eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
709 عکس
64 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع ادمین @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
📊 نمودار | حکم انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ 📥 دریافت نسخه PDF 👇🏼
📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «شورای عالی انقلاب فرهنگی» در بیانات رهبر انقلاب 🔸«فلسفه‌ وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و بازآرایی مداوم و پایش پیشرفت‌های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌های عظیم ایران اسلامی و انقلابی است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ⬅️ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ رهبر انقلاب طی حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس «نظم و محتوای » را یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت، مجموعه فیش‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی «» را منتشر می‌کند. موضوعاتی چون: جایگاه ساختاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالبات مهم رهبر انقلاب از این شورا، الزامات ایفای نقش موثر این شورا در روند برنامه‌ریزی کلان فرهنگی کشور و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این موضوع آورده شده است. دسترسی: ↙️↙️ فیش‌های موضوعی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=12#103892 فیش‌های جملات برگزیده‌ی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=2#44781
تهران- ایرنا- استاد حوزه و رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) می‌گوید بازسازی ساختار فرهنگی کشور یک فرایند است که شاید ۱۰ تا ۲۰ سال به طول بیانجامد؛ ولی می توان در کنار بازسازی ساختار فرهنگی، ساختارهایی را تاسیس کرد و ظرف یکی دو سال به نتایجی رسید. https://www.irna.ir/news/84543027/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
1594363528-10280-13-5.pdf
471.5K
پدیدارشناسی مسئله ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از منظر مدیران، صاحبنظران و فعالان فرهنگی
فرهنگ.pdf
877.2K
تحلیلی درباره مطالبه اخبر رهبر انقلاب از کنشگران عرصه فرهنگ مبنی بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی ( فرهنگ کار فرهنگی)
پیش نشست همایش (بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور)
ماهیت واقعیت اجتماعی دراندیشه آیت‌الله خامنه‌ای مشکانی.pdf
827.7K
✅ماهیت واقعیت اجتماعی در اندیشه آیت‌الله خامنه‌آی
ماهیت واقعیت اجتماعی در اندیشه اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای برگرفته از رساله دکتری دانشگاه باقرالعلوم با عنوان «روش موضوع‌شناسی پدیده‌های اجتماعی در فقه حکومتی با تأکید بر آرای شهید صدر و آیت‌الله خامنه‌ای» با راهنمایی آیت‌الله مبلغی و دکتر آقاجانی و مشاوره دکتر حسن عبدی. دانلود پی دی اف 👇
🔸تجربه‌نگاری حکمرانی: مدل مطلوب دیپلماسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران 🔰 هسته دیپلماسی فرهنگی مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه و مرکز پژوهش‌های مجلس ▪️در این نشست دکتر محمدعلی ربانی (پژوهشگر مطالعات فرهنگی بین المللی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند) به عنوان ارائه دهنده حضور خواهند داشت. ⏰ سه ‌شنبه 16 آذرماه، ساعت 14:00 📡 ثبت نام از طریق: 🌐 iict.ac.ir/events ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/dip
ساختار فرهنگی جمهوری اسلامی در بسیاری از مواقع از جانب نخبگان و متخصصان با این انتقاد مواجه بوده است که بدون دانش و پژوهش در مسائل فرهنگی وارد شده و دست به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا می‌زند. از طرف دیگر نخبگان و متخصصان فرهنگ نیز به‌خاطر انتزاعی‌بودن و کلی بودن حرف‌هایشان متعدد مورد نقد مدیران و فعالین میدان قرار گرفته‌اند. این دو رویکرد موجب شکاف جدی میان نیروهای فکری و پژوهشی انقلاب اسلامی و فعالین میدانی این عرصه شده و عده‌ای را به این فکر انداخته که شاید راه پیش رو ترکیب این دو سطح حداقل در لایۀ مدیریت باشد. قالب سنتی اینگونه بوده که مدیر خودش از جنس فعالین و تجربه‌گران باشد و در کنار خود از بازوهای علمی نیز بهره ببرد و در نهایت انتخاب کند که چه میزان از پژوهش‌ها استفاده کند. اما رویکرد دیگری می‌گوید به جای این دوگانه می‌توان خود پژوهشگر و دانشمند فرهنگی را در جایگاه مدیریت قرار داد. پرسش این است که این الگو تا چه حد می‌تواند کارآمد باشد؟ مخاطرات این تصمیم چیست و چه امکاناتی را برای عرصۀ فرهنگ فراهم میکند؟ *دوشنبه ساعت ۲۱/۳۰* *گفتگوی زنده در صفحه هاتف* https://instagram.com/hatefmag?utm_medium=copy_link
مقدمه: جمع شدن همه ی اراده های ملی، به سمت تبدیل ایران به الگوی پیشرفته ی اسلامی، صرفا یک هویت جوانانه نیست؛ بلکه یک اراده ی ملی نیاز دارد. اراده هم تابع شوق است، شوق هم بر اساس یک تصویر شوق انگیز شکل میگیرد. همان طور که انقلاب اسلامی اساسا این طور شکل گرفت. شما تا تصویر شوق انگیزی را نداشته باشید حرکتی را نخواهید کرد .البته این تصویر شوق انگیز نیاز دارد که نشانه هایی همین الان داشته باشد، تا فرد بتواند امیدوار باشد که میتواند به این سمت برود. شاید به جامعه ی امروزمان نگاه کنیم، حس کنیم جامعه ی امروز سرد شده است، در رسیدن به یک آرمان و به تعبیری، شاید یک عده بتوانند این طور تصویر کنند که جامعه میگوید من میخواهم دیگر زندگیم را کنم و کار به هیچ چیز دیگر ندارم. طبعا تا وقتی که نتوانیم این تصویر آرمانی را تبدیل به یک رویا کنیم، رویایی که دارد با آن دارد زندگی میکند، نمی توانیم این را روی زمین بیاوریم و حرکتی اجتماعی شکل دهیم. بر اساس رسالت، بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی و انقلابی حجم کمی از افراد را میتوان پای این صحنه آورد. بگذریم از این که، این حجم کم هم وقتی که بر اساس احساس تکلیف و مسئولیت می آیند، معلوم نیست که سمت و سوی کاری که میگیرند، بتواند امتدادی پیدا کند روی تحقق یک عینیت واضح. لذا آینده پردازی محوریت جدی ای پیدا میکند. اگر چیزی به اسم بیانیه ی گام دوم و پدید آوردن آن الگوی پیشرفته از ایران، مد نظر باشد. ما در حال حاضر، پروژه ای برای تصویرگری این پدیده، به معنای واقعی نداریم. در مورد ملل مختلف میشود این تصویر را کرد. یعنی الان ... طبعا آمریکایی ها رویای آمریکایی داشتند و رویش خیلی ایستادند و تاکید کردند و از این رویا توانستند در دوره های رکود بهره های بسیار زیادی ببرند. یعنی اگر نبود رویای ایرانی، ایالات متحده بعد از حداقل بحران اول، نمیشد دوم، نمیشد سومی، دیگر تمام شده بود کارش. ولی همچنان میبینیم که بحران های بعدی را هم میتواند با همین رویا پشت سر بگذارد. ما باید تحمل کنیم. چرا؟ چون میخواهیم یک رویای اینچنینی بسازیم برای خودمان در دنیا . بحران الان آمریکا، بحران رویا است دیگر. همه احساس میکنند رویا دیگر امکان دسترسی ندارد. بایدن آمده است که بگوید نه میشود دوباره. ترامپ آمده بود که بگوید نه من کل ساختارها را عوض میکنم تا این رویا را محقق کنم. در کشور های منطقه، میبینیم که ترکیه واقعا دارد روی این رویا کار میکند. سریال میسازد. فیلم دارد تولید میکند. نه فقط در نستالژی عثمانی، که شرق تا غرب جهان اسلام را گرفته بود، بلکه روی زمین دارد ارتباط پیدا میکند با آذربایجان، ارتباط پیدا میکند از این طرف تا قزاقستان. خیلی از کشور ها را سعی میکند به نحوی در آن تصویر رویایی که برای آینده ی مردم تُرک میخواهد بسازد، که ما قرار است یک کشور گسترده بشویم با حجم زیادی از ارتباطات و همین طور هم نوع ارتباط خاصی با دنیای عرب و از آن طرف در اروپا و بازگرداندن آن مناسبات قبلی، که ما داشتیم با اروپایی ها. طبعا ما به عنوان شیعه هم ابزارهای زیادی داریم برای تصویرگری این رویا. رویایی که ما داریم، وجه معناگرایانه اش به مراتب، بیشتر از وجه مادی و تکنولوژیکش، وجه فرهنگی اش بیشتر از وجه سیاسی و قلمرو سلطه اش. اما همه ی این ها هم است. وجوه تکنولوژی و وجوه فناوری و وجوه سیاسی نشان دهنده ی سعه ی قلمرو ایرانی است و الان هم عملا ما دستمایه هایی که داریم، در همه ی این ها قابل توجه است. یعنی هم دستمایه های خوبی داریم در توسعه ی قلمرو ایران. از این نقطه ی جغرافیایی که در حال تبدیل به نقاط گسترده تری، که امروز به نحوی ذی نفوذ ایران اند، هم در قصه ی تکنولوژی که شما یک گوشه ی رینگ بودی والان میبینی که درحال توسعه ای و میتوانی فشار بیاوری به فضای عمومی دنیا، با استفاده از همین تکنولوژی ات و حتی با عناصر فرهنگی که واقعا برتری های قابل توجهی داری نسبت به رقبای خودت در دنیا. اما همچنان آن تصویر برایمان سوال است. چه تصویری میخواهیم بسازیم و چه تصویری امکان باور پذیرش دارد در جامعه؟
مساله اینجاست که تبدیل کردن ایران به «الگوی پیشرفته اسلامی» هدف نهایی بیانیه گام دوم انقلاب است و با توجه به مقدمیت اراده بر فعل، و مقدمیت شوق بر اراده ، آنچه در وضعیت کنونی مورد نیاز جامعه ایران است، تصویر شوق انگیز یا همان رؤیایی است که جوانان به طور خاص و جامعه ایران به طور عام را به شوق حرکت آورد. آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تنها نگاه های سلبی مردم ایران در نفی حاکمیت طاغوت نبود بلکه تصویری رویایی از ایران پس از انقلاب بود. این تصویر رویایی بود که حرکت پدید می آورد. تجربه پدید آورد حرکت کلان اجتماعی با تصویرگری رؤیا در دیگر کشورهای دنیا از جمله امریکا نیز بیانگر این ضرورت پیشینی است. طبعا رویای ایرانی با رویای امریکایی تفاوت های فاحشی دارند که با ابتدای تاریخ ایران و تشیع تا نهایت ظهور حضرت ولی عصر عج پیوند دارند . مسئله اساسی این است که : ❇️ایرانیان امروز آماده شوق به چه تصویر رویایی نزدیکی به بیانیه گام دوم اند؟ ❇️امروز به چه تصویری می توان ایرانیان را دعوت کرد تا شوقی به سمت «ایران الگوی پیشرفته اسلامی» پدید آید؟
DK-Book-Report-1400.pdf
13.82M
🔍📖 داده‌های منتشرشدۀ دیجی‌کالا دربارۀ کتاب و کتاب‌خوانی 🔹 عناوین‌ چاپ‌شدۀ کتاب در ایران در سال ۱۳۹۹: ۹۳ هزار 🔹 تعداد مجلدات کتاب چاپ‌شده در ایران در ۱۳۹۹: ۱۱۷ میلیون 🔹 سرانۀ مطالعۀ ایرانیان در هفته: ۱۱۶ دقیقه 🔹 تعداد شهرهای مقصد ارسال کتاب از دیجی‌کالا: ۱۸۴۲ 🔹 تعداد فروشنده‌های فعال کتاب در دیجی‌کالا: ۱۵۶۳ 🔹 تعداد عناوین کتاب قابل خریداری در دیجی‌کالا: ۲۰۰ هزار 🔹 تعداد خریداران کتاب در دیجی‌کالا: بیش از یک‌میلیون 🔹 کتاب‌خوان‌ترین سنین: ۳۱ تا ۴۰ سال و بعد ۲۱ تا۳۰ سال 🔹 محبوب‌ترین حوزه‌های موضوعی کتاب به ترتیب: روان‌شناسی، هنر و ادبیات، توسعۀ مهارت‌های فردی و تاریخ
All_Book's Links.docx
15.6K
📖 مجموعه لینک های، کتب فارسی موجود در کتابخانه کنگره آمریکا 👆🏻 برای مشاهده هر کتاب لینک را کپی و در جستجوی گوگل پیست کنید. کتابخانه کنگره آمریکا به مدت ده روز کتاب‌های فارسی را گذاشته دوستان در صورت تمایل می توانند بهره ببرند: https://www.loc.gov/collections/persian-language-rare-materials/?sb=
✅ آغاز فعالیت سایت مرکز رصد فرهنگی کشور 🔹سایت مرکز رصد فرهنگی کشور وابسته به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد به نشانی https://ircud.ir در دسترس پژوهشگران قرار گرفت. 🔹رصد در حوزه‌های گوناگون شامل: «فضاهای فرهنگی»، «تولید فرهنگی»، «مصرف فرهنگی»، «بازنمایی فرهنگی»، «ارزش‌ها و نگرش‌ها» و «سیاست‌ها و سازمان‌های فرهنگی» از بخش های این سایت است.
📚 منتشر شد | کتاب جبهه‌سازی 🔺 از منظر تعدادی از فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی ➕ [تحلیل محتوای نظرات] ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی: 🔗 https://b2n.ir/jebhesazi ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
نشست تحول در ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی
💠ویژه معلمان و فرهنگیان انقلابی سراسر کشور 💠دوره ملی: معلمان؛ افسران سپاه پیشرفت کشور 🔹️با اولویت دانش آموختگان طرح ولایت 🔹️و فعالان فرهنگی دوران دانشجویی 🔹️با مشارکت نهادهای مختلف 👈ثبت نام در مسیر نخبگی: Masirenokhbegi.ir 🔸️مهلت ثبت نام: ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ 🔸️زمان: ۲۶ لغایت ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ 🔸️مکان: قم مقدسه 🔹️شرکت در دوره برای پذیرفته شدگان در مصاحبه رایگان می باشد.
معرفی کتاب پرورش ذوق عامه در عصر پهلوی اثر علی قلی پور "پرورش ذوق عامه در عصر پهلوی" کتابی است به قلم "علی قلی پور"، که طی شش فصل به طور اساسی این مساله را مورد بررسی قرار می دهد. فصل نخست این کتاب، به موضوع مدنظر در دوران پهلوی اول می پردازد و با معرفی انجمن آثار ملی، مشارکت عموم در کشف و بازپروری ذوق، تربیت اندیشه، روح و احساسات و مفاهیم ذوق و پرورش ملت در دیدگاه افرادی نظیر غلامرضا رشید یاسمی و محمدعلی فروغی را مورد بررسی قرار می دهد. در فصل دوم مسائل مختلفی در باب هنر و بازار آن بررسی می شود و فصل سوم به بوروکراسی فرهنگی که بعد از انقلاب سفید رواج یافت و در جهت "پرورش ذوق عامه در عصر پهلوی" بود، می پردازد. فصل چهارم به هزینه ای که باید برای این پرورش ذوق پرداخت می شد و محل تامین این هزینه که از درآمدهای نفتی بود، اشاره می کند و بودجه های فرهنگی در برنامه های اول تا پنجم عمرانی را که از اواخر دهه ی بیست تا قبل از انقلاب سال پنج و هفت در جریان بود، مورد بررسی قرار می دهد. در این فصل همچنین به نقش تلویزیون به عنوان رسانه ی "پرورش ذوق عامه در عصر پهلوی" و تجسمی که این ذوق در رویدادهای مختلف کشور داشت نیز پرداخته شده است. در فصل پنج زیباشناختی در مخاطب عمومی و تربیت آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و یکی از مهم ترین مسائل بررسی شده در این بخش، تعریف نقد و ابتذال و مصادیق آن هاست. نهایتا فصل ششم این اثر به قلم "علی قلی پور" سیاست گذاری های تلویزیون و امور عامه پسند در تئاتر کشور را بررسی می کند که با تاکید ویژه بر تئاتر لاله زاری به آن پرداخته شده است. قسمت هایی از کتاب پرورش ذوق عامه در عصر پهلوی (لذت متن) از مقدمه ی کتاب: این کتاب از مباحث مورد توجه سیاست گذاری فرهنگی، تنها به سیاست هنر در افکار و آرای کارگزاران فرهنگی، دولتمردان، مدیران، روشنفکران، هنرمندان و هنردوستان درون دولت در فاصله سال های ۱۳۱۳ تا ۱۳۵۶ می پردازد تا فرازونشیب سیاست گذاری برای هنرها را با عنایت به ایده پرورش ذوق عامه روایت کند. پس آن چه پیش رو دارید تاریخ نگاری یک ایده و دو ساحت مهم آن، یکی پرورش و دیگری مفهوم ذوق نزد عاملان این پرورش است.
معرفی کتاب جریان های فرهنگی ایران معاصر اثر رضا بیگدلو جریان _ فرهنگی منظومه نسبتا منسجمی از باورها، ارزش‌ها، عقاید، سبک‌های زندگی، هنر، دانش‌ها و اندیشه‌هایی است که پذیرش عمومی می‌یابند و به نیرویی اجتماعی _ سیاسی مبدل می‌شوند. در عصر سنت، فرهنگ ایرانی نه در قالب جریان‌های متضاد یا متفاوت از هم، بلکه در قالب کلیتی قرار داشت که با وجود داشتـن گرایش‌های متعدد، به لحاظ چهارچوب و مولفه‌های تشکیل دهنده، بین آنها تفاوت بنیادین نبود و در درون این کلیت، عوامل هم‌گرایی و انسجام بر عوامل واگرایی برتری داشت. با ورود فرهنگ و تمدن جدید غربی، جریان‌هایی با فضاهای متفاوت پدیدار شد.هر یک از جریان‌های فرهنگی در یک مقطع زمانی، بنا به شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی، در موقعیت مسلط و کانونی قرار گرفت. این کتاب با رویکردی تاریخی به جریان‌های فرهنگی ایران در دوره پهلوی دوم، سیر تحولات و چگونگی کانونی شدن آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.
4_5879722494927047028.pdf
5.47M
📖 وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران 🖌 گزارش کشوری با همکاری دانشگاه تهران دفتر طرح های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a