نماینده ایرلندی پارلمان اروپا:
آمریکا به کمک ناتو یک میلیون نفر را در عراق کشته است چرا این کشور را تحریم نمیکنید؟
سرویس خارجی-
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با اشاره به کشتار 1 میلیون غیرنظامی توسط آمریکا و سایر اعضای ناتو در عراق تصریح کرد اتحادیه اروپا در رویکردی متناقض در مقابل قتلعام غیرنظامیان عراقی به دست نیروهای آمریکایی سکوت کرد و هیچ تحریمی علیه این کشور صادر نکرد.
«میک والاس»، نماینده چپگرای جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا که به مواضع انتقادیاش شناخته میشود، به رویکرد متناقض اتحادیه اروپا در قبال جنایات کشورهای غربی به ویژه آمریکا در غرب آسیا واکنش نشان داد. وی در پیامی که در صفحه توئیتر خود قرار داده بود، در ارتباط با جنایات ارتش آمریکا علیه غیرنظامیان در عراق نوشت: «به چه دلیل، اتحادیه اروپا در واکنش به این قتلعام آمریکا در عراق، خواهان تحریم ایالات متحده نشد؟....» وی تصریح کرد: «ایالات متحده با کمک دیگر اعضای ناتو بیش از یک میلیون شهروند را در حمله غیرقانونی به عراق کشت و همچنان هیچ درخواستی برای تحریم هیچکسی برای این تروریسم وجود ندارد.» در مجموعه توئیتهایی که نماینده پارلمان اروپا به آنها واکنش نشان داده است، تصاویری از نظامیان آمریکایی در عراق در کنار اجساد غیرنظامیان منتشر شده است. در یکی از این پیامها نوشته شده است: «در چنین تاریخی (19 نوامبر) در سال 2005، تفنگداران دریایی آمریکا، کشتار پنج ساعتهای را در شهر حدیثه عراق به راهانداختند و 24 غیرنظامی غیرمسلح از جمله زنان، افراد میانسال و کودکان را قتل عام کردند. تمامی قاتلینی که برای این قتلعام بازداشت شدند، نه زندانی شدند و از این کشتار جمعی فرار کردند.»
گفتنی است، اتهامات جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بینالمللی پیگرد نشده، امّا در برخی موارد خود آمریکا اقدام به پیگرد متهمین نیروهای نظامی خود کرده است که میتوان پیشبینی کرد که نتایج اینگونه تحقیقات چه خواهد بود و چه تنبیهی برای جنایتکاران در نظر گرفته میشود! آمریکا به عضویت دیوان بینالمللی کیفری درنیامده است و یکی از شروطش برای پذیرش عضویت در این دادگاه عدم امکان بررسی جنایات جنگی سربازانش است؛ چون معتقد است که اینگونه دادگاهها به راحتی «میتوانند بازیچه کشمکشهای سیاسی شوند»!
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽#ببینید | هنگام جامهای جهانی چه اتفاقاتی در جهان افتاده؟
⭕️ در #المپیک و #جام_جهانی چه خبر است؟!
🔰 #حجت_الاسلام_راجی
ـــــــــــــــــــــــ
⚽️ دریافت خبرهای داغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
💬 #خبرهای_خوش دو ماه اخیر که نگذاشتند بشنویم.
🔺مروری بر #هشت_دستاورد ارزشمند #ایران در #حوزه_دانش، #درمان، #صنعت، #حمل و نقل و... که در حوادث هفتههای اخیر پنهان ماند.
_______
کانال "#جبهه_انقلابی_جنوب"
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا👈
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
این لیست #جنایتهای_انگلیس خبیث در ۲۰۰ سال اخیر در حق #مردم_ایران است.
بر فرض جمهوری اسلامی را هم به کل قبول نداری ؛ اگر از باخت تیم ملی در برابر انگلستان خوشحالی، به ایرانی بودن که هیچ، به انسان بودنت شک کن!
@BisimchiMedia
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
📌✨✨✨✨حکایت اموزنده📌
ثروتمند زاده اى را در كنار قبر پدرش نشسته بود و در كنار او فقيرزاده اى كه او هم در كنار قبر پدرش بود. ثروتمندزاده با فقيرزاده مناظره مى كرد و مى گفت :صندوق گور پدرم سنگى است و نوشته روى سنگ رنگين است. مقبره اش از سنگ مرمر فرش شده و در ميان قبر، خشت فيروزه به كار رفته است، ولى قبر پدر تو از مقدارى خشت خام و مشتى خاك، درست شده، اين كجا و آن كجا؟
فقيرزاده در پاسخ گفت: تا پدرت از زير آن سنگهاى سنگين بجنبد، پدر من به بهشت رسيده است.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
پژوهشگر علم میسیولوژی:
#تغییر_دین در نتیجه #بحران_هویت اتفاق میافتد/ پرهیز از نگاه کلامی به مقوله تغییر دین
نویسنده کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» گفت: در #روانشناسی دین، تغییر کیش پدیدهای چندبعدی به شمار میرود که بحران هویت نقش محوری در بروز آن دارد. بنابراین فردی که تغییر کیش داده است، نیاز به مشاوره روانشناختی دارد و نباید با او به مناظره و بحث کلامی پرداخت.
به تازگی کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» به کوشش سیدجعفر هاتفالحسینی از سوی انتشارات آبان چاپ و منتشر شده است. مؤلف این کتاب که طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان است، هفت جلد کتاب میسیولوژی تألیف کرده که در جشنواره علامه حلی کشوری، بهعنوان کتاب سطح چهار حوزه برگزیده شده و پژوهشگر حوزه تاریخ تبشیر، کلام مسیحیت و مدلهای میسیولوژی تبلیغی است.
هاتفالحسینی در گفتوگو با ایکنا از اصفهان درباره عنوان و موضوع کتاب، اظهار کرد: میسیولوژی، علمی جدید و میانرشتهای شامل جامعهشناسی، روانشناسی، انسانشناسی، اقتصاد و ارتباطات است و نوعی علم تبلیغی بسیار مهم محسوب میشود. در واقع، این علم به مبلغان کمک میکند تا اتفاقات درباره خود را درک کنند و نگاه صرفاً کلامی به مسائل نداشته باشند.
وی افزود: در روانشناسی دین، بخشی به نام convert وجود دارد، یعنی علل روانی که باعث تغییر کیش در افراد میشود. برخلاف نظر بسیاری که فکر میکنند تغییر دین، یک اتفاق کلامی و اعتقادی صرف است، نظریات مطرح در حوزه روانشناسی دین، این پدیده را موضوعی چندبعدی و چندوجهی میدانند که علاوه بر جنبه کلامی، ابعاد روانی، اجتماعی و خانوادگی را نیز در بر میگیرد. همه نظریهپردازان، در خصوص تغییر دین بر بحران هویت مانور میدهند، بحرانی که از دوره بلوغ شروع میشود و اگر حل نشود، فرد در مواجهه با ادیان دیگر، تغییر کیش میدهد.
این نویسنده و پژوهشگر علم میسیولوژی تصریح کرد: بیشتر نظریهپردازان روانشناسی دین مثل لوئیس رمبو و چارلز فرهادیان در خصوص تغییر کیش بر بحران هویت نظر دارند و نظریهپردازان دیگر مثل اینس جیندرا بر جذابیت فرقهای تأکید میکنند. بعضاً تعدادی از فرقهها جذابیت ظاهری زیادی دارند و گاهی اوقات خود افراد آنقدر دچار بحران درونی هستند که حتی به فرقههایی که جذابیتی هم ندارند، جذب میشوند. هر چند در روانشناسی دین، اختلاف نظر زیادی درباره تغییر کیش وجود دارد و دیدگاهها مرتب نقد میشود، ولی بهطور کلی در خصوص عامل آن میتوان بر بحران هویت تأکید کرد.
وی ادامه داد: کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» حاصل تحلیل و ترجمه خلاصهای از پایاننامه کارشناسی ارشد خانم Cook Naomi درباره تغییر دین است. این پژوهشگر، موضوع تغییر کیش در اسلام و مسیحیت در هلند را بهصورت مصداقی و با استفاده از تحقیق میدانی بررسی کرده و بر این موضوع انگشت گذاشته که بعضی از مشکلات خانوادگی و دلسردیهای ناشی از بدرفتاری متولیان دینی باعث بروز بحران میشود و وقتی این مشکلات و دلسردیها درمان نمیشود و افراد به اجبار در مراسم دینی شرکت میکنند، با رسیدن به سن بلوغ و خودمختاری، به این نتیجه میرسند که تغییر کیش دهند.
هاتفالحسینی اضافه کرد: در واقع، بزرگترین عامل تغییر کیش به بحران هویت مربوط میشود، اینکه افراد از دین خود لذت نمیبرند و به ادیان دیگر، بهخصوص فرقههای نوظهور که جذابیت ظاهری زیادی دارند، جذب میشوند. این پژوهشگر بهصورت علمی توضیح میدهد که تبدیل کیش به اسلام، از نوع خاصی است، تازهمسلمانان دنبال معنایی جدید هستند، اسلام به زندگی آنها رنگ و بوی دینی میدهد و به قول خودشان، قرآن کتاب هدایت آنهاست. نویسنده در مقایسهای که میان اسلام و مسیحیت انجام میدهد، میگوید کسانی که از مسیحیت به اسلام میگروند، خانوادهمحور و اخلاقمحور هستند و برعکس، کسانی که از اسلام به مسیحیت میگروند، بیشتر برای دستیابی به آزادی بدون شریعت، از اسلام دوری میکنند.
وی بیان کرد: در روانشناسی دین، قبلاً گفته میشد که convert دفعتا و یکباره اتفاق میافتد، ولی در تزهای جدید، آن را ناشی از بحران هویتی میدانند که فرد سالها دچار آن است، تا زمانی که به اوج خود میرسد و بروز میکند. یکی از نظریاتی که بر حل بحران هویت مانور میدهد، نظریه دلبستگی از جان بالبی است که به حمایت خانوادگی مربوط میشود، یعنی فرد در دوره کودکی از حمایت خانوادگی برخوردار و دین جزو مواردی باشد که به او تعلیم داده میشود، همانطور که در روایات اسلامی نیز بر مسئله تعلیم و تربیت تأکید شده است. بنابراین، اگر آموزههای اخلاقی اسلام مثل حقوق فرزند بر پدر و مادر رعایت شود، میتوان از بحران هویت جلوگیری کرد.
نویسنده کتاب «تغییر دین در میسیولوژی» با تأکید بر اینکه تغییر کیش یک بحث کلامی نیست، بلکه روانی، اجتماعی و هویتی است، گفت: یکی از دغدغههای من این بود که بحث تغییر کیش را از فضای کلامی خارج کنم. یکی از مشکلات ما این است که با موضوع تغییر کیش بهعنوان موضوعی کلامی برخورد میکنیم، در حالی که نباید اینگونه باشد و اصلا در این خصوص به مناظره نیاز نیست. کسی که بحران خانوادگی دارد یا به هر دلیلی از جامعه طرد میشود، وقتی فرقه دیگری او را جذب میکند، به این دلیل است که برنامهای برای زندگی این فرد طرد شده دارد. در جامعه اسلامی، برای این افراد برنامهای وجود ندارد و اگر بتوان برای حل مشکلات آنها برنامهای ترتیب داد، مشکل تغییر کیش حل میشود.
وی افزود: باید دید افرادی که طرد و سپس جذب فرقهها میشوند، چه مشکلی داشتهاند. شناخت دردهای آنها مهم است و ریشه آن باید شناسایی شود. در این صورت است که آنها به کیش اصلی خود باز میگردند، ولی وقتی به دنبال مناظره با این افراد هستیم، آنها برای مقابله سعی در شناخت مبانی کلامی دین جدید خود خواهند داشت و در نتیجه، بیشتر در آن غرق میشوند. بنابراین، باید به تغییر کیش بهعنوان موضوعی نگاه کنیم که نیاز به مشاوره و مداخلات روانشناختی دارد تا بتوان تمام ابعاد آن را در نظر گرفت.
هاتفالحسینی تصریح کرد: یکی از خلأهای ما در بحث فرقهها، فقدان نگاه به جوانب دیگر مثل ابعاد جامعهشناختی و روانشناختی است. وقتی کسی تغییر کیش میدهد، تمام نگاه ما به این پدیده، کلامی است و میخواهیم اثبات کنیم که آن شخص به اشتباه فکر و برداشت کرده، ولی روانشناسی دین منشأ تغییر فکری فرد را تبیین میکند و نشان میدهد که او دچار بحرانی درونی است، میخواهد به آرامش برسد و نیاز دارد که این آرامش به او تزریق شود. بنابراین، اگر به روانشناسی تغییر کیش توجه کنیم، از نگاه کلامی فاصله میگیریم و یکی از دغدغههای من این است که این نگاه تکبعدی در خصوص تغییر دین، متحول شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، مشاوره خانواده و مشاوره شغلی در کشور ما ارائه میشود، ولی در مباحث مربوط به روانشناسی دینی، مشاوره برای نوکیشان وجود ندارد. ما باید بتوانیم در خصوص تثبیت هویت و نیز ارائه مشاوره به فرد در معرض تغییر دین کار علمی انجام دهیم تا درمان اتفاق بیفتد. نگاه کلامی به این مقوله، مانع برقراری ارتباط با این افراد و درک بحران درونی آنها میشود. امیدوارم در چند سال آینده، این امکان به وجود بیاید که مشاوره تغییر کیش در رده مشاورههای علمی قرار گیرد تا بتوان بهصورت علمی و تخصصی، به درمان فردی که در معرض تغییر کیش قرار دارد، پرداخت.
این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه در کشور ما در خصوص روانشناسی تغییر کیش اطلاعات چندانی در دست نیست و تمام منابع موجود به زبان لاتین است، گفت: برای پرداختن به بحث روانشناسی دین، به یکسری منابع اولیه نیاز داریم که هماکنون در دسترس نیست و اگر این منابع ترجمه شود، در خصوص مشاوره به افرادی که در معرض تغییر کیش قرار دارند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. تمام فرقهها، از عرفانهای نوظهور گرفته تا مسیحیت تبشیری، علاوه بر اینکه یک چارت کلامی مخصوص به خود دارند، دارای یک چارت روانی، جامعهشناختی و هویتی نیز هستند که اگر به شناخت درستی از این چارت برسیم، میتوانیم برای مقابله با فرق ضاله آمادگی پیدا کنیم و روانشناسی دین در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.
وی اظهار کرد: بعضاً موضعگیریهایی در خصوص روانشناسی دین وجود دارد، مبنی بر اینکه این مقوله در مخالفت با اسلام است، در حالی که روانشناسی دین در بحث تغییر کیش به ما کمک میکند تا علل را درک کنیم و اینطور نیست که این نوع روانشناسی، مبتنی بر نگاه مثلاً مسیحیت باشد، بلکه بهصورت کلی و بدون هیچ واسطه ذهنی، علل تغییر کیش را بررسی میکند و این علل، عواملی هستند که برای همه اتفاق میافتد. شناخت این علل، به ما کمک میکند تا در مقابله با فرق ضاله و استفاده از روشهای ایجابی در این مسیر، دقت بیشتری داشته باشیم.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
با من از فشار روانی روی تیم ملی صحبت نکنید ، من شهادت مردی رو دیدم که صحنه شهادتش یادآور صحنه شهادت یاران اباعبدالله بود.
✅ خبر 20:30 🇮🇷 👇👇
🆔 @khabar2030_official
فرق بسیار است میان یاران ابا عبدالله با کسانی که «ملئت بطونهم من الحرام.» شکم هایشان از حرام پر شده است. #معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
ویرانی یک کشور و کشتن نیممیلیون نفر، خسارات جانبی است؟!
ناتو در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۰ هزار حمله هوایی به لیبی با بیش از ۵۰۰ هزار تلفات غیرنظامی انجام داد.
وقتی از آنها در مورد تلفات غیرنظامی بازجویی میشد، اصرار داشتند که این خسارات جانبی بوده و در جنگها اتفاق میافتد!
🆔 @Masaf
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
✳️به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی
💢تخفیف + ارسال رایگان
🗓 از ۲۴ آبان الی ۲۷ آبان ماه
جشنواره کتاب عموکتابی📚
📌تمامی کتاب های سایت عموکتابی رو میتونین با تخفیف ۱۵ درصد تهیه کنین📚😍
🔸علاوه بر تخفیف اگر سفارش تون بالای ۳۵۰ هزار تومان باشه ارسال رایگان میشه😍😊
🏷کد تخفیف: ketab1401
🌐لینک سایت عموکتابی:👇👇
https://amooketabi.ir/product-category/kids-book/
👈عموکتابی | مربی تربیتی🌱
@amooketabi
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
مصادیق پیشرفت ایران را شناسایی و بیان کنید. یکی از خروجی های پیشرفت ایران در مردم سالاری: در کشور فرانسه که ادعای دموکراسی دارد، چهارسال است که فقط معترضان جلیقه سبز را کتک می زنند و بازداشت می کنند و مقامات فرانسه، اصلاً معترضان را آدم حساب نمی کنند. اما در ایران، عالی ترین مقامات کشور درباره معترضان صحبت می کنند و دستور می دهند که: حساب معترضان(جوانان احساساتی) و اغتشاشگران از هم جداست و نباید با دو گروه مختلف، یک نوع برخورد داشت (نصیحت جوانان و مردم احساساتی و مجازات اغتشاشگران و جانیان). این دو نوع عملکرد متفاوت، در فرانسه و ایران، نشان از عقبگرد فرانسه و رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در مردم سالاری دارد. باید این مصادیق پیشرفت (که فراوان هم هستند) را شناسایی کرد و جوانان، دانشجویان و دانش آموزان را مطلع ساخت.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
پاسخ قابل تأمل گیلدا مورکرت (فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، مدافع برابری برای همه و توقف تمام تحریم ها اهل اوماها) به توییت امروز مصی علی نژاد!
گیلدا مورکرت نوشت: آمار در خصوص زنان در ایران و آمریکا چه می گوید؟!
✓سهم زنان متخصص:
ایران 98 درصد
آمریکا 85 درصد
✓نرخ مرگ و میر مادران در هر 100 هزار تولد زنده:
ایران 7
آمریکا 23
✓سهم زندانیان زن:
ایران 3 درصد
آمریکا 10 درصد
✓سهم پزشکان زن:
ایران 40 درصد
آمریکا 34 درصد
پ ن: پاسخ این فعال ضد امپریالیست که خود زنی امریکاییست نشون میده بر خلاف جو حاکم بر فضای مجازی، نه تنها ایران به عنوان کشوری که در آن حقوق زنان تضعیف شده شناخته نمیشه، بلکه ایران رو در آزادی حقوق زنان دارای رتبه ی بالاتر از آمریکا میدونن.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
دوستان خود را به خانواده *" ۶۰ هزار نفری جبهه انقلابی جنوب"* دعوت کنید!
https://eitaa.com/jejonoob
#ایتا ☝🏻
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
https://binesheno.com/ وبگاه #بینش_نو، پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله شیخ مرتضی #رضوی
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
پسر نتانیاهو هم به جمع حامیان اغتشاشات ضدایرانی پیوست
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/691208313Ce043051afa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌امر به معروف کردم....گفت:روسری ندارم...منم به راننده گفتم
📢📣همیشه و برای همه صرفا لحن خوب جواب نمیده و باید الزام و وقانون باشه
خودتون ببینید
📢یادتون نره این روزها که کشف حجاب ها زیاد شده بی تفاوت از کنارشون عبور نکنید و با شیوه های #دختران_انقلاب امر به معروف کنید.....
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#زن_عفت_افتخار
🌿...کانال مطالعات اسلامیزنان
🌿... https://eitaa.com/women92
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آروم آروم دهه هشتادیا دارن میان
🇮🇷❤️🇮🇷
#تبدیل_تهدیدهابه_فرصتها
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
این خشابگذاری- فتنه- کجا اتفاق افتاد؟
1) «وحدت و الفت»، در زُمره لشکر حق و عقل است، و «اختلاف و شکاف انداختن»، از جنود جهل در جبهه باطل. چه جبهههای قدرتمندی، که با همین شگرد مسموم شیاطین، دچار تجزیه و شکست شدند. نتیجه تفرقه، سرخوردگی و واگذاشتن میدان به قدرتهای شیطانی است. چنان که ملت ما دستکم دو بار، یکی در نهضت مشروطیت (116 سال قبل) و دیگری در نهضت ملی کردن نفت (69 سال قبل) گرفتار آن شد.
2) شیخ فضلالله نوری(ره)، در گرگ و میش انحراف نهضت عدالتخواهی به مشروطه توجه میداد: «اختلاف میان ما و لامذهبهاست که منکر اسلامیت و دشمن دین حنیفاند... آنچه خیلی لازم است برادران بدانند و از اشتباه کاری خصم بیمروتِ بیدین تحرّز نمایند، این است که چنین ارائه میدهند که علما دو فرقه شدهاند و با هم حرف دینی دارند و با این اشتباه کاری، عوام بیچاره را فریب میدهند... افسوس که این اشتباه را با هر زبانی و به هر بیانی بخواهیم دفع شود، خصم بیانصاف نمیگذارد». اما نفوذ خط تحریف و انحراف نهضت، بسیار عمیق شده بود. دهها انجمن سرّی مانند
«کمیته دهشت» در ارتباط با سفارت انگلیس فعال بودند. نهضت عدالتخواهی که منحرف شد و مشروطه انگلیسی به جای آن نشست، شیخ فضلالله نوری،
مجتهد بزرگ و طرفدار «مشروطه مشروعه» را به دست کسانی چون
یفرم خان ارمنی اعدام کردند. اما آیا به آیتالله بهبهانی و آیتالله طباطبایی که در طیف مقابل شیخ فضلالله ایستاده بودند، ترحم ورزیدند و بر صدر نشاندند؟ نه، کمیته دهشت وابسته به تروریست مرتبط با سفارت (حیدر عمواوغلی) پس از تثبیت کودتا، آیتالله بهبهانی را ترور کردند؛ و همزمان، بر آیتالله طباطبایی سخت گرفتند. بعدها ماهیت ضددینی و ضدملی جریان نفوذ آشکارتر شد، مرحوم طباطبایی گفت: «سرکه ریختیم، شراب شد». این انحراف، سنگ بنای جنایت بزرگتر انگلیس در تدارک کودتای سوم اسفند 1299 و تحمیل رژیم پهلوی به ملت ایران برای بیش از نیم قرن بود ادامه در لینک زیر https://kayhan.ir/fa/news/254152/
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
انتقام نیابتی مزدوران انگلیس از ایل غیور بختیاری
تحریف واقعیات و ادعای دروغین «بختیاری رسم نماز ندارد»، توهین عناصر اپوزیسیون برای انتقامکشی از این طایفه متدین است.
روزنامه همشهری در این زمینه نوشت: در مراسم تشییع شهید کیان پیرفلک در ایذه عدهای با سوءاستفاده از احساسات مردم شعاری سردادند که تعجببرانگیز، تأسفبار و مغایر با تاریخ و فرهنگ بختیاری است؛ شعاری با عنوان «بختیاری رسم نماز ندارد!» که بازی با آبرو و حیثیت یک قوم اصیل و دیندار از سوی عدهای معلومالحال بود که با استقبال گسترده رسانههای ضدایرانی همراه شد. آیا بختیاریها رسم نماز ندارند یا در مراسمشان قرآن تلاوت نمیشود؟!
پاسخ به این سؤال و شبهه، کار چندان دشواری نیست. کافیاست به فرهنگ و تاریخ بختیاری مراجعه کنید. به مراسم بختیاریها بروید، در هیچ نقطه از خاک بختیاری مراسم تشییع بدون نماز میت مشاهده نخواهید کرد؛ هیچ مراسم ختم بختیاری را بدون قرآن نخواهید دید؛ حتی خواهید دید که بسیاری از طوایف بختیاری خوانندگان محلی عزاداریها را در اولویت بعد قرار دادهاند و به جای آن به قرآنخوانها محوریت بیشتری بخشیدهاند.
به تاریخ رجوع کنیم. تمامی جنبشها، حرکتها و تحرکات بختیاریها در چند قرن اخیر آمیخته با دین، قرآن و ائمهاطهار(ع) بوده است.
آیا غیراز این است که بیرق قیام شهید علیمردان بختیاری متبرک بهعبارت «لاالهالاالله، محمد رسولالله، علی ولیالله» بود؟ شخصیتی که بارها ارادت خود را به اهلبیت(ع) و قرآن فریاد زد و هدف از قیام خود را «کوتاه کردن دست اجانب از ایران و احیای دین مبین» اعلام کرد. یا حسینقلی خان بختیاری، ایلخان کل بختیاری در خاطرات خود نقل کرده که براساس فتوای «شیخ جعفر شوشتری» با اشرار و راهزنان جنگید، چندین نوبت برای بازسازی عتباتعالیات و آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم اقدام نمود و مبالغ هنگفتی خرج کرد. (گارثویت، 1375)
تاریخ همچنین به ما میگوید که فتح اصفهان توسط ابراهیم خان ضرغامالسلطنه با شعار «علیولیالله» و با کسب اجازه وی از مراجع و علما پیش رفت و بهثمر نشست.
ترجیعبندی که «طرب اصفهانی» در سنه۱۳۲۷ قمری بعد از فتح اصفهان به پیشنهاد ضرغامالسلطنه سرود، گویای همهچیز است:
ما چاکر شاه ذوالفقاریم/ در کشور فقر تاج داریم
ما شیره عشق و جذبه شور/ ما حب علی بختیاریم
از همت صاحب ولایت/ ضرغام دلیر کارزاریم
هم نام خلیل و چون ابراهیم / ما شیعه هشت و چهاریم
داستان مشروطیت و فتح تهران توسط سردار اسعد بختیاری را همه ما میدانیم، اما شاید ندانیم که اسعد بختیاری پیش از حرکت قشون به سمت تهران از علمای اصفهان و نجف درخواست فتوا کرد و علما نیز فتوا دادند و اسعد و مجاهدین نیز با فتح تهران، استبداد محمدعلی شاه را ساقط کردند.
نکته جالب توجه تاریخی دیگر این است که انگلیسیها وقتی میخواستند در عصر اکتشاف نفت در سرزمین بختیاری، مردم آنجا را با خود همراه کنند، با همان سیاست خدعهآمیز انگلیسی به بختیاریها میگفتند: «هر کی مهر علی به دلسه، نفت ملی سی چنسه»؛ یعنی هر کسی مهر علی را در دل دارد به نفت ملی چه نیازی دارد! درواقع، آنها از ارادت بختیاریها به اهلبیت(ع) آگاه بودند و بهدنبال همراه کردن بختیاریها با خود از این طریق بودند. قطعا داستانهای مستر جیکاک در این رابطه را نیز شنیدهاید.
همچنین ارادت بختیاریها به سادات و امامزادهها زبانزد است؛ کمااینکه هرگاه درگیری یا نزاعی در میان طوایف بختیاری شکل میگیرد، به جهت احترام ویژه سادات در ایل، آنها واسطه حل اختلاف میشوند.
همه آنچه گفته شد روایتی کوچک از جایگاه رفیع مذهب و دین در زندگی تاریخی و فرهنگی بختیاریها بوده است؛ قومی که هویتش جدا از ارزشهای دینی و تشیع نیست. نماز، قرآن، ائمه اطهار(ع) و مقدسات روح پایدار و زنده در پیکر پرفروغ بختیاری است؛ به همین جهت، دشمنان ایران تمام تلاششان این است که این روح معنوی را از درون پیکر بختیاری خارج کنند تا هم ایران را هدف قرار دهند و هم پیکر هویت بختیاری را بیجان کنند.
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
⭕️ دیروز یک آمریکایی رو که تیشرتی با طرح همجنسبازی تنش بوده به استادیوم راه ندادن
کاربر قطری هم نوشته:
من بعنوان یک قطری به این اتفاق افتخار میکنم نمیدونم غربیا چه وقت میفهمن که ارزشهای اونا جهانی نیست و باید به ارزشهای بقیه هم احترام بزارن
فراموش نکنیم که غرب سخنگوی بشریت نیست
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🤲 #اینفوتبیان | ۸ علت عدم استجابت دعا از زبان امیرالمومنین علیهالسلام
@TebyanOnline
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید
@Islamimaaref
هدایت شده از حدیث نگار
♥️ #پیامبر_اکرم صلیالله علیه وآله فرمودند:
🍀 لا تَکرِهُوا الفِتنَهَ فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیرُ المُنافِقِین
🍃 از فتنه های آخر زمان کراهت نداشته باشید، که منافقان را نابود می کند.
📖 کنز العمّال، ص٣١١٧٠
📚 @HadithNegar