eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
0 ویدیو
454 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۲۰ دی ماه سال ۱۳۵۳ شمسی 🏴بازداشت استادسیدعلی‌خامنه‌ای 🏳به علت شرح کتاب نهج البلاغه 🏳باموضوع منشور حکومت علوی 🏳در مسجد کرامت شهر مشهد؛ 🔷جلسه آخر شرح نهج البلاغه 💠توسط استادسیدعلی خامنه‌ای: ‼️پروردگارا به محمد و آل محمد، ما را از درسهای امیرالمؤمنين، مستفیض و مستفید بگردان. پروردگارا! ما را شاگردان لایقی برای آن استاد عظیم الشان قرار بده. پروردگارا! ما را از شیعیانش قرار بده. پروردگارا! مِهر فعالش را در دل ما زنده کن. پروردگارا! به محمد و آل محمد، اراده فروخفته فرومرده ما مسلمانها را در ما زنده کن. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، عزم ما را در راهت، در راه خدا و در راه دین، جازم و قاطع بگردان. پروردگارا سئتها و قانونهای آفرینش را به سود مردم مسلمان و پیروان قرآن اِعمال بفرما و سرانجام کارها را به نیکی قرار بده. ۱۳۵۳/۱۰/۱۳ کتاب شرح نهج البلاغه با موضوع منشور حکومت علوی ص۲۲۴ ⚠️توجه؛ 🏳استادخامنه‌ای با انتخاب بخشهایی از نهج‌البلاغه که روش حکمرانی اسلامی را بیان میکند، غیر مستقیم به مخاطب خود نشان میداد که بیداد پهلوی چگونه احکام اسلامی را زیر پا میگذارد. تأثیر بیانات ایشان آنچنان بود که رئیس ساواک مشهد پس از برگزاری جلسه‌ی شرح نهج‌البلاغه به تاریخ ۱۳۵۳/۱۰/۱۳ به نیروهای تحت امرش نوشت: «به فعّالیّت خامنه‌ای باید خاتمه داد.» لذا ساعاتی قبل از تشکیل جلسه‌ی دیگری از شرح نهج‌البلاغه در ۲۰ دیماه ۱۳۵۳ دستگیر و به کمیته‌ی مشترک ضدّ خرابکاری تهران اعزام و از این تاریخ تا سال ۵۷ از همه‌ی فعّالیّتهای تبلیغی و تدریسی منع میشوند. @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۱ 💠امام خمینی ‼️جناب حجت الاسلام آقاى خامنه ‏اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى- دامت افاضاته پس از اهداى سلام و تحیت، من میل نداشتم که در این موقع حساس به مناقشات پرداخته شود. و عقیده دارم که در این مواقع سکوت بهترین طریقه است. و البته نباید ماها گمان کنیم که هر چه میگوییم و میکنیم کسى را حق اشکال نیست. اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهى است براى رشد انسانها. لکن صحیح ندانستم که جواب مرقوم شریف و تقاضایى که در آن شده بود را به سکوت برگزار کنم. لهذا، آنچه را که در نظر دارم به طور فشرده عرض مى‏ کنم. ۶۶/۱۰/۱۶ ⚠️توجه؛ ‼️رئیس جمهور، حجةالاسلام خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه مورخ ۶۶/۱۰/۱۱ درباره حکومت اسلامی و حدود ولایت فقیه صحبت کرد که موجب جنجال و مناقشات شد لذا ایشان در نامه‌ای به امام خواستار تبیین حدود ولایت فقیه شدند و امام نیز در تاریخ ۶۶/۱۰/۱۶ این نامه را پاسخ گفتند، بدنبال جواب نامه توسط امام، حجةالاسلام خامنه‌ای در تاریخ ۶۶/۱۰/۲۱ مطالب مطروحه در نماز جمعه را مکتوبا به امام عرضه کردند امام نیز همان روز طی نامه‌ای از ایشان تجلیل کردند و حجةالاسلام خامنه‌ای نیز در خطبه نمازجمعه هفته بعد مورخه ۶۶/۱۱/۲ ولایت مطلقه فقیه را تبیین کردند! @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۲ 💠امام خمینی ‼️(جناب حجت الاسلام آقاى خامنه ‏اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى) از بیانات جنابعالی در نماز جمعه اینطور ظاهر می شود که شما حکومت را که به معنای‏‎ ‎‏ولایت مطلقه ای که از جانب خدا به نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ واگذار شده و‏‎ ‎‏اهمّ احکام الهی است و بر جمیع احکام شرعیۀ الهیه تقدم دارد، صحیح نمی دانید. و تعبیر‏‎ ‎‏به آنکه اینجانب گفته ام حکومت در چهارچوب احکام الهی دارای اختیار است بکلی‏‎ ‎‏برخلاف گفته های اینجانب بود. اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ‏‎ ‎‏الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه‏‎ ‎‏و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که‏‎ ‎‏هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشیها که مستلزم تصرف در منزلی‏‎ ‎‏است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به‏‎ ‎‏جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و‏‎ ‎منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، قیمت‏‎ ‎‏گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات‏‎ ‎‏الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است،‏‎ ‎‏بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.‏ ۶۶/۱۰/۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۳ 💠امام خمینی ‼️(جناب حجت الاسلام آقاى خامنه ‏اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى) باید عرض کنم حکومت، که شعبه ای از ولایت مطلقۀ رسول الله ـ صلی الله علیه وآله و‏‎ ‎‏سلم ـ است، یکی از احکام اولیۀ اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و‏‎ ‎‏روزه و حج است. حاکم می تواند مسجد یا منزلی را که در مسیر خیابان است خراب کند و‏‎ ‎‏پول منزل را به صاحبش رد کند. حاکم می تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند؛ و‏‎ ‎‏مسجدی که ضِرار باشد، در صورتی که رفع بدون تخریب نشود، خراب کند. حکومت‏‎ ‎‏می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، در موقعی که آن قرارداد‏‎ ‎‏مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یکجانبه لغو کند. و می تواند هر امری را، چه عبادی‏‎ ‎‏و یا غیر عبادی است که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامی که چنین‏‎ ‎‏است جلوگیری کند. حکومت می تواند از حج، که از فرایض مهم الهی است، مواقعی‏‎ ‎‏که مخالف صلاح کشور اسلامی دانست موقتاً جلوگیری کند.‏ آنچه گفته شده است تاکنون، و یا گفته می شود، ناشی از عدم شناخت ولایت مطلقۀ‏‎ ‎‏الهی است. آنچه گفته شده است که شایع است، مزارعه و مضاربه و امثال آنها را با آن‏‎ ‎‏اختیارات از بین خواهد رفت، صریحاً عرض می کنم که فرضاً چنین باشد، این از‏‎ ‎‏اختیارات حکومت است. و بالاتر از آن هم مسائلی است، که مزاحمت نمیکنم.‏ ان شاءالله تعالی خداوند امثال جنابعالی را، که جز خدمت به اسلام نظری ندارید، در‏‎ ‎‏پناه خود حفظ فرماید.‏ ۶۶/۱۰/۱۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۴ 💠حجت الاسلام خامنه ای ‼️محضر مبارک رهبر معظم انقلاب حضرت امام خمینی - مدظله العالی پس از عرض سلام و ارادت، مرقوم مبارک در پاسخ به معروضه اینجانب را استماع و زیارت کردم و از ارشادات آن حضرت که مانند همیشه ترسیم کننده خط روشن اسلام است متشکرم. نکته‌ای که بیان آن را لازم می‌دانم آن است که بر مبنای فقهیِ حضرتعالی که اینجانب سالها پیش آن را از حضرتعالی آموخته و پذیرفته و بر اساس آن مشی کرده‌ام، موارد و احکام مرقوم در نامه حضرتعالی جزو مسلمات است و بنده همه آنها را قبول دارم. مقصود از حدود شرعیه در خطبه‌های نماز جمعه چیزی است که در صورت لزوم مشروحاً بیان خواهد شد. امید است سالهای متمادی این ملت عزیز و فداکار و مسئولان آن و همه امت بزرگ اسلام از فکر بیدار و روشن و رهبری بی‌بدیل جنابعالی بهره مند گردند و خداوند عمر شریف شما را تا حضور ولی عصرارواحنا فداه مستدام بدارد. ۶۶/۱۰/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۵ 💠امام خمینی ‼️جناب حجت الاسلام آقاى خامنه ‏اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى- دامت افاضاته مرقوم شریف جنابعالى واصل و موجب خرسندى گردید. این جانب که از سالهاى قبل از انقلاب با جنابعالى ارتباط نزدیک داشته ‏ام و همان ارتباط بحمد اللَّه تعالى تا کنون باقى است، جنابعالى را یکى از بازوهاى تواناى جمهورى اسلامى مى‏ دانم و شما را چون برادرى که آشنا به مسائل فقهى و متعهد به آن هستید و از مبانى فقهى مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبدارى مى‏ کنید، مى ‏دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى از جمله افراد نادرى هستید که چون خورشید، روشنى مى‏ دهید. مع الأسف‏ جمهورى اسلامى و سران محترم آن به جرم اسلام خواهى و بسط عدالت اسلامى در جهان مورد تاخت و تاز تبلیغاتى جهانخواران شده‏ اند و مثلًا اگر بگویند آفتاب روشن است، فردا تبلیغات جهانى به شرح و تفصیل و توجیه و تحلیل پرداخته و جمهورى اسلامى و یاران آن را به طورى محکوم مى ‏کنند و چون آشنا به فقه اسلامى و به ملت فداکار اسلام و ایمان راسخ آنان نیستند، بسیارى از اوقات تبلیغات آنان به نفع جمهورى اسلامى تمام مى‏ شود. ۶۶/۱۰/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۶ 💠امام خمینی ‼️(جناب حجت الاسلام آقاى خامنه ‏اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى) البته ما متوقع نیستیم که با قیامى که بر پایه اسلام عزیز نمودیم و «نه» به شرق و غرب و عمال آنان گفته ‏ایم، آنان به ما و شماها و به ملت عزیز جان بر کف ما بارک اللَّه بگویند. و خوشبختانه اخیراً در همین موضوع حدود ولایت فقیه نویسندگان و گویندگان متعهد و آگاه به مسائل اسلامى، مسأله را در مجالس و روزنامه‏ ها تا آنجا که دیدم مورد بحث قرار داده که من از تمامى آنان تشکر مى‏ کنم و امید است ائمه محترم جمعه و بویژه امثال جنابعالى که در بیان مسائل دست توانا دارید، مسأله را تعقیب و در خطبه‏ هاى نماز جمعه اذهان ناآگاهان را روشن و زبان دشمنان اسلام را قطع فرمایید. و جنابعالى و ملت بزرگوار خواهند دید که در اطراف همین نامه چه شیطنت ها و تحلیل ها در رسانه‏ هاى گروهى مخالفین اسلام و همدستان آنان خواهد صورت گرفت. در خاتمه سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند خواستار و امید است امثال جنابعالى در مقاصد عالیه خود پیروز و سربلند گرداند! ۶۶/۱۰/۲۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳حجت الاسلام خامنه‌ای/۷ 💠رئیس جمهور خامنه ای ‼️دستور ولی فقیه، حکم الله است کار ولی فقیه عبارت است از اداره جامعه، البته بر مبنای اسلام و آنجاهایی که مصالح اسلامی و ملی را ولی فقیه تشخیص میدهد و بر طبق مصلحت، یک دستوری صادر میکند، آن دستور، حکم الله است. آن دستور یک دستور شرعی است ولی فقیه چه با اتکا به دلیل قطعی و چه با اتکا به ادله شرعی، یک مصلحتی را برای جامعه تشخیص میدهد، آن مصلحت را اعمال میکند، آن میشود حکم الله و برای همه مردم، این حکم واجب الاطاعه است. آنچه را که ولی فقیه در جامعه اسلامی به عنوان قانون وضع میکند یا اجرا میکند، احکام ولی فقیه، احکام اولی است، مثل احکام الله است. در حکومت ولی فقیه، مقررات کشور، مقررات اسلامی و واجب الاطاعه است. مقررات دستگاه قانون گذاری، مقررات دستگاه اجرا کننده، مقررات دستگاه قضایی، همه اینها مظاهر حاکمیت ولایت فقیه است در حقیقت به خاطر مشروعیت ولایت فقیه است که این همه مشروعیت پیدا میکند. در جامعه اسلامی تمام دستگاهها، چه دستگاه های قانون گذار، چه دستگاههای اجرا کننده، اعم از قوه اجرائیه و قضائیه مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است، والا به خودی خود هیچ مشروعیت ندارد معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیت هایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی اسلامی و بنابراصل ولایت فقیه، برای هیچ کس جایز نیست و از هیچ کس مشروع نیست، مگر ولی فقیه. نمازجمعه ۶۶/۱۱/۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۸ 💠رئیس جمهور خامنه ای ‼️ولایت فقیه، مثل روحی است در کالبد نظام بالاتر از این من بگویم: قانون اساسی در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهارچوب قوانین است، اعتبار به خاطر قبول و تایید ولی فقیه است. و الا خبرگان، از هر قشری، چه حقی دارند دور هم بنشینند، برای مردم مملکت و مردم جامعه قانون وضع کنند. اکثریت مردم چه حقی دارند که امضا کنند قانون اساسی را و برای همه مردم این قانون را لازم الاجرا بکنند آن کسی که حق دارد قانون اساسی را برای جامعه قرار دهد. او ولی فقیه است، او همان امام اسلامی است و دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثت پیغمبر و وراثت ائمه معصومین در اختیار دارد. این شان ولایت فقیه است در حقیقت ولایت و حاکمیت ولی فقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است، ولایت و حاکمیت دین خداست، ولایت و حاکمیت ملاکها و ارزشهاست، نه ولایت و حاکمیت یک شخص یعنی خود ولی فقیه هم به عنوان یک شخص، موظف است که آنچه حکم ولی فقیه است، اطاعت کند و تبعیت کند. بر همه واجب الاتباع است این احکام، احکام ولی فقیه حتی بر خود ولی فقیه یک چنین گسترهی بسیار وسیع و عظیمی راء دامنه ی ولایت فقیه دار است که منتهی هم میشود به ولایت خدا، یعنی جون ریشه ولایت فقیه، ولایت الهی است، ولایت پیغمبر است و همان چیزی است که از پیغمبر با اوصیای معصومینش و از اوصیای معصومین به علمای امت فقهای امت، آن کسانی که دارای این شرایط هستند، منتقل شده. این معنای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است! نماز جمعه ۶۶/۱۱/۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۹ 💠رهبرانقلاب ‼️از اول انقلاب عده‌ای سعی میکنند ولایت مطلقه فقیه را به معنای حکومت مطلقه فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه طبق قانون اساسی ما نافی مسؤولیتهای ارکان مسؤول کشور نیست. ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ جهت نظام و جلوگیری از انحراف است؛ این معنای اساسی ولایت فقیه است. ولایت فقیه، یک امر نمادین و تشریفاتی و نصیحت کننده نیست و نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت را ندارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه اینستکه در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیده‌ی تلاشهای گوناگون، نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانها، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است. امام بزرگوار این نقش را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین فهمید و استنباط کرد؛ همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی به آن اذعان کردند! ۸۳/۳/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۱۰ 💠رهبرانقلاب ‼️بعضیها خیال میکنند که این «ولایت مطلقه‌ی فقیه» که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلق‌العنان است و هر کار که دلش بخواهد، میتواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی موبه‌مو قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد. منتها در مواردی اگر مسؤولان و دست‌اندرکاران امور بخواهند قانونی را که معتبر است موبه‌مو عمل کنند، دچار مشکل میشوند. قانون بشری همین‌طور است. قانون اساسی راه چاره‌ای را باز کرده و گفته آن‌جایی که مسؤولان امور در اجرای فلان قانون مالیاتی یا سیاست خارجی، بازرگانی، صنعتی و دانشگاهی دچار مضیقه میشوند و هیچ‌کار نمیتوانند بکنند - مجلس هم این‌طور نیست که امروز شما چیزی را ببرید و فردا تصویب کنند و به شما جواب دهند - رهبری مرجع است. زمان امام هم همین‌طور بود. بنده خودم آن‌وقت رئیس جمهور بودم و جایی که مضیقه‌هایی داشتیم، به امام نامه مینوشتیم و ایشان اجازه میدادند. بعد از امام، دولت قبلی و دولت فعلی گاهی راجع به مسائل گوناگون نامه مینویسند که در این‌جا مضیقه وجود دارد، شما اجازه بدهید که این بخش از قانون نقض شود. رهبری بررسی و دقّت میکند و اگر احساس کرد که بناگزیر باید این‌کار را بکند، آن را انجام میدهد. جاهایی هم که به‌صورت معضل مهمّ کشوری است، به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع میشود. این معنای ولایت مطلقه است، والّا رهبر، رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان، همه در مقابل قانون تسلیمند و باید تسلیم باشند. ۸۲/۹/۲۶ @Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳رئیس جمهور خامنه‌ای/۱ 💠اما
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۶ ش 🏳تبیین ولایت مطلقه فقیه 🏳بدنبال نامه امام خمینی به 🏳ریاست محترم جمهوری 🏳حجت الاسلام خامنه‌ای 📲۱۰ پست درکانال قرارگرفت! ⚠️توجه؛ ‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست! @Jahade_tabeini
🗓۸ژانویه۱۶۴۲ 🏳اعدام گالیله 💠رهبرانقلاب ‼️شما بدانید این حرفی که «تمدّن و تدیّن با هم تطبیق نمیکنند» جزو آن حرفهایی است که خیلی کهنه و قدیمی است. زمانی اروپاییها با دینی مسیحیتِ تحریف شده کلیسای قرون وسطی که داشتند با نشانه‌های تمدّن مواجه شدند؛ بدیهی است که آن تدیّن، اصلاً با آن تمدّن تطبیق نمیکرد. آن تدیّن، تدیّنی بود که اگر کسی «گالیله» میشد، حتماً باید سوزانده شود! اصلاً بحث تضاد تمدّن با تدین مربوط به آن دوره است، آن هم مربوط به اروپا؛ منتها همچنانکه اروپاییها همه چیز خودشان را عمداً به کشورهای تحت سلطه استعماری منتقل میکردند، این فکر را هم بتدریج با شیوه‌های خیلی موذیانه، به داخل جامعه ما منتقل کردند که آن هم مربوط به ۵۰سال قبل است و گاهی تا این زمانها در گوشه کنار کسانی مطرح میکنند، والّا این حرف، حرفِ امروز نیست. ۷۶/۱۱/۱۴ ‼️روزی که غرب در دوره رنسانس، علم و سیاست و روش زندگی را از دین جدا کرد، میخواستند به جای بهشتی که ادیان به انسانها وعده میدهند، در دنیا برایشان بهشت بسازند. این بهشت، امروز به جهنم تبدیل شده؛ خودشان هم این را میگویند. یک روز اینها با دین مخالفت کردند. البته دینی که روشنفکرىِ اروپا با آن مخالفت کرد، لایق زندگی بشری نبود؛ دین پُر از خرافات بود؛ همان دینی که گالیله را به اعدام محکوم میکند و یکی دیگر را زیر شکنجه میکُشد؛ به خاطر این که یک کشف علمی کرده! دین مسیحیتِ تحریف شده است، نه مسیحیت واقعی. ایرادی به جدا شدن از آن دین نیست؛ ایراد به جدا کردن معنویت و اخلاق از علم و سیاست و نظام زندگی و روابط فردی و اجتماعی است. ٨۴/۲/۱۹ @Jahade_tabeini
🗓۸ ماه ژانویه سال ۱۹۴۱ م 🏴فوت لرد و ژنرال انگلیسی 🏴موسس جنبش پیش آهنگی 🏴درهند،‌بالکان،ایران،آفریقاو... 🏴عامل‌نفوذفرهنگی، رابرت‌بادن 💠رهبرانقلاب ‼️بعضیها اصرار دارند برای تشکلهای دانش آموزی این نام و نشانه‌های دوران طاغوت را بکار ببرند؛ من این را نمیفهمم معنایش را که حتماً باید بگوییم «پیش‌آهنگی» خب پیش‌آهنگی یک اصطلاحِ مال دوران طاغوت است؛ چه لزومی دارد؟ این تعبیرات و این الفاظ، هرکدام پشت سر خودشان یک بار معنایی دارند. جزو بزرگ‌ترین کارهای جمهوری اسلامی، جعل اصطلاحاتی بود با بارهای معنایی، مثلاً فرض کنید استکبار، مستضعفین، نظام سلطه؛ این‌جور تعابیر چیزهایی است که ملّتهای دیگر، نخبگان سیاسی و فعّال و مبارزاتی ملّتهای دیگر از ما قاپیدند آنها را. تعابیر طاغوتی‌ چه لزومی دارد؟ ما بسیج دانش‌آموزی داریم، گروه‌های پیشتاز دانش‌آموزی، جامعه‌ی اسلامی دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی؛ این تعبیرات، تعبیراتی است مال جمهوری اسلامی. چه لزومی دارد ما حتماً دنبال تعبیرات قدیمی برویم؟ ۹۵/۲/۱۳ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۷۹ ش 🏳رحلت عالم برجسته لبنانی 🏳رئیس‌مجلس‌اعلای‌شیعیان‌‌لبنان 🏳حجةالاسلام محمدمهدی شمس‌الدین 💠رهبرانقلاب ‼️با تأسف‌ و تأثر اطلاع‌ یافتیم‌ که‌ عالم‌ برجسته‌ی‌ لبنانی‌ و رئیس‌ مجلس‌ اعلای‌ شیعیان‌ در لبنان‌ حجت الاسلام‌ و المسلمین‌ علامه‌ شیخ‌ محمد مهدی‌ شمس‌الدین‌ دار فانی‌ را وداع‌ گفته‌ و به‌ لقاءالله‌ پیوسته‌ است‌. فقدان‌ این‌ عالم‌ پرتلاش‌ و خدوم‌ برای‌ ملت‌ لبنان‌ و بخصوص‌ مسلمانان‌ و شیعیان‌ آن‌ کشور یک‌ ضایعه‌ است‌. خدمات‌ ایشان‌ در مقاطع‌ گوناگون‌ در عرصه‌ دین‌ و فرهنگ‌ و سیاست‌ در تاریخ‌ آن‌ کشور ثبت‌ خواهد شد. بی‌شک‌ با درگذشت‌ این‌ روحانی‌ خدوم‌ کشور لبنان‌ یکی‌ از چهره‌های‌ برجسته‌ی‌ خود و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ یکی‌ از دوستان‌ و مدافعان‌ صمیمی‌ خود را از دست‌ داده‌ است‌. اینجانب‌ رحلت‌ این‌ عالم‌ محترم‌ را به‌ خانواده‌ گرامی‌ ایشان‌ بخصوص‌ پدر بزرگوار و فرزندان‌ مکرم‌ و برادران‌ آن‌ مرحوم‌ و نیز به‌ جامعه‌ی‌ شیعیان‌ و علمای‌ محترم‌ لبنان‌ و اعضای‌ مجلس‌ اعلای‌ شیعیان‌ و همه‌ی‌ ملت‌ لبنان‌ تسلیت‌ می‌گویم‌ و رحمت‌ و مغفرت‌ الهی‌ را برای‌ وی‌ مسألت‌ می‌نمایم‌. ۷۹/۱۰/۲۲ 📸از راست حضرات آیات: تسخیری، شمس الدین، خامنه ای، فضل‌الله @Jahade_tabeini
🗓۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۶ شمسی 🏳رحلت علامه سیدجعفرشهیدی 💠رهبرانقلاب ‼️درگذشت علّامه‌ی بزرگوار مرحوم آقای دکتر سید جعفر شهیدی رحمت الله علیه را به خاندان گرامی و بازماندگان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان و به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور تسلیت میگویم. ایشان ادیبی فرزانه و مورخی ژرف‌نگر و انسانی والا و با کرامت و در شمار مفاخر علمی این زمان بودند و آثار قلمی با ارزش و ماندگاری از خود به جای گذاشتند. خداوند متعال این مرد مؤمن صادق را مشمول رحمت واسعه‌ی خود گرداند و با اجداد طاهرینش محشور فرماید. ۸۶/۱۰/۲۵ @Jahade_tabeini
🗓۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۶ 🏳رحلت آیةالله مجتهدی 💠رهبرانقلاب ‼️ارتحال عالم ربّانی و معلم اخلاق مرحوم حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی رحمت الله علیه را به علمای اعلام و روحانیّت معظّم تهران و به شاگردان و تربیت‌شدگان و ارادتمندان این شخصیت روحانی باارزش و خدمتگزار و بخصوص به خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت میگویم. عمر بابرکت این عالم عامل، منشأ خدمات دینی ارزنده‌ای بود که برجسته‌ترین آن تأسیس و اداره‌ی شایسته‌ی مدرسه‌ای است که در طول ده‌ها سال، محلّ پرورش علما و فضلای فراوان بوده و هم‌اکنون تعدادی از تربیت‌شدگان در آن، در شمار فضلای برجسته و عالمان و مجتهدان بزرگوارند. علم و تقوا و تلاش متعهّدانه در تربیت طلاب علوم دینی سه عنصر شاخص در شخصیّت این روحانی عالیقدر بود و برکات فراوانی را برای حوزه‌های علمیّه به بار آورد. حقّ عظیم ایشان بر حوزه‌ی علمیّه‌ی تهران فراموش‌نشدنی است. رحمه الله رحمت واسعه و حشره مع محمد و آله الطاهرین. ۱۳۸۶/۱۰/۲۴ ‼مدرسه ایشان را پیش از انقلاب میشناختم و آوازه این مدرسه را شنیده بودم. ایشان همت کردند و در تهران یک حوزه علمیه واقعی و جدی تشکیل دادند؛ این چیز خیلی کمیاب و کم نظیری بوده است. عشق و علاقه ایشان به این تلاش مخلصانه که انجام دادند، کمک الهی را جلب کرد و ایشان توانستند این کار را انجام دهند. این مدرسه بحمدالله برکاتی هم داشته است. از سالهای متمادی فضلای برجسته و علمای محترمی از همین کانون بنا شده بر عشق و همت و اخلاص بیرون آمده اند و در نقاط مختلف مشغول انجام وظیفه اند؛ این را باید قدر بدانیم. ۸۳/۳/۲۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۷۶ 🏳درگذشت مترجم متبحر 🏳ادیب و شاعر نامی، محمدقاضی 💠رهبرانقلاب ‼️مرحوم محمد قاضی، مترجم معروف، هستند، بگویم که من شاید چهل سال پیش یا بیشتر، اولین ترجمه را از مرحوم محمد قاضی خواندم که گمان میکنم ترجمه‌ی کتاب «مهاتما گاندی» نوشته‌ی رومن رولان بود. هم کتاب، کتاب بسیار ممتازی است، هم ترجمه‌ی محمد قاضی حقاً ترجمه‌ی برجسته و ممتازی است. البته چند سال بعد هم ترجمه‌ی دیگر ایشان را از یک اثر بسیار مهم دیگری از رومن رولان خواندم که «جانِ شیفته» - است به نظرم سه، چهار جلد است - با نثر بسیار فاخر و حقیقتاً مرصع و مزین. البته من از جهت اینکه ترجمه چقدر با اصل مطابق است، اظهار نظری نمیتوانم بکنم؛ کسانی که زبان اصل را میدانند، آنها باید اظهار نظر کنند، لیکن از نظر زبان و نثر، حقاً یک چیز برجسته‌ای است. ما با آثار مترجمین و نویسندگان فارسی آشنا هستیم و تقویم و ارزیابی این آثار، فی الجمله در ذهن هست. با این محاسبه، به نظر من ترجمه‌ی مرحوم قاضی ترجمه‌ی برجسته‌ای است. من البته خود ایشان را هم یک بار دیدم؛ در اواخر دوران ریاست جمهوری در شیراز در کنگره‌ی حافظ با ایشان ملاقات کردم - ایشان را معرفی کردند - حنجره‌ی ایشان مشکلی پیدا کرده بود، با میکروفون صحبت میکرد؛ چند جمله‌ای با ایشان صحبت کردیم. ۸۸/۲/۲۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۲ دی سال ۱۲۸۵ ش 🏳تاسیس عدالت خانه 🏳با دستور مظفر الدین شاه 🏳درپی نهضت ملی مشروطه 🏳به رهبری علما و مراجع 💠رهبرانقلاب ‼️به مشروطه افتخار بکنید و مشروطه را جزو نقاط عطف تاریخ ایران بدانید؛ اما حقیقت آنچه در خارج واقع شد، این است. حالا ما ببینیم نهضت علما چه بود. به نظر من روی آن خیلی کار نشده و یکی از نقاطی که حتماً باید رویش تکیه بشود، این است؛ این‌که نهضت علما چه بود؟ نکته‌ی اول این است که شعار علما، «عدالت‌خواهی» بود. به طور مشخص آنچه که میخواستند، «عدالت‌خانه» بود. درست است؟ این، یک توقع اخلاقی نبود؛ چون خواست عدالت چیزی نبود که این همه سر و صدا بخواهد. این جنجالی که به وجود آمد و آن تحصن‌ها، آن ایستادگیها و بعد مقابله‌هایی که با دستگاه استبداد شد و فداکاریهایی که انجام گرفت، فقط یک درخواست اخلاقی محض نبود، بلکه آنها چیز دیگری را که فراتر از یک درخواست اخلاقی بود، میخواستند. نکته‌ی دوم این‌که آن عدالتی که اینها میخواستند، دقیقاً و مستقیماً عدالت در زمینه‌ی مسائل حکومتی بود؛ چون مخاطب اینها حکومت بود. میدانید قضایا از عملکرد حاکم تهران شروع شد؛ آن جنجال در مسجد سید عزیزالله و مسجد جامع ظاهراً. البته همه‌ی اینها زمینه‌های تاریخی دارد و معلوم است؛ اما این غده این‌جا بود که سر باز کرد و منفجر شد. بنابراین، مخاطب این عدالت‌خواهی، حکومت و دولت بود و آحاد مردم - تجار، بقیه‌ی کسانی که ظلم میکنند در خلال جامعه - نبودند؛ بلکه محور و مرکز اصلی، حکومت بود. ۸۵/۲/۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ دی ماه سال ۱۳۸۲ شمسی 🏴تحصن‌اصلاح‌طبان‌مجلس‌ششم 🏴درپی عدم احراز صلاحیت آنان 🏴برای‌نامزدی‌انتخابات‌مجلس‌هفتم 💠رهبرانقلاب ‼️مبادا کسانی در مجلس باشند که آنتن گیرنده آنها به سمت فرستنده آمریکا باشد، هر چه از آنجا میاید، بگیرند و در داخل به زبان دیگری منتشر و منعکس کنند، همه نگرانی من از این است! ۷۵/۱/۲۸ ‼️اگر مجلس مرعوب آمریکا باشد، دنبال حاکمیّت جریان اشرافی‌گری باشد، ریل‌گذاری او در این جهتها خواهد بود؛ کشور را بدبخت خواهند کرد! ۹۴/۱۱/۲۸ ‼️اگر بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی اثری نمی‌بخشد و پسوند کلمه «اسلامی» بعد از مجلس شورای اسلامی؛ دولت جمهوری اسلامی و دیگر نهادها به تنهائی کاری صورت نمیدهد. اصل قضیه این است که مراقب باشیم آن روح، آن سیرت از دست نرود! ۸۷/۹/۲۴ ⚠️توجه؛ 🏳جهت مطالعه بیشتر به کتب ۴۰تدبیر، نقش رهبری در مدیریت بحران‌ها و خیانت در لباس خدمت رجوع کنید! @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۵۸ ش 🏳انتصاب‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏳به امامت نماز جمعه تهران/۱ 💠امام خمینی ‼️خدمت جناب مستطاب سیدالأعلام، حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای دامت افاضاته، چون حضور جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای منتظری ـ دامت افاضاته ـ در حوزۀ مقدسۀ قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعۀ تهران اعلام نمودند، جنابعالی که بحمداللّه‌ به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعۀ تهران منصوب می‌باشید. از خداوند متعال، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم. ۵۸/۱۰/۲۴ 💠رهبرانقلاب ‼️از اوّلی که نماز جمعه به‌وجود آمد و این نماز در همه‌ی شهرستانهای کشور و بخصوص در تهران مردم را در مسائل گوناگون متحد کرد و دشمنان دیدند که تا مسأله‌ای در کشور بوجود آید، همه منتظر روز جمعه‌اند که ببینند در منبر نماز جمعه، درباره این مسأله، چه موضعگیری میشود و بعد، همان موضعگیری فضای عمومی کشور میشود. من به دقت مبارزات شدید تبلیغاتی دشمنان را که درسالهای ۵۸، ۵۹ و ۶۰ درباره نماز جمعه میگفتند رصد میکردیم ما هم آنها را در نماز جمعه ذکر میکردیم و رشته‌های آنها را پنبه می‌کردیم! ۷۲/۶/۲۸ ‼️من برای رفتن به نماز جمعه، شاید به طور متوسط سه ساعت مطالعه میکنم و همیشه هم ناراضیم؛ به خاطر این‌که واقعاً سه ساعت وقت کمی است. واقعاً جا دارد که یک خطبه‌ی روز جمعه، ۸ساعت مطالعه پشت سر خودش داشته باشد. اگر ما بتوانیم این مهم را تأمین کنیم، آنوقت یک کلاس عمومی سراسری برای عامه‌ی مردم خواهیم داشت و این چیزی است که قطعاً انقلاب را پیش خواهد برد! ۶۸/۴/۱۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۵۸ ش 🏳انتصاب‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏳به امامت نماز جمعه تهران/۲ 💠گزیده اولین خطبه نماز جمعه 💠توسط حجةالاسلام خامنه‌ای: ‼️ربّنا و صلّ علی حبیبک و نجیبک و خیرتک فی خلقک، حافظ سرّک و مبلّغ رسالاتک، بشیر رحمتک و نذیر نقمتک، سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم محمد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداه المهدیین المعصومین المکرّمین سیّما بقیه‌الله فی الارضین. و صلّ علی جمیع الانبیاء و المرسلین و صلّ علی جمیع الشهداء و الصالحین و صلّ علی ائمه المؤمنین و امناء المسلمین و حماه المستضعفین سیّما امامنا و ولی امرنا فی هذا العصر الامام الخمینی. اوّلین سخنی که در این اوّلین دیدار، با این جمعیت عظیم و انبوه باید گفته شود، اظهار سپاسگزاری از خدای بزرگ است، خدای قادر متعال، خدای الفت‌دهنده‌ی دل‌ها، خدای نیرودهنده و توان‌دهنده‌ی به جمعیت‌ها، خدای کوبنده‌ی مستکبران و رفعت‌بخشنده‌ی به مستضعفان. خدا را بر این لطف عظیمی که بر ملت ایران مبذول داشت، باید همه با همه‌ی وجودمان سپاس بگذاریم. آنچه پیش آمده است و آنچه ما در تک‌تک حوادث زندگی خود، در این روزگار مشاهده می‌کنیم و آنچه این جمعیت عظیم و انبوه، این اجتماع، با این جهت‌گیری واحد، با این وضعیت زمانی و مکانی به ما می‌آموزد، ما را به سپاس هر چه بیشتر و جدی‌تر از خدای بزرگ دعوت می‌کند. ۵۸/۱۰/۲۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۵۸ 🏳انتصاب‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏳به امامت نماز جمعه تهران/۳ 💠اولین خطبه نمازجمعه 💠حجةالاسلام خامنه‌ای ‼️سپاس از امام امت، از اینکه امام جماعت این جمع عظیم را آن کسی قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللهم ان هذا مقام اولیائک و احبائک» این مسند اولیای بزرگ خداست؛ این مسند صالحان است. این مسند عالم بزرگ و راحل عظیمی است که ملت ایران هنوز داغ فقدان او را در دل می‌پروراند، این مسند مرحوم آیت‌الله طالقانی است؛ آن انسان زجرکشیده و پایمردی که در آخرین نفسهایش هم، راه دیرین خود را گم نکرد، از مجاهدت دست نکشید؛ این مسند فقیهی همچون حضرت آیةالله منتظری، استاد بزرگوار ما و استاد بزرگوار حوزه علمیه است. لکن اکنون چنین شده است که حوزه علمیه فرزند برومندی را که در آغوش خود پروریده بود اکنون برای استادی، برای مسند تدریس و تربیت استادان بزرگ به خود دعوت میکند. آیت‌الله منتظری، این فقیهِ امیدِ آینده ملت ایران به حوزه قم برمیگردد تا فقیه بسازد، تا تربیت کند، تا انسانهای عالیقدری که باید همچون رگه‌های حیات در همه شریان‌های این ملت در طول تاریخ جریان داشته باشند، به این جامعه محتاج، تحویل بدهد. ایشان میروند و حوزه قم را برای اینکه ارمغان‌هایش یکی پس از دیگری به این ملت، به این‌جامعه، به این تاریخ تقدیم بشود، بعنوان مسند تدریس خود برمیگزینند. پروردگارا! بزرگان ما، پیشوایان ما، آنهایی که در میدانهای علم و عمل تجربه‌های شیرینِ فراموش‌نشدنی را به این ملت نشان داده‌اند، آن‌ها را برای این ملت و برای این تاریخ نگاه دار! ۵۸/۱۰/۲۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۵۸ ش 🏳انتصاب‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏳به امامت نماز جمعه تهران/۴ 💠اولین خطبه نماز جمعه 💠حجةالاسلام خامنه‌ای ‼همانطورکه استادعزیزم (منتظری) اشاره کردند، نماز جمعه یک واجب سمبلیک، اولا نماز است؛ یعنی ذکرخداست؛ جهت‌دهنده‌ی به زندگی اجتماع و فرد است. در نماز جمعه آنچه از همه چیز مهم‌تر است اجتماع مردم در جهت تقواست، یعنی تقوا و عبادت در خلوت اثر مطلوب خود را نمیبخشد. این جامعه است که باید در این جهت حرکت کند. این نماز است که در اجتماعی با این عظمت و تا آنجا که گسترش پیدا میکند، در سطحی عظیم‌تر باید بسوی خدا حرکت کند و مردم با هم اعتصام به خدا و به یاد خدا بکنند، اولاً نماز است و ذکر خداست. ثانیاً سلاح است، حالت جنگیدن با دشمن خدا و با شیطان‌هاست. امام جمعه که رمز نماز جمعه است باید به سلاحی تکیه کند و اساسی‌ترین و لازم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل را در اجتماعی بزرگ از زبانی ایمن و مورد اطمینان با مردم در میان بگذارد. و باید بر سلاح تکیه کند، یعنی جامعه‌ی اسلامی در مقابل دشمنان خدا به سلاح تکیه میکند، به قدرت خود تکیه میکند، به اجتماع عظیمی که میتواند همه توطئه‌های دشمنان را خنثی بکند تکیه میکند. پس نماز است و ذکر خدا از یک سو، و سلاح و اقتدار است و اظهار قدرتمندی است و در میان و موج‌ها و گرداب‌ها خود را درافکندن است از سوی دیگر. یعنی یک ملت با یاد خدا مبارزه میکند؛ با یاد خدا به گوشه‌ای نمی‌خزد، با یاد خدا در محراب می‌ایستد. محراب یعنی محل حرب، یعنی محل جنگیدن، با که؟ با دشمنان راه الله، با دشمنان مکاتب توحیدی، با دشمنان انسان و انسانیت! ۵۸/۱۰/۲۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۴ دی ماه سال ۱۳۵۸ ش 🏳انتصاب‌حجةالاسلام‌خامنه‌ای 🏳به امامت نماز جمعه تهران/۵ 💠گزیده اولین خطبه نماز جمعه 💠توسط حجةالاسلام خامنه‌ای: ‼️به مناسبت نزدیکی دل‌ها در این روزهای بسیار حساس و سرنوشت‌ساز این توصیه‌ی برادرانه را بکنم، بعد از آنی که بزرگان ما، رهبران ما، رهبر عزیز و عالیقدر ما بارها گفته‌اند، ممکن است سخن من تکراری و زائد به نظر بیاید، اما من تکلیف شرعی و وظیفه‌ی خودم می‌دانم که بگویم. برادران و خواهران عزیز! مخصوصاً برادران و خواهران جوان! سعی کنید از تفرقه‌های تازه جلوگیری کنید، سعی کنید بر مشترکات اصولی، همه گرد بیایید، سعی کنید دل‌ها به هم نزدیک شود، سعی کنید دل‌ها بیش از این از هم جدا نشود. اِی کسانی که سررشته‌ی دل‌های گروهی از مردم در دست شماست، اِی کسانی که گروهی از مردم از شما درس می‌گیرند و یاد می‌گیرند، برای خاطر خدا به هم نزدیک بشوید، برای خاطر خدا خودخواهی‌ها را کنار بگذارید، برای خاطر خدا بر روی اختلاف سلیقه‌ها این‌همه تکیه نکنید. اختلاف در اصول باید نباشد، اگر اصول، یکی است اختلاف سلیقه‌ها قابل تحمل است. امروز روزی نیست که مردمِ ما، هر چه بیشتر در میانه‌ی خود، در داخله‌ی خود براساس مسائل گوناگون، براساس مسائل غیراصولی باز با یکدیگر اختلاف کنند. پروردگارا! دل‌های ما را به هم نزدیک‌تر بگردان. پروردگارا! ما را در خط امام، در خط اسلام، در خط اتحاد و اتفاق، هر چه بیشتر پایدار بگردان! ۵۸/۱۰/۲۸ @Jahade_tabeini