eitaa logo
استادمهندس‌علی‌اصغر‌اکبری‌طرشتی
486 دنبال‌کننده
355 عکس
723 ویدیو
472 فایل
در این کانال مطالب درسی روزانه استاد بارگزاری میگردد 📽 پخش زنده هر شب در آپارات و اینستاگرام 📶 لینک پخش زنده در آپارات http://aparat.com/Moohamadalee/live ارتباط با ادمین ها @A59H72 @M92a110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️یک نوع سنگ قبر شیشه ای که امکان دیدن جسد رو می‌دهد و روند تجزیه جسد و وضعیت جسد در قبر رو مشاهده می‌کنند @AkhbareFori
هدایت شده از یااباصالح مهدی ادرکنی ❤️💔❤️💔❤️
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از صراط مستقیم( سید احمد میرقادری)
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از صراط مستقیم( سید احمد میرقادری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنگام جمع کردن بساط عشق ،این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
هدایت شده از صراط مستقیم( سید احمد میرقادری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این دختر خوبمون حنانه خرمدشتی قهرمان نجوم شد و مدال طلا آورد درسته رسانه‌هایی که نگران آزادی زنان هستند کور بودن موفقیت ایشونو ندیدن اما ما به جای اونا هم این شیردختر ایرانی رو تشویق میکنیم ▪️خانم خرمدشتی ماشاءالله به حجابت هزار ماشالله به تربیت و لقمه‌ای که پدرمادر بهت دادن
هدایت شده از صراط مستقیم( سید احمد میرقادری)
29.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر عالی و رؤيايي ،بهشت آمده به دنیا سری بزنه😭😍
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله 📜 علت غائی خلقت 🔸قسمت 2⃣ 🗓 دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ 1. قال امیرالمومنین رحمَ اللهُ امرأ عرفَ مِن أينَ وفي أين وإلى أين " ، فالأولى إشارةٌ إلى حالِ النفسِ قبلَ الكون، والوسطُ إلى ما معَ الكونِ ، والآخرُ إلى ما بعدَ الكون. 2. شناخت ملکوت عالم در تجرید اگر انسان بتواند 2 دقیقه تجرید کند و پرده¬ها کنار برود و به حق الیقین برسد می¬فهمد این عالم ناسوت ظلمت مطلق است اما عالم ملکوت عالم لطافت است عالم ظرافت است عالم نور است عالم زیبایی است 3. ما را از آن عالم به این عالم حبوط داده¬اند ارواح ما ملکوتی است ارواح ما متعلق به عالم ملکوت است روح ما را تنزل داده¬اند به این عالم آورده¬اند (در قوس نزول) ابن سینا می¬گوید: ما را از عالم ملکوت نزول داده¬اند به این دنیا آورده¬اند و نمی¬دانم چرا آورده¬اند نظامی در «خمسه» خسرو و شیرین بخش 3 آورده است: خبر داری که سیاحان افلاک چرا گردند گرد مرکز خاک در این محراب¬گه معبودشان کیست وزین آمد شدن مقصودشان چیست چه می¬خواهند از این محمل کشیدن چه می¬خواهند از این منزل پریدن مرا حیرت بر آن آورد صد بار که بندم در چنین بت خانه زنار همه هستند سرگردان چو پرگار پدید آرند خود را طلبکار ما را از عالم ملکوت جدا کرده¬اند و به این عالم ظلمت آورده¬اند بشنو این نی چو حکایت می¬کند از جدایی¬ها شکایت می¬کند از نیستان تا مرا ببریده¬اند در نفیرم مرد و زن نالیده¬اند سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تا بگویم شرح و درد اشتیاق من به هر جمعیتی تالان شدم جزو خوشحالان و بد حالان شدم *** روز ها فکر من اینو همه شب ها سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده¬ام آمدنم بهر چه بود به کجا میروم آخر ننمایی وطنم 4. رسول¬خدا و ائمه طاهرین را نزول داده¬اند و به این عالم آورده¬اند روح ما ملکوتی و جسم ما ناسوتی است اما جسم رسول¬خدا و ائمه طاهرین ملکوتی و جسمشان لاهوتی است این روح لاهوتی را از عالم لاهوت تنزل داده¬اند به این عالم ظلمت و تاریکی و... آورده¬اند و این خود بالاترین ریاضت است و آنها در این عالم تنزل تکامل روحی پیدا می¬کنند 5. مگر رسول¬خدا و ائمه طاهرین کامل نیستند؟ جواب: این است که رسول¬خدا و امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا و حضرت مجتبی و سیدالشهداء و... و حضرت بقیة الله، همه کامل الکامل الکامل هستند اما در تقابل ذات اقدس الهی گدای گدای هستند لذا آنها ----- کامل شوند. 1. در تشهد می¬خوانیم تهزیب مجلد 2 صفحه 91 اشهد ان محمد عبده و رسوله و تقبل شفاعته فی امته و ارفع درجته اللهم صل علی محمد خداوندا قبول کن شفاعت رسول¬خدا را برای امتش و درجه او را بالا ببر یا به این گونه آمده اشهد ان محمد عبده و رسوله اللهم صل علی محمد و آل محمد و تقبل شفاعه فی امته و قرب وسیله و بیض وجهه و اتم نوره و ارفه درجه پس اینکه می¬گوییم «و ارفع درجه» از خداوند می¬خواهیم درجه ایشان را بالا ببرد 2. وقتی صلوات بر محمد و آل محمد می¬فرستیم خداوند درجه آنها را بالا می¬¬برد 6. پیامبر در ارتباط با جاهلان کامل می¬شود احزاب 57 إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهيناً احزاب 60 لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا انعام 32 وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ انعام 3 وَهُوَ اللَّهُ فِي السَّمَاوَاتِ وَفِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَجَهْرَكُمْ وَيَعْلَمُ مَا تَكْسِبُونَ یونس 65 وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ حجر 97 وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ یس 76 فَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ إِنَّا نَعْلَمُ مَا يُسِرُّونَ وَمَا يُعْلِنُونَ طه 130 فَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا ۖ وَمِنْ آنَاءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَىٰ به پیامبر می¬گفتند تو سفید هستی به پیامبر می¬گفتند تو ساحر هستی به پیامبر می¬گفتند تو تو مجنون هستی شکستن دندان پیامبر در جنگ احد شکمبه شتر را در سر پیامبر می¬انداختند
7. امام زمان نیز اول برای خودش می¬باشد 8. کل عالم هستی در اختیار حضرت بقیه الله است و هر فیضی که از جانب حق به سمت بشر می¬ به پیامبر می¬گفتند توسد به امام زمان است و از امام زمان به جماد و نبات و حیوان و انسان و جن و ملک و... است 1. بیمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت العرض و السماء 2. انی امان الاهل الارض 3. بی یدفع الله عز و جل البلاء من اهلی و شیعتی خداوند اگر بخواهد باران بدهد از طریق ابر می¬دهد خداوند اگر بخواهد زراعت بدهد از طریق زمین می¬دهد تشرف یاقوت دهان حلاوی یک بار برای زیارت حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام از نجف به کربلا مشرف شدم. در مراجعت می خواستم از راه رودخانه فرات برگردم، لذا در کشتی کوچکی که بین کربلا و «طویریج» رفت و آمد می کرد نشستم. مسافران کشتی همه اهل حلّه بودند و می خواستند تا طویریج بیایند و از آنجا که راه حلّه و نجف از هم جدا می شود و به شهرستان بروند. آن جماعت مشغول لهو لعب و مزاح بودند جز یک نفر که همراهشان بود، او نه می خندید و نه مزاح می کرد و در این کار خود را داخل نمی نمود و آثار وقار و بزرگواری از او ظاهر بود. رفقایش به مذهب او ایراد می گرفتند و عیبجویی می کردند، در عین حال در خورد و خوراک با هم شریک بودند. من خیلی تعجب کردم ولی موقعیتی نبود که از او در این باره سوال کنم، تا به جایی رسیدیم که به دلیل کمی آب رودخانه، ما را از کشتی بیرون کردند که کشتی به گل ننشیند. ما هم کنار نهر راه می رفتیم. اتفاقاً در بین راه نزدیک آن شخص بودم، لذا از او پرسیدم: چرا خودت را از رفقا و دوستانت کنار می کشی و آنها به مذهب تو ایراد می گیرند؟ گفت: اینها خویشان و بستگان من هستند که همگی از اهل سنتند و پدرم نیز سنی بود ولی مادرم مؤمنه و شیعه است. من هم قبلاً مثل آنها سنی بودم اما به برکت حضرت صاحب الزمان علیه السلام شیعه شدم. گفتم: چطور شد که شیعه شدی؟ گفت: اسم من «یاقوت» و شغلم فروختن روغن در کنار «پل حلّه» است چند سال قبل یک بار برای خریدن روغن از بادیه نشینان عرب، به اطراف و نواحی حله رفتم. چند منزلی که دور شدم با عده ای از آنها برخورد کردم و آنچه روغن می خواستم خریدم و به همراه جمعی از اهل حلّه برگشتم. در یکی از منازل که فرود آمدیم خوابیدم، وقتی بیدار شدم هیچ کس از آنها را ندیدم و همه رفته بودند. راه ما در صحرای بی آب و علف بود که درندگان زیادی داشت و در آن صحرا تا چند فرسخ هیچ آبادی و دهی نبود. برخاستم و روغن ها را بار کردم و به دنبال قافله به راه افتادم، مقداری که رفتم راه را گم کردم و سرگردان شدم و ترس زیادی از درندگان و دزد و عطش به من دست داد. لذا همان جا به خلفاء و بزرگان اهل سنت استغاثه کردم و آنها را نزد خداوند شفیع قرار دادم و تضرع نمودم، اما هیچ فرجی حاصل نشد. ناگهان با خودم گفتم: من از مادرم می شنیدم که می گفت: ما امام زنده ای داریم که کنیه اش «اباصالح» است و گمشدگان را به راه می رساند و به فریاد درماندگان می رسد و ضعیفان را یاری می کند. با خدا عهد کردم که من به او استغاثه می کنم، اگر مرا نجات داد به دین مادرم درمی آیم و همان جا او را صدا کردم و به حضرتش استغاثه نمودم. ناگهان کسی را دیدم که با من راه می رود و بر سرش عمامه سبزی است او مسیر را به من نشان داد و دستور داد: به دین مادرم درآیم. و جملات دیگری هم فرمود. بعد هم اضافه کرد: به زودی به روستایی که اهل آن همه شیعه اند می رسی. گفتم: یا سیدی تا آن قریه با من نمی آیید؟ فرمودند: نه زیرا الان هزار نفر در اطراف شهرها به من استغاثه کردند و باید همه آنها را نجات دهم. و از نظرم غائب گردید. من هم راه افتادم و هنوز خیلی نرفته بودم که به آن قریه رسیدم، در حالی که فاصله تا آنجا خیلی زیاد بود و حتی رفقایم روز بعد به من رسیدند. وقتی به حلّه برگشتم به حضور آقا سید مهدی قزوینی قدس سره رسیدم و قضیه را برای ایشان نقل کردم و مسائل دینم را از او آموختم. بعد از این که معارف دینم را از آقا سید مهدی قزوینی قدس سره یاد گرفتم از ایشان سؤال کردم، چطور می شود دوباره آقا امام زمان علیه السلام را زیارت کنم؟ ایشان فرمود: چهل شب جمعه به زیارت حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام برو. تصمیم گرفتم این کار را بکنم و مشغول انجام دادن آن شدم. هر هفته شب های جمعه از حلّه برای زیارت امام حسین علیه السلام به کربلا می رفتم تا این که فقط یک شب باقی ماند. روز پنج شنبه ای بود که از حله به کربلا رفتم، وقتی به دروازه‌ی شهر رسیدم دیدم سربازها و نیروهای دولتی با کمال سختی از کسانی که می خواهند وارد شهر شوند درخواست مجوز عبور می کنند و من نه مجوز داشتم نه قیمت آن را. متحیر مانده بودم. مردم هم دم دروازه ایستاده بودند و همدیگر را فشار می دادند تا شاید راهی باز شود. من از شلوغی استفاده کردم و خواستم خودم را از لابه لای آنها رد کنم، اما نشد.
در این حال صاحب خودم حضرت صاحب الامر علیه السلام را داخل شهر و پشت دروازه دیدم که در لباس طلاب عجم بودند و عمامه سفیدی بر سر داشتند. تا آن جناب را دیدم به ایشان استغاثه کردم. همان لحظه مولا بیرون آمدند و دست مرا گرفتند و داخل دروازه کردند و هیچ کس مرا ندید. وقتی داخل شدم دیگر آن مولای عزیز را ندیدم.
چهارشنبه ۱۴۰۳۰۵۳۱.m4a
10.47M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله 📜 روانشناسی اسلامی 🗓 چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ 🎙 سخنران: استاد مهندس علی اصغر اکبری
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله 📜 روانشناسی اسلامی 🗓 چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ انسان دارای روح و عقل و خیال و وهم و بدن است 1. تمام علماء و دانشمندان و فلاسفه اشراق و کشف شهود مطلبی را بیان کردند که این مطلب از جهاتی بر آیات و روایات منطبق است و آ« این است که می¬گویند: «ما وجودمان از سه جرء تشکیل شده است: اول روح، عقل، صدر، نفس... .» 2. خیال و وهم 3. بدن. علماء می¬گویند از نظر سنخیت بین بدن و روح فاصله زیاد است و می¬گویند بسیاری از عوارضی¬که در بدن است در روح و عقل نیست روح و عقل یک مقام شامخی دارند که می¬توان گفت با بدن هیچ سنخیتی ندارند بین بدن و روح و عقل واسطه¬ای وجود دارد که به آن خیال یا وهم یا مثال می¬گویند که این وهم خیال زخت و کثافت و غلظت بدن را ندارد اما به لطافت و نورانیت عقل و روح هم نمی¬رسد و جای او بین بدن و روح است و به آن برزخ می¬گویند (برزخ یعنی فاصله بین 2 چیر) ادارم صور جزئیه به کمک همین قوه¬ی وهم یا خیال صورت می¬گیرد و باز می¬گوییم در یک کلام این خیال یا وهم یا بدن مثالی غلیظ و سختی بدن را ندارد اما لطافتش به لطافت روح نمی¬رسد آن وسعت عقل را ندارد و این ظلمات و تاریکی بدن را هم ندارد 2. کل این عالم و عالم قیامت نیز برزخ دارد همینطور که بین بدن و روح برزخ است بین این عالم ما که عالم ناسوت یا عالم مَلَک یا دنیا می¬گویند و در قیامت کبری نیز یک برزخ است این عالم * هم سه عالم دارد یکی عالم ماده و مُدّه یکی عالم زمان و مکان است یا عالم اجسام و اجرام لطف و غیر لطیف است حتی شما نور آفتاب را هم که در نظر بگیرید جسم است اما جسم لطیف نیست فلاسفه به این عالم ماده می¬گویند عالم ناسوت اما در لسان احادیث و روایات به آن عالم مُلک می¬گویند و یا عالم خلق که در سوره اعراف آیه 54 می¬خوانیم {الا له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین} تمام این کهشکان¬هایی که می¬بینید که انتهایش برای من و شمای ضعیف معلوم نیست همه عالم مُلک هستند و همه زمان و مکان دارند عالم تَقَدّر است و به اصطلاح فلاسفه کمیت * دارند بدن شما از هیمن سنخ است تمام انبیاء و اوصیاء و تمام بزرگان و دانشمندان اسلامی اصرار دارند که به بشر بفهمانند که تو فقط این بدن نیستی تو دارای روح و عقل و شعوری که ارزش تو به آن بستگی دارد و تا زمانی که تو گرفتار این بدن باشی و تمام عوارض حی.انی هدف تو بشود و مسائل مادی برای تو وسیله نباشد و هدف گردد این اشتباه است انسانی موفق است که به ارزش خودش یا ارزش با ارزش شخصیت واقعی¬اش پی می¬رد گوهر خویال خود را هویدا کن هنر این است و بس خویش در خویش پیدا کن کمال این است و بس ای معلم¬زاده از آدم اگر داری نشان چون پدر تعلیم اسماء کن کمال این است و بس سنگ دل را طرمه کن با آسیای درد و رنج دیده را زین سرمه بینا کن کمال این است و بس هر دو عالم را به نامت یک معما کرده¬اند ای پسر حال معما کن کمال این است و بس انبیاء تلاش دارند که بدنت را بشناسی و بدانی که این بدن را راکب توست تو باید روی آن سوار شوی و این بدن متعلق به عالم مُلک است و متعلق به عالم خلق است که این اصلاح شرع است که فلاسفه به آن عالم ناسوت و عرفا به آن عالم ناسوت می¬گویند
پنجشنبه ۱۴۰۳۰۶۰۱ ظهر.m4a
9.38M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله 📜 تفسیر قرآن 🗓 پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ 🎙 سخنران: استاد مهندس علی اصغر اکبری