eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ فَقَالَ: «هَلُمِّيهِ‏ إِلَيَ‏؛ فَأَبَتْ‏ أَنْ تَدْفَعَهُ إِلَيْهِ فَرَفَسَهَا بِرِجْلِهِ...»¹ 🔴 بعد از ، شجره‌ی عدوان، که غاصب حق بود، دست تعدّی به جانب فدک گشود و وکیل فاطمی را بیرون کرد و نحله‌ی خاتمی را در ربود. ❇️ و حبیبه‌ی خدا و ناموس کبریا، به احیای فدک در جمع زنان هاشمیان در مسجد النبی حاضر شد و خطابه‌ای آفرید که منشور جاویدِ و ، و شناسای و گردید. 📜 زان پس قباله‌ی فدک را از آنان بازستاند و خلیفه‌ اعتراف کرد به حق .² 🖤 ولکن همان شجره، باز طغیانی دیگر نمود و در کوچه‌ی بنی‌هاشمیان، راه را بر عصمت حق بر بست و قباله را درید و با دست و لگد بر صورت و سینه‌ی ماه عالمیان کوبید و ماجرای جراحتها بر پیکر آن بانو به هنگام هجوم بر مأمن توحید و آتش بر خانه‌ی وحی، بار دیگر تکرار شده و بیت رسالت و امامت بار دیگر در عزا نشست… ۱. اختصاص، شیخ مفید، ص۱۸۵. ۲. خلیفه نامه‌ای بدین مضمون برای فاطمه نوشت که فدک را به او باز می‌گرداند. فاطمه درحالی‌که نامه را به همراه داشت ، بیرون رفت. دومی او را دید و گفت: ای دختر محمد! این چه نامه‌ای است که با خود داری؟ فرمود: نامه‌ای است که (اولی) در مورد بازگرداندن فدک برایم نوشته است . دومی گفت : آن را به من بده! ولی فاطمه نپذیرفت. ...با پایش لگدی به فاطمه زد درحالی‌که محسن را حامله بود، با این لگد محسن را سقط کرد. سپس سیلی بر گونه‌ی فاطمه نواخت؛ گویا الان می‌نگرم که گوشواره از گوش آن حضرت افتاد و پراکنده شد. نامه را از او گرفت و پاره کرد... شود به کتاب الاختصاص ج۱، ص۱۸۳
﷽؛ ⚫️ ... فَهَجَرَتْهُ فَاطِمَةُ ، فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى مَاتَتْ دختر صلی‌الله‌علیه‌وآله فردی را نزد اولی فرستاد و میراث خویش از رسول خدا و و آنچه از خمس خیبر باقی مانده را از او طلب نمود . ❗️او هم [حدیثی را به پیامبر نسبت داد و] گفت : پیامبر فرموده است ما هیچ چیزی را به ارث نمی‌گذاریم و ... ؛ در نتیجه هیچ‌یک از آن اموال را به سلام‌الله‌علیها برنگرداند . 🖤 پس سلام‌الله‌علیها بر اولی غضب کرد و از او دوری گزید ...¹ ✊🏻 اینک ماییم و دفاع از حقّ که به حکمِ صدق و طهارت ، صاحب است و مصونیت از خطا و خطیئت . ⁉️ مگر نه این است که آیه‌ی کریمه‌ی ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ²﴾، به حکم مسلّم الهی و روایات و تفاسیر وارده در کتب شیعه و اهل سنت، بر اعطای سرزمین فدک به آن حضرت دلالت دارد ؟ ⁉️ مگر نه این است که سرزمین فدک ، سه سال در دست آن حضرت و وکلای ایشان بوده و قاعده‌ی مسلمه‌ی «ید»، بر ملکیّت آن حضرت بر فدک دلالت می‌نماید ؟ ⁉️ مگر نه این است که فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها یگانه وارث است و اموال آن حضرت به دختر طاهره و مطهره‌ی نبوی به ارث می‌رسد ؟ ۱. منابع اهل سنت: المصنف صنعانی، ج۵، ص۴۷۲ و مسند احمد، ج۱، ص۹ و... ۲. الإسراء، آیه۲۶. از کتاب فدک نحله‌ی خاتم ، آیت الله العظمی وحید خراسانی
﷽؛ 📝 سؤال : چه کالاهایی جایز نیست ؟ 📖 جواب : احتکار هر کالایی که مسئولان مربوط طبق قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ، اعلام کنند ، جایز نیست .
﷽؛ ✅ خواندن حمد و سوره در نماز جماعت 📝 سؤال : هنگام و در و دوم ظهر و عصر آیا می تواند و را بخواند یا باید ساکت باشد ؟ 📖 جواب : در ركعت اول و دوم نماز ظهر و عصر بنابراحتیاط واجب ، مأموم نبايد بخواند ولى مستحب است به جاى آن بگويد .
﷽؛ ✅ نبود دربهای چوبی در زمان حضرت زهراء 📝 پرسش : در زمان حضرت زهراء در مدينه درب چوبی وجود نداشت که آتش زده شود! شيعيان چگونه ادّعا می کنند که عمر بن خطاب در خانه علی بن ابی طالب را آتش زده است؟! 📖 پاسخ اجمالی : روايات و اخبار تاریخی زیادی در کتب شیعه و سنی وجود دارد که نشان می دهد در زمان رسول خدا خانه‌ هاى مدينه داراى درهاى چوبى از جنس‌ های مختلف از جمله از جنس چوب عرعر، ساج، حصیر یا شاخه خرما و غیره بوده است. به عنوان مثال در خانه عایشه از جنس چوب عرعر یا ساج بوده. طبق شواهد روایی و تاریخی خانه امام علی و حضرت زهرا نیز دارای در چوبی بوده است که با جسارتی که انجام گرفت آن در سوزانده و شکسته شد. 📖 پاسخ تفصیلی : روايات و اخبار تاریخی زیادی در کتب شیعه و سنی وجود دارد که نشان می دهد در زمان رسول خدا خانه‌ هاى مدينه داراى درهاى چوبى از جنس‌ های مختلف از جمله از جنس چوب عرعر، ساج، حصیر یا شاخه خرما و غیره بوده است؛ برای نمونه به برخی از این موارد اشاره می کنیم: بخارى (متوفای۲۵۶ق) در «ادب المفرد» درباره در خانه های همسران پیامبر می گوید:  «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هِلَالٍ أَنَّهُ رَأَى حُجَرَ أَزْوَاجِ النَّبِيِّ(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) منْ جَرِيدِ مَسْتُورَة بِمسُوح الشَّعْرِ. فَسَأَلْتُهُ عَنْ بَيْتِ عَائِشَةَ، فَقَالَ: کان بَابُه مِنْ وِجْهَةِ الشَّامِ. فَقُلْتُ مِصْرَاعاً کان اَوْ مِصْرَاعَيْنِ؟ قَالَ: کان بَاباً وَاحِداً. قُلْتُ: مِنْ أَيِّ شَيْ‏ءٍ کان؟ قَالَ: منْ عَرعَرٍ اَوْ سَاجٍ»؛ (از محمد بن هلال نقل شده که وی خانه‌ هاى همسران پيامبر را ديده است كه پوششى بافته شده‌ از مو بوده است. از وى در باره خانه عائشه پرسيدم، گفت: درِ خانه ‌اش به طرف شام باز مى‌ شد، پرسيدم:‌ يك لنگه داشت يا دو لنگه؟ گفت: يك لنگه بيشتر نداشت، گفتم: جنسش از چه بود؟ گفت از چوب درخت عرعر يا ساج). عاصمى شافعی (متولد 378ق) نیز مى‌ نويسد‌:  «كَانَ بَابُ عَائِشَة مُوَاجِهَ الشَّامِ وَكَانَ بِمِصرَاعٍ وَاحِدٍ مِن عَرعَرٍ أو سَاجٍ»؛ (درِ خانه عائشه به طرف شام بود و يك لنگه داشت كه از چوب درخت عرعر يا ساج بود). ابن كثير دمشقى (متوفای 774ق) به نقل از حسن بصرى مى‌ نويسد:  «وَكَانَتْ حِجْرِهِ مِنْ شَعْرٍ مَرْبُوطَةٍ بِخَشَبٍ مِنْ عَرعَر قَالَ وَفِي تَارِيخِ الْبُخَارِيِّ أَنَّ بَابَهُ(عَلَيْهِ السَّلَامُ) كَانَ يُقْرَعُ بِالْأَظَافِيرِ فَدَلَّ عَلَى أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ لابوَابِه حَلق»؛ (اتاق‌ هاى رسول خدا از شاخه و چوب عَرعَر به وسيله مو بافته شده بود، و در تاريخ بخارى آمده است: دَرِ خانه پيامبر را با نُك انگشتان و ناخن‌ ها مى‌ زدند و اين دلالت بر اين دارد كه حلقه‌ هايى براى كوبيدن بر در نداشته است). در داستان ازدواج فاطمه زهرا و اميرالمؤمنین آمده است:  «ثُمَّ دَعَا عَلِيّاً(عليه السلام) فَصَنَعَ بِهِ كَمَا صَنَعَ بِهَا ثُمَّ دَعَا لَهُ كَمَا دَعَا لَهَا ثُمَّ قَالَ قُومَا إِلَى بَيْتِكُمَا جَمَعَ اللَّهُ بَيْنَكُمَا وَ بَارَكَ فِي نَسْلِكُمَا وَ أَصْلَحَ بَالَكُمَا ثُمَّ قَامَ فَأَغْلَقَ عَلَيْهِ بَابَه‏»؛ (رسول خدا ، علي بن ابوطالب را احضار نمود و همان عملى را كه با فاطمه انجام داده بود با علي نيز انجام داد. آنگاه همان دعائى را براى علي خواند كه براى فاطمه خوانده بود. سپس به علي و فاطمه فرمود: برخيزيد بسوى خانه خود رويد، خدا شما را نسبت به يك ديگر مهربان كند! و به نسل شما بركت دهد! و عاقبت شما را بخير نمايد! رسول خدا پس از اين دعاها برخاست و دَرِ خانه را بست). این روایات نشان می دهد که خانه های مردم مدینه دارای در چوبی ورودی بوده است. اما در مورد خانه حضرت علی(علیه السلام) و فاطمه زهرا روايات وارد شده در کتب شيعه و سنى نشان می دهد كه خانه ایشان نیز داراى در چوبى بوده‌ است که با هجومی که به آن بردند آن را شکستند. به عنوان نمونه بلاذری(متوفاى 279ق) در کتاب «أنساب الاشراف» در جریان بیعت با ابوبکر می نویسد:  «أَنَّ أَبَا بَكْرٍ، أَرْسَلَ إِلَى عَلِيٍّ يُرِيدُ الْبَيْعَةَ، فَلَمْ يُبَايِعْ، فَجَاءَ عُمَرُ، وَمَعَهُ قَبَسٌ فَتَلَقَّتْهُ فَاطِمَةُ عَلَى الْبَابِ، فَقَالَتْ فَاطِمَةُ: يَابْنَ الْخَطَّابِ، أَتُرَاكَ مُحَرِّقًا عَلَيَّ بَابِي؟ قَالَ: نَعَمْ»؛ (ابوبكر به على(علیه السلام) پيام فرستاد تا با وى بيعت كند امّا على بیعت را نپذيرفت. پس عمر با مشعلى آمد، فاطمه ناگاه عمر را با مشعل درِ خانه‏ اش يافت، پس فرمود: يابن الخطّاب؛ آيا من نظاره گر باشم و حال آنكه تو درِ خانه‏ ام را بر من به آتش مى ‏كشى؟! عمر گفت: بله). بنابراین شواهد روایی و تاریخی نشان می دهد که خانه های مردم مدینه و از جمله خانه اهل بیت، امام علی و حضرت زهرا دارای در چوبی بوده است که با جسارتی که انجام گرفت آن در سوزانده و شکسته شد.
﷽؛ 🙏🏻 👈 هیچوقت ترکت نکرده ! 💕 ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَ مَا قَلَىٰ پروردگارت تو را وانگذاشته ، و بر تو خشم نگرفته 💕 👈 وقتی وحی الهی به رسول خدا (صلےالله علیه و آله) پانزده شب به تاخیر افتاد ، دشمنان گفتند خدا از محمد (صلےالله علیه و آله) صرف نظر کرده و او را واگذاشته اما این سوره نازل شد . پس ؛ 👈 با قاطعیت ، زبان بدگوها رو قطع کنیم و دل پاکان رو بدست بیاریم و به قضاوت‌ها و پیش‌داوری‌های نادرست ، صریح جواب بدیم . به عنوان مربّی کسی که تحت نظر و تربیت من هست ، نباید رها کنم . 👈 قطع موقت لطف ، نشونه قهر الهی نیست . حضرت استاد حسین انصاریان 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧
﷽؛ قَالَ‌ : لَمَّا نَزَلَتْ‌ هَذِهِ‌ الآيَةُ‌ ﴿وَ آتِ‌ ذَا الْقُرْبى‌ حَقَّهُ‌﴾، دَعَا النَّبِيُّ‌ صَلَّى‌اللهُ‌عَلَيْهِ[وَآلِهِ]وَسَلَّمَ‌ فَاطِمَةَ‌ وَ أَعْطَاهَا فَدَكَ‌.»¹ روایت شده : هنگامی که بر آیه‌ی ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ﴾ نازل شد ، ایشان را فراخواند و را به او اعطا کرد . ✍🏻 مگر نه این است که تاریخ مسلّم و قطعی شیعه و اهل سنت بر اعطای فدک بر دلالت دارد؟! ⁉️ پس چه شد که غاصبان خلافت حقش را پایمال کردند و او را به محکمه‌ای کشاندند که سراسر ظلم بود؟! ⁉️ چه شد خلیفه گفتار صدق حضرت صدیقه‌ی طاهره را که صاحب مقام مطلقه هستند ، نپذیرفت و از آن حضرت طلب بیّنه نمود و شهادت و و علیهم‌السلام و شهادت ام ایمن را نیز نپذیرفت؟! 🔰 او را انکار کرد و آخرالامر صدیقه‌ی طاهره، مسأله‌ی ارث را نیز مطرح فرمودند؛ چرا که در نهایت اگر بر فرض ، فدک به آن حضرت اعطا نگشته و شهادت شهود پذیرفته نشده ، لااقل از باب «ارث» باید فدک را به ایشان بازگرداند. 📛 ولی اولی به حدیث ساختگی «لانُوَرِّث مَا تَرَکنَاهُ صَدَقَة»؛ ما [انبیاء] چیزی به ارث نمی‌گذاریم و آنچه باقی می‌گذاریم صدقه است، تمسّک نمود.² ۱. مسند ابویعلی، ج۱، ص۳۳۴. ۲. در مقدمه‌ی کتاب منهاج الصالحین اثر آیت الله العظمی وحید خراسانی، به شش دلیل کلام جعلی ابوبکر رد شده است.(ج۱،ص۲۵۸-۲۸۸) از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی
﷽؛ 💕 سُئِلَ الصَّادِقُ علیه‌السلام عَنْ مَعْنَى حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ فَقَالَ خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ وَ وُلْدِهَا وَ فِي خَبَرٍ آخَرَ الْوَلَايَةُ از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام راجع به معنى : «حى على خير العمل» پرسش شد . فرمود : منظور از اين جمله نيكویى نمودن به فاطمه و فرزندان وى است ؛ و بنابه روايتى منظور ولايت آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله است 💕 @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 🚨 رسول خدا صلی الله علیه و آله : " إِنَّمٰا مَثَلُ أَهْلِ بَیْتِی ( فِیکُمْ ) کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوح ، مَنْ رَکِبَهٰا نَجٰا ، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهٰا غَرِق همانا مَثَل اهل بیت من ( در میان شما ) مانند کشتی نوح می باشد که هرکس بر آن سوار شد نجات یافت ، و هرکس تخلّف کرد غرق گردید ". @Javanmardi_langarudi 💕 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ بخدا قدر زهرا مجهول است ... @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ ♨️ زمامدار ناقه‌ی حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ فاطمه سلام‌الله‌علیها جنبه‌ی قطبیت دارد ... @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
﷽؛ 💕 در روز حشر مادر ارباب بی کفن بر زائرین کرب و بلا می کند نظر 💕
﷽؛ 💕 هر چه خیر است حسین جان به در خانه ی توست ... جز در خانه ی تو هیچ کجا خیری نیست ... 💕
" کسی که غذای نذری امام حسین را می خورد دیگر حرام نمی خورد ".
﷽؛ ✅ وضو و غسل جبیره 📝 سؤال : من کارم به گونه ای است که با سر و کار دارم ، اکثر اوقات دست و پاهام چسبی می شود و برطرف کردن آن مشکل است ؛ برای وضو و غسل چه وظیفه ای دارم ؟ 📖 جواب : در هر حال اگر برطرف کردن آن ممکن باشد ، باید مانع را برطرف کنید و اگر وقت برای برطرف کردن آن کافی نباشد و موجب قضا شدن نماز باشد ، وظیفه است ، اما اگر رفع مانع ممکن نباشد ، باید هنگام وضو یا غسل ، با دست تر روی آن را کنید . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
﷽؛ قَالَتْ : « مَا رَأَيْتُ أَحَدًا [كَانَ] أَصْدَقَ لَهْجَةً مِنْ فَاطِمَةَ...¹» 💖 عايشه درباره‌ی سلام‌الله‌علیها مى‏‌گفت : " كسى را راستگوتر از فاطمه نديدم ... " 💫 این چه مصیبتی است که غاصبین خلافت ، را در طلب حقش انکار کردند و از او ــ که کلام حضرت خداوندی بر صدق و عصمتش گواه است ــ طلب شهود و بیّنه کردند . 🔆 گویی و آن حضرت را به فراموشی سپردند ؛ حال آنکه کتاب خداوند متعال و سنّت قطعیه و مسلّمه‌ی نبوی بر بودن آن حضرت شهادت داده و ادله‌ی قطعیه و روایات صریحه بر عصمت کبرایش گواه است . ❇️ عصمتی مستفاد از و حدیث_سفینه و حدیث و حدیث . 📛 محاکمه‌ی صدّیقه ی طاهره و طلب بیّنه از آن حضرت در این واقعه ، مصداق « » بوده و ایذاء حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به حکم قرآن و سنّت از اعظم کبائر و اثم مبین و ظلم عظیم و مخالفت با خدا و رسول است ... ⚠️ باز از آن دردناکتر ، نپذیرفتن شهادت شهودی همچون و و علیهم‌السلام و ام ایمن است .... ۱. منابع اهل سنت: الاستيعاب ، جلد۴، صفحه۱۸۹۶؛ ذخائر العقبى ، صفحه۴۴. از کتاب فدک نحله‌ی خاتم ، آیت الله العظمی وحید خراسانی 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ باید هر سال نام او آنچنانکه در حد ماست با کمال قصور و تقصیر زنده شود ... @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
﷽؛ ✅ جريمه ديركرد بانكي 📝 سوال : آيا دريافت جريمه ديركرد از سوي بانك ها ، جايز است ؟ 📖 سوال : جريمه ديرکرد شرعا اشکال دارد ولي بر بدهکاران لازم است بدهي خود را به موقع بپردازند ، وگرنه گناهکارند . ✅ صندوق های دوستانه و خانوادگی 📝 سوال : ایجاد صندوق های خانوادگی و دوستانه چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : در صورتی که اقساط وام همه برابر باشد و سودی گرفته نشود و وام به همه پرداخت شود مانعی ندارد . البته اگر کارمزدی دریافت شود بنابر احتياط واجب باید متناسب با زحمات و هزينه ‏هاى صندوق باشد . ✅ وظیفه بانک نسبت به وام گیرنده ی ورشکسته 📝 سوال : اگر وام گیرنده ، ورشکسته شود بانک چه وظیفه ای دارد ؟ 📖 جواب : در صورتی که ثابت شود وام گیرنده موفّق بر کار تجاری مورد نظر نشده و سودی به دست نیاورده ، بانک حق ندارد بیش از اصل وام چیزی از او بگیرد . ✅ چگونگی استفاده از وام قرض الحسنه 📝 سوال : وام قرض الحسنه را چگونه باید مصرف نمود ؟ 📖 جواب : گرفتن وام قرض الحسنه با پرداخت کارمزد 4درصد مانعی ندارد و کارمزد بیش از این مقدار حرام است . البته با توجه به این که هدف اين وام‏ها رفع حوائج و مقاصد ضرورى و نيازهاى افراد نيازمند است (وام مشروط است) نمى ‏توان از اين شرط تخلف كرد . اما اگر عنوان خاصی نداشته باشد و در مورد مصرف آن شرطی نشده باشد مصرف آن در موارد دلخواه مانعی ندارد ولی مکروه است . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧
﷽؛ ✅ کسب درآمد با اموال فرزند 📝 سؤال : اگر مبالغی به فرزند خردسالم ، داده شود ، آیا می توانم با این پولها ، کار اقتصادی انجام دهم و آیا باید از سودهای حاصل برای فرزندم هم قرار دهم ؟ 📖 جواب : پدر یا جد پدری می تواند با ، انجام دهد (البته به شرط اینکه این کار برای فرزند ، نداشته باشد) و در این صورت سودهای حاصل ، ملک فرزند است و پدر و یا جد پدری تنها می تواند به مقدار متعارف از آن سودها برای خودش ، دستمزد بردارد . @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 💕 مجهولة القدر بر تمام عالمیان ... @Javanmardi_langarudi 🌧 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌧
﷽؛ 💕 فَقَالَ : « مَنْ عَرَفَ هَذِهِ فَقَدْ عَرَفَهَا وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهَا فَهِيَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ هِيَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ قَلْبِي وَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ؛ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى الله ¹». ✍🏻 کلماتِ سراسر حکمتِ حضرت ختمی مرتبت ، فقط الفاظش ضبط شده ، اما لبّ و لباب و مغز آن معانی لطیفه ، در بوته‌ی اهمال و اجمال مانده است. 💞 فرمود : « دخترم ، هر کس او را شناخت ، او را شناخته و کسی که او را نشناخته ، بداند که او پاره و بضعه‌ای از من و قطعه‌ای از وجود من است ». ♥️ بیان حضرت از اینجا شروع می‌شود ، بعد ترقّی نموده و می‌فرماید : « هِيَ قَلْبِي » ؛ از مرتبه‌ی « » به « » می‌رسد ، باز از « قلب » به مرتبه‌ی « » ترقی می‌کند و می‌فرماید : « وَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ» ؛ بعد که موضوع را محقق نمود ، فاء تفریع آورده و می‌فرماید : « فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي ». ‼️ اساطین اهل نظر اینجا مات و مبهوت هستند . ❇️ انیّت هر کسی عبارت از کلّ اوست ؛ حقیقة الحقائق است ، خاتم لبِّ لباب وجود است ، او آن انیّتی است که و است ، او آن انیّتی است که تمامِ انبیاست ، او آن انیّتی است که « أَوَّلُ مَا خَلَقَ‏ الله » است ، آن انیّتی که است ؛ فاطمه یک تکه از آن « انیّت » است . 🔆 بنابراین ، آن عقل و آن علم و آن ملکات ، همه به حسب انشعاب از این انیّت به سلام‌الله‌علیها منتقل می‌شود ؛ این است معنای « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي » 👈🏻 در این جمله خواست بفهماند عقلِ مرا از او بجویید ؛ علم مرا از فاطمه‌ی زهرا بخواهید ، آن خُلقی را که خدا می‌فرماید : ﴿إِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ²﴾ در او بیابید ، آن علمی را که خدا می‌فرماید : ﴿وَ عَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ وَ كَانَ فَضْلُ اللهِ عَلَيْكَ عَظِيماً³﴾ در فاطمه‌ی زهرا بجویید ؛ چرا که منحصراً او کسی است که به این مرتبه رسیده است ؛ من منشعب شده‌ام و او یک شعبه از انیّت من است . ❤️ ناراحتی او ، تأثّر او ، انقلاب حال او ، همه در انیّت من تأثیر می‌گذارد ؛ آزار او آزار من است ؛ این عصاره‌ی سنّت است . 💯 پس به حکم سنّت قطعیه ثابت شد که آزار و اذیت و ناراحتی او عین اذیت و ناراحتی و آزردگی شخص خاتم النبیین است و به شهادت کل ، در محاکمه‌ی و درخواست شاهد ، اذیت او محقق شد و آزردگی و آزار او ثابت است قطعا ً. ۱. نورالابصار ، ص۹۶. ۲. القلم ‏، آیه۴. ۳. النساء ، آیه۱۱۳. از کتاب فدک نحله‌ی خاتم ، آیت الله العظمی وحید خراسانی ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi ❄️💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎❄️
﷽؛ 🌧 امام صادق علیه السلام : خداوند متعال به داوود علیه السلام وحے فرمود که : " در زمان به یاد من باش ، تا من هنگام دعاے تو را اجابت کنم "
﷽؛ ✅ دریافت مبلغ تخفیف توسط مسئول خرید 📝 سؤال : اگر ، جنسی را برای شرکتی که در آنجا کار می کند بخرد و از بگیرد ، آیا می تواند مقدار تخفیف را برای خود لحاظ کند و قیمت بدون تخفیف را به شرکت اعلام کند ؟ 📖 جواب : مقدار تخفیف ، متعلق به است و خرید نمی تواند بیش از مبلغی که خریده است با شرکت محاسبه کند . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi