فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متاورس یکی از جدیدترین واژه های کلیدی در دنیای فناوری محسوب شده و به یک هدف کلان برای
بسیاری از غول های فناوری جهان تبدیل شده است. متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسانها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت های دیجیتالی (مجازی) در قالب آواتارها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری یا معاشرت را می دهد. این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترسی خواهد بود.
به نظر می رسد که در آینده همه ی شغل ها به فضای متاورس منتقل شود.
از آنجایی که متاورس یک فناوری تازه است، تحقیقات طولانی مدتی درباره تأثیرات فیزیکی و روانشناختی آن بر انسان انجام نشده است. بازی هایی که با هدست های حقیقت مجازی و حقیقت افزوده انجام می شوند، امکان دارد به افسردگی، تنها شدن فرد یا خشونت و آزار به خود منجر شود.
این فناوری، ریسک هایی برای سیستم های سیاسی، اقتصادی و جوامع در کشورهای مختلف دارد. به عنوان مثال امکان دارد متاورس تأثیری نامحسوس بر امنیت فرهنگی و سیاسی یک کشور داشته باشد. همچنین امکان دارد این فناوری مشکلات اجتماعی جدیدی را به وجود بیاورد. از آنجائیکه متاورس با کمک فناوری های غوطه ور شدن در فضای مجازی واقعیت افزوده و حقیقت مجازی توسعه می یابد، این امر امکان دارد روی نوجوانان تأثیر منفی بگذارد و اعتیاد آور باشد.
#حکمرانی_سایبری
#حکمرانی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
ایران آینده🇮🇷
تنها در متاورس
کودکی ما دهه شصتی ها هم از دوران تلویزیون سیاه و سفید در دهه شصت، تا تلویزیون رنگی و ویدئوهای وی اچ اس در دهه هفتاد تا میکرو و سگا و بعد کامپیوترهایی با سیستم عامل ام اس داس امتداد داشته است.
اما از ۲۰۱۰ که گوشی های هوشمند به جهان اضافه شدند، سرعت تغییرات بسیار بیشتر شد. تازه داشتیم به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی عادت می کردیم که زاکربرگ نسبت به رقبا و همراهان خود پیش دستی کرد و در اوایل آبان ۱۴۰۰، از دورانی جدید و یک ابرپروژه پرده برداری کرد. پروژه ای که از سالها قبل درباره آن فیلم ساخته شده بود، داستان نوشته شده بود و برای طراحی وسایل مورد نیازش، وقت و پول صرف شده بود.
سالها قبل درباره زندگی دوم خوانده بودم و اینکه می شود یک هویت مجازی داشت که آن هویت می تواند برتر و بهتر از هویت واقعی افراد باشد. در زندگی دوم بسیاری از محدودیت ها وجود ندارد. می شود شما آنطور که می خواهید خلق شوید.
در کتاب موج سوم تافلر هم در اوایل دهه ۸۰ و کتاب های نیل پستمن و مک لوهان درباره کلبه الکترونیک و کوچک شدن جهان در بیست سال پیش چیزهایی می خواندیم. اما امروز و در ابتدای دهه سوم قرن بیست و یک، متاورس متولد شد.
چقدر آن را می شناسیم؟ چقدر اثرات را می دانیم؟ چقدر متوجه عمق تغییرات پس از آن هستیم؟ جهان جدید از سینما به سریال و بعد گیم رسیده بود و جذابیت به این سمت رشد یافته بود. از سوی دیگر شبکه های اجتماعی مفهوم ارتباط و در ارتباط بودن و برخط بودن را تغییر داده بود و با رونق گرفتن رمزارزها، امکان جدیدی برای مبادله و خلق ثروت شکل گرفت و حالا در متاورس تمام این عناصر در کنار هم قرار گرفته و ترکیب شده است. تا پیش از این، شما از طريق اپ ها و وب سایت ها از مواهب این جهان نوپدید با گوشی های هوشمند بهره می بردید، اما از این به بعد، شما در جهان این خدمات و سرویس ها و اساسا در جهان دیگری زیست می کنید که همه خدمات به نحو
متفاوتی ارائه می شود و بسیاری از مفاهیم بنیادین در زندگی بشر امکان دگرگونی دارد. به عنوان مثال هوایپما سرعت انتقال ما را دگرگون کرد و متاورس ضرورت انتقال با هواپیما را دگرگون خواهد کرد.
هر چند با متاورس ضریب ارتباطی انسان دهها و صدها برابر خواهد شد و مشغولیت ظاهری انسان ها در این جهان جدید بسیار بیشتر خواهد شد، اما در حقیقت هستی، انسان تنهاتر و معنای زندگی بیش از گذشته، به مسئله اول بشریت تبدیل خواهد شد و توسعه تکنولوژی پاسخی برای آن ندارد.
محسن دنیوی
#حکمرانی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔴 تمدّن، متّکی به فرهنگ است... پایه اصلی فرهنگ و تمدن، فکر و اندیشه و جهان بینی است 🔴
✴️ #هویّتسازی خیلی مهم است؛ هویّتسازی برای انسانها در یک جامعه خیلی مهم است؛ [انسانها باید] احساس هویّت کنند.
⭕️ هویّت انسان به #فرهنگ او است، به #دانستههای او است، به #سبک_زندگی او است. تمدّن، متّکی به فرهنگ است؛ اگر فرهنگ قوی و غنی وجود نداشته باشد، تمدّن به معنای مصطلح و رایجِ خودش به وجود نمیآید.
❓ فرهنگ چیست؟ مجموعهی عناصر سازندهی #فکر و #عمل انسان؛ این فرهنگ است.
❓ این از کجا ناشی میشود؟ فرهنگ به نوبهی خود متّکی است به #فکر، #اندیشه و #جهانبینی؛ [یعنی] نوع تلقّی انسان و مجموعهی انسانی از جهان و عالم وجود و هستی و آفرینش و مانند اینها؛ این است که #پایهی_اصلی_فرهنگ است و #پایهی_اصلی_تمدّن است.
🎙 ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
#تمدن_سازی
#تبیین_نظام_مسائل_بیانیه
ایران آینده🇮🇷
کودکی ما دهه شصتی ها هم از دوران تلویزیون سیاه و سفید در دهه شصت، تا تلویزیون رنگی و ویدئوهای وی اچ
متاورس، وحدت علم و دین و یادآوری چند تجربه تاریخی / ریشه تکنولوژی هراسی، کجاست؟
🔹نگاههایی که پیشتر، حُکم به نفی برق و بلندگو و تلویزیون و ویدئو و ماهواره و... میدادند، حالا با دفاع از فیلترینگ در ساحت اینترنت، حتی به احکام متاورسی هم ورود کرده و رای به حُرمت خرید و فروش در این فضای ناشناخته دادهاند.
تحلیلی درباره برخی احکام متاورسی را اینجا بخوانید و نظر بدهید👇
khabarfoori.com/fa/tiny/news-2914638
از کانال خبر فوری👆
👇چشم اندازی از چالشهای پیش روی عرصه حکمرانی در جهان جدیدی که ده هزار برنامه نویس در حال خلق آن هستند.
از حکم فقهی خرید وفروش زمین مجازی تا ... .
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع:
🇮🇷رؤیای ایرانی
🔸با حضور؛
🔹حجت الاسلام حسین مهدیزاده
🔹آقای حمیدرضا متاله
🔹حجت الاسلام سید علی موسوی
🗓سه شنبه ۳۰آذر ۱۴۰۰
⏱ساعت ۱۵ الی ۱۷
📍مکان: پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
🔽https://www.skyroom.online/ch/pajooh/roya.irani
هدایت شده از مکتب
نهضت دینی:
🔸نهضت انقلاب اسلامی از سال 41 و از #حوزه_علمیه آغاز شد و به #مساجد انتقال پیدا کرد. انقلاب از آغاز با انگیزه دینی، احساس وظیفه دینی و شعارهای دینی و با رهبری دینی آغاز شد.
🔹- دو خصوصیتی که در مقابل نهضتهای دینی هست و به عنوان برچسب به حرکت انقلابی مردم زده میشد عبارت بود از:
🔸یکی تهمت ارتجاعی بودن
🔸و دیگری، دید تحقیر آمیز و توام با عمل شدید و بی رحمانه و قساوت آمیز.
🔹- نهضت با سه خصوصیت بارز به رشد ادامه داد:
🔸- خصوصیت اول، جهت گیری دینی بود. صد در صد نهضت با هدف های دینی، با شعارهای دینی، با انگیزه های دینی پیش می رفت.
🔸- خصوصیت دوم، حضور عمومی مردم بود. منظورم از حضور عمومی، این نیست که همه آحاد مردم در آغاز نهضت شرکت داشتند و حضور داشتند. بلکه منظورم این است که مخصوص قشر خاصی نبود، طبقات مختلف مردم شرکت داشتند. از شهرنشینان، روستائیان، قشرهای مختلف، کارگران، روشنفکران، اصناف و کسبه و پیشه وران و بیش از همه و بارزتر از همه روحانیون و طلاب علوم دینی.
🔸- خصوصیت سوم، یک رهبری بی نظیر و قاطع بود، با خصوصیاتی که ما از پیغمبران الهی و رهبری پیغمبران در قرآن مشاهده می کنیم. رهبری نهضت ما از آغاز دنباله روی نهضت پیامبران بود، دارای همان خصوصیت ها بود. امید، قاطعیت، گستاخی اقدام، اعتماد زیاد به عامه و توده های مردم، #بی_اعتمادی_به_طبقات_ممتاز و تسلیم در مقابل خدا و نیندیشیدن به پیروزی ظاهری، بلکه بیشتر #اندیشیدن_به_حرکت_و_اقدام.
🔹- این سه خصوصیت در نهضت ما بود. البته با همه اینها، با همه نقاط مثبت و ریشه های حیات بخشی که در جنبش اسلامی و حرکت انقلابی ما وجود داشت، این جنبش جوان بود، با همه خصوصیات جوانی. حتی#نپختگی.
. 1362/11/12
#مبدأ_نهضت_دینی
#دوخصوصیت_ضد_نهضت_دینی
#سه_خصوصیت_نهضت_دینی
🔴 همایش بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور
💠نشست تخصصی اول: جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظام ارتباطی و ارکان آن با قوای سهگانه، مجمع تشخیص مصلحتنظام و سایر دستگاههای حاکمیتی اصلی کشور/ الگوی تبدیل شوراهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی به هستههای واقعی فکری با ماموریت روشن و مشخص
💠نشست تخصصی دوم: الگوی نظارت، ارزیابی و بازخوردگیری و اجراییسازی مصوبات و اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی/ نسبت بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی با نظام برنامه و بودجه کشور
📆چهارشنبه ۱ دیماه ۱۴۰۰ ⏱ ساعت ۸:۳۰الی ۱۷
🏢دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
💠نشست تخصصی سوم: الگوی ارتباط مستمر و پایدار با مراکز علمی، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، اندیشکدهها و ظرفیتهای مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی/ الگوی نظام رصد و مسئله شناسی روزآمد و آیندهنگر مبتنی بر روند تحولات فرهنگ و علم
📆پنجشنبه ۲دیماه۱۴۰۰
🕙ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰
🏢دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
📍دانشجویان میتوانند برای حضور در همایش با شماره 09159596277 هماهنگ نمایند.
🖥 لینک شرکت به صورت مجازی:
🌐https://sibad.soore.ac.ir/v/show/culturesymposium
🔰برای شرکتکنندگان در نشست گواهی حضور صادر میگردد
🇮🇷 همایش بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور 🇮🇷
🔗ارتباط با روابط عمومی👇
📲@Admin_farhangi_E
┄┅─═◈═─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتابهای آینده با واقعیت افزوده
🔹بسیاری از تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه آموزش به عنوان یک انقلاب یاد میکنند.
🔹ببینید این کتاب که مجهز به واقعیت افزوده است چطور میتواند به یادگیری بهتر کمک کند.
عضو مجلس خبرگان خرید زمین مجازی در متاورس را از نظر شرعی جایز نمیداند
🔹عضو مجلس خبرگان اعتقاد دارد بنابر دستورات فقهی اسلام، معامله رمز ارزها و خرید زمین در متاورس جایز نیست
🔹«محسن اراکی» در ششمین نشست از سلسله نشستهای علمی-پژوهشی دین و فضای مجازی به قوانین داد و ستد براساس اسلام اشاره کرد و گفت: «قرآن کریم مساوی نبودن داد و ستد را مذموم برشمرده و بر رعایت عدل در مبادلات اقتصادی بارها تاکید کرده است.»
🔹وی در ادامه با اشاره به خرید و فروش زمین مجازی در متاورس افزود: «این حقه همیشگی آمریکا بوده است که بر سر سایر مملکتها کلاه بگذارد؛ با همین شیوههای ناعادلانه اکنون آمریکا به یکی از قطبهای اقتصادی جهان تبدیل شده است.»
🔹به اعتقاد وی حکم پدیده جدید متاورس که فروش زمینهای مجازی است براساس فقه جایز نبوده زیرا اشیاء را با اشیاء و مال را با لامال نمیتوان مبادله کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه یادگیری کالبدشکافی و آناتومی بدن انسان در آیندهای بسیار نزدیک!
هجوم برندهای جهان برای حضور در متاورس؛ از فراری تا نایکی
🔹هرچند مفهوم متاروس برای اینترنت هنوز فاصله زیادی تا تحقق دارد، اما برندهایی مانند فراری و نایکی برنامههای خود برای ورود به دنیای متاورس و NFT را اعلام کردهاند تا از این عرصه عقب نمانند.
🔹گفته میشود که متاورس یا نسخه واقعیت مجازی اینترنت در نهایت جایگزین شبکه وب امروزی خواهد شد و همین امر هیاهو یا اشتیاق زیادی را برای ارائه کالاهای مجازی توسط برندهای مختلف به وجود آورده است. از طرفی دیگر، برخی دنیاهای مجازی، مانند بازیهای Fortnite و Minecraft یا پلتفرم Roblox هم اکنون به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار دارند.
ایران آینده🇮🇷
#انقلاب_با_مردم_انقلاب_شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معجزه_مردم
آنچه برای #بنای_زندگی و #سازندگی_آینده مورد انتظار است، #بدون_مشارکت_مردم تحقق پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریتی که مسوولین باید انجام بدهند، حضور مردم در لازم و ضروری است در هر دو عرصه هم عرصه اقتصاد هم #عرصه_فرهنگ.
پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳
هدایت شده از مکتب
تحول در الگوی مبارزه:
پانزده خرداد، ما را از یک مرحله به مرحله دیگری از مبارزه وارد کرد. مبارزه پس از پانزده خرداد، از مرحله شور و هیجان غالب بر محاسبه و مبارزه تند آتشین، وارد مرحله جدیدی شد که آن مرحله عبارت بود از مبارزه دراز مدت، بنیانی، توام با صبر و حوصله و انتظار و امید و #سازندگی_های_معنوی، بر مبنای #بینش_اسلام از #تحولات_اجتماعی و #حرکت_های_تاریخی. بنا بر بینش اسلامی، حرکت ها و تحولات اجتماعی با #آگاهی_ها_و_ایمانها تضمین می شود. آنچه که انسان ها را وارد میدان مبارزه می کند و تحولات تاریخی را به وجود می آورد و نظام هایی را به نظام های دیگری بدل می کند، #خشم_کور_طبقاتی نیست.
#مبارزه_آگاهانه و #روشن_بینانه ای است که با #معرفت_صحیح و #با_ایمان کامل در میان انسان ها به وجود می آید .
بیانات در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،62/11/12