🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید»، شنبه هفتم خرداد ماه، با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن همایش های غدیر قم واقع در چهارراه شهدا برگزار شد.
در بخش هایی از این پیام آمده است:
🔹 سرّ اینکه مرحوم #امام_رضوان_الله_تعالی_علیه در این یک قرن #شکوفا_شد و در این یک قرن کار چند قرن را انجام داد، چون هر بیانش «یک شبه ره صد ساله می رفت» و هر قلمش «یک بیت از این قصیده به از صد رساله بود»؛ کاری که در طی بیش از ده قرن نشده بود به وسیله این مرد بزرگ الهی انجام شد، سرّش این است.
برخی ها جامع اند و جمع بین معقول و منقول کرده اند اما جمع بین معقول و منقول و مشهود نکرده اند؛ آن که جامع بین معقول و منقول و مشهود باشد نیز گاهی ضعیف جمع کرد یعنی جمع کرده است اما به نحو جمع مکسّر نه جمع سالم! آن که بین عقل و نقل و شهود، جمع تام و جمع دقیق کرد، از او به عنوان اینکه جمع سالم دارد یاد می کنند.
🔹 #امام_امت_رضوان_الله_تعالی_علیه بین معقول و منقول و مشهود جمع سالم کرد، بین علم و عمل جمع سالم کرد، بین اندیشه و انگیزه جمع سالم کرد. آنچه را می فهمید درست می فهمید آنچه را عمل می کرد درست عمل می کرد؛ نه علمش از عمل معزول بود و نه عملش از علم. جامع بین علم و عمل بود به جمع سالم، جامع بین عقل و نقل و شهود بود به جمع سالم، جامع بین سیاست و درایت و مدیریت و فقاهت بود به جمع سالم، لذا _ به لطف الهی _ نقصی در برنامه های علمی و در برنامه های عملی این #بزرگ_مرد_الهی دیده نشد.
رازش این است که او شاگرد ابراهیم خلیل بود. ابراهیم خلیل (علی نبینا و آله و علیه الصلاة و علیه السلام) را قرآن کریم صاحب دل، صاحب دست و صاحب چشم معرفی کرد؛ فرمود این خلیل من، پدر شماست، شما فرزندان این خلیل هستید، می توانید دست داشته باشید می توانید چشم داشته باشید می توانید دل داشته باشید. آن دل را اگر کسی داشت می شود #صاحب_دل، آن دست را اگر کسی داشت می شود صاحب دست، آن چشم را اگر کسی داشت می شود صاحب چشم. اگر خدا خلیل حق را پدر ما نامید، امام راحل فرزند راستین خلیل حق شد.
🔹 آن که نمی لرزد و در درایت، شبهه ای در او راه پیدا نمی کند مثل امام راحل، می شود لبیب، #صاحب_دل، دل دارد و آن که قلم به دست می گیرد، بعد از حوادث تلخ، اعلامیه می دهد و فرمانی می دهد، او دست دارد و آن که این صحنه را نگاه می کند و دقیقاً بررسی می کند او چشم دارد. اینکه فرمود انبیای ابراهیمی دست دارند یعنی در مبارزه با بُت اهل تبر هستند در مبارزه با بُت اهل قلم اند؛ امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) از نمونه های شاگردان و #فرزندان_خلیل_حق بود که فرمود: ﴿أُولِی الْأَیدی وَ الْأَبْصارِ﴾.
🔶اگر انسان حواسش جمع شود خوب چیزی می شود...
#درسی
#انگیزشی
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
راهِ رسیدن به خداوند..
✍️ آیة الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
❖ خداوند بدیهیترین بدیهیّات است؛ أنّ اللهَ هُوَ الحَقُ المُبین
آیهی «وَ يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ الْمُبِينُ» از عالیترین آیات قرآن است که معنای شناخت خداوند و معرفت به خدا را تفسیر مینماید. این آیه خبر از آن میدهد که خداوند را هیچ گونه حجاب و پوششی مخفی ننموده؛ از این رو بدیهیترین بدیهیات است و عدم آگاهی و جهل بدان ناممکن است؛ لکن چه بسا امری بدیهی مغفول واقع گردد.
پس علم به خداوند در واقع همان مرتفع ساختن و پیراستنِ غفلت است و این امری است که برای عموم مردم روز قیامت کشف میگردد.
✍️ علامه طباطبایی، المیزان ج ۱۵، ص ۹۵
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ بگذار این کفریّات به گوششان بخورد!
🎥 امام خمینی قدّس سرّه:
مرحوم آقای شاه آبادی- رحمه الله- برای عده ای از کاسبها [که ] می آمدند آنجا، مسائل[عرفانی] را همان طوری که برای همه می گفت، برای آنها هم می گفت. من به ایشان عرض کردم: «آخر این ها [که سنخیتی ندارند!]» گفت: «بگذار این کفریات به گوششان بخورد!» خوب، ما یک چنین اشخاصی داشتیم؛ حالا به سلیقه من درست در نمی آید که نمی شود گفت که این ها اشتباهات است.
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
❖ از خاتمالعرفا آقای قاضی شنیدم که در اهواز خشکسالی شد، علما و زهاد برای استسقاء بیرون شدند ولی اثری از باران مشاهده نشد
درآن میان کسی بود به نام مشهدی علی که کارش دنبک زنی بود، او همواره درمسیر امام جماعت شهر مینشست و به کارش مشغول بود. روزی امام جماعت او را گفت: تو که همه روزه اینجایی چه شود به هنگام نماز بیایی در مسجد با نمازگزاران شریک در نماز شوی و کارت را نیز از دست ندهی؟
از آن روز به بعد مطرب با دنبک خود میآمد و در گوشه مسجد بود، پس از شرکت در نماز به دنبال کار خود میرفت
تا آنکه در خشکسالی از امام جماعت اجازه گرفت با هیئت همراه به استسقاء بیرون شود
روزی با دوستان به بیرون شهر رفته در کناری دورهم نشستند و لنگی بر روی دنبک انداخت که صدای بمی از آن بر میآمد و این بیت را هم آهنگ شروع به خواندن کردند:
نمنم باران به میخواران خوش است
رحمت حق بر گنهکاران خوش است
لحظاتی گذشت ابرها برخاستند و اهالی از باران سیراب شدند
اینجانب داستان را به مجذوب سالک آقای انصاری همدانی نقل کردم انقلاب حالی به او دست داد که یدرک و لایوصف..
✍️ المختار من کشف الاسرار و تذکره العطار، فهری زنجانی
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
🏴شب جمعه است هوایت نکنم می میرم
🏴یادی از صحن و سرایت نکنم می میرم
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مثل کوه استوار
گذری تاریخی بر مبارزات امام خمینی(ره) و رویدادهای برجسته در زندگانی ایشان
#رحلت_امام_خمینی
💠 مؤسسه پژوهشی امام علی (ع)
🌐 ایتا |کانال پشتیبان| تلگرام | آپارات | اینستاگرام | کتابسرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
🔶دیگر پیدا نمی شود...
مرحوم آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی علاوه بر تبحر و ذوق تام، از بیانی شیوا و سحّار برخوردار بودند. ایشان یک صفحه سی و دو سطریِ اسفارِ چاپهایِ بزرگ را ظرف یک ساعت بدون یک کلمه تقدم و تأخر، تقریر میکردند و بیانی داشتند که اگر دو سه ساعت هم درس میگفتند، آدم مجذوب میشد، هاج و واج میشد، واقعا نفس را در سینه حبس میکرد و آدم خیال میکرد شاید دو دقیقه است که درس میگوید! اگر آدم واقعا دقت میکرد، نمیتوانست بگوید که ایشان در بیان مطالب، کلمهای زیاد و یا کلمهای کم گفتند. آن وقت سی و دو سطر را با عبارت تطبیق میکرد و چون بر ادبیات عرب خیلی احاطه داشتند، با مهارت خاصی مطالب را با عبارات تطبیق میفرمودند. حالا دیگر چنین استادانی پیدا نمیشود!
در حکمت و معرفت،ص360
#درسی
✔️ درس خارج آیت الله مکارم شیرازی
۷۸/۴/۱۰
🔹 بحث در حیلههایی است که برای فرار از ربا مطرح میشود. احادیث متعددی وارد شده است که از طریق ضمّ ضمیمه اجازه میدهد که از ربا بتوان فرار کرد، یعنی جنسی ارزان قیمت را به مبلغ بالایی بفروشیم و سودی که قرار است از طریق ربا بگیریم را از این طریق به دست آوریم!
🔸 گفتیم این احادیث دارای چند مشکل است. یکی از مشکلات این است که این احادیث با آیات قرآن هماهنگی ندارد و هر حدیثی که با آیات قرآن نسازد مطابق دستور معصومین باید کنار گذاشته شود.
🔹 در قرآن آمده است که ربا خواری ظلم می باشد. واضح است این ظلم که ظلم اقتصادی و اجتماعی است با ضمّ ضمیمه از بین نمیرود. آیا یک دستمال یا کبریت یا یک شاخه نبات که به صدها و یا هزاران برابر قیمت فروخته میشود موجب می شود که (لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون) (بقره / 279) مرتفع شود و موجب میشود که ربایی که جنگ با خداست و در سرحد کفر است دیگر ربا نباشد؟! آیا تمامی این شدت و حدت در برابر ربا با ضم ضمیمهای حل می شود؟!
#فقه
💠مؤسسه پژوهشی امام علی علیه السلام
@Imam_Ali_11
✔️ آیتالله محمد مهدی شب زنده دار:
🔹 کسی که میخواهد به فقاهت برسد و فقیه شود، دو شیوه برای او وجود دارد:
🔸 یک روش، روش رایج امروز است که یک کتاب فقهی را مبنا قرار میدهند و استاد و شاگرد به دنبال ادله و فروعاتی را که او مطرح کرده میگردند؛ اما در گذشته عکس این روش عمل میکردند، آنها به روایات مسلط میشدند و بر اثر همین تسلط به روایات «ینحدر عنه الفقه» فقه از او تراوش میکرد. لذا اگر طلبه به این شیوه عمل کند، که مثلاً به کتاب «وسائل الشیعة» مکرر رجوع کند، به مرور به ابواب و مسائل فقهی مسلط میشود.
#فقه
✳️ #صاحب_جواهر_و_علم_غیب_أئمه
✔️ درس خارج فقه آیت الله جوادی آملی
1398/11/13
🔸 خدا غريق رحمت کند مرحوم کاشف الغطاء را! حتماً اين جلد سوم کشف الغطاء را ملاحظه بفرماييد! حتماً يعني حتماً! اين مطلبي است که هم در «اصول» بايد بيايد و هم حوزه ما را از پديدههاي تلخ تضمين ميکند، حالا «مصلحت نيست که از پرده برون افتد راز».
🔹 مرحوم صاحب جواهر در «فقه» ممتاز بود و در عظمت فقهي او کسي ترديد ندارد. «اصولِ» ايشان هم اينچنين است، اما در بخشي از بحثهاي کلامي و مانند آن گاهي يک مقدار لغزشهايي در اوايل جواهر پيدا ميشود، اما از بس ایشان بزرگ است و از بس عظمت علمي دارد که همچنان پيش خواص اين لغزش مانده است! ساليان، محورِ بحث ما همين کتاب شريف جواهر بود. ما اين را تعقيب ميکرديم که به هر حال کجا و چه وقت ايشان اين لغزش علمي را ميخواهد جبران کند! شيخ انصاري متوجه این لغزش علمي شد، اما بدون اينکه نام ببرد (خدا همه اينها را با انبيا محشور کند! چقدر مؤدّب بودند!) در کتاب «طهارت» مرحوم شيخ انصاري وقتي در آن مسئلهاي که قلم مرحوم صاحب جواهر لغزيد، آنجا وقتي ميخواهد درباره علم ائمه سخن بگويد، فرمايش مرحوم شيخ انصاري در کتاب «طهارت» اين است: «تعالي الله و تعالوا عن ذلک»
🔸 اصل شبهه اين است که در جريان کُر دو راه است: يکي راه وزن است و يکي راه حجم، برخي اشکال کردند که اين سه وجب و نيم در سه وجب و نيم در سه وجب و نيم، اين را ما ارزيابي کرديم با آن وزني که علامت دوم است سنجيديم، ديديم که اينها هماهنگ نيست. آن وزنِ از آب با اين حجمِ از آب هماهنگ نيست. مقداري کم و زياد ميشود، نميشود کُر را ما دو گونه معرفي بکنيم؟! لغزشي در قلم بعضي از علما هست که ـ معاذالله ـ ممکن است مثلاً اين طور باشد.
🔹 مرحوم شيخ انصاري وقتي ميخواهد دفاع کند، ميفرمايد که مبادا کسي در ذهنش بيايد که مثلاً گويندگان {یعنی ائمه} توجه نکردند به اختلاف! نه، بلکه آبها فرق ميکند يک آب سنگين است، يک آب سبک است، آب سنگين ممکن است که حجم آن کم باشد، وزن آن همان مقدار باشد جبران ميشود از راه ديگر.
🔸 اين مشکل شما است که متوجه نيستيد و خيال ميکنيد که جميع مياه عالم يک وزن دارد! اين مشکلِ جهلِ شما است، مشکلِ اين روايت نيست.
🔹 آنجا مرحوم شيخ انصاري دفاع ميکند و ميگويد مبادا کسي خيال کند که آن مبدئی که اين دو علامت و ميزان را گفت {یعنی ائمه} ـ معاذالله ـ متوجه نبود: «تعالي الله و تعالوا عن ذلک» هم خدا منزه از آن است که نداند، هم علي و اولاد علي منزهاند از آن که ندانند: «تعالي الله و تعالوا عن ذلک».
🔸 ما منتظر بوديم ببينيم مرحوم صاحب جواهر چه وقت اين لغزش را جبران ميکند؟ بعد کمکم به «صلاة جمعه» و امثال «صلاة جمعه» و اين جاها که رسيديم، ديديم که علامتهاي تأثير کشف الغطاء پيدا شده است. چون کاشف الغطاء صريحاً اين مطالب را دارد که قرآن از امام بالاتر نيست، امام عِدل قرآن است، اين حرفهاي صريح کاشف الغطاء است، صريحاً ميگويد قرآن ثقل اکبر است اما از امام بالاتر نيست. اين انسان کامل است، هر چه در قرآن است او بلد است، عالِم است، آگاه است، قرآن از امام بالاتر نيست. علم امام اين است.
🔹 {اين کتاب کاشف الغطاء} بايد کتاب باليني همه ما آخوندها باشد. يعني ما که با حوزه کار داريم، حالا اگر کسي کار ندارد که کار ندارد، ما اگر کار حوزوي داريم اين بايد کتاب باليني ما باشد ـ در آن جلد سوم دارد اين مطلب بايد روشن باشد که بله قرآن بالاتر از امام نيست، امام همه اينها را به اذن خدا ميداند. ميداند ميداند ميداند!
✔️ آیت الله #شبیری_زنجانی (مدظله العالی):
🔹 فهم کفایه متوقف بر خواندن رسائل است. اگر رسائل و کفایه خوب خوانده شود و بحث شود، به لحاظ اصولی کافی است.
#اصول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
شب جمعه ست هوایت نکنم می میرم
هرچه حسین بن علی به لحظه شهادتش نزدیکتر میشد، چهره اش بشاشتر میشد...
استاد شهید مطهری: حميد بن مسلم كه وقايع نگار عمر سعد است اين قضيه را گفته است. میگويد من تعجب مى كنم از حسين بن على كه هر چه شهادتش نزديكتر و كار بر او سخت تر مى شد چهره اش برافروخته تر مى شد. مثل آدمى كه به وصل دارد نزديك مى شود. كأنه خوشحالتر مى شود. حتى يك جمله اى دارد، مى گويد آن لحظات آخر كه من به سراغ حسين بن على عليه السلام رفتم، وقتى رسيدم كه آن لعين ازل و ابد سر مقدسش را از بدن جدا كرده بود چشمم كه افتاد، آن بشاشت و روشنى چهره اش آنچنان مرا گرفت كه كشته شدنش را فراموش كردم! «لَقَدْ شَغَلَنى نورُ وَجْهِهِ عَنِ الْفِكْرَةِ فى قَتْلِهِ».
🔰تحصیل نظام مند علوم حوزوی
💠https://eitaa.com/tahsilnezammand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶خود را باش...
علامه حسن زاده آملی(رضوان الله علیه)
#اخلاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مکاشفه سالک وارسته مرحوم آیتالله حقشناس در حرم حضرت امام رضا علیهالسلام؛ و شعری که حضرت در جواب ایشان خواندند (نقل مکاشفه از زبان خود آیتالله حقشناس)
🔴 #کلیات_تاریخ
🔶 اهمیت تاریخ در قرآن
🔺اگر بخواهیم در مورد هر کتابی که نوشته می شود، متوجه شویم که چه مطلبی از نظر نویسنده آن مهم بوده است، باید ببینیم که در آن کتاب چه مطلبی زیاد تکرار شده است؛ از مقدار تکرار و پرداختن به یک مطلب در یک کتاب، میتوان متوجه شد که در نظر نویسنده، آن مطلب یا خودش مهم است و یا در بیان هدف نویسنده خیلی دخالت دارد. موقعی که در کتاب آسمانی قرآن هم دقت میکنیم، میببینیم حداقل یکسوم مطالب آن، تاریخ و تاریخی است. همین که یکسوم مطالب خدای متعال تاریخ است، حاکی از اهمیت و توانمندی تاریخ در انتقال مطالب است.
📖 برگرفته از دروس تاریخ تطبیقی استاد طائب
📝 گزارش | اهداف و روشهای مطالعه تاریخ
✍️ زمانی که در کتاب آسمانی #قرآن دقت میکنیم، میببینیم حداقل یک سوم مطالب آن، #تاریخ و تاریخی است. همین که یک سوم مطالب #خدای_متعال تاریخ است، حاکی از اهمیت و توانمندی تاریخ در انتقال مطالب است.
🔻 اهداف مطالعه تاریخ
1️⃣ عبرت و #کسب_تجربه: تاریخ راه دسترسی به تجربه است. از زمان #آدم(ع) تاکنون، انسانها آمده و مدتی زندگی کرده و تجربهای هم اندوختهاند. آنها از دنیا رفته، اما تجربهشان باقی مانده است. اسم این #تجربه تاریخ است.
2️⃣ فهم وضعیت موجود در جهت تغییر به جهت مطلوب: گذشتهها علت وضعیت موجود ماست و ما علت وضعیت آیندهایم. اگر نسبت به #وضعیت_موجود معترض هستیم، باید #تحقیق کنیم که چرا وضعیت موجود ما به اینگونه است، تا بتوانیم آن را در #آینده تغییر دهیم.
🔻 روشهای مطالعه تاریخ
1️⃣ مطالعه مقطعی؛ یعنی هر حادثهای را در زمان خودش ببینیم. در #مطالعه_مقطعی، دنبال علت حادثه نیستیم و فقط خود حادثه را مطالعه میکنیم.
2️⃣ #مطالعه_زنجیرهای؛ حادثه را با علت آن مطالعه میکنیم. آنچه در تاریخ کاربرد زیادی دارد، اینگونه مطالعه است.
✍️ تاریخ از #علوم_نقلی است نه از #علوم_عقلی و علوم نقلی قابل تجربه نیستند. تاریخ، ناقل تجربه است نه قابل تجربه.
✍️ بر خلاف #علوم_تجربی، اعتماد در علوم نقلی بر ناقل است؛ بنابراین اولاٌ، #ناقل باید #راستگو باشد؛ ثانیاً، #ضابط باشد؛ یعنی موقعی که مطلبی را میگوید، درست بگوید و ثالثاً #اهل_فهم حادثه باشد.
📌 ادامه گزارش در لینک زیر:👇
🌐 b2n.ir/947266
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بیانات حضرت آیتالله بهجت پیرامون شخصیت جناب سیدبنطاووس
▪️ مثل سیدبنطاووس بنده ندیدهام، کسی که در این راه تعبدیات، برساند خودش رو به جایی که تالي تلوِ معصومین(از نظر رتبه و درجه پشت سر معصوم -علیهمالسلام)است.
▪️دعاهایی را خودش میگوید: «من خودم انشاء کردهام»- خودش میگوید- ملاحظه نمیکند؛الهام شده است، بلکه قائل به الهام است، وحی نه! الهام! خودش قائلِ به الهام است.
▪️ [مثلا میگوید:]خدایا همین جوری که در مطالب به من اذن میدهی- مثلا امروز را یا هر روزی را که یک نعمتی بر من دادی- من برای شکر آن نعمت، روزه بگیرم؛ اگر اینجا هم آن نعمت را به من دادی، به من الهام کن که من روزه بگیرم.
به من الهام شد که بعد از زوال ملک بنی العباس، خداوند میفرستد یکی از اهلبیت را که «یُشیر بالتُقی و یعمل بالهُدی و لایأخذ فی الحکم، الرُشا»، دیدم بعد از بنی العباس کسی به این صفات نیامده است غیر از من که خود سیدبن طاووس باشد.
▪️ [یا درجای دیگر میگوید:] خدایا اگر من مقصود امام صادق علیهالسلام هستم، از این روایت، به من اعلام کن، الهام کن، همان طوری که الهام میکنی چیزهای دیگر را، که من برای شکر این نعمت، روزه بگیرم امروز -تا آن وقت هم افطار نکرده بوده است- دیدم بله، الهام شدم که بله، روزه بگیر برای شکر این نعمت. من هم بعد از اینکه خیلی[آفتاب] بالا آمده بود، پیغام دادم برای خانواده که ناهار برای من درست نکنید، ناهار برای من حاضر نکنید، من امروز روزهام.
📚 درس خارج حج، ١٩ آذر ١٣٨۵
🔰ساکت شدن امام خمینی از شخصیت متضاد امیرالمومنین (ع)
من درباره شخصیّت حضرت امیر چه می توانم بگویم؟ و کسی چه می تواند بگوید؟
ابعاد مختلفه ای که این شخصیّت بزرگ دارد به گفت وگوی ماها و به سنجش بشری در نمی آید.
کسی است که انسان کامل است؛ و مظهر جمیع اسماء و صفات حقّ تعالی است؛
ابعادش به حسب [تعداد] اسماء حق تعالی، باید هزارتا [هزار بُعد] باشد؛ و ما از عهده بیان حتی یکی اش نمی توانیم برآییم.
این شخصیّت که جامع تضادّ است، امور متضادّ در او جمع است... [هم خشم الهی و هم محبت الهی، هم عفو الهی و هم انتقام الهی، و ...]
کسی نمی تواند در حول و حوش او سخن بگوید؛
از این جهت، من در این موضوع بهتر می دانم، که ساکت باشم...
📚 صحیفه امام، ج 20، ص 111
🔰تحصیل نظام مند علوم حوزوی
💠https://eitaa.com/tahsilnezammand
🔰نشانی منزل حکیم الهی قمشه ای...
🔹آیت الله جوادی آملی: شخصي از مرحوم شيخنا الاستاد حكيم الهي قمشهاي پرسيد كه نشاني منزل شما كجاست؟ و او در پاسخ اين شعر را خواند:
يار اگر پرسد نشان منزل ما گو بيا؛
كوچه جان، در خيابان وفا، ميدان عشق...
📚 ادب قضا در اسلام - ص ۲۸۰