eitaa logo
معارف اسلامی
580 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
239 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت اللّه مرعشى نجفى، از مراجع بزرگ تقلید است از جمله تألیفات ارزشمند نزدیك به 150 اثر در موضوعات مختلف، كرامات معنوى، دریافت بیش از 400 اجازه اجتهادى و روایتى از علماى بزرگ اسلامى، تدریس و... می‏گوید: زمانى كه در نجف بودیم، یك روز مادرم فرمودند: پدرت را صدا بزن، تا براى صرف ناهار تشریف بیاورد. حقیر به طبقه بالا رفتم و دیدم پدرم در حال مطالعه خوابش برده است. مانده بودم چه كنم: از طرفى میخواستم امر مادرم را اطاعت كنم و از سوئى دیگر میترسیدم با بیدار كردن پدر، باعث رنجش خاطر او گردم، خم شدم و لبهایم را كف پاى پدر گذاشتم و چندین بوسه برداشتم، تا این كه در اثر قلقلك پا، پدرم از خواب بیدار شد و وقتى این علاقه و ادب و كمال احترام را از من دید فرمود: شهاب الدین تو هستى؟ عرض كردم: بله آقا؛ دو دستش را به سوى آسمان بالا برد و فرمود: پسرم خداوند عزتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت(علیهم السلام) قرار دهد. حضرت آیة اللّه مرعشى نجفى مى‏فرمود: من هرچه دارم از بركت آن دعاى پدرم میباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
براي انعقاد نطفه سلام الله عليها، پيامبر 40 روز روزه گرفتند، حكمت اين روزه چه بود؟ آيا دیگران مي توانند براي بچه دار شدن اين كار را انجام دهند؟ پاسخ: عملكرد (ص) بر اساس و فرمان خداوند انجام گرفت، و تنها روزه گرفتن نبود، بلكه رسول خدا(ص) مأمور بود كه چهل شبانه روز از حضرت خديجه(س) فاصله بگيرد، روزها روزه باشد، و شب ها يكسره به عبادت بپردازد، و در مكاني معتكف باشد. بنا بر اين چنين تكليفي مختص آن حضرت بود، چنان كه در روايت آمده است كه روزي جبرئيل(ع) خدمت آن حضرت رسيد، و گفت: (1) اي محمّد! خداوند بلند مرتبه تو را سلام مي‏رساند، و امر مي‏كند كه چهل روز از همسرت خديجه دوري نما. پيامبر(ص) جهت امتثال امر خدا از جا برخاست و رفت به خانه عمويش جناب ابوطالب. چهل روز به دور از همسرش خديجه(س) در آنجا ماند. روزها روزه مي گرفت، و همه چهل شب را تا صبح به بيداري و عبادت خداوند متعال گذرانيد، در روزهاي آخرين عمّار بن ياسر را به سوي خديجه(س) فرستاد، و به وي پيغام داد: اي خديجه! خيال نكني كه دليل دوري من از تو به سبب غضبي است كه نسبت به تو دارم، بلكه خداوند متعال اين دوري را امر فرموده، و من براي امتثال فرمان او چنين مي‏كنم، و تو جز خير، در اين مورد هيچ انديشه ديگري نداشته باش، كه خداوند متعال در هر روز چند بار به سبب تو بر ملائكه مباهات مي‏ورزد. هنگام شب پشت درب را محكم كن، و به آسودگي بخواب، و بدان كه من در اين ايّام در منزل مادرم فاطمه بنت اسد- مادر علي بن ابي طالب عليهما السلام، يعني در منزل عمويم- هستم. خديجه(س) در دوران اين دوري در هر روزي چند بار محزون و انديشناك مي‏شد. پس از اتمام چهل روز جبرئيل بر پيامبر(ص) نازل شد و فرمود: اي محمّد! خداوند بر تو درود مي‏فرستد، و تو را امر مي‏كند، تا از تحفه و هديه او بهره‏مند گردي. پيامبر(ص) فرمود: تحفه پروردگار عالميان چيست؟ و مژده او كدام است؟ جبرئيل گفت: نمي‏دانم. در اين حال ميكائيل فرود آمد و همراه او طبقي بود كه با پارچه‏اي پشمي پوشيده شده بود، و آن را در مقابل پيامبر(ص) گذارد، و جبرئيل نزديك آمده و گفت: اي محمّد! خداوند فرمان مي‏دهد كه امروز را با اين طعام(يعني غذا و آب مخصوصي كه خدا فرستاده ) افطار كني. امير المؤمنين(ع) مي فرمايد: هنگامي كه پيامبر(ص) اراده افطار مي‏نمود، به من امر مي‏كرد كه درب خانه را باز كنم تا هر كسي مايل است داخل خانه شود، و با هم سفره و هم غذا شود، ولي در اين شب پيامبر(ص) مرا مأمور كرد كه بر درب خانه بمانم تا كسي وارد خانه نشود، و فرمود: اين طعام را خداوند فقط مخصوص من فرستاد، براي غير من حرام است از آن بخورند. سپس پارچه را از روي طبق برداشت، در آن طبق خوشه ‏اي از خرما و خوشه‏اي از انگور بود، رسول اكرم(ص) به اندازه كافي از آن ها خورد، و آب كاملي نيز نوشيد، آن گاه جبرئيل بر دستان مبارك حضرت آب ريخته، و ميكائيل دستانش را با آن آب شست، و اسرافيل آن ها را خشك نمود، و باقي طعام و ظرف آب را به آسمان بازگردانيدند، پس از آن پيامبر(ص) برخاست تا نماز بگزارد كه جبرئيل جلو آمد و گفت: نماز در اين وقت براي تو حرام است، تا آن كه به منزل خديجه بروي و او را ديدار كني، و با وي همبستر شوي، زيرا خداوند اراده كرده از صلب تو در اين شب ذرّيّه‏اي طيّبه متولّد نمايد. رسول خدا(ص) شتابان به سوي منزل خديجه به راه افتاد، و امر خدا را اطاعت كرد. (1) پس ظاهرا حكمت اين عمل در مورد خاص براي بوجود آمدن ذريه پاك يعني بهترين زن عالم حضرت زهرا سلام الله عليها بوده است. اما لزومي ندارد مردم براي فرزند دار شدن چنين عملي را انجام دهند زيرا در سيره اهل بيت عليهم السلام و حتي خود پيامبر در غير اين يك مورد چيزي مشاهده نشده است. بهتر است 👈مراقبت هاي ديگر را كه در روايات براي فرزند دار شدن توصيه شده - که آداب گسترده ای است، مراعات كنند.🌺 البته این دستور ویژه خدای متعال به پیامبر صی الله علیه و آله فی الجمله اهمیت مراقبت های قبل از بارداری و تأثیر آن بر سلامت نسل را به خوبی بیان می کند.👉 پي نوشت: 1. علامه مجلسي، بحار الانوار، بيروت - لبنان: مؤسسه الوفاء، 1404ق، ج 16، ص 78. منبع: نرم افزار پیامبر مهربانی - مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
⚜️ عن عائشة بنت طلحة عن عائشة، قالت: 🌟 ما رَأیتُ أحداً أشبهَ کلاماً و حدیثاً مِن فاطمةَ برسولِ اللهِ «ص» و کانت إذا دَخَلَت علیه رَحّبَ بِها، و قام إلیها، فأَخذَ بِیَدِها فَقَبّلَها، و أَجلَسَها فی مَجلِسِه. 🌟 از همسر پیامبر اکرم نقل است که «من هیچ کس را در سخن گفتن، از فاطمه شبیه‌تر به رسول خدا ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر می‌شد، حضرت رسول به او خوش آمد می‌گفت، و در برابر دخترش فاطمه بر می‌خاست و به سویش حرکت می‌کرد، دست او را می‌گرفت و می‌بوسید، و او را در جای خود می‌نشاند.» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•• ✨ ولادت سراسر نور حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها، بر همه‌ی شما موالیان و مدافعان حریم فاطمی مبارک 💝 @ghafari_ir
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت اول | هفتاد سال عبادت کردید خدا قبول کند. یک بار وصیت نامه شهید را بخوانید با کیفیت در آپارات:👇👇 https://aparat.com/v/p9Xg6 🆔 @mahdavi_arfae
در گلو بغضِ خسته‌ای دارم، هستم از این همه ستم شاکی جانِ شیعه رسیده بر لب‌ها، از غم و رنجِ شیخ روسفیدی در این جهانِ سیاه، ایستادی به پای باورِ خود مردِ میدانِ کارزار و جهاد، عالِمِ انقلابی و خاکی مدّعی تا دلت بخواهد هست، یاوه و حرفِ مفت بسیار است: شیخ‌ِ برجام و سازش و تسلیم، شیخ‌ِ تحقیر و خشم و هتّاکی شیخِ مظلومِ شعرِ من امّا، مردِ عزم و اراده و عمل است شش پسر داده پیش از این... یعنی، از شهادت ندارد او باکی این نفس‌های آخرینت را، نذرِ کردی برای آخرتت جای تو آسمانِ قربِ خداست، بال بگشا! تو مرغِ افلاکی محمّد
🖋دکتر مجتبی زارعی: هر دو طرف دعوا غافلند که خامنه ای حکیم خود به تنهایی رسانه است! پیام روشنه! گذشت زمان رفسنجانی و خاتمی که غرب با ما گفت و گوی انتقادی داشت و گذشت اثبات عدم انحراف ایران در زمان احمدی نژاد و بتن کردن های برجامی روحانی! وقت راستی آزمایی آمریکا-اروپا از سوی ایران است! 🖇https://twitter.com/MojtabaZarei50/status/1358490529311375369?s=20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواندن دعای ۷ صحیفه سجادیه، نگاه توصیه اخلاقی داشتیم نه امر ولی....و امری که زمین ماند مثل خودسازی که آقا برای خاتم گفتند و.... زمین ماند... باز هم توصیه اخلاقی برداشت کردیم و... @bevaghtenghelab
هدایت شده از سراج منیر
هدایت شده از سراج منیر
🌹🌹 معیار تشخیص خیر 🔆💠 ...وَ عَسى‌ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌. 216/بقره 🌱 ...و چه بسا چيزى را ناخوش داريد، در حالى كه خير شما در آن است و چه بسا چيزى را دوست داريد، در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى‌داند و شما نمى‌دانيد. 🍃🌹تعبير بعسي‌ ‌براي‌ اينست‌ ‌که‌ نه‌ ‌هر‌ مكروهي‌ داراي‌ خير ‌باشد‌ بلكه‌ ‌هر‌ چه‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌باشد‌ چه‌ ‌از‌ امور تكويني‌ مانند مصائب‌ و شدائد و بليات‌ و چه‌ ‌از‌ امور تشريعي‌ مانند احكام‌ شاقّه‌ همه‌ ‌از‌ روي‌ حكمت‌ و مصلحت‌ بنده‌ عين‌ خير و صلاح‌ اوست‌. 🍃🌹 و بسا اموري‌ ‌که‌ ‌شما‌ دوست‌ ميداريد و بحسب‌ ظاهر خوب‌ و آراسته‌ ‌است‌ مانند ثروت‌ و دولت‌ ،ولي‌ صلاح‌ ‌شما‌ ‌در‌ ‌آن‌ نيست‌ و بضرر شماست‌. 👌 اينگونه‌ امور ‌را‌ خداوند ‌که‌ عالم‌ بهمه‌ امور و محيط بتمام‌ حكم‌ و مصالح‌ ‌است‌ ميداند ولي‌ ‌شما‌ ‌که‌ ظاهري‌ ‌را‌ تنها مي‌بينيد نمي‌دانيد. 📚تفسیراطیب البیان ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 💫کانال زیست قرآنی https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d 🔸🔸
❇️ اختلاف، دوست‌ آدم را از آدم می گيرد! حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شرح کلمه 65 از کلمات قصار حضرت امیر علیه السلام: 🌟💠 «فَقْدُ الْأَحِبَّةِ غُرْبَةٌ»؛ 👈 آدم دوستان خودش را از دست بدهد تنها می شود، اختلاف دوست‌های آدم را از آدم مي‌گيرد. 🌺👌 رعايت نکردن آداب و سنن انسانی دوست را از آدم مي‌گيرد و انسان تنها می شود. انسانِ تنها ،غريب است. 🌺👌 حالا لازم نيست که اين به مرگ احبّه منتهی بشود. با اختلاف احبّه که بدترين مرگ است انسان احساس غربت می ‌کند. انسان غريب هرگز به مقصد نمی ‌رسد. تنها و راه‌گم کرده به مقصد نمی ‌رسد. 📚آیت الله جوادے آملے ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 💫کانال زیست قرآنی https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d 🔸 🔸🔸
هدایت شده از فارس پلاس
▪️‏یافته های یک پژوهش نشان میدهد که bbc فارسی روی القای جفت هیجانی «ترس-نفرت» تمرکز کرده و همین امر در بلند مدت سبب ایجاد اختلالات «استرس»،«افسردگی» و «هراس» در دنبال کنندگان این رسانه می‌شود. (اگر می‌خواهید ‎ شوید، bbc را دنبال کنید.) 🔻‏از جیغ های سحر ‎زکریا تعجب نکنید. این جیغ ها، محصول خوراک رسانه ای او و امثال اوست. اگر کسی bbc و سایر رسانه های اپوزیسیون را دنبال کند و از شدت نا امیدی جیغ نزند؛ باید تعجب کرد. 💬 مصطفی کوشکی @Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر هوایی از راهپیمایی باشکوه و پرشور موتوری /مردم ایران انقلاب خود را تنها نمیگذارند 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خنجر زنگ زده را دوباره تیز نکنید! 🔹آقای روحانی امروز گفت 🔻"من به مذاکرات افتخار می‌کنم، مذاکره جزو لوازم حکمرانی مدرن است. من به مذاکره افتخار می‌کنم. من ۸ سال دولت را به سه بخش تقسیم می‌کنم، دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی تا پایان ۹۹، و ۶ ماهه پایان دولت، دوران باز آفرینی. دوران جنگ اقتصادی تمام شده است". 🔹ادعای پایان جنگ اقتصادی، یعنی برداشته شدن تحریم ها و پایان کارشکنی های آمریکا علیه تعاملات اقتصادی ایران؛ آقای روحانی مستند به کدام واقعیت، این ادعا را مطرح می کند؟ 🔹این که مذاکره، ابزار دیپلماسی است، یک موضوع است؛ و سر هم بندی حقوق ملت ایران در توافق برجام و عهدشکنی دولتین اوباما و ترامپ در آن، واقعیتی دیگر. سرانجام مذاکره ای چنان، مایه عبرت است و نه افتخار. 🔹حالا هم دولت آمریکا برای این که بدهکاری و بدعهدی اش را نپذیرد، اعلام می کند که ایران باید به تعهداتش برگردد تا پس از آن، واشنگتن بررسی کند که می خواهد چگونه رفتار کند و چگونه از توافقی را که زیر پا گذاشته، سکویی برای مذاکره و طلبکاری های جدید استفاده کند! 🔹سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی قبل از سخنرانی آقای روحانی مدعی شد: 🔻"از مجموعه‌ای از ابزارها در جهت محدود سازی و جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران استفاده می‌کنیم. ما کشورهای دیگر را برای برداشتن گام‌هایی در جهت مقابله با این فعالیت‌ها ملزم می کنیم 🔻هدف ما فقط بازگرداندن ایران به رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق نیست، بلکه می‌خواهیم از برجام، به عنوان سکویی برای دستیابی به یک توافق گسترده‌ تر که رفتارهای ایران و برنامه موشکی‌اش را نیز پوشش دهد، استفاده کنیم". 🔹فارغ از مهمل بودن این ادبیات، آقای روحانی چگونه روی واژه مذاکره مانور می دهد و با کارِ نکرده برای بی اثر کردن تحریم ها، ادعای پایان جنگ اقصادی را پیش می کشد؟ مذاکره را ابزار توقف جنگ اقتصادی جا زدن، پالس ضعف می فرستد و برداشته شدن تحریم ها را به تاخیر می اندازد. 🔹تا دشمن از ادبیات برخی مقامات ما، این برداشت را می کند که تحریم موثر است، جنگ اقتصادی را متوقف نخواهد کرد و مذاکره هم در این فضا، صرفا مبنایی برای باج خواهیخواهد بود. 🔹جنگ اقتصادی نه با تغییر دولت ها در آمریکا، بلکه با همت درونزا، مبتنی بر اعتماد به ظرفیت های بزرگ ملی و بهره گیری از فرصت تعاملات راهبردی با جان وسیع "غیر غرب" پایان می پذیرد؛ با بی اثر کردن عملی تحریم ها، تبدیل آن به فرصت شکوفایی، و نا امید کردن دشمن. 🔹فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت ایران، شکست خورده. اما فرستادن پالس غلط، خنجر زنگار بسته تحریم را دوباره تیز می کند. چنان که کسانی در سال 92، کردند. 🔹بعد از اعلام توافق برجام، اوباما و کری و شرمن بارها اذعان کردند تحریم ها به بن بست رسیده و ساختمان تحریم ها (در اثر مقاومت ایران) در حال فروپاشی بود اما با توافق توانستند امتیازهای بزرگی بگیرند. خطای آن روز را نباید تکرار کرد.
معارف اسلامی
خنجر زنگ زده را دوباره تیز نکنید! 🔹آقای روحانی امروز گفت 🔻"من به مذاکرات افتخار می‌کنم، مذاکره جزو
صلی الله علیه و آله فرمود: «لا يُلسَعُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَين» از . و در روايت ديگر «لا يُلدَغُ‏» و لسع و لدغ يك معنى دارند (گزيدن مار) و جحر، سوراخ مار است و معنايش اين است كه مؤمن از يک جهت نبايد دو بار گول بخورد يا دو بار گول نمى‏خورد، زيرا در بار اول كه زيان ديد بايد عبرت گيرد و از تجربه خود پند پذيرد. اين خبر از پيغمبر (ص) وارد است و سبب بيان اين است كه ابو غره شاعر برادر مصعب بن عمير روز بدر اسيرِ مسلمانان شد (ابو غره در جبهه مشركين بود و از دشمنانِ كينه ورز پيغمبر به شمار مى‏رفته، و مصعب بن عمير از مسلمانانِ با اخلاص و مهاجرين است) و از پيغمبر (ص) درخواست كرد كه به او منت‏ نهد و او را آزاد كند، پيغمبر درخواستِ او را پذيرفت و با او شرط كرد كه بر عليهِ وى تبليغ نكند و دشمنان را به او نشوراند و در اشعارِ خود او را هجو نكند و به او دشنام نگويد، و چون آزاد شد و نزد خاندانِ خود رفت به همان شيوه ديرين برگشت و عهد و شرطِ پيغمبر (ص) را شكست و روزِ جنگ احُد بارِ ديگر با مشركان به جنگ مسلمانان آمد و اسيرِ مسلمين شد و باز هم پيشنهادِ درخواستِ آزاد شدن و منت كشيدن به پيغمبر (ص) عرضه داشت و آن حضرت اين جمله پُر معنا و بليغ را ادا كرد كه از ابتكارهاى كرامت مآب او است و كسى در اين ضرب المثلِ جامع و مختصر و پُر معنا بر آن حضرت سبقت نجسته است و در آن تنبيهِ عميقى است بر اينكه چون شخص مؤمن يک بار آزار از كسى و از موضوعى ديد بار ديگر نبايد خود را در معرض آن آزار اندازد و اين نتيجه هوشمندى و زيركى و خردمندى است كه از اخلاق مؤمن است (زيرا اين گونه علم و آموزش را علم تجربى مى‏دانند و دنياى امروز هر مسأله‏اى كه مورد آزمايش شده و درست از آزمايش در آيد آن را مسأله علمى و قابلِ پيروى مى‏داند و پايه و مايه دانش بر تجربه و آزمايش گذارده شده و پيغمبرِ اسلام با اين جمله رسا و پُر معنا اين اصلِ علمى بشرى را بيان كرده است. (أصول الكافی، ترجمه كمره‏اى، ج‏5 ، ص597) عوالى اللآلى : إنّ أبا غرّة الجُمَحيَّ وَقَعَ في الأسرِ يَومَ بَدرٍ فقالَ : يا محمّدُ ، إنّي ذو عَيلَةٍ فَامنُنْ عَلَيَّ ، فَمَنَّ علَيهِ أن لا يَعودَ إلَى القِتالِ ، فَمَرَّ إلى مَكّةَ فقالَ : سَخِرتُ بمحمّدٍ فَأطلَقَني ! و عادَ إلَى القِتالِ يَومَ اُحُدٍ، فَدعا علَيهِ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله أن لا يُفلِتَ ، فَوَقَعَ في الأسرِ ، فقالَ : إنّي ذُو عَيلَةٍ فامنُنْ عَلَيَّ ! فقالَ عليه السلام : حتّى تَرجِعَ إلى مكَّةَ فتقولَ فينادي قريشٍ: سَخِرتُ بمحمّدٍ؟!لا يُلسَعُ المؤمنُ من جُحرٍ مَرَّتَينِ . و قَتَلَهُ بيَدِهِ . ابو غرّه جُمَحىّ در جنگ بدر اسير شد. به پيامبر گفت: اى محمّد! من مردى عيالوارم. منّت نهاده مرا آزاد كن. پيامبر هم او را آزاد كرد، به شرط آن كه دوباره در جنگ [با مسلمانان] شركت نكند. او به مكّه رفت و گفت: محمّد را مسخره كردم [و دروغ گفتم] پس آزادم كرد. در جنگ احد مجدداً شركت جست، رسول خدا صلى الله عليه و آله دعا كرد كه از چنگ مسلمانان فرار نكند. ابو غرّه اسير شد. [و مانند دفعه قبل ]گفت: من مردى عيالوارم، منّت نهاده آزادم كن. پيامبر فرمود: آزادت كنم كه به مكّه برگردى و در جمع قريش بگويى: محمّد را [دو بار] مسخره كردم؟ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمى شود. آن گاه با دست خود او را كشت. علاوه بر روشن، این شریف یک هم دارد و آن اینکه 👈کسی که دو بار و بیشتر از یک ناحیه گول بخورد – قطعاً- مؤمن نیست.👉 حال چه هست باید بررسی شود. ممکن است و باشد. ممکن است باشد. ممکن است باشد... هر چه باشد مؤمن نیست.