خانم دکتر علاسوند جلسه اول.mp3
19.6M
🔊صوت
👤خانم دکتر #علاسوند
1️⃣ #جلسه_اول
✅ با موضوع "جریان شناسی فمینیسم؛ نگاهی تاریخی به پیدایش فمینیسم و تداوم آن تا زمان حاضر"
🗓شنبه 99/3/31
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
خانم دکتر علاسوند جلسه دوم.mp3
30.16M
🔊صوت
👤خانم دکتر #علاسوند
2️⃣ #جلسه_دوم
✅ با موضوع "جریان شناسی فمینیسم؛ نگاهی تاریخی به پیدایش فمینیسم و تداوم آن تا زمان حاضر"
🗓یکشنبه 99/4/1
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع: "جریان شناسی فمینیسم اسلامی و بررسی شخصیت های آن"
✅ استاد: دکتر محسن بدره عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء
📆 زمان برگزاری:
⏪ چهارشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۵ الی ۱۷
⏪ پنجشنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۱۵ الی ۱۶
🌐 لینک وبینار در پلتفرم اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
خانم دکتر علاسوند جلسه سوم.mp3
27.53M
🔊صوت
👤خانم دکتر #علاسوند
3️⃣ #جلسه_سوم
✅ با موضوع "جریان شناسی فمینیسم؛ نگاهی تاریخی به پیدایش فمینیسم و تداوم آن تا زمان حاضر"
🗓دوشنبه 99/4/2
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔻نقد و بررسی جریان های فمینیستی در ایران پس از انقلاب🔻
👤حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبائی نژاد؛ رئیس پژوهشکده زن و خانواده.
🔹یکی از کارهای مهم فمینیست های رادیکال این است که گزارش هایی از وضعیت زنان را به نهادهای بین المللی بدهند و از نهادهای بین المللی علیه ایران فشار ایجاد کنند.
🔸فعالیتی که جریان های فمینیستی در روایت گری از انقلاب و جریان زنان بعد از انقلاب و اصلا از مشروطه انجام داده اند خیلی مهم است گویا دارند تاریخ را فمینیستی بازسازی میکنند و در نقطه مقابلش خلاء روایت گری در بین نیروهای انقلابی است. تقریبا جریان های انقلابی در این زمینه هیچ کاری نکرده اند.
🔹تاثیرگذاری طلاب در مقابل جریان ها و ایجاد جریان های جدید در حوزه های علمیه مسئله نبوده است، کسی که تاریخ را گزارش میکند خودش نقطه پرگار میشود، وقتی کسی خاطرات انقلاب را بنویسد از دریچه دید او خاطرات منتقل میشود بحث سر این نیست که چه کسی راست و چه کسی دروغ میگوید بحث سر این است که چه کسی میخواهد واقعیت را تفسیر کند و حوزه های علمیه و طلاب باید در پروژه روایت گری مشارکت کنند.
🔸مشاهدات عینی و تحلیلی فعالان مطالعات زنان باید برای خواننده روایت شود، به این خاطر که فعالان این عرصه در مرکز یک جریان زنانه دست و پا میزند روایتشان بسیار اهمیت دارد که باید جهان واقعیت را بسازد وتفسیر کند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
خانم دکتر علاسوند جلسه چهارم.mp3
32.26M
🔊صوت
👤خانم دکتر #علاسوند
4️⃣ #جلسه_چهارم
✅ با موضوع "جریان شناسی فمینیسم؛ نگاهی تاریخی به پیدایش فمینیسم و تداوم آن تا زمان حاضر"
🗓پنجشنبه 99/4/5
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 🌺
✳️ #حدیث_روز
✴️ #اهمیت_خانواده
🗓 دوشنبه 30 تیر ۱۳۹۹
👤 پیامبر خدا (ص) میفرماید :
◀️ چیزی در نزد خداوند محبوب تر از خانهای نیست که در اسلام به وسیله ازدواج، آباد گردد و چیزی هم در نزد خداوند مبغوضتر از خانهای نیست که در اسلام به وسیله جدایی، یعنی طلاق، خراب شود.
👈 الکافی، جلد 5، صفحه 328.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
هدایت شده از مبانی رشد و تربیت اسلامی
🔰 برگزاری دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره)
💠 دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) از سوی دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح برگزار میشود.
📚 این دوره تحت نظارت حجتالاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی خواهد بود.
📆 زمان ثبتنام تا انتهای تیرماه تمدید شد
💯 با ظرفیت محدود
📝 همراه با اعطای گواهی پایان دوره
☎️ تماس: ۰۹۱۰۳۹۴۹۲۹۶
🔻 کسب اطلاعات بیشتر:
💻 abbasivaladi.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ
#شهید_مطهری
#فراخوان_دوره
#عباسی_ولدی
🔳 با ما همراه باشید
🆔 @mabaniroshd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینقدر #خانهداری زن را تحقیر نکنید!
📌 #رهبر_انقلاب: معنای خانهداری زن #تربیت_انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📗 فراخوان ارسال مقاله به دوفصلنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده
✴️ لینک ارسال مقاله:
🌐 http://www.jz.ac.ir/post/5589
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع: "خانواده در نگاه فمینیسم"
✅ استاد: حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل چراغی کوتیانی
📆 زمان برگزاری: چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم مردادماه
⏰ ساعت: 12 لی 13
🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم
■ لینک اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
■ لایو اینستاگرام:
https://www.instagram.com/meftaah_com
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه اول دکتر رودگر.mp3
26.6M
🔊صوت
👤خانم دکتر #رودگر
1️⃣ #جلسه_اول
✅ با موضوع "مبانی فلسفی فمینیسم"
🗓شنبه 99/4/7
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفیشدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیتهای نهاد خانواده» گفت:
#بخش_اول
⬅️ عرفیشدن از مسائل بنیادی جوامع معاصر، از جمله ایران است، که توجه و اهتمام شمار چشمگیری از جامعهشناسان دین را به خود معطوف کرده است. با این حال، رویکردها به این مسئله عموماً توصیفی و تبیینیاند و به سختی میتوان آثاری با رویکرد مداخلهای در این زمینه شناسایی کرد. این مقاله با رویکردی مداخلهای و با توجه به مبانی و مهارتهای سیاستگذاری کوشیده است ظرفیتهای نهاد خانواده در مقابله با روند عرفیشدن در ایران را تحلیل کند.
➕تعریف عرفیشدن و وضعیت کنونی آن
⬅️به طور کلی عرفیشدن به معنای زوال یا ناپدیدشدن باورداشتها و نهادهای مذهبی یا کاهش تاثیر دین در کارکرد نظام اجتماعی است. بر اساس این تعریف دو مفهوم «عرفیشدن» و «ضعف دینداری» با یکدیگر مرتبط بوده و میتوان ادعا کرد افول دینداری در سطح کلان از افول اجتماعی دین یا همان عرفیشدن منفک نیست. وضعیت کنونی عرفیشدن در ایران، نشانههای نگران کنندهای را از آینده دینی آن بازتاب میدهد. از یک طرف بخش چشمگیری از مردم و مسئولان متاثر از این روند دچار یأس، تسلیم و بی اعتنایی شدهاند و از سوی دیگر بسیاری از جامعهشناسان نیز با مفروض گرفتن عرفیشدن به عنوان واقعیتی اجتنابناپذیر که قابلیت سیاستگذاری ندارد، صرفا به توصیف و تبیین آن قناعت کردهاند، علاوه بر اینکه مخالفتهای سه دهه اخیر با مداخله حاکمیتی در حوزه دین و فرهنگ در سه دهه اخیر، در کاهش اقبال پژوهشگران در این عرصه موثر بوده است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع:" گرهها در منازعات چندفرهنگیگرایی و فمینیسم با تأکید بر زن مسلمان"
✅ استاد: سرکار خانم دکتر داورپناه؛ عضو هیئت علمی و معاون ترویج و همکاریهای علمی پژوهشکده زن و خانواده
📆 زمان برگزاری: یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم مردادماه
⏰ ساعت: 12 الی 13
🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم
■ لینک اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
■ لایو اینستاگرام:
https://www.instagram.com/meftaah_com
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
📜 #مقاله 👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خ
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفیشدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیتهای نهاد خانواده» گفت:
#️⃣بخش_دوم
➕تبیین افق راه
⬅️ حال آنکه «ظرفیت گسترده مباحث راهبردی موجود در قرآن و روایات برای تقویت دینداری و مقابله با عرفیشدن» در کنار «بطلان مبنای جبرگرایی در اندیشه اسلامی» و «وظیفهگرایی دینی در قالب امر به معروف و اصلاح جامعه» سه توجیه لازم برای ورود به اینگونه مطالعات را فراهم میسازد. پر واضح است که در این مسیر لازم است از ظرفیت نهادهای مختلف که خانواده از مهمترین آنهاست استفاده شود. چراکه خانواده با توجه به کارکردهای عاطفی، جنسی، حمایتی و نظارتی آن، ظرفیتهای مهمی برای تقویت جایگاه دین در جامعه دارد؛ برای مثال مهمترین مکان انتقال بین نسلی باورها و اعمال دینی است و از این جهت برای پایداری و تداوم سنتها و اجتماعات دینی اهمیت حیاتی دارد. بدین جهت لازم است ظرفیتهای خانواده ایرانی در مقابله با روند عرفیشدن بررسی شود.
🛑 به منظور بررسی و تحلیل آن دسته از ظرفیتهای خانواده که میتواند مبنای ترسیم راهکارهای مقابله با عرفیشدن در ایران قرار بگیرد، در ادامه هفت مرحله یادشده محور بحث قرار میگیرد.
➕مرحله اول، مبانی فلسفی
⬅️ دو گزاره مهم به عنوان نظریه عرفیشدن که در تدوین راهکارهای سیاستی در این حوزه موثر است: الف) از آنجایی که اختیار انسان مستلزم نفی جبر اجتماعی است، عرفیشدن پدیدهای محتوم و اجتنابناپذیر نیست؛ ب) طبق اصل اختیار انسان و به دلالت آیاتی و روایاتی چون «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ كَفى بِاللَّهِ شَهيداً» (فتح/28) پدیده عرفیشدن بازگشتپذیر است.
➕مرحله دوم، نظام ارزشی
⬅️ نظام ارزشی عناصر متعددی همچون اصول اخلاقی، احکام فقهی-حقوقی، قوانین بالادستی را شامل میشود. مطالب ذیل تا حدودی چارچوب ارزشی عرفیشدن را منعکس میکنند: 1) عرفیشدن از لحاظ دینی امری منفی است، زیرا مستلزم تغییراتی در اصل و محتوای آن است. نقطه مقابل عرفیشدن، دینی شدن فرد و جامعه است که اهمیت آن در نصوص دینی بازتاب یافته است، مثل سفارش به احیای معنوی انسان؛ 2) برای مقابله با عرفیشدن میتوان استدلالی فقهی مطرح کرد: هر عملی که باعث وهن دین یا مذهب، یعنی بیاعتباری و تضعیف جایگاه آن شود حرام است؛ 3) قوانین بالادستی نظام جمهوری اسلامی تلویحا بر لزوم متوقف کردن و بلکه معکوس کردن روند عرفیشدن در ایران دلالت دارند، به گونهای که شاهد تقویت جایگاه دین و گسترش دینداری در جامعه باشیم. برای مثال طبق اصل چهارم قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی و غیره باید طبق موازین اسلامی باشد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه دوم دکتر رودگر.mp3
31.84M
🔊صوت
👤خانم دکتر #رودگر
1️⃣ #جلسه_دوم
✅ با موضوع "مبانی فلسفی فمینیسم"
🗓یکشنبه 99/4/8
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
✅اتحادیه اروپا ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف موضوع «جمعیت» میکند.
مریم اردبیلی کارشناس مسائل زنان و خانواده:
🔹اتحادیه اروپا به طور متوسط حدود ۴ تا ۵ درصد از GDP (تولید ناخالص ملی) خود را صرف موضوع جمعیت میکند اما در کشور ما، بعد از دو دهه باید برخی را از خواب غفلت بیدار کنیم که لااقل سیاستهای ضدجمعیتی را اعمال نکنند!
♻️باید مردم از ثبات شرایط مطمئن شوند، وگرنه فرزندآوری را به تاخیر میاندازند یا کلاً از آن منصرف میشوند.
🔸 بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، طرحهای حمایت از خانواده را حدود ۵ دهه اجرا کردند تا اینکه در حال حاضر به نرخ باروری نزدیک به ۲ رسیدهاند.
🔹اگر به خانوادهها بگوییم که مثلاً نگران بخشی از مخارج فرزند سوم خود نباشند، خانوادهها برای فرزندآوری آرامش پیدا میکنند.
🔹برخی از کشورها نیز هزینهها را به تاخیر میاندازند، مثلا در سنگاپور اعلام کردند که اگر امسال خانوادهای فرزند سومش را به دنیا بیاورد، هزینههای دانشگاه آن فرزند، رایگان خواهد بود یا مثلاً در صورت تولد فرزند چهارم، هزینهای برای مسکن به آنها پرداخت میشود.
🌐تسنیم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📜 #خبر
👤 فاطمه سادات طباطبایی؛ عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
▫️در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: باتشکیل مجلس یازدهم صحبتهای ضد و نقیض زیادی راجع به برخی مباحث مثل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفته شده که بهتر است که نمایندگان محترم مجلس بدون در نظر گرفتن هیچ موضع گیری سیاسی و نگاه حزبی برای رفع مشکل جامعه تصمیم گیرند، عدهای معتقد اند مسئله خانواده ذیل کمیسیون فرهنگی مورد بحث است.
▪️اما با توجه به خروجی سالها گذشته مجلس شورا اسلامی دیده میشود که این کمیسیون با توجه به گستردگی وظایف و انبوه مسئولیتها و موضلات فرصت چندانی برای پرداختن به مسئله خانواده به صورت جدی را ندارند با توجه به این که تا پیش از این تنها کمیسیون مجلس که به صورت انحصاری به بخشی از مسئله خانواده میپرداخته کمیسیون زنان بوده و ذیل مسائل زنان به مسائل خانواده نیز پرداخته، اما مرکز توجه در این کمیسیون طبیعتا زنان بوده است. اما با این حال همچنان اصل مسئله خانواده مورد غفلت قرار گرفته است.
🔻برای مشاهده ادامه خبر به لینک زیر مراجعه بفرمایید🔻
🌐 https://b2n.ir/730279
#خانواده
#کمیسیون_خانواده_و_جمعیت
#مجلس_شورای_اسلامی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه اول دکتر بهرامی.mp3
25.97M
🔊صوت
👤جناب آقای دکتر #بهرامی
1️⃣ #جلسه_اول
✅ با موضوع "شکلگیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) "
🗓دوشنبه 99/4/9
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع:" فمینیسم و تفاوت جنسی"
✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان؛ هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📆 زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج شنبه 8 و 9 مردادماه
⏰ ساعت: 12 الی 13
🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم
■ لینک اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
■ لایو اینستاگرام:
https://www.instagram.com/meftaah_com
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفیشدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیتهای نهاد خانواده» گفت:
#️⃣بخش_سوم
➕تبیین علّی پذیرفتنی درباره عرفیشدن در ایران
مجموعه گستردهای از عوامل فردی و اجتماعی در عرفیشدن جامعه ایران معاصر ایفای نقش میکند که دو عامل «گسترش رفاهطلبی» و «لذتگرایی جنسی» عوامل مسلط عرفیشدن شناسایی شدند. پنج دسته عوامل فردی وجود دارد: فقر معرفت دینی، سستایمانی، ضعف انگیزههای اخلاقی ایمان، موانع اخلاقی ایمان، رفتارهای غیردیندارانه. همچنین پنج دسته عوامل راجع به نظام اجتماعی شناسایی شده است: اختلال در فرآیند انتقال فرهنگی، سوء عملکرد روحانیت، اقبال دنیا و رفاهطلبی، نقش منفی حکومتها، ضعف نظارت.
➕نشان دادن ظرفیتها و راههای اثرگذاری نهاد خانواده بر عرفیشدن
از آنجایی که خانواده در بسترسازی عوامل عرفیشدن نقش دارد، در بررسی تاثیر عوامل مذکور بر عرفیشدن نمی توان نقش خانواده را نادیده گرفت. بر این اساس چون نهاد خانواده فی نفسه عامل عرفیشدن نیست، کیفیت وقوع کارکردهای اجتماعی خانواده است که میزان تاثیر آن بر عرفیشدن یا دینیشدن را تبیین میکند. به نظر میرسد تنظیم رفتار جنسی، تامین نیازهای عاطفی، حمایت، فرهنگپذیری و کنترل اجتماعی مهمترین کارکردهایی هستند که میتوانند ارتباط میان خانواده و عرفیشدن یا عرفیزدایی را نمایش دهد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔸به بازجو گفتم الان نوبت بچه داری من است! / باید تداخل وظایف و تکالیف را پذیرفت🔸
رسول اکرم (ص) نماز می خواند در حالیکه در بغل او فرزند دخترش امامه بود. وقتی می ایستاد، بچه را بغل می گرفت و وقتی به سجده می رفت بچه را زمین می گذاشت و نماز جماعتش را با بچه داری تمام می کرد!
این معنایش این است که مسائل و وظایف، گاهی با هم تداخل می کند. انسان بایستی وظائفی که به عهده اش هست را انجام بدهد. ما اگر بخواهیم بچه ها را حذف کنیم باید ازدواج نکنیم و اگر بخواهید ازدواج نکنید باید بپذیرید که نسلی که رفت نسل دیگری نباشد که جای آنها را بگیرد، جای سوخته ها را چیزی نباشد سبز کند.
اگر آن را نمی پذیری باید همسر بگزینی؛ اگر همسر را می گزینی باید قسمتی از بچه داری را تحمل کنی. یعنی سهم داری. من حتی با بچه اولم که از این کوچکتر بود، یک بازجویی مفصل در ساواک رشت پس دادم و هرچه کردند که بچه را از من دور کنند [نتوانستند]. من گفتم: الان نوبت بچه داری من است. اگر می خواهید بازجویی کنید، من با این بچه هستم.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam