاريخ برپا بوده است و با دستور ائمه- عليهم السلام- اين مجالس بوده است، خيال نكنند بعضى از اين جوان هاى ما كه اين مجالس، مجالسى بوده است كه گريه در آن بوده است؛ حالا ما بايد گريه ديگر نكنيم. اين يك اشتباه است كه مىكنند. حضرت باقر- سلام اللَّه عليه،- شما بهتر مى دانيد- حضرت باقر، سلام اللَّه عليه- وقتى كه مى خواستند فوت كنند وصيت كردند كه ده سال- ظاهراً- كه در منى اجير كنند كسى را، كسانى را كه براى من گريه كنند. اين چه مبارزه اى است؟ حضرت باقر احتياج به گريه داشت؟ حضرت باقر مى خواست چه كند گريه را؟ آن وقت هم در منى چرا؟ ايام حج و منى. اين همين نقطه اساسى، سياسى، روانى، انسانى است كه ده سال در آنجا گريه كنند. خوب مردم مى آيند مى گويند چه خبر است، چيست؟ مى گويند [جريان] اين طور بوده. اين توجه مى دهد نفوس مردم را به اين مكتب. و ظالم را منهدم مى كند و مظلوم را قوى مىكند.
2️⃣ تأثير گريه و روضه در مكتب تشيع
ما جوانها داديم. كربلا جوانها داده. ما اين را بايد حفظش كنيم. اين نمى شود اين طور باشد. شما خيال بكنيد كه گريه است، خير گريه نيست. يك مسأله سياسى، روانى، اجتماعى است. اگر قضيه گريه است تباكيش ديگر چيست؟ تباكى مى خواهد؟ تباكى هم يك چيزى شد؟ اصلًا حضرت سيد الشهدا چه احتياج به گريه دارد؟ ائمه اين قدر اصرار كردند، به اينكه مجمع داشته باشيد. گريه بكنيد. [ندبه] بكنيد. براى اينكه اين حفظ مى كند كيان مذهب ما را. اين دستجاتى كه در ايام عاشورا راه مى افتند خيال نكنند كه ما اين را تبديل كنيم به راهپيمايى. راهپيمايى است خودش. اما راهپيمايى با يك محتواى سياسى. همان طورى كه سابق بود بلكه بالاتر. همان سينه زنى، همان نوحه خوانى، همان ها رمز پيروزى ماست. در سرتاسر كشور مجلس روضه باشد. همه روضه بخوانند. و همه گريه بكنند. از اين هماهنگ تر چى؟ شما در كجا سراغ داريد كه ملتى اين طور هماهنگ بشود؟ كى اينها را هماهنگ كرده؟ اينها را سيد الشهدا هماهنگ كرده است. در تمام كشورهاى اسلامى، ملتهاى اسلامى در روز عاشورا و تاسوعا و مثلًا بيست و هشتم و ... اين دستجات با آن عظمت- البته جهات غير شرعى اش بايد حساب بشود، بايد جهات شرعى محفوظ بماند- اين دستجات با آن عظمت، با آن محتوا همه جا [راه مى افتند] كى مى تواند يك چنين اجتماعى درست كند؟ در كجاى عالم شما سراغ داريد كه اين مردم اين طور هماهنگ باشند. برى هندوستان همين بساط. برى پاكستان همين بساط. برى اندونزى همين بساط. برى عراق همين بساط. برى افغانستان. هر جا برى همين بساط. كى اينها را هماهنگ كرده؟ اين هماهنگى را از دست ندهيد. اين جوانها را اغفال مى كنند. اين جوانهاى صاف دل ما، عزيز ما، توجه به شيطنت اينهايى كه تزريق مى كنند، ندارند. آنها [را] ديگران تزريقشان مى كنند. اينها هم تزريق به اينها مى كنند.
3️⃣ دستهاى اجنبى، در راه تفرقه افكنى
يك وقت بود كه اين دست ناپاك اجنبى آمد و روحانيون و قشرهاى جوان را جدا كرد از هم. اين اساس داشت. اين طور نبود كه همين طور بيخود بيخودى باشد.... امروز هم كه نزديك محرم است مى بينيم كه گفته مى شود،- حالا اميدوارم كه صحيح نباشد- گفته مى شود كه بعضى از اين جوانهاى پاكدل ما بازى خوردها ند، اگر يك آقايى بخواهد مثلًا روضه بخواند مى گويند كه نه، ديگر روضه لازم نيست.
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4️⃣ نقش روضه در احياى مكتب عاشورا
اينها ملتفت نيستند آنهايى كه با روضه مخالف اند همان هايى بودند كه با روحانيت مخالف بودند. و همان هايى بودند كه با دانشگاه مخالف اند. و همان ها هستند كه با كارگر مخالف اند. و همان هايى هستند كه با كشاورز مخالف اند. و همان ها هستند كه مى خواهند ما را بدوشند، و ما را ذليل نگه دارند. اين هماهنگى كه در تمام ملت ما در قصه كربلا هست، اين بزرگترين امر سياسى است در دنيا. و بزرگترين امر روانى است در دنيا. تمام قلوب با هم متحد مى شوند. اگر خوب راهش ببريم، ما براى اين هماهنگى پيروز هستيم. و قدر اين را بايد بدانيم. و جوان هاى ما توجه به اين مسائل داشته باشند. جوان هاى ما ملتفت اين معنا باشند، كه دسته ايى الآن در كار است كه مى خواهند يكى يكى اشخاص مؤثر را از بين ببرند. يكى يكى مجالس را از بين ببرند. مساجد را، محتوايش را از بين ببرند ... همين مساجد و همين روضه ها و همين روضه هاى هفتگى، همين ها توجه مردم را و همان هماهنگى را ايجاد مى كند. اگر دولت هاى ديگر بخواهند هماهنگى بين تمام قشرها پيدا كنند ميسور نيست برايشان. با صدها ميليارد تومان هم برايشان ميسور نيست.
ما را سيد الشهدا اين طور هماهنگ كرده. ما براى سيد الشهدايى كه اين طور هماهنگ كرده اظهار تأسف نكنيم، ما گريه نكنيم؟ همين گريه ها نگه داشته ما را. گول اين شياطينى كه مى خواهند اين حربه را از دست شما بگيرند گول اينها را نخورند جوان هاى ما. همين ها هست كه ما را حفظ كرده. همين ها هست كه مملكت ما را حفظ كرده.
5️⃣ لزوم برپايى مراسم روضه خوانى و سينه زنى
تكليف آقايان است روضه بخوانند. تكليف مردم است دسته هاى شكوه مند بيرون بياورند. دسته هاى سينه زن شكوهمند. البته از چيزهايى كه بر خلاف [است] مثلًا چه هست، از آنها پرهيز كنند. اما دسته ها بيرون بيايند، سينه بزنند. هر كارى كه مى كردند بكنند. اجتماعاتشان را حفظ بكنند. اين اجتماعات است كه ما را نگه داشته. اين هماهنگي ها هست كه ما را نگه داشته. گولشان مى زنند اين جوان هاى عزيز صاف دل را.
مى آيند توى گوشش مى خوانند، خوب ديگر گريه مى خواهيم چه كنيم؟ گريه مى خواهيم چه كنيم يعنى چه؟ ما تا ابد هم اگر براى سيد الشهدا گريه بكنيم، براى سيد الشهدا نفعى ندارد، براى ما نفع دارد، همين نفع دنيايى اش را شما حساب بكنيد، آخرتى اش جاى خودش، همين نفع دنيايى اش را حساب كنيد و همين جهت روانى مطلب را كه قلوب را چطور به هم متصل مى كند. ما اين سنگر را نبايد از دست بدهيم و كسانى كه كوشش دارند كه اين سنگر را از ما بگيرند، آنهايى كه از ما هستند و مردم صالحى هستند بازى خورده اند، پشت اينها يك دست مرموز فاسد مفسدى هست كه مى خواهد ملت ما را به تباهى بكشد و ما بايد بيدار باشيم. ملت ما بايد بيدار باشند.
📚صحيفه امام، ج11 ؛ ص97
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔸مبتنی بر بیانات امام خمینی:
🔻عزاداری و مناسک شیعه رمز مملکت آزاد و مستقل شیعه است.
🔻جلوه های مناسکی شیعه و عزاداری برای امام حسین علیه السلام در تمام سطوح، رمز حیات سیاسی شیعه در همه کشورها است.
🔻دست های ناپاک و شیطانی برای تشکیک در ظواهر و مناسک شیعی بالاخص عزاداری، گریه، روضه هفتگی و ... وجود دارد که باید مراقب بود.
#شیعه_مناسکی
#وحدت
#شیعه_سیاسی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341