eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2هزار دنبال‌کننده
669 عکس
61 ویدیو
110 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع ادمین @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه اول: دکتر علی مومن آرانی جامعه شناس 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه دوم: دکتر مهدی سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه سوم: خانم معصومه اسماعیلی مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه چهارم: حجت الاسلام علی محمدی مدیر اندیشکده معنا 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه ششم: دکتر علیرضا شفاه عضوشورای علمی موسسه علم و سیاست اشراق 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه هفتم: خانم دکتر معصومه سادات سالک پژوهشگر مرکز پژوهشهای اسلامی معصومیه 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه هشتم: دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته ارائه نهم: حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🎙فایل صوتی نشست: ❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته 🎙ارائه اول: دکتر علی مومن آرانی جامعه شناس 🎙ارائه دوم: دکتر مهدی سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) 🎙ارائه سوم: خانم معصومه اسماعیلی مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی 🎙ارائه چهارم: حجت الاسلام علی محمدی مدیر اندیشکده معنا 🎙ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی 🎙ارائه ششم: دکتر علیرضا شفاه عضوشورای علمی موسسه علم و سیاست اشراق 🎙ارائه هفتم: خانم دکتر معصومه سادات سالک پژوهشگر مرکز پژوهشهای اسلامی معصومیه 🎙ارائه هشتم: دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🎙ارائه نهم: حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡هویت شهر و فناوری خلق روایت/ روایت فتوحات تبلیغی جبهه انقلاب ✍حجت الاسلام سید علی موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم ۱. مساله جاری در خیابان‌های ایران، مساله هویتی است. دشمن ما آخرین تکنولوژی‌هایش را در این جدال در ایران به کار می‌گیرد. این مساله ابزارهای پیچیده‌ای در پدید آوردن یک روایت باورپذیر و گسترده دارد. آنچه این مساله را جذاب و دیدنی کرده است آن است که جبهه انقلاب مظلوم تر از جنگ تحمیلی ۸ ساله در حال مقاومت و حتی پیش روی و فتح قله‌های تکنولوژیک این عرصه است. ۲. فتنه ۸۸ چشم ما را نسبت به قدرت شبکه‌های اجتماعی باز کرد و جبهه انقلاب توانست رکوردهای چشمگیری را در این حوزه بزند. توقع برتری یافتن مطلق جبهه انقلاب در مقابل هژمونی رسانه‌ای جهانی با دیکتاتوری پلت فرم‌ها و حاکمیت اینترنت، توقع بی جایی است. جنگ است جنگ. اگر ضربه‌ای بزنی، حریف ساکت نمی‌نشیند. هنوز قدرت پهبادی_موشکی ما به نقطه اوج خودش نرسیده است. مهم این است که طهرانی مقدم‌ها مشغول کارند. نفس مقاومت ما در مقابل این هجمه، پیروزی بزرگی است. همانطور که در جنگ ۸ ساله مهم نبود چقدر از خاک عراق را با جنگ تصرف کردیم. مهم این است که امروز مقاومت عراق در جبهه مقاومت علیه اسرائیل می جنگد. ما به دنیا قواعد و شیوه پیروزی در این جنگ نابرابر را نشان دادیم. ۳. واقعیت این است که فتنه ۱۴۰۱ تکنولوژی پیشرفته‌تری از فتنه ۸۸ داشت. ترکیبی از ساخت رویداد در شهر و خیابان و سوار کردن روایت مطلوب خود بر آن و توسعه این رویداد_روایت برای ساخت یک هویت پیش رونده. این هویت در حال حاضر با تظاهر افتخارآمیز به کشف حجاب، فضای شهر را به اشغال خود درآورده و جایی برای هویت مذهبی و محجبه ما به عنوان رقیب باقی نگذاشته است. رقیب مؤمن محجبه هرچند نسبت به جماعت مکاشفه، اکثریت است، اما همچنان فاقد پروژه هویتی فراگیر و غالب است. ۴. در این میدان، قواعد مواجهه با آن متفاوت است. ما در این نزاع هویتی، ناچار دست به عصا و محتاطانه تلاش می‌کنیم. چرا که هر زیرساختی از وحدت ملی که نابود شود، منبعی از قدرتمان را از دست داده ایم. لذا هر نوع کنش تقابلی و شقاق آفرین هویتی نیز به ضد خود تبدیل خواهد شد و اتفاقاً جامعه مذهبی و محجبه را وارد زیست گتویی و بسته کرده و جماعت مکشفه را پرده در تر می‌کند. پروژه هویتی ما وقتی موفق است که بتواند به قشر مذهبی انقلابی مرجعیت اجتماعی ببخشد. از این رو، پروژه هویتی تا قابلیت توسعه به تمامی گونه‌های اجتماعی را نداشته باشد، محکوم به شکست است. طبعاً همه اقشار تعلق یکسانی ندارند و ما با طیفی از وابستگی و تعلق نسبی مواجه خواهیم بود. به هر حال خلق هویت باید بتواند برای قشر مذهبی انقلابی افتخار بیافریند و لازمه این امر مقبولیت هویت در نزد توده و عموم مردم است. چرا که افتخار مرهون مقبولیت و تحسین عمومی است. ۵. از تولید سرود سلام فرمانده با محوریت هویت بخشی به دهه نودی ها تا گردهمایی‌های محلی و شهری و در نهایت ورزشگاه آزادی در خرداد ۱۴۰۱ و بازنمایی آن، یک پیشروی بی نظیر بود که بخش قابل توجهی از آن را باید ناخودآگاه دانست. دست عنایت غیبی حضرت ولی عصر (عج) را در آن می‌توان دید. محوریت امام زمان (عج) آن هم با بهره مندی از قدرت بی نظیر دهه نودی ها به عنوان فرزندان خانواده، به گونه‌ای بود که می‌توانست همه طیف عمومی را با هویت خانوادگی و با مرکزیت قشر مذهبی انقلابی هویت واحدی ببخشد. این پدیده همچنان در اوج فناوری ساخت رویداد _ روایت هویتی قراردارد و تجربیات بعدی هنوز نتوانسته به فناوری ناخودآگاه آن دست پیدا کند. همچنان نیازمند مطالعه آن تجربه هستیم. مطالعه‌ای برای بازسازی خودآگانه این تجربه. تجربه‌ای که با سریال‌های بعدی سلام فرمانده ۲ و ۳ نیز تکرار نشد و تنها به درجا زدن این کلیشه تبدیل شد. ادامه◀️◀️ 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a