eitaa logo
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
326 دنبال‌کننده
436 عکس
45 ویدیو
11 فایل
✍️ شناخت نقش حقیقی زن از منظر اسلام ✍️ ازدواج و تکامل شخصیتی زن ✍️ جایگاه زن در کانون خانواده ✍️ آسیب‌شناسی اجتماعی زن و خانواده ✍️ بررسی فمینیسم در ایران و جهان ✍️ راهکار تربیت فرزند در خانواده 👤 ارتباط با ادمین: @Admin_1001
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 برگزاری دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) 💠 دوره مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) از سوی دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح برگزار می‌شود. 📚 این دوره تحت نظارت حجت‌الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی خواهد بود. 📆 زمان ثبت‌نام تا انتهای تیرماه تمدید شد 💯 با ظرفیت محدود 📝 همراه با اعطای گواهی پایان دوره ☎️ تماس: ۰۹۱۰۳۹۴۹۲۹۶ 🔻 کسب اطلاعات بیشتر: 💻 abbasivaladi.ir ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ 🔳 با ما همراه باشید 🆔 @mabaniroshd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این‌قدر زن را تحقیر نکنید! 📌 : معنای خانه‌داری زن است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📗 فراخوان ارسال مقاله به دوفصلنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده ✴️ لینک ارسال مقاله: 🌐 http://www.jz.ac.ir/post/5589 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 🔹موضوع: "خانواده در نگاه فمینیسم" ✅ استاد: حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل چراغی کوتیانی 📆 زمان برگزاری: چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم مردادماه ⏰ ساعت: 12 لی 13 🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم ■ لینک اسکای روم: https://bit.ly/2JQbqUw ■ لایو اینستاگرام: https://www.instagram.com/meftaah_com 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه اول دکتر رودگر.mp3
26.6M
🔊صوت 👤خانم دکتر 1️⃣ ✅ با موضوع "مبانی فلسفی فمینیسم" 🗓شنبه 99/4/7 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📜 👤 حجت الاسلام (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفی‏‌شدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیت‏های نهاد خانواده» گفت: ⬅️ عرفی‏‌شدن از مسائل بنیادی جوامع معاصر، از جمله ایران است، که توجه و اهتمام شمار چشمگیری از جامعه‏شناسان دین را به خود معطوف کرده است. با این حال، رویکرد‏ها به این مسئله عموماً توصیفی و تبیینی‏اند و به سختی می‏توان آثاری با رویکرد مداخله‏ای در این زمینه شناسایی کرد. این مقاله با رویکردی مداخله‏ای و با توجه به مبانی و مهارت‏های سیاستگذاری کوشیده است ظرفیت‏های نهاد خانواده در مقابله با روند عرفی‏شدن در ایران را تحلیل کند. ➕تعریف عرفی‏‌شدن و وضعیت کنونی آن ⬅️به طور کلی عرفی‏شدن به معنای زوال یا ناپدیدشدن باورداشت‏ها و نهادهای مذهبی یا کاهش تاثیر دین در کارکرد نظام اجتماعی است. بر اساس این تعریف دو مفهوم «عرفی‏شدن» و «ضعف دینداری» با یکدیگر مرتبط بوده و می‏توان ادعا کرد افول دینداری در سطح کلان از افول اجتماعی دین یا همان عرفی‏شدن منفک نیست. وضعیت کنونی عرفی‏شدن در ایران، نشانه‏های نگران کننده‏ای را از آینده دینی آن بازتاب می‏دهد. از یک طرف بخش چشمگیری از مردم و مسئولان متاثر از این روند دچار یأس، تسلیم و بی اعتنایی شده‏اند و از سوی دیگر بسیاری از جامعه‏شناسان نیز با مفروض گرفتن عرفی‏شدن به عنوان واقعیتی اجتناب‏ناپذیر که قابلیت سیاستگذاری ندارد، صرفا به توصیف و تبیین آن قناعت کرده‏اند، علاوه بر اینکه مخالفت‏های سه دهه اخیر با مداخله حاکمیتی در حوزه دین و فرهنگ در سه دهه اخیر، در کاهش اقبال پژوهشگران در این عرصه موثر بوده است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam‌
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 🔹موضوع:" گره‌ها در منازعات چندفرهنگی‌گرایی و فمینیسم با تأکید بر زن مسلمان" ✅ استاد: سرکار خانم دکتر داورپناه؛ عضو هیئت علمی و معاون ترویج و همکاری‌های علمی پژوهشکده زن و خانواده 📆 زمان برگزاری: یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم مردادماه ⏰ ساعت: 12 الی 13 🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم ■ لینک اسکای روم: https://bit.ly/2JQbqUw ■ لایو اینستاگرام: https://www.instagram.com/meftaah_com 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
📜 #مقاله 👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خ
📜 👤 حجت الاسلام (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفی‏شدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیت‏های نهاد خانواده» گفت: #️⃣بخش_دوم ➕تبیین افق راه ⬅️ حال آنکه «ظرفیت گسترده مباحث راهبردی موجود در قرآن و روایات برای تقویت دین‏داری و مقابله با عرفی‏شدن» در کنار «بطلان مبنای جبرگرایی در اندیشه اسلامی» و «وظیفه‏گرایی دینی در قالب امر به معروف و اصلاح جامعه» سه توجیه لازم برای ورود به اینگونه مطالعات را فراهم می‏سازد. پر واضح است که در این مسیر لازم است از ظرفیت نهادهای مختلف که خانواده از مهمترین آنهاست استفاده شود. چراکه خانواده با توجه به کارکردهای عاطفی، جنسی، حمایتی و نظارتی آن، ظرفیت‏های مهمی برای تقویت جایگاه دین در جامعه دارد؛ برای مثال مهمترین مکان انتقال بین نسلی باورها و اعمال دینی است و از این جهت برای پایداری و تداوم سنت‏ها و اجتماعات دینی اهمیت حیاتی دارد. بدین جهت لازم است ظرفیت‏های خانواده ایرانی در مقابله با روند عرفی‏شدن بررسی شود. 🛑 به منظور بررسی و تحلیل آن دسته از ظرفیت‏های خانواده که می‏تواند مبنای ترسیم راهکارهای مقابله با عرفی‏شدن در ایران قرار بگیرد، در ادامه هفت مرحله یادشده محور بحث قرار می‏گیرد. ➕مرحله اول، مبانی فلسفی ⬅️ دو گزاره مهم به عنوان نظریه عرفی‏شدن که در تدوین راهکارهای سیاستی در این حوزه موثر است: الف) از آنجایی که اختیار انسان مستلزم نفی جبر اجتماعی است، عرفی‏شدن پدیده‏ای محتوم و اجتناب‏ناپذیر نیست؛ ب) طبق اصل اختیار انسان و به دلالت آیاتی و روایاتی چون «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ شَهيداً» (فتح/28) پدیده عرفی‏شدن بازگشت‏پذیر است. ➕مرحله دوم، نظام ارزشی ⬅️ نظام ارزشی عناصر متعددی همچون اصول اخلاقی، احکام فقهی-حقوقی، قوانین بالادستی را شامل می‏شود. مطالب ذیل تا حدودی چارچوب ارزشی عرفی‏شدن را منعکس می‏کنند: 1) عرفی‏شدن از لحاظ دینی امری منفی است، زیرا مستلزم تغییراتی در اصل و محتوای آن است. نقطه مقابل عرفی‏شدن، دینی شدن فرد و جامعه است که اهمیت آن در نصوص دینی بازتاب یافته است، مثل سفارش به احیای معنوی انسان؛ 2) برای مقابله با عرفی‏شدن می‏توان استدلالی فقهی مطرح کرد: هر عملی که باعث وهن دین یا مذهب، یعنی بی‏اعتباری و تضعیف جایگاه آن شود حرام است؛ 3) قوانین بالادستی نظام جمهوری اسلامی تلویحا بر لزوم متوقف کردن و بلکه معکوس کردن روند عرفی‏شدن در ایران دلالت دارند، به گونه‏ای که شاهد تقویت جایگاه دین و گسترش دینداری در جامعه باشیم. برای مثال طبق اصل چهارم قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی و غیره باید طبق موازین اسلامی باشد. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه دوم دکتر رودگر.mp3
31.84M
🔊صوت 👤خانم دکتر 1️⃣ ✅ با موضوع "مبانی فلسفی فمینیسم" 🗓یکشنبه 99/4/8 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
✅اتحادیه اروپا ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف موضوع «جمعیت» می‌کند. مریم اردبیلی کارشناس مسائل زنان و خانواده: 🔹اتحادیه اروپا به طور متوسط حدود ۴ تا ۵ درصد از GDP (تولید ناخالص ملی) خود را صرف موضوع جمعیت می‌کند اما در کشور ما، بعد از دو دهه باید برخی را از خواب غفلت بیدار کنیم که لااقل سیاست‌های ضدجمعیتی را اعمال نکنند! ♻️باید مردم از ثبات شرایط مطمئن شوند، وگرنه فرزندآوری را به تاخیر می‌اندازند یا کلاً از آن منصرف می‌شوند. 🔸 بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، طرح‌های حمایت از خانواده را حدود ۵ دهه اجرا کردند تا اینکه در حال حاضر به نرخ باروری نزدیک به ۲ رسیده‌اند. 🔹اگر به خانواده‌ها بگوییم که مثلاً نگران بخشی از مخارج فرزند سوم خود نباشند، خانواده‌ها برای فرزندآوری آرامش پیدا می‌کنند. 🔹برخی از کشورها نیز هزینه‌ها را به تاخیر می‌اندازند، مثلا در سنگاپور اعلام کردند که اگر امسال خانواده‌ای فرزند سومش را به دنیا بیاورد، هزینه‌های دانشگاه آن فرزند، رایگان خواهد بود یا مثلاً در صورت تولد فرزند چهارم، هزینه‌ای برای مسکن به آنها پرداخت می‌شود. 🌐تسنیم 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📜 👤 فاطمه سادات طباطبایی؛ عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ▫️در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: باتشکیل مجلس یازدهم صحبت‌های ضد و نقیض زیادی راجع به برخی مباحث مثل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفته شده که بهتر است که نمایندگان محترم مجلس بدون در نظر گرفتن هیچ موضع گیری سیاسی و نگاه حزبی برای رفع مشکل جامعه تصمیم گیرند، عده‌ای معتقد اند مسئله خانواده ذیل کمیسیون فرهنگی مورد بحث است. ▪️اما با توجه به خروجی سال‌ها گذشته مجلس شورا اسلامی دیده میشود که این کمیسیون با توجه به گستردگی وظایف و انبوه مسئولیت‌ها و موضلات فرصت چندانی برای پرداختن به مسئله خانواده به صورت جدی را ندارند با توجه به این که تا پیش از این تنها کمیسیون مجلس که به صورت انحصاری به بخشی از مسئله خانواده میپرداخته کمیسیون زنان بوده و ذیل مسائل زنان به مسائل خانواده نیز پرداخته، اما مرکز توجه در این کمیسیون طبیعتا زنان بوده است. اما با این حال همچنان اصل مسئله خانواده مورد غفلت قرار گرفته است. 🔻برای مشاهده ادامه خبر به لینک زیر مراجعه بفرمایید🔻 🌐 https://b2n.ir/730279 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه اول دکتر بهرامی.mp3
25.97M
🔊صوت 👤جناب آقای دکتر 1️⃣ ✅ با موضوع "شکل‌گیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) " 🗓دوشنبه 99/4/9 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 🔹موضوع:" فمینیسم و تفاوت جنسی" ✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان؛ هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📆 زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج شنبه 8 و 9 مردادماه ⏰ ساعت: 12 الی 13 🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم ■ لینک اسکای روم: https://bit.ly/2JQbqUw ■ لایو اینستاگرام: https://www.instagram.com/meftaah_com 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
📜 👤 حجت الاسلام (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفی‏شدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیت‏های نهاد خانواده» گفت: #️⃣بخش_سوم ➕تبیین علّی پذیرفتنی درباره عرفی‏شدن در ایران مجموعه گسترده‏ای از عوامل فردی و اجتماعی در عرفی‏شدن جامعه ایران معاصر ایفای نقش می‏کند که دو عامل «گسترش رفاه‏طلبی» و «لذت‏گرایی جنسی» عوامل مسلط عرفی‏شدن شناسایی شدند. پنج دسته عوامل فردی وجود دارد: فقر معرفت دینی، سست‏ایمانی، ضعف انگیزه‏های اخلاقی ایمان، موانع اخلاقی ایمان، رفتارهای غیردیندارانه. همچنین پنج دسته عوامل راجع به نظام اجتماعی شناسایی شده است: اختلال در فرآیند انتقال فرهنگی، سوء عملکرد روحانیت، اقبال دنیا و رفاه‏طلبی، نقش منفی حکومت‏ها، ضعف نظارت. ➕نشان دادن ظرفیت‏ها و راه‏های اثرگذاری نهاد خانواده بر عرفی‏شدن از آنجایی که خانواده در بسترسازی عوامل عرفی‏شدن نقش دارد، در بررسی تاثیر عوامل مذکور بر عرفی‏شدن نمی توان نقش خانواده را نادیده گرفت. بر این اساس چون نهاد خانواده فی نفسه عامل عرفی‏شدن نیست، کیفیت وقوع کارکردهای اجتماعی خانواده است که میزان تاثیر آن بر عرفی‏شدن یا دینی‏شدن را تبیین می‏کند. به نظر می‏رسد تنظیم رفتار جنسی، تامین نیازهای عاطفی، حمایت، فرهنگ‏پذیری و کنترل اجتماعی مهمترین کارکردهایی هستند که می‏توانند ارتباط میان خانواده و عرفی‏شدن یا عرفی‏زدایی را نمایش دهد. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔸به بازجو گفتم الان نوبت بچه داری من است! / باید تداخل وظایف و تکالیف را پذیرفت🔸 رسول اکرم (ص) نماز می خواند در حالیکه در بغل او فرزند دخترش امامه بود. وقتی می ایستاد، بچه را بغل می گرفت و وقتی به سجده می رفت بچه را زمین می گذاشت و نماز جماعتش را با بچه داری تمام می کرد! این معنایش این است که مسائل و وظایف، گاهی با هم تداخل می کند. انسان بایستی وظائفی که به عهده اش هست را انجام بدهد. ما اگر بخواهیم بچه ها را حذف کنیم باید ازدواج نکنیم و اگر بخواهید ازدواج نکنید باید بپذیرید که نسلی که رفت نسل دیگری نباشد که جای آنها را بگیرد، جای سوخته ها را چیزی نباشد سبز کند. اگر آن را نمی پذیری باید همسر بگزینی؛ اگر همسر را می گزینی باید قسمتی از بچه داری را تحمل کنی. یعنی سهم داری. من حتی با بچه اولم که از این کوچکتر بود، یک بازجویی مفصل در ساواک رشت پس دادم و هرچه کردند که بچه را از من دور کنند [نتوانستند]. من گفتم: الان نوبت بچه داری من است. اگر می خواهید بازجویی کنید، من با این بچه هستم. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه دوم دکتر بهرامی.mp3
22.74M
🔊صوت 👤جناب آقای دکتر 1️⃣ ✅ با موضوع "شکل‌گیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) " 🗓سهشنبه 99/4/10 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریان‌شناسی» 🔹موضوع:"نقد مبانی معرفتی فمینیسم اسلامی" ✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین مجید دهقان؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده 📆 زمان برگزاری: یکشنبه و دوشنبه 12 و 13 مردادماه ⏰ ساعت: 18 🌐 به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم ■ لینک اسکای روم: https://bit.ly/2JQbqUw 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🌷 زن در محیط اسلامی رشد می کند، در عین حال زن باقی می ماند. زن بودن، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز و افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط و خصوصیات و اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. ۱۳۸۸/۰۷/۲۸ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 فراخوان «ایده‌پردازی و ارائه راهکارهای تربیتی» ویژه اساتید اعلام شد 📆 مهلت ارسال ایده ‌‌ها و راهکارهای تربیتی: تا ۱۵ مهر ۱۳۹۹ http://www.jz.ac.ir/post/6827 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
📜 #مقاله 👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خ
📜 👤 حجت الاسلام (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه #️⃣بخش_چهارم ➕داده‏های تجربی به علت فقدان داده‏ها و تحلیل مشخص از گذشته و حال وضعیت دین در ایران نمی توان میزان دقیقی برای عرفی‏شدن در ایران را عنوان کرد. در عین حال با استناد به دو نکته می‏توان ادعای وقوع درجه‏ای از عرفی‏شدن در ایران پس از انقلاب اسلامی را حداقل در میان بخش‏هایی از اقشار جامعه تا حدودی پذیرفتنی دانست: اولا برخی تحقیقات تجربی که حاکی از افول نسبی دین‏داری مخصوصا در مناسک است؛ ثانیا مشاهدات عینی افزایش اختلاط و تحریکات جنسی در محیط‏های عمومی و توسعه اقتصاد دنیاگرایانه. ➕قضاوت ارزشی عرفی‏شدن از نظر نویسنده و اکثریت دیندار جامعه ایران امری منفی بوده و در تضاد با آرمان‏های انقلاب اسلامی است، لذا طبق این قضاوت ارزشی مقابله با آن ضرورت می‏یابد. ➕وسایل و سازوکارها براساس مقارنه‏ای که میان کارکردهای پنج‏گانه خانواده و عوامل عرفی‏شدن صورت گرفت، می‏توان پنج فرضیه اصلی را به مثابه سازوکارهای تاثیر نهاد خانواده بر توقف یا تضعیف روند عرفی‏شدن ذکر کرد: 1)بهبود روابط جنس همسران می‏تواند در کاهش ناهنجاری‏های جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی عرفی‏شدن مؤثر باشد. 2)بهبود روابط عاطفی میان همه اعضای خانواده می‏تواند در کاهش ناهنجاری‏های جنسی مؤثر باشد. 3)تقویت کارکرد حمایتی خانواده مثل فراهم‏کردن زمینه ازدواج فرزندان می‏تواند در کاهش ناهنجاری‏های جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی عرفی‏شدن مؤثر باشد. 4)اصلاح‏شدن الگوی فرهنگ‏پذیری در خانواده می‏تواند موجب تضعیف عوامل فردی و اجتماعی عرفی‏شدن شود و در توقف روند آن کمک کند. 5)کارآمدی نظارت خانواده بر اعضای خود موجب کاهش رفتارهای غیردیندارانه شده و در توقف روند عرفی‏شدن موثر است. بدیهی است اکثر این سازوکارها یا بالقوه بوده یا به فعلیت نرسیده است. لذا برای تقویت کارکرد مثبت خانواده و هدایت آنان به سمت دینی‏شدن و به فعلیت رسیدن حداکثری ظرفیت‏های خانواده توجه به راهکارهای سیاستی ضروری است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه سوم دکتر بهرامی.mp3
22.11M
🔊صوت 👤جناب آقای دکتر 1️⃣ ✅ با موضوع "شکل‌گیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) " 🗓چهارشنبه 99/4/11 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🛑 با ما همراه باشید. 📲 @khanevadeh_Eslam