eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
3هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
14-DAHA247-Hashemi Nejad - paziroftan tobeh hazrat yones be vaseteh ahl beit-(www.Rasekhoon.net).mp3
343.1K
﷽؛ 💎 پذیرفتن توبه حضرت یونس به واسطه اهل البیت علیهماالسلام ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️ @Javanmardi_langarudi 《 لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین 》
﷽؛ به سلام الله علیها ❄️ مولایمان حضرت بقیّة الله-ارواحنا له فداه- در پاسخ سعد بن عبدالله در ضمن حدیثی طولانی می فرماید : «حضرت زکریّا از پروردگارش درخواست نمود که نام «پنج تن» را به او بیاموزد . جبرئیل علیه السّلام بر او نازل شده ، آنها را به او آموخت . هرگاه که زکریّا نام محمّد ، علی ، فاطمه و حسن علیه السّلام را می برد ، اندوهش برطرف می شد ؛ ولی همین که نام حسین علیه السّلام را می برد ، بغض گلویش را می فشرد و نفسش به شماره می افتاد و گریه اش می گرفت . روزی گفت : « خداوندا ! چه سرّی دارد که هرگاه نام چهار نفر از اینان را می برم غم و اندوهم برطرف شده و خاطرم تسکین می یابد ؛ ولی به هنگام نام بردن از حسین علیه السّلام اشکم جاری و آه و ناله ام بلند می شود ؟» خداوند متعال داستان امام حسین علیه السّلام را به او خبرداده و فرمود : «کهیعص» «کاف» اسم کربلاء «هاء» هلاکت و نابودی خاندان پیامبر ، «یاء» یزید که به حسین ظلم و ستم نمود ، «عین» اشاره به عطش و تشنگی حسین و «صاد» صبر او است . زکریّا علیه السّلام که این مطالب را شنید ، سه روز از مسجد خود بیرون نرفت و دستور داد کسی بر او وارد نشود و شروع به گریه و زاری نمود و ذکر مصیبت او این عبارات بود : « خداوندا ! آیا بهترین آفریدگانت به فرزندش مصیبت زده می شود ؟ آیا چنین مصیبتی بر آستانه ی آنان فرود می آید ؟ خداوندا ! آیا علی و فاطمه این چنین عزادار می شوند ؟» بعد گفت : « خداوندا ! فرزندی به من بده که در دوران پیری دیدگانم به او روشن شده ، وارث و جانشین من باشد ! او را برای من به مانند حسین علیه السّلام نسبت به حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم قرار ده ! بعد از آنکه او را به من دادی ، مرا گرفتار محبّت گردان و بعد همان گونه که حبیبت ، محمّد صلی الله علیه و آله و سلم به مصیبت او دچار می شود ، مرا نیز دچار مصیبت او بگردان ! خداوند ، یحیی علیه السّلام را به زکریّا داد و او را به مصیبت فقدان او دچار کرد . دوران حمل یحیی ، همچون دوران حمل حسین ، شش ماه بود » ❄️ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 💎 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی 💎
﷽؛ ✅ خداوند اولين عزادار ابی عبدالله (علیه السلام) 👈 در عالم آفرينش نزد پروردگار ارزش فراواني دارد . ، اشك در سحرگاه براي خالق هستي است ¹: (أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ)² ، اشك بر مصائب امام حسین (علیه السلام) است . آن چنان اين اشك نزد خداوند محبوب است كه خود خداوند اوّلين روضة مصائب حضرت را براي حضرت آدم (علیه السلام) خواند . بعد از آنكه حضرت آدم (علیهالسلام) به خاطر انجام عمل «ترك اولي» از بهشت رانده شد و به زمين هُبوط كرد ، به درگاه الهي بسيار گريست و از عمل خود توبه كرد . در آن زمان همسرش حوّا نيز از او جدا شده بود و اين بر غم‌هايش افزوده شد . حضرت به تنهايي بر روي زمين حركت مي‌كرد تا گذرش به سرزمين كربلا افتاد . ناگهان ملاحظه كرد گرد غم  و غبار ناراحتي در وجودش پديدار شد و قلبش به تنگ آمد . وقتي به قتلگاه حضرت سيّدالشهدا (علیه السلام) رسيد ، به سنگي برخورد كرد و خون فراواني از پای حضرت آدم (علیه السلام) جاري شد . پس متأثر شد و سر به آسمان برداشت و فرمود : « بارالها ! آيا گناه تازه‌اي مرتكب شده‌ام كه مرا اين‌گونه مجازات مي‌كني ؟» 👈 از جانب پروردگار ندا آمد : « اي آدم ! ازجانب تو گناهي سر نزده است ، امّا اين مكان جايي است كه يكي از فرزندانت به نام حسین (علیه السلام) مظلومانه به شهادت مي‌رسد » سپس خداوند روضة حضرت سيّدالشهد (علیه السلام) را خواند و حضرت آدم (علیه السلام) بر مصائب آن حضرت گريست و به خداوند عرض كرد : « آيا حسين (علیه السلام) جزو پيامبران مي‌باشد ؟ در اين هنگام وحي نازل شد : اي آدم ! او جزو پيامبران نيست ، بلكه نوادة پيامبر آخرالزمان (صلی الله علیه و آله) است . سپس حضرت آدم (علیه السلام) چهار مرتبه قاتلان حضرت را لعن نمود.³ [1]. حضرت امام باقر (علیه السلام) می‌فرماید : « ما اغرورقت عين بمائها من خشية الله عز ّوجلّ إلّا حرّم الله جسدها على النار »؛ بحارالأنوار:90/335، حدیث 29؛ " هيچ چشمى نيست كه برای ترس از خدا اشك در آن حلقه زند، جز اينكه خداوند تمام آن بدن را بر آتش حرام سازد ". [2]. مائده(5):83؛ " به سبب آنچه از حق شناخته اند ، لبريز از اشك مى شود ". [3]. بحارالأنوار: 44/243، حديث 37؛ « أن آدم (علیه السلام) لما هبط إلى الأرض لم ير حوّا فصار يطوف الأرض في طلبها فمر بكربلا فاغتم ، وضاق صدره من غير سبب ، وعثر في الموضع الذي قتل فيه الحسين(علیه السلام) ، حتى سال الدم من رجله ، فرفع رأسه إلى السماء وقال : إلهي هل حدث مني ذنب آخر فعاقبتني به ؟ فإني طفت جميع الأرض، وما أصابني سوء مثل ما أصابني في هذه الأرض . فأوحى الله إليه : يا آدم ! ما حدث منك ذنب ، ولكن يقتل في هذه الأرض ولدك الحسين (علیه السلام) ظلماً فسال دمك موافقة لدمه، فقال آدم: يا رب أيكون الحسين (علیه السلام) نبياً قال : لا ، ولكنه سبط النبي محمد (صلی الله علیه و آله) ، فقال : ومن القاتل له ؟ قال: قاتله يزيد لعين أهل السماوات والأرض، فقال آدم (علیه السلام) : فأي شئ أصنع يا جبرئيل ؟ فقال : العنه يا آدم (علیه السلام) فلعنه أربع مرات ومشى خطوات إلى جبل عرفات فوجد حوّا هناك.»  از کتاب آئین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا (علیه السلام) استاد حسین انصاریان 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧
12.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 🎬 کلیپ : نکاتی در مورد حضرت عزرائیل ➕ چگونگی جان دادن مؤمن 👤 @Javanmardi_langarudi ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️
﷽؛ " از زمانی که قرار است مؤمن از دنیا برود در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی بر او نازل می شوند و با سلام و صلوات او را وارد عالم برزخ می کنند بهشت را به او نشان می دهند و با یک احترام خاصی مومن را از این عالم به آن عالم وارد می کنند برخلاف کافر که با اهانت و ضرب و شتم و سرزنش وارد آن عالم می کنند ".
﷽؛ ✅ برزخ مؤمنان ، باغى از بهشت‏ در قرآن ، جهانى است بين دنيا و آخرت كه تمام مرد و زن بايد از آن عبور كنند و هيچ چاره‌اى نيز ندارند . برزخ يعنى حائل و پرده‌اى بين دنيا و آخرت . صلى الله عليه و آله از برزخ خوبان خبر مى‌دهد ، مى‌فرمايد : و مردم مؤمن ، « و الله ان القبر لروضة من رياض الجنة » باغى از باغهاى بهشت است ؛ يعنى همه بهشت نيست ، بلكه بخشى از بهشت است . مى‌فرمايد : ديدم كه پرده كنار رفت و باغ با عظمتى پديدار شد ، صدايى از درون ساختمان آمد كه ملا احمد ! داخل شو . من ديگر در ذهنم نبود كه در قبرستان كاشان هستم و گويا دنيا از من گرفته شده بود . نمونه اين باغ و ساختمان را نديده بودم . به داخل رفتم . درها ، ديوارها ، طاق‌ها و اساس اين ساختمان را در دنيا نديده بودم . هيچ كجا مانند آن نبود . زيبايى اين باغ و ساختمان كامل بود . ما را روى تخت و كنار خود نشاند ، گفت : آيا عيدى مى‌خواهى ؟ هر چه مى‌خواهى بخور . اين هم عيدى تو . گفتم : از پيغمبران خدا هستى كه اينجا در كاشان شما را دفن كرده‌اند ؟ گفت : نه ، من پيغمبر نبودم . آخر ديدم اين باغ و كاخ به پاداش انبياء مى‌ماند . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
﷽؛ اولین منزل انسان بعد از مرگ است . قرآن تصریح کرده است که انسان بعد از مرگ ، مواجه با عالم برزخ است که تا روز قیامت ادامه دارد : " وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ "¹ ' و پشت سر آنان برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند '. البته این آیه دلالت بر وجود حیات در این فاصله ندارد . بله ، آیاتی دیگر وجود دارد که از آنها می توان وجود حیات واقعی برای انسان در این نشأه را استفاده کرد که بعضی از آنها را ذکر می کنیم : " قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىٰ خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ "² ' آنها می گویند : ! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی ؛ اکنون به گناهان خود معترفیم ؛ آیا راهی برای خارج شدن از دوزخ وجود دارد ؟ '. مراد از دو (زنده کردن) و دو (میراندن) چنین است : ، میراندن از حیات دنیا است و ، زنده کردن در برزخ است ، که این حیات برزخی تا نفخ صور اول استمرار پیدا می کند . ، در وقت نفخ اول است . خداوند می فرماید : " وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَمَنْ فِي الْأَرْضِ "³ ' و در صور دمیده می شود ، پس همه کسانی که در آسمانها و زمینند می میرند '. ، در وقت نفخ صور دوم است ، که خداوند در مورد آن می فرماید : " وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُمْ مِنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنْسِلُونَ "⁴ ' بار دیگر در صور دمیده می شود ، ناگهان آنها از قبرها ، شتابان به سوی دادگاه پروردگارشان می روند ' ، از این دو آیه فهمیده می شود ، زیرا بعد از نفخ اول ، هلاکت همه اهل آسمان ها و زمین ، به جز آن که خدا بخواهد ، واقع می شود ، و به دنبال نفخ دوم مردم از قبور خود بر می خیزند . و در مورد نفخ صور دوم است که خداوند می فرماید : " وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا "5 ' و بار دیگر در صور دمیده می شود ، ناگهان آنها از قبرها ، شتابان به سوی دادگاه پروردگارشان می روند ' " فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنْسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ "6 ' و هنگامی که در صور دمیده شود ، هیچ یک از پیوندهای خویشاوندی میان آنها در آن روز نخواهد بود ؛‌ و از یکدیگر تقاضای کمک نمی کنند چون کاری از کس ساخته نیست '. و اختلاف آثار دلالت بر تعدد نفخ و تعدد دمیدن در صور میکند . با توجه به آنچه گذشت ، برای انسان بعد از إماته از حیات دنیا ، حیات دیگری وجود دارد که حیات برزخی و واسطه بین حیات دنیا و حیات آخرت است . و اما از میان ، به دو روایت از امام صادق علیه السلام اکتفا می کنیم : از آنها روایتی است که در پاسخ از جایگاه ارواح مؤمنان سوال می شود و آن حضرت می فرماید : " در حجره هایی در بهشت ساکن هستند و از طعام و شراب بهشتی تناول می کنند و می گویند : قیامت را برسان و آنچه به ما وعده داده ای ، محقّق فرما ". و در پاسخ از جایگاه ارواح مشرکان است که می فرماید : " در آتش عذاب می کشند و می فرمایند : قیامت را نرسان ، و آنچه به ما وعده داده ای ، محقّق نفرما ".7 ¹ سوره مؤمنون ، آیه100 ² سوره مؤمن ، آیه11 ³ سوره زمر ، آیه68 ⁴ سوره یس ، آیه51 5 سوره کهف ، آیه99 6 سوره مؤنون101 7 بحارالأنوار ، باب احوال برزخ 📚 المحاضرات فی الإلهیات ، فصل پنجم قبر و برزخ ، صفحه387, 385,386 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧
﷽؛ 🚨 قبض روح مؤمن ✨ مرحوم شیخ علی قرنی در کتاب اسرار معراج چنین می فرماید : 🔹خداوند ( برای اینکه مؤمن به مرگ راضی شود و با اجازه خود قبض روح گردد ) به عزرائيل می فرماید : " مثل بنده ای که در جلوی آقای خود حاضر شود ، جلو بندهٔ من که در حال احتضار است ، حاضر شو و از من به او سلام برسان و بگو خدا منتظر ملاقات روح تو می باشد . اگر بندهٔ من راضی به مرگ شد و اجازه داد ، او را قبض روح کن و اگر نه برگرد تا وسیلهٔ دیگری از برای رضایت او فراهم نمایم." 🔸چون عزرائيل به بالین محتضر می آید و سلام حق را به او می رساند و از او اجازه قبض روح می خواهد ، مؤمن می گوید : می خواهم در دنیا بمانم و به عبادت خدای خود مشغول باشم . عزرائيل برمی گردد و آنچه محتضر گفته به خدا عرض می کند ، خداوند می فرماید : به بهشت می روی و از باغستان بهشتی او یک دسته گل چیده و به دست او می دهی تا بو کند و پرده از نظر او برمی داری تا اینکه مقام خود را در بهشت مشاهده نماید . 🔹اگر به مشاهده کردن مقام خود و بوئيدن گل از گلستان بهشتی راضی به مرگ شد ، او را قبض روح کن و اگر نه برگرد تا اینکه وسیله دیگری برای رضایت او فراهم نماییم . 🔸چون عزرائيل به تمام دستورات عمل کرد و مؤمن مقامات خود را در بهشت مشاهده کرد و از آن گلها بویید ، راضی به قبض روح خود می شود . ولکن بعضی از مؤمنان باز هم با مشاهده تمام این مقامات اجازه قبض روح خود را نمی دهند چه بسا مایل هستند که در دنیا بمانند و برای آخرت خود توشه تهیه نمایند زیرا می دانند آنچه از قصرها و جویبارها و گلهای بهشتی به نظر آنها می رسند ، در عوض آن عباداتی است که به جا آورده اند و به واسطه مرگ ، دست آنها از عمل کوتاه می شود و لذا راضی به مرگ خویش نمی شوند . 🔹چون عزرائيل برمی گردد و در محضر حق می گوید : بنده تو راضی به مرگ خویش نگردید خداوند او را امر می کند ، برگرد. در این نوبت راضی خواهد شد و اجازه قبض روح را خواهد داد . 🔸چون عزرائيل در مرتبه سوم به بالین مؤمن می آید ، می بیند که پیامبر خاتم در طرف راست و حضرت علی طرف چپ او قرار گرفته اند ، و امام حسن و حسین از طرف پاها نشسته اند و فاطمه زهراء با سایر ائمه هدی در اطراف محتضر صف زده اند . عزرائيل می گوید : خوش به حال تو ای مؤمن که پیامبر و اوصیای او به دیدنت آمده اند . آیا اجازه می دهی تو را قبض روح کنم که با آنان به سوی بهشت پرواز کنی ؟ 🔹محتضر میگوید : زود مرا قبض روح نما ، زیرا با تشریف فرمایی موالیان خود مرگ بر من گواراست . 🔸پس عزرائيل او را در کمال آسانی قبض روح میکند و خداوند به مقام مؤمن اشاره نموده ، می فرماید : " کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است ‌، سپس استقامت کردند ‌، فرشتگان بر آنها نازل میشوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است ". 🌱سوره فصلت ، آیه30🌱 🌴 البته معلوم است اگر کسی را در موقع جان دادن از طرف خدا مژده بهشت بدهند هرگز از مرگ و ما بعد مرگ وحشتی نخواهد داشت ؛ پس ، خوشا به سعادت آنان که این چنین مردمانی هستند .🌴 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌼شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید🌼
‌﷽؛ ‌💎 وظیفه‌ی تمام مسلمانان این است که از و درس بگیرند . ⚠️ مبادا فردی در زبان با علیه‌السلام همراه باشد ولی در عمل همرنگ دشمنان علیه‌السلام گردد . 👥 شما اگر به حسین بن علی علیه‌السلام دل داده‌اید ، باید در قدم اوّل متوجّه خود باشید تا تعلیمات خطرناک ضد اسلام و قرآن به نونهالان سرایت نکند . 💣 و مراقب باشید مبادا در آینده ، تعلیم و تربیت‌های خطرناک، نونهالان شما را از ثمر بارور بیندازد . از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی @Javanmardi_langarudi ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️
📝 پس از تولد مستحب است : 🌧 ( اگر ضرر نداشته باشد ) را بشویند . 🌧 در گوش راستش و در گوش چپش بگویند . 🌧 آب فرات و تربت سيدالشهداء (عليه‌السلام) به بمالند . 🌧 بر او بگذارند . بهترین نامها ، نامی است که بندگی خدای تبارک و تعالی در معنای آن باشد ، مانند عبد الله ، عبد الرحیم و ...؛ سپس نام پیامبران و امامان علیهم السلام از بهترین نامها است و در میان اسامی ایشان ، نام مبارک از فضیلت بیشتری برخوردار است ، بلکه برای کسی که چهار فرزند پسر دارد ، مکروه است نام هیچ یک از آنان را نگذارد . 🌧 روز هفتم سر فرزند بتراشند و به مقدار وزن موى او طلا يا نقره صدقه بدهند . 🌧 عده ای را دعوت کنند و بدهند . 🌧 بسيار سفارش شده براى نوزاد كنند ، يعنى گوسفندى به نيّت مولود ذبح كرده و گوشت آن را ـ به صورت خام یا پخته ـ بين همسايه‌ها و ديگران تقسيم كنند یا میهمان دعوت کنند برای صرف آن . 🌧 اگر نوزاد پسر است ، واجب است شود و مستحب است روز هفتم انجام شود و پس از آن ولیمه بدهند ، جایز است ولیمۀ تولد و ولیمۀ ختنه در یک مجلس انجام شود . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧 شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید 🌧