eitaa logo
ایران قوی
201 دنبال‌کننده
75 عکس
61 ویدیو
27 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌از ریشه‌های اغتشاش 🔰امام خامنه ای مدظله العالی پیش از انتخابات هشدار داده بودند که: «خب آن کسانی هم که حرفهای سفسطه‌آمیزی در مورد انتخابات میزنند... برای اینکه دلسرد کنند مردم را از حضور در انتخابات، اینها در واقع دنبال تضعیف نظامند و دشمنان خارجی و بیرونی هم که صریحاً با انتخابات درمی‌افتند، دنبال این هستند که نظام را تضعیف کنند؛ آنها میدانند که اگر چنانچه حضور مردم ضعیف بشود و کشور ضعیف بشود، آن وقت میتوانند کشور را دچار ناامنی کنند، دچار تروریسم کنند، کشور را جولانگاه تروریست‌ها قرار بدهند؛ این در صورتی است که کشور ضعیف بشود، و پشتوانه‌ی حضور مردم در کشور کم‌رنگ بشود. البتّه این را تصریح نمیکنند، امّا در گوشه‌کنارِ حرفهایشان این معنا کاملاً شنیده میشود و دیده میشود که دنبال همین هستند؛ میخواهند حضور مردم نباشد تا نظام ضعیف بشود، تا بتوانند در کشور اخلال کنند، تا بتوانند دخالت کنند، تا بتوانند کشور را جولانگاه مزدوران خودشان قرار بدهند؛ این را انسان میبیند». سخنرانی تلویزیونی در آستانه برگزاری انتخابات 26/03/1400 🔰 بنابراین هرکس علیرغم هشدار رهبری اسیر وسوسه دشمنان شد و برای حضور حداکثری مردم کار نکرد، در زمینه سازی اغتشاشات دخیل است و باید پاسخگوی خونها و آبروهای پاک و مقدس ریخته شده باشد. 🔰آری به همین محکمی و صراحت. با خون و آبروی یک ملت آن هم ملت مقتدر و مظلومی چون ملت ایران، نمیتوان و نباید بازی کرد. https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌انتهای قافله یا نزدیک‌های جلو؟؟ «ما از انتهای قافله، یک حرکت پُرشتابی را شروع کرده‌ایم حالا به نزدیکهای جلو رسیده‌ایم؛ این یک واقعیّت است. هنوز به آن جلو نرسیده‌ایم امّا خیلی پیش رفته‌ایم، باز هم پیش خواهیم رفت». امام خامنه ای مدظله العالی، 28 مهر، 1401 https://eitaa.com/Iran_ghavy
♨️روایتی واقعی از صحنه اعتراض و کمی شلوغی 20 مهر-تهران ⭕️ برحسب اتفاق چهارشنبه 20 مهر ساعت یک و نیم ظهر تهران خ فلسطین جنوبی بودم که اولین موتوری که اون طرف خیابان ایستاده بود بلند داد زد حاجی چه جرأتی داری که با عمامه اومدی اینجا؟! رفتم اون طرف خیابان و باهاش دستم دادم و اون هم با اکراه زیاد که من کجا و شما کجا و مملکت ول کنید و بزارید جوانها مملکت اداره کنند بالاخره بعد ده دقیقه صحبت گازش گرفت و رفت . اومدم به خیابان اصلی فلسطین جنوبی و به طرف بالا می اومدم که دیدم بعضی دخترها که سرشون برهنه است و شعارهایی را یواش یواش زمزمه میکنند از کنارم رد میشن و مغازه دارها که سلامشون میکنم جواب میدن و با تعجب و نوعی دلسوزی و نگرانی نگام میکنن. رفتم اون طرف خیابان که از کوچه ای برم طرف ایستگاه مترو تئاتر شهر دیدم سرکوچه شلوغه و یه مقدار ترس به دلم اومد چون کم کم فهمیده بودم که ظاهرا امروز خبراییه. بعد با خودم گفتم مگه نمی گفتی مردم خوبند. رفتم جلو جوانای هیکلی و قیافه های خفن و من هم سلام میدادم رد میشدم بعضا هم آدرس میپرسیدم که ایستگاه مترو از کدوم طرفه و جواب میدادن وارد خیابانی که به ایستگاه مترو میره شدم که یه جایی شلوغی بود و دو جوان پسر از میان اونها به من گفتن حاج آقا چه وضعی تو مملکت و از این حرفها و شروع کردیم حین راه رفتن به بحث کردن و اینکه بالاخره چه مدل بهتری از همین مردم سالاری دینی سراغ دارید؟ از ژاپن مثال زدند و من هم ین نمونه خودکشی که یکی از دوستان ساکن در اونجا نقل میکرد گفتم و بعد دیدم نه اینها خیلی حوصله این حرفها را ندارن و از اطراف هم صدای شعار دخترا میاد همه اینا یکی دو دقیقه نشد که یه خانم مسن و با حجاب معمولی از اون طرف پیاده رو گفت حاج آقا چرا این مملکت و مردم را ول نمیکنید و دست برنمیدارید؟ گفتم بالاخره این همه آخوند بچه و تربیت شده مادران ایران و مادران مثل شما هستند. گفت خامنه ای بره. گفتم خامنه ای از کجا آمده؟ یه کمی جا خورد و اون دوتا جوان هم وسط بحثها هی میگفتند که این حاجی با اون یکیا فرق داره و همینکه الان اینجاست یعنی این میفهمه درد ما را و از این حرفها را میزدند و هی میگفتند که حاج آقا برید و یه جور نگران بودند؛در همین حین یه پیرمردی که خیلی هم قیافه به ظاهر مذهبی نداشت دستم و گرفت گفت حاجی سوالی دارم تا اومدن این ور گفت حاجی بیا برو برو نمون اینجا؛ دوباره با اون جوانا یکی این طرف و اون یکی این طرف چند قدمی برداشتیم و دیدم اونا عقب تر موندن و به من میگفتند شما برید و تعداد شعار دهنده های دختران سرلخت بیشتر و صداشون بلندتر و فضا شلوغ تر میشد.از جلو جوانها می اومدند تیکه میانداختند یکی میگفت حاجی ناهار دادن بهتون اون یکی میخواست خودش را با شوخی رو من باندازه که جاخالی دادم و در کنار مغازه دارها بودن که بهشون سلام میدادم و اونا هم یه جوریا میگفتند که اینجا را زود ترک کنید وارد ایستگاه مترو شدم اما صدای توپ تانک فش فشه آخوند باید گم بشه می اومد.تو ایستگاه هم یه جوانی که دست یه دخترهم تو دستش بود رسید به من گفت هنوز استعفا ندادی؟ گفتم از چی؟ گفت از آخوندیت؟ عینا با همین مصدر صناعی. گفتم نه و اونا رد شدند برن که اوفتادم دنبالشون تو پله برقی که حالا از آخوندیت استعفا دادم از ایرانیت چطور؟ یه جوری میخواستم هم بگم ایرانیم و اینکه شما هم ایرانی هستید و استعفا ندید. گفت از ایرانیت که خیلی وقت استعفا دادید. گفتم بزارید حق انتخاب داشته باشیم. آخرین جمله که با عجله میرفت این بود که حاج آقا با مردم باشید. بعدش دیگه تقریبا همه چیز عادی بود. ⭕️اونچه برام خیلی جالب بود : اول: مواظبت مردم از یک آخوند حتی اونایی که اعتراض داشتند واقعا یک مشاهده عینی از عظمت ملت و ایمان آنها به دین و اسلام و انقلاب بود چرا که به تعبیر رهبری ایمان مردم ایران همواره با ایمان به روحانیت همراه و ملازم بوده و است. دوم: سخن اون جوان موتوری اول که هم یه جوری از جرأت من تعجب کرده و بود هم معترض بود به اینکه بزارید جوانان کار کنند که گفتم ما همین ها رو میگیم اما کدوم جوان ؟ اما بالاخره راهبرد جوان محوری انقلاب را به زبان میاره. سوم: سخن اون جوان تو مترو که گفت با مردم باشید. خیلی حرف درستی بود. واقعا چقدر از روحانیون و با چه کیفیتی بین مردم بودیم همین صرف حضور و رفت و آمد یه جوری که احساس کنند روحانی یکی از اونهاست؛ انصافا همه اینطوری نیستیم و شاید کمی بدتر و اینکه اول یه کسی میگه استعفا و بعد میگه با مردم باشید یعنی چی؟ یعنی روحانی را میخواهیم و برای همه میخواهیم. البته شاید اون همون لحظه منظورش از مردم همون چند نفر اغتشاشگره اما همین که مجبوره با ادبیات مردم با من صحبت کنه یعنی اینکه ...
📌از ریشه های اغتشاش 2 🔰حاج آقای کارخانه: مردم نذاشتن عامل دشمن با قمه کارم رو یکسره کنه(برنامه بدون تعارف خبر 20:30 29 مهر 1401) 🔸خیلی برام جالب بود وقتی دیدم رهبری در همایش آسیب شناسی انقلاب در سال 77 از فعالیت دائمی خودشان مبنی بر اثبات مومن بودن مردم قبل از انقلاب خبر داده و به نوعی به آسیب محوری دوران مبارزات یعنی عدم ایمان برخی انقلابیون به مردم اشاره کرده اند؛ ایمانی که رهبری بارها فرمودند که اوج آن در امام بود و هیچ کس مثل امام به مردم ایمان نداشت. 🔹حالا با وجود این همه عمل صالح ملی در انقلاب و جنگ و تهاجم فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و خلاصه فشارهایی در ابعاد چند میلیون برابری جنگ احزاب(30/03/1397)، باز شاهد این نوع تریدها آن هم در برخی مدعیان انقلاب هستیم لذا رهبری در همه سخنرانی از مردم و عظمتشان صحبت میکنند چنانکه از دشمن و ضعفش صحبت میکنند بلکه بتصریح میکنند که در همه سخنرانی ها یا در بیشتر آنها از مردم صحبت میکنند تا نقش مردم روشن بشه(26/06/98) و میفرمایند که متأسفانه خیلی ها از مردم صحبت میکنند اما مردم را نمیشناسند و باید همه مردم را بشناسند(19/11/1396) تا با این شناخت پایه های ایمان روشن بینانه به مردم (29/03/1385) به عنوان یکی از اصول انقلاب تقویت شود(14/03/1394). 🔸خلاصه اینکه اگر ما مردم را نشناسیم و به مردم ایمان نداشته باشیم و در نتیجه نتوانیم هویت ایمانی ملت را برایشان تبیین کنیم تا در مقابل وسوسه‌های دشمن احساس هویت ملی در آنها ضعیف نشده و لحظه به لحظه تقویت بشود، دشمن که کافر به مردم است و اصلا توانایی شناخت ایمان مردم را ندارد مردم را آنطوری که میخواهد و میشناسد به خودشان معرفی میکند یعنی میشود زبان گویای ملت در وصف خودش. و در اینصورت است که دشمن با دیدن برخی نشانه‌های حتی ضعیف از کم سو شدن احساس هویت ایمانی در مردم بلکه حتی به دروغ بتواند ایمان دیگران را مورد تردید قرار دهد، جرأت اقدامات متهورانه مثل اغتشاش میکند تا شاید برای حرکت عمومی ملت هزینه تراشی کند. 🔹 اما اگر ما تبیین میکردیم و زبان گویای ملت در وصف خودشان میشدیم به طوری که ملت یکصدا از آن هویت ایمانی سخن میگفتند، دشمن کمتر به این اشتباهات پرهزینه برای خودش امیدوار میشد و مهم تر اینکه مردم نطفه این اغتشاشات حتی در این حد ضعیف را هم خفه میکردند. چرا همان مردمی که نمیگذارند عامل دشمن با قمه کار حاج آقای کارخانه را در تهران تموم کنه و وارد قضیه میشوند تا اینجا صبر کرده اند که کار به اینجا بکشه .ما باید با شعله ور کردن احساس ایمان ملی و فعال کردن واقعی همه مردم، به نقطه بازدارنده در مسائل امنیتی برسیم به طوری که اساسا از ذهن دشمن چنین نقشه ای خطور نکند. البته یقینا در این زمنیه پیشرفت داشتیم. 🔰از ماست که برماست https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇪🇬 ید واحده 📝 بخشی از پیام تسلیت امام خامنه‌ای مدظله العالی در پی حادثه تروریستی در حرم احمد بن موسی علیهما السلام شیراز 🔰«همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد. ملّت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله». https://eitaa.com/Iran_ghavy
🌹شهدا شمع محفل بشریتند🌹 🔰شهدای شاه چراغ، چراغ شدند برای ایمان به این حقیقت که ؛ 🔰برای اینکه باور کنیم حضور، نگاه، لحن و برخورد قاطع و مصمم ما در هرجا، لشکر رعب در دل دشمنان و منافقان و نیروی قاهره الهی در برابر جریان ضد ملت است. 🔰برای اینکه باور کنیم نگاه تردید آمیز، حضور ترس آلود، لحن مأیوسانه و برخورد سست در همه جا و با همه کس همان پشت کردن به دشمن در جنگ اراده هاست که آتش فتنه انگیزی دنیا و جنهم آخرت را به دنبال دارد . https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌ضعف نخبگان یا ضعف مردم؟ 🔸دیروز اتفاقی در نشستی مرتبط با مسائل اغتشاشات حضور یافتم. دکتری افاضه فرمود: نظام باید در برابر حجم عظیم اعتراضات کوتاه بیاید هرچند همانند آن مادر که برای نجات بچه اش از بچه اش گذشت تا در آن محکمه حضرت علی علیه السلام، دو تکه نشود. واقعا از ترس و لرز این آقا و تقریبا دیگر همکاران و همدستانشان تعجب کردم به اینکه : 🔹چگونه اینها نمیتوانند بین نارضایتی و اعتراض فرق بگذارند و مهم تر اینکه نمیتوانند بین اعتراضی که اتفاق نیافتاده و وحشی گری که اساسا با هر گونه اصلاح هم تمام نمیشود مگر با کشتن همه ملت ایران و حتی خود این آقایان به ظاهر شجاع و در واقع ...، نمیتواند فرق بگذارند؟! 🔸آری این آقایان به اصطلاح نخبه و خواص و هر چی، تنها چیزی که ندارند ایمان به مردم است؛ مردمی که اگر تنها یک درصد آنها برابر این وحشی گری ها نه حمایت بلکه سکوت میکردند الان کار به جای دیگر کشیده شده بود؛ و اینها مردم را بی ایمان به نظام و خسته و بریده میدانند و خودشان را دلسوز نظام. حال آنکه روشن است که: «در کشور یک احساس نهادینه‌شده‌ای در عموم تقریباً وجود دارد. حالا بعضی‌ها منفی‌بافی میکنند و ضعفهایی را که در وجود خودشان هست، به کشور، به جامعه، به نظام جمهوری اسلامی نسبت میدهند لکن واقعیّت قضیّه این است که خوشبختانه در کشور یک احساس عمومی عمیقی وجود دارد و آن، احساس عزّت و قدرت است».(امام خامنه ای مدظله العالی 28/02/1399). https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌خطرناک تر از داعش 🔹درسته اغتشاشات اخیر برای همه ملت بد بود و هست اما ظاهرا برای برخی ها خیلی خوب شده؛ برخی اصلا آب را گل آلود کردند تا حرفهای خودشان علیه نظام و ملت را به مردم و جوانان نسبت بدند. 🔸به نظر میرسه خطر و ضرر جرأت یافتن داعش برای حمله تروریستی در شاهچراغ در اثر اغتشاشات، کمتر از خطر و ضرر جرأت امثال جهانگیری هاست که روی مردم بایستد و از اصل 27 و 56 قانون اساسی صحبت ‌کند در حالیکه اگر اعتراضی هم که میگن باشه دست پخت خودشان است. یا امثال علوی بروجردی که برای مردم و جوانان دلسوزی کند با اینکه خودش بر آتش آشوب می دمید و حالا که تیرشان به سنگ خورده از آدم کشها حمایت کند که باید با عطوفت با آنها برخورد شود. 🔹این حضور وقاحت آمیز و توهین به یک ملت است که برای حضور داعش بهانه میسازد. لذا باید اسلحه امثال علوی بروجردی و جهانگیری را شکست تا گلوله داعش از آن شلیک نشود. https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌خواص جلّال ✅روزهای پایانی سال 1400، رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، از خواص اغواء شده به دست دشمن که وظیفه اغواء مردم را برعهده دارند صحبت کرده و فرمودند یکی از سنگین ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه اغواء خواص در جریان است: «شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند... به وسیله‌ی این رسانه‌هایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین؛ برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید، از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند. البتّه هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، یعنی کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها.» ✅ این اغتشاشات فرصت خوبیست که هم خود را از اغواء نجات دهیم هم اگر تحت تأثیر خواص جلالی بودیم، آنها را شناخته و بیدار شویم و هم جریان خواص فریب خورده و حرام خوار و ترسو و طمع کار و مزدور را بشناسیم و مهم تر از همه برای مردم بشناسانیم(جهاد تبیین). https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌سهل و ممتنع؟! 🎙امام خامنه‌ای مدظله العالی 22 شهریور 68 در دیدار با اقشار مردم «مطلبى که باید همه‌ی ما به آن توجّه بکنیم، این است که دفاع از انقلاب و تشخیص مصلحت انقلاب کارى است هم آسان و هم مشکل؛ با یک نظر آسان است، با یک نظر مشکل است؛ سهل و ممتنع است. آسان است چون فطرتهاى پاک عامّه‌ی مردم هم آن را تشخیص میدهد. [اگر] شما نگاه کنید به جمعیّت عظیم مردم ایران، خواهید دید که از اوّلِ انقلاب تا امروز در همه‌ی مسائل، تقریباً عامّه‌ی مردم درست فکر کردند، درست تشخیص دادند، راه را خوب شناختند، شبهه و وسوسه و خدشه‌ی در راه مستقیم در آنها به وجود نیامد یا زودگذر بود. لذا مثلاً در جنگ، عموم مردم ‌-از شهرها و روستاها، قشرهاى مختلف، زنها، خانواده‌هاى گوناگون؛ مخصوصاً قشرهاى مستضعف و محروم، روستاییان، عشایر، کارگران کارخانه‌ها و دیگران- هرچه در وسع و توانشان بود، براى جنگ انجام دادند. خب، این بدین معنا است که عامّه‌ی مردم و متن جامعه، مصلحت انقلاب را تشخیص میدهند و درک میکنند. امّا از طرف دیگر تشخیص مصلحت انقلاب و دفاع از انقلاب، به نظر میرسد مشکل است؛ چون بعضى از خواص، بعضى از کسانى که ادّعا میکنند مسائل کشور را یا مسائل سیاسى را می‌شناسند، گاهى اشتباه میکنند، غلط میفهمند، کج تشخیص میدهند و بد عمل میکنند. کسانى که ادّعا میکردند مسائل سیاسى ایران را مثلاً از چهل سال پیش یا سى سال پیش بلد بوده‌اند، گاهى در مسائل واضحِ امروز درمیمانند. چیزى را که مردم بروشنى میفهمند، بعضى از این افرادِ به‌اصطلاح صاحب‌نظر و فهیم، این چیز آسان را تشخیص نمیدهند. معلوم میشود مشکلاتى هم دارد، خیلى هم آسان نیست». https://eitaa.com/Iran_ghavy
دل این ملت برای چه می‌تپد؟!🇮🇷 🔹دل اين ملت براى همان چيزى مى‌تپد كه كسانى برنامه‌ريزى كرده بودند كه آن را قلعِ ماده كنند؛ دل اين ملت براى اصول اسلامى مى‌تپد. 🔸نمى‌خواهيم ادعا كنيم كه همه‌ى آحاد ملت جزو مقدسينِ درجه‌ى يك‌اند؛ اما مى‌خواهيم ادعا كنيم كه آن‌هايى هم كه در عمل جزو مقدسين درجه‌ى يك نيستند، براى اسلام و براى ارزشهاى اسلامى و براى ارزشهايى كه اين انقلاب به اين كشور داد، اهميت قائلند و طعم آن‌ها را چشيده‌اند. 🔹حافظه‌ى تاريخى اين ملت، نمى‌تواند آن دورانى را كه اين كشور بزرگ و اين ملتِ تاريخى، بازيچه‌ى دستِ استعمارگران و بازيگران صهيونيست شده بود، فراموش كند؛ مى‌خواستند اقتصاد او را، فرهنگ او را، دل مردم را، جهت زندگى مردم را، پوشش مردم را، عقايد مردم را، دست‌مايه‌ى بازى خودشان قرار بدهند؛ اهانتى از اين بزرگتر به اين ملت متصور نبود. فقر بود، تبعيض بود، زورگويى بود، ظلم بود؛ در عين حال، همه‌ى اين‌ها با اهانت به مقدسات بود، با جهت‌گيرى‌هاى ضد اسلامى و قرآنى و دينى بود؛ با كشاندن مرد و زن به سمت منجلاب فساد بود. حافظه‌ى اين ملت، آن دوران را فراموش نخواهد كرد. 🔸اگر فرض كنيم در زمان حاضر، اكثر افراد ملت، آن دوران را با پوست و گوشتشان لمس نكرده‌اند - چون جوانند؛ البته ماها لمس كرده‌ايم - اما يك ملت چيزهايى را در ذهن و حافظه‌ى خود نگه مى‌دارد و آن‌ها به معارف آن ملت، فهم آن ملت و بصيرت آن ملت تبديل مى‌شود. 🔹ملت اين اصول را دوست دارد. 🎙امام خامنه‌ای، هشتم خرداد هشتاد و شش در دیدار با نمایندگان هفتمین دوره مجلس https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷پدر روح الله «ما هر چه امتیاز داریم، ناشى از همین هویّت فرهنگى است؛ اگر این هویّت فرهنگى نبود، انقلاب ما هم پیروز نمیشد. اگر این هویّت فرهنگى نبود، یک امامى مثل امام ما که نهضت را به‌وجود آورد و به سرانجام رساند، اصلاً خلق نمیشد، درست نمیشد. امام بزرگوار، ساخته و پرداخته‌ى همین فرهنگ است. همین هویّت فرهنگى است که آدمى مثل امام را در جامعه پرورش میدهد؛ این را باید نگه داشت». 📣امام خامنه‌ای مدظله العالی، دیدار شاعران، بیست و یک تیر 93 https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷عجب حجتی!! 🔹من معتقدم، اين حجّت خداست كه به نفع جمهورى اسلامى تمام كرده است؛ هرجا جناح خبيث و پليد و منفورى هست، با جمهورى اسلامى بد و مخالف و دشمن است؛ 🔸درست مثل زمان رسول اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) كه اشراف فاسد و زورگوها و دشمنان طبقات مظلوم و محروم و كسانى كه خودشان به اين طبقات ظلم ميكردند و منافقان كه در دلشان مرض بود، با دعوت پيامبر مخالفت كردند. 🔹امروز عيناً همان جناحها در برابر جمهورى اسلامى ايستاده‌اند؛ چون جمهورى اسلامى راه پيامبران را طى ميكند. 🎙امام خامنه‌ای مدظله العالی، دوم فروردین 61 حرم رضوی https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌ایمان فرانسلی 🔹بنده مکرّر عرض کرده‌ام که ما نباید خیال کنیم آبروی نسل فعلی روحانیت موجب این شد که مردم به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا کنند. نه؛ این اشتباه است. بلکه آبروی هزار ساله روحانیت، که یک ذخیره تمام نشدنی بود، موجب این پیروزیها و موفّقیتها گردید. این آبروی هزارساله، عبارت است از آن اعتباری که در طول قرنهای متمادی، از علم و تقوای علمای بزرگ به دست آمده است... 🔸یعنی هزاران انسان برگزیده، عمرهایشان را به طهارت و تقوا گذراندند، مجموعه‌های علمی سطح بالا به وجود آوردند و آثار علمی ارائه دادند، تا بتدریج یک جامعه و یک ملت را به روحانیت - به صورت بنیادین - معتقد کردند. 🔹این نیست که عدّه‌ای؛ مردم یک عهد و زمان و نسلی، کسی را بخواهند، امّا نسل بعد نخواهند. وقتی که محبّتی، بنیادی و عمیق شد، به مثابه خصال انسانی، از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد. مثل محبّتِ حسین‌بن‌علی علیه‌ الصّلاة و السّلام، یا محبّت اهل بیت علیهم‌ الصّلاة و السّلام. اینها خصوصیاتی نیست که یک نسل داشته باشد و نسل دیگر بخواهد تحصیل کند. نه؛ اینها تحصیل کردنی نیست. اینها از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد و در تعلیمات پدران، در تربیت مادران، در نوازش مربّیان و در لالایی دایه‌ها برای کودکان، خودش را نشان میدهد. 🔸بنیادین شدن یک موضوع به این معناست و اعتقاد به روحانیت در جامعه ما، بنیادین بوده و هست. 📣امام خامنه‌ای مدظله العالی، بیست و پنجم بهمن 71 در دیدار با روحانیون https://eitaa.com/Iran_ghavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هویت دینی و ملی و خانواده، کانون تهاجم نظام سلطه و سرمایه داری است https://eitaa.com/Iran_ghavy
عالم نو.pdf
422.4K
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویداد‌های اخیر. ▫️در میان تحلیل‌هایی که برای تفسیر و تاویل رخدادهای آشوب‌زده این روزها بیان شده است، این انگاره عمومیت یافته است که این رویداد در نتیجه «ضعف» مستقر در منطق جمهوری اسلامی رخ داده است. ضعفی که می‌توان آن را در تدبیر فرهنگ، اقتصاد یا سیاست جستجو کرد. ▫️اما معظم انقلاب، در شش سخنرانی خود که در این ایام ارائه نموده‌اند، منظری متفاوت را برای تفسیر و تحلیل این رخداد، برگزیده‌اند. متن به بیان اجمالی و واچینی بیانات ایشان پرداخته است. ـــــــــــــــــــــــ @Lalinea |آقای خط
از مطالب کانال آقای خط استفاده میکنم مطالبی در راستای فهم نقطه محوری حرکت عمومی ملت ایران پیشنهاد میکنم شما هم ملاحظه داشته باشید
گزارش راهبردی اندیشکده اخلاق و معنویت از اغتشاشات 1401.pdf
264.1K
اغتشاش مردم یا غشّ خواص؟ اختلال دستگاه محاسباتی مردم یا خواص؟ اختلال در روایت دستاوردهای نظام یا اختلال در روایت نظام دستاوردها؟ اختلال در روایت برای مردم یا اختلال در ایجاد زمینه روایتهای مردمی؟ در گزارش فوق با تأکید بر هویت ایمان جمعی ملت ایران به این پرسشها پاسخ داده شده است. https://eitaa.com/Iran_ghavy
📌بسم الله الرحمن الرحیم «یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین» توبه/61 🔷عیار ملّت و تجربه‌های سفید و سیاه 🔸شناخت عیار ملّت ایران و اینکه براساس این عیار، ملت تا به حال چه کاره بوده و بعد از این می‌خواهد چه کار کند؛ مسئله‌ای است که بیشتر تحلیل‌های سیاسی امروز براساس آن ارائه می‌شود و بیشتر اشخاص و جریان‌ها به نوعی خود را زبان گویای ملت ایران می‌دانند؛ اما آیا واقعا شناخت عیار ملت این‌چنین سهل و در دسترس همگان است؟ اگر این‌گونه است پس چرا بسیاری پیروزی انقلاب در سال 57 را پیش‌بینی نمی‌کرد! چرا بسیاری مقاومت و پیروزی مردم در دوران ترورهای کور و تجزیه طلبی‌های دهه شصت را انتظار نداشت! چرا علیرغم تجربه پیروزی مردم در انقلاب و دو سال جنگ داخلی، باز قدرت مقاومت مردم در جنگ بین المللی هشت ساله را بسیاری از کسانی که فکر میکردند عیار مردم دستشان است، باور نداشتند! چرا خیلی‌ها حتی نمی‌توانستند انقلاب را یک روز بدون امام تصور کنند؟ و چراهای بسیاری که بهتر است آنها را به یاد بیاوریم و یادآور دیگران شویم تا زمینه‌ای شود برای برخی اعتراف‌ها. 🔹آیا خوب نیست که با صراحت تمام، اعتراف کنیم که قیام مردم در خاموش کردن فتنه‌ی 23 تیر سال 78 را پیش‌بینی نمی‌کردیم؟! آیا خوب نیست که برخی اعتراف کنند که هشت ماه فتنه انتخابات 88 ، دلهای آنها را لرزاند و گمان بد به خدا و مردم بردند و با اینکه قطره‌ای در دیای قیام 9دی بودند اما باز مبهوت و حیران؟! آیا خوب نیست که به زبان بیاوریم که می‌ترسیدیم تحریم‌های سنگین اقتصادی، مردم را از پا درآورد؟! از این قبیل اعترافات زیاد است اما آنچه دست‌به‌نقد و از همه روشن‌تر است، تشییع جنازه سردار دلهاست؛ آیا بهتر نیست اعتراف کنیم که خلق این یوم الله، برای همه ما _و نه فقط برای دشمنان_ غیرمنتظره بود. با اینکه همه معجزه‌های پیش از این مانند همین یوم الله را خداوند با دستان ما آفریده بود. 🔸اینجاست که باید به سخت و پیچیده بودن مسئله شناخت ملت ایران اذعان کرد؛ چرا که ریشه‌های ایران در پی آفرینش عظمت‌های میدانی و کسب دستاوردهای بزرگ، در رشد روزافزون و تصاعدی بلکه معجزه‌گون، به شکلی سقف فلک را شکافته و می‌شکافد که یارای همراهی دیده‌های جزئی‌نگر، باورهای متّکی به محاسبات زمینی و قدم‌های لرزان و لغزان را از خود سلب می‌کند. و اگر چنین نیست پس چرا دشمنان ملت با همه توانانی که بکار می‌گیرند از ارزیابی ملت درمانده و عاجزند؟! 🔹خب اگر وضعیت ما این گونه بوده و هست، پس چگونه به راحتی نسبت به تحلیل‌های خود و دیگران از وضعیت ملت ایران؛ وضعیت قدرت، ایمان، آگاهی، صبر و خلاصه همه اموری که به هویت جمعی ما مربوط است، سرخم فرود می‌آوریم حال آنکه همین تحلیل‌ها اگر تبدیل به باور شود، ملّی را دستخوش آسیب‌های جدی می‌کند. آیا نباید از تجربه‌ی سفید و سیاه گذشته در شناخت عیار ملت عبرت بگیریم؛ تجربه‌ی سفید وعده‌های پیروزی امامین انقلاب براساس شناخت الهی از توانائی‌های ملت و نقاط ضعف دشمن و در مقابل تجربه سیاهِ ارعاب و مأیوس‌سازی مدعیان مردم شناس براساس ضعف‌های درونی خود و تکیه به هیمنه پوشالی دشمن و نگاه تحقیرآمیز و البته کور و احمقانه دشمن به ملت ایران. 🔸آری اغتشاشات پاییز 1401 نیز نشان داد که دشمن و هر کسی که هراسی از دشمن در دل دارد، حق ندارد برای ما از ناتوانائی‌های ملی سخن بگوید و تنها کسی که در مقابله با دشمن در قله شجاعت قرار گرفته و همواره با زیرکی تمام، سیاه‌نمایی‌های دشمنان و دنباله‌روهای داخلیشان را خنثی کرده است، می‌تواند و باید باشد. آری تنها رهبری معظم است که آیینه تمام نمای هویت ملی ما در هر زمان است و تنها او می‌تواند با نگاه الهی و کلان خود، وضعیت گذشته و امروز ما را به هم گرده زده و توشه‌ی راه آینده قرار دهد. اوست که ایمان به مردم را به ایمان به خدا پیوند زده (یومن بالله و یومن للمومنین) و در نتیجه نصرت الهی را در ایمان به نصرت ملت ایران(هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین) دنبال می‌کند. و ما هم تا چنین ایمانی را مزه نکنیم نباید امیدوار چنان نصرتی باشیم. 🆔 @Iran_ghavy
هدایت شده از متقین
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 این عو عو سگان شما نیز بگذرد ✍️علی ثقفی ◻️با شما حاکمان امروز جهان، سرمایه سالاران بزرگ، مالکان ثروتهای عظیم هستم که طراحان و مدیران و برنامه ریزان مزدور شما در دستگاههای فکری تان، در سرزمینتان سرخورده ازبیش از چهل سال دشمنی با نظام مردمی برآمده از بزرگترین انقلاب این دوران مرتبا طراحی می کنند، برنامه می ریزند مکر می ورزند و دشمنی ورذالت می کنند و نهایتا هر بار سرافکنده و در خذلان شکست می خورند. هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد/هم رونق زمان شما نیز بگذرد ◻️شما نشسته اید وبا غضب رشد وبالندگی انقلاب را تماشا می کنید و مثل برف در حال آب شدن هستید. تا می توانید بر مردم جهان ظلم کنید و از این عصبانیت بمیرید. سرافکندگی برای شما همین بس که نماینده سیاسی دولت سابقا کبیر بریتانیا که روزی در این کشور فرمان می داد و شاه را به خط می کرد امروز سطل رنگ به دست می گیرد و خود در پیاده رو دیوار لانه ی توطئه و جنایتش روی ننگ سالیان طولانی نیرنگ و خباثت ماله می کشد. ◻️چه می کنید؟ ایران را از کمیسیون مقام زن حذف می کنید؟ ایرانی که هزاران هزار زنان دانشمند، مدیر، فداکار، یل پرور و عفیف را در خود دارد. چه کسی می تواند زنان ما را از صفحه افتخار این دوران حذف کند؟ شما که زن غربی را له کرده اید و هستی او را نابود کرده اید، کینه زنان ما را بدلیل وارد کردن ضربت خرد کننده بر تئوریهای شکست خورده تان به دل دارید. ◻️شما هنوز زخم خورده اخراج شاه از این کشور هستید. شاه دست نشانده تان در این دیار روزی هر کاری می خواست می کرد. او روی اسب می نشست و از نیروهای نظامی پوشالی خود و دست ساز شما سان می دید. امروز از این چند دلاربگیردر گونی رفته ی کف خیابان شما و آن دزدان تار و مار شده در مرزها چه کاری بر می آید؟ شما اگر می توانستید شاه را نگه می داشتید. آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست/ گرد سم خران شما نیز بگذرد. ◻️شما در برابر انقلاب اسلامی مستأصل هستید. بی آبرو هستید. تمام مهره هایتان را در طول این چهل سال سوزاندید. امروز هیچ بی آبرویی دیگر در این کشور توان حمایت از شما را ندارد.دوران غرب زده ها و غرب پرستها تمام شد. دیگر نه سیاستمداردور از مردم ، نه چهره ی پولکی ورزشی، نه صورتکهای هنری در آینده این کشور جایی ندارند. هر چه داشتید رو کردید. این از الطاف الهی بود که با ترکیبی از یک جنگ همه جانبه هر چه داشتید به میدان آوردید. ◻️ببینید در صحنه ی مقابله با این نظام در این ماهها چه عناصری را در برابر انقلاب قرار دادید؟ اگر شما شرم نمی کنید و ما هم اگر خنده مان نگیرد خجالت می کشیم بگوییم اینها می خواهند نظام را براندازی کنند. اینها قصد انقلاب دارند. ما بر برخی از اینها ترحم می کنیم بگوییم اینها مخالفان ما هستند. شما غضبناک و با چشم بسته بخاطر شکست در منطقه، قهرمان ما سلیمانی را ترور کردید و تصور کردید در مملکت ما غرش شیری چون او را خاموش کردید و اکنون بی شخصیتهایی را اجیر کرده و قلاده شان را باز کرده اید بر صورت خورشید خاک بپاشند. اما این عوعو سگان شما نیز بگذرد. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
ماشاء الله به این حقیقت و گوینده اش از شما دوستان نیز دعوت میکنم تا از مطالب ارزنده استاد عزیزم در مسائل اساسی انقلاب بهره بجویید و در فهم و نشر آن بکوشید
⭕️هر روز همتی تازه‌تر برای پروازی بلندتر 🔹پيغمبر فرموده است كه من هر روز هفتاد بار استغفار می ‏كنم؛ چرا؟ پيغمبر كه گناه نمی ‏كرد؛ و حتّى خدا در سوره‏ فتح در مورد ترك اولاى پيغمبر فرمود: «ليغفر لك الله ما تقدّم من ذنبك و ما تأخّر»؛ او كه بار وزر و وبالى بر دوش ندارد؛ استغفار چرا؟ پيغمبر با مجاهدت خود، با ذكر و با تلاش عظيم معنوى خود، هر روز مرحله ‏اى از مراحل قرب به خدا را طى می کرد. پيغمبر هم بااينكه انسان كامل است، متوقف نيست؛ اما ساحت قدس قرب الهى پايان ندارد. او هم بايد هر روز يك مرحله پيش برود و هر روز يك مرحله جلو می ‏رفت. پيغمبر وقتى به مرحله‏ ديروز نگاه می کرد، آن را به‌صورت حجابى، بُعدى و دورى‏ اى مشاهده می کرد؛ لذا از دورىِ ديروز استغفار می کرد. هر روز يك مرحله نو می گشود و از حضور در مرحله قبلى كه نسبت به موضع امروز، دورى بود از خدا آمرزش می ‏طلبيد. 🔸اين درس بزرگى است؛ عمق معنا و بطن اين سخن مثل اقيانوس‏هاست. يك‏ لحظه توقّف در راه كمال انسانى جايز نيست. در اين اقيانوس عظيم كه بعضى از ما در آغاز راه تا قوزك پا و بعضى تا زانوانمان وارد شديم، كسانى «دل به دريا زده» شنا می ‏كنند و كسانى مرحله ‏ها پيش رفته اند، خود را نورانى كرده ‏اند، از فراز مادّيات عالم و از فراز خواسته های حقير و آرزوهاى كوچك پرواز می ‏كنند. دنيا را نديده نمی ‏گيرند، اما دنيا را هدف قرار نمی دهند. آن بلندپروازان اين آسمان لايتناهى هم هر روز براى پروازى بلندتر، همت تازه ترى را به‏ خرج می دهند. 🔹اين موجود را با قدرت فكر او، با قدرت خِرد او، با توان جسمى او، با توان عصبى او، با نيروهاى ناشناخته‏ ى وجود او، خداى متعال خلق كرده است تا از اين طبيعت، از اين خور و خواب و از اين دنياى مادّى، همچون وسيله ‏اى استفاده كند و خود را به مقامات قرب الهى برساند. رهبری معظم انقلاب امام خامنه‌ای مدظله العالی ديدار گروه كثيرى از جوانان استان اردبيل‏ 05/ 05/ 1379 https://eitaa.com/Iran_ghavy
🇮🇷معیار حق و باطل در این زمان؟ 📌ممکن است کسی سؤال کند در «إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ» آنهایی که با خدا دشمن‌اند، چرا می‌گوید «رسولَه»، با رسول دشمن‌اند، خب معلوم است هرکسی با خدا دشمنی می‌کند، با رسول هم دشمنی می‌کند؛ خدا و رسول که دو جریان نیستند، یک جریان‌اند؛ علّت چیست؟ این یک نکته¬ی دقیق و ظریفی دارد؛ نکته‌اش این است که خدا در موارد زیادی نامشخص است؛ راه خدا راه نامشخصی است. شما خیال نکنید که در آن زمان کفار قریش با خدا دشمن بودند؛ نه، مخلص خدا هم علی‌الظاهر بودند؛ حتی می‌گفتند ما این بت‌ها را که میپرستیم، برای خاطر این است که این بت‌ها برای ما پیش خدا شفاعت کنند؛ یعنی بنابراین خدا را قبول داشتند. اگر به آنها بگویند که با خدا دشمنی نکنید، آنها می‌گویند که ما با خدا دشمنی نمی‌کنیم؛ نه‌خیر، ما طرفدار خدا هستیم. این یک عرض عریضی داشت و قابل اشتباه بود. خدا می‌آید در این آیه قرآن، راه خدا را مشخص می¬کند و می-فهماند که راه خدا همانی است که پیغمبرش می‌گوید. خیال نکنید که خدا به جز راه پیغمبر، راه دیگری دارد؛ این اشتباه را نکنید. 📌مصداق امروزی‌اش این است که خیال نکنید راه انقلاب و راه انقلاب اسلامی و راه جمهوری اسلامی غیر از مثلاً راه امام راهی دارد؛ نه اینکه این، مضمون این آیه است، میخواهم بگویم این مشخص کردن است. بسیاری هستند که ادّعا می‌کنند که طرفدار خدا و رسول هستند؛ لذا به همین دلیل یکجاهایی کلمه «اولوالأمر» آمده؛ ««أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» اطاعت خدا کنید، اطاعت پیغمبر کنید، اطاعت اولوالأمر کنید؛ خب خدا و پیغمبر و اولوالأمر که سه جریان نیستند، یک جریان‌اند. این برای این است که اگر چنانچه یک‌وقتی پیغمبر در حیات ظاهری نیست، همه نیایند بگویند ما طرفدار پیغمبریم، هرکدام انقلاب پیغمبر را و مکتب پیغمبر را به یک طرف بکشند؛ این بگوید این مال من است، آن بگوید نه‌خیر مال من است؛ این میگوید من درست می‌گویم، آن می‌گوید من درست می‌گویم؛ نه‌خیر، یک ملاک و معیاری وجود دارد، یک شاخصی هست، شاخص چیست؟ وجود «اولوالأمر»؛ «اولوالأمر» که بود، درست است؛ البته «اولوالأمر» با آن شرایطی که مشخص است که ما بیان می‌کنیم. اینجا هم که رسول آمده، به این معنا است. 📌در همه انقلابها، کسانی هستند که به‌صورت فرصت‌طلبانه یک‌چیز کلی را برای خودشان مستمسک قرار میدهند، می‌گویند، ما معتقد به این و در این راه هستیم؛ مردم را به اشتباه می‌اندازند؛ بایستی شاخص معین بشود. لذاست که در این انقلاب ما، شاخص وجود امام و خطّ امام است. 📌دو سه سال قبل چند نفر از این منافقین آمده بودند پیش من، حرف‌های گوناگون بی¬محتوایی می‌گفتند؛ من به آنها گفتم که: این را بدانید که معیار و ملاک در تاریخ ما، امام است؛ امام معیار و ملاک حق و باطل در این تاریخ ما است؛ هرکسی که در مقابل امام قرار بگیرد، باطل است، هرکسی که با امام باشد حق است. 📝امام خامنه‌ای مدظله العالی، تفسیر سوره مجادله؛ص 51 https://eitaa.com/Iran_ghavy