eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2هزار دنبال‌کننده
769 عکس
71 ویدیو
115 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
◆سلسله نشستهای علمی◆ «جمهوری اسلامی شناسی» 🔸بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور 🔹با حضور مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☜ سومین نشست با حضور حجت الاسلام علی جعفری نماینده راهبردی سازمان هنری رسانه‌ای اوج ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ (ع) (معنا) ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡رویداد گرای سیاست گذاری 📍جایگاه سیاست گذاری در حل مسائل کشور به همراه ارائه تجربه‌های کوتاه از چالش‌ها و پیچیدگی‌های این حوزه ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دین‌داری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعه‌شناختی دین با رویکرد عرفانی ابن عربی در فص هارونی» مدرس: حجت‌الاسلام استاد پارسانیا زمان برگزاری کلاس: یکشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ مکان: قم، پژوهشگاه آستان قدس رضوی آیدی ثبت‌نام در پیام‌رسان ایتا: @motaleat_din @HekmateFarhang ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین با مجوز ISC برگزار می‌گردد مهلت ارسال چکیده مقالات: 1402/09/20 مهلت ارسال اصل مقالات:‌ 1402/11/20 اعلام نتایج داوری مقالات: 1402/12/25 زمان برگزاری همایش: 13-1402/02/12 ارتباط با دبیرخانه و ارسال مقاله وبسایت: Rcnm.qomirib.ac.ir ایمیل: rcnmconference@gmail.com پیام‌رسان ایتا: ‌@Rcnmconference کانال همایش در بله: ble.ir/join/6MbAcGFMGS کانال همایش در ایتا: https://eitaa.com/rcnmconference1 ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
...بهشتی که شهید شد حزب‌اللهی دیگر نفهمید برای حکمرانی قانون و مجری قانون لازم است. مشت گره کرد و دعوا راه انداخت. یادش رفت انقلاب کرده و حکومت دست اوست. خواست همه چیز را کف خیابان حل کند. لیبرال ها قانون گذاری را گرفتند و تا مجلس دست حزب اللهی بیفتد دیگر هیچ کس به این هم فکر نمی‌کرد که تو خود قانون گذاری. یادم باشد بعدها نحوه تصویب قانون جرائم رایانه ای را برایتان بگویم. پی نوشت: برای توقیف فیلم این چنینی یک خط قانون لازم است نیم خط حکم دادستان. برای توقیف ساختش هم. برای نساختن فیلم بعدی هم. حالا برو تحصن کن... ✎ جلیل محبی ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔸غزه و مرگ سوژه مدرن؛ 🖋حجت الاسلام محمدهادی شریعتی دوگانه و ، برساخت مفهومی جهان مدرن است؛ نه اینکه در نظام مفهومی جهان اسلام، این دوگانه معادل نداشته باشد، بلکه این دو، جایگاه محوری در اندیشه و عمل اجتماعی انسان مدرن داشته و دارند. در این نگاه، انسان مدرن، تنها خودش را اندیش‌مند می‌دانست و در نتیجه هرچه غیر او - چه آن‌ها که شباهتی صوری با او دارند و چه آن‌ها که ندارند- ابژه بودند و موضوعی برای اندیشیدن او. چیزی که «بوبر» از آن به رابطه «-آن» یاد می‌کند. رابطه‌ای که در آن، «من» مدرن هیچ «او»ی اندیشه‌گری را سراغ ندارد و همه چیز غیر «من»، «آن» است، آنی که نمی‌تواند اندیشه کند و صرفا اندیشیده می‌شود و به‌اجمال بدان که ابژه‌گی هم‌سنگ بود. شرق‌شناسی نمونه‌ای از این رابطه «من-آن»ی مدرن است. در این نگاه تمدن‌های مختلف، از جمله تمدن بزرگ اسلامی، باید به اندازه مردمک کوچک چشم انسان مدرن تقلیل می‌یافت تا به دیده او بیاید؛ لذا، هر بزرگی، تکه‌تکه می‌شد، می‌شد و می‌مرد تا به اندیشه او راه یابد؛ از این‌رو انسان مدرن هیچ‌گاه فرصت و توان ادراک یک تمدن زنده غیر خودش را نیافت و لاجرم خود را نیز نشناخت. اما در روزگار ، اتفاق دیگری رقم خورد. حادثه‌ای رخ داد که انسان مدرن از ادراک آن عاجز بود و سوژه‌گی انسان مدرن را تهدید کرد. هر چند این اولین بار نیست که عقل مدرن ناتوان شده ؛ اما هر بار که این ضعف پدیدار می‌شد، انسان مدرن در سوژه‌گی‌اش، هیچ تردید نمی‌کرد؛ بلکه آن ابژه را، آن پدیده عظیم را، از جهان زندگی‌اش، به وادی نیستی می‌کرد؛ چنانچه با دین نیز چنین کرد. اما این بار فرق می‌کرد. در مدرسه بزرگ غزه، همان هنگام که سوژه مدرن عاجز شد، انسان و سوژه‌ای دیگر به سهولت و ذکاوت، حادثه را می‌فهمید و‌ معنا می‌بخشید و از آن جان می‌گرفت و می‌بالید؛ و این همه در پیش چشم سوژه بالانشین غربی رخ می‌داد. در اندیشه انسان غزه، مرگ پایان نبود، در اندیشه او زندگی هدف نبود، در اندیشه او ایمان، زنجیر نبود، در اندیشه او، خدا نمرده بود بلکه زنده بود و زندگی می‌بخشید. در غزه خدا دست‌بسته نبود، قدرت‌مند و قدرت‌‌بخش بود؛ در غزه خدا راست می‌گفت؛ و انسان مدرن، چون کودکی که همه عمر به حل جدولی، به نظم روبیکی، به برد شطرنجی غره شده باشد، با دیدن این عقل بالنده و در پی‌اش، این زندگی جوشان، عجز خود را و کوچکی‌اش را ادراک می‌کرد و آنگاه، خودش برای خودش ابژه شد، بی‌آنکه اعتمادی به سوژه‌گی‌اش باقی مانده باشد. جنگ غزه، جنگ اسرائیل و غزه نبود، جنگ حق و باطل بود. جنگ سوژه‌گی انسان مومن و انسان مدرن بود و چنین سوژه‌گی مدرن، آن سوژه‌‌گی بالانشین، زمین‌گیر شد و آن انسان ایستاده بر بام و آن مدرنیته ناتمام، تمام شد. 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مناظره «اساتید جمشیدی و عبدالکریمی» درباره «امکان اجتماعی الزام به حجاب» پنجشنبه 9 آذر 1402 ساعت 18 ۹ آذرماه ۱۴۰۲ (نسخه‌ی کامل تصویری) 📍در اینجا ببینید: http://aparat.com/v/iOnTJ 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a