صوت جلسه دوم دکتر رودگر.mp3
31.84M
🔊صوت
👤خانم دکتر #رودگر
1️⃣ #جلسه_دوم
✅ با موضوع "مبانی فلسفی فمینیسم"
🗓یکشنبه 99/4/8
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
✅اتحادیه اروپا ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف موضوع «جمعیت» میکند.
مریم اردبیلی کارشناس مسائل زنان و خانواده:
🔹اتحادیه اروپا به طور متوسط حدود ۴ تا ۵ درصد از GDP (تولید ناخالص ملی) خود را صرف موضوع جمعیت میکند اما در کشور ما، بعد از دو دهه باید برخی را از خواب غفلت بیدار کنیم که لااقل سیاستهای ضدجمعیتی را اعمال نکنند!
♻️باید مردم از ثبات شرایط مطمئن شوند، وگرنه فرزندآوری را به تاخیر میاندازند یا کلاً از آن منصرف میشوند.
🔸 بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، طرحهای حمایت از خانواده را حدود ۵ دهه اجرا کردند تا اینکه در حال حاضر به نرخ باروری نزدیک به ۲ رسیدهاند.
🔹اگر به خانوادهها بگوییم که مثلاً نگران بخشی از مخارج فرزند سوم خود نباشند، خانوادهها برای فرزندآوری آرامش پیدا میکنند.
🔹برخی از کشورها نیز هزینهها را به تاخیر میاندازند، مثلا در سنگاپور اعلام کردند که اگر امسال خانوادهای فرزند سومش را به دنیا بیاورد، هزینههای دانشگاه آن فرزند، رایگان خواهد بود یا مثلاً در صورت تولد فرزند چهارم، هزینهای برای مسکن به آنها پرداخت میشود.
🌐تسنیم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📜 #خبر
👤 فاطمه سادات طباطبایی؛ عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
▫️در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: باتشکیل مجلس یازدهم صحبتهای ضد و نقیض زیادی راجع به برخی مباحث مثل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفته شده که بهتر است که نمایندگان محترم مجلس بدون در نظر گرفتن هیچ موضع گیری سیاسی و نگاه حزبی برای رفع مشکل جامعه تصمیم گیرند، عدهای معتقد اند مسئله خانواده ذیل کمیسیون فرهنگی مورد بحث است.
▪️اما با توجه به خروجی سالها گذشته مجلس شورا اسلامی دیده میشود که این کمیسیون با توجه به گستردگی وظایف و انبوه مسئولیتها و موضلات فرصت چندانی برای پرداختن به مسئله خانواده به صورت جدی را ندارند با توجه به این که تا پیش از این تنها کمیسیون مجلس که به صورت انحصاری به بخشی از مسئله خانواده میپرداخته کمیسیون زنان بوده و ذیل مسائل زنان به مسائل خانواده نیز پرداخته، اما مرکز توجه در این کمیسیون طبیعتا زنان بوده است. اما با این حال همچنان اصل مسئله خانواده مورد غفلت قرار گرفته است.
🔻برای مشاهده ادامه خبر به لینک زیر مراجعه بفرمایید🔻
🌐 https://b2n.ir/730279
#خانواده
#کمیسیون_خانواده_و_جمعیت
#مجلس_شورای_اسلامی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه اول دکتر بهرامی.mp3
25.97M
🔊صوت
👤جناب آقای دکتر #بهرامی
1️⃣ #جلسه_اول
✅ با موضوع "شکلگیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) "
🗓دوشنبه 99/4/9
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع:" فمینیسم و تفاوت جنسی"
✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان؛ هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📆 زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج شنبه 8 و 9 مردادماه
⏰ ساعت: 12 الی 13
🌐 به صورت همزمان از لایو اینستاگرام و پلتفرم اسکای روم
■ لینک اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
■ لایو اینستاگرام:
https://www.instagram.com/meftaah_com
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📃در مقاله خود با عنوان «مقابله با روند عرفیشدن دین در ایران با تاکید بر ظرفیتهای نهاد خانواده» گفت:
#️⃣بخش_سوم
➕تبیین علّی پذیرفتنی درباره عرفیشدن در ایران
مجموعه گستردهای از عوامل فردی و اجتماعی در عرفیشدن جامعه ایران معاصر ایفای نقش میکند که دو عامل «گسترش رفاهطلبی» و «لذتگرایی جنسی» عوامل مسلط عرفیشدن شناسایی شدند. پنج دسته عوامل فردی وجود دارد: فقر معرفت دینی، سستایمانی، ضعف انگیزههای اخلاقی ایمان، موانع اخلاقی ایمان، رفتارهای غیردیندارانه. همچنین پنج دسته عوامل راجع به نظام اجتماعی شناسایی شده است: اختلال در فرآیند انتقال فرهنگی، سوء عملکرد روحانیت، اقبال دنیا و رفاهطلبی، نقش منفی حکومتها، ضعف نظارت.
➕نشان دادن ظرفیتها و راههای اثرگذاری نهاد خانواده بر عرفیشدن
از آنجایی که خانواده در بسترسازی عوامل عرفیشدن نقش دارد، در بررسی تاثیر عوامل مذکور بر عرفیشدن نمی توان نقش خانواده را نادیده گرفت. بر این اساس چون نهاد خانواده فی نفسه عامل عرفیشدن نیست، کیفیت وقوع کارکردهای اجتماعی خانواده است که میزان تاثیر آن بر عرفیشدن یا دینیشدن را تبیین میکند. به نظر میرسد تنظیم رفتار جنسی، تامین نیازهای عاطفی، حمایت، فرهنگپذیری و کنترل اجتماعی مهمترین کارکردهایی هستند که میتوانند ارتباط میان خانواده و عرفیشدن یا عرفیزدایی را نمایش دهد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔸به بازجو گفتم الان نوبت بچه داری من است! / باید تداخل وظایف و تکالیف را پذیرفت🔸
رسول اکرم (ص) نماز می خواند در حالیکه در بغل او فرزند دخترش امامه بود. وقتی می ایستاد، بچه را بغل می گرفت و وقتی به سجده می رفت بچه را زمین می گذاشت و نماز جماعتش را با بچه داری تمام می کرد!
این معنایش این است که مسائل و وظایف، گاهی با هم تداخل می کند. انسان بایستی وظائفی که به عهده اش هست را انجام بدهد. ما اگر بخواهیم بچه ها را حذف کنیم باید ازدواج نکنیم و اگر بخواهید ازدواج نکنید باید بپذیرید که نسلی که رفت نسل دیگری نباشد که جای آنها را بگیرد، جای سوخته ها را چیزی نباشد سبز کند.
اگر آن را نمی پذیری باید همسر بگزینی؛ اگر همسر را می گزینی باید قسمتی از بچه داری را تحمل کنی. یعنی سهم داری. من حتی با بچه اولم که از این کوچکتر بود، یک بازجویی مفصل در ساواک رشت پس دادم و هرچه کردند که بچه را از من دور کنند [نتوانستند]. من گفتم: الان نوبت بچه داری من است. اگر می خواهید بازجویی کنید، من با این بچه هستم.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه دوم دکتر بهرامی.mp3
22.74M
🔊صوت
👤جناب آقای دکتر #بهرامی
1️⃣ #جلسه_دوم
✅ با موضوع "شکلگیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) "
🗓سهشنبه 99/4/10
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 ادامه سلسله وبینارهای تخصصی «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی»
🔹موضوع:"نقد مبانی معرفتی فمینیسم اسلامی"
✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین مجید دهقان؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده
📆 زمان برگزاری: یکشنبه و دوشنبه 12 و 13 مردادماه
⏰ ساعت: 18
🌐 به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم
■ لینک اسکای روم:
https://bit.ly/2JQbqUw
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🌷 زن در محیط اسلامی رشد می کند، در عین حال زن باقی می ماند. زن بودن، برای زن یک نقطهی امتیاز و افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط و خصوصیات و اخلاق زنانه دور کنیم. خانهداری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم.
۱۳۸۸/۰۷/۲۸
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 فراخوان «ایدهپردازی و ارائه راهکارهای تربیتی» ویژه اساتید اعلام شد
📆 مهلت ارسال ایده ها و راهکارهای تربیتی: تا ۱۵ مهر ۱۳۹۹
http://www.jz.ac.ir/post/6827
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
📜 #مقاله 👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 📃در مقاله خ
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#️⃣بخش_چهارم
➕دادههای تجربی
به علت فقدان دادهها و تحلیل مشخص از گذشته و حال وضعیت دین در ایران نمی توان میزان دقیقی برای عرفیشدن در ایران را عنوان کرد. در عین حال با استناد به دو نکته میتوان ادعای وقوع درجهای از عرفیشدن در ایران پس از انقلاب اسلامی را حداقل در میان بخشهایی از اقشار جامعه تا حدودی پذیرفتنی دانست: اولا برخی تحقیقات تجربی که حاکی از افول نسبی دینداری مخصوصا در مناسک است؛ ثانیا مشاهدات عینی افزایش اختلاط و تحریکات جنسی در محیطهای عمومی و توسعه اقتصاد دنیاگرایانه.
➕قضاوت ارزشی
عرفیشدن از نظر نویسنده و اکثریت دیندار جامعه ایران امری منفی بوده و در تضاد با آرمانهای انقلاب اسلامی است، لذا طبق این قضاوت ارزشی مقابله با آن ضرورت مییابد.
➕وسایل و سازوکارها
براساس مقارنهای که میان کارکردهای پنجگانه خانواده و عوامل عرفیشدن صورت گرفت، میتوان پنج فرضیه اصلی را به مثابه سازوکارهای تاثیر نهاد خانواده بر توقف یا تضعیف روند عرفیشدن ذکر کرد:
1)بهبود روابط جنس همسران میتواند در کاهش ناهنجاریهای جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی عرفیشدن مؤثر باشد.
2)بهبود روابط عاطفی میان همه اعضای خانواده میتواند در کاهش ناهنجاریهای جنسی مؤثر باشد.
3)تقویت کارکرد حمایتی خانواده مثل فراهمکردن زمینه ازدواج فرزندان میتواند در کاهش ناهنجاریهای جنسی به عنوان یکی از عوامل اصلی عرفیشدن مؤثر باشد.
4)اصلاحشدن الگوی فرهنگپذیری در خانواده میتواند موجب تضعیف عوامل فردی و اجتماعی عرفیشدن شود و در توقف روند آن کمک کند.
5)کارآمدی نظارت خانواده بر اعضای خود موجب کاهش رفتارهای غیردیندارانه شده و در توقف روند عرفیشدن موثر است.
بدیهی است اکثر این سازوکارها یا بالقوه بوده یا به فعلیت نرسیده است. لذا برای تقویت کارکرد مثبت خانواده و هدایت آنان به سمت دینیشدن و به فعلیت رسیدن حداکثری ظرفیتهای خانواده توجه به راهکارهای سیاستی ضروری است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه سوم دکتر بهرامی.mp3
22.11M
🔊صوت
👤جناب آقای دکتر #بهرامی
1️⃣ #جلسه_سوم
✅ با موضوع "شکلگیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) "
🗓چهارشنبه 99/4/11
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🗓 امروز ۴ اگوست
🚩 روز جهانی #زنان_مجرد_شاغل
هدف از نامگذاری این روز، توجه به مشکلات دختران مجرد شاغل و اعتراض به #تبعیض اعلام شده.
❗️تا اینجای کار خیلی خوبه و یک قدم در راستای رسیدن به #عدالت_جنسیتی است. اما سوالی که پیش میاد اینه که چرا فقط مجردها و متاهلها نه؟ یا چرا روز مادران متاهل شاغل نداریم که با چالشهای خیلی پررنگتری روبرو هستند؟
💯 البته ممکنه جواب داده بشه که چون زنان مجرد شاغل مشکلات بیشتری دارند و اینجاست که دوباره و چندباره به این نتیجه میرسم که ما باید مناسبتهای تقویممون رو طبق فرهنگ خودمون تنظیم کنیم نه این سو و آنسوی جهان
💢 اینجا #زنان_متاهل و #مادران_شاغل اینقدر تحت فشار هستند که اغلب مجبور میشن بین مادری و کار کردن یکی رو انتخاب کنند. خیلی از زنها از ترس از دست دادن موقعیت های خوب شغلی که به سختی کسبـش کردند، حاضر نیستند #مادر بشن و خیلیها حاضر نیستند #ازدواج کنند و خیلی از ازدواج کردهها بخاطر هماهنگ نبودن نقشهای شغلی و خانوادگی، دچار تعارض میشن و زندگیشون به مشکل میخوره.
🦋 در واقع محیطهای کاری بر علیه زنان، خصوصاً زنان متاهل و به ویژه علیه مادران طراحی شده و امکانات خاصی در اختیار مادران شاغل قرار نمیده که بتونند در کنار کار، به راحتی #مادری یا #همسری هم بکنند.
⭕️ محیطهای کاری ما به شدت مردانه هستند و دنیا نیاز داره به محیطهای کاری مخصوص زنان با امکاناتی مثل محل شیردهی و نگهداری فرزند و انعطاف در ساعات کاری و...!
❕در واقع ما نیاز به حمایت از زنان فعال در اجتماع، اعم از مجرد و متاهل داریم که بتونند متناسب با چالشهای جنسیتیشون مثل قاعدگی، PMS ، بارداری، شیردهی و... فعالیت کنند بدون اینکه به جسم و روانشون آسیب برسه یا مجبور باشند برای نگهداشتن شغل، از خیر تشکیل خانواده یا فرزندآوری بگذرند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
#معرفی_کتاب
📖 فمینیسم در ترازوی نقد - جلد دوم: دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنان را آزاد می سازد.
📌 این کتاب ترجمه و تلخیص کتاب Lies Woman Believe نوشته نانسی لی دموس(Nancy Leigh Demess) است. نویسنده کتاب، فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سرپرست انتشارات و عضویت هیات مدیره کشیشانFeaction در میشیگان و سردبیر مجله Sprit of Revival است.
🖊 این کتاب، به چهل دروغ رایج در غرب که زنان آن را باور کرده اند و این باورها به زندگی فردی و اجتماعی آنان آسیب زده است، می پردازد. نویسنده این کتاب که یک زن مبلغ مسیحی است، با اشاره به سردرگمی های روزانه زنان، می کوشد به آنان کمک کند تا فریب هایی که بسیاری از آنان را به ناامیدی کشانده است، بشناسند و با معرفی شیطان به عنوان منشأ تمام دروغ پردازی ها و انحرافات بشری و استفاده از مثال های مستند و حقیقی، خواننده را راهنمایی کند تا به سوی حقایقی بازگردند که تنها با آموزه های دینی، قابل یافتن اند.
🔍 این کتاب که با شیوهای نو و جدید، نگرش های فمینیستی را نقد می کند، در سه بخش و یازده فصل تدوین و تنظیم شده است.
❗️دروغ های که زنان درباره خودشان، گناه، ازدواج، فرزندان، عواطف و شرایط زندگی باور می کنند، برخی از عناوین این کتاب اند. در بخش سوم این نوشتار، حقایقی که زنان را از این دروغ ها آزاد می کند، مطرح می شوند.
#فمینیسم
#نشر_معارف
#دروغهایی_که_باور_شدهاند
#نانسی_لی_دموس
#پریسا_پورعلمداری
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
🔰 دیدگاه دین درباره تفاوتهای میان زن و مرد/ چرایی جذابیت برخی از مطالب فمینیسم
✍️ حجتالاسلام والمسلمین حسین بستان در وبینار «بررسی فمینیسم در ایران و جهان؛ از مبانی تا جریانشناسی» مطرح کرد؛
📚 فمینیسم هم به عنوان مکتب و جنبش و هم به لحاظ عملی و نظری قهراً دارای نقاط قوتی است. البته طبعاً دارای ضعفهایی نیز هست.
📚 فمینیسم بر روی امر فطری دست گذاشته و این مهمترین ویژگی آن به شمار میآید. همین موضوع سبب جذابیت و أثرگذاری آن در سطح جهانی شده است.
📚 در نگاه کلی تاریخی، به فمینیسم میتوانیم بگوییم در عرصههایی موفقیتهایی کسب کرده ولی در عین حال به آن چه خواسته نرسیده است، یعنی جاهایی پسرفت و شکست داشته است.
📚 تفاوت جنسی در ظاهر یک مسأله است ولی وقتی تبیین میشود شاهد مسائل مختلفی خواهیم بود که هر کدام از این مسائل فرعی به یک حوزه دانشی مربوط میشود.
📚 غربیها پذیرفتهاند برخی تفاوتهای جنسیتی بدون شک وجود دارد، ولی برخی از تفاوتها را تنها کلیشههای جنسی دانستهاند و درباره تعدادی از تفاوتها نیز هنوز اختلاف نظر وجود دارد.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=18641
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ
#فمینیسم
#حسین_بستان
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
♨️ "کنفرانس سالانه حضرت زهرا (س) برگزار میشود"
📣 سومین کنفرانس سالانه حضرت زهرا(س) با شعار "درخشش حال حاضر با نور خورشید حضرت زهرا(س)" با سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز های جمعه و شنبه مرداد به صورت مجازی برگزار میشود.
🔸این کنفرانس دو روزه با موضوع "سیره حضرت زهرا (س) مشعل راه عصر حاضر و آینده امت و استهلام از سیره وی در مواجهه و حل معضل افراطیگری دینی و فکری" به صورت مجازی به همت شعبه عراق اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با همکاری دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا برگزار میشود.
🔹تأثیر فکر و عقیده در ساختار امت اسلامی، دلایل شکلگیری پدیده افراطیگری و رویارویی با آن، رویکرد دین در تضعیف پدیده افراطیگری و تروریسم فکری، رویکرد قانونی- جنایی در برابر تروریسم فکری و افراطیگری، ادبیات و تاثیر آن در مواجهه با اندیشه افراطی، نقد ایدئولوژیهای گروههای سازمانیافته، روشهای تربیتی در حل مشکلات خانواده و جامعه، افراطگری و انحراف جوانان معاصر و روشهای رویارویی با آن، نقش منبر حسینی در مواجهه با پدیده افراطیگری و انحراف فکری، رسانه و نقش آن در جلوگیری از گسترش این پدیدهها و تلاشهای تجددگرایانه در مواجهه با پدیده افراطگری از جمله محور های این کنفرانس است.
🔻حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- و آیت الله محمد علی تسخیری- رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- از جمله سخنرانان مراسم افتنتاحیه این کنفرانس هستند.
📌 این کنفرانس به صورت مجازی جمعه ۱۷ مرداد ساعت ۹ صبح به وقت عراق آغاز میشود و از طریق برنامه (zoom meeting) قابل دسترسی است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
📝 منازعات فمینیسمها و چند فرهنگیگراها/ آزادی یک هدف سیاسی جدی در لیبرالیسم و فمینیسم است
🔰 زهرا داورپناه در وبینار «بررسی فمینیسم در ایران و جهان» تأکید کرد؛
📕 پس از سالها رکود ظاهری دینداری در غرب اکنون شاهد رونق آن هستیم و برخی این دوران را دوران پسا سکولار میدانند.
📕 گرچه فمینیسم در گذشته سرچشمه مهمی به نام انجیل داشته، ولی فمینیستها به مباحث دینی خوشبین نیستند.
📕 نوع نگاه در دوران معاصر با ظهور فمینیستهای مذهبی و جریانهای مذهبگرا بسیار تغییر کرد، ولی جریانی که بیشتر با حاکمیتهای غربی مرتبط است، فمینیستهای لیبرال هستند.
📕 فمینیستهای لیبرال نسبت به مذهب به ویژه زنان مسلمان خوشبین نیستند. اینها قائلند ادیان توحیدی گرفتار جنیستزدگی هستند.
📕 چند فرهنگیگراها به تنوع فرهنگی احترام میگذارند. قائلند که فمینیسم روایت درستی از ادیان ندارد.
📕 هم در لیبرالیسم و هم در فمینیسم آزادی یک هدف سیاسی جدی است. در لیبرالیسم خواسته همه انسانها و در فمینیسم خواسته همه زنان تعریف میشود.
📕 از نظر چند فرهنگیگراها آزادی یک مفهوم فرهنگی است و معلوم نیست از کجا تبدیل به یک آرمان بشری شده است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=18686
#زنان_و_خانواده
#گفتگو
#قم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
#مناسبتی
❤️امروز تنها #وارث غـدیـر حضرت #مـهـدے (عج) است.
🙏خـدایـا لذت دیدارش را بر ما ارزانی دار...
🌺 یاصاحب الزمان اغثنی
یاصاحب الزمان ادرکنی
عیدتان مبارک
ایام معطربه عطرولایت
امیرالمومنین علی علیه السلام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
وصل مهر(زن و خانواده ایرانی اسلامی)
📜 #مقاله 👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی) 🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه #️⃣بخش_چهار
📜 #مقاله
👤 حجت الاسلام #حسین_بستان (نجفی)
🖋دانشیار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
#️⃣بخش_پنحم
🔻با توجه به مطالب مذکور مهمترین راهکارهای مقابله با عرفیشدن به کارگیری امکانات آموزشی، مشاورهای، درمانی، حمایتی، فرهنگسازی، قانونگذاری و نظارتی است که در راستای اهداف زیر باید اعمال شود:
1)گسترش و تحکیم سنت ازدواج و خانواده
2)بهبود روابط جنسی همسران
3)بهبود روابط عاطفی همسران
4)توانمندسازی خانواده برای ایفای کارکرد حمایتی خود
5)اصلاح الگوی فرهنگپذیری در خانواده
6)کارآمدتر شدن سازوکارهای نظارتی خانواده
در ادامه راهکارهای مذکور را در قالب مولفههای هفتگانه در حوزه خانواده دقیقتر بررسی میشود.
➕مولفه سیاستی اول: آموزش
به منظور مقابله با روند عرفیشدن در ایران لازم است نهادهای آموزشی مخصوصا مدارس، دانشگاهها، حوزههای علمیه و رسانه ملی همه اهداف ششگانه مذکور به جز مورد «بهبود روابط جنسی همسران» را در اولویت قرار دهند. علت استثناء پیامدهای منفی اجتماعی و فرهنگی رسانهایشدن مسائل جنسی بوده و در عوض پیشنهاد میشود راهکارهای مناسبتری همچون مشاوره تخصصی همراه با ملاحظات اخلاقی و فرهنگی مدنظر قرار گیرد. شایان ذکر است با توجه به جایگاه والای خانواده در نظام ارزشی ایرانیان، نهادهای آموزشی تا حدودی این ظرفیتها را به فعلیت رساندهاند که نمونه محسوس آن حضور نسبتا پررنگ موضوع خانواده در رسانه ملی است. بنابراین اگر کاستیهایی دیده میشود، به دلیل ضعف عملکرد است، نه اینکه ناشی از فقدان ظرفیت باشد. در این راستا میتوان از تجارب آموزشی کشورهای غربی همچون آمریکا استفاده کرد که برنامههای خودمهارگری جنسی برای نوجوانان رشد روزافزونی داشته است.
تنوع فراوان اقشار جامعه از حیث سن و جنس و غیره در کنار تنوع ظرفیت محدود نهادهای آموزشی حاکی از این است که هیچ نهاد آموزشی واحدی قادر به تامین نیاز همه اقشار نیست، بلکه براساس یک نیازسنجی جامع باید آموزش همگان بین نهادهای مختلف با توجه به جامعه هدف آنان تقسیم شود. یکی از موانع در اجرای راهکارهای آموزشی، آسیب محتوایی ناشی از نفوذ اندیشههای فمینیستی است. گسترش فمینیسم یعنی گسترش پارادایمی که یا با اهداف ششگانه مخالف میکند یا تعاریف متفاوتی از آنها همچون ازدواج ارائه میدهد. با نفوذ این پارادایم به بدنه نهادهای آموزشی، آنان رسالت خود را انکار کرده یا آن را به نحو متفاوتی بازتعریف میکنند، برای مثال رسانه ملی دچار تعارض محتوایی شده و در کنار برنامههای مفید تخصصی خانواده، در برنامههای تفریحی خود پیامهای فمینیستی و ضدخانواده ارائه میدهد، مثل ترویج معاشرت دو جنس پیش از ازدواج.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam
صوت جلسه چهارم دکتر بهرامی.mp3
16.29M
🔊صوت
👤جناب آقای دکتر #بهرامی
1️⃣ #جلسه_چهارم
✅ با موضوع "شکلگیری جریان های فمینیستی در ایران (بررسی دوره قاجار و پهلوی) "
🗓پنجشنبه 99/4/12
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🛑 با ما همراه باشید.
📲 @khanevadeh_Eslam