eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
733 عکس
71 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام رهدار
مدیر گروه مطالعات سیاسی پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام
◆انسان جدید فلسطین ◆تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
سلسله نشستهای علمی◆ «جمهوری اسلامی شناسی» 🔸بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور 🔹با حضور مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ☜ نشست نخست با حضور جناب آقای محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برای ثبت نام جهت حضور در نشست مشخصات خود را به به آی دی ایتا @vafaei_313 ارسال فرمایید. ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
◆سلسله نشستهای علمی◆ «جمهوری اسلامی شناسی» 🔸بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور 🔹با حضور مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی اولین نشست با حضور جناب آقای محمدمهدی دادمان [رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی] برگزار شد. (معنا) ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡ساعت صفرِ غزه چه زمانی فرا می رسد؟ 🖊مهدی افراز 🔹"بستن سفارت آمریکا عراق را نابود می‌کند، به منافع عراق آسیب می‌زند که پیامدهای بزرگی دارد و هیچ سفارتخانه غربی در عراق باقی نخواهد ماند و همه از عراق خواهند رفت." این جملات را دو روز پیش باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در اولین واکنش رسمی به درخواست مقتدی صدر برای تعطیلی سفارت آمریکا بیان کرد. جملاتی واضح و صریح ... 🔹عشایر عراقی که امروز در پشت مرزها تحصن کرده اند کجا را می خواهند فتح کنند؟ فعالان ترک که امروز از در و دیوار نمایندگی های اسرائیل بالا می روند کجا را می خواهند بگیرند؟ جوانان مصری که شعار می دهند اضرب اضرب نصرالله کجا را می خواهند بزنند؟ کاربران اردنی که کالاهای اسرائیلی را نشان کرده اند به داد چه کسی می خواهند برسند؟ تماشاگران قطری که فریاد می زنند يجب تحرير غزة، کجا را می خواهند آزاد کنند؟ فلسطین را؟ قدس را؟ غزه را؟ ... فلسطین امروز آزادترین کشور عربی است، ملت غزه امروز آبروی آزادگان است، فلسطین هیچگاه اسیر نشده است که بخواهد آزاد شود، غزه هیچگاه وابسته نبوده که بخواهد رها شود... این جوانان، فعالان، کاربران و تماشاگران اگر واقعا عزم آزادی قدس دارند، بهترست کلاهشان را بالاتر بگذارند و به فکر آزادی خود و بلادشان باشند، فلسطینیان دیروقتی است که حریت یافته و رستگار شده اند. 🔹اسارت قدس ظاهر و باطنش اسارت کشورهای عربی و اسلامی است، اسرائیل موجودیتش به بی هویتی ملت های منطقه است، صهیونیسم مجرای وابستگی دولت های خاورمیانه به غرب و امریکاست. اسارت قدس نماد آویزان بودن سرنوشت مسلمین بدست آن قدرت غربی و این قدرت شرقی است، نماد اراده نداشتن ملت ها برای خروج از زیست ذلیلانه است، نماد آن است که دولت های منطقه خودشان اسرائیلک های نامرئی هستند. 🔹فلسطین که آزاد است، هربار بخواهد می رزمد و می جنگد، هربار صلاح بداند صلح می جوید، هربار نشود محاصره می شود و هربار بشود حصار می شکند. هربار رغبت کند صبر پیشه می کند و هر بار اراده کند به میدان می آید، هربار عزم کند سنگ پرتاب می کند و هر بار جرئت کند راکت می اندازد. دیگران حال شان چطور است؟! آیا آن ها هم این قدر آزادی و عزت و اسقلال نظر برای خود دارند؟ اظهر من الشمس است که همین مواضع انقلابی سران عربی و اسلامی هم خودش در منطقه الفراغ سفارت خانه های آمریکاست! کمی پا را فراتر بگذارند ببنیم می توانند هزینه بپردازند؟! آن امیر و وکیل عربی اگر کشورش خیلی انقلابی شده به جای رجز خواندن و نطق کردن بیاید جلوی تسلیحات و بمب هایی که از پایگاه های آمریکا در کشورش برای اسرائیل بارگیری می شود را بگیرد، ولی نمی تواند چرا؟! چرایش را سخنگوی دولت عراق پشت تریبون رسمی اعلان عمومی کرد... 🔹آزادی قدس یعنی آزادی ملت های اسلامی از استعمار و هیچ معنای دیگری هم ندارد، تا وابستگی هست استعمار هست و تا استعمار هست اسرائیل باید باشد... کشوری که اموراتش را خود تدبیر نمی کند تمنای صهیونیسم دارد. ملتی که منقاد سفراست، ضامن بقای اسرائیل است. اگر ملتی هوس نماز خواندن در مسجد الاقصی دارد، باید شریان های فکری، مالی، بازرگانی و کشورداری خود را از یوغ سفارت خانه ها خارج کند، زنان و کودکان غزه امروز خون بهای غرب زدگی کشورهای عربی و اسلامی را می پردازند. 🔹شور و حال گرفتن و بی تاب شدن برخی جوامع برای دفاع از مردم غزه برخی جوان ها را به این گمان رسانده که؛ ظاهرا جامعه ایران نسبت به تحولات فلسطین و مساله قدس بی تفاوت تر از بقیه ملت هاست؟! خیابان های استانبول عصبانی تر از ما شده! ورزشگاه های مراکش حماسی تر شده؟! تجمعات بغداد کفن پوش تر شده! اصلاً ایران کجاست؟ ایران کجاست؟! ایران ۴۵ سال است در حال تحصن و تجمع است، ۴۵ سال است کفن پوش است، ۴۵ سال است خودش زیر بمباران تحریم و ترور است، ۴۵ سال است محاصره است، چرا؟ چون تصمیم گرفته است آقای خودش باشد، بهای میان تهی کردن موجودیت صهیونیسم را می پردازد آقای جمهوری اسلامی. 🔹امروز نشستن جوان ایرانی برای اسرائیل خطرناک تر از قیام های جوانان ترک و عرب است. ملتی که مستقل است همه ساحات زندگی اش حتی تفریحش هم مبارزه است چه رسد به مقاتله اش. اگر فلسفه وجودی صهیونیسم را بدانیم برای مان مسلم است که؛ ملت ایران ۴۵ سال است مبارزه با اسرائیل را زندگی می کند. جامعه ایران با استقلالش فلسفه اسرائیل را در منطقه بی معنا کرده است. امروز رژیم صهیونیستی در محاصره استقلال ایرانیان است که البته کمترین نمودش شده حمایت تسلیحاتی و دیپلماسی... ساعت صفری که امیرعبداللهیان گفت مصرف این زمانی دارد و الا کیست که نداند ۴۵ سال است ساعت برای ایرانیان صفر شده است...
اینکه یک عده مسئول مانند دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یا وزیر فرهنگ سند هنرهای نمایشی را بنویسند غلط است. سیاست‌مدار نمی‌تواند منطق تئاتر، موسیقی و سینما را عوض کند. 🎥 ویدیو در پست بعدی👇🏼
گفتگوی سجادصفار هرندی با فرهیختگان.mp3
37.46M
‍🎙صوت کامل گفتگوی روزنامه «فرهیختگان» با سجاد صفارهرندی
«طوفان» در لانه مورچه روشنفکران
متن کامل | فیلم کامل | فیلم کامل در آپارات| فیلم کامل در یوتیوب ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
⭕ دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با همکاری اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه و انجمن علمی سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی برگزار می‌کند: 🟢 *سلسله‌نشست‌های سیاستگذاری فرهنگی* نشست اول: *مسائل، موضوعات و انتظارات در سیاستگذاری فرهنگی* با حضور: ✳️ دکتر سینا کلهر؛ معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و امور جوانان ✳️ دکتر زهرا سادات مشیر؛ رئیس دانشکده علوم انسانی و مدیر گروه سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال ✳️ دکتر کمیل قیدرلو؛ مدیر اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ⏰ زمان: چهارشنبه 17 آبان‌ماه ۱۴۰۲؛ ساعت 14 🏫 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، سالن کنفرانس واقع در طبقه چهارم دانشکده مدیریت 🔗 لینک حضور مجازی: http://culturalsciences.ir
◆سلسله نشستهای علمی◆ «جمهوری اسلامی شناسی» 🔸بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور 🔹با حضور مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☜ نشست دوم با حضور جناب آقای مهرداد باقری
رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ◄برای ثبت نام جهت حضور در نشست مشخصات خود را به آی دی ایتــــا @hatef_69 ارسال فرمایید. (ع) (معنا) ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
◆سلسله نشستهای علمی◆ «جمهوری اسلامی شناسی» 🔸بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور 🔹با حضور مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☜ دومین نشست با حضور جناب آقای مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران برگزار شد ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ (ع) (معنا) ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا با مشارکت دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می‌کند: کارگاه آموزشی مسئله‌شناسی بینا "ویژه گروه‌های طلبگی علاقه‌مند به حل چالش‌های اجتماعی" توضیحات بیشتر و ثبت نام: 👇👇👇 https://mobtada.org/farakhan-post/event-6/ ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
✍️ بس فتنه‌ها بزاید تأملی در باب بسط گفتمان انقلاب اسلامی ۱ از ۳ 🔺همواره یکی از چالش‌های جریان انقلاب اسلامی، مواجهه با طیف به اصطلاح خاکستری (اگر کاربست این واژه صحیح باشد) بوده است. فرض چالش خیز اینجاست: این طیف علقه شدید و جدی با حاق گفتمان ایمانی انقلاب اسلامی ندارند. توصیه هم این است: پس برای همراه کردن آنان با انقلاب و یا حداقل کاستن از اصطکاکشان با سیاست‌های نظام، بهتر است از گفتمان‌های رقیق‌تری استفاده شود؛ گفتمان‌هایی که لبه‌های تیز اسلام ناب و درگیری شرک و توحید را ندارند، کمتر هزینه‌زا هستند و می‌توانند دایره بیشتری از آحاد جامعه را شامل شوند. 🔺در میان بدیل‌های گفتمانی همواره مطرح برای این هدف، می‌توان به ملی‌گرایی، رفاه و پیشرفت، سرگرمی، به‌روز بودن و غیره اشاره کرد که با وزن و اولویت‌های مختلف، مورد تاکید طیف‌های گوناگون نخبگان در لایه‌های اجتماعی متفاوتی قرار می‌گیرند تا بتوانند مردم را با نظام همراه کنند. طبعا بحث در اینجا پیرامون طرح این بدیل‌ها در عرض گفتمان اسلام ناب است و نه در ذیل آن؛ چون اساسا جایگزین‌ها برای این طرح می‌شوند تا لوازم هزینه‌زای گفتمان بالادستی را بر جامعه تحمیل نکنند و بتوان با حاشیه بیشتری مردم را راضی و همراه کرد. 🔺آیا این روش مصیب بوده و خواهد بود؟ به نظر می‌رسد برای فتح باب گفتگو پیرامون این چالش، باید مقداری بر 1) شرایط و 2) سازوکار تأثیر و تأثر گفتمان در جامعه تأمل نمود. 🔺تکاپوی گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه ایران، هرچند به صورت رسمی از پاییز 41 آغاز شد، اما در خلاء متولد نشده بود. چه از سویی بر انباشتی از تراث شیعی با محوریت نهاد مرجعیت و تطورات شورانگیز آن از صفویه تا پهلوی دوم اتکاء داشت که خود جلودار عمده قیام‌های معاصر ایران بود، از سوی دیگر به صورت طبیعی خود را در برابر معارضی می‌یافت که با نام تجدد وارد شده بود و در لایه‌های مختلف اجتماعی سیاست، نهادها و ساختارها، سبک زندگی، بینش‌ها و در نهایت گرایش‌ها دعوی راهبری اجتماعی داشت. تجدد یک پدیده حقیقتا تمدنی بود و تمامی لوازم ایده مدرنیته را می توانست با خود حمل کند. 🔺امام راحل و سایر علما در دهه 40، به خوبی، هرچند احتمالا اجمالی و با شدت و ضعف، این هجمه را درک می‌کردند. سیاست توانسته بود ریخت نهادی جامعه مسلمین را تغییر دهد، فرهنگ و سبک زندگی نیز به صورت واضحی با جریان سیاست تعاملی روشن داشتند. هجمه تمدنی نمی‌خواست و نمی‌توانست فقط برخی ساحت‌های جوامع هدف را تغییر دهد؛ هرچند به اقتضا و بسته به شرایط، در مثل ایران و ترکیه و مصر فرهنگ بیشتر تغییر می‌کرد و در مثل عراق و افغانستان سیاست. 🔺در این شرایط، امام راحل باید گفتمان خود را انتخاب می‌کرد. می‌توانست مانند مشروطه به نوعی تجدد بومی را برگزیند، و یا مانند نهضت نفت بر لوازم توسعه کشور انگشت بگذارد، اما انتخاب او چیز دیگری بود، قیام لله و محوریت توحید در همه ساحت‌های بشری؛ درگیری با حاق ایده تمدن جدید. 🔺هرچند این محوریت در بیان و اندیشه امام، در لوازم و امتدادهایش تفصیل یافت و صرفا تکرار کلمه الله نبود. ملی‌گرایی و استقلال در ماجرای کاپیتولاسیون، پیشرفت در انتقادهای پسینی از اصلاحات ارضی، فرهنگ در لایحه انجمن‌ها و ... همه بسط آن اندیشه محوری بودند. کسی که با حرکت امام همراه بود، از طرح این لوازم چیزی غیر از همان اسلام در خطر است اولیه را نمی فهمید، همه در خدمت اسلام بودند. 🔺چرا این انتخاب امام بود؟ چون او با فطانت فهمیده بود فضای گفتمانی جامعه ایرانی در تمام لایه‌ها به صورت نسبتا یکدستی پر بود و یا در حال پر شدن بود! گفتمان تجدد به مانند همه جوامع اسلامی، با سرعتی خیره کننده توانسته بود در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه ایرانی نفوذ کند. زندگی‌ها، به شدت و ضعف، با آن تنظیم شده بود و نظام ارزشی خود را تدریجا شکل می‌داد. یک ایده تمامیت‌خواه بود که باید در برابرش و به همان وزان، ایده‌ای تمامیت‌خواه قرار می‌گرفت. اگر ایده نهضت جزئی‌نگر می‌بود، به نفع تمامیت‌خواهی ایده تجدد مصادره می‌شد، چون تجدد بود که می‌توانست فضا را پر کند و جزءنگری معارضش را در خود هضم کند؛ همان‌گونه که در مشروطه، استبدادستیزی را در خود بلعید و سکولاریسم مدرن استبدادی پهلوی را بیرون داد و در نفت هم جبهه نیروهای سیاسی نهضت را از هم پاشاند و صحنه سیاسی کشور با قطب‌نمای جهانی، به سمت ابرقدرت جدید جهان، امریکا، چرخاند. 🔺در واقع ما در دهه 40، در موازنه گفتمانی نبودیم. جامعه ای که به محاق تمدنی رفته بود، اگر ایده‌ای حامل تمدن الهی برنمی‌گزید، قطعا شکستی بر سیاهه شکست‌های معاصرش می‌افزود. ادامه یادداشت در کانال آقای طلایی 🔽🔽 https://eitaa.com/nafy_va_esbat ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡دوره آموزشی پیوست نگاری فرهنگی 🖋آقای دکتر حسن بنیانیان 🕰پنجشنبه 25آبان 📍دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a