eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ ✅ حکم ماهی که در آب مرده 📝 سؤال : بار اول از اصلی به وسیله سطل یا تور به ماشین مخصوص حمل (اکسیژن دار) منتقل می شود و دوباره از ماشین به داخل یک ظرف نگهداری ماهی (اکسیژن دار) در مغازه منتقل می شود اگر ماهی در یکی از این ظرف ها و در آب بمیرد ، حلال است ؟ 📖 جواب : هر چند است ولی است .
﷽؛ " این کلام خاتم النبیین ، عقل را مبهوت می‌کند ". 💖 اوّل فرمود : « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي » ؛ " فاطمه پاره‌ای از من است "، 💖 بعد فرمود : « فَاطِمَةُ مُهْجَةُ قَلْبِي » ؛ " فاطمه من است ". 💖 کلمه‌ی سوم که ختم کلام است ، فرمود : " فاطمه من است ؛ همان روحی که بین دو پهلوی من است ". صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
‍ ‍ ﷽؛ ♥️ پاره‌ی وجود پیامبر و قلب و روح خاتم « ... و هيَ نُورُ عَيْنِي وَ هِيَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ¹» ؛ " اوست پاره‌ای از وجود من و نور ديده و ميوه‌ی دل من و روح من است که در میان دو پهلویم جای دارد ". 👈 این کلام خاتم النبیین ، عقل را مبهوت می‌کند . 💖 اوّل فرمود : « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي²»؛ " فاطمه پاره‌ای از من است "، 💖 بعد فرمود : « فَاطِمَةُ مُهْجَةُ قَلْبِي³» ؛ " فاطمه من است ". 💖 کلمه‌ی سوم که ختم کلام است ، فرمود : " فاطمه من است ؛ همان روحی که بین دو پهلوی من است ".⁴ 👈 معنی این کلمه چیست ؟ " اگر ما معنی این کلمه را بفهمیم یعنی دری که به پهلوی حضرت زهرا سلام الله علیها خورده ، پهلوی خود را شکست ، آن تازیانه‌ای که به بازوی او خورد ، به بازوی خود پیغمبر اصابت کرد ". ۱. الامالی، الشیخ الصدوق، ص۱۷۵. ۲. صحيح البخاری، ج۴، فضائل الصحابة، باب مناقب قرابة رسول اللّٰه، ص۲۱۰، ح۳۵۱۰ و باب مناقب فاطمة، ص۲۱۹، ح۳۵۵۶۱. ۳. مائة منقبة، ص۷۶؛ الصراط المستقيم، ج۲، ص۳۲؛ نهج الحق و كشف الصدق، ص۲۲۷؛ نهج الإيمان،ص۲۰۵؛ بحار الأنوار، ج۲۹، ص۶۴۹. ۴. الامالی، الشیخ الصدوق، ص۱۷۵؛ الفضائل، ص۹؛ بشارةالمصطفی؛ص۳۰۶؛ ۵. کتاب سلیم، ص۱۵۳؛ الاحتجاج ، ج۱، ص۱۰۹؛ بحار الانوار، ج۲۸، ص۲۸۳ صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 💎 پیامبر مهربانی فرمود : " فاطمه سلام‌الله‌علیها ، حوريه‏‌اى است به‌شكل انسان ؛ هر گاه كه من مشتاق بوى بهشت می‌شوم دخترم فاطمه سلام‌الله‌علیها را می‌بويم ".
﷽؛ 💎 امام صادق علیه السلام فرمودند : هنگام خلقت فاطمه سلام الله علیها ، خطاب به ملائکه فرمود : " این نور از نور من است که در آسمان ساکنش کرده ام . آن را از عظمت خویش آفریدم ، آن را از صلب پیامبری از پیامبران که بر تمام انبیاء برتری اش داده ام ، خارج نموده ام . از اين نور پيشوايانى را كه به امر من قيام می کنند و مردم را به طرف من می نمايند ، بيرون می‌آورم ".
﷽؛ ✅ خواندن سوره های نماز از روی خط قرآن 📝 سؤال : خواندن بعضی از های در واجب و مستحب سفارش شده است ؛ اگر در نماز ، این سوره ها را با بخوانیم ، اشکال دارد ؟ 📖 جواب : اشکال ندارد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ؛ چون‌شب‌قدر ❤️ امام صدق و راستی علیه السلام فرمودند : "... اگر کسی به حقیقت و آن‌گونه که باید ، فاطمه سلام‌الله‌علیها را بشناسد ، لیلة القدر را درک کرده است ؛ و به راستی او فاطمه سلام‌الله‌علیها نامیده شده است ، چرا که از معرفت او منقطع و عاجزند !"
﷽؛ در خود نوشت که فاطمه ی زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر غضب نمود و شش ماه بعد از پیغمبر زندگی کرد و دیگر با ابی بکر حرف نزد و ، " ای بیچاره بشر ! چرا دُفِنَت لَیلا ؟! اگر یک کنیزی در اسلام بمیرد ، مسلمانان باید اعلان کنند و جمع شوند و او را تشییع جنازه کنند ؛ از دنیا رفت ، چه کسی تشییع جنازه‌اش کرد ؟! الإمام أميرالمؤمنين، ج۲، ص۱۹۵؛ كشف الغمة، ج۲، ص۱۲۵. البخاری، البخاری، ج۵، ص۸۲. الإمام أميرالمؤمنين، محمد بن سليمان الكوفی، ج۲، ص۱۹۵. آیت الله العظمی وحیدخراسانی صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ❤️ حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود : " دخترم فاطمه علیها السلام ، سرور زنان جهان ، از اولين و آخرين است و او پاره‌ای از وجود من و نور ديده و ميوه‌ی دلم می‌باشد . او روح من است که در میان دو پهلویم جای دارد ".
﷽؛ حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها { فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَأَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَى الْكاذِبين‏¹ } " هرگاه بعد از علم و دانشی که به تو رسيده ، باز با تو به محاجه و ستيز برخيزند ، به آنها بگو : « بياييد ما فرزندان خود را دعوت کنيم ، شما هم فرزندان خود را ؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم ، شما هم زنان خود را ؛ ما نفوس خود را دعوت کنيم ، شما هم نفوس خود را ؛ آنگاه کنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم ». سلام‌الله‌علیها کسی است که جهت محوری دارد ، آن هم بین عدّه‌ای که خدا در قرآن درباره‌ی آنان را نازل فرموده است . ، غیر از این پنج چهره ، آبرویی نبود و چهره‌ای نبود که رو به خدا برود . از این پنج نفر هم یکی و مرکز می‌شود و دائره دور این مرکز است ؛ در خود این مرکز هم سرّی هست : « بِفَاطِمَةَ وَ أبِيهَا وَ بَعْلِهَا وَ بَنِيهَا وَ السِّرِّ المُسْتَودَعِ فِيهَا » خودش جلو میرفت ، پشت سر ، در وسط ، خود این معنایی دارد ؛ معنای این عمل آن است که فاطمه ،‌ بین و است . معنای این عمل آن است که فاطمه‌ی زهرا بین مقام و مقام و مقام ، جنبه‌ی قطبیت و مرکزیت دارد .
﷽؛ 🌧 امام صادق (علیه السلام) فرمود : " به راستى هر خانه كه آدم مسلمان در آن قرآن مى خواند ، آسمانيان به آن نظر مى اندازند ".
#فتوا 🌧 از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی منتشر شد : " مقلدین معظم له می توانند از یک سوم وجوهات شرعیه خود جهت کمک به هموطنان سیل زده استفاده کنند ". #حضرت_آیت_الله_مکارم_شیرازی
﷽؛ ✅ قسم خوردن در معامله 📝 سؤال : آیا در ، جایز است ؟ 📖 جواب : اگر باشد ، و اگر باشد ، حرام است .
﷽؛ اين دين را به شما داد ؛ در مقابل اين دين ، اجر را به ذی القربی قرار داد و آن مودّت را شما قرار داد . که برای سلام‌الله‌علیها فراهم بشود ، هیئاتی که برای آن بانوی مظلومه بیرون بیاید ، کلید نجات شماست ؛ وگرنه او چه حاجت دارد ؟!
﷽؛ " رسول خدا صلی الله علیه و آله هرگاه عازم سفر می شد با آخرین کسی که خداحافظی می کرد ، حضرت فاطمه سلام الله علیها بود و هرگاه از سفر بازمى‌گشت با اولين كسى كه ديدار مى‌نمود ، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود ".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ 1⃣ نگاه به همجنسِ بالغ : " نگاه به عورت جایز نیست و نگاه به غیر عورت مانعی ندارد ". 2⃣ نگاه به همجنسِ غير بالغِ ممیز : " نگاه به عورت جایز نیست و نگاه به غیر عورت مانعی ندارد ". 3⃣ نگاه به همجنسِ غير بالغِ غیر ممیز : " نگاه کردن به تمام بدن اشکال ندارد ". ---------------------------- " غیر از مورد نگاه به همسر ، در تمامي مواردی که نگاه کردن مجاز شمرده شده است، مشروط است به اینکه همراه با قصد لذت و همچنين ترس واقع شدن در حرام‏ نباشد ". " منظور از مميز کودکي است که بالغ نشده ولی خوب و بد را می فهمد و به حدی رسیده که می تواند نظر شهوانی داشته باشد ؛ سن تمییز، به تبع تفاوت اشخاص در استعداد و درک و هوش ، مختلف است ". " رفت و آمد در اماکن عمومی که زنان نامحرم بدون مراعات حجاب اسلامی حضور دارند ، اشکال ندارد ، هرچند بداند به صورت اتفاقی نگاهش به آنها می افتد ، مشروط به اینکه ترس وقوع درفتنه و فساد نباشد ". " در تمام مواردی که نگاه حرام است نگاه به فیلمی که به طور مستقیم پخش می شود نیز بنا بر احتیاط واجب حرام است ، ولی نگاه به عکس يا فیلمی که غیر مستقیم پخش میشود - مشروط به این که محرک شهوت نباشد - اشکال ندارد ". " البته نگاه به فیلم یا عکس زن نامحرم (که حجاب شرعی ندارد و بی موالات نسبت به حجاب هم نیست) و مرد او را می شناسد ، بنابر احتياط واجب جایز نیست ، هر چند محرک شهوت نباشد ".
﷽؛ 📝 پیامبر مهربانےفرمود : " محبّت فاطمه علیها السلام در صد موضع ، نفع و فایده مےبخشد و آسان‌ترين آن‌ها ، هنگام مرگ و ميزان ، صراط و حساب است ".
﷽؛ سلام‌الله‌علیها به زائران فرزند شهیدش علیه‌السلام عنایت ویژه‌ای دارد . علیه‌السلام می‌فرماید : « هنگامی که آنان به امام حسین علیه‌السلام می‌روند ، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حاضر می‌شود و برای آنان طلب و می‌کند ».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاعلی.mp3
457.8K
🚨 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 @Javanmardi_langarudi